Renault Clio III na vlastní kůži!

Renault Clio III na vlastní kůži!

 
 

Renault dnes v 16 zemích současně představil třetí generaci modelu, kterého se zatím prodalo 8,7 milionu kusů. Auto jsme prolezli odshora dolů a v kůži konkurence bychom věru být nechtěli...

Renault dnes v 16 zemích současně představil třetí generaci modelu, kterého se zatím prodalo 8,7 milionu kusů. Auto jsme prolezli odshora dolů a v kůži konkurence bychom věru být nechtěli...

Clio třetí generace je pro Renault stěžejním modelem. Prodeje v B-segmentu rostou a v České republice zaujímá tato třída 49,7 % trhu. Samotný Renault pak v České republice s modely Clio II, Thalia a Modus obsadil v 1. čtvrtletí tohoto roku 8,6% B-segmentu. V ČR se do konce dubna 2005 prodalo 11400 vozů Clio obou dosavadních generací. Současné clio II se bude vyrábět, dovážet i prodávat i nadále.

Clio třetí generace přijde na český trh až v říjnu, takže informace o cenách ani kombinacích výbav ještě nejsou k dispozici. Otázku dalších motorizací a karosářských variant nechali představitelé Renaultu bez komentáře, takže můžeme jen tipovat, že dvoulitrové zážehové turbo není posledním slovem a že konec výroby hyperúspěšné Thalie by mohl být následován kvalitativně nesrovnatelným modelem na bázi Clio III. Sedan Clio by se tak žádoucím způsobem oddálil od Dacie Logan.

Vývoj Clia III trval 28 měsíců (u předchozí generace to byly 4 roky!) a stál neskutečných 953 milionů euro. Dalších 630 milionů spolykaly investice ve výrobních závodech ve Francii a v Turecku. Renault očekává, že nová generace bude stejným blockbusterem jako dosavadní model, kapacita výroby je 475.000 vozů ročně.

Podívejte se na fotografie. Clio je úplně jiné a především ve všech směrech větší - i na poměry klasického mezigeneračního zvětšování, které je vlastní téměř všem modelům všech značek, ohlásil Renault velmi překvapivé hodnoty.

Délka narostla o nevídaných 174 mm na 3986 mm, rozvor o podstatných 103 mm na 2575 mm, šířka vozu vzrlostla o 68 mm na 1707 mm. Přibližně o tři centimetry vzrostla vnitřní šířka, výška i využitelná délka, hlavně pro kolena cestujících na zadních sedadlech.

A jaké jsou první dojmy ze stojícího vozu?
Na první pohled je znát nárůst všech vnějších rozměrů, auto působí ve třídveřové i pětidveřové verzi velmi mohutně a nemá daleko k modelu Mégane. Podstatný rozdíl je v nastupování - vysoké a znatelně širší dveře umožňují pohodlný přístup ke všem sedadlům. Zpracování interiéru je na vysoké úrovni, designérské výstřelky typu dvoukruhových výdechů/ovladačů ventilace nejdou na úkor funkčnosti a použité materiály jsou na pohled i dotek velmi příjemné. Velmi je znát nárůst vnitřního prostoru. Nejenže jsem se svými 194 centimetry měl nad hlavou místo na předních sedadlech, ale podobný prostor na zadním sedadle ve třídveřové variantě byl pro mě překvapením. Také na délku je vepředu dost místa, při usednutí "za sebe" jsem se sice dotýkal koleny předních sedadel, narozdíl od Clia II jsem ale neměl pocit nepohodlí.

Zavazadlový prostor o základním objemu 288 litrů je dobře přístupný, víko se odklápí dostatečně vysoko. Za zadními sedadly ale vystupuje cca 8 cm vysoká příčná výztuha a zadní sedadla ani po sklopení sedáků a opěradel nevytváří rovnou plochu. Objem 1038 l v této konfiguraci je ale dostatečný.

Renault Clio - zážehové motory*
Zdvihový objem [cm3]1149139015981598
Nejvyšší výkon [kW/ot./min]55/550072/575065/500082/6000
Nejvyšší točivý moment [Nm/ot./min]105/4250127/4250140/3000151/4250
Kombinovaná spotřeba paliva [l/100 km]5,96,66,66,6
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s]13,411,311,910,2
Max. rychlost [km/h]167183177190

*nabídka pro český trh zatím nebyla upřesněna

V prvním čtvrtletí roku 2006 se na trh dostane verze s motorem 2.0 16V (103 kW), vyvinutá ve spolupráci s Nissanem.

Renault Clio - vznětové motory*
Zdvihový objem [cm3]146114611461
Nejvyšší výkon [kW/ot./min]50/400063/375078/4000
Nejvyšší točivý moment [Nm/ot./min]160/1700200/1900240/2000-2500
Kombinovaná spotřeba paliva [l/100 km]4,64,44,6
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s]15,212,711,1
Max. rychlost [km/h]162174190
*nabídka pro český trh zatím nebyla upřesněna

Standardně mají clia pětistupňovou manuální převodovku, nejsilnější vznětový motor a zážehový dvoulitr dostanou šest stupňů. Automatizovaná převodovka bude mít řazení s tlačítky na volantu, v nabídce bude i klasická automatická převodovka.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Tatra ohromila automobilový svět: postavila unikátní osmikolku se všemi řiditelnými koly Tatra ohromila automobilový svět: postavila unikátní osmikolku se všemi řiditelnými koly

Kopřivnická automobilka opět dokazuje, že je připravena…

ČEZ získal téměř padesát miliard zpět ze zahraničních investic ČEZ získal téměř padesát miliard zpět ze zahraničních investic

Na začátku tisíciletí zahájila skupina ČEZ svou spanilou…

Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti Prahu zaplaví sdílená kola, na trh vstupují čínské společnosti

Česká metropole se v posledních měsících stala cílem…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč Kia Stonic má v základní výbavě téměř vše. Cena začíná na 349 980 Kč

Městské SUV se brzy stane jedním ze tří nejprodávanějších…

Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu Armádní Jeep jsme zkoumali v postsovětských Milovicích. I v terénu

Poctivý terénní automobil si dělá ambice nahradit v…

 



Evropské Automobily roku: Renault Clio (2006) Evropské Automobily roku: Renault Clio (2006)

Třetí generace Clia komerčním úspěchem navázala na své…

Video: Zajíc jako účastník rallye Video: Zajíc jako účastník rallye

Velikonoční svátky jsou v plném proudu a jedním z jejich…

 



 
Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Svezli jsme se s Kiou Stonic. Vypadá pěkně a jezdí dobře

Včera

Už od představení Kie Stonic víme, že nové korejské SUV chce lákat na styl a individuální vzhled. Po prvních jízdách v okolí Berlína pak rovněž můžeme tvrdit, že její předností budou i jízdní schopnosti.




Blesk.cz

Agáta Prachařová po porodu: Nečekané zjištění ohledně druhého dítěte!

Agáta Prachařová po porodu: Nečekané zjištění…

Je to už několik dní, co je Agáta Prachařová (33) maminkou druhého potomka. A pořádně si to užívá. S malou Miou…

Denisa (†26), manželka bubeníka kapely Mirai, chtěla veselý pohřeb: Na poslední cestu ji vyprovodily balonky, před týdnem ji přejelo auto

Denisa (†26), manželka bubeníka kapely Mirai, chtěla…

Více než stovka smutečních hostů se dorazila v pátek rozloučit s tragicky zesnulou hudebnicí Denisou Bílou…

 

iSport.cz

Dva dny po narození dcery rozhodl o výhře. Užívám si to, říká Gulaš

Dva dny po narození dcery rozhodl o výhře. Užívám si…

Ve středu se stal podruhé otcem, narodila se mu dcera Ella. O dva dny později už ale plzeňský útočník Milan…

Laver Cup: Nadal a Berdych prohráli čtyřhru, ale Evropa vede 3:1

Laver Cup: Nadal a Berdych prohráli čtyřhru, ale…

Tenisté Evropy plní v premiérovém Laver Cupu roli favorita a po prvním dnu vedou nad výběrem světa 3:1 na…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Fyzicky nesnáším evropské papaláše

Václav Klaus ml.: Fyzicky nesnáším evropské papaláše

V pravidelné Pětce dnes Václav Klaus mladší odpovídá mimo jiné na otázky zdražení másla a přiznává, že nesnáší…

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích chybí děti

Jsme tak civilizovaní, až z toho vymřeme. V ulicích…

Při pohybu Prahou, na který nemám mimo období dovolené čas, jsem zaznamenal zajímavý úkaz. Nejsou děti. Ulice…