Motor Renault 3,0 V6 dCi: Nejsilnější turbodiesel aliance Renault-Nissan

Motor Renault 3,0 V6 dCi: Nejsilnější turbodiesel aliance Renault-Nissan

 
 

Na pařížském autosalonu se letos v říjnu v Renaultu Laguna Coupé představil nový motor 3,0 V6 dCi. Nyní Renault zveřejnil bližší informace o této pohonné jednotce a jejích dalších aplikacích.

Aliance Renault-Nissan trvá do roku 1999. Od té doby sdílí komponenty a zabývá se společným vývojem celých aut (např. Renault Koleos) i motorů a dalších částí. Nový motor V6 dCi s kódovým označením V9X je ideální ukázkou takové spolupráce – vyvinul ho Renault společně s Nissanem, vyrábí se v továrně Renaultu a bude pohánět auta obou značek i Infiniti.

Poprvé se velký turbodiesel objevuje v Renaultu Laguna Coupé, cestu si najde ale do různých aut – sedanů, kupé i SUV – a Renault ho chce nabízet i v USA. Motor byl navržen tak, aby mohl být pod kapotou uložený podélně i napříč.

Při konstrukci bylo bohatě využito zkušenosti i některých komponent z motoru 2,0 dCi, což snížilo náklady na vývoj i výrobu. Při spolupráci se také uplatnily zkušenosti Nissanu s vidlicovými šestiválci – benzinové motory o objemu 3,5 l (např. z Nissanu 350Z) a 3,8 l twin turbo (z Nissanu GT-R) patří v současnosti mezi nejlépe hodnocené motory této konfigurace.

Na počátku příštího roku se šestiválcové dCi dostane také do sedanu a kombi Renault Laguna. Nissan ho nabídne v USA v nové generaci modelu Maxima a v Evropě v Pathfinderu a pickupu Navarra. Infiniti tento motor nasadí v Evropě do modelových řad EX, FX a M. Právě pro rozvoj značky Infiniti na evropských trzích bude výkonný turbodiesel důležitý.

V Laguně Coupé motor dosahuje výkonu 173 kW při 3750 ot./min (po benzinovém 3,5 V6 druhý nejvýkonnější motor Renaultu) a maxima točivého momentu 450 Nm při 1500 ot./min (nejsilnější motor v současné nabídce Renaultu). Laguně Coupé to stačí ke zrychlení z klidu na 100 km/h za 7,3 s a k pružnému zrychlení z 80 na 120 km/h za 6,1 s. Přitom kombinovaná spotřeba s automatickou převodovkou činí 7,2 l/100 km.

Chystají se i další verze motoru, a to s výkonem až 195 kW a točivým momentem až 550 Nm. 3,0 V6 dCi je také po úpravách schopný splnit podmínky emisní normy Euro 5 i přísných kalifornských norem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Toshiba se chce zbavit čipové divize, tlumí ztrátu po bankrotu Westinghousu Toshiba se chce zbavit čipové divize, tlumí ztrátu po bankrotu Westinghousu

Akcionáři japonského konglomerátu Toshiba schválili návrh…

Velikonoční králíčci do útulku nepatří Velikonoční králíčci do útulku nepatří

Ve Velké Británii uvažují nad zákazem prodeje domácích…

Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny

Politika slabé koruny přestala být atraktivní i pro…

Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry

Tak nám tu prý začala revoluce. A zase tarifová. Při…

 
 

Přidat názorDiskuse: Motor Renault 3,0 V6 dCi: Nejsilnější…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč

Laguna je nadále dostupná výhradně se vznětovými motory.…

Modernizovaný Renault Laguna: V Česku od 529.900 Kč Modernizovaný Renault Laguna: V Česku od 529.900 Kč

Zástupce Renaultu ve střední třídě prošel drobnými…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8 důvodů, proč se tam vydat!

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8…

Jen 15 kilometrů od Varny, na pobřeží Černého moře, se nachází nejvyhlášenější bulharské letovisko s příznačným…

Pojistit si psa, kočku nebo fretku? Víme, kolik vás to bude stát

Pojistit si psa, kočku nebo fretku? Víme, kolik vás…

Pes nebo kočka jsou pro nás součástí rodiny, a tak jim chceme dopřát to nejlepší, včetně veterinární péče, která…

 

iSport.cz

Washington útočí na Prezidentský pohár, Pittsburgh v krizi. Kosí ho zranění

Washington útočí na Prezidentský pohár, Pittsburgh v…

SOUHRN | Hokejisté Washingtonu uspěli ve středečním utkání NHL na ledě Colorada 5:3 a směřují k zisku…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte si, jak zní Líza Simpsonová s novým hlasem

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte…

Nedávná smrt herečky a dabérky Heleny Štáchové vznesla otázku, kdo nahradí její hlas v jednom…

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Už se nám to blíží. Slib udržet kurs 27 korun za euro dala Česká národní banka do konce března. Pak jej může…