Renault Clio Grandtour: první jízdní dojmy (s batůžkem na zádech)

Renault Clio Grandtour: první jízdní dojmy (s batůžkem na zádech)

 
 

Renault na novinářské předvánoční prezentaci ve francouzském Nice představil velmi očekávané Clio Grandtour. Má novinka na zavedené konkurenty?

Automobily s karoserií kombi jsou nejen u nás velmi oblíbenou a vyhledávanou karosářskou variantou. V segmentu malých vozů se zatím mnoho modelů na trhu neuchytilo, ale k tradiční Fabii a malému Peugeotu, přibývají další modely. Renaultovo Clio Grandtour se na náš trh dostane 1. února 2008, čili jako poslední kombi z trojlístku Clio, Fabia a 207, který si v roce 2008 rozdělí velkou část prodejního koláče v této kategorii.

Co nabídne?
S rozměry zavazadlového prostoru 439 litrů (měřeno bez nastavitelné podlahy) se zařadí mezi Fabii Combi (480 l) a Peugeot 207SW (428 l). Přístup do něj je velkorysý, nakládací hrana se nachází ve výšce 605 mm nad vozovkou. Díky přestavitelné podlaze kufru lze vytvořit rovnou plochu, která tvoří podstavu 1277 l velkému zavazadlovému prostoru při sklopených sedačkách, sklopitelných v klasickém poměru 1/3 a 2/3. Po vyjmutí mobilní podlahy se objem zavazadlového prostoru zvětší o 72 l. Co si osádka v kufru veze je možné utajit díky krycí roletce, kterou je možno sundat a zasunout do k tomu určeného úložného prostoru. Odpadá tak nešikovné skladování roletky někde v garáži, když je právě na obtíž. Pro převážení dlouhých předmětů je nutné sklopit třetinu zadní řady sedadel, čtyři cestující pak mohou v zavazadlovém prostoru s sebou převážet věci až 1450 mm dlouhé.

Co se týče designu, přítomní kolegové se většinou shodovali na tom, že se Grandtour povedl. Zadní převis byl prodloužen o 216 mm oproti klasickému Cliu na konečných 822 mm. Vůz si tak více „sedl na zadek“ a vypadá o poznání více dynamicky. V interiéru se nic podstatného nezměnilo, temný, plastový středový panel stále působí poněkud lacině a smutně. Veselejší barevná kombinace se pro interiér Clia hodí jednoznačně lépe. Vyšší pasažéři, kteří cestují vzadu, si stále mohou stěžovat na poměrně malou výšku nad sedákem – pouhých 882 mm. Srovnejme tuto hodnotu s Fabií Combi (970 mm) či Peugeotem 207SW (930 mm) a vidíme, že Clio Grandtour opravdu není vhodný automobil pro volejbalové družstvo. Průměrně vzrostlý muž ale nemá s místem problémy.

Když už hovoříme o dynamice, zastavme se u pohonných agregátů. Ve „francouzské“ testovací verzi tlouklo dieselové srdce 1,5 dCi o nejvyšším výkonu 78 kW (105 k) při 4000 ot./min. a křivkou točivého momentu s maximem 240 Nm při 2000 ot./min. Motůrek má dost chuti do života, je cítit, že s prázdným vozem si dokáže poradit v celku lehce a s grácií. Za studena sice poměrně hodně duní, při jízdě je ale jeho zvukový projev o něco lepší než u francouzského rivala 207SW s agregátem 1,6 HDI a o mnoho lepší než u Fabie 1,4 TDI a ve své objemové kategorii je tedy jednoznačným vítězem. Tak a teď ta špatná zpráva – u nás jej v nabídce nenajdete. Podle zástupců českého Renaultu by o něj stejně nebyl moc velký zájem, takže minimálně z počátku budou v nabídce pouze motory, které vidíte v tabulce níže (hodnoty s manuální převodovkou). Škoda. Zájemcům o nejsilnější dieselový agregát zřejmě nezbývá jiná možnost než dovézt si jej ze zahraničí.

Renault Clio Grantour
Motor1,2 16V1,2 TCE1,6 16V1,5 dCi1,5 dCi (5st. př.)1,5 dCi (6st. př.)
Zdvihový objem [cm3]114911491598146114611461
Válce/ventily4/44/44/44/24/24/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]55/550074/550082/600050/400063/375063/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]105/4250145/3000151/4250160/1700200/1900220/2250
Max. rychlost [km/h]167184190162174174
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,611,210,415,513,013,4
Komb. spotřeba [l/100 km]5,95,86,74,54,44,7
Emise CO2 [g/km]139137160120117126

Jízda v Cliu Grandtour je v podstatě stejná jako v hatchbacku. Záď naplněná pouze lehkými leteckými kufříky se do zatáček poslušně stáčela a celkový dvacetikilový nárůst hmotnosti snad nezanechává na jízdní dynamice významné následky. Jediné co nás tedy limitovalo nebyl podvozek ale spíše vrozená opatrnost (zničit testovací auto se nepokládá za zdvořilé) a nebezpečné srázy pod klikatými, sluncem zalitými okreskami. Po stránce jízdních vlastností si tedy není na co stěžovat. Osobně mi nevyhovuje spojka, zabírající náhle a na konci, to je ale tradiční rys Clia, na který se dá zvyknout. Řízení má stále o něco lehčí převod, něž bychom očekávali, jeho nastavení je ale relativně zdařilý kompromis mezi dobrou ovladatelností vozu ve městě (i pro ženu) a dostatečným kontaktem řidiče s řízením na okresních silnicích. Řazení nemá příliš precizně vymezené dráhy, je ale příjemně lehké, jeho dráhy jsou spíše kratší a během naší projížďky jsme s ním neměli žádný problém.

Clio Grantour se povedlo. Přímý konkurent Fabie Combi nabízí poměrně vyvážený a chutný koktejl, jehož součástí má být i základní ceníková cena začínající pod hranicí 300.000,- Kč (oficiální ceníky budou k dispozici až začátkem ledna). Pro orientaci, ve Francii si za verzi kombi zákazníci připlatí 500 Eur (přibližně 13.300,- Kč), u Škody Fabie si u nás za Combi připlatíte 20.000,- Kč. Uvážíme-li, že s touto cenovkou dostanete čtyřválec se skromným objemem 1149 cm3, ale přesto s nízkou kombinovanou spotřebou (5,9 l/100 km) a uspokojivou dynamikou (0-100 km/h za 13,6 s), nezbývá než doufat, že novinku na českém trhu nepohřbí nekonkurenceschopná standardní, či nedostupná nebo předražená příplatková výbava.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Bývalý developer koupil většinu v investičním tržišti Crowdberry Bývalý developer koupil většinu v investičním tržišti Crowdberry

Crowdfundingová platforma Crowdberry získala novou…

OBRAZEM: Ikonický Chevrolet slaví 65 let od svého představení OBRAZEM: Ikonický Chevrolet slaví 65 let od svého představení

Chevrolet Corvette slaví 65 let od svého…

Koruna prolomila novou hranici, vůči euru je nejsilnější za pět let Koruna prolomila novou hranici, vůči euru je nejsilnější za pět let

Česká měna k euru dnes zpevnila na nejsilnější úroveň za…

Růst průmyslové produkce Spojených států předčil očekávání Růst průmyslové produkce Spojených států předčil očekávání

Průmyslová produkce ve Spojených státech se v prosinci…

 
 

Přidat názorDiskuse: Renault Clio Grandtour: první jízdní dojmy…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč Test ojetiny Ford Kuga I: Rozumná volba v nesmyslné kategorii do 200.000 Kč

Vstup Fordu do kategorie SUV se po stránce spolehlivosti…

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

 



Evropské Automobily roku: Renault Clio (2006) Evropské Automobily roku: Renault Clio (2006)

Třetí generace Clia komerčním úspěchem navázala na své…

Video: Zajíc jako účastník rallye Video: Zajíc jako účastník rallye

Velikonoční svátky jsou v plném proudu a jedním z jejich…

 



 
Legenda je zpátky! Land Rover Defender se vrací s pětilitrovým osmiválcem

Legenda je zpátky! Land Rover Defender se vrací s pětilitrovým osmiválcem

Dnes 18:50

Britská automobilka postaví 150 exemplářů speciálního osmiválcového Defenderu. Bude se jednat o vůbec nejsilnější „defík“ historie.




Blesk.cz

Sněhová kalamita v Česku: 12 rad pro řidiče, jak neuvíznout v bílé pasti

Sněhová kalamita v Česku: 12 rad pro řidiče, jak…

V Česku bude ve středu chumelit, za hodinu mohou spadnout až tři centimetry sněhu. Další velmi silné sněžení se…

Ovál, čtverec nebo trojúhelník? 6 rad, jak tvarovat obočí podle typu obličeje

Ovál, čtverec nebo trojúhelník? 6 rad, jak tvarovat…

Změní váš obličej, pokud víte, jak ho správně natvarovat. Hranatý obličej zjemní, kulatý zeštíhlí, sníží příliš…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Posila pro Baník, Francouz Psyché uspěl na testech. Hrával v Norsku

Posila pro Baník, Francouz Psyché uspěl na testech.…

Fotbalisty Ostravy posílil francouzský obránce Christophe Psyché. Devětadvacetiletý stoper si na testech…

 

Reflex.cz

Očima libertariána: Důvody k optimismu jsou všude kolem nás. Kde je hledat?

Očima libertariána: Důvody k optimismu jsou všude…

Média přinesla zprávu, že ČR je šampiónem inovací. Často takovéto zprávy zapadnou díky standardnímu mediálnímu…

Winston Churchill – válečník i prozíravý politik, který předpověděl obě světové války

Winston Churchill – válečník i prozíravý politik,…

Zájmy Britského impéria obhajoval Winston Churchill nejen jako politik, ale také „se šavlí v ruce“. Roku 1897…