Euro NCAP 2011: Renault Fluence Z.E. – Čtyři hvězdy pro elektrický sedan

Euro NCAP 2011: Renault Fluence Z.E. – Čtyři hvězdy pro elektrický sedan

 
 

Od roku 2003 přišel Renault jen se třemi modely, které nedostaly od Euro NCAP 5 hvězd.

Renault si za poslední desetiletí vybudoval pověst výrobce, jehož modely z Euro NCAP vždy odjíždějí s plným počtem, ale vyjímečně se to nepovede. Fluence Z.E. je tak od roku 2008 prvním zástupcem své značky, který má jen čtyři hvězdy.

Výsledek Fluence Z.E. v testech Euro NCAP, vzhledem k velkým plánům s dostupnými elektromobily pro každodenní provoz, určitě neudělal radost vedení automobilky Renault.

Hlavním důvodem pro neudělení plného počtu hvězd jsou nedostatky v ochraně řidiče a předního spolujezdce. Zapracovat je potřeba i na ochraně chodců a to především na provedení kapoty.

Předmětem testu byl Renault Fluence Z.E. s karoserií 4dvéřový sedan, pohotovostní hmotností 1569 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného vozu obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy.

Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče, spolujezdce, stabilizačním systémem a omezovačem rychlosti.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů Isofix a pomocného rámu) autosedačka Britax Römer Babysafe plus, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Römer Duo (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Přesto v airbagu nevznikl tlak dostatečný k zabránění kontaktu hlavy řidiče s volantem. Renault informoval Euro NCAP, že na nápravě tohoto problému pracují.

Části palubní desky představují riziko pro kolena a stehna řidiče i spolujezdce.

 [555×192]

Test bočního nárazu ukázal dostatečnou ochranu hrudníku, ochrana ostatních částí těla byla dobrá.

Při testu nárazu na sloup ukázaly údaje z figuríny mezní ochranu hrudníku.

Ochrana krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash) si byla vyhodnocena jako mezní.

Po nárazových testech byla provedena kontrola elektrické bezpečnosti vozu, ale nebyly nalezeny žádné problémy.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých9,861%8100%6,176%250%2672%

Ochrana dětí

Na základě údajů z figuríny získal Renault maximální počet bodů v ochraně 3letého dítěte.

Dopředný pohyb 3leté figuríny nepřesahoval normu, obě dětské figuríny byly dětskou autosedačkou dobře ochráněny i při bočním nárazu.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat pro bezpečné umístění dětské sedačky, ale řidič nemá dostatečný přehled o jeho stavu.

Varovný štítek zcela jasně a zřetelně upozorňuje na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční10,890%4100%2100%16,893%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-646%
Ochrana dětí-4183%

Ochrana chodců

Kapota poskytuje převážně špatnou ochranu v oblastech možného nárazu hlavy dětského i dospělého chodce. Přední hrana kapoty také poskytuje převážně špatnou ochranu.

Nárazník poskytuje nohám chodců dobrou ochranu a získal plný počet bodů.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců7,230%0,12%6100%1337%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Fluence Z.E. je stabilizační systém, který splňuje požadavky Euro NCAP, dále pak připomínač zapnutí bezpečnostních pásů na předních sedadlech.

Omezovač rychlosti je u některých variant za příplatek, do budoucna by se však měl stát standardem.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy0,990%3100%267%684%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

Renault Fluence Z.E. poskytuje přijatelnou ochranu cestujícím, ale právě v této kategorii jsou rezervy, které neumožnily udělit plný počet hvězd. Podobné je to u ochrany chodců.

V roce 2012 by Fluence Z.E. dostal od Euro NCAP pouze 3 hvězdy, kvůli 37% výsledku v kategorii Ochrana chodců (mez pro 4 hvězdy činí v roce 2012 50 % maxima).

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2672%4183%1337%684%68%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP Renault Fluence Z.E. (2011)

Video

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Čtete rádi E15? Podpořte projekt v anketě o nejlepší zpravodajský web Čtete rádi E15? Podpořte projekt v anketě o nejlepší zpravodajský web

Stejně jako v loňském roce získaly weby E15.cz a Živě.cz…

Nejbohatší žena světa zemřela, hodnota jejího majetku se blížila bilionu Nejbohatší žena světa zemřela, hodnota jejího majetku se blížila bilionu

Ve Francii zemřela ve věku 94 let podnikatelka a dědička…

Zahraniční automobilky investují v USA. Americké firmy se potýkají s poklesem poptávky Zahraniční automobilky investují v USA. Americké firmy se potýkají s poklesem poptávky

Německý automobilový koncern Daimler investuje miliardu…

Praha 6 chce na trase Pražského okruhu vyhlásit stavební uzávěru Praha 6 chce na trase Pražského okruhu vyhlásit stavební uzávěru

Vedení Prahy 6 chce po magistrátu, aby vyhlásil stavební…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai

Dnešní auta, ta luxusní především, jsou počítače na…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 



Renault Fluence nové generace: Bude vypadat takto? Renault Fluence nové generace: Bude vypadat takto?

Renault Fluence se prodává od roku 2009 a po šesti letech…

Renault a Dongfeng budou vyrábět elektromobil na bázi Fluence Renault a Dongfeng budou vyrábět elektromobil na bázi Fluence

Renault spolu s Dongfengem chystají nový elektromobil.…

 



 
Unikátní novinka od Tatry: Podívejte se na osmikolku se všemi řiditelnými koly!

Unikátní novinka od Tatry: Podívejte se na osmikolku se všemi řiditelnými koly!

Včera

Kopřivnická automobilka opět dokazuje, že je připravena nabídnout i taková konstrukční řešení, která konkurence neumí a ani nemůže předložit.




Blesk.cz

Osud všech online hráčů se nachází zde: Recenze Destiny 2

Osud všech online hráčů se nachází zde: Recenze Destiny 2

Už jste si vzali dovolenou a děti poslali k prarodičům? Destiny 2 je totiž online videohra, která se může stát…

„Trapné a nedůstojné.“ Vysoké školy dusí nejistota, sní o miliardách od Valachové

„Trapné a nedůstojné.“ Vysoké školy dusí nejistota,…

Vysoké školy jsou znepokojené. Ani pár dní před posledním jednání vlády, na kterém budou ministři naposledy…

 

iSport.cz

Schickovo zranění potvrzené. Mimo bude dva týdny, přijde i o AC Milán

Schickovo zranění potvrzené. Mimo bude dva týdny,…

Český útočník Patrik Schick si bude muset na další zápas za AS Řím počkat minimálně ještě dva týdny. AS na svém…

Video z bitky v kotli Sparty. Za jiné názory nic nehrozí, brání se ultras

Video z bitky v kotli Sparty. Za jiné názory nic…

Sparťanský národ kromě výsledkové krize řeší i průšvihy, které se dějí na tribunách. Jeden takový se stal během…

 

Reflex.cz

New York vypadal v 70. letech na některých místech hrozivě, pak se jej podařilo „vyčistit“. Podívejte se na fotografie

New York vypadal v 70. letech na některých místech…

Americký New York je považovaný za globální mocenské centrum, které má velký dopad na obchod, finance, média,…

Machiavelli v kostýmku: Nový životopis Angely Merkelové ukazuje, proč opět vyhraje volby

Machiavelli v kostýmku: Nový životopis Angely…

Málokterý evropský politik byl v posledních letech podroben tak drtivé kritice, jako německá kancléřka Angela…