Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Clio Sport 200: Matná RS

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Renault uvádí na trh další limitovanou edici ostrého Clia Sport 200. Na různých trzích ponese odlišné názvy.

Poslední generace Clia Sport, Renaultsport nebo také krátce RS se vyrábí v Dieppe již pět let. Za tu dobu vznikl také bezpočet limitovaných sérií. Nyní se objevuje další. Doma ve Francii jí budou říkat Ange & Démon, v Británii Raider, v Německu Sport Auto Edition a ve Španělsku Legend. Bude se prodávat v celkem 15 zemích po celém světě a k mání je ďábelských 666 kusů. Pro Brity je určena padesátka, o České republice se bohužel nemluví...

Pochopitelně se jedná o stylovku. Oficiální tisková zpráva hovoří o výkonu 203 k, což by odpovídalo hodnotám v rozmezí 149-151 kW (dle přepočtu metrické, respektive imperiální koňské síly). S největší pravděpodobností se jedná o omyl. Předpokládáme, že na technice se změny neodehrály, běžné Clio RS má totiž z nepřeplňovaného dvoulitru dostatečných 147 kW (200 k).

Výbava se lehce liší podle trhu, stejně tak názvy vesměs matných odstínů laku, ale ty jsou jinak totožné: červená, světle šedá a tmavě šedá. Střecha je vždy černá, stejně jako část předního nárazníku, kliky, elektricky ovládaná zpětná zrcátka a zadní difuzor. Druhý pár bočních oken i sklo výklopných třetích dveří jsou zatmaveny.

Standardní Clio Sport 200 jezdí na sedmnáctipalcových kolech, limitka má osmnáctipalcové ráfky Interlagos, opět v černé a s pneumatikami Bridgestone RE 050A. V základu dostane zájemce také sportovní podvozek Cup s tvrdšími tlumiči a pružinami, strmějším řízením a červeně lakovanými třmeny, brzdy nesou značku Brembo.

Interiéru dominuje dvojice předních kožených sportovních sedadel Recaro, oživují jej dále kovové doplňky. Na řadicí páce ovšem marně hledáme schéma kulisy, je zde pouze logo Renault Sport. Kovové štítky s pořadovými čísly série ovšem nechybí. Zatímco rychloměr má černý podklad, otáčkoměr je kontrastní bílý. V multimediální výbavě najdeme rádio s Bluetooth, USB zdířku pro připojení externích zdrojů, samozřejmostí je i automatická klimatizace. Zákazník si také může vybrat na přání (ale pozor, bez příplatku!) buď telemetrii Renaultsport Monitor, nebo navigaci Carminat TomTom Live.

Ostrá Clia mohou nedočkavci objednávat už od 30. září, zatím známe pouze francouzskou cenu. Ta činí 27.990 eur (přes 679 tisíc korun). Oficiální premiéra se odehraje v pátek 7. října na autosalonu v Lyonu.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Avatar - woody-alien
5. 10. 2011 22:36
Re: Hloupost
Souhlas. Navíc to má už od pohledu nízkej podvozek a ve městě nepůjde najíždět na obrubníky, čtyřkolka co jsem zaslech se taky nechystá, takže v zimě a dešti nepoužitelný auto, o budíkách se nemá cenu bavit a co má znamenat ten přihlouplej červenej proužek na volantu taky nechápu. :no: :no: :no: :no: :no:

A když vezmeš v potaz francouzskou kvalitu, ještě rád si poběžíš pro Tigiho TDI. :yes:

Přece nebudeš kupovat černobílou televizi !

>:D >:D >:-[]
Avatar - Ada je zase tady
5. 10. 2011 20:57
Hloupost
Kupovat za 700 tisic male francouzske autro, ktere dokonce nema pod kapotou ani diesel :no: