Renault Grand Modus: první jízdní dojmy

Renault Grand Modus: první jízdní dojmy

 
 

U Renaultu usoudili, že přišel vhodný čas pro vytvoření většího bratra Moduse. Ve Francii nám byla představena jeho o 16 centimetrů delší verze, která teď už definitivně míří do segmentu plnohodnotných MPV.

Renault Modus je vcelku nenápadné malé MPV, které soupeří s vozy jako je například Honda Jazz či Opel Agila. U Renaultu usoudili, že přišel vhodný čas pro vytvoření jeho většího bratra. Ve Francii nám byla představena jeho o 16 centimetrů delší verze, která teď už definitivně míří do segmentu MPV, čili chce konkurovat vozům jako je Opel Meriva nebo Nissan Note.

Vevnitř prostorný a přesto kompaktní – to je heslo nového Grand Modusu. Vůz dlouhý 4034 mm má shodný rozvor jako Clio Grandtour: 2575 mm. Narozdíl od něj má ale Grand Modus minimální převisy karoserie a je tak o celých 168 mm kratší. Zato v interiéru lze provádět zajímavé věci.

Díky posuvné zadní lavici je možné zvětšovat či zmenšovat prostor pro dolní končetiny zadních pasažérů a s tím je pochopitelně spojena také další proměnná - velikost zavazadlového prostoru. V základním uspořádání, kdy mají zadní cestující prostor pro nohy 209 mm, činí objem širokého zavazadlového prostoru 305 litrů. Pokud se ale pasažéři na zadní lavici spokojí s místem na nohy velkým pouze 70 mm zvětší ze kufr na maximálních 410 litrů. Po sklopení sedaček se zavazadlový prostor zvětší na 1454 litrů, nakládací hrana leží ve stejné výšce jako u Clia Grandtour (605 mm).

Grand Modus je typickým zástupcem jednoprostorových rodinných vozů. Bohatě prosklený interiér je vzdušný (pocitu vzdušnosti napomáhají i dvě elektricky ovládaná velká střešní okna), vůz nabízí mnoho inteligentně umístěných odkládacích schránek, schránka před spolujezdcem dokonce nabízí nadprůměrný objem 9 litrů.

Dost teorie, je krásné slunečné ráno a nás čeká dopolední přesun z hotelu na letiště v Nice. Na okreskách se vůz chová agilně, i když vyšší stavba oproti Cliu je jednoznačně znát. V testovaném voze tlouklo čtyřválcové přeplňované srdíčko o objemu 1,2 l (obchodní označení 1,2 TCE), které je oblíbené pro svou kultivovanost, sílu a relativně nízké provozní náklady. Svým charakterem by se spíše hodilo do nižšího a sportovněji naladěného Clia, ani v Grand Modusu ale myslím ostudu neudělalo. Řízení je typicky gumové a podvozek spíše měkčí, vzhledem k charakteru vozu, který si zřejmě nikdo nekoupí s ambicí být mistrem okresu v driftování, ale není toto nastavení na škodu.

V čem ovšem spatřuji velké mínus je umístění sdruženého spínače tempomatu a omezovače rychlosti. Po zkušenosti z Clia, kde jsem jej našel v naprosto neergonomickém místě před levým kolenem (pro jeho dosažení je nutné popaměti šátrat kamsi pod volant), jsem čekal všechno ale tohle mi doslova vyrazilo dech. Umístit titěrný spínací element (je-li následně tempomat či omezovač rychlosti spuštěn, ovládání se děje klasicky zařízením pod volantem) tempomatu vedle ruční brzdy, naprosto mimo zorný úhel, mi přijde velmi, velmi nelogické. Naopak kvituji inteligentní adaptivní světlomety, které osvětlují jindy tmavý vnitřek zatáčky.

Interiér je shodný s tím z Modusu, sedadla jsou komfortní a jsou čalouněna příjemnou látkou. Páté dveře se zvedají do větší výšky než ty v předfaceliftové verzi Modusu, průměrně vzrostlý muž tak není při vykládce nákladu omezen. Zůstává taktéž poněkud nepříjemná nutnost navštívit servis pokaždé, když dojde k prasknutí žárovky. Svépomocí ji totiž vyměnit nelze.

Nabídku pohonných agregátů pro Českou republiku vidíte v tabulce. Dva dieselové agregáty jsou shodné s těmi ve starší verzi Modusu, přepracováno bylo pouze nové vstřikování nafty.

Renault Grand Modus
Motor1,2 16V1,2 TCE1,6 16V1,5 dCi1,5 dCi (5st. přev.)1,5 dCi (6 st. přev.)
Zdvihový objem [cm3]114911491598146114611461
Válce/ventily4/44/44/44/24/24/2
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]55/550074/550082/600050/400063/375063/4000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]105/4250145/3000151/4250160/1700200/1900220/2250
Max. rychlost [km/h]163182188158171172
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,711,410,515,713,413,7
Komb. spotřeba [l/100 km]5,95,96,84,74,54,8
Emise CO2 [g/km]140140163125119127

Od uvedení Modusu na trhy v roce 2004 se prodalo zhruba 400 tisíc těchto vozů. Renault očekával větší nárůst poptávky, v segmentu malých MPV ale došlo ke stagnaci. Grand Modus, montovaný výhradně ve španělské továrně ve Valladolid, má prý nyní všechny trumfy v rukou: léty prověřenou konstrukci Modusu, větší zavazadlový prostor a přijatelnou cenu. Na oficiální ceníky čekáme, stejně jako v případě Clia Grandtour, ale určitou představu lze získat z příplatku 1000 eur za slovo Grand před názvem Modus na francouzském trhu.

Ekology taktéž potěší, že nové vozy jsou projektovány tak, aby byly co nejšetrnější k životnímu prostředí. Jak Grand Modus tak i Clio Grandtour jsou z 95 % recyklovatelné.

Spolupracujeme s TipCars.com
Santus: Čechy stále více lákají soukromé lety. Už si je mohou dovolit Santus: Čechy stále více lákají soukromé lety. Už si je mohou dovolit

Zájem movitých Čechů o soukromé lety dlouhodobě stoupá. I…

Bezpilotní auto Uberu havarovalo, společnost pozastavila program vývoje Bezpilotní auto Uberu havarovalo, společnost pozastavila program vývoje

Společnost Uber, která téměř po celém světě konkuruje…

Místo, kde by se mohli potkat Adam, Buddha a Šiva. Přečtěte si o nejposvátnější hoře světa Místo, kde by se mohli potkat Adam, Buddha a Šiva. Přečtěte si o nejposvátnější hoře světa

Adam tu po vyhnání z ráje musel celou věčnost balancovat…

 
 

Přidat názorDiskuse: Renault Grand Modus: první jízdní dojmy







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Renault Modus bude nahrazen crossoverem ve stylu Nissanu Juke Renault Modus bude nahrazen crossoverem ve stylu Nissanu Juke

Renault Modus se nástupce v podobě malého MPV nedočká.…

Neúspěšné modely: Renault Modus (2004-dosud) Neúspěšné modely: Renault Modus (2004-dosud)

O tom aké ťažké je vyrábať malé MPV sa presvedčil aj…

 



 
Alpine A110: Vývoj pneumatik trval dva roky

Alpine A110: Vývoj pneumatik trval dva roky

Dnes 11:55

Francouzský sporťák bude vybaven Michelinem speciálně vyladěnými 18" pneumatikami, jejichž vývoj si vyžádal dva roky.




Blesk.cz

Panika v Londýně! Auto smetlo tři lidi, řidič a spolujezdec měli nože

Panika v Londýně! Auto smetlo tři lidi, řidič a…

Londýn se ještě nevzpamatoval ze středečního teroristického útoku před parlamentem a městem otřásl další útok,…

Katka dostala vyhazov ve zkušební době: O dlužnou mzdu se soudila dva roky

Katka dostala vyhazov ve zkušební době: O dlužnou…

Zaměstnavatelé při ukončení pracovního poměru ve zkušební době často nevyplácejí odpracovaný čas. Takovou…

 

iSport.cz

Chomutovský zázrak! Pět hvězd, které táhnou Piráty za senzací

Chomutovský zázrak! Pět hvězd, které táhnou Piráty…

Byli na kolenou. Po dvou debaklech, které hokejisté Chomutova utrpěli v předkole play off od Mladé Boleslavi, by…

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila. Ronaldo i Giroud dali dva góly

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila.…

SOUHRN | O první body přišli v kvalifikaci na MS 2018 fotbalisté Belgie, kteří doma pouze remizovali s Řeckem…

 

Reflex.cz

Nejposvátnější hora světa: Místo, kde by se mohli potkat Adam, Buddha a Šiva

Nejposvátnější hora světa: Místo, kde by se mohli…

Adam tu po vyhnání z ráje musel celou věčnost balancovat na jedné noze. Šiva odtud zkoušel osvítit lidstvo.…

Přiznání starosty Bruselu, sídla EU: Radikální salafisté ovládli všechny mešity ve městě

Přiznání starosty Bruselu, sídla EU: Radikální…

„Každý ví, že všechny mešity v Bruselu, jsou v rukou salafistů,“ oznámil starosta hlavního města Belgie Yvan…