Renault - Clio III, Clio Renaultsport Concept, Egeus ve Frankfurtu 2005

Renault - Clio III, Clio Renaultsport Concept, Egeus ve Frankfurtu 2005

 
 
10.9. 2005 Libor Zezulka

Na stránku Renaultu dostala největší prostor třetí generace Renaultu Clio, francouzský výrobce se hodně chlubil také jeho sportovní derivací nazvanou Clio Renaultsport Concept, stále dostatek invence v oblasti designu dokládala studie luxusního SUV Egeus.

Z obličejů představitelů automobilky vyzařovala spokojenost, což vysvětluje pohled na prodejní výsledky z první poloviny letošního roku. Skupina Renault Group za prvních šest měsíců roku 2005 prodala přes 1 350 000 vozů, to znamená proti stejnému období loňského roku zvýšení o 3,8%. Samotný Renault si navzdory mírnému poklesu prodejů udržuje s tržním podílem 10,8% pozici nejprodávanější značky v západní Evropě, mimo Evropu však dosáhl růstu 16,8%. Renaultu dělá radost také rumunská Dacia i korejský Samsung Motors, jejichž prodej vzrostl o 90,7, resp. 43,9%.

Clio III

Třetí generace Renaultu Clio se poprvé podívala na svět v červnu, kdy Renault svolal novináře na prezentaci novinky současně v 16 zemích, setkání veledůležitého modelu značky s veřejnosti proběhlo až ve Frankfurtu. Nové Clio stanulo na moderní B platformě a obléklo tradičně odvážný kabát. Zpočátku budou dostupné tři zážehové (1.2 16V, 1,4 16V a 1.6 16V) a jeden vznětový (1.5 dCi) motor.

Jako u jiných renaultů i třetí clio bude nabízeno v několika úrovních výbavy pro interiér a exteriér. Pro interiér budou dostupné čtyři stupně – Pack, Confort, Confort Pack Clim a Luxe, ze čtyř stupňů (Authentique, Expression, Dynamique and Privile`ge) bude možné vybírat také v případě exteriéru. Nejvyšší výbava Initiale (pro exteriér i interiér) bude dostupná výhradně pro motory 1.6 16V a 1.5 dCi.

Základní výbava Renaultu Clio obsahuje například šest airbagů, ABS s EBA, elektrické ovládání předních bočních oken, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelný volant, posilovač řízení či dálkově ovládané centrální zamykání. Výbava Confort přidává například CD přehrávač nebo elektricky vyhřívaná zrcátka, výbava Confort Pack Clim pak manuální klimatizaci.

Nejvyšší výbava Initiale obsahuje luxusní prvky jako kožené čalounění, 16palcová hliníková kola, hands-free, parkovací senzor a další. V crash testu dosáhlo 3,99 metru dlouhé clio výborného výsledku dokumentovaného pěti hvězdičkami za bezpečnost posádky.

Clio Renaultsport Concept

Osud hot hatche Clio V6 zůstává nejistý (nástupce pravděpodobně nebude), a tak se Renault ve Frankfurtu blýsknul alespoň studií Renaultsport Concept. Přestože pod kapotou konceptu bije „pouze“ čtyřválcové srdce 2.0 16V s výkonem okolo 140 kW, vypadá Clio Sport jako opravdový dravec. Aby ne, když se designéři inspirovali ve světě Formule 1, kde Renault válí.

Úspěch v F1 připomíná zejména mohutný zadní difuzor, ale také vnější zpětná zrcátka s originálním designem a výrazné vdechy a výdechy vzduchu. Studie obouvá 18palcová kola. V interiéru se odehrály tradiční sportovní orgie spočívající v instalaci kožených sportovních sedaček, chromovaných pedálů a mnoha dalších chromovaných a kožených prvků. Prodej nového Renaultu Clio Sport odstartuje v první polovině příštího roku.

Egeus

Kdo si myslel, že módní vlna SUV rychle opadne, se mýlil. Do zatím bezedného segmentu vstupuje jedna automobilka za druhou a další se na vpád chystají. Patří mezi ně i francouzský Renault, který z pozice nejprodávanější značky v euro zóně už nějaký pátek monitoruje trh a vyhlíží správný okamžik na představení vlastního SUV, znovu oděného do futuristického hávu.

Svou představu luxusního SUV předvedl Renault na autosalonu ve Frankfurtu pod názvem Egeus. Studie s odvážným designem dráždí smysly především odvážnou zadní částí s netradičně tvarovaným zadním sklem a světlomety z LED diod, ale také přední částí nenarušenou mřížkou chladiče a osazenou členěnými předními LED světlomety a nárazníkem s kulatými mlhovkami a masivním průduchem.

Koncept stojí na 22palcových kolech obutých do pneumatik Michelin s PAX systémem. Uvnitř zářivě modré 4700 mm dlouhé, 1920 mm široké (včetně vnějších zpětných zrcátek) a 1660 mm vysoké studie, rozvor narostl na 2900 mm, čeká posádku patřičný komfort a moderní technologie. Ostatně už samotné nastupování a vystupování je v podání studie Egeus zážitek.

Proti sobě se otevírající dveře vytvoří obrovský nástupní prostor, kožená sedadla se automaticky sníží a natočí směrem ven, takže posádka do sedaček pohodlně vklouzne. Design palubní desky je minimalistický, ale stoprocentně funkční, moderní technologie jsou zastoupeny GPS navigací, interaktivním displejem, ale taktéž předními světlomety, jež upravují intenzitu a úhel svícení podle natočení volantu.

Pod kapotou konceptu se usadil vznětový šestiválec s objemem 3.0 litry, výkonem 184 kW a točivým momentem 550 Nm při 3000 ot./min. Elektricky kontrolovaný pohon všech kol dokáže podle aktuálních trakčních podmínek rozdělovat točivý moment mezi přední a zadní kola v poměru 0 – 100 procent.


Fotogalerie z výstaviště
 
Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com
Akční plán proti kůrovci. Ministerstvo chce zavést  zóny i nižší DPH na palivové dřevo Akční plán proti kůrovci. Ministerstvo chce zavést zóny i nižší DPH na palivové dřevo

Ministerstvo zemědělství chystá novelu lesního zákona,…

Butinovou k přiznání donutili mučením, prohlásil ruský ministr zahraničí Lavrov Butinovou k přiznání donutili mučením, prohlásil ruský ministr zahraničí Lavrov

Ruský ministr zahraničí Sergej Lavrov chápe rozhodnutí…

Trinity, nebo Q bank? Moravský peněžní ústav získal bankovní licenci, hledá nové jméno Trinity, nebo Q bank? Moravský peněžní ústav získal bankovní licenci, hledá nové jméno

Největší česká kampelička bude moci s novým rokem zahájit…

Kosovský parlament schválil vznik armády. Mír v regionu je ohrožen, varuje Srbsko Kosovský parlament schválil vznik armády. Mír v regionu je ohrožen, varuje Srbsko

Kosovský parlament velkou většinou schválil transformaci…

 
Zdroj: redakce

Štítky Renault Frankfurt 2005

 












Blesk.cz

VIDEO: Stádo ovcí zmateně pobíhalo po rušné silnici a ohrožovalo řidiče! Zahnali je strážníci na koních

VIDEO: Stádo ovcí zmateně pobíhalo po rušné silnici…

Pohled, jenž v Praze vůbec nečekali, se naskytl ve čtvrtek dopoledne řidičům, kteří projížděli po rušné…

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici. Doma skoná jen pětina lidí

Většina Čechů umírá v nemocnici, muži i na ulici.…

Většina Čechů by svůj poslední den nejraději prožila v klidu domova, ale ve skutečnosti se toto přání „splní“…

 

iSport.cz

LIGA NARUBY: Deli jako skála, sólo pro Kučeru a loket ve slabinách

LIGA NARUBY: Deli jako skála, sólo pro Kučeru a…

Teplický záložník Tomáš Kučera je prvním fotbalistou v historii české ligy, který nejdříve urazil Spartu…

KOEFICIENT: Skvostný český týden! Kluby bojují o PĚT míst v pohárech

KOEFICIENT: Skvostný český týden! Kluby bojují o PĚT…

Zatímco v průběhu podzimu stále více hrozilo, že český fotbal bude mít za dva roky jen čtyři zástupce v…

 

Reflex.cz

Jste mlhavá, řekl prý Juncker britské premiérce Mayové. Ta věří, že od EU získá další záruky k brexitu

Jste mlhavá, řekl prý Juncker britské premiérce…

Britská premiérka Theresa Mayová je přesvědčena, že je i nadále možné získat od Evropské unie další dodatečné…

Očima libertariána: Proč je stát vždy horší majitel a podnikatel než soukromník

Očima libertariána: Proč je stát vždy horší majitel…

Praxe ukazuje, že čím víc stát zasahuje do společenských a ekonomických vztahů, tím hůř, naopak čím méně se…