Renault Clio III na vlastní kůži!

Renault Clio III na vlastní kůži!

 
 
16.6. 2005 Ondřej Šuch

Renault dnes v 16 zemích současně představil třetí generaci modelu, kterého se zatím prodalo 8,7 milionu kusů. Auto jsme prolezli odshora dolů a v kůži konkurence bychom věru být nechtěli...

Renault dnes v 16 zemích současně představil třetí generaci modelu, kterého se zatím prodalo 8,7 milionu kusů. Auto jsme prolezli odshora dolů a v kůži konkurence bychom věru být nechtěli...

Clio třetí generace je pro Renault stěžejním modelem. Prodeje v B-segmentu rostou a v České republice zaujímá tato třída 49,7 % trhu. Samotný Renault pak v České republice s modely Clio II, Thalia a Modus obsadil v 1. čtvrtletí tohoto roku 8,6% B-segmentu. V ČR se do konce dubna 2005 prodalo 11400 vozů Clio obou dosavadních generací. Současné clio II se bude vyrábět, dovážet i prodávat i nadále.

Clio třetí generace přijde na český trh až v říjnu, takže informace o cenách ani kombinacích výbav ještě nejsou k dispozici. Otázku dalších motorizací a karosářských variant nechali představitelé Renaultu bez komentáře, takže můžeme jen tipovat, že dvoulitrové zážehové turbo není posledním slovem a že konec výroby hyperúspěšné Thalie by mohl být následován kvalitativně nesrovnatelným modelem na bázi Clio III. Sedan Clio by se tak žádoucím způsobem oddálil od Dacie Logan.

Vývoj Clia III trval 28 měsíců (u předchozí generace to byly 4 roky!) a stál neskutečných 953 milionů euro. Dalších 630 milionů spolykaly investice ve výrobních závodech ve Francii a v Turecku. Renault očekává, že nová generace bude stejným blockbusterem jako dosavadní model, kapacita výroby je 475.000 vozů ročně.

Podívejte se na fotografie. Clio je úplně jiné a především ve všech směrech větší - i na poměry klasického mezigeneračního zvětšování, které je vlastní téměř všem modelům všech značek, ohlásil Renault velmi překvapivé hodnoty.

Délka narostla o nevídaných 174 mm na 3986 mm, rozvor o podstatných 103 mm na 2575 mm, šířka vozu vzrlostla o 68 mm na 1707 mm. Přibližně o tři centimetry vzrostla vnitřní šířka, výška i využitelná délka, hlavně pro kolena cestujících na zadních sedadlech.

A jaké jsou první dojmy ze stojícího vozu?
Na první pohled je znát nárůst všech vnějších rozměrů, auto působí ve třídveřové i pětidveřové verzi velmi mohutně a nemá daleko k modelu Mégane. Podstatný rozdíl je v nastupování - vysoké a znatelně širší dveře umožňují pohodlný přístup ke všem sedadlům. Zpracování interiéru je na vysoké úrovni, designérské výstřelky typu dvoukruhových výdechů/ovladačů ventilace nejdou na úkor funkčnosti a použité materiály jsou na pohled i dotek velmi příjemné. Velmi je znát nárůst vnitřního prostoru. Nejenže jsem se svými 194 centimetry měl nad hlavou místo na předních sedadlech, ale podobný prostor na zadním sedadle ve třídveřové variantě byl pro mě překvapením. Také na délku je vepředu dost místa, při usednutí "za sebe" jsem se sice dotýkal koleny předních sedadel, narozdíl od Clia II jsem ale neměl pocit nepohodlí.

Zavazadlový prostor o základním objemu 288 litrů je dobře přístupný, víko se odklápí dostatečně vysoko. Za zadními sedadly ale vystupuje cca 8 cm vysoká příčná výztuha a zadní sedadla ani po sklopení sedáků a opěradel nevytváří rovnou plochu. Objem 1038 l v této konfiguraci je ale dostatečný.

Renault Clio - zážehové motory*
Zdvihový objem [cm3]1149139015981598
Nejvyšší výkon [kW/ot./min]55/550072/575065/500082/6000
Nejvyšší točivý moment [Nm/ot./min]105/4250127/4250140/3000151/4250
Kombinovaná spotřeba paliva [l/100 km]5,96,66,66,6
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s]13,411,311,910,2
Max. rychlost [km/h]167183177190

*nabídka pro český trh zatím nebyla upřesněna

V prvním čtvrtletí roku 2006 se na trh dostane verze s motorem 2.0 16V (103 kW), vyvinutá ve spolupráci s Nissanem.

Renault Clio - vznětové motory*
Zdvihový objem [cm3]146114611461
Nejvyšší výkon [kW/ot./min]50/400063/375078/4000
Nejvyšší točivý moment [Nm/ot./min]160/1700200/1900240/2000-2500
Kombinovaná spotřeba paliva [l/100 km]4,64,44,6
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s]15,212,711,1
Max. rychlost [km/h]162174190
*nabídka pro český trh zatím nebyla upřesněna

Standardně mají clia pětistupňovou manuální převodovku, nejsilnější vznětový motor a zážehový dvoulitr dostanou šest stupňů. Automatizovaná převodovka bude mít řazení s tlačítky na volantu, v nabídce bude i klasická automatická převodovka.

Spolupracujeme s TipCars.com
Růst české ekonomiky zpomaluje Růst české ekonomiky zpomaluje

Česká ekonomika ve třetím čtvrtletí zpomalila meziroční…

ONLINE: Okamura chce ve vládě vystřídat ČSSD ONLINE: Okamura chce ve vládě vystřídat ČSSD

Předseda hnutí Svoboda a přímá demokracie (SPD) Tomio…

Česko nepřistoupí ke globálnímu paktu OSN o migraci, rozhodla vláda Česko nepřistoupí ke globálnímu paktu OSN o migraci, rozhodla vláda

Vláda ve středu podle očekávání odmítla účast na…

Střední Evropa by mohla být těžce zasažena brexitem, varuje banka Střední Evropa by mohla být těžce zasažena brexitem, varuje banka

Česko, Polsko a Maďarsko by mohly být těžce zasaženy…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Renault Clio III na vlastní kůži!







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda chystá modelovou smršť. Víme, jaká auta čekat v roce 2019 Škoda chystá modelovou smršť. Víme, jaká auta čekat v roce 2019

Příchod Škody Scala je na spadnutí. V příštím roce se…

Nejvyhledávanější automobilky podle Googlu: Vítěz v Česku vás překvapí Nejvyhledávanější automobilky podle Googlu: Vítěz v Česku vás překvapí

Se zajímavou statistikou přišla britská pojišťovna Veygo.…

 



Evropské Automobily roku: Renault Clio (2006) Evropské Automobily roku: Renault Clio (2006)

Třetí generace Clia komerčním úspěchem navázala na své…

Video: Zajíc jako účastník rallye Video: Zajíc jako účastník rallye

Velikonoční svátky jsou v plném proudu a jedním z jejich…

 



 
Mercedes třídy E zachycen špiony. Chystá drobné změny designu a hybridní čtyřválce

Mercedes třídy E zachycen špiony. Chystá drobné změny designu a hybridní čtyřválce

Dnes 09:55

Pro modelový rok 2020 se třída E dočká omlazovací procedury, která přinese některé kosmetické úpravy, zapracuje se však i na technice.




Blesk.cz

Knechtová (37) s Borkovcem (18): Natočili, co spolu dělají v noci!

Knechtová (37) s Borkovcem (18): Natočili, co spolu…

Začalo to mezi nimi skoro jako zakázaná láska, po pěti měsících přišel rozchod, ale stará láska zřejmě nerezaví.…

V krokodýlím výběhu našli boty, kraťasy a krev: VIDEO odhalilo něco šokujícího

V krokodýlím výběhu našli boty, kraťasy a krev:…

Když zoologové ze zvířecí farmy na Floridě přišli do výběhu krokodýlů, nestačili se divit. Vedle 3,5 metru…

 

iSport.cz

Málem přišel o ruku, teď se Kubica vrací do F1. Pomůžou i ropné peníze

Málem přišel o ruku, teď se Kubica vrací do F1.…

Měl před sebou skvělou budoucnost v F1, pak ale při nehodě málem přišel o ruku a musel absolvovat třicet…

Šilhavý vysvětluje: Jak vybral Dočkala za lídra?  Vrátil se i ke konci ve Slavii

Šilhavý vysvětluje: Jak vybral Dočkala za lídra?…

Dostal do ruky rozháraný národní tým pochybující ve vlastní schopnosti. Během osmi pracovních dnů zatočil…

 

Reflex.cz

Ovčáček: Prezident měl už několikrát zemřít, královsky se tím bavíme, novináři jsou prostě svině

Ovčáček: Prezident měl už několikrát zemřít,…

Chraň bůh, že bych někoho urazil, říká mluvčí prezidenta republiky Jiří Ovčáček. Tvrdí, že jen nazývá věci…

I v Senátu sedí politici aneb O korýtka jde v Česku vždy až na prvním místě

I v Senátu sedí politici aneb O korýtka jde v Česku…

Dnes ve středu 14. listopadu se sejde ve svém novém složení Senát. Po nedávných volbách dozná jeho složení…