Renault Espace 2.0 dCi - srdce jako Marat

Renault Espace 2.0 dCi - srdce jako Marat

 
 

Instalací nového dvoulitru podřezal Renault větev třílitru. Proč ta příkrá slova?

Kdyby se na pomyslný startovní rošt postavily všechny existující dvoulitrové turbodiesely, stál by ten s kódem 2.0 dCi na pole position a ještě by se mohl s patřičným sebevědomím rozhlížet po německém okolí. Než vezmou pravověrní do rukou kyj, aby umlátili nebohého autora, doporučuji svezení. Motor v různých výkonových verzích cpe Renault i Nissan do všeho, co má kola a dovoluje to zástavbový prostor. Jak tedy hýbe vrcholná verze vyladěná na 127 kW s 1,9 tuny těžkým MPV?

Renault dodal k testu vrcholnou verzi Initiale a s automatickou převodovkou. Popravdě - posouzení vlastností motoru nemohlo mít horší podmínky: Maximální výbava obohacená o třetí řadu sedadel znamená desítky kilogramů navíc a automat toho taky hodně z živosti agregátu zakryje…nevadí, startujeme.

obrázek [555 x 264]
 

Renaultí klasika v podobě zasouvací karty a tlačítka před voličem automatu funguje s lehkým zpožděním, ale spolehlivě. Už úvodní studené zachrochtání je solidně utlumeno, běžící motor je pak tichý….jak jen dvoulitrová nafta může být. Se šestistupňovým automatem sice není dynamika dechberoucí, značná část „nespokojenosti z pomalosti“ ale pramení z klasického zkreslení rychlosti. Zrychlení z 0 na 100 km/h výrobce neudává, námi zjištěných 11 sekund nepovažujeme vzhledem k výše uvedeným nevýhodám za žádnou tragédii.

Ani automat nedokázal zabít skvělé parametry výkonu i točivého momentu, takže předjíždění neznamená x-sekundové rozmýšlení řidiče (zda to motor zvládne) či převodovky (jaký ksakru stupeň použít, když řidičova noha hlásí kickdown). Vše je relativní – nečekáme zázrak a dostane se nám poměrně příjemného překvapení v podobě živosti a rozumně rychlých reakcí.

obrázek [555 x 380]
 

Největším překvapením je pak spotřeba – za celý test dlouhý 650 km jsme se zastavili na hodnotě 7,7 km, což je hodnota přesně na půl cesty mezi výrobcem udávanou mimoměstskou a průměrnou spotřebou.

Porovnáme-li tyto hodnoty se spotřebou a živostí turbodieselového šestiválcového třílitru, který přitom nabízí o 6 kW vyšší výkon a o 40 Nm vyšší točivý moment za cenový rozdíl 68 tisíc Kč, mnoho toho pro třílitr nehovoří.

obrázek [555 x 381]
 

Dílenské zpracování interiéru dosahuje důstojné úrovně, potěší detaily typu stahovacích rolet na všech oknech a plynule posuvných sedadel v zadních řadách. Multifunkční ovladač na středovém tunelu není příliš intuitivní a vyžaduje častou vizuální kontrolu, funkčnost je ale bez výhrad. Integrovaná navigace nevyniká přehledností ani datovou nasyceností, zbytek futuristického centrálního displeje je pak čitelný jen pokud na něj nedopadá slunce, například šikmo zezadu. Kvalitně provedené čalounění světlou kůží přispívá spolu s velkou prosklenou plochou a obrovským střešním oknem k mimořádné vzdušnosti interiéru, kombinace s černošedou palubní deskou je optimální, s béžovou podlahou pak přiměřeně nepraktická. Mánii vyhánění tlačítek z palubní desky padl za oběť i červený spínač varovných blikačů, nyní je k nalezení na stropě před zrcátkem…

obrázek [555 x 433]
 

Designově svébytný Espace dostal motor, který při velmi dobrém poměru cena/výkon a rozumné spotřebě představuje logickou volbu při požadavku na živější jízdu. Pohodlní zvolí automat, dynamičtí pak manuální převodovku se stejným počtem stupňů a slevou 40 tisíc.

Plusy:

  • Motor a sladění s převodovkou
  • Spotřeba
  • Zpracování interiéru
  • Prostor v prvních dvou řadách sedadel

Minusy:

  • Kapacita zavazadelníku v sedmimístné konfiguraci
  • Multifunkční ovladač
První cena vozu839.900,- (2.0 16V 100kW Genea)
První cena vozu s testovanou motorizací1.064.900,- (2.0dCi 127 kW Dynamique)
Základní cena testovaného vozu1.329.900,- (2.0dCi 127 kW Initiale)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.432.900,- (2.0dCi 127 kW Initiale)
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Espace 2.0 dCi

Cena v základní výbavě: 1 329 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 432 900 Kč

Základní výbava:nárazníky v barvě karosérie, vnější kliky v barvě karosérie, vnější zpětná zrcátka v barvě karosérie, disky kol z lehké slitiny 17" Aida, podélné i příčné střešní nosiče, ABS s elektronickým rozdělovačem brzdné síly (EBV), asistenční systém brzd (s automatickými výstražnými světly), elektronický stabilizační systém ESP s kontrolou nedotáčivosti, adaptabilní airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu, okenní airbagy pro 1. a 2. řadu sedadel, možnost deaktivace airbagu spolujezdce, bezpečnostní tříbodové pásy vzadu vestavěné do sedadel, s omezovačem síly a dvojitým předpínačem, tříbodové bezpečnostní pásy vzadu, s omezovači síly na krajních sedadlech, systém ISOFIX na zadních krajních sedadlech, systém kontroly tlaku v pneumatikách, přední bezpečnostní opěrky hlavy, výškově nastavitelné s funkcí "Komfort", 3 výškově nastavitelné opěrky hlavy vzadu, bi-xenonové světlomety s automatickým nastavením a ostřikovači, mlhové světlomety, funkce "Follow me home" (nastavitelné zpožděné zhasínání světlometů), vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, asférická na straně řidiče, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, elektricky sklopná, s modře tónovaným sklem, dešťový + světelný senzor, variabilní posilovač řízení, přední a zadní parkovací senzor, otáčkoměr, palubní počítač, tempomat s omezovačem rychlosti, výškově a hloubkově nastavitelný volant, poloautomatická parkovací brzda, elektrické ovládání skel předních a zadních dveří, elektrické impulzní ovládání skel předních dveří s ochranou proti přiskřípnutí, elektrická zásuvka 12 V, manžeta řadicí páky z kůže, kožený volant, automatická klimatizace s odděleným nastavení pro řidiče, spolujezdce a zadní sedadla, elektronický imobilizér s transpondérem, centrální zamykání dveří, zavazadlového prostoru a palivové nádrže s dálkovým ovládáním, automatické zamykání dveří za jízdy, příprava pro instalaci alarmu, odkládací schránka před sedadlem spolujezdce, odkládací kapsy v předních dveřích, odkládací kapsy v zadních dveřích, odkládací kapsy na zadní straně předních sedadel, el. nast. a vyhřívaná přední sedadla typu "Captain Chair" s pamětí polohy na straně řidiče, zadní sedadla s tříbodovými bezpečnostními pásy, 3 posuvná sedadla ve 2. řadě, kožené čalounění béžová Beige, Navigační a komunikační systém Carminat s hl. ovl. tel. přes bluetooth a s rádiem 4x50W MP3 s měničem na 6 CD, dálkové ovládání anténa integrovaná v zadním okně, karta Renault "Keyless Drive", metalíza

Výbava testovaného vozu:el. ovládané panoramatické střešní okno s krytem (45.000,-Kč), zatmavená boční skla od středního sloupku a zatmavené zadní sklo, (6.000,- Kč) dvě samostatná sedadla ve 3. řadě + kožené potahy (+52.000,- Kč)

Europarlament schválil sadu doporučení pro boj proti daňovým rájům Europarlament schválil sadu doporučení pro boj proti daňovým rájům

 Evropská unie pokročí v boji s daňovými úniky a praním…

Česká platební brána se odvrací od bitcoinu, upřednostní jiné kryptoměny Česká platební brána se odvrací od bitcoinu, upřednostní jiné kryptoměny

Nejrozšířenější kryptoměna se zatím na mikrotransakce…

Babiš chce do Libye kvůli migraci poslat české vojáky Babiš chce do Libye kvůli migraci poslat české vojáky

Premiér Andrej Babiš (ANO) chce, aby Česká republika…

Bakalova výpověď: Za Karbon Invest jsem dal přes šest miliard Bakalova výpověď: Za Karbon Invest jsem dal přes šest miliard

Cena za koupi společnosti Karbon Invest (KI), která…

 

Štítky Renault Testy MPV

Technické údaje
Motor Renault Espace 2.0 dCi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 127 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 360 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 198
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.6 / 6.8 / 8.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 291 / 2860
Objem nádrže (l):83
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1890 / 710
Rozměr pneu:225/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4661
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1728
d) rozvor (mm): 2804
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1200
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 700 / 1030
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):920
k) šířka vpředu (mm): 1560
l) šířka vzadu (mm): 1540
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 500
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Renault Espace 2.0 dCi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 10
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,92
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku! Toto je šílený křiženec Škody 130L a Audi TT. Má 220 koní a čtyřkolku!

Může se Škoda 130L spojit s Audi TT? Takovou otázku si…

 



Renault Espace: Facelift s novou přídí a úspornějšími motory Renault Espace: Facelift s novou přídí a úspornějšími motory

Čtvrtá generace francouzského MPV za svoji kariéru prošla…

Renault Espace: Další facelift pro letité MPV Renault Espace: Další facelift pro letité MPV

Renault to se čtvrtou generací Espace stále nevzdává, pro…

 



 
Ford Probe III: Věděli jste, že Sierra měla svůj předobraz? V tomto konceptu?

Ford Probe III: Věděli jste, že Sierra měla svůj předobraz? V tomto konceptu?

Dnes 18:52

Na výrazné zvýšení cen ropy v 70. letech odpověděli výrobci automobilů snahou o snížení spotřeby paliva. K tomu bylo zapotřebí mimo jiné výrazně zlepšit aerodynamickou účinnost aut.




Blesk.cz

Český soudní unikát: V případu Petra Kramného vystoupilo už 15 znalců!

Český soudní unikát: V případu Petra Kramného…

Případ Petra Kramného je skutečným unikátem! V trestní věci vraždy v Egyptě totiž vystoupilo již 15 znalců –…

Vánoční koncert Haničky Písničky: Margita líbal „falešnou“ Zagorku!

Vánoční koncert Haničky Písničky: Margita líbal…

Roztančila opět Lucernu a vedle záplavy květin na Hanu Zagorovou (71) čekalo překvapení. V zákulisí pod červenou…

 

iSport.cz

RENTGEN SPECIÁL: Důkazy, proč Krmenčík už přerostl českou ligu

RENTGEN SPECIÁL: Důkazy, proč Krmenčík už přerostl…

Šestnáct podzimních kol HET ligy je minulostí a fotbaloví redaktoři deníku Sport, kteří se podílejí na…

Ředitel Slovanu: Trpišovský a Slavia? Jednání proběhnou tento týden

Ředitel Slovanu: Trpišovský a Slavia? Jednání…

Dopadnout to může jenom dvěma způsoby. Buď Jindřich Trpišovský odmítne Slavii a prodlouží ve Slovanu Liberec…

 

Reflex.cz

V hotelu Victoria Falls v Zimbabwe, kde se měnily dějiny Afriky, myslí i na cestovatele Emila Holuba

V hotelu Victoria Falls v Zimbabwe, kde se měnily…

Přestože se slavný český cestovatel, kartograf a etnograf Emil Holub (1847 – 1902) pohyboval při své první…

Ruský dezinformační web Sputnik vyhlásil anketu o nejkrásnější českou poslankyni

Ruský dezinformační web Sputnik vyhlásil anketu o…

Ruská státní propaganda a její dezinformační weby pravidelně šíří nejrůznější falešné zprávy a komentáře, nad…