Renault Clio III na vlastní kůži!

Renault Clio III na vlastní kůži!

 
 

Renault dnes v 16 zemích současně představil třetí generaci modelu, kterého se zatím prodalo 8,7 milionu kusů. Auto jsme prolezli odshora dolů a v kůži konkurence bychom věru být nechtěli...

Renault dnes v 16 zemích současně představil třetí generaci modelu, kterého se zatím prodalo 8,7 milionu kusů. Auto jsme prolezli odshora dolů a v kůži konkurence bychom věru být nechtěli...

Clio třetí generace je pro Renault stěžejním modelem. Prodeje v B-segmentu rostou a v České republice zaujímá tato třída 49,7 % trhu. Samotný Renault pak v České republice s modely Clio II, Thalia a Modus obsadil v 1. čtvrtletí tohoto roku 8,6% B-segmentu. V ČR se do konce dubna 2005 prodalo 11400 vozů Clio obou dosavadních generací. Současné clio II se bude vyrábět, dovážet i prodávat i nadále.

Clio třetí generace přijde na český trh až v říjnu, takže informace o cenách ani kombinacích výbav ještě nejsou k dispozici. Otázku dalších motorizací a karosářských variant nechali představitelé Renaultu bez komentáře, takže můžeme jen tipovat, že dvoulitrové zážehové turbo není posledním slovem a že konec výroby hyperúspěšné Thalie by mohl být následován kvalitativně nesrovnatelným modelem na bázi Clio III. Sedan Clio by se tak žádoucím způsobem oddálil od Dacie Logan.

Vývoj Clia III trval 28 měsíců (u předchozí generace to byly 4 roky!) a stál neskutečných 953 milionů euro. Dalších 630 milionů spolykaly investice ve výrobních závodech ve Francii a v Turecku. Renault očekává, že nová generace bude stejným blockbusterem jako dosavadní model, kapacita výroby je 475.000 vozů ročně.

Podívejte se na fotografie. Clio je úplně jiné a především ve všech směrech větší - i na poměry klasického mezigeneračního zvětšování, které je vlastní téměř všem modelům všech značek, ohlásil Renault velmi překvapivé hodnoty.

Délka narostla o nevídaných 174 mm na 3986 mm, rozvor o podstatných 103 mm na 2575 mm, šířka vozu vzrlostla o 68 mm na 1707 mm. Přibližně o tři centimetry vzrostla vnitřní šířka, výška i využitelná délka, hlavně pro kolena cestujících na zadních sedadlech.

A jaké jsou první dojmy ze stojícího vozu?
Na první pohled je znát nárůst všech vnějších rozměrů, auto působí ve třídveřové i pětidveřové verzi velmi mohutně a nemá daleko k modelu Mégane. Podstatný rozdíl je v nastupování - vysoké a znatelně širší dveře umožňují pohodlný přístup ke všem sedadlům. Zpracování interiéru je na vysoké úrovni, designérské výstřelky typu dvoukruhových výdechů/ovladačů ventilace nejdou na úkor funkčnosti a použité materiály jsou na pohled i dotek velmi příjemné. Velmi je znát nárůst vnitřního prostoru. Nejenže jsem se svými 194 centimetry měl nad hlavou místo na předních sedadlech, ale podobný prostor na zadním sedadle ve třídveřové variantě byl pro mě překvapením. Také na délku je vepředu dost místa, při usednutí "za sebe" jsem se sice dotýkal koleny předních sedadel, narozdíl od Clia II jsem ale neměl pocit nepohodlí.

Zavazadlový prostor o základním objemu 288 litrů je dobře přístupný, víko se odklápí dostatečně vysoko. Za zadními sedadly ale vystupuje cca 8 cm vysoká příčná výztuha a zadní sedadla ani po sklopení sedáků a opěradel nevytváří rovnou plochu. Objem 1038 l v této konfiguraci je ale dostatečný.

Renault Clio - zážehové motory*
Zdvihový objem [cm3]1149139015981598
Nejvyšší výkon [kW/ot./min]55/550072/575065/500082/6000
Nejvyšší točivý moment [Nm/ot./min]105/4250127/4250140/3000151/4250
Kombinovaná spotřeba paliva [l/100 km]5,96,66,66,6
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s]13,411,311,910,2
Max. rychlost [km/h]167183177190

*nabídka pro český trh zatím nebyla upřesněna

V prvním čtvrtletí roku 2006 se na trh dostane verze s motorem 2.0 16V (103 kW), vyvinutá ve spolupráci s Nissanem.

Renault Clio - vznětové motory*
Zdvihový objem [cm3]146114611461
Nejvyšší výkon [kW/ot./min]50/400063/375078/4000
Nejvyšší točivý moment [Nm/ot./min]160/1700200/1900240/2000-2500
Kombinovaná spotřeba paliva [l/100 km]4,64,44,6
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s]15,212,711,1
Max. rychlost [km/h]162174190
*nabídka pro český trh zatím nebyla upřesněna

Standardně mají clia pětistupňovou manuální převodovku, nejsilnější vznětový motor a zážehový dvoulitr dostanou šest stupňů. Automatizovaná převodovka bude mít řazení s tlačítky na volantu, v nabídce bude i klasická automatická převodovka.

Spolupracujeme s TipCars.com
 

Tapety








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají

S velkými čísly prodejů se výrobci vždy rádi pochlubí.…

Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta

Tuzemská automobilka Škoda sice na českém trhu zlevnila…

 




Evropské Automobily roku: Renault Clio (2006) Evropské Automobily roku: Renault Clio (2006)

Třetí generace Clia komerčním úspěchem navázala na své…

Video: Zajíc jako účastník rallye Video: Zajíc jako účastník rallye

Velikonoční svátky jsou v plném proudu a jedním z jejich…

 



 
Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Dnes 18:10

Pohon předních kol a motor vpředu je dnes nejrozšířenější u osobních aut. Jaké má výhody a nevýhody? A proč mají automobiloví nadšenci tak rádi klasickou koncepci pohonu?




Blesk.cz

Jarka (31) si při kojení našla bulku. Její nemoc odstarovala unikátní projekt

Jarka (31) si při kojení našla bulku. Její nemoc…

Jarka, matka dvou dětí, si v září v roce 2016 nahmatala při kojení bulku v prsu. Její kamarádka Markéta jí…

Je Modrá velryba nebezpečná? Neví to ani Chovanec, chce důkazy od policie

Je Modrá velryba nebezpečná? Neví to ani Chovanec,…

Ministr vnitra Milan Chovanec (ČSSD) neví, jestli je tzv. Modrá velryba nebezpečnou hrou, jak tvrdí policie,…

 

iSport.cz

V Egyptě mám novou smlouvu, ohradil se Straka. Nevíte, co tu znamenám

V Egyptě mám novou smlouvu, ohradil se Straka.…

Byla to jen kachna. Nic, co by se zakládalo na pravdě. František Straka zůstává i nadále trenérem egyptského…

Schickův gól snů! Krásně si přehodil obránce, pak mu utekl a skóroval

Schickův gól snů! Krásně si přehodil obránce, pak mu…

Jízda Patrika Schicka v italské lize pokračuje! Český útočník znovu v dresu Sampdorie Janov potvrdil, v jak…

 

Reflex.cz

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty Woman, v osobním životě čelil řadě tragédií

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty…

California Blue, You Got It, I Drove All Night, Only The Lonely a především Oh, Pretty Women. To jsou jména…

Avokádový fresh, hamburger nebo zmrzlina. V Amsterdamu otevřela restaurace, kde najdete avokádo na tisíc způsobů

Avokádový fresh, hamburger nebo zmrzlina. V…

Zelená nezelenina, kterou milují gurmáni po celém světě. Avokádo, zelený plod hruškovce přelahodného, bohatý na…