Renault Espace Concept - Lákavá realita

Renault Espace Concept - Lákavá realita

 
 

V Ženevě představil Renault nádhernou studii s názvem Espace Concept. Kromě působivého stylingu však zaujme hlavně tím, že něm není ani jediný detail, který by patřil do automobilu vzdálené budoucnosti, a tak se dá očekávat, že se zanedlouho tento krasavec objeví na silnicích.

Už jsme se mnohokráte pochvalně zmiňovali o designu interiéru i exteriéru velkoprostorového automobilu Renault Espace a informace o jeho generační obměně jsme přijímali s rozpaky s tím, že se jen těžko podaří vytvořit zdařilejší "vizáž". Nicméně podařilo se, alespoň podle našeho názoru, a studie, která je předobrazem espasu nové generace vypadá opět skvěle. Rozhodně se však nehodláme přít s příznivci stávajícího provedení o tom, zda se povedl více, či méně, protože na zdařilého předchůdce se navazuje opravdu nelehko.

Pokud bychom měli popsat změny ve stylingu jednou větou, zvolili bychom nejspíš formulaci, že se vzhled espasu přesunul z elegantního ke sportovnějšímu a dynamičtějšímu. Zatímco ten současný model sází na hladké, noblesní a vyvážené linie a rysy, studie Espace Concept toto pojetí "nabourala" aplikací ostře řezaných prvků, což se někomu bude líbit, jinému už méně. Každopádně nelze přehlédnout snahu o to, aby vůz získal sportovní střih. Původní obdélníková krycí skla světlometů jsou nyní po vzoru modelů Clio, Avantime a Vel Satis trojúhelníková se zřetelnou orientací na výšku. Také maska chladiče nyní vyhlíží agresivněji, stejně tak jako otvor v nárazníku.

Z profilu dodává studii dramatický výraz zejména mohutný zadní sloupek s nezvykle pojatým zakončením zadního okna. Potěší také ponechání výjimečné koncepce předního "dvojitého" sloupku, který usnadňuje výhled šikmo vpřed, a věrný tradici zůstává Espace i z ptačí perspektivy, kdy se naskytne pohled na kompletně prosklenou střechu s plochou 2,16 m2, která je mimochodem největší na automobilovém trhu. Ta vystřídá původní sadu menších střešních oken, které tak výrazně přidávají současnému espasu na pocitu vzdušnosti. Nechybí ani posuvné, leč neodnímatelné střešní nosiče, které v případě nepoužívání navozují dojem střešního spoileru ve stylu Hondy HR-V.

Významně se změny dotkly hlavně zadní partie. Trojúhelníková zadní světla opticky navazují na okno, mlhovky se vtipně skryly do nárazníku a překvapí i velmi nízko umístěná hrana zavazadlového prostoru.

Jen velmi málo se změnilo pojetí interiéru, který se u stávajícího modelu opravdu vydařil, takže nejspíš nebyl důvod cokoliv měnit. K jeho kladům patří zejména nevšední pocit prostornosti a vzdušnosti, přestože se Espace svými vnitřními rozměry příliš nevymyká. Proto zde najdeme charakteristickou přístrojovou desku s digitálními ukazateli uprostřed, nápadně podobné, i když výrazně větší jsou sdružené ovladače ventilace a klimatizace v předních dveřích, a pocit luxusu zvyšuje též krémové čalounění. Jediná věc, kterou se studie tohoto MPV výrazně liší od současného modelu Espace jsou sedadla, a díky za to. Alespoň od pohledu totiž nyní i vzadu vypadají jako plnohodnotná a pohodlná, což se u těch současných příliš měkkých a malých říci nedalo a zdá se, že jsou nyní kvalitnější i ta přední. Uvidíme, zda touto cestou půjde i sériový model, který bude záhy následovat.

Zatímco nový Espace bude mít pochopitelně širší paletu pohonných jednotek, studie se představila s tou, na níž jsou nejspíš momentálně u Renaultu nejvíce hrdí. Jde o přeplňovaný zážehový šestiválec 3,0 dCi, který by měl mít podle prvních informací výkon 132 kW, jistě pozoruhodný točivý moment a další technické údaje si zatím Francouzi nechávají pro sebe.

Renault Espace Concept je velmi moderním a bezesporu výjimečným automobilem, ale v pojetí této francouzské značky rozhodně ne projektem vzdálené budoucnosti. Předpokládáme, že se již v letos v září na domácí půdě v Paříži představí coby sériový model, protože konkurence také výrazně posílila, zvláště příchodem čtyřčat koncernů PSA a Fiat (Fiat Ulysse, Peugeot 807, Lancia Phedra a Citroen C8), o nichž lze na základě dojmů z ženevské výstavy říci zatím jen to nejlepší. A Renault určitě nenechá jejich náskok jen tak.



Autosalon Frankfurt 2017
Firma SuperCom dodá náramky pro vězně. Celkem jich dodá dva tisíce Firma SuperCom dodá náramky pro vězně. Celkem jich dodá dva tisíce

Probační a mediační služba dnes podepsala smlouvu s…

Ruská O1 Properties jedná o prodeji většinového podílu čínskému developeru Vanke Ruská O1 Properties jedná o prodeji většinového podílu čínskému developeru Vanke

Jedna z největších ruských realitních firem O1 Properties…

Komentář Lukáše Kovandy: Dvojí radost z německých voleb Komentář Lukáše Kovandy: Dvojí radost z německých voleb

Z německých voleb mohou mít Češi radost. A to dokonce…

Jedna parkovací zóna pro celou Prahu? Stávající systém má zjednodušit digitalizace Jedna parkovací zóna pro celou Prahu? Stávající systém má zjednodušit digitalizace

Ke sjednocení parkovacího systému ve všech městských…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Obdivovaná šestsettrojka z Expa v Montrealu je už zase v plné kráse Obdivovaná šestsettrojka z Expa v Montrealu je už zase v plné kráse

Z exponátu propagujícího um českých rukou na Světové…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 





 
Kombi Porsche Panamera dostává plug-in hybridní pohon. Jeho vlastnosti jsou neskutečné!

Kombi Porsche Panamera dostává plug-in hybridní pohon. Jeho vlastnosti jsou neskutečné!

Dnes 12:59

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo. Tak zní celý název nejnovějšího člena elektrifikované flotily stuttgartského výrobce.




Blesk.cz

Příští vláda by měla bojovat se suchem a zlepšit pozici Česka v EU, radí Sobotka

Příští vláda by měla bojovat se suchem a zlepšit…

Vyjednat lepší pozici v jádru Evropské unie, posilovat bezpečnost a zvyšovat výdaje na obranu. I to by měly být…

Šokovaní kolegové! Fero Fenič je přesvědčený: Tříska vůbec nevěděl, kde je...

Šokovaní kolegové! Fero Fenič je přesvědčený: Tříska…

Jeho nečekaná smrt zasáhla nejen český showbyznys. I když Jan Tříska v roce 1977 emigroval a 40 let žil v USA,…

 

iSport.cz

Odplata za bojkot olympiády! NHL během ní nevysíláme, uvedla televize

Odplata za bojkot olympiády! NHL během ní…

Vy nám vezmete hvězdy z olympiády, my vám zase vaše zápasy nepustíme na obrazovku. Americká celostátní televize…

Surovost na Limberského má dohru. Dva viníci, je možný i vysoký trest

Surovost na Limberského má dohru. Dva viníci, je…

David Limberský je po operaci jařmového oblouku, který mu surovým faulem loktem zlomil boleslavský Nikolaj…

 

Reflex.cz

Německá pravice se hlásí o slovo. Co čekat od liberálů z FDP a radikální AfD?

Německá pravice se hlásí o slovo. Co čekat od…

Víkendové parlamentní volby v Německu nepřinesly na první pohled moc překvapení. Kancléřkou nadále zůstane…

Pohnutý osud slavné

Pohnutý osud slavné "ušaté" lokomotivy. Zahrála si s…

Sedmasedmdesát parních rychlíkových lokomotiv řady 464 vyrobili v letech 1933 - 1939 v ČKD a plzeňské Škodě.…