Renault a Dacia představují novou koncepci poprodejních služeb
Renault a jeho budgetová značka Dacia spouštějí nový systém poprodejních služeb. Sice to přímo nezaznělo, nicméně se zdá, že zákazníci obou automobilek sice vůz u oficiálních koncesionářů koupí, servisují ho však v nezanedbatelném počtu v neznačkových autoopravnách, přičemž tento trend logicky roste se vzrůstajícím věkem auta.
To by se mělo pokusit změnit několik produktů a služeb, které mají majitele Renaultů a Dacií do značkových servisů nalákat. V první řadě se bude pokoušet šířit osvětu ohledně autorizovaných pracovišť – značky argumentují speciálně vyškoleným personálem, praktickými zkušenostmi se specifiky daných aut, technickou podporou výrobce a dovozce v případě zvláštních situací, ale třeba i schválenými postupy oprav a potřebnou diagnostikou.
To ovšem není zas tak nic nového, další plusové body má přinést transparentnost – otevřenost vůči zákazníkům a co nejrychlejší komunikace a řešení problémů. Jedním ze zásadních parametrů se mají stát paušální ceny – zákazník bude už předem přesně vědět, kolik bude stát jaká prohlídka, náhradní díl i cena práce a to do té míry, že si bude moci udělat představu o celkových servisních nákladech už v době, kdy bude nový vůz vybírat. I to může pomoci v rozhodování, jestli zvolí raději vůz Renault nebo Dacia, u nichž se liší třeba ceny práce nebo třeba (kvůli odlišné normě) i cena motorového oleje.
Nadstavbou této transparentní nabídky pak bude možnost si předplatit Service Pack. Ten zákazníkovi kromě pevných cen zajistí jejich nižší sazbu, která kupříkladu u Méganu 1.5 dCi bude u pětileté smlouvy (nebo 100.000 km) představovat úsporu 3570 korun, u Lodgy 1.5 dCi pak 1157 Kč. V ceně bude také rozšířená asistence v případě ztráty mobility nebo možnost zahrnout Service Pack do financování.
Pro vozy Renault a Dacia starší pěti let je připraven paket Servis 5+, jenž díky využívání alternativních náhradních dílů značky Motrio zajistí minimálně o 20 % nižší ceny, přičemž je jasné, vzhledem k tomu, že díly Motrio pochází od stejných dodavatelů, že v řadě případů půjde o komponenty identické s originálními. Dále bude možné využívat i certifikované repasované díly a nižší bude i cena práce. Všechny ceny dílů na nové i starší vozidla bude možné najít v online katalogu na webových stránkách českého zastoupení.
A nejen to. Aby se zákazníci v showroomech cítili co nejpříjemněji, připravily obě značky novou identitu prodejních míst. Ty jasně odliší prostor vyhrazený pro jednotlivé značky, k vidění budou infopanely, usnadňující výběr nových vozů, ale i interaktivní prezentace. Prvním showroomem v Česku, který vznikl podle těchto nových standardů, je známá Pyramida v Průhonicích, která se stala dalším oficiálním dealerem obou značek. Pokud tedy chcete nahlédnout do blízké budoucnosti Renaultu a Dacie, setkáte se s ní právě tam.