Prezentovat téměř 100 nových technických řešení a současně nastínil možný vzhled nové generace Clia - takový je účel studie Eolab pro pařížský autosalon.
Clia? Snad Mégane, ne? EDIT: Je pravda, že je to trochu menší, i tak si myslím, že jde o to, ověřit reakci veřejnosti na některé prvky, co se objeví na Méganu.
Tiež sa mi to nezdá. Píšu, že je o 400kg ľahší, ako súčasná verzia, a pritom má vážiť 955kg. To by ma zaujímalo, v akej verzii a výbave má nejaké Clio 1355kg??? Iba ak plne naložené.
1litr benzinu je priblizne 10kWh energie. 10kWh/100km je spotreba lehkeho elektromobilu za idealnich podminek. Zoe od Renaltu ma 20kWh baterii a dojezd 200km. Ucinnost konvertoru a elektromotru Zoe je na spicce, bude to zrejme pres 90%. Pochybuju, ze je takova ucinnost mozna u vozu se spalovacim motorem, byt hybridu. Mezni hodnota bude neco jako 2,5l/100km. 1litr s autem na obrazku - to proste neni mozne. Neverim.
Potvrzuji, že 1l/100km není v reálném provozu s os. vozem se čtyřmi pohodlnými místy a zavazadelníkem možný (a to ani u zmíněného laboratorního VW-u XL1 - tam je k dispozici víc údajů, a ty nejsou početně pravdivé). Jen upřesňuji: benzín i nafta obsahují tak kolem 12kWh/kg, tj. asi 15kWh/litr.
musim te opravit
benzin ma cca 32MJ/litr, tedy necelých 9kWh/litr
nafta ma cca 36MJ/litr, tedy 10kWh/litr
v prepoctu na hmotnost ma benzin i nafta stejne, tedy tech cca 12kWh.
vyssi energie v nafte vztazeno na objem (litr) je i jeden z duvodu nižší spotreby naftaku.
logicky by spotrebni dan na benzin mela byt o 10% nižší nez na naftu, opak je pravdou, spotrebni dan na benzin je cca o 20% vetsi nez na naftu.
nafta je tak oproti benzinu zvyhodnena i ohledne produkce tolik fanaticky sledovaného CO2.
o jedech a rakovine co jdou z vyfuku naftových motoru je snad lepsi uplne pomlcet
Ano, omlouvám se, je to obrácený poměr, jak píšeš, protože jeden litr benzínu nebo nafty má asi 0,8kg - to vím, ale v rychlosti jsem se spletl - nemá to být, promiňte.
Lepší účinnost naftového motoru je hodně dána způsobem spalování s přebytkem vzduchu - výkon se reguluje palivem, kdežto benzíňák pracuje s regulací škrcením vzduchu - ztráta účinnosti při částečných zatíženích - a hlídáním poměru benzín/vzduch. Otázka zápalnosti směsi pouhým teplem od stlačení vzduchu, nebo nutnosti ji zapálit el. jiskrou, již je mimo rozsah této diskuse.
Tak, tak. Jeden litr na 100 km uměl akorát prototyp VW 1-Litre a ten už musel mít mnohem více extrémnější konstrukci, aby se na tuto hodnotu dostal (Cx 0,16, hmotnost něco přes 300 kg, jednoválcový diesel, ...)
Francouzům to bude žrát jeden litr leda tak na tom obrázku.
Něvěřte všemu, co se o VW 1-Litr napsalo - už jsem se tady o tom zmínil. Početně to neodpovídá. A navíc ono. Cx=0,16 - to jestli bylo -, tak základní tvar beze všech spár, klik, ... a možná i bez kol.
Ale přeci víte, jak je to se spotřebou plugin hybridů. Je to litr v kapalině a zbytek v elektrice. Ale o spotřebě elektřiny se už v žádném titluku nehovoří.
Nikde se zatím nepíše o konceptu pohonu, ale je pravděpodobné, že tu byl spal. motor osvobozen od úkolu trakce a jen přes generátor dobíjí akumulátor, z něhož trakci dělá druhý el. stroj (motor-generátor). Tím se hodněkrát zvýší účinnost spal. motoru (trvale běží v optimálním zatížení v oblasti minim. spotřeby a trvale např. s chudou směsí) a spotřeba je tak opravdu malá -spotřeba se někde uvádí 2l/100km (a čistě el. dojezd do 60km). To je reálnější číslo a to by odpovídalo již několika takovým skutečně jezdícím prototypům z posledních let. Ovšem z obrázku, kde je trochu vidět do pohonu, to tady moc vidět není.
Ahoj Ádo, ústav dostal vycházky?? >:D >:D >:D >:D ...Rychle zase něco duchaplného napiš, než Tě ošetřovatel přivede zpět, nebo než Ti vypne Wifi.... >:D >:D >:D >:D >:D >:D
vinimocne davam like ak budu jazdit auta typu ampera prius leaf vodicak uz nebudem potrebovat :-( jedine co sa mi paci je honda fx clarity :yes: aj ked ada to mohol mysliet aj inak ale dnes budem dobry :-)