Motor Renault 3,0 V6 dCi: Nejsilnější turbodiesel aliance Renault-Nissan

Motor Renault 3,0 V6 dCi: Nejsilnější turbodiesel aliance Renault-Nissan

 
 

Na pařížském autosalonu se letos v říjnu v Renaultu Laguna Coupé představil nový motor 3,0 V6 dCi. Nyní Renault zveřejnil bližší informace o této pohonné jednotce a jejích dalších aplikacích.

Aliance Renault-Nissan trvá do roku 1999. Od té doby sdílí komponenty a zabývá se společným vývojem celých aut (např. Renault Koleos) i motorů a dalších částí. Nový motor V6 dCi s kódovým označením V9X je ideální ukázkou takové spolupráce – vyvinul ho Renault společně s Nissanem, vyrábí se v továrně Renaultu a bude pohánět auta obou značek i Infiniti.

Poprvé se velký turbodiesel objevuje v Renaultu Laguna Coupé, cestu si najde ale do různých aut – sedanů, kupé i SUV – a Renault ho chce nabízet i v USA. Motor byl navržen tak, aby mohl být pod kapotou uložený podélně i napříč.

Při konstrukci bylo bohatě využito zkušenosti i některých komponent z motoru 2,0 dCi, což snížilo náklady na vývoj i výrobu. Při spolupráci se také uplatnily zkušenosti Nissanu s vidlicovými šestiválci – benzinové motory o objemu 3,5 l (např. z Nissanu 350Z) a 3,8 l twin turbo (z Nissanu GT-R) patří v současnosti mezi nejlépe hodnocené motory této konfigurace.

Na počátku příštího roku se šestiválcové dCi dostane také do sedanu a kombi Renault Laguna. Nissan ho nabídne v USA v nové generaci modelu Maxima a v Evropě v Pathfinderu a pickupu Navarra. Infiniti tento motor nasadí v Evropě do modelových řad EX, FX a M. Právě pro rozvoj značky Infiniti na evropských trzích bude výkonný turbodiesel důležitý.

V Laguně Coupé motor dosahuje výkonu 173 kW při 3750 ot./min (po benzinovém 3,5 V6 druhý nejvýkonnější motor Renaultu) a maxima točivého momentu 450 Nm při 1500 ot./min (nejsilnější motor v současné nabídce Renaultu). Laguně Coupé to stačí ke zrychlení z klidu na 100 km/h za 7,3 s a k pružnému zrychlení z 80 na 120 km/h za 6,1 s. Přitom kombinovaná spotřeba s automatickou převodovkou činí 7,2 l/100 km.

Chystají se i další verze motoru, a to s výkonem až 195 kW a točivým momentem až 550 Nm. 3,0 V6 dCi je také po úpravách schopný splnit podmínky emisní normy Euro 5 i přísných kalifornských norem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu

Chester Bennington, zpěvák americké rockové kapely Linkin…

 
 

Přidat názorDiskuse: Motor Renault 3,0 V6 dCi: Nejsilnější…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací Fiesta zůstává ve své třídě královnou jízdy: První svezení s novou generací

Během novinářské prezentace vozu na severu Španělska jsme…

Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

 



Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč

Laguna je nadále dostupná výhradně se vznětovými motory.…

Modernizovaný Renault Laguna: V Česku od 529.900 Kč Modernizovaný Renault Laguna: V Česku od 529.900 Kč

Zástupce Renaultu ve střední třídě prošel drobnými…

 



 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Včera

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

O balených marinovaných masech se traduje leccos. Náš test sice ukázal, že zdravotně závadné nejsou, ale…

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku: „Ženské do expedic patří,“ říkají

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku:…

Že ženské do expedice nepatří? Omyl! O tom vás přesvědčí pětice dobrodružek z Česka, které se rozhodly projet…

 

iSport.cz

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní žlutý dres, tvrdí Froome

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní…

Stačí, aby žlutý trikot udržel ještě dvě etapy a může slavit zisk hattriku. Chris Froome od začátku letošního…

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé půli, trefil se Šural

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé…

Fotbalisté Sparty remizovali v generálce na start nové sezony s Arnhemem 1:1. Pátý tým uplynulé sezony…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…