a verim, ze tenhle dyzl s SCR a nejspis i v kombinaci s LNT nebude vypoustet v realu desetinasobek jedovatych NOx proti labpratori jako jeho predchudce 1.6dci jen s LNT..
I kdyz, idealni je samozrejme benzinovej hybrid, ale k tomu se i renault casem urcite propracuje a zastaraly dyzly pak do kopru pujdou uplne ...
v laboratory mozna, v realu to je nesmysl
spalenim 1 litru nafty vznikne 2.7kg CO2
tedy aby jsi byl schopny ze vzduchu vyprodukovat 1litr nafty, potrebujes ze vzduchu dostat 2.7kg CO2
1m3 obsahuje 0.04 hmotnostnich % CO2, tedy pri hmotnosti vzduchu 1.2kg bys na vyrobu 1 litru benzinu potreboval (1/0.0004 * 2.7 / 1.2) = 5600m3 vzduchu, kdyby jsi byl schopny CO2 ze vzduchy 100% zuzitkovat.
rocni spotreba benzinu a nafty u nas je cca 7E9 litru, tedy bys potreboval nejakym zarizenim rocne prohnat minimalne 7E9 * 5.6E3 = cca 4E13m3 vzduchu, coz je 4E4km3 vzduchu, coz je sloupec vzduchu cca pul kilometru nad celou rozlohou ceske repupliky, tohle bys musel rocne prohnat nejakym zarizenim aby jsi ziskal 7mld litru nafty…
"Spalenim 1kg nafty vznikne 2,7kg CO2" To jako fakt? Nemas tam drobnou chybicku v desetinnem miste? Kezdopadne pokud se ti podari spalit neco tak, aby toho po spaleni bylo vice, nez jsi spalil, a to dokonce 2,7x, bez si to urychlene nechat patentovat, tohle zmeni mnoha lidem pohled na fyziku.
Proč to nemá smysl? Já jezdím přes týden po městě, takže nafta je nesmysl. Rád si ale o víkendu zajedu na lyže, rád vyjedu k chalupě za každého počasí bez toho aniž bych musel dávat řetězy. Krom toho i ve městě na mokru (tj. vlastně celou zimu) dokáže 4×4 mnohem lépe vystřelit do provozu, když je potřeba se rychle zařadit. Jasně, na většinu z toho stačí solidní zimní pneu, ale ta kombinace benzín a 4×4 tam prostě chybí. Já bych si za ni připlatil (teda teď už ne, protože už mám benzínového Kadjara 4×2).
kadjar spolocne s cliom povazujem za v sucasnosti najkrajsie kusky od renaultu.. paci sa mi ze to nema tie kly po vzore meganu a talismanu a rovnako aj palubovka mi pride daleko krajsia a solidnejsia ako ta tabletova hruza na vysku v megane/talismane.... kadjar som pre interier uz neraz chvalil ( hoc tie budiky si viem predsatvit aj inak rovnako aj v cliu ) ... lebo toto ( kabina aj face ) mi fakt pride krajsie ako ten novy styl ktory vidim v megane/talismane ... velka pochvala aj za moznost 4x4 v tej novej 1,7dci... tu 1,7crdi v sportage v dvojkolke len zaplace... kadjar zreje ako vino... a zacina sa mi nakoneic aj celkom pacit... ako tak uprimne ... slo by to ... ono kazda znacka ma dnes nejaky pekny kusok v ponuke a aj ked nikto nemusi vsetky znacky a kazdy mame nejake tie ktore mame radsej a tie ktore zase mame menej radsej ... tak kadjar ma tu moje sympatie ... :yes:
Praveze kadjar , clio a captur su najskaredsie. Kadjar je prekapotovany nissan, trosku to je aj citit. Ked som ho skusal, nemal ani normalny bezklucovy vstup a automaticke stahovanie okien vsade. Snad to s facelitfom zjednotili.