Karosářská varianta sedan se v paletě řady Mégane objeví i v současné generaci, jen se nebude jmenovat Mégane, ale Fluence. My jsme novinku vyzkoušeli v její rodné zemi – Turecku.
Je jen dobře, že se svým jménem Fluence oddělil od Meganu. Už se pak snad nebude stávat, že i někteří novináři budou hodnotit jízdní vlastnosti Megana na základě sedanu z Turecka, jak se to stávalo u minulé generace Meganu. Při výrazně nižších cenách sedanu oproti hatchbacku / cca 100 000,- /, měla většina kupujících právě zkušenosti se sedanem a na základě něj hodnotila celou řadu. Přitom už i v minulé generaci šlo o jiné auto, s jiným nastavením, zpracováním, atd. Sedan z Turecka je prostě určen pro rozvíjející se trhy, se specifickými požadavky. Proto slova o tom, že chce tvářit jako Laguna, atd, moc nechápu.
celý ten test mi příjde zmatečný, jakoby ho psali dva různí lidé a pak spojili v jeden článek - nejdřív chválí za pohodlí a dobré ovládání, pak se začne "sportovat" a všechno je špatně, pak zase že vlastně to pohodlí a snadné ovládání je OK...
Předchozí Megane Sedan měl stejný podvozek jako kombík ne? Takže proti standardnímu HB prodloužený a možná upravená (jemně) zadní náprava kvůli vyšším hmotnosti.
Toto auto pod 300.000,- Kč - tomu říkám vyhlášení cenové války. Jsem zvědav na jeho prodeje, nikoli jen u nás.
Co se týče vzhledu, připadá mi jako americkej ford. Uvnitř jasná francouzská elegance, krásné, příjemné, útulné. Jaká bude kvalita si budeme muset počkat - a takto si myslím, že se budou chovat i možní zákazníci. Dokažte kvalitu, potom není problém.
Nicméně potvrzuje se co říkám, tedy atakuje střední třídu, pokud zaujme = konec Laguny.
Tohle nemá se střední třídou a atakem na Laguny nic společného. Je to jen oddělení sedanu od Meganu, aby mu nekazil jméno. Něco jako oddělení Thalie od Clia. To auto míří níž než Megane.
Tak pokud vezmeme rozměry: Fluence-4620 vs. Laguna 4695, Passat 4765. Kvalitou a zpracováním interiéru jde Fluence jisto jistě do střední.
Nevím, ale převis poptávky nad nabídkou v tomto segmentu mě nutí přemýšlet o tom, zda má vůbec smysl vyrábět střední třídu o vyšší střední ani nemluvě. Vezmeme-li v úvahu i růst počtu malých automobilů, počet aut ve městech, možnost parkování, dnešní hosp. krizi atd. a teď auto tvářící se jako střední za 300 hadříků, tak nevím. Pokud bychom se nacházeli v konjunktuře, tak by byl logický příchod "Thálie" do nižší střední, ba i do střední. Ale dnes?
Svět není jen český trh a střední třída je pořád jedna z nejdůležitějších a nejprodávanějších. Jak dopadne " tvářící se auto vidíš u Fiatu Linea. Sedan v nižší střední nemá na západoevropských trzích opodstatnění. Kombi nabídne mnohem víc.
To si právě říkali i u Thalie a Dacie - a dle čísel prodejnosti, je západoevropský trh jedním z nejdůležitějších.
Co se týče střední, tak prodejnost Laguny to sama předznamenává, kromě Francie, tam dominuje. Uvidíme co bude znamenat pro Renault jeho nová éra elektrických aut.
taky si nemyslím že by tohle mohlo atakovat střední třídu. Ani velikostně, ani nabídkou motorů a pod.(4stupňový automat!) Tohle technicky zatím nemá ani na normálního Megoše, a Laguna je pro něj jen sladkým snem.Ano, nabídka prostoru je tak na úrovni střední třídy 2 generace dozadu, ale podobně je na tom i konkurence.
Nie je to ona povestná taktika Skody "ponúknut za rovnakú cenu o pol triedy vacsie auto"? Nikto netvrdí, ze je to konkurent Laguny a spol. (to by bol posledný klinec do rakvy zle predávanej Laguny). Ale ponúka o nieco viac ako nizsia stredná (to robil ostatne uz Tvoj sedan II. gen. oproti HB).
samozrejme, Megane Sedan a teraz Fluence bol presne robený podla tohoto receptu. Predlžiť rázvor a nafúknuť auto. Zároveň trošku orezať výbavu/motory a vyrábať to v Turecku aby si to mohol mať za super cenu.
Pre západnú EU je toto okrajový model, sedany začínajú byť zaujímavé (alebo skor nutné) až od strednej triedy vyššie. Takže hlavné odbytisko budú trhy ako Turecko, Rusko a pod, kde naopak sedan je najžiadanejší. A na týchto trhoch skutočne čiastočne može suplovať strednú triedu, tu napr. Laguna vela vody nenamúti.
teď nevím jestli to myslíš tak že ve Fluence je míň místa nebo víc než třeba v Pašíkovi B4 např.?
Mám Megana II Sedan, takže jakžtakž odhadnout a porovnat to snad můžu (Fluence bude s prostorovou nabídkou na tom asi podobně). Už ten Megoš byl uvnitř hodně nadprůměrný :yes: Ale když jsem sednul do auta střední třídy současné generace vždy tam ten rozdíl byl cítit okamžitě.
Samozřejmě je otázka kam až to takhle může růst? Když současná nižší střední atakuje rozměry sttřední před cca 10lety a střední podobně útočí na vyšší střední a pod. ... :-|
S tím interiérem je to vtip?...Já tam vidím jen kýčovitost, to semá s exteriérem...je to jak ocumlaný bonbón, myslím si, že to už dnes nefrčí....Francouzká elegance..
Jak je to s těmi převodovkami? V textu se mluví o 5st manuálu nebo 4st automatu pro benzín, v tabulce je ale jen 6st manuál. Možná to bude řešit problémy se zpřevodováním?
4st automat, to by bylo retro :-).
Jinak.. cena pod 300 je pádný argument. Fluence nevypadá špatně, ale ambice na střední třídu chápu pouze v kontextu rozvojových trhů.. cenou, výbavou i motorizací to je maximálně průměr nižší střední, tohle Lagunu určitě nenahradí.
Já myslím že ten čtykvalt pro klidnou jízdu špatnej nebude navíc odpovídá i naladěni podvozku. Sice to bude louda, ale ten kdo ji bude chtít jistě nebude mít závodní ambice. Za ty prachy slušná nabídka. :yes:
Re: A pak se navrhuje stabilizační systém jako povinná výbav
testovat rodinný sedan stylem alá HotHatch skutečně odhalí nemožnost vůz ovládat...
osobně jezdím taky sedanem nižší střední, bez ESP, a nikdy jsem při normálním ježdění neměl problém. ABS mi za ty 4 roky zasáhlo taky možná 3-4 krát na sněhu. :-!
Re: A pak se navrhuje stabilizační systém jako povinná výbav
Každé auto by mělo být bezpečné... Pokud je k tomu nezbytná elektronika (viz: prudké změny směru dokáží auto nehezky rozhodit, v zatáčce je nutné korigovat směr, v zatáčkách je citelně nedotáčivý... ještě, že jsme měli stabilizační systém), tak je něco špatně a šetřilo se na nepravém místě.
Re: A pak se navrhuje stabilizační systém jako povinná výbav
Ricardo dnes tě fakt nepoznávám, jako by pod tvím nickem psal někdo jiný. Ok, nemáš rád Renaulty, to ti nikdo nevyčítá, ale snad si nemyslíš, že při normální, ještě jednou opakuji NORMÁLNÍ jízdě něco z tohoto nastane? Kolikrát ti při NORMÁLNÍ jízdě blikne ESP? To by pak všechna velká MPV s težkými turbodiesly splňovali tyhle definice a byly by to rodinný zabijáci.
90% řidičů nedosáhne na limity ani u obyčejných podvozků alá Megan nebo Bravo, pud sebezáchovy zasáhne většinou dřív než ESP.
Re: A pak se navrhuje stabilizační systém jako povinná výbav
Proti Renaultu nic nemám, naopak jsem například nedávno doporučil Lagunu proti Mondeu jako velmi dobře vybavené auto za velmi dobrou cenu.
Proti stabilizačnímu systému jsem tady naopak už několikrát´vystoupil - v širším kontextu v něm nevidím žádný reálný přínos. Tisíckrát raději budu mít auto bez elektroniky s kvalitním a promyšleným podvozkem, který ani krizový manévr neuvede do stavu úplné neovladatelnosti, než auto, které vzniklo s našponovaným rozpočtem prodloužením rozvoru, a záď mu bez ESP nedrží ve stopě.
Vždyť která vlastnost auta je důležitější než ovladatelnost?
A ano, např. v Grand Voygeru jsem vždycky měl trochu strach - vysoký posad nad přední nápravou, který nedává řidiči moc šancí kontrolovat situaci, a o 3 metry dál odlehčená zadní náprava primitivní americké konstrukce ve mně vždycky vzbuzovaly pocit velmi nekvalitních podvozkových schopností.
Re: A pak se navrhuje stabilizační systém jako povinná výbav
Silnice není závodní dráha, je tam méně místa a více nepředvídaných okolností. Už několikrát jsem si u svého sportovního auta říkal, že zrovna teď bych dal přednost ESP před rovnáním auta plynem a volantem na mokré nebo zasněžené silnici. Kromě toho... pravé zadní kolo si prostě ručně nepřibrzdíš.
Re: A pak se navrhuje stabilizační systém jako povinná výbav
ok, myslím že jediné řešení je tady koupit si "sportovní" vůz s vypínatelným ESP. Fluence není určen na blbnutí po okreskách a většina, ne li všichni jeho kupující určitě ESP ocení jako přínos pro svojí bezpečnost. Normální lidi totiž nebudou korigovat vybočující záď závodníckými grify ale naopak čekají, že vůz bude potřebovat co nejmíň jejich "spolupráce". Je to vždy o cenovém kompromisu - nemůžeš mít supr podvozek, supr motor, supr výbavu za nejsuprovější cenu >:-[]
Re: A pak se navrhuje stabilizační systém jako povinná výbav
:yes: Bál bych se při předjíždění, že se auto stane neovladatelným.Ovšem také závisí na interpretaci autora, on se třeba nepřizná že to zkoušel stylem co to vydrží a při takovém stylu jízdy by nevydželo žádné takové auto bez elektroniky.
Re: A pak se navrhuje stabilizační systém jako povinná výbav
základ je přispůsobit styl jízdy taky autu které člověk momentálně řídí. S Megošem jsem si prostě nedovolil tolik než s Focusem, ale rozdíl nebyl ani tak v rychlostech jako spíš v tom pocitu jistoty. Prázdný Megoš Sedan má prostě dlouhý zadek, který je v zatáčkách nebo při prudkém vybočení hodně cítit. Když je plně obsazen je to velký rozdíl, u mně bohužel pak už nestíhá slabý motor. Ale ty převisy jsem cítil třeba i v Oktávce ačkoliv má velice slušný podvozek. ;-)
Re: A pak se navrhuje stabilizační systém jako povinná výbav
Takže postupně.
Jak známo Fluence je rodinný sedan s nastavením podvozku pro pohodlnou jízdu často na tureckých a podobných silnicích s cenou začínající někde kolem 300 000 Kč.
Každé auto má jinak nastavený moment, kdy sepíná ESP, u auta, které má výše těžiště, má měkčí podvozek a nepříliš komunikativní řízení, bude ESP logicky zasahovat daleko dříve než v Focusu ST. Nečekáš snad stejný zásah?
Tvá averze k ESP je jaksi nepochopitelná v případě tohodle auta. Opět, nejde o Lotus Evora, ale auto, které má hlavně přepravovat pasažéry, řidič si ani nějak řízení netouží užít, řezat zatáčky a hledat hranice podvozku, na tohle má Megana RS, Twingo RS atd.
Poslední dobou se od aut čeká přesné sportovní řízení, tvrdé odpružení, i od MPV, městských vozidel atd., i když to není zapotřebí... pak se drkotáme po panelových dálnicích, tramvajových pásech a výmolech, i když jedeme jen do Lídlu.
A ještě k bezpečnosti. Řidič má rychlost jízdy přizpůsobit stavu komunikace, provozu a povětrnostním podmínkám.... V běžném bezpečném provozu bys ESP jen tak rozblikat neměl a v krizových situacích pomůže a v těch opravdových krizovkách stejně neuděláš vůbec nic.
Tvůj přízpěvek vypadá jako zvolání jednoho modrého oválisty, že Passat je oproti Mondeu natolik neovladatelný, že je problém ho uřídit na dálničním nájezdu 8-s
Ak sa nemýlim, Fluence by mal byt na podvozku Megane Grandtour, t.j. s rázvorom predĺzeným oproti základnému 5d HB (a z fotiek sa tiez dlhsí rázvor dá odtusit). A v GT je tých 2,7 m rázvoru oproti HB cítit (to uz je úroven strednej triedy). Preto sa celkom divím vyhláseniam o nedostatku miesta na zadných sedadlách. Jedine ze by to bolo napísané v kontexte ambícií na strednú triedu, ako sa v clánku píse.
Bezva komentář! :yes: Nad tím jsem se také pozastavil. Hodilo by se vysvětlení autora článku. Pokud je to opavdu hodnoceno jako auto střední třídy pak se to dá chápat, ale v rámci nižší střední trídy grandtour respektive fluence nabízí poměrně nadstandardní prostor.
Ovšem co se jim nepovedlo je nabídka motorů :no: ;-\ .Proč to nemá stejnou nabídku jako klasický megan?
Myslím že by takové 1,4 turbo v základu dokázalo mnohé oslovit než benzín 1,6(Pokud se nepletu tak pak až motor 2,0).
Autocar v testu zmiňuje, že Fluence pod kabátem ve stylu Mégane III ukrývá na mnoha místech techniku odvozenou od Mégane I... V kombinaci s cenou mě proto vůbec nepřekvapuje absence "lepších" motorů.
Aha, a tady je zakopaný pes :-| .No nevím jestli bych šel do auta, které používá technologie z prvního meganu, 13 let je 13 let.Sám jsem vlastnil prvního megana(hatch) a tohle zjištení by mne silně iritovalo.
No auto je to pěkné, ale technologii krása nenahradí :no: .
to by ma zuajimalo kde si na tieto informacie prisiel. Ja som ich na autocare nenasiel.
Pride mi to ako hlupost, davat do noveho auta veci z o dve generacie starsieho modelu. Preco by to robili.
To je blbost Už i Mégane I měl pod kapotou dci a to že neměl TCE je pouze tím že v té době ty motory ještě Renault neměl. Takže i kdyby Fluence byl přebouchanej jedničkovej Mégane (což je podle mě blbost) tak nevidím důvod proč by nešlo použít moderní TCE. Usazení motoru je relativně banálně jednoduchá věc která by nebyla ani finančně náročná. Jde o to, že pokud je model určen především na rozvojové trhy nevyplatí se do něj montovat motory TCE které zvednou cenu na úroveň kterou nebude trh schopný akceptovat.
to je jasne, ale on napisal ze su tam veci z meganaI(1995-2002) a to je poriadny unreal. Minula generacia bola meganeII(2002-2008).
U nas sa fluence nebude predavat? Do rozvojovych krajin nech si davaju co chcu.
Autocar napsal, že pod kabátkem je Ťamťung... respektive, že se to proslýchá. A podle toho jak to auto jezdí tam bude nemálo oldskůl dílů. Protože současný Mégane je dobrý auto, což se o tomhle moc říct nedá
Tá 1,6 je pre cielových zákazníkov optimálna motorizácia. Je pekne točivá, dá sa jazdiť celkom svižne a má prijateľnú spotrebu. Samozrejme ja by som si to celkom vedel predstaviť s 2,0 benzínom a 6st. automatom. To by sa mi páčilo + ten bodykit. Aj keď nie som fanúšikom bodykitov, tak ten na sedane vyzerá ozaj skvele.
presne tak..kde je 1.4tce a trebars aj silnejsie dci?Podla mna pride cas na rozsirenie motorizacii, lebo z tymto sa to podla mna daleko dotiahnut neda.
ja myslím že najprv klasicky uviedli najžiadanejšie motorizácie - 1.4 benzín už neponúkajú ani pre Megoša, takže 1.6benzin ako základ + 2 menšie dCI. Tieto dva motory podla mňa tvoria cca 80% predajov aj pri Meganovi. 1.4TCE si nechávajú v zálohe podla záujmu EU o tento model. Pre Turecko a východné trhy je to zrejme zbytočné, podobne ako silnejšie dCI. :yes:
Neproporčné? Popíš bližšie. Ničím takým toto auto totiž netrpí, neviem, kde si to vyhrabal.
Čo mne na ňom vadí, je predná časť, kľudne môže byť iná ako u Meganu, ale toto vyzerá mizerne. Nie ale zbytok auta.
pozri sa na Fluence z boku na fotke vyfotenej na mokrej ceste. zadok auta je vyrazne vyssie nez predok a cele to posobi dojmom ako keby prave brzdilo...
auto sa snazi mat siluetu podobne ako luxusne auta. v podstate mi to pripomina peugeot 607 ... s jednym rozdielom, dali ho do zveraka a stlacili o 30%
rovnake je to podla mna so svetlami. su prilis velke a pomerom ku sirke karoserie len zvyraznuju to ze auto nie je skutocna limuzina aj ked sa tak tvari.
a co sa tyka interieru nemam slov...
nahodne krivky bez nejakej logiky usporiadanaia. snazia sa byt "rozvlenene" ale posobia akurat tak nahodne. volant je otrasny, ovladacie prvky tiez.
suma sumarum: proti vkusu ziadny disputat ale taketo nieco navrhne kazdy prvak na dizajne u nas na fakulte.
tak to by si mohli tí prváci vziať nejakú brigádičku vo vývojových centrách automobiliek ;-)
ináč to čo kritizuješ - predok nízko, zadok vysoko - je trend ktorým sa riadia takmer všetky sedany v posledných cca 5 (možno aj viac) rokoch. Passat, Mondeo, C5, ale aj Fabia Sedan. Že by za tým bol nejaký zámer? Skús porozmýšlať ;-)
na strednú triedu sa to hrá len v teste podla názora testera. Je to normálna nižšia stredná trieda, ktorá na niektorých rozvojových trhoch čiastočně supluje strednú triedu. Podobne ako v západnej EU nová generácia megastrednej triedy Mondeo/Insignia čiastočne supluje vozy vyššej strednej, ktoré ako samostatné rady už mainstreamový výrobcovia skoro vobec neponúkajú (Scorpio/Omega). Podobne napr. Oktávia na domácom trhu v ČR/SR čiastočne supluje strednú triedu.