Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault a Dacia představují novou koncepci poprodejních služeb

Michal Fokt
Diskuze (35)
Značky Renault a Dacia o sobě tvrdí, že prodávat auta jim jde dobře. Nyní by se o ně stejně dobře také chtěly starat.

Renault a jeho budgetová značka Dacia spouštějí nový systém poprodejních služeb. Sice to přímo nezaznělo, nicméně se zdá, že zákazníci obou automobilek sice vůz u oficiálních koncesionářů koupí, servisují ho však v nezanedbatelném počtu v neznačkových autoopravnách, přičemž tento trend logicky roste se vzrůstajícím věkem auta.

To by se mělo pokusit změnit několik produktů a služeb, které mají majitele Renaultů a Dacií do značkových servisů nalákat. V první řadě se bude pokoušet šířit osvětu ohledně autorizovaných pracovišť – značky argumentují speciálně vyškoleným personálem, praktickými zkušenostmi se specifiky daných aut, technickou podporou výrobce a dovozce v případě zvláštních situací, ale třeba i schválenými postupy oprav a potřebnou diagnostikou.

To ovšem není zas tak nic nového, další plusové body má přinést transparentnost – otevřenost vůči zákazníkům a co nejrychlejší komunikace a řešení problémů. Jedním ze zásadních parametrů se mají stát paušální ceny – zákazník bude už předem přesně vědět, kolik bude stát jaká prohlídka, náhradní díl i cena práce a to do té míry, že si bude moci udělat představu o celkových servisních nákladech už v době, kdy bude nový vůz vybírat. I to může pomoci v rozhodování, jestli zvolí raději vůz Renault nebo Dacia, u nichž se liší třeba ceny práce nebo třeba (kvůli odlišné normě) i cena motorového oleje.

Nadstavbou této transparentní nabídky pak bude možnost si předplatit Service Pack. Ten zákazníkovi kromě pevných cen zajistí jejich nižší sazbu, která kupříkladu u Méganu 1.5 dCi bude u pětileté smlouvy (nebo 100.000 km) představovat úsporu 3570 korun, u Lodgy 1.5 dCi pak 1157 Kč. V ceně bude také rozšířená asistence v případě ztráty mobility nebo možnost zahrnout Service Pack do financování.

Pro vozy Renault a Dacia starší pěti let je připraven paket Servis 5+, jenž díky využívání alternativních náhradních dílů značky Motrio zajistí minimálně o 20 % nižší ceny, přičemž je jasné, vzhledem k tomu, že díly Motrio pochází od stejných dodavatelů, že v řadě případů půjde o komponenty identické s originálními. Dále bude možné využívat i certifikované repasované díly a nižší bude i cena práce. Všechny ceny dílů na nové i starší vozidla bude možné najít v online katalogu na webových stránkách českého zastoupení.

A nejen to. Aby se zákazníci v showroomech cítili co nejpříjemněji, připravily obě značky novou identitu prodejních míst. Ty jasně odliší prostor vyhrazený pro jednotlivé značky, k vidění budou infopanely, usnadňující výběr nových vozů, ale i interaktivní prezentace. Prvním showroomem v Česku, který vznikl podle těchto nových standardů, je známá Pyramida v Průhonicích, která se stala dalším oficiálním dealerem obou značek. Pokud tedy chcete nahlédnout do blízké budoucnosti Renaultu a Dacie, setkáte se s ní právě tam.

Michal Fokt
Diskuze (35)
Avatar - Ronault.
2. 12. 2014 10:20
Re: Kratky navod, ktery
Nedivím se ti, s Tvou holou lebkou a ne zrovna postavou svalovce... >:-[] My kudrnatí chlapci nemáme problém, dyk more >:D

[odkaz] :yes: >:-[]
Avatar - rohYpnol
1. 12. 2014 19:53
Re: Fotky
Spíš autor vyhledá text a grafik dodá fotografie >:-[]
Avatar - rohYpnol
1. 12. 2014 18:17
Re: Kratky navod, ktery
Jednička samozřejmě nahrazena byla, a to ČSN EN ISO 9001. Hold někdo má slámu v botách, jossalito v hlavě >:-[] :-!
Avatar - moreczech
1. 12. 2014 16:45
Re: Kratky navod, ktery
Jak píše rohYpnol, vše se to odvíjí od konkrétních poboček. Každý importér by měl především dbát nato, aby každý majitel dealerství kromě prodeje věnoval svoji pozornost na přejímací techniky a mechaniky. Protože pokud tak nečiní, je to přesně ten důvod proč velká většina kupujících nových vozů raději na servis jezdí jinde než vůz pořidili. Udělají totiž prvně zkušenost s prodejcem, který by jim snesl modré z nebe jen, aby je získal kvůli svému mrzkému penízku. Následně jsou však často konfrontováni při prvním příjezdu na servis s neprofesionálním a přehlíživým přístupem některých servisních techniků, kteří jaksi skrze své melouchy se na ně dívají jako na obtížný hmyz...
1. 12. 2014 13:02
Re: Kratky navod, ktery
Je to asi servis od servisu. za sebe mohu říct že ve škodováckém servisu kam jezdím abolutní spokojenost.
Časově vycházejí vstříc, neplánovaná oprava (čep) v úterý odpoledne s tím že v šest večer odjíždím na služebku, nebyl problém.
Zapůjčení náhradního auta na jeden den zdarma taky šlo. Odvoz, věc naprosto normální, s mechanikem co na autě pak dělá.
Díly i opravují, naposled vstřiky ve finále jen vyčistili a už jsou tam zas přes 100.000km.

Dochvilnost, v rámci možností. Chápu, že chodí i neobjednaní, do 15 minut čekání neřeším.