Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Espace má české ceny, začíná na částce 769.000 Kč

Ondřej Chamilla
Diskuze (181)
Pátá generace velkoprostorového Renault Espace se výrazně odchyluje od původní filozofie. Místo MPV se nyní jedná o crossover a v Česku stojí od 769.000 do 1.059.900 Kč.

Renault Espace je považován za zakladatele kategorie MPV, nyní se však od tohoto škatulkování odklání a chce být tolik populárním crossoverem. Pod kapotou bude navíc mít výhradně čtyřválcové motory s objemem 1,6 litru, konkrétně dva turbodiesely a jeden „benziňák“ jakožto vrchol nabídky.

Opět se jedná o sedmimístný vůz a troufáme si tvrdit, že jeho hlavním lákadlem bude právě interiér. Už jen obrovský „tablet“ k ovládání funkcí vozu či zajímavý volič automatické převodovky na plovoucí středové konzole okouzlí, nehledě na zavazadelník s objemem 660 litrů.

Základ nabídky tvoří naftová šestnáctistovka o výkonu 96 kW a točivém momentu 320 N.m, kterou známe kupříkladu z Nissanu X-Trail. Ta by údajně měla na vůz stačit i díky skutečnosti, že Espace má být až o 13% lehčí než dříve. Základní motor je pak spojen s manuální šestistupňovou převodovkou, přičemž zrychlení vozu z klidu na sto kilometrů v hodině má proběhnout za 10,7 sekund, maximální rychlost je 191 km/h a průměrná spotřeba 4,5 l/100 km. Tento agregát je dostupný jen pro výbavy Life a Zen.

Nejsilnější naftovou motorizací je prozatím dvakrát přeplňovaná šestnáctistovka se 118 kW a točivým momentem 380 N.m. Ta je spojena se šestistupňovým dvouspojkovým automatem, vůz s ní jede až 202 km/h a zrychluje z klidu na sto kilometrů v hodině za 9,9 sekund, to vše při průměrné spotřebě 4,7 l/100 km. Nejdražší agregát v nabídce začíná v rámci výbavy Zen na 919.900 Kč.

Přijít má i nový dvoulitrový diesel, zatím však vrchol nabídky tvoří benzinová šestnáctistovka známá kupříkladu z Clia RS. Jedná se však o vrchol výkonový, ne cenový. Ta má výkon 147 kW a točivý moment 260 N.m, což stačí ke zrychlení z nuly na sto km/h za 8,6 sekund a maximálně vůz jede 211 km/h. Spotřeba se má držet jen na hodnotě 6,2 l/100 km, čemuž dopomáhá také standardní sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka. Všechny údaje jsou ale pouze neoficiální. Ve výbavě Zen je motor za 869.900 Kč.

Nejvyšší výbava vozu se jmenuje Initiale Paris, je dostupná ke dvěma silnějším motorizacím a obsahuje prvky jako je řízení všech čtyř kol, adaptivní tlumiče, devatenáctipalcová kola, sedadla s masážní funkcí, systém kamer kolem celého vozu či autorádio Bose. Již v základní výbavě Life pak nechybí parkovací senzory kolem vepředu i vzadu, tempomat, dvouzónová automatická klimatizace, hands-free karta, diodové světlomety či multimediální systém R-Link 2 s 8,7 palcovým displejem a navigací TomTom nebo panoramatická střecha, což je tedy pořádná nálož. Prodeje vozu by měly být spuštěny v dubnu, k nám crossover přijde v květnu.

Renault Espace V - české ceny
Motor1.6 dCi 1301.6 dCi 1601.6 Tce 200
Převodovka6M6A7A
Cena Life [Kč]769.900
Cena Zen [Kč]819.900919.900869.900
Cena Initiale Paris [Kč]1.059.9001.009.900

Ondřej Chamilla
Diskuze (181)
Avatar - Barrichello
6. 2. 2015 23:44
Re: Ty motory jsou směšný...
cestnu kontrolu s váhama, co váží osobák sem neměl po čr ještě čest vidět >:D >:D

To by kámoš co vezl v pickupu favorit 950 kg asi už dávno neměl papíry a druhý co vezl ya fabií vozejk s 900 kg taky ne >:D
6. 2. 2015 15:59
Re: Ty motory jsou směšný...
Väčšina aút odvezie viac ako je v papieroch, len prvá cestná kontrola môže tento výlet parádne predražiť. Ale to by trebalo vystrčiť päty za hranice svojej dediny, že :-!
Avatar - Barrichello
5. 2. 2015 01:04
Re: motory
Ne to ti má ukázat, že když to mělo mizernej litrovej výkon díky ropný krizi, tak to nic nežralo. No a před krizí když to žralo, tak to mělo 300-400 HP >:D

Jinak tu trasu Sadská-Chlumec sem jednou jel se Sebringem 2,7 V6 za 7,2. Takže nějaký 1,6 dci >:D >:D >:D
4. 2. 2015 22:23
Re: motory
A to mě má jako oslovit? Max. stovkou? K čemu mi pak V8 a 160 HP bude? Tisíckrát radši tu1.6 DCi. Kilem pojede stejně příjemně, a v klidu do šesti litrů.
Avatar - Barrichello
3. 2. 2015 23:28
Re: motory
spotřebu měly 15-25 litrů na sto. Klasické OHV a karburátory. Za kolik bys chtěl aby to jelo? Za 5 litrů?

10 litrů je realita, vem si ten 160 HP V8 5,0, začni v sadský a dojed do chlumce nad cidlinou a změř si spotřebu. Pokud pojedeš max kilem, 10 litrů naprosto v pohodě.

rovina jako rovina