Renault Clio III na vlastní kůži!

Renault Clio III na vlastní kůži!

 
 
16.6. 2005 Ondřej Šuch

Renault dnes v 16 zemích současně představil třetí generaci modelu, kterého se zatím prodalo 8,7 milionu kusů. Auto jsme prolezli odshora dolů a v kůži konkurence bychom věru být nechtěli...

Renault dnes v 16 zemích současně představil třetí generaci modelu, kterého se zatím prodalo 8,7 milionu kusů. Auto jsme prolezli odshora dolů a v kůži konkurence bychom věru být nechtěli...

Clio třetí generace je pro Renault stěžejním modelem. Prodeje v B-segmentu rostou a v České republice zaujímá tato třída 49,7 % trhu. Samotný Renault pak v České republice s modely Clio II, Thalia a Modus obsadil v 1. čtvrtletí tohoto roku 8,6% B-segmentu. V ČR se do konce dubna 2005 prodalo 11400 vozů Clio obou dosavadních generací. Současné clio II se bude vyrábět, dovážet i prodávat i nadále.

Clio třetí generace přijde na český trh až v říjnu, takže informace o cenách ani kombinacích výbav ještě nejsou k dispozici. Otázku dalších motorizací a karosářských variant nechali představitelé Renaultu bez komentáře, takže můžeme jen tipovat, že dvoulitrové zážehové turbo není posledním slovem a že konec výroby hyperúspěšné Thalie by mohl být následován kvalitativně nesrovnatelným modelem na bázi Clio III. Sedan Clio by se tak žádoucím způsobem oddálil od Dacie Logan.

Vývoj Clia III trval 28 měsíců (u předchozí generace to byly 4 roky!) a stál neskutečných 953 milionů euro. Dalších 630 milionů spolykaly investice ve výrobních závodech ve Francii a v Turecku. Renault očekává, že nová generace bude stejným blockbusterem jako dosavadní model, kapacita výroby je 475.000 vozů ročně.

Podívejte se na fotografie. Clio je úplně jiné a především ve všech směrech větší - i na poměry klasického mezigeneračního zvětšování, které je vlastní téměř všem modelům všech značek, ohlásil Renault velmi překvapivé hodnoty.

Délka narostla o nevídaných 174 mm na 3986 mm, rozvor o podstatných 103 mm na 2575 mm, šířka vozu vzrlostla o 68 mm na 1707 mm. Přibližně o tři centimetry vzrostla vnitřní šířka, výška i využitelná délka, hlavně pro kolena cestujících na zadních sedadlech.

A jaké jsou první dojmy ze stojícího vozu?
Na první pohled je znát nárůst všech vnějších rozměrů, auto působí ve třídveřové i pětidveřové verzi velmi mohutně a nemá daleko k modelu Mégane. Podstatný rozdíl je v nastupování - vysoké a znatelně širší dveře umožňují pohodlný přístup ke všem sedadlům. Zpracování interiéru je na vysoké úrovni, designérské výstřelky typu dvoukruhových výdechů/ovladačů ventilace nejdou na úkor funkčnosti a použité materiály jsou na pohled i dotek velmi příjemné. Velmi je znát nárůst vnitřního prostoru. Nejenže jsem se svými 194 centimetry měl nad hlavou místo na předních sedadlech, ale podobný prostor na zadním sedadle ve třídveřové variantě byl pro mě překvapením. Také na délku je vepředu dost místa, při usednutí "za sebe" jsem se sice dotýkal koleny předních sedadel, narozdíl od Clia II jsem ale neměl pocit nepohodlí.

Zavazadlový prostor o základním objemu 288 litrů je dobře přístupný, víko se odklápí dostatečně vysoko. Za zadními sedadly ale vystupuje cca 8 cm vysoká příčná výztuha a zadní sedadla ani po sklopení sedáků a opěradel nevytváří rovnou plochu. Objem 1038 l v této konfiguraci je ale dostatečný.

Renault Clio - zážehové motory*
Zdvihový objem [cm3]1149139015981598
Nejvyšší výkon [kW/ot./min]55/550072/575065/500082/6000
Nejvyšší točivý moment [Nm/ot./min]105/4250127/4250140/3000151/4250
Kombinovaná spotřeba paliva [l/100 km]5,96,66,66,6
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s]13,411,311,910,2
Max. rychlost [km/h]167183177190

*nabídka pro český trh zatím nebyla upřesněna

V prvním čtvrtletí roku 2006 se na trh dostane verze s motorem 2.0 16V (103 kW), vyvinutá ve spolupráci s Nissanem.

Renault Clio - vznětové motory*
Zdvihový objem [cm3]146114611461
Nejvyšší výkon [kW/ot./min]50/400063/375078/4000
Nejvyšší točivý moment [Nm/ot./min]160/1700200/1900240/2000-2500
Kombinovaná spotřeba paliva [l/100 km]4,64,44,6
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s]15,212,711,1
Max. rychlost [km/h]162174190
*nabídka pro český trh zatím nebyla upřesněna

Standardně mají clia pětistupňovou manuální převodovku, nejsilnější vznětový motor a zážehový dvoulitr dostanou šest stupňů. Automatizovaná převodovka bude mít řazení s tlačítky na volantu, v nabídce bude i klasická automatická převodovka.

Spolupracujeme s TipCars.com
Kia jako Humvee. Podívejte se na armádní vozidlo od jihokorejské automobilky Kia jako Humvee. Podívejte se na armádní vozidlo od jihokorejské automobilky

Jihokorejská Kia, známá především jako výrobce rodinných…

Oponent Kremlu Navalnyj byl zadržen při odchodu z věznice Oponent Kremlu Navalnyj byl zadržen při odchodu z věznice

Ruská policie zadržela opozičního předáka Alexeje…

USA zaváděním cel provozují obchodní šikanu, tvrdí Čína USA zaváděním cel provozují obchodní šikanu, tvrdí Čína

Spojené státy se dopouštějí obchodní šikany a zaváděním…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Renault Clio III na vlastní kůži!







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu

Závod ve sprintu, který se jen tak nevidí. Na…

VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum VW nám ukázal zbraň pro příští dekádu. Srazí cenu elektroaut na minimum

Nová platforma MEB koncernu Volkswagen je určena výhradně…

 



Evropské Automobily roku: Renault Clio (2006) Evropské Automobily roku: Renault Clio (2006)

Třetí generace Clia komerčním úspěchem navázala na své…

Video: Zajíc jako účastník rallye Video: Zajíc jako účastník rallye

Velikonoční svátky jsou v plném proudu a jedním z jejich…

 



 
Prohlédněte si nejextrémnější vozidla Tatra Force

Nejextrémnější Tatry Force: Nejdrsnější vozidla hezky pohromadě!

Dnes 08:00

Tatra Force v současnosti patří k hlavním pilířům v nabídce své značky a zároveň se v posledních letech stala základem pro řadu výjimečných vozidel, která si můžete připomenout v galerii.




Blesk.cz

Módní policie: Módní stopa vesničky mé střediskové

Módní policie: Módní stopa vesničky mé střediskové

Již dlouho čekám, kdy se pohnou ledy a masová veřejnost (myslím celou republiku, včetně obcí, městysů) se stane…

Prodělali mrtvici, lékaři je odepsali. Nikdy není nic ztraceno, říká odbornice

Prodělali mrtvici, lékaři je odepsali. Nikdy není…

Pokud postihne člověka cévní mozková příhoda, následky mohou být fatální. Postižený přijde o hybnost, může mít…

 

iSport.cz

Woods je zpět! Po pěti letech vyhrál turnaj a dojímal se: Tělo byla troska!

Woods je zpět! Po pěti letech vyhrál turnaj a…

Bývalý první golfista světa Tiger Woods vyhrál Tour Championship v Atlantě, na PGA Tour se dočkal turnajového…

Slavii dochází hráči. Náš program je nemilosrdný, řekl Trpišovský

Slavii dochází hráči. Náš program je nemilosrdný,…

Dobře věděl, že jeho mužstvo nečeká ve vršovickém derby proti Bohemians nic lehkého. Tím spíš, když slávisté…

 

Reflex.cz

JXD vs. extrémističtí ochránci zvířat: Urážky, nadávky a napadení

JXD vs. extrémističtí ochránci zvířat: Urážky,…

V sobotu jsme vyrazili na reportáž o demonstraci ochránců zvířat, kterou vyvrcholila kampaň proti cirkusu Jiřího…

Střední Evropa v bodě nula. Jak vypadalo Polsko před vstupem do Evropské unie?

Střední Evropa v bodě nula. Jak vypadalo Polsko před…

Polská ekonomika dnes roste čtyřikrát rychleji, než jaký je průměr Evropské unie. Nezaměstnanost pohybující se…