Renault Espace Concept - Lákavá realita

Renault Espace Concept - Lákavá realita

 
 

V Ženevě představil Renault nádhernou studii s názvem Espace Concept. Kromě působivého stylingu však zaujme hlavně tím, že něm není ani jediný detail, který by patřil do automobilu vzdálené budoucnosti, a tak se dá očekávat, že se zanedlouho tento krasavec objeví na silnicích.

Už jsme se mnohokráte pochvalně zmiňovali o designu interiéru i exteriéru velkoprostorového automobilu Renault Espace a informace o jeho generační obměně jsme přijímali s rozpaky s tím, že se jen těžko podaří vytvořit zdařilejší "vizáž". Nicméně podařilo se, alespoň podle našeho názoru, a studie, která je předobrazem espasu nové generace vypadá opět skvěle. Rozhodně se však nehodláme přít s příznivci stávajícího provedení o tom, zda se povedl více, či méně, protože na zdařilého předchůdce se navazuje opravdu nelehko.

Pokud bychom měli popsat změny ve stylingu jednou větou, zvolili bychom nejspíš formulaci, že se vzhled espasu přesunul z elegantního ke sportovnějšímu a dynamičtějšímu. Zatímco ten současný model sází na hladké, noblesní a vyvážené linie a rysy, studie Espace Concept toto pojetí "nabourala" aplikací ostře řezaných prvků, což se někomu bude líbit, jinému už méně. Každopádně nelze přehlédnout snahu o to, aby vůz získal sportovní střih. Původní obdélníková krycí skla světlometů jsou nyní po vzoru modelů Clio, Avantime a Vel Satis trojúhelníková se zřetelnou orientací na výšku. Také maska chladiče nyní vyhlíží agresivněji, stejně tak jako otvor v nárazníku.

Z profilu dodává studii dramatický výraz zejména mohutný zadní sloupek s nezvykle pojatým zakončením zadního okna. Potěší také ponechání výjimečné koncepce předního "dvojitého" sloupku, který usnadňuje výhled šikmo vpřed, a věrný tradici zůstává Espace i z ptačí perspektivy, kdy se naskytne pohled na kompletně prosklenou střechu s plochou 2,16 m2, která je mimochodem největší na automobilovém trhu. Ta vystřídá původní sadu menších střešních oken, které tak výrazně přidávají současnému espasu na pocitu vzdušnosti. Nechybí ani posuvné, leč neodnímatelné střešní nosiče, které v případě nepoužívání navozují dojem střešního spoileru ve stylu Hondy HR-V.

Významně se změny dotkly hlavně zadní partie. Trojúhelníková zadní světla opticky navazují na okno, mlhovky se vtipně skryly do nárazníku a překvapí i velmi nízko umístěná hrana zavazadlového prostoru.

Jen velmi málo se změnilo pojetí interiéru, který se u stávajícího modelu opravdu vydařil, takže nejspíš nebyl důvod cokoliv měnit. K jeho kladům patří zejména nevšední pocit prostornosti a vzdušnosti, přestože se Espace svými vnitřními rozměry příliš nevymyká. Proto zde najdeme charakteristickou přístrojovou desku s digitálními ukazateli uprostřed, nápadně podobné, i když výrazně větší jsou sdružené ovladače ventilace a klimatizace v předních dveřích, a pocit luxusu zvyšuje též krémové čalounění. Jediná věc, kterou se studie tohoto MPV výrazně liší od současného modelu Espace jsou sedadla, a díky za to. Alespoň od pohledu totiž nyní i vzadu vypadají jako plnohodnotná a pohodlná, což se u těch současných příliš měkkých a malých říci nedalo a zdá se, že jsou nyní kvalitnější i ta přední. Uvidíme, zda touto cestou půjde i sériový model, který bude záhy následovat.

Zatímco nový Espace bude mít pochopitelně širší paletu pohonných jednotek, studie se představila s tou, na níž jsou nejspíš momentálně u Renaultu nejvíce hrdí. Jde o přeplňovaný zážehový šestiválec 3,0 dCi, který by měl mít podle prvních informací výkon 132 kW, jistě pozoruhodný točivý moment a další technické údaje si zatím Francouzi nechávají pro sebe.

Renault Espace Concept je velmi moderním a bezesporu výjimečným automobilem, ale v pojetí této francouzské značky rozhodně ne projektem vzdálené budoucnosti. Předpokládáme, že se již v letos v září na domácí půdě v Paříži představí coby sériový model, protože konkurence také výrazně posílila, zvláště příchodem čtyřčat koncernů PSA a Fiat (Fiat Ulysse, Peugeot 807, Lancia Phedra a Citroen C8), o nichž lze na základě dojmů z ženevské výstavy říci zatím jen to nejlepší. A Renault určitě nenechá jejich náskok jen tak.



Rallye Dakar 2018
České ocelárny čeká boj o přežití České ocelárny čeká boj o přežití

Hutě varují, že je vyšší náklady na emisní povolenky…

Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur Výrobce čipů Qualcomm dostal od Evropské komise pokutu dosahující miliardy eur

Evropská komise dnes udělila americkému výrobci čipů…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 





 
Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát

TEST: Renault Captur dCi 110 X-MOD – Zkus mě rozesmát

Dnes 12:51

Modernizace Renaultu Captur se zaměřila hlavně na změny vzhledu a doplnění výbavy. Otestovali jsme „terénní“ verzi X-MOD v kombinaci s nejsilnějším turbodieselem nabídky.




Blesk.cz

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

4 rozpory ve výpovědi proti Tereze! Chci ji Simona potopit?

Doplatila na naivitu, způsob života, nebo chtivost po penězích? Pašeračka Tereza H. (21), která byla na letišti…

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na maděru! Skučící arénu si pustily 2,2 milionu diváků

Prezidentská debata rozdrtila televizní zábavu na…

Prezidentská debata mezi stávajícím prezidentem Milošem Zemanem (73) a profesorem Jiřím Drahošem (68), která…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

138 minut v Dallasu! Faksa to schytal od rváče, pak srovnal kapitána

138 minut v Dallasu! Faksa to schytal od rváče, pak…

Šest vstřelených gólů, šest rvaček a celkem 138 trestných minut. Zábava potexasku. Hodně divoký zápas viděli…

 

Reflex.cz

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak volit ve 2. kole prezidentské volby i bez nich

Nepřišly vám volební lístky domů? Podívejte se, jak…

Řadu lidí po celé republice zachvátila panika, že ještě nedostali volební hlasovací lístky pro druhé kolo…

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum o Zemanovi

Bohumil Pečinka: Tohle nejsou volby, ale referendum…

První prezidentská debata na TV Prima znovu ukázala jedno: to nejsou volby, kde by šlo o střet pravice/levice,…