reklama


Renault Clio 1,4 16V

Renault Clio 1,4 16V

 
 

Vítej do komunity, hlásaly počátkem léta inzeráty s logem čtyřzubce, vyrobeného ze schématu řazení nového Clia. Ale i když si odmyslíme například variantu V6 Sport v ceně 1.330.000,- (jejíž komunita nebude velká, ale o to specifičtější), není důvod příliš pochybovat o tom, že po zdařilé nové Laguně se Renaultu povedlo opět více než pouhý facelift.

Vítej do komunity, hlásaly počátkem léta inzeráty s logem čtyřzubce, vyrobeného ze schématu řazení nového Clia. Ale i když si odmyslíme například variantu V6 Sport v ceně 1.330.000,- (jejíž komunita nebude velká, ale o to specifičtější), není důvod příliš pochybovat o tom, že po zdařilé nové Laguně se Renaultu povedlo opět více než pouhý facelift.

Nové Clio si nespletete. Přídi nyní dominují velmi rozměrné sdružené světlomety s čirou optikou, zvětšila se maska chladiče a pozornost přitahuje i větší a podkladem zvýrazněné logo. Zepředu to vypadá, že se auto směje - je to ale vyzývavější druh úsměvu než u Twinga s přivřeným obočím. Přední spoiler ale končí velmi nízko a při parkování u chodníku je třeba velké opatrnosti. Z boku je Clio tradiční - poměrně široké dveře a svažující se linie střechy. Zadní dveře a zvláště zadní kouřové sklo plynulým obloukem zasahuje do střechy a podílí se tak na tvarování zádě vozu více, než je obvyklé.

Interiéru vévodí krémové tóny barev - od palubní desky po koberce, potahy sedaček až po strop. Relativně malé Clio je tak opticky prostornější a řidič, byť vyšší postavy, nemá nijak stísněný pocit. Tříramenný volant se silným věncem padne dobře do ruky, ovladače pod ním jsou snadno dosažitelné. Odkládacích prostor je zde dostatek, do kapes ve dveřích se ale bezpečně vejdou snad jen noviny. Jsou sice celkem široké, ale s malým vstupním otvorem a hledání drobností na jejich dně není nikterak pohodlné, natož aby bylo možné za jízdy. Sympatickým detailem je směrově seřiditelné bodové světlo na stropním panelu. Řadicí páka padne velmi dobře do ruky, dráhy řazení jsou poměrně dlouhé, ale přesné. U námi testovaného vozu jsme zaznamenali občasný problém při řazení prvního stupně, tato nepříjemnost ale postupně mírně slábla a přičítáme ji syrovosti vozu, který měl při přebírání najeto pouhých 12 km. Sedadla jsou na pohled i dotek příjemně tvarována, výrazné boční vedení jim ale chybí. Ve spojení s námi testovaným motorem 1,4 16V jsme se tak v zatáčkách občas připravili o pocit naprostého kontaktu s jinak výborným autem. Sedadlo řidiče je nicméně už od základních verzí výškově nastavitelné.

Jako zastánce vzpřímenější polohy opěradla, než je obvyklé, by ze mě případní spolucestující na zadních sedadlech měli určitě radost. Cliu ale musím přiznat fakt, že ani se svými 195 centimetry jsem nemusel využívat krajní polohu přední sedačky, která jinak znemožňuje přepravu vzadu komukoli jinému než dětem. Čtyři standardní osoby ale auto pojme bez problémů, dozadu pak usednou ti s menší výškou. Pochvalu zaslouží tři tříbodové pásy vzadu a také v našich krajích zatím neobvyklý vypínač pravého předního airbagu.

Víko zavazadlového prostoru otevírá tlačítko ukryté uprostřed loga, hrana otevřeného víka je v přijatelné výšce. Sám zavazadlový prostor o standardním objemu 255 litrů je dobře přístupný, po sklopení zadních opěradel ale zůstává uprostřed kovový stupeň vnitřní výztuže.

Námi testovaný šestnáctiventilový čtyřválec 1,4disponuje výkonem 72 kW při 6000 otáčkách. Tato hodnota by papírově napovídala, že motor bude nutné více vytáčet. Příjemným překvapením proto byl velmi slušný zátah už od 2500 otáček, což jsme ocenili zejména v městském provozu. Motor je navíc velmi dobře odhlučněn, takže k uším posádky pronikají výrazněji až otáčky od 4000 výše. Nezaběhnutému motoru jsme odpustili i desetilitrovou průměrnou spotřebu (3/4 město, 1/4 mimo město), přičemž výrobce udává v městském provozu hodnotu 9,2. Silný druhý a poměrně rychlý třetí převodový stupeň se pro popojíždění po městě ukázaly jako ideální, mimo město pak auto zrychlovalo velmi dobře i na 5. stupeň z devadesátikilometrové rychlosti.

Při jízdě se Clio chová o poznání jistěji než jeho předchůdce. Podvozek ztratil něco na francouzské měkkosti, což je vzhledem k námi testovanému relativně silnému motoru jedině dobře. I přes tvrdší odpružení clio přejíždí příčné nerovnosti bez větších rázů. Ve městě se osvědčil účinný elektrický posilovač řízení, na dálnici však jeho působení spíše překáží. Brzdy s ABS jsou velmi ostré, brzdový asistent reaguje i při méně panickém tlaku na pedál. I tak ale může řidič účinek brzd přesně dávkovat. I při častém používání přitom brzdy vadnou jen mírně.

Zda bude tento bezesporu propracovaný automobil vážnou konkurencí například Škodě Fabia, ukáže čas. Kromě výše zmíněných kladů jsou výhodou této značky příznivé ceny mimořádných výbav. Nevýhodou naopak může být nemožnost kombinovat některé motory a stupně výbavy.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 424 900 Kč Cena v testované výbavě: 476 400 Kč

Základní výbava:airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy, ABS s brzdovým asistentem, posilovač řízení, nárazníky v barvě karoserie, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna, otáčkoměr, výškově stavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, el. nastavitelná a vyhřívaná přední zrcátka, přední mlhové světlomety, palubní počítač, reflexivní přední sklo, manuální klimatizace, rádio s přehrávačem kazet

Výbava testovaného vozu:základní + metalíza (+8.500,-), radio s přehrávačem CD (+6.000,-) 15" disky kol z lehké slitiny (+12.000,-), xenonové světlomety s ostřikovači (+25.000,-)

Mazánkův útvar se chce přestěhovat na Zbraslav do stavby za miliardy Mazánkův útvar se chce přestěhovat na Zbraslav do stavby za miliardy

Policie chce v Praze na Zbraslavi vybudovat nový komplex,…

Komentář Jana Bureše: Kdo se bojí italského referenda? Komentář Jana Bureše: Kdo se bojí italského referenda?

Strach z italského ústavního referenda začíná být na…

Ruský soud zmrazil 3,7 miliardy na účtech firmy IKEA Ruský soud zmrazil 3,7 miliardy na účtech firmy IKEA

Ruský soud zmrazil 145 milionů dolarů (zhruba 3,7…

Vojenské opravárně prospěl návrat k armádě, dostala se do zisku Vojenské opravárně prospěl návrat k armádě, dostala se do zisku

Státnímu podniku VOP CZ (bývalý Vojenský opravárenský…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1390
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 72 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 127 / 3750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 186
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 6.7 / 6.7 / 6.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 255 / 1037
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1000 / 545
Rozměr pneu:175/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3773
b) šířka (mm): 1639
c) výška (mm): 1417
d) rozvor (mm): 2472
e) rozchod vpředu (mm): 1470
f) rozchod vzadu (mm): 1470
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 520 / 740
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):890
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,23
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic

Díky nové normě by motoristé podle nového značení měli…

Míří k nám Dacia za 95 tisíc? Míří k nám Dacia za 95 tisíc? "Nikdy neříkej nikdy," prozradil ředitel

Na evropský trh by mohlo dorazit nové nejlevnější auto.…

 




Reklamy, které stojí za to: Renault Clio MTV v rytmu Jamese Browna Reklamy, které stojí za to: Renault Clio MTV v rytmu Jamese Browna

Speciální edice běžných modelů, které nesou jméno…

Renault Clio Mercosur: Starý model s novou tváří pro Jižní Ameriku Renault Clio Mercosur: Starý model s novou tváří pro Jižní Ameriku

Renault Clio druhé generace sice v letošním roce opouští…

 



 
Opravy dieselových vstřikovačů common rail: Stojí klidně víc než celé auto

Opravy dieselových vstřikovačů CR: Stojí klidně víc než celé auto

Dnes 08:58

Že je common rail dobrý systém, ale má drahé a choulostivé vstřikovače nafty, o tom se mluvilo už v roce 1997, kdy se poprvé objevil.




Blesk.cz

Za Castra se kondolovat nemusí, vysvětluje Špaček. „Hrad správně mlčí“

Za Castra se kondolovat nemusí, vysvětluje Špaček.…

Projevit lítost, nebo raději mlčet? Po ohlášení smrti kubánského exprezidenta Fidela Castra byla na politicích…

Celebrity na síti: Kvitová v Dubaji a zákulisí přehlídky Victoria´s Secret

Celebrity na síti: Kvitová v Dubaji a zákulisí…

Facebook, Instagram, Twitter... Kdo na nějaké z těchto sociálních sítí nemá účet, jako by nebyl. Co se za…

 

iSport.cz

Laco odpálil puk do hlediště a trefil dívku. Omluvil se jí dresem

Laco odpálil puk do hlediště a trefil dívku. Omluvil…

Měl vztek. Chomutovský brankář Ján Laco v nedávném utkání s Litvínovem po inkasovaném gólu odpálil puk. Ten…

Šilhavému umřel táta, přesto Slavii vedl. Jste obdivuhodný, vzkázal Tvrdík

Šilhavému umřel táta, přesto Slavii vedl. Jste…

Fotbalisté i fanoušci Slavie mohou slavit. „Sešívaní“ vyhráli ve Zlíně 4:0 a zajistili si minimálně do jara…

 

Reflex.cz

Švýcarsko, kde tvoří čtvrtinu obyvatel cizinci, se paradoxně nejvíc bojí – cizinců

Švýcarsko, kde tvoří čtvrtinu obyvatel cizinci, se…

Pouze Lucembursko a některé arabské státy Perského zálivu mají na svém území více cizinců než bohaté Švýcarsko.…

Herečka a zpěvačka Iva Pazderková: Blbou blondýnu miluju a jen tak ji neopustím

Herečka a zpěvačka Iva Pazderková: Blbou blondýnu…

Je elektrotechnicky „hrozně zdatná“, zvláště pak „co se týče hi-fi, wifi a sci-fi“. Má supernový lap-ťop…

 
 
reklama