Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Fluence 2,0 16V (103 kW): Od února za 396.900,- Kč

Aleš Jungmann
Diskuze (44)
Renault Fluence nejenže před časem dostal šestistupňový automat EDC, nyní se pod kapotu chystá benzinový dvoulitr.

Renault Fluence je mezistupeň spadající do mezery mezi řady Mégane a Laguna. Jeden z nejdelších modelů evropské nižší střední třídy byl podle Renaultu navrhován s cílem být nejkrásnějším sedanem této velikosti. Příď i záď se od hatchbacků i kombi liší výrazně. Naopak interiér již dobře známe. V dlouhé zádi čeká zavazadlový prostor s objemem 496 l.

Zatímco hierarchicky Fluence spadá mezi dvě klíčové řady Renaultů, cenově se řadí na úroveň pětidveřového Mégane. Motorová paleta je ve srovnání s ním zjednodušená, zákazníci si zatím nemohou objednat velké turbodiesely ani přeplňovanou čtrnáctistovku; tato technika ale není tím, co majitelé tohoto typu auta žádají. Místo toho Renault nabízí 4,6 metru dlouhý sedan s moderním designem a za příznivé ceny.

TEST Renault Fluence 1,5 dCi – Zlatá (téměř střední) cesta (03/2010)

TEST Renault Fluence 1,6 16V – Velký Francouz s nízkou cenou (02/2010)

PŘEDSTAVUJEME Renault Fluence – Elegantní a dostupný (01/2010)

Jediným benzinovým motorem v nabídce byl až donedávna 1,6 16V o výkonu 81 kW, tedy motor který je u výchozího Méganu až druhou volbou co do výkonu i ceny. Turbodiesely pak zastupuje 1,5 dCi ve dvou výkonových variantách – 66 kW v základní výbavě a 81 kW v dražších provedeních. Od února se v nabídce objeví i dvoulitrový atmosférický benzin o výkonu 103 kW spolupracující výhradně se šestistupňovým manuálem a dostupný pouze ve výbavě Privilege.

Základní provedení Confort mírně převyšuje dnes běžný standard v nižší střední třídě. Nechybí šestice airbagů, ESP, palubní počítač, výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelná přední sedadla, klimatizace, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, centrální zamykání a rádio s CD/MP3 přehrávačem. K tomu Fluence Confort přidává v základních modelech ne zcela obvyklý tempomat, elektrické stahování předních i zadních oken a kliky dveří i kryty zrcátek v barvě vozu.

Renault Fluence na Moje.Auto.cz: 4 uživatelské recenze

Exception stojí o 37 tisíc Kč více. Proti Confort má navíc 16palcová litá kola, volant nastavitelný ve dvou osách, hands-free kartu Renault, volant i řadicí páku v kůži, elektricky sklopná zpětná zrcátka, automatickou dvouzónovou klimatizaci s výdechy i pro zadní sedadla, chromované kliky dveří a zadní parkovací senzory.

Na vrcholu nabídky stojí Privilege s elektrochromatickým vnitřním zrcátkem a navigací Carminat TomTom s mapami východní Evropy. Za tyto položky navíc Renault žádá jen 10.000,- Kč.

Příplatková výbava zahrnuje prvky především luxusního charakteru. Za 50.400,- Kč je možné mít kožené čalounění (pro Exception tmavošedé, pro Privilege béžové), dále lze přiobjednat xenonová světla (+20.200,- Kč), střešní okno (+15.200,- Kč), 17palcová kola (+6.100,- Kč) vyhřívání předních sedadel (+5.100,- Kč) nebo audiosystém s 3D zvukem Arkamys, USB portem a připojením Bluetooth (+10.100,- Kč).

Renault Fluence - ceny na českém trhu (únor 2011)
Motor1,6 16V 1101,5 dCi 851,5 dCi 1052,0 16V 145
Převodovka5M5M6M(6A)6M
Zdvihový objem [cm3]1598146114611997
Válce/ventily4/44/24/24/4
Největší výkon [kW/min-1]81/600066/400081/4000103/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]151/4250200/1750240/2000195/3750
Max. rychlost [km/h]185180185200
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,713,011,0(11,9)9,9
Průměrná spotřeba [l/100 km]6,74,44,6(4,4)7,9
Cena Confort [Kč]299.900,-344.900,---
Cena Exception [Kč]336.900,--391.900,--
Cena Privilege [Kč]346.900,--401.900,-396.900,-

pozn.: tech.údaje u dvoulitrového motoru nejsou oficiální ; automat EDC je k mání s motorem 1,5 dCi 81 kW ve dvou nejvyšších verzích výbavy, příplatek činí 30 tisíc Kč

Chevrolet Cruze 2,0 VCDi vs. Renault Fluence 1,5 dCi - Levné naftové kočáry (10/2010)

Aleš Jungmann
Diskuze (44)
Avatar - rohYpnol
19. 1. 2011 13:38
Re: ALBERTE, NA VLACHOVKU
A ty zprávy jsou tak přísně tajné, že se mohou zveřejnit jen zde v superutajené diskusi >:D
Jestli tomu tak bude, pak o Škodě nebude mít cenu uvažovat. Nebo bude muset s cenou dolů. Již dnes je u nás výhodnější vzít Golfa než Octavii. Až na ten zakletý kufr.
18. 1. 2011 23:12
Re: Odhad parametrů
problemom je samotna norma, treba si precitat sposob merania a bude jasne. Pamatam si pre x rokmi (cca 2003, 2004) ked sa kupovali do firmy vozidla (mali udavanu spotrebu podla starej normy) a o rok neskor (spotreba udavana podla novej normy) mali vsetky vyrazne nizsie hodnoty a v TP uz bola iba kombinovana spotreba. Vacsina tych co dostala nove vozidla museli na konci roka doplacat za nadspotrebu
18. 1. 2011 23:07
Re: Odhad parametrů
takmer nic...starsie auta mali spotrebu meranu inou metodikou ;-)
Avatar - Emel
18. 1. 2011 12:55
Re: ALBERTE, NA VLACHOVKU
Pravda to není, projekt Octavie III byl vrácen k přepracování a má zpoždění, rok 2012 se pravděpodobně nestihne. Dle tajných zpráv je hlavním důvodem právě příliš "prestižní" pojetí, spolu se slušnými prodeji druhé generace.
18. 1. 2011 11:06
Re: ALBERTE, NA VLACHOVKU
>:D ;-)