Motor Renault 3,0 V6 dCi: Nejsilnější turbodiesel aliance Renault-Nissan

Motor Renault 3,0 V6 dCi: Nejsilnější turbodiesel aliance Renault-Nissan

 
 
20.11. 2008 Lukáš Vaverka Lukáš Vaverka - lv.png Google+ profil

Na pařížském autosalonu se letos v říjnu v Renaultu Laguna Coupé představil nový motor 3,0 V6 dCi. Nyní Renault zveřejnil bližší informace o této pohonné jednotce a jejích dalších aplikacích.

Aliance Renault-Nissan trvá do roku 1999. Od té doby sdílí komponenty a zabývá se společným vývojem celých aut (např. Renault Koleos) i motorů a dalších částí. Nový motor V6 dCi s kódovým označením V9X je ideální ukázkou takové spolupráce – vyvinul ho Renault společně s Nissanem, vyrábí se v továrně Renaultu a bude pohánět auta obou značek i Infiniti.

Poprvé se velký turbodiesel objevuje v Renaultu Laguna Coupé, cestu si najde ale do různých aut – sedanů, kupé i SUV – a Renault ho chce nabízet i v USA. Motor byl navržen tak, aby mohl být pod kapotou uložený podélně i napříč.

Při konstrukci bylo bohatě využito zkušenosti i některých komponent z motoru 2,0 dCi, což snížilo náklady na vývoj i výrobu. Při spolupráci se také uplatnily zkušenosti Nissanu s vidlicovými šestiválci – benzinové motory o objemu 3,5 l (např. z Nissanu 350Z) a 3,8 l twin turbo (z Nissanu GT-R) patří v současnosti mezi nejlépe hodnocené motory této konfigurace.

Na počátku příštího roku se šestiválcové dCi dostane také do sedanu a kombi Renault Laguna. Nissan ho nabídne v USA v nové generaci modelu Maxima a v Evropě v Pathfinderu a pickupu Navarra. Infiniti tento motor nasadí v Evropě do modelových řad EX, FX a M. Právě pro rozvoj značky Infiniti na evropských trzích bude výkonný turbodiesel důležitý.

V Laguně Coupé motor dosahuje výkonu 173 kW při 3750 ot./min (po benzinovém 3,5 V6 druhý nejvýkonnější motor Renaultu) a maxima točivého momentu 450 Nm při 1500 ot./min (nejsilnější motor v současné nabídce Renaultu). Laguně Coupé to stačí ke zrychlení z klidu na 100 km/h za 7,3 s a k pružnému zrychlení z 80 na 120 km/h za 6,1 s. Přitom kombinovaná spotřeba s automatickou převodovkou činí 7,2 l/100 km.

Chystají se i další verze motoru, a to s výkonem až 195 kW a točivým momentem až 550 Nm. 3,0 V6 dCi je také po úpravách schopný splnit podmínky emisní normy Euro 5 i přísných kalifornských norem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější Geis: Péče o zaměstnance je stále důležitější

Podle Hospodářské komory ČR chybí tuzemským firmám zhruba…

Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur Jarní sucho způsobilo v Německu škody až za miliardu eur

Až škody ve výši miliardy eur (25,8 miliardy korun) mohou…

Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify Frycův Reflex Capital znovu investuje do startupu Apify

Český startup Apify hlásí další úspěšnou investici. Ta…

 
 

Přidat názorDiskuse: Motor Renault 3,0 V6 dCi: Nejsilnější…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší Slavná závodnice zhodnotila Škodu Kodiaq RS. Její slova asi mnohé nepotěší

Německá závodnice Sabine Schmitz obkroužila slavnou…

Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto Řidič Mercedesu ukázal světu, proč byste nikdy neměli půjčovat vlastní auto

Automobily SUV si lidé kupují mimo jiné z důvodu pocitu…

 



Ojetý Renault Laguna III (2007-2015): Špatná pověst, lepší auto Ojetý Renault Laguna III (2007-2015): Špatná pověst, lepší auto

Třetí generace laguny v zásadě zcela napravila vše…

Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč

Laguna je nadále dostupná výhradně se vznětovými motory.…

 



 
Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Video: Maserati Ghibli S Q4. Všechno je jinak!

Včera

Sedan vyšší střední třídy, ovšem původem z Itálie. O zábavu bude postaráno, testujeme Maserati Ghibli S Q4!




Blesk.cz

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5 miliard dolarů v akciích

A je to oficiální! Microsoft za GitHub zaplatí 7,5…

Z dopolední šuškandy se stala realita. Microsoft opravdu koupil GitHub, za který zaplatil pohádkových 7,5…

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se otřásá koalice kvůli migrantům

„Už s tou ženou nemůžu pracovat.“ Merkelové se…

V Německu se dál vyostřuje spor o vracení běženců z hranic. Ministr vnitra Horst Seehofer podle listu Welt am…

 

iSport.cz

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že i nesobecky pracuje

Koller o Ronaldovi: Geniální chlap! Všimněte si, že…

Sám v tom má jasno. „Když se mě někdo zeptá, tak říkám, že Ronaldo je víc než Messi," říká kanonýr Jan Koller.…

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl střelec Lozano

Německo - Mexiko 0:1. Obhájce titulu padl, rozhodl…

Fotbalisté Německa zahájili obhajobu titulu mistrů světa překvapivou porážkou 0:1 s Mexikem. Ve svém úvodním…

 

Reflex.cz

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající vlády by však měl zarazit Ústavní soud

Zemanovi všichni ustupují, jeho zásahy do vznikající…

Druhá vláda Andreje Babiše ještě ani fakticky nevznikla a na obzoru už se rýsuje černý mrak, který může celé…

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Jak se dělá tunel: Češi v akci na Islandu

Tunel je skvělý vynález. Spojuje dvě místa nejčastěji na opačných stranách horského masivu, ale i pod řekou,…