Renault Clio Grandtour: první jízdní dojmy (s batůžkem na zádech)

Renault Clio Grandtour: první jízdní dojmy (s batůžkem na zádech)

 
 

Renault na novinářské předvánoční prezentaci ve francouzském Nice představil velmi očekávané Clio Grandtour. Má novinka na zavedené konkurenty?

Automobily s karoserií kombi jsou nejen u nás velmi oblíbenou a vyhledávanou karosářskou variantou. V segmentu malých vozů se zatím mnoho modelů na trhu neuchytilo, ale k tradiční Fabii a malému Peugeotu, přibývají další modely. Renaultovo Clio Grandtour se na náš trh dostane 1. února 2008, čili jako poslední kombi z trojlístku Clio, Fabia a 207, který si v roce 2008 rozdělí velkou část prodejního koláče v této kategorii.

Co nabídne?
S rozměry zavazadlového prostoru 439 litrů (měřeno bez nastavitelné podlahy) se zařadí mezi Fabii Combi (480 l) a Peugeot 207SW (428 l). Přístup do něj je velkorysý, nakládací hrana se nachází ve výšce 605 mm nad vozovkou. Díky přestavitelné podlaze kufru lze vytvořit rovnou plochu, která tvoří podstavu 1277 l velkému zavazadlovému prostoru při sklopených sedačkách, sklopitelných v klasickém poměru 1/3 a 2/3. Po vyjmutí mobilní podlahy se objem zavazadlového prostoru zvětší o 72 l. Co si osádka v kufru veze je možné utajit díky krycí roletce, kterou je možno sundat a zasunout do k tomu určeného úložného prostoru. Odpadá tak nešikovné skladování roletky někde v garáži, když je právě na obtíž. Pro převážení dlouhých předmětů je nutné sklopit třetinu zadní řady sedadel, čtyři cestující pak mohou v zavazadlovém prostoru s sebou převážet věci až 1450 mm dlouhé.

Co se týče designu, přítomní kolegové se většinou shodovali na tom, že se Grandtour povedl. Zadní převis byl prodloužen o 216 mm oproti klasickému Cliu na konečných 822 mm. Vůz si tak více „sedl na zadek“ a vypadá o poznání více dynamicky. V interiéru se nic podstatného nezměnilo, temný, plastový středový panel stále působí poněkud lacině a smutně. Veselejší barevná kombinace se pro interiér Clia hodí jednoznačně lépe. Vyšší pasažéři, kteří cestují vzadu, si stále mohou stěžovat na poměrně malou výšku nad sedákem – pouhých 882 mm. Srovnejme tuto hodnotu s Fabií Combi (970 mm) či Peugeotem 207SW (930 mm) a vidíme, že Clio Grandtour opravdu není vhodný automobil pro volejbalové družstvo. Průměrně vzrostlý muž ale nemá s místem problémy.

Když už hovoříme o dynamice, zastavme se u pohonných agregátů. Ve „francouzské“ testovací verzi tlouklo dieselové srdce 1,5 dCi o nejvyšším výkonu 78 kW (105 k) při 4000 ot./min. a křivkou točivého momentu s maximem 240 Nm při 2000 ot./min. Motůrek má dost chuti do života, je cítit, že s prázdným vozem si dokáže poradit v celku lehce a s grácií. Za studena sice poměrně hodně duní, při jízdě je ale jeho zvukový projev o něco lepší než u francouzského rivala 207SW s agregátem 1,6 HDI a o mnoho lepší než u Fabie 1,4 TDI a ve své objemové kategorii je tedy jednoznačným vítězem. Tak a teď ta špatná zpráva – u nás jej v nabídce nenajdete. Podle zástupců českého Renaultu by o něj stejně nebyl moc velký zájem, takže minimálně z počátku budou v nabídce pouze motory, které vidíte v tabulce níže (hodnoty s manuální převodovkou). Škoda. Zájemcům o nejsilnější dieselový agregát zřejmě nezbývá jiná možnost než dovézt si jej ze zahraničí.

Renault Clio Grantour
Motor1,2 16V1,2 TCE1,6 16V1,5 dCi1,5 dCi (5st. př.)1,5 dCi (6st. př.)
Zdvihový objem [cm3]114911491598146114611461
Válce/ventily4/44/44/44/24/24/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]55/550074/550082/600050/400063/375063/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]105/4250145/3000151/4250160/1700200/1900220/2250
Max. rychlost [km/h]167184190162174174
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,611,210,415,513,013,4
Komb. spotřeba [l/100 km]5,95,86,74,54,44,7
Emise CO2 [g/km]139137160120117126

Jízda v Cliu Grandtour je v podstatě stejná jako v hatchbacku. Záď naplněná pouze lehkými leteckými kufříky se do zatáček poslušně stáčela a celkový dvacetikilový nárůst hmotnosti snad nezanechává na jízdní dynamice významné následky. Jediné co nás tedy limitovalo nebyl podvozek ale spíše vrozená opatrnost (zničit testovací auto se nepokládá za zdvořilé) a nebezpečné srázy pod klikatými, sluncem zalitými okreskami. Po stránce jízdních vlastností si tedy není na co stěžovat. Osobně mi nevyhovuje spojka, zabírající náhle a na konci, to je ale tradiční rys Clia, na který se dá zvyknout. Řízení má stále o něco lehčí převod, něž bychom očekávali, jeho nastavení je ale relativně zdařilý kompromis mezi dobrou ovladatelností vozu ve městě (i pro ženu) a dostatečným kontaktem řidiče s řízením na okresních silnicích. Řazení nemá příliš precizně vymezené dráhy, je ale příjemně lehké, jeho dráhy jsou spíše kratší a během naší projížďky jsme s ním neměli žádný problém.

Clio Grantour se povedlo. Přímý konkurent Fabie Combi nabízí poměrně vyvážený a chutný koktejl, jehož součástí má být i základní ceníková cena začínající pod hranicí 300.000,- Kč (oficiální ceníky budou k dispozici až začátkem ledna). Pro orientaci, ve Francii si za verzi kombi zákazníci připlatí 500 Eur (přibližně 13.300,- Kč), u Škody Fabie si u nás za Combi připlatíte 20.000,- Kč. Uvážíme-li, že s touto cenovkou dostanete čtyřválec se skromným objemem 1149 cm3, ale přesto s nízkou kombinovanou spotřebou (5,9 l/100 km) a uspokojivou dynamikou (0-100 km/h za 13,6 s), nezbývá než doufat, že novinku na českém trhu nepohřbí nekonkurenceschopná standardní, či nedostupná nebo předražená příplatková výbava.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Tomáše Stingla: Yes proti nein Zápisník Tomáše Stingla: Yes proti nein

Divná věc. Nesouhlas se skoro ve všech evropských…

Česko má po Estonsku největší platové rozdíly mezi muži a ženami v Evropě Česko má po Estonsku největší platové rozdíly mezi muži a ženami v Evropě

Ženy v Evropské unii vydělávají na hodinu méně než muži,…

Prazdroj chce vyrábět o třetinu více piva Pilsner Urquell, investuje téměř 300 milionů Prazdroj chce vyrábět o třetinu více piva Pilsner Urquell, investuje téměř 300 milionů

Plzeňský Prazdroj rozšíří za více než 280 milionů korun…

Glosa Adély Čabanové: Budoucnost v ambulancích Glosa Adély Čabanové: Budoucnost v ambulancích

Úhradová vyhláška, která byla jedním ze spouštěčů…

 
 

Přidat názorDiskuse: Renault Clio Grandtour: první jízdní dojmy…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Evropské Automobily roku: Renault Clio (2006) Evropské Automobily roku: Renault Clio (2006)

Třetí generace Clia komerčním úspěchem navázala na své…

Video: Zajíc jako účastník rallye Video: Zajíc jako účastník rallye

Velikonoční svátky jsou v plném proudu a jedním z jejich…

 



 
Tohle jsou ta nejlepší MPV na českém trhu

Tohle jsou ta nejlepší MPV na českém trhu

Včera

Jaká jsou ta nejlepší MPV na trhu? Podle českých zákazníků Hyundai ix20, Opel Meriva nebo VW Touran. Hodně se daří i osobním dodávkám.




Blesk.cz

Domácí kaštanová tinktura a mast: Návod na jejich výrobu

Domácí kaštanová tinktura a mast: Návod na jejich výrobu

Kaštanová tinktura a kaštanová mast jsou skvělými pomocníky na oteklé nohy, křečové žíly a hemoroidy, ale i…

Jak ušetřit na Vánoce? Tipy, jak přežít svátky bez dluhů a průvanu v peněžence

Jak ušetřit na Vánoce? Tipy, jak přežít svátky bez…

Vánoce jsou ještě poměrně daleko. Abychom však tyto svátky v pohodě ustáli, respektive aniž bychom se jimi…

 

iSport.cz

To má být náhrada za Pavelce? Jednička Jets je na dně statistik

To má být náhrada za Pavelce? Jednička Jets je na…

Šest zápasů mají za sebou hokejisté Winnipegu a jejich úspěšnost je v tuto chvíli padesátiprocentní. Ucházející…

Chelsea v dramatu s AS Řím uhrála remízu 3:3, PSG přejelo Anderlecht

Chelsea v dramatu s AS Řím uhrála remízu 3:3, PSG…

Brankář Tomáš Vaclík podruhé za sebou udržel v Lize mistrů čisté konto a pomohl fotbalistům Basileje ve 3. kole…

 

Reflex.cz

Kauza Finanční správa: Ředitel Janeček ničí konkurenty Agrofertu

Kauza Finanční správa: Ředitel Janeček ničí…

Tlak na ředitele Finanční správy Martina Janečka zesílil. Jeho odchod požaduje volební lídr ČSSD Lubomír…

55 tisíc lidí žádá změnu tvrdého protikuřáckého zákona. Stát přece není biřic, politici nejsou vrchnost

55 tisíc lidí žádá změnu tvrdého protikuřáckého…

Hloučky kuřáků před hospodami, cigaretový dým a hluk pod okny bytů, štamgasti, kteří se dívají na fotbal přes…