Renault Clio III na vlastní kůži!

Renault Clio III na vlastní kůži!

 
 
16.6. 2005 Ondřej Šuch

Renault dnes v 16 zemích současně představil třetí generaci modelu, kterého se zatím prodalo 8,7 milionu kusů. Auto jsme prolezli odshora dolů a v kůži konkurence bychom věru být nechtěli...

Renault dnes v 16 zemích současně představil třetí generaci modelu, kterého se zatím prodalo 8,7 milionu kusů. Auto jsme prolezli odshora dolů a v kůži konkurence bychom věru být nechtěli...

Clio třetí generace je pro Renault stěžejním modelem. Prodeje v B-segmentu rostou a v České republice zaujímá tato třída 49,7 % trhu. Samotný Renault pak v České republice s modely Clio II, Thalia a Modus obsadil v 1. čtvrtletí tohoto roku 8,6% B-segmentu. V ČR se do konce dubna 2005 prodalo 11400 vozů Clio obou dosavadních generací. Současné clio II se bude vyrábět, dovážet i prodávat i nadále.

Clio třetí generace přijde na český trh až v říjnu, takže informace o cenách ani kombinacích výbav ještě nejsou k dispozici. Otázku dalších motorizací a karosářských variant nechali představitelé Renaultu bez komentáře, takže můžeme jen tipovat, že dvoulitrové zážehové turbo není posledním slovem a že konec výroby hyperúspěšné Thalie by mohl být následován kvalitativně nesrovnatelným modelem na bázi Clio III. Sedan Clio by se tak žádoucím způsobem oddálil od Dacie Logan.

Vývoj Clia III trval 28 měsíců (u předchozí generace to byly 4 roky!) a stál neskutečných 953 milionů euro. Dalších 630 milionů spolykaly investice ve výrobních závodech ve Francii a v Turecku. Renault očekává, že nová generace bude stejným blockbusterem jako dosavadní model, kapacita výroby je 475.000 vozů ročně.

Podívejte se na fotografie. Clio je úplně jiné a především ve všech směrech větší - i na poměry klasického mezigeneračního zvětšování, které je vlastní téměř všem modelům všech značek, ohlásil Renault velmi překvapivé hodnoty.

Délka narostla o nevídaných 174 mm na 3986 mm, rozvor o podstatných 103 mm na 2575 mm, šířka vozu vzrlostla o 68 mm na 1707 mm. Přibližně o tři centimetry vzrostla vnitřní šířka, výška i využitelná délka, hlavně pro kolena cestujících na zadních sedadlech.

A jaké jsou první dojmy ze stojícího vozu?
Na první pohled je znát nárůst všech vnějších rozměrů, auto působí ve třídveřové i pětidveřové verzi velmi mohutně a nemá daleko k modelu Mégane. Podstatný rozdíl je v nastupování - vysoké a znatelně širší dveře umožňují pohodlný přístup ke všem sedadlům. Zpracování interiéru je na vysoké úrovni, designérské výstřelky typu dvoukruhových výdechů/ovladačů ventilace nejdou na úkor funkčnosti a použité materiály jsou na pohled i dotek velmi příjemné. Velmi je znát nárůst vnitřního prostoru. Nejenže jsem se svými 194 centimetry měl nad hlavou místo na předních sedadlech, ale podobný prostor na zadním sedadle ve třídveřové variantě byl pro mě překvapením. Také na délku je vepředu dost místa, při usednutí "za sebe" jsem se sice dotýkal koleny předních sedadel, narozdíl od Clia II jsem ale neměl pocit nepohodlí.

Zavazadlový prostor o základním objemu 288 litrů je dobře přístupný, víko se odklápí dostatečně vysoko. Za zadními sedadly ale vystupuje cca 8 cm vysoká příčná výztuha a zadní sedadla ani po sklopení sedáků a opěradel nevytváří rovnou plochu. Objem 1038 l v této konfiguraci je ale dostatečný.

Renault Clio - zážehové motory*
Zdvihový objem [cm3]1149139015981598
Nejvyšší výkon [kW/ot./min]55/550072/575065/500082/6000
Nejvyšší točivý moment [Nm/ot./min]105/4250127/4250140/3000151/4250
Kombinovaná spotřeba paliva [l/100 km]5,96,66,66,6
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s]13,411,311,910,2
Max. rychlost [km/h]167183177190

*nabídka pro český trh zatím nebyla upřesněna

V prvním čtvrtletí roku 2006 se na trh dostane verze s motorem 2.0 16V (103 kW), vyvinutá ve spolupráci s Nissanem.

Renault Clio - vznětové motory*
Zdvihový objem [cm3]146114611461
Nejvyšší výkon [kW/ot./min]50/400063/375078/4000
Nejvyšší točivý moment [Nm/ot./min]160/1700200/1900240/2000-2500
Kombinovaná spotřeba paliva [l/100 km]4,64,44,6
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s]15,212,711,1
Max. rychlost [km/h]162174190
*nabídka pro český trh zatím nebyla upřesněna

Standardně mají clia pětistupňovou manuální převodovku, nejsilnější vznětový motor a zážehový dvoulitr dostanou šest stupňů. Automatizovaná převodovka bude mít řazení s tlačítky na volantu, v nabídce bude i klasická automatická převodovka.

Spolupracujeme s TipCars.com
Comcast se v boji s Disney vzdává, aktiva 21st Century Fox už nechce. Má ale jiný cíl Comcast se v boji s Disney vzdává, aktiva 21st Century Fox už nechce. Má ale jiný cíl

Americká společnost Comcast už nechce aktiva společnosti…

Komise poslala Maďarsko kvůli jeho azylové politice k Evropskému soudu Komise poslala Maďarsko kvůli jeho azylové politice k Evropskému soudu

Evropská komise (EK) ve čtvrtek poslala Maďarsko před…

Trump: Těším se na další setkání s Putinem Trump: Těším se na další setkání s Putinem

Prezident Spojených států Donald Trump na twitteru…

Boeing hodlá zaplnit díru na trhu, kterou sám vytvořil Boeing hodlá zaplnit díru na trhu, kterou sám vytvořil

Když Boeing ukončil v roce 2004 výrobu modelu 757,…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Renault Clio III na vlastní kůži!







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté Místo volantu kleště, místo sedačky kyblík. Takové auto zastavili policisté

Jízdu vskutku odvážného řidiče museli řešit dopravní…

Tohle je BMW X6 od Škodovky! Kodiaq dostal splývavou střechu a jméno GT Tohle je BMW X6 od Škodovky! Kodiaq dostal splývavou střechu a jméno GT

Po internetu se šíří první fotografie Škody Kodiaq GT.…

 



Evropské Automobily roku: Renault Clio (2006) Evropské Automobily roku: Renault Clio (2006)

Třetí generace Clia komerčním úspěchem navázala na své…

Video: Zajíc jako účastník rallye Video: Zajíc jako účastník rallye

Velikonoční svátky jsou v plném proudu a jedním z jejich…

 



 
Aston Martin DP215: Vzácný závodní prototyp z roku 1963 je na prodej

Aston Martin DP215: Vzácný závodní prototyp z roku 1963 je na prodej

Dnes 16:47

V aukční síni RM Sotheby se objevil vzácný závodní Aston Martin. Vůz technicky vycházející z typu DB4 GT řídil v závodech Le Mans slavný Phil Hill.




Blesk.cz

O 25kg lehčí Tomicová ve StarDance: Za partnera dostala šokovaného Dědíka

O 25kg lehčí Tomicová ve StarDance: Za partnera…

První seznámení a setkání před tréninkem na letošní ročník soutěže StarDance za sebou mají Pavla Tomicová (56) a…

U chemičky v Kralupech hoří pole. Vzňalo se při vypouštění plynu do ovzduší

U chemičky v Kralupech hoří pole. Vzňalo se při…

V okolí chemičky v Kralupech nad Vltavou hoří pole. Za událostí podle informací Blesk.cz stojí vypouštění plynu,…

 

iSport.cz

Utajená svatba Hrdličky s Plíškovou v Monaku! Dvanáct hostů a dcera Borhyové družička

Utajená svatba Hrdličky s Plíškovou v Monaku!…

Tutlali to a už jsou svoji! Tajné manévry v Monaku předcházely svatbě televizního moderátora a manažera Michala…

Fotbalový speciál k Fortuna lize už v pátek: 84 stran, soupisky, program

Fotbalový speciál k Fortuna lize už v pátek: 84…

V pátek startuje elitní fotbalová soutěž. FORTUNA:Liga. Dá se říct, že je to přelomový ročník. S novým herním…

 

Reflex.cz

V ruském metru můžete potkat podivuhodné bytosti, od strašidel až po extravagantní jedince

V ruském metru můžete potkat podivuhodné bytosti, od…

Ruský web English Russia čas od času zveřejňuje nejrůznější soubory fotografií, které představují ruskou…

Majitel Vítkovic Jan Světlík na scéně Reflexu: Stát ovládají neschopní úředníci

Majitel Vítkovic Jan Světlík na scéně Reflexu: Stát…

„Dolní Vítkovice jsme budovali ve šťastné době. Tehdy se spojily naše zájmy se zájmem města i kraje. Dneska…