Renault Drive the Change: Novinky pro roky 2011 a 2012 potvrzeny

Renault Drive the Change: Novinky pro roky 2011 a 2012 potvrzeny

 
 

Renault zveřejnil strategii s výhledem na 3 a 6 let.

Dokument s názvem Renault 2016 – Drive the Change pojmenovává ambice, kterých chce francouzská automobilka dosáhnout do roku 2013 a do roku 2016. Během následujících tří let by měl objem produkce skupiny Renault (značky Renault, Dacia a Samsung) vzrůst na 3 miliony aut ročně. Zároveň chce automobilka zlepšit hospodářské ukazatele, přinášet další technické inovace a posilovat svoji image.

Uplynulé roky Renault hodnotí navzdory globální ekonomické krizi pozitivně. Automobilce se podařilo zbavit existenční závislosti na modelu Mégane a evropských trzích – vzrostl počet klíčových modelů v portfoliu a Renault se úspěšně prosadil i mimo země EU. Zároveň v letech 2006 až 2010 klesly výdaje na záruční opravy o 57 %.

Rok 2011 – první elektromobily a nové dCi

Ještě letos Renault uvede tři elektromobily. Dva z nich mají základ v existujícím modelu: Fluence Z.E. a Kangoo Z.E.

Doplní je městský elektromobil Twizy.

Podobu všech tří známe díky dřívějším prototypům představeným na velkých evropských autosalonech.

Nový turbodiesel Energy dCi 130 se začne prodávat v květnu. Motor o objemu 1,6 litru a výkonu 96 kW zamíří nejprve do MPV Scénic, kde nahradí stejně výkonný 1,9 dCi. Spotřeba paliva má s novým motorem klesnout o 20 % a v době uvedení do prodeje půjde zřejmě o nejvýkonnější 1,6litrový turbodiesel na trhu.

Protějškem Energy dCi bude úsporný zážehový turbomotor Energy TCe. Renault je stále skoupý na detaily, nicméně prohlašuje, že nový malý agregát přinese v modelech segmentech mini, malé vozy a v nižší střední třídě snížení spotřeby paliva až o 1 litr na 100 km.

Na letošní rok je potvrzen facelift malého Twinga. Oficiálně to zmíněno není, ale právě tato premiéra by byla dobrou příležitostí uvést malý TCe do prodeje.

Rok 2012 – nové Clio a další elektromobil

Aktuální generace Renaultu Clio, vyráběná od roku 2005, se příští rok dočká nástupce. Rok 2012 také přinese nový rodinný model od Dacie a malý užitkový vůz téže značky.

Na poli elektromobilů se dočkáme třetí novinky, a to plně elektrického modelu ZOE. V zásadě by se mělo jednat o elektricky poháněnou verzi Clia.

S pomocí nových úspornějších motorů a rozšířením produkce o elektromobily chce Renault snížit flotilový průměr emisí CO2 ze stávajících 137 g/km na 120 g/km nejpozději v roce 2013 a do roku 2016 na méně než 100 g/km. Elektrický pohon v tom pochopitelně hraje důležitou roli – každý elektromobil do váženého průměru přispěje nulovou hodnotou.

Dlouhodobé cíle

Renault plánuje i nadále pokračovat cestou rozšiřování portfolia. Trojice jeho značek bude v roce 2013 nabízet 44 modelových variant, v roce 2016 pak 48. Na konci loňského roku to přitom bylo 40, o pět let dříve jen 30.

Image značky mají posilovat nová technická řešení. Vedle elektromobilů, na jejichž vývoji spolupracuje s aliančním partnerem Nissan, to mají být i drobnosti jako nejdostupnější vestavěná navigace na trhu (zařízení Carminat TomTom).

Značka Renault také chystá designové změny. Nové generace modelů adaptují směr udávaný koncepty DeZir a Captur.

Optimalizace vývoje

Růst bude provázet pečlivě hodnocení alokace zdrojů. Expanze automobilky tedy má být podpořena i zlepšením ekonomických ukazatelů. Výdaje na vývoj proto nemají v žádném roce překročit 9 % obratu. Renault chce jít cestou sdílení technologií, 80 % nových modelů bude stát na platformě sdílené s některým za partnerů.

Ve spolupráci s Nissanem vznikne nová platforma C/D určená pro modely nižší střední a střední třídy. Ročně na ní vznikne 1,5 milionu vozů.

Na platformě A postaví Renault třetí generaci Twinga. Koncern Daimler ji použije pro novou generaci modelů Smart. Renault, Nissan a Daimler budou společně sdílet také platformy pro lehká užitková vozidla.

Renault připravuje také nový program standardizace, který přinese výraznější sdílení komponent mezi modely. Nejdříve se projeví u nové generace platformy M0 (Dacie a levné Renaulty), B (nové Clio a jeho deriváty) a C/D (střední a vyšší řady Renaultu a Nissanu).

Aplikace výrobní strategie monozukuri, kterou Renault převezme od Nissanu, přinese propojení procesů nákupu, výroby, logistiky a dodávek zákazníkům. Renault si od ní slibuje snížení přímých nákladů o 12 %. Revidované výrobní programy jednotlivých továren by mělo u stávajících provozů zvýšit produkční kapacitu o 20 % a umožnit snadnější dosažení stavu plného vytížení výrobních linek.

Spolupracujeme s TipCars.com
Společnosti O2 i přes vyšší náklady roamingu vzrostl zisk na 4,1 miliardy korun Společnosti O2 i přes vyšší náklady roamingu vzrostl zisk na 4,1 miliardy korun

Operátor O2 od ledna do konce září zvýšil čistý zisk o…

Firma Brazzale Moravia loni vykázala obrat skoro dvě miliardy korun Firma Brazzale Moravia loni vykázala obrat skoro dvě miliardy korun

Šéf výrobce sýrů Roberto Brazzale považuje za hlavní…

 
 

Přidat názorDiskuse: Renault Drive the Change: Novinky pro roky…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu? Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu?

Na kluzkém povrchu mohou nejen s trakcí pomoci…

 





 
Sunbeam 1000 hp (1926-1927): Světový rekordman jel poprvé přes 200 mil v hodině

Sunbeam 1000 hp (1926-1927): Světový rekordman jel poprvé přes 200 mil v hodině

Dnes 08:00

Ve 20. letech minulého věku soupeřilo několik pilotů a vozů o absolutní rychlostní rekord. Prim hrála značka Sunbeam.




Blesk.cz

Na Jižní spojce upadlo autobusu kolo. Směrem na Smíchov se tvoří kolony

Na Jižní spojce upadlo autobusu kolo. Směrem na…

Úterní ranní dopravní špičku komplikuje na Jižní spojce porucha autobusu, kterému upadlo kolo. Směrem na Prahu 5…

Miliardář Karel Janeček si dva roky po svatbě našel milenku! Manželka to vzala nádherně, říká

Miliardář Karel Janeček si dva roky po svatbě našel…

Kontroverzní miliardář Karel Janeček (44) opět šokuje. Dva roky po svatbě přiznal milenku, o které jeho manželka…

 

iSport.cz

Curry hodil po rozhodčím chránič zubů, musí zaplatit milionovou pokutu

Curry hodil po rozhodčím chránič zubů, musí zaplatit…

Hvězdný americký basketbalista Stephen Curry byl potrestán pokutou 50.000 dolarů (více než milion korun) za to,…

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem na červenou

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem…

Turecký reprezentant měl být jedním z klíčových hráčů "nové" Sparty trenéra Andrey Stramaccioneho. Jenže obránce…

 

Reflex.cz

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí už dlouho, pokud to média nevěděla, jejich chyba

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí…

No jistě, Andrej Babiš a jeho piáristé to opět sehráli skvěle. Vítěz voleb se v neděli dopoledne setkal…

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…