2.2. 2016 David Bureš Google+ profil David Bureš

Renault expanduje v Číně, bude tam vyrábět upravený Kadjar

 

V nové čínské továrně Renaultu se příští měsíc začne vyrábět crossover Kadjar. Jeho čínská verze se proti té evropské bude v mnoha ohledech lišit.

Čínský trh byl dlouhá léta sázkou na jistotu, prodeje nových automobilů tam prudce rostly, z čehož výrobci těžili. Situace ale v poslední době není veselá, čínské prodeje stagnují. To nezní jako ideální čas k expanzi, v případě Renaultu ale k tomu dochází – francouzská automobilka otevírá svoji první továrnu v nejlidnatější zemi světa.

„Přicházíme po bitvě? Vůbec ne, protože tento trh se nezastaví. Vstup na trh s 20 miliony prodanými vozy ročně není pro výrobce špatná věc,“ tvrdí Jacques Daniel, šéf společného podniku Renaultu a Dongfengu, který se o výrobu aut francouzské značky postará.

Nově otevřený závod Dongfeng Renault ve Wu-chanu začne v březnu vyrábět crossover Kadjar. Jeho čínská verze s ohledem na tamější zákazníky projde mnoha změnami. Auto dostane natáčecí zadní nápravu, dvoukolka pak nabídne nezávislé zadní zavěšení, které je na starém kontinentu dodáváno jen k pohonu všech kol. Pod kapotou se objeví v Číně vyráběný zážehový dvoulitr, který spolupracuje s převodovkou CVT. Později nabídku doplní i 1.2 TCe dovážené z Evropy.

Ke Kadjaru se ještě během letošního roku přidá větší crossover, nahrazující Koleos. Od roku 2017 tam bude montována i elektrická verze sedanu Fluence, a to z dovezených dílů.

Závod ve střední Číně je projektován na produkci 150.000 aut ročně, výrobní kapacita však může případně vzrůst až třikrát. Vedle SUV a Fluence by se ve Wu-chanu mohly vyrábět i užitkové Renaulty.

Renault již na čínském trhu působí, až dosud se však musel spoléhat na prodej dovážených automobilů, zatížených vysokými cly. I proto v nejlidnatější zemi světa značka zatím hrála jen marginální roli, během loňského roku tam prodala jen asi 23.000 aut.

Výstavba továrny Dongfeng Renault byla schválena před dvěma lety, tedy ještě v době, kdy prodeje nových aut rostly v nejlidnatější zemi světa dvouciferným tempem. Loni se ale v důsledku oslabení růstu čínské ekonomiky zpomalily, což podle všeho bude trvat i v letošním roce. Renault odhaduje, že prodeje aut na čínském trhu letos porostou „jen“ o čtyři až šest procent.

Spolupracujeme s TipCars.com
Babiš oznámí jména ministrů již brzy Babiš oznámí jména ministrů již brzy

 Premiér Andrej Babiš (ANO) chce jména kandidátů do vlády…

Autoprůmysl má za sebou rekordní rok, už ale naráží na svůj strop Autoprůmysl má za sebou rekordní rok, už ale naráží na svůj strop

Loni zažil český automobilový průmysl rekordní rok, letos…

Osekání evropských dotací pro farmáře bude mít fatální dopad, varoval Zemědělský svaz Osekání evropských dotací pro farmáře bude mít fatální dopad, varoval Zemědělský svaz

Ke kritice návrhu zemědělského rozpočtu Evropské unie se…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent Hyundai vyvíjí zajímavou novinku. Naznačuje to zaregistrovaný patent

Korejský koncern pravděpodobně pracuje na dvojitém…

Nové Suzuki Jimny na oficiálních fotkách. Je takové, jaké jej chceme mít Nové Suzuki Jimny na oficiálních fotkách. Je takové, jaké jej chceme mít

Po internetu už před časem kolovalo několik špionážních…

 



Renault Kadjar se chystá na facelift. Máme první fotky Renault Kadjar se chystá na facelift. Máme první fotky

Crossover francouzské značky se prodává už od roku 2015,…

Renault Kadjar u nás dostal nový motor. Má 120 kW a jezdí za šest litrů Renault Kadjar u nás dostal nový motor. Má 120 kW a jezdí za šest litrů

Zájemci o benzinový motor měli dosud u Renaultu Kadjar…

 



 
Zavzpomínejte si na nejstarší kousek historie značky Seat. Že vám něco připomíná?

Zavzpomínejte si na nejstarší kousek historie značky Seat. Že vám něco připomíná?

Dnes 18:50

Španělská automobilka je tu s námi takřka sedm desítek let, během kterých vyprodukovala celou řadu modelů. Ty první možná neznáte, ale jistě vám budou povědomé...




Blesk.cz

Budete plakat nad tím, jak jsou tyhle staré hry dobré. Recenze Devil May Cry HD Collection

Budete plakat nad tím, jak jsou tyhle staré hry…

Série Devil May Cry je právem považována za legendu a zároveň zakladatele subžánru zběsilých akcí alias…

Letní neduhy, které nám ničí dovolené: 3 tipy, jak porazit průjem, úpal a štípance

Letní neduhy, které nám ničí dovolené: 3 tipy, jak…

Úpal, bodnutí hmyzem a průjem – tři nejčastější zdravotní problémy, které nás v teplých měsících mohou pěkně…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Super bitva Vémola vs. Kincl se blíží: Těším se, až si na něj sáhnu!

Super bitva Vémola vs. Kincl se blíží: Těším se, až…

Jen několik dnů zbývá do obří události bojových sportů, 28. června pražskou O2 Arenu znovu rozduní MMA.…

 

Reflex.cz

Přátelé Miloše Zemana aneb Šplhání po shrbených zádech neduživého Hamáčka

Přátelé Miloše Zemana aneb Šplhání po shrbených…

Česká postemigrační sociální demokracie se obnovovala ztěžka. V atmosféře, kdy pojem „levice“ značil bezmála…

Evropská ostuda: Lidské zoo, kde byli černoši a indiáni chováni jako zvěř. Podívejte se

Evropská ostuda: Lidské zoo, kde byli černoši a…

Od doby, kdy se Evropané chodili dívat na černochy, ale i indiány nebo eskymáky zavřené v klecích, neuplynulo…