Euro NCAP 2011: Renault Fluence Z.E. – Čtyři hvězdy pro elektrický sedan

Euro NCAP 2011: Renault Fluence Z.E. – Čtyři hvězdy pro elektrický sedan

 
 

Od roku 2003 přišel Renault jen se třemi modely, které nedostaly od Euro NCAP 5 hvězd.

Renault si za poslední desetiletí vybudoval pověst výrobce, jehož modely z Euro NCAP vždy odjíždějí s plným počtem, ale vyjímečně se to nepovede. Fluence Z.E. je tak od roku 2008 prvním zástupcem své značky, který má jen čtyři hvězdy.

Výsledek Fluence Z.E. v testech Euro NCAP, vzhledem k velkým plánům s dostupnými elektromobily pro každodenní provoz, určitě neudělal radost vedení automobilky Renault.

Hlavním důvodem pro neudělení plného počtu hvězd jsou nedostatky v ochraně řidiče a předního spolujezdce. Zapracovat je potřeba i na ochraně chodců a to především na provedení kapoty.

Předmětem testu byl Renault Fluence Z.E. s karoserií 4dvéřový sedan, pohotovostní hmotností 1569 kg a volantem na levé straně.

Bezpečnostní výbava testovaného vozu obsahovala tříbodové bezpečnostní pásy s předepínačem a omezovačem síly na předních sedadlech, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční a hlavové airbagy.

Vůz byl vybaven připomínači nezapnutých bezpečnostních pásů na místě řidiče, spolujezdce, stabilizačním systémem a omezovačem rychlosti.

Pro testy ochrany dětí byla pro mladší figurínu instalována proti směru jízdy (pomocí úchytů Isofix a pomocného rámu) autosedačka Britax Römer Babysafe plus, pro starší figurínu pak autosedačka Britax Römer Duo (pomocí úchytů ISOFIX a Top Tether), avšak s orientací ve směru jízdy.

Ochrana dospělých

Prostor pro cestující zůstal během čelního nárazu stabilní. Přesto v airbagu nevznikl tlak dostatečný k zabránění kontaktu hlavy řidiče s volantem. Renault informoval Euro NCAP, že na nápravě tohoto problému pracují.

Části palubní desky představují riziko pro kolena a stehna řidiče i spolujezdce.

 [555×192]

Test bočního nárazu ukázal dostatečnou ochranu hrudníku, ochrana ostatních částí těla byla dobrá.

Při testu nárazu na sloup ukázaly údaje z figuríny mezní ochranu hrudníku.

Ochrana krční páteře při nárazech zezadu (Whiplash) si byla vyhodnocena jako mezní.

Po nárazových testech byla provedena kontrola elektrické bezpečnosti vozu, ale nebyly nalezeny žádné problémy.

Euro NCAP 2011: Kategorie 1 - Ochrana dospělých
TestČelníBočníNa kůlWhiplashCelkem
Jednotkybody%body%body%body%body%
Ochrana dospělých9,861%8100%6,176%250%2672%

Ochrana dětí

Na základě údajů z figuríny získal Renault maximální počet bodů v ochraně 3letého dítěte.

Dopředný pohyb 3leté figuríny nepřesahoval normu, obě dětské figuríny byly dětskou autosedačkou dobře ochráněny i při bočním nárazu.

Airbag spolujezdce lze deaktivovat pro bezpečné umístění dětské sedačky, ale řidič nemá dostatečný přehled o jeho stavu.

Varovný štítek zcela jasně a zřetelně upozorňuje na nebezpečí plynoucí z přepravy dítěte na sedadle spolujezdce bez předchozí deaktivace spolujezdcova airbagu.

Euro NCAP 2011: Kategorie 2 - Ochrana dětí
TestDynamické testyOznačeníUpevněníCelkem sedačkyCelkem
Jednotkybody%body%body%--body%
18 měsíční10,890%4100%2100%16,893%--
36 měsíční12100%4100%2100%18100%--
Vozidlo-646%
Ochrana dětí-4183%

Ochrana chodců

Kapota poskytuje převážně špatnou ochranu v oblastech možného nárazu hlavy dětského i dospělého chodce. Přední hrana kapoty také poskytuje převážně špatnou ochranu.

Nárazník poskytuje nohám chodců dobrou ochranu a získal plný počet bodů.

Euro NCAP 2011: Kategorie 3 - Ochrana chodců
TestHlavaPánevNohyCelkem
Jednotkybody%body%body%body%
Ochrana chodců7,230%0,12%6100%1337%

Asistenční systémy

Standardním vybavením Fluence Z.E. je stabilizační systém, který splňuje požadavky Euro NCAP, dále pak připomínač zapnutí bezpečnostních pásů na předních sedadlech.

Omezovač rychlosti je u některých variant za příplatek, do budoucna by se však měl stát standardem.

Euro NCAP 2011: Kategorie 4 - Asistenční systémy
-Omezovač rychl.Stabilizační systémPřipomínač pásůCelkem
-body%body%body%body%
Asistenční systémy0,990%3100%267%684%

Celkový výsledek: Čtyři hvězdy

Renault Fluence Z.E. poskytuje přijatelnou ochranu cestujícím, ale právě v této kategorii jsou rezervy, které neumožnily udělit plný počet hvězd. Podobné je to u ochrany chodců.

V roce 2012 by Fluence Z.E. dostal od Euro NCAP pouze 3 hvězdy, kvůli 37% výsledku v kategorii Ochrana chodců (mez pro 4 hvězdy činí v roce 2012 50 % maxima).

Euro NCAP 2011 - Rekapitulace výsledků
Kategorie1234Celkem
NázevOchrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsist. syst.Vážený průměr
Jednotkybody%body%body%body%%
Výsledky2672%4183%1337%684%68%
Počet hvězd****

Jaké jsou hranice pro udělení pětihvězdičkového hodnocení v roce 2011?

Testovaný automobil musí splnit předepsané procentní plnění maximálních bodových přídělů (vážený průměr všech 4 kategorií, viz poslední sloupec následující tabulky), ale také dílčí minimální úrovně v jednotlivých kategoriích. Konkrétní hodnoty jsou v tabulce.

Kategorie 1 (Ochrana cestujících) tvoří i v roce 2011 50 % výsledné známky, kategorie 2 (Ochrana dětí) 20 %, kategorie 3 (Ochrana chodců) také 20 % a kategorie 4 (Asistenční systémy) pak zbývajících 10 % známky.

Procenta maximálních bodových hodnocení potřebná pro zisk hvězd (2011)
2011Ochrana dospělýchOchrana dětíOchrana chodcůAsistenční systémyVážený průměr
Pro *****80%75%40%60%75%
Pro ****65%60%25%40%60%
Pro ***35%30%15%25%50%
Pro **30%25%10%15%35%
Pro *20%15%5%5%25%

Euro NCAP Renault Fluence Z.E. (2011)

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo dopravy navrhne novelu zákona, kterou chce zrychlit stavby ve třech krocích Ministerstvo dopravy navrhne novelu zákona, kterou chce zrychlit stavby ve třech krocích

Ministerstvo dopravy chce urychlit přípravu dopravních…

Vyšetřovací komise k OKD by měla jít více do minulosti, souhlasí sociální demokracie Vyšetřovací komise k OKD by měla jít více do minulosti, souhlasí sociální demokracie

Sociální demokraté podpoří ve Sněmovně vznik vyšetřovací…

Brno bude příští rok hospodařit se schodkem 2,8 miliardy Brno bude příští rok hospodařit se schodkem 2,8 miliardy

Brno bude příští rok hospodařit se schodkem 2,8 miliardy…

Americký regulátor vyrazil do boje s kryptoměnami Americký regulátor vyrazil do boje s kryptoměnami

Americká Komise pro cenné papíry přitvrdila vůči…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



Ojetý Renault Fluence: Nenáročný brácha Méganu. I spolehlivý? Ojetý Renault Fluence: Nenáročný brácha Méganu. I spolehlivý?

Fluence vznikl jako auto vyráběné v Turecku a nabízené…

Renault Fluence nové generace: Bude vypadat takto? Renault Fluence nové generace: Bude vypadat takto?

Renault Fluence se prodává od roku 2009 a po šesti letech…

 



 
To nejlepší ze škodováckého muzea. Škoda 720. Nejhezčí škodovka z dob socialismu

To nejlepší ze škodováckého muzea. Škoda 720. Nejhezčí škodovka z dob socialismu

Dnes 12:50

Měla konkurovat vozům Alfy Romeo nebo BMW, nakonec ale zůstalo jen u několika postavených prototypů. O kom je řeč? O Škodě 720.




Blesk.cz

Rozvod Angeliny a Pitta: Zoufalý Brad udělal Angelině troufalý návrh!

Rozvod Angeliny a Pitta: Zoufalý Brad udělal…

Že by se to mezi Bradem Pittem (53) a Angelinou Jolie (42) urovnalo a žádný rozvod se nekonal? Hollywoodská…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Ruský olympijský výbor schválil start na OH pod neutrální vlajkou

Ruský olympijský výbor schválil start na OH pod…

Ruský olympijský výbor dnes na zasedání v Moskvě jednomyslně schválil olympijský start svých sportovců v…

Nedvěd o hvězdách Juventusu: Proč sedí 15. hráč ze Zlatého míče?

Nedvěd o hvězdách Juventusu: Proč sedí 15. hráč ze…

Nejradši by jej vykoupila půlka Evropy. Cenovka Paula Dybala začíná na 70 milionech eur (1,7 miliardy korun).…

 

Reflex.cz

Po 35 letech do kina. Saúdská Arábie ruší další zákaz, ale musí být dodržen zákon šarí‘a

Po 35 letech do kina. Saúdská Arábie ruší další…

Další z mnoha omezení veřejného a společenského života v ultraortodoxní muslimské Saúdské Arábii padlo. Po 35…

Petr Hannig: Zemanovu politiku hodnotím kladně, nikdo z politiků nemá na jeho inteligenci

Petr Hannig: Zemanovu politiku hodnotím kladně,…

Postupně jsem se sešla se všemi osmi vyzyvateli prezidenta Miloše Zemana na kávě. Čtenáři tištěného Reflexu si o…