Renault - Clio III, Clio Renaultsport Concept, Egeus ve Frankfurtu 2005

Renault - Clio III, Clio Renaultsport Concept, Egeus ve Frankfurtu 2005

 
 
10.9. 2005 Libor Zezulka

Na stránku Renaultu dostala největší prostor třetí generace Renaultu Clio, francouzský výrobce se hodně chlubil také jeho sportovní derivací nazvanou Clio Renaultsport Concept, stále dostatek invence v oblasti designu dokládala studie luxusního SUV Egeus.

Z obličejů představitelů automobilky vyzařovala spokojenost, což vysvětluje pohled na prodejní výsledky z první poloviny letošního roku. Skupina Renault Group za prvních šest měsíců roku 2005 prodala přes 1 350 000 vozů, to znamená proti stejnému období loňského roku zvýšení o 3,8%. Samotný Renault si navzdory mírnému poklesu prodejů udržuje s tržním podílem 10,8% pozici nejprodávanější značky v západní Evropě, mimo Evropu však dosáhl růstu 16,8%. Renaultu dělá radost také rumunská Dacia i korejský Samsung Motors, jejichž prodej vzrostl o 90,7, resp. 43,9%.

Clio III

Třetí generace Renaultu Clio se poprvé podívala na svět v červnu, kdy Renault svolal novináře na prezentaci novinky současně v 16 zemích, setkání veledůležitého modelu značky s veřejnosti proběhlo až ve Frankfurtu. Nové Clio stanulo na moderní B platformě a obléklo tradičně odvážný kabát. Zpočátku budou dostupné tři zážehové (1.2 16V, 1,4 16V a 1.6 16V) a jeden vznětový (1.5 dCi) motor.

Jako u jiných renaultů i třetí clio bude nabízeno v několika úrovních výbavy pro interiér a exteriér. Pro interiér budou dostupné čtyři stupně – Pack, Confort, Confort Pack Clim a Luxe, ze čtyř stupňů (Authentique, Expression, Dynamique and Privile`ge) bude možné vybírat také v případě exteriéru. Nejvyšší výbava Initiale (pro exteriér i interiér) bude dostupná výhradně pro motory 1.6 16V a 1.5 dCi.

Základní výbava Renaultu Clio obsahuje například šest airbagů, ABS s EBA, elektrické ovládání předních bočních oken, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelný volant, posilovač řízení či dálkově ovládané centrální zamykání. Výbava Confort přidává například CD přehrávač nebo elektricky vyhřívaná zrcátka, výbava Confort Pack Clim pak manuální klimatizaci.

Nejvyšší výbava Initiale obsahuje luxusní prvky jako kožené čalounění, 16palcová hliníková kola, hands-free, parkovací senzor a další. V crash testu dosáhlo 3,99 metru dlouhé clio výborného výsledku dokumentovaného pěti hvězdičkami za bezpečnost posádky.

Clio Renaultsport Concept

Osud hot hatche Clio V6 zůstává nejistý (nástupce pravděpodobně nebude), a tak se Renault ve Frankfurtu blýsknul alespoň studií Renaultsport Concept. Přestože pod kapotou konceptu bije „pouze“ čtyřválcové srdce 2.0 16V s výkonem okolo 140 kW, vypadá Clio Sport jako opravdový dravec. Aby ne, když se designéři inspirovali ve světě Formule 1, kde Renault válí.

Úspěch v F1 připomíná zejména mohutný zadní difuzor, ale také vnější zpětná zrcátka s originálním designem a výrazné vdechy a výdechy vzduchu. Studie obouvá 18palcová kola. V interiéru se odehrály tradiční sportovní orgie spočívající v instalaci kožených sportovních sedaček, chromovaných pedálů a mnoha dalších chromovaných a kožených prvků. Prodej nového Renaultu Clio Sport odstartuje v první polovině příštího roku.

Egeus

Kdo si myslel, že módní vlna SUV rychle opadne, se mýlil. Do zatím bezedného segmentu vstupuje jedna automobilka za druhou a další se na vpád chystají. Patří mezi ně i francouzský Renault, který z pozice nejprodávanější značky v euro zóně už nějaký pátek monitoruje trh a vyhlíží správný okamžik na představení vlastního SUV, znovu oděného do futuristického hávu.

Svou představu luxusního SUV předvedl Renault na autosalonu ve Frankfurtu pod názvem Egeus. Studie s odvážným designem dráždí smysly především odvážnou zadní částí s netradičně tvarovaným zadním sklem a světlomety z LED diod, ale také přední částí nenarušenou mřížkou chladiče a osazenou členěnými předními LED světlomety a nárazníkem s kulatými mlhovkami a masivním průduchem.

Koncept stojí na 22palcových kolech obutých do pneumatik Michelin s PAX systémem. Uvnitř zářivě modré 4700 mm dlouhé, 1920 mm široké (včetně vnějších zpětných zrcátek) a 1660 mm vysoké studie, rozvor narostl na 2900 mm, čeká posádku patřičný komfort a moderní technologie. Ostatně už samotné nastupování a vystupování je v podání studie Egeus zážitek.

Proti sobě se otevírající dveře vytvoří obrovský nástupní prostor, kožená sedadla se automaticky sníží a natočí směrem ven, takže posádka do sedaček pohodlně vklouzne. Design palubní desky je minimalistický, ale stoprocentně funkční, moderní technologie jsou zastoupeny GPS navigací, interaktivním displejem, ale taktéž předními světlomety, jež upravují intenzitu a úhel svícení podle natočení volantu.

Pod kapotou konceptu se usadil vznětový šestiválec s objemem 3.0 litry, výkonem 184 kW a točivým momentem 550 Nm při 3000 ot./min. Elektricky kontrolovaný pohon všech kol dokáže podle aktuálních trakčních podmínek rozdělovat točivý moment mezi přední a zadní kola v poměru 0 – 100 procent.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout

Možná už jste o zabezpečení svého auta přemýšleli. Možná…

Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn

Cukrovar společnosti Agara Sugar Company ve stejnojmenném…

Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem

Německá kancléřka Angela Merkelová a mexický prezident…

Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

 
Zdroj: redakce

Štítky Renault Frankfurt 2005

 












Blesk.cz

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela  restauraci českých krajanů

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela…

Už už to vypadalo, že v Chicagu, které je jakousi „mekkou“ českého přistěhovalectví do USA, ztratí milovníci…

Nejdřív horečka, pak jednotka intenzivní péče: Petře ochrnula půlka obličeje z klíštěte

Nejdřív horečka, pak jednotka intenzivní péče: Petře…

Příroda se po zimě probouzí. A s ní se probouzí i klíšťata, která již nyní vykazují svou aktivitu. To se stalo…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme stíhat Plzeň, to se nepodařilo

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme…

Byl to pro něj zvláštní zápas. Gólman Ondřej Kolář v zimě přestoupil z Liberce do Slavie, teď se pod Ještěd…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…