Renault se už několik let výrazně zaměřuje na bezpečnost svých aut, a to i těch nejmenších. Důkazem, že je v tomto ohledu úspěšný, je i doporučení Euro NCAP.
U NCAP se dívám především na ochranu posádky. Ta je třeba u zmíněné Fiesty lepší protože v jednom z parametrů, Whiplash, má Clio už zvýšené ohrožení krční páteře. To, že je Clio lepší v bezpečnostních asistentech je zcela marginální protože v praxi to znamená, že má např. sériově montovaný omezovač rychlosti, což považuji proti lepším výsledkům Fiesty v nárazových testech za marginální.
Rozdíly jsou minimální, ale nahlédnutím do podrobných výsledků lze zjistit, že nárazové testy Fiesty jsou vyrovnanější, Clio má proti Fiestě dvě slabiny, již zmíněný whiplash a náraz na kůl kde ochrana hrudníku je dokonce hodnocená jako "weak".
Nevím, čím to bylo konkrétně tady, ale u dětí jsou body taky za takové nesmysly, jako dostatečně viditelné a důrazné upozornění na to, že před montáží protisměrné dětské sedačky na sedadlo spolujezdce (vpředu) je nutné vypnout airbag.
Bohužel je třeba se dívat až na ty detailní výsledky.
Tak o tom, že clio IV bude mít plnej počet, asi nebylo pochyb. Jen mě zaujalo 99 procent u bezp. systémů, a u BMW 3 jen 86 procent... Mi přijde, že čím víc elektroniky, tím míň řidiče, a to je špatně. Pak se člověk nesmí divit, jak to na silnicích vypadá, když každej spoléhá na elektroniku. Navíc můj názor je, že i ta Dacia je bezpečná, jen holt nemá všechny serepetičky, který by jí přihodily procenta navrch, takže se nedostane ani na 4 hvězdy....
Přesně tak, auto může mít sebelepší a pevnější karoserii, přesto nezíská plný počet hvězdiček, protože auto dostatečně neoznamuje řidiči, že spolucestující nejsou připoutáni nebo že auto nenabízí automatické brzdění před překážkou. Aby to nakonec nedopadlo tak, že přijdeš k autu, řekneš mu, kam chceš jet a auto tě tam samo odveze, přece nebudeš řídit sám, jsi přece jenom lidská bytost, která může lehce selhat a nabourat…
K té Dacii, myslím si, že je bezpečná, ale určitě nebude mít Sandero stejně pevnou karoserii jako nové Clio, přece jen se někde muselo šetřit, aby se auto mohlo prodávat za tak nízkou cenu.
Na Automagu dávali min.týden výsledky amerického nárazového testu..
Náraz s přesahem 70% např do stromu atd..
Výsledky byly zcela jiné než nárazy zepředu!!
Špatně dopadly i Mercedesy..mají konstrukci na deformaci celého předku...
Když trefíte strom,jen např.světlem,sloupek Vám urazí hlavu.. :no:
To je reálná situace..ne laboratoř.