Renault Clio 1,4 16V

Renault Clio 1,4 16V

 
 

Vítej do komunity, hlásaly počátkem léta inzeráty s logem čtyřzubce, vyrobeného ze schématu řazení nového Clia. Ale i když si odmyslíme například variantu V6 Sport v ceně 1.330.000,- (jejíž komunita nebude velká, ale o to specifičtější), není důvod příliš pochybovat o tom, že po zdařilé nové Laguně se Renaultu povedlo opět více než pouhý facelift.

Vítej do komunity, hlásaly počátkem léta inzeráty s logem čtyřzubce, vyrobeného ze schématu řazení nového Clia. Ale i když si odmyslíme například variantu V6 Sport v ceně 1.330.000,- (jejíž komunita nebude velká, ale o to specifičtější), není důvod příliš pochybovat o tom, že po zdařilé nové Laguně se Renaultu povedlo opět více než pouhý facelift.

Nové Clio si nespletete. Přídi nyní dominují velmi rozměrné sdružené světlomety s čirou optikou, zvětšila se maska chladiče a pozornost přitahuje i větší a podkladem zvýrazněné logo. Zepředu to vypadá, že se auto směje - je to ale vyzývavější druh úsměvu než u Twinga s přivřeným obočím. Přední spoiler ale končí velmi nízko a při parkování u chodníku je třeba velké opatrnosti. Z boku je Clio tradiční - poměrně široké dveře a svažující se linie střechy. Zadní dveře a zvláště zadní kouřové sklo plynulým obloukem zasahuje do střechy a podílí se tak na tvarování zádě vozu více, než je obvyklé.

Interiéru vévodí krémové tóny barev - od palubní desky po koberce, potahy sedaček až po strop. Relativně malé Clio je tak opticky prostornější a řidič, byť vyšší postavy, nemá nijak stísněný pocit. Tříramenný volant se silným věncem padne dobře do ruky, ovladače pod ním jsou snadno dosažitelné. Odkládacích prostor je zde dostatek, do kapes ve dveřích se ale bezpečně vejdou snad jen noviny. Jsou sice celkem široké, ale s malým vstupním otvorem a hledání drobností na jejich dně není nikterak pohodlné, natož aby bylo možné za jízdy. Sympatickým detailem je směrově seřiditelné bodové světlo na stropním panelu. Řadicí páka padne velmi dobře do ruky, dráhy řazení jsou poměrně dlouhé, ale přesné. U námi testovaného vozu jsme zaznamenali občasný problém při řazení prvního stupně, tato nepříjemnost ale postupně mírně slábla a přičítáme ji syrovosti vozu, který měl při přebírání najeto pouhých 12 km. Sedadla jsou na pohled i dotek příjemně tvarována, výrazné boční vedení jim ale chybí. Ve spojení s námi testovaným motorem 1,4 16V jsme se tak v zatáčkách občas připravili o pocit naprostého kontaktu s jinak výborným autem. Sedadlo řidiče je nicméně už od základních verzí výškově nastavitelné.

Jako zastánce vzpřímenější polohy opěradla, než je obvyklé, by ze mě případní spolucestující na zadních sedadlech měli určitě radost. Cliu ale musím přiznat fakt, že ani se svými 195 centimetry jsem nemusel využívat krajní polohu přední sedačky, která jinak znemožňuje přepravu vzadu komukoli jinému než dětem. Čtyři standardní osoby ale auto pojme bez problémů, dozadu pak usednou ti s menší výškou. Pochvalu zaslouží tři tříbodové pásy vzadu a také v našich krajích zatím neobvyklý vypínač pravého předního airbagu.

Víko zavazadlového prostoru otevírá tlačítko ukryté uprostřed loga, hrana otevřeného víka je v přijatelné výšce. Sám zavazadlový prostor o standardním objemu 255 litrů je dobře přístupný, po sklopení zadních opěradel ale zůstává uprostřed kovový stupeň vnitřní výztuže.

Námi testovaný šestnáctiventilový čtyřválec 1,4disponuje výkonem 72 kW při 6000 otáčkách. Tato hodnota by papírově napovídala, že motor bude nutné více vytáčet. Příjemným překvapením proto byl velmi slušný zátah už od 2500 otáček, což jsme ocenili zejména v městském provozu. Motor je navíc velmi dobře odhlučněn, takže k uším posádky pronikají výrazněji až otáčky od 4000 výše. Nezaběhnutému motoru jsme odpustili i desetilitrovou průměrnou spotřebu (3/4 město, 1/4 mimo město), přičemž výrobce udává v městském provozu hodnotu 9,2. Silný druhý a poměrně rychlý třetí převodový stupeň se pro popojíždění po městě ukázaly jako ideální, mimo město pak auto zrychlovalo velmi dobře i na 5. stupeň z devadesátikilometrové rychlosti.

Při jízdě se Clio chová o poznání jistěji než jeho předchůdce. Podvozek ztratil něco na francouzské měkkosti, což je vzhledem k námi testovanému relativně silnému motoru jedině dobře. I přes tvrdší odpružení clio přejíždí příčné nerovnosti bez větších rázů. Ve městě se osvědčil účinný elektrický posilovač řízení, na dálnici však jeho působení spíše překáží. Brzdy s ABS jsou velmi ostré, brzdový asistent reaguje i při méně panickém tlaku na pedál. I tak ale může řidič účinek brzd přesně dávkovat. I při častém používání přitom brzdy vadnou jen mírně.

Zda bude tento bezesporu propracovaný automobil vážnou konkurencí například Škodě Fabia, ukáže čas. Kromě výše zmíněných kladů jsou výhodou této značky příznivé ceny mimořádných výbav. Nevýhodou naopak může být nemožnost kombinovat některé motory a stupně výbavy.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 424 900 Kč Cena v testované výbavě: 476 400 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, ABS s brzdovým asistentem, posilovač řízení, nárazníky v barvě karoserie, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna, otáčkoměr, výškově stavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, el. nastavitelná a vyhřívaná přední zrcátka, přední mlhové světlomety, palubní počítač, reflexivní přední sklo, manuální klimatizace, rádio s přehrávačem kazet

Výbava testovaného vozu:základní + metalíza (+8.500,-), radio s přehrávačem CD (+6.000,-) 15" disky kol z lehké slitiny (+12.000,-), xenonové světlomety s ostřikovači (+25.000,-)

Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou

Japonská telekomunikační firma NTT expanduje do…

Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let

Němečtí dodavatelé velkých průmyslových celků loni…

Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce? Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce?

Přesčasy, práce o víkendech a nízká mzda – tak vypadá…

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr České pošty na datové schránky Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr České pošty na datové schránky

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil zatím…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1390
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 72 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 127 / 3750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 186
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.7 / 6.7 / 6.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 255 / 1037
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1000 / 545
Rozměr pneu:175/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3773
b) šířka (mm): 1639
c) výška (mm): 1417
d) rozvor (mm): 2472
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1470
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 520 / 740
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,23
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 




Reklamy, které stojí za to: Renault Clio MTV v rytmu Jamese Browna Reklamy, které stojí za to: Renault Clio MTV v rytmu Jamese Browna

Speciální edice běžných modelů, které nesou jméno…

Renault Clio Mercosur: Starý model s novou tváří pro Jižní Ameriku Renault Clio Mercosur: Starý model s novou tváří pro Jižní Ameriku

Renault Clio druhé generace sice v letošním roce opouští…

 



 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898 a stalo se zakladatelem dodnes trvající tradice.




Blesk.cz

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

Italská skupina UniCredit prodává svoji slovenskou a českou divizi. O segmenty má údajně zájem Moneta Money Bank…

Dětské porno u Zemana v počítači překvapilo i policii. Prošetřuje ho

Dětské porno u Zemana v počítači překvapilo i…

Zpráva o dětské pornografii na počítači prezidenta Miloše Zemana byla překvapivá i pro orgány činné v trestním…

 

iSport.cz

TOP 10 příběhů play off: Marná Sparta, Štichův blikanec i flastry

TOP 10 příběhů play off: Marná Sparta, Štichův…

Play off není jen o výsledcích a gólech. V téhle fázi jsou hlavním tahákem i silné příběhy, které se prolínají…

170 korun vs. 450 korun. Fans Komety běsní kvůli dvojí ceně vstupenek

170 korun vs. 450 korun. Fans Komety běsní kvůli…

V hokejové extralize zbývá v Generali play off už jen čtveřice nejlepších, semifinále začne ve středu 29. března…

 

Reflex.cz

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů, společnost ji u nás nebude nadále vyrábět

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů,…

Nápoje Coca-Cola, Fanta, Sprite a Kinley tonic se v Česku už nebudou prodávat ve dvoulitrovém balení. Před…