Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Group: Obchodní výsledky za uplynulý rok

Tomáš Dusil
Diskuze (23)
Skupina Renault, která sdružuje značky Renault a Dacia, zveřejnila obchodní výsledky za rok 2014. V porovnání s předchozím rokem došlo celosvětově k navýšení prodejů o 3,2 procenta.

Za období minulého roku prodala skupina Renault celosvětově 2.712.432 vozů, což představuje oproti roku 2013 jisté zlepšení. Spíše než to je ale důležitý fakt, že k navýšení tržního podílu došlo na devíti z deseti hlavních trhů.

Nejprodávanějšími modely byly Dacia Duster, Renault Clio, Dacia Logan, Dacia Sandero a Renault Captur.

V Evropě ještě lépe

Zlepšení prodejních čísel dosáhla skupina Renault také na náročném evropském trhu. Na starém kontinentu se podařilo navýšit prodej vozidel o 12,5 procent. V absolutní hodnotě to znamená 1.464.611 prodaných automobilů, což představuje více než desetiprocentní podíl trhu.

Pokud zůstaneme u značky Renault, v Evropě jí loni patřilo 3. místo s podílem 7,6 procenta. V porovnání se stejným obdobím roku 2013 to znamená nárůst o 0,2 procenta.

Dlouhodobě se daří také užitkovým modelům. Už sedmnáctý rok je Renault v tomto segmentu evropskou jedničkou. Loni činil tržní podíl v kategorii užitkových vozidel 14,2 procenta. A konečně v segmentu A a B osobních vozů vede Clio s Capturem.

Na velmi dobrých obchodních výsledcích Renault Group se velkou měrou podílí značka Dacia. Ta je v současnosti nejrychleji rostoucí automobilkou v Evropě. V uplynulém roce jí patřilo 2,5 procenta podílu na trhu. Oproti roku 2013 je to zlepšení o 0,4 procenta. V září 2014 byl prodán tří miliontý vůz rumunské automobilky.

A co naše kotlina?

Za uplynulý rok bylo na našem trhu prodáno 205.463 aut. Z toho Renault prodal 7.634 vozů, což představuje podíl na trhu 3,7 procenta. V porovnání s loňským rokem činí nárůst prodejů 7 procent.

Pojďme to vzít podle jednotlivých segmentů. Ve třídě malých vozů, kam patří modely Twingo, Clio a Captur, patří Renaultu 10 procent trhu. Modelu Clio bylo prodáno 1.664 kusů, což je o polovinu více než v roce 2013. Celkově patří tomuto modelu 3,4 procenta segmentu. Captur obsadil 2. místo mezi malými crossovery. V roce 2014 se pro něj rozhodlo na 909 kupujících nového auta.

V nižší střední třídě si Renault polepšil o 25 procent. Méganu se prodalo 1.763 kusů, což je oproti roku 2013 26procentní nárůst. Tržní podíl v segmentu C činí 3,8 procenta trhu.

dacia renault ekonomika statistiky dacia renault ekonomika statistiky

Odvozené MPV Scénic (Grand Scénic) vykazovalo v loňském roce stabilní prodejní výsledky, přičemž ze showroomů si klienti odvezli 550 vozů. To představuje 7,7 procenta trhu.

Ve třídě užitkových vozů patří Renaultu 5. pozice na trhu s 1.313 prodanými vozidly. Modely Master a Trafic se dostaly do nejlepší trojice ve svých segmentech. Prvně jmenovaného se prodalo 981 vozů, což je o 26 procent více než v roce 2013, druhého pak 409 vozů.

Dacia táhne

V loňském roce se podařilo zástupcům této značky prodat 9.779 vozů. To je o masivních 66 procent více než v předešlém roce. Tržní podíl Dacie činí 4,8 procenta. Pro zajímavost - za deset let Dacia přeskočila neuvěřitelných 17 příček.

Dnes má tato značka nejmladší modelovou řadu na trhu. Zároveň je také nejrychleji rostoucí značkou v Evropě a to stejné lze říci také o situaci na trhu v České republice. Za deset let bylo prodáno 40.258 vozů značky Dacia, přičemž jde o 3. automobilku co se týče prodejů soukromé klientele.

Nejúspěšnějším modelem značky je Duster s 3.089 prodanými kusy. Oproti roku 2013 to představuje nárůst o 77 procent. Duster je u nás nejprodávanějším dováženým SUV. Celkově mu patří v kategorii vozidel pro volný čas 2. místo.

Následuje model Sandero s 2.132 prodanými kusy. To představuje nárůst o 25 procent v porovnání s rokem 2013. Sandero je navíc třetím nejprodávanějším vozem soukromé klientele ve svém segmentu s 1.285 kusy.

Dalším v pořadí je Logan MCV s prodanými 1.866 kusy. Dohromady se vozů Sandero, Logan a Logan MCV prodalo 4.373 kusů.

Dacia nabízí také lehké užitkové vozy. Patří do nich Dokker s 1.205 prodanými kusy v roce 2014 a Dokker Van. Pro něj se loni rozhodlo 469 kupujících.

Leasing i pro soukromníky

V dnešní době hodně táhne operativní leasing pro soukromé osoby. Renault jej nabízí coby finanční produkt Renault Drive. Pokud se pro něj rozhodnete, můžete vybírat z čtveřice modelů: Clio 1,2, Clio GT 1,2, Grand Scénic 1,5 dCi a Grand Scénic 1,6.

V zásadě existují dvě varianty placení. První je na 24 měsíců, přičemž se počítá s nájezdem 40 000 km. Druhá je na 36 měsíců a kilometrový proběh činí 60 000 km.

Renault Drive - měsíční splátky
Model vozuPořizovací cena (v Kč)Měsíční splátka v Kč, 24 měsíců/40 000 kmMěsíční splátka v Kč, 36 měsíců/60 000 km
Clio ZEN 1,2 16V 75/54 kW272.4005.9005.699
Clio GT ZEN 1,2 16v 75/54 kW288.4006.1005.899
Grand Scénic Limited 1,5 dCi 110/81 kW FAP549.9008.2998.599
Grand Scénic Limited 1,6 16V 110/81 kW489.9008.1998.299

Renault Drive ale zahrnuje také některé doplňkové služby. Předně je to havarijní pojištění se spoluúčastí 5 procent, minimálně ale 5.000 korun. Dále je to povinné ručení či nadstandardní pojistné krytí GAP.

Vhod rovněž přijde pojištění obvodových skel vozidla a samozřejmě hrazení všech servisních nákladů. Tedy nejen pravidelných, ale i mimořádných po dobu trvání nájemní smlouvy.

Výhodu je rovněž nákup zimních pneumatik a uskladnění letní sady. Služba je zdarma a zahrnuje také výměnu pneumatik.

Tomáš Dusil
Diskuze (23)
24. 1. 2015 09:35
Re: No tak si to rozeberme...
Nesmysl. Renault jako značka v roce 2014 trochu nepovyrostl, ale zaznamenal jako jedna z mála značek pokles. Konkrétně celosvětové prodeje klesly o 1,5%. Skvěle roste Dacia.
24. 1. 2015 08:54
Re: No tak si to rozeberme...
Když už jsi se tak zasekl u těch růstů, tak my vysvětli, proč Renault v Evropě roste mnohem víc než VW. Na to asi argument růstu VW v Číně stačit nebude. Ale už i renault stačil oběhat razítka od všech čínských soudruhů, byl mu přidělen partner a může v Číně taky něco nahnat. Pokud chceš srovnávat celková čísla, tak si počkej na prodeje aliance Renault-Nissan.
Avatar - Ada je zase tady
24. 1. 2015 00:55
No tak si to rozeberme...
Ve skutečnosti firmu pussycar a spol drží nad vodou jen rumunská Dacia. Je pravda že v roce 2014 rendlík trochu povyrostl, ale stále se potácí pod tíhou obrovského zadlužení, které tuhle firmu nakonec stejně stáhne pod hladinu. Ve srovnání s konkurencí totiž nedokáže efektivně vyrábět hezká a kvalitní auta. Ale i tak je lehce zvýšený prodej na světovém trhu znát. Nu dobrá, jenže...

Jenže je to, že světový trh rostl v oblasti prodejů nových vozů o 5,7% zatímco rendlík s Dacií o 3,2% (na 2,7 mil. vozů). A rendlík bez Dacie ještě méně... Pro srovnání: světové prodeje koncernu VW vzrostly v roce 2014 o 4,2% (na 10,14 milionů nových vozů), u Toyoty o 3% (na 10,23 milionů vozů). Jinak řečeno, i v roce 2014 se náskok VW nad velkorumunským koncernem pussycar opět výrazně zvětšil!

Ještě zajímavější je statistika prodejů roku 2014 ve Švýcarsku, což je, jak známo země, kde polovina populace hovoří francouzsky a kde není žádná domácí automobilka. A přesto, nebo právě proto:

Nejlépe se ve Švýcarsku prodávaly tyto vozy: 1.Volkswagen, 2.BMW, 3.Audi, 4.Škoda, 5.Mercedes..., 8.Rendlík ... 21. Dacia... >:D

VW prodal ve Švýcarsku v r.2014 40 tisíc vozů, BMW 21 tisíc, Škoda 19,6 tisíc, Rendlík 11,7 tisíc, Dacia 4,7 tisíc.... >:-[]

Takže shrnovačka: pussycar nadále upadá a konkurence si ho dává čím dál tím víc a víc... důvody jsou jasné, trvalé a neměnné: lidé s mozkem prostě kupují raději vozy kvalitní a krásné, než vozy nekvalitní a ošklivé. Můžete se zlobit, nesouhlasit, či protestovat, ale to je asi to jediné, co s tím můžete udělat. :-!
23. 1. 2015 23:42
Re: Gratulace
Lépe se to popsat nedá,je to přímo odborný lékařský popis možné diagnózy.
23. 1. 2015 23:04
Re: Gratulace
To auto je pro manželku, která najede denně něco kolem 40 Km, takže tam by byla nafta dost přepych. 1.6 dCi jsem taky projížděl - paráda, já mám v autě 1,5dCi a je to znát. Ale je to něco větší auto než Megan. Jak jsem psal výš, je to výbava limited, krátký megan v černé metalíze.
Když tak zpětně přemýšlím, jaké závady jsem musel na tom dnes 18-ti letém meganovi řešit, tak když nepočítám výfuk a destičky, tak to bylo hučící ložisko zadního kola, prasklý zadní tlumič, kabely rozdělovače a loni napodzim prasklá torzní tyč. Ale vždycky to dojelo :yes: