Renault Drive the Change: Novinky pro roky 2011 a 2012 potvrzeny

Renault Drive the Change: Novinky pro roky 2011 a 2012 potvrzeny

 
 

Renault zveřejnil strategii s výhledem na 3 a 6 let.

Dokument s názvem Renault 2016 – Drive the Change pojmenovává ambice, kterých chce francouzská automobilka dosáhnout do roku 2013 a do roku 2016. Během následujících tří let by měl objem produkce skupiny Renault (značky Renault, Dacia a Samsung) vzrůst na 3 miliony aut ročně. Zároveň chce automobilka zlepšit hospodářské ukazatele, přinášet další technické inovace a posilovat svoji image.

Uplynulé roky Renault hodnotí navzdory globální ekonomické krizi pozitivně. Automobilce se podařilo zbavit existenční závislosti na modelu Mégane a evropských trzích – vzrostl počet klíčových modelů v portfoliu a Renault se úspěšně prosadil i mimo země EU. Zároveň v letech 2006 až 2010 klesly výdaje na záruční opravy o 57 %.

Rok 2011 – první elektromobily a nové dCi

Ještě letos Renault uvede tři elektromobily. Dva z nich mají základ v existujícím modelu: Fluence Z.E. a Kangoo Z.E.

Doplní je městský elektromobil Twizy.

Podobu všech tří známe díky dřívějším prototypům představeným na velkých evropských autosalonech.

Nový turbodiesel Energy dCi 130 se začne prodávat v květnu. Motor o objemu 1,6 litru a výkonu 96 kW zamíří nejprve do MPV Scénic, kde nahradí stejně výkonný 1,9 dCi. Spotřeba paliva má s novým motorem klesnout o 20 % a v době uvedení do prodeje půjde zřejmě o nejvýkonnější 1,6litrový turbodiesel na trhu.

Protějškem Energy dCi bude úsporný zážehový turbomotor Energy TCe. Renault je stále skoupý na detaily, nicméně prohlašuje, že nový malý agregát přinese v modelech segmentech mini, malé vozy a v nižší střední třídě snížení spotřeby paliva až o 1 litr na 100 km.

Na letošní rok je potvrzen facelift malého Twinga. Oficiálně to zmíněno není, ale právě tato premiéra by byla dobrou příležitostí uvést malý TCe do prodeje.

Rok 2012 – nové Clio a další elektromobil

Aktuální generace Renaultu Clio, vyráběná od roku 2005, se příští rok dočká nástupce. Rok 2012 také přinese nový rodinný model od Dacie a malý užitkový vůz téže značky.

Na poli elektromobilů se dočkáme třetí novinky, a to plně elektrického modelu ZOE. V zásadě by se mělo jednat o elektricky poháněnou verzi Clia.

S pomocí nových úspornějších motorů a rozšířením produkce o elektromobily chce Renault snížit flotilový průměr emisí CO2 ze stávajících 137 g/km na 120 g/km nejpozději v roce 2013 a do roku 2016 na méně než 100 g/km. Elektrický pohon v tom pochopitelně hraje důležitou roli – každý elektromobil do váženého průměru přispěje nulovou hodnotou.

Dlouhodobé cíle

Renault plánuje i nadále pokračovat cestou rozšiřování portfolia. Trojice jeho značek bude v roce 2013 nabízet 44 modelových variant, v roce 2016 pak 48. Na konci loňského roku to přitom bylo 40, o pět let dříve jen 30.

Image značky mají posilovat nová technická řešení. Vedle elektromobilů, na jejichž vývoji spolupracuje s aliančním partnerem Nissan, to mají být i drobnosti jako nejdostupnější vestavěná navigace na trhu (zařízení Carminat TomTom).

Značka Renault také chystá designové změny. Nové generace modelů adaptují směr udávaný koncepty DeZir a Captur.

Optimalizace vývoje

Růst bude provázet pečlivě hodnocení alokace zdrojů. Expanze automobilky tedy má být podpořena i zlepšením ekonomických ukazatelů. Výdaje na vývoj proto nemají v žádném roce překročit 9 % obratu. Renault chce jít cestou sdílení technologií, 80 % nových modelů bude stát na platformě sdílené s některým za partnerů.

Ve spolupráci s Nissanem vznikne nová platforma C/D určená pro modely nižší střední a střední třídy. Ročně na ní vznikne 1,5 milionu vozů.

Na platformě A postaví Renault třetí generaci Twinga. Koncern Daimler ji použije pro novou generaci modelů Smart. Renault, Nissan a Daimler budou společně sdílet také platformy pro lehká užitková vozidla.

Renault připravuje také nový program standardizace, který přinese výraznější sdílení komponent mezi modely. Nejdříve se projeví u nové generace platformy M0 (Dacie a levné Renaulty), B (nové Clio a jeho deriváty) a C/D (střední a vyšší řady Renaultu a Nissanu).

Aplikace výrobní strategie monozukuri, kterou Renault převezme od Nissanu, přinese propojení procesů nákupu, výroby, logistiky a dodávek zákazníkům. Renault si od ní slibuje snížení přímých nákladů o 12 %. Revidované výrobní programy jednotlivých továren by mělo u stávajících provozů zvýšit produkční kapacitu o 20 % a umožnit snadnější dosažení stavu plného vytížení výrobních linek.

Spolupracujeme s TipCars.com
Babiš plánuje přidat zdravotním sestrám Babiš plánuje přidat zdravotním sestrám

Premiér v demisi a předseda hnutí ANO…

Pražská správa nemovitostí kupuje kanceláře na Chodově za téměř čtvrt miliardy Pražská správa nemovitostí kupuje kanceláře na Chodově za téměř čtvrt miliardy

Společnost Vinton Development prodala firmě Pražská…

Glosa Jaroslava Bukovského: Ano, bude dráž Glosa Jaroslava Bukovského: Ano, bude dráž

Česko dluží po prvním kvartálu o pět procent více peněz…

 
 

Přidat názorDiskuse: Renault Drive the Change: Novinky pro roky…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 





 
S novým vedením VW jsou zde nové spekulace o budoucnosti značky Ducati

S novým vedením VW jsou zde nové spekulace o budoucnosti značky Ducati

Dnes 16:50

Novým generálním ředitelem koncernu Volkswagen se stal v první polovině dubna Herbert Diess a s jeho příchodem se objevují nové otazníky ohledně dříve zamítnutého prodeje značky Ducati.




Blesk.cz

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Jarní trendy: Hrajte si s barvami, stuhami a perličkami

Trendy pro letošní jaro v sobě snoubí jemné dívčí prvky a pohodlí. Tenisky v pudrových barvách nemusíte nosit…

Do Česka vtrhly bouřky, ledové kapky vystřídají třicítky. Sledujte radar

Do Česka vtrhly bouřky, ledové kapky vystřídají…

Během pondělka přes Česko přechází výrazná studená fronta od západu. Ta s sebou kolem poledne přinesla i bouřky.…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Loučící se Wenger: Měl jsem občas pocit, že  asistuji u svého pohřbu

Loučící se Wenger: Měl jsem občas pocit, že…

Poprvé od pátečního překvapivého oznámení, že po sezoně po téměř 22 letech skončí na lavičce fotbalistů…

 

Reflex.cz

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický islamismus ohrožuje svobodu, vzniká apartheid naruby

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický…

Situace kolem vzrůstající muslimské komunity ve Francii se stále více vyhrocuje. Naposledy se to projevilo před…

Dochází tu k devastaci mezilidských vztahů, píší ostravští chirurgové Babišovi po odvolání ředitele Němečka

Dochází tu k devastaci mezilidských vztahů, píší…

Lékaři Chirurgické kliniky Fakultní nemocnice Ostrava se kvůli situaci na klinice obrátili na premiéra v demisi…