Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Clio přichází s novou verzí LS Technofeel

Nová specifikace za desetitisícový příplatek rozšiřuje výbavu Expression a umožňuje volbu dvou zvýhodněných paketů.
Zpět na článek
11. 2. 2014 23:35
11. 2. 2014 23:52
Avatar - moreczech
11. 2. 2014 08:29
RENAULT toujours !!!
YES. Bestseller again !!!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Kubis001
11. 2. 2014 09:30
Dejte tam motor please!
Auto této třídy bez použitelného motoru v benzínu se jen tak nevidí!
0,9 TCe není použitelný motor a ten prehistorický 1,2 16v už výkonem nestačí.
Dokud tam nedají něco na styl 1,2 TSI či 1,0 Ecoboost v rozumné ceně tak je to prodejně v ČR mrtvolka...
Rozbalit vlákno
15
Avatar - dr.biker
11. 2. 2014 09:38
Re: Dejte tam motor please!
Prostuduj si oficiální ceník Clia IV v ČR, prodává se Clio GT s motorem 1,2 TCe (88 kW/120 k). Vrcholem je samozřejmě verze RS s motorem 1,6 Turbo (147 kW/200 k). Zdá se ti, že jsou to slabé benzinové motory? Jedinou nevýhodu vidím, že u těchto dvou zmiňovaných motorů nedostaneš manuální převodovku. Je to škoda, možnost výběru by zajisté přitáhla pár dalších zákazníků.
Avatar - Kubis001
11. 2. 2014 10:05
Re: Dejte tam motor please!
A co když nechci verzi GT and RS, ale obyčejné auto do města?

Vždyť ani v tom článku GT a RS neuvádějí.

A krom toho proč si připlácet za EDC dvojspojku, co váži navíc 90 kg když ji nechci..?
Avatar - moreczech
11. 2. 2014 10:25
Re: Dejte tam motor please!
v tom případě tam máš ten tebou zatracovaný 0,9 TCe.... Kolik si s tímto motorem najezdil? Zřejmě nic, jinak bys nemohl tvrdit, že je nepoužitelný. Protože je famózní !!!
Avatar - dr.biker
11. 2. 2014 10:26
Re: Dejte tam motor please!
Píšeš, že chceš obyčejné auto do města, tak to by ti bohatě stačil základní benzinový čtyřválec nebo popřípadě nový tříválec. A pokud ne, tak vezmeš 1,2 TCe s dvojspojkou, která ti zpříjemní život v kolonách velkých měst. Tady mi ta převodovka dává smysl.

A pokud se ti Renault nezavděčil, tak musíš jít ke konkurenci a najít takový model, který ti vyhovuje...
Avatar - Kubis001
11. 2. 2014 10:37
Re: Dejte tam motor please!
Nechci zase lenocha. ale aby měl motor trochu výkon a dobrou spotřebu, když ho občas vytáhnu z města. Znova se budu opakovat, ale něco jako 1.2 TSI.

Zároveň chci auto s cenou do 300t. Za 380t u GT už bych si vzal radši o třídu větší auto bez automatu.

Bohužel, s tou konkurenci to tak asi dopadne. Clio se mi jinak líbí, ale nemají pro mne motor. Takže Fabka nebo Rapid, bohužel 208 je pro ženské.
Avatar - moreczech
11. 2. 2014 10:41
Re: Dejte tam motor please!
Doporučuji rozhodně vyzkoušet tu 0,9TCe..... Nekoupit nejlepší auto ve třídě kvůli zažitým předsudkům by byla škoda.... a připlatit za R-Link
Avatar - Kubis001
11. 2. 2014 10:56
Re: Dejte tam motor please!
Díky. Bohužel jsem na 0,9TCe už četl několik testů a moc ho nechválili. Možná vyzkouším abych si udělal názor...
Avatar - moreczech
11. 2. 2014 11:01
Re: Dejte tam motor please!
Jestli se ti líbí, určitě pořádně vyzkoušej, třeba si půjč na víkend. Věř svým poznatkům ne testům - českým! Dynamique 0,9TCe + R-Link, klidně v bílé a nebudeš litovat!
Avatar - 3_diamanty
11. 2. 2014 11:02
Re: Dejte tam motor please!
[odkaz] [odkaz] myslim ze ani skusat netreba, staci si precitat par recenzii na 0,9Tce a je jasne ze ziadna slava to nebude
Avatar - dr.biker
11. 2. 2014 14:03
Re: Dejte tam motor please!
Já bych raději ten motor vyzkoušel, protože ne všechny recenze tento motor tak pomlouvají jako tyto tvoje dva testy. A hlavně ne každý má potřeby jako redaktor testující všechny možné auta. Chci říct, co může vadit jednomu redaktorovi, tak může vyhovovat potenciálnímu kupci auta. A ten kdo chce auto „ždímat“ na doraz jako ten tvůj Janda, tak si pořídí verzi GT nebo raději RS a né tříválec! Jo a nejezdil autor článku se zapnutým tlačítkem ECO?
Ostatní namátkou vyhledané testy:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Tyto testy jsou naopak docela pozitivní.
11. 2. 2014 16:31
Re: Dejte tam motor please!
Pozitivní ? Cituju z těch odkazů: "Radost trochu přidusil tříválec 0.9 TCe, který za zbytkem auta poněkud zaostává" "Novému motoru Renaultu chybí síla nejen v nízkých otáčkách, ale i těch středních, na což u agregátů s turbem nejsem zvyklý."
11. 2. 2014 15:13
Re: Dejte tam motor please!
Blbost! Motorističtí novináři bývají zmlsaní nejrůznějšíma motorama a tak je jasné, že 0,9TCe je neuchvátí. Tento motor jsem měl možnost vyzkoušet jak v Capturu i Cliu a byl jsem nadšeny! Překvapil mě jak dynamikou, tak sílou, která do města je ideál, na dálkové cesty může být už problémem. Na semaforech nebyl vůbec problém "vystřelit" mezi prvníma. Dojmy z Clia jsou zde: [odkaz]

fb.com/rnewsCZ
11. 2. 2014 15:42
Re: Dejte tam motor please!
Auto je lepší vyzkoušet a nečíst testy se zemí s německým vlivem.
11. 2. 2014 21:30
Re: Dejte tam motor please!
doporučujem zvezenie, riadiť sa pri výbere iba recenziami je trochu nelogické
11. 2. 2014 21:28
Re: Dejte tam motor please!
čo je na 0,9 nepoužiteľné, daj do placu nejakú skúsenosť....vačšina aút tejto kategórie má základný motor
11. 2. 2014 12:28
Chybí vhodná motorizace
Nové Clio je jistě povedené autíčko, ale dokud nebude mít v nabídce motor 1.2 TCe s MANUÁLNÍ převodovkou, nebo alespoň nějakou nepřeplňovanou čtrnáctistovku, tak sorry, ale v nabídce nemám verzi, která by mě vyhovovala. Takže při výběru toto auto chtě nechtě vypadává z kola ven a určitě nejen v mém případě. |Opravdu škoda, ale Renault si to svou nesmyslnou "motorizační" politikou dělá sám (to samé i v případě Capturu).
P.S. Hlavně mi nikdo neraďte motor 0,9 TCe. Vyzkoušel jsem si ho a ani omylem.... 8-s :no:
Rozbalit vlákno
5
Avatar - dal
11. 2. 2014 12:57
Re: Chybí vhodná motorizace
Nejsi sám, taky jsem stejného názoru. Nechápu proč Renault nevyužije potenciálu Clia na plno a zazdí to motory. Sice má výborné prodeje ale mohl by mít podstatně větší.
Avatar - 29radek
11. 2. 2014 13:08
Re: Chybí vhodná motorizace
Neviděl bych to tak tragicky.Moje žena dostala Clio IV 1.2 16V aby mohla odvézt děti do školy,na nákup,na chalupu apod. A vůbec ji neva , že sprintuje stovku za 15 sek.Ona se dívá na barvu,na to že jí hraje pěkně rádio a že se v něm cítí bezpečně.
Kdyby jsme dodržovali všichni rychlostní limity tak nám všem bude základní motorizace stačit.
Jen tak pro zajímavost...hodně lidí se ze Cliem IV otočí....kábát tohodle auta dost prodává.
11. 2. 2014 16:24
Re: Chybí vhodná motorizace
Na nákup a vození děcek do školy stačí ta dvanástistovka v pohodě. Jenže někdo může chtít jezdit s Cliem i mimo město. Řekněme, že typický zájemce o takové auto nechce diesel ani automat. No a rázem jsou všechny motory vyškrtnuty.
11. 2. 2014 21:32
Re: Chybí vhodná motorizace
Išiel som s týmto cliom aj mimo mesta a? Väčšina týchto aút na našich trhoch má základný motor
11. 2. 2014 22:53
Re: Chybí vhodná motorizace
Naprosto s tebou souhlasím. Sám mám clio III generace s nepříliš častým motorem 1.6 16V 82kw a slabší bych už nechtěl. Měl jsem možnost jezdit i s cliem III generace 1.2 55kw a se čtvrtou generací 0.9 TCe. Oproti mému jsou to chcíplotiny. Nedá se s nimi rychle vyrazit z křižovatky, bezpečně předjet, prostě tam strašně chybí rezerva výkonu. A spotřeba zase o moc nižší než u mého nebyla.

Co se týká IV generace, automat by mi nevadil, ale GT už je na clio poměrně drahé. Nehledě na to, že už nedávají kotouče dozadu, přisvěcování do zatáček atd...

Ale kdybych se teď nechystal vyměnit svoje za něco většího, tak bych 1.2TCe GT zvažoval.
11. 2. 2014 23:35
0,9 TCe
Ahoj. Rád se zapojím do diskuze o motoru 0,9 TCe. Myslím, že k němu mám co říct, protože na něm mám aktuálně naježděny nějaké 3000 Km, což je asi víc, než většina z vás. Clio se u nás objevilo jako druhé auto do rodiny cca před měsícem.

1) Jsem moc rád, že někteří z vás tady razí tezi "vyzkoušej ho sám, než abys slepě věřil testům". Přesně tohle je totiž zrovna u tohoto motoru důležité. Nejde jen o to, že novináři jsou namlsaní daleko výkonnějšími auty, ale roli hraje i to, že někteří z nich jsou evidentně zapřisáhlými odpůrci vůbec principu downsizingu. Takže k motorům formátu 0,9 TCe přistupují apriori negativně. To, že ne všichni novináři mají zrovna "standardní" postavy (rozměrově i vahou) netřeba dodávat.

2) Nejen z mých zkušeností plyne, že kdo se svezl, nebo dokonce koupil, je spokojený. Bratrance, který je zapřisáhlý "němcofil", jsem nechal se s autem projet a vrátil se s úsměvem od ucha k uchu...

3) Moje zkušenosti: Motor jsem si řádně zajel, považuju to nejen za přínosné, ale i za jakousi "slušnost". Do 1000 km nepřesahovat nějakých 3200 ot., a pak postupně, při delších cestách a zahřátém motoru, přidávat. Od 1500 km jezdím normálně. Ve městě super, na semaforech jsem vždycky mezi prvními, reakce motoru na výbornou, zvuk motoru v žádném případě neobtěžuje (jak jsem taky kdesi četl). Navíc v kombinaci se skvěle naladěným podvozkem je autíčko fakt mrštné. No a pak dálnice. Párkrát jsem si dal Praha - Brno a zpět a musím říct, že motor bez problému zvládá i tohle. Ve dvou lidech s bagáží klidně 150, 160. Motor neztrácí dech a nemá problém ani s dostatečným pružným zrychlením. Jasně, když mě v táhlém kopci zbrzdí kamion na 100ku, chce to podřadit, ale nebavíme se o nějakém sporťáku, že ne? Navíc při vyšších otáčkách na dálnici si motor krásně sedne a není téměř slyšet.

Takže: "Nekecat, vyzkoušet"
Rozbalit vlákno
1
11. 2. 2014 23:52
Re: 0,9 TCe
Já jsem s ním najezdil necelých 100km a souhlasím s tebou, že většině zákazníků kupujích clio určitě 0.9TCe bude bohatě stačit. Rozhodně je mnohem lepší než HTP, které nejede vůbec a stejně se s ním většina fábií prodávala...

Já jsem to bral ze svého pohledu, kde už jsem ze své III generace clia na určitou dynamiku zvyklý a pohoršení o o 16kw a 2s ve zrychlení by bylo sakra znát. Mám v autě rád pocit, že nikdy nemusím jet naplno a vždycky mám ještě k dispozici nějaký výkon navíc, kdyby bylo potřeba. Na to samozřejmě ani těch 82kw úplně nestačí, ale silnější už by bylo jen RS s tvrdým podvozkem.

A nejlepší na výkonnějším motoru je, že když chci, dokážu stejně jet mimo město za 4,8-5 l/100km. Stačí jen motor nevytáčet a prudce nezrychlovat.

Nové clio ve verzi GT mi přijde jako ideální. Dvouspojkový automat je super a je to dobrá volba jako kompromis mezi extrémním RS a slabšími motory.