Renault Kangoo 1.5 dCi Privilége - vzpomínka na léto

Renault Kangoo 1.5 dCi Privilége - vzpomínka na léto

 
 

Minuloroční letní testovací maratón způsobil, že na některé testy zatím nebyl prostor. Jednou ze zkušeností, které jsme letos na silnicích zaznamenali a ke kterým se rádi vracíme, je svezení s vrcholnou verzí Renaultu Kangoo.

Minuloroční letní testovací maratón způsobil, že na některé testy zatím nebyl prostor. Jednou ze zkušeností, které jsme letos na silnicích zaznamenali a ke kterým se rádi vracíme, je svezení s vrcholnou verzí Renaultu Kangoo.

Kangoo se po pěti letech výroby v modelovém roce 2003 představilo v důkladně přepracované podobě. Baculatá usměvavá tvář prvního Kanga nyní dostává mnohem serióznější výraz, odpovídající současnému designovému směru ostatních vozů značky. Ostřejší rysy jsou patrné na první pohled na předních partiích karosérie. Kapota s výrazným centrálním prolisem a vlastně celá decentně tvarovaná příď by mohla klidně patřit luxusní limuzíně, ale ve skutečnosti je na dodávkách a z nich odvozených osobních verzích inovovaného Renaultu Kangoo. Renault tak asi vyhověl nářkům zákazníků na to, že největší konkurenti - dvojčata Berlingo/Partner - vypadají podstatně dospěleji. Inovované Kangoo má mimo přepracované přídě dále nová koncová světla, změny na bočních dílech karosérie a nový interiér, ve kterém byl kladen důraz na snížení hluku za jízdy.

Během léta se do ČR dostala i inovovaná verze Kanga s trvalým pohonem všech kol, která je cenově dostupnou alternativou dnes tolik populárních SUV. Nejlevnější Kangoo 4x4 lze koupit již za 501.000,- Kč.Verze 1.5 dCi Privilége, která v srpnu prošla redakčním testem, ale zůstává vrcholem řady s pohonem přední nápravy.

Ještě před faceliftem se do Kanga dostaly moderní maloobjemové vznětové motory Renaultu, což je stále velmi cenná deviza tohoto vozu. V této třídě je zatím malý diesel výjimkou. Značky koncernu PSA sází na motory 1.9 D (51 kW) nebo 2.0 HDI (66 kW), Fiat Dobló jezdí s agregátem 1.9D (46 kW) nebo 1.9TD (74 kW) a Opel Combo Tour má šestnáctiventilové motory 1.7 TD (48 nebo 55 kW).

Náš Renault se vstřikováním common-rail získává z objemu 1461 cm3 60 kW, prodává se i slabší a lacinější 48 kilowattová verze. Tyto motory jsou montovány také do Clia, Méganu (test najdete zde), Nissanů Micra (test najdete zde) a Almera. Přednostmi vznětových jedna pětek jsou relativně klidný chod a nízká spotřeba. Při pohledu na výkony (a vyšší průměrné spotřeby) užitkové konkurence, je Kangoo s malým moderním dieselem optimální variantou.

Výrobce udává kombinovanou spotřebu naší 60 kilowattové verze 5,3 litru (slabší verze má vyšší spotřebu 5,5 l/100 km), ale my jsme s Kangem v ideálním letním počasí najeli 900 km se spotřebou 6,5-7,5 litru. Druhá hodnota náleží městskému režimu. Vyšší reálná spotřeba má své opodstatnění ve stále zapnuté klimatizaci, která měla, při teplotách přes 30 °C, s chlazením velkého objemu kabiny Kanga značné problémy. Při klidné jízdě na dálnici by se s Kangem dalo přiblížit k pětilitrové hranici spotřeby paliva.

Jízda s Kangem ničím nepřekvapí. Je znát pokrok proti předchůdci, ale brzdy jsou stále slabé, řazení rychlostí poněkud „gumové a přirozená je značná citlivost na boční vítr. Motor se 60 kW a točivým momentem 185 Nm při 1750 ot./min nemůže s 1200 kg pohotovostní hmotnosti Kanga mnoho dělat. My jsme s novým vozem zrychlili na 100 km/h za více než 13 s, výrobce slibuje hodnotu 12,5 s a maximální rychlost 155 km/h. Je to druhé nejrychlejší Kangoo hned po 70 kilowattové zážehové 1.6 16V (ta jede nejvíce 170 km/h a 0-100 km/h zvládá za 10,7 s).

Karosérie včetně nárazníků našeho vozu byla lakována v efektní tmavě červené metalíze (příplatek +10.000,- Kč), která dodala původní užitkové karosérii nádech „dražšího vozu . Vysoká stavba vozu (výška 1825 mm) činí nastupování na přední sedadla velmi pohodlným úkonem i pro starší osoby. Dozadu se dostanete bočními posuvnými dveřmi (od výbavy Expression výše, jsou dveře na obou stranách sériově, jinak dostanete ty levé za příplatek 12.000,- Kč). Po otevření dveří je k dispozici velkorysý boční vstup o rozměrech 600 x 1100 mm. V tomto případě je dědictví po užitkové verzi vítanou charakteristikou Kanga.

Nová sedadla poskytují více bočního vedení než ta původní, přítomny jsou nastavitelné opěrky hlavy, které lze taky bezpečně zajistit v nastavené poloze. Výšku nad hlavami cestujících 1160 mm (vpředu), resp. 1140 mm (vzadu) zřejmě většina lidí nevyužije. V Kangoo se sedí více vzpřímeně než v běžném voze, ne však nepohodlně. Přístrojová deska z tvrdých plastů (jiné snad v této třídě ani nelze očekávat) je podstatně kvalitněji zpracována než v prvním vydání Kanga, ale skřípání plastů se zatím zcela nepodařilo eliminovat. Na přístrojovém štítu před řidičem je standardizovaný otáčkoměr pro všechny motory (bez červeného pole), jehož stupnice končí hodnotou 7000 ot./min, což je u dieselu, který má max. otáčky podstatně níže trochu divné. Rádio Renault s CD přehrávačem a odděleným displejem je poměrně nákladnou položkou příplatkové výbavy (+16.000,-Kč). V interiéru automobilu se základní cenou přesahující půlmiliónovou hranici překvapí nečalouněné plochy, odhalující vnější barvu vašeho vozu. Ta naše byla rozhodně krásná, ale k příjemnému pocitu na palubě by přispělo důkladnější čalounění. Technici Renaultu sice Kango oproti předchozí generaci výrazně utišili (dle údaje výrobce o dobré 3 dB při rychlosti 130 km/h), ale kdyby použili další izolační hmoty v interiéru, odstranil by se pocit „jízdy v dodávce , který posádka při jízdě v Kangu zaznamená. Zde je již užitkový původ vozu méně příjemný.

Záď vozu, po otevření vzhůru výklopných dveří, připomíná tlamu velryby, která je připravena pozřít vše, co jí přijde do cesty. Přísně pravidelný objem zavazadlového prostoru má největší hodnotu 2,6 m3 při sklopených zadních sedadlech (slušný základ je 650 l), nejužší místo mezi podběhy má na šířku 1150 mm, odvézt lze až 1,8 m dlouhý předmět (lyže) a využitelná výška úložného prostoru lehce přesahuje 1,2 m. Podlaha kufru je u nezatíženého vozu 550 mm nad zemí, plnohodnotné rezervní kolo je umístěno pod podlahou kufru, ale zvenku.

Vysoký vůz vtipně využívá objem kabiny přídavnými schránkami(u výbavy Privilége sériové, u Expression za příplatek 5.900,- Kč), které připomínají stejné úložné prostory v letadle. Nad hlavou řidiče a spolujezdce je další přihrádka na drobnosti. K prostoru pro zavazadla tak přibylo dalších 100 litrů úložných prostor.

Z Kanga se po nedávném faceliftu stal elegán, který může mít pod kapotou dobrý maloobjemový vznětový motor, nabízející v dané třídě dostatek jízdní dynamiky a příznivou spotřebu k tomu. Vrcholná verze Privilége má mnoho komfortních příjemností, ale na druhou stranu překvapí jednoduchým čalouněním interiéru, který je stále hlučnější než osobní vozy stejné cenové kategorie. Kangoo nedávno získalo velmi dobré hodnocení v nezávislém testu pasivní bezpečnosti EuroNCAP, takže také v této oblasti jde o moderní automobil. To, co rozhodne při volbě tohoto typu auta, je velkorysý prostor, který je možno využít pro práci i zábavu.

První generaci Renaultu Kangoo jsme testovali ve verzi 4x4 na jaře roku 2002 (test najdete zde), další konkurenti, kteří prošli testy redakce jsou Citroen BerlingoFiat Dobló.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 501 900 Kč Cena v testované výbavě: 642 100 Kč

Základní výbava:2 přední airbagy, imobilizér, tónovaná skla, posilovač řízení, dělené zadní sedadlo v poměru 1/3:2/3, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna, otáčkoměr, elektricky seřiditelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, odkládací nad sedadlem řidiče a spolujezdce, stropní úložné moduly, boční posuvné dveře na obou stranách, nárazníky a zpětná zrcátka v barvě karosérie, přední mlhovky, zadní stěrač

Výbava testovaného vozu:ABS s brzdovým asistentem (+34.000,- Kč), boční airbagy (+10.900,- Kč), kola z lehkých slitin (+16.000,- Kč), metalický lak (+10.000,- Kč), autorádio s CD přehrávačem (+16.000,- Kč), klimatizace s pylovým filtrem (+39.900,- Kč), síť v zavazadlovém prostoru (+3.500,- Kč), reflexivní čelní sklo (+4.000,- Kč), střešní lišty (+5.900,- Kč).

Le Penová mobilizuje před druhým kolem voleb. V sázce je prý přežití Francie Le Penová mobilizuje před druhým kolem voleb. V sázce je prý přežití Francie

Kandidátka krajně pravicové Národní fronty Marine Le…

Kandidát socialistů hovoří o historickém trestu pro svou stranu. Vyzývá k podpoře Macrona Kandidát socialistů hovoří o historickém trestu pro svou stranu. Vyzývá k podpoře Macrona

Kandidát tradiční francouzské Socialistické strany Benoit…

Macron těsně vítězí nad Le Penovou, ukazují první odhady výsledků francouzských voleb Macron těsně vítězí nad Le Penovou, ukazují první odhady výsledků francouzských voleb

V první kole francouzských prezidentských voleb zvítězil…

 

Štítky Renault Testy MPV

Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 1461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 60 / 4250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 185 / 1750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 155
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.4 / 4.6 / 5.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 650 / 2600
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1200 / 430
Rozměr pneu:175/65 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4035
b) šířka (mm): 1672
c) výška (mm): 1825
d) rozvor (mm): 2605
e) rozchod vpředu (mm): 1400
f) rozchod vzadu (mm): 1420
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 680 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1160
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1140
k) šířka vpředu (mm): 1420
l) šířka vzadu (mm): 1475
délka sedáku vpředu (mm): 460
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 7
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 7
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 7
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 6
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,96
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

 




Renault Kangoo prošel faceliftem. Ten první! Renault Kangoo prošel faceliftem. Ten první!

Renault Kangoo první generace ještě žije. Francouzská…

Renault v Evropě vítězí v kategorii malých užitkových vozidel Renault v Evropě vítězí v kategorii malých užitkových vozidel

Nejprodávanější značkou v segmentu lehkých užitkových aut…

 



 
Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Včera

Pohon předních kol a motor vpředu je dnes nejrozšířenější u osobních aut. Jaké má výhody a nevýhody? A proč mají automobiloví nadšenci tak rádi klasickou koncepci pohonu?




Blesk.cz

Objevte srdce Egypta! Co najdete na Hurghadě

Objevte srdce Egypta! Co najdete na Hurghadě

Kompletně vybavené největší egyptské letovisko s více než 160 hotely a 20 km dlouhým písečným pobřežím táhnoucím…

Zapomeňte na kávu, dejte si schody: „Nakopnou“ vás víc, tvrdí studie

Zapomeňte na kávu, dejte si schody: „Nakopnou“ vás…

Deset minut chůze ze schodů a do schodů dodá člověku více energie než šálek kávy. Zjistili to výzkumníci z…

 

iSport.cz

Velký návrat po zranění. Pilař nastoupil po dvou letech za Plzeň

Velký návrat po zranění. Pilař nastoupil po dvou…

Návrat uzdraveného záložníka Václava Pilaře po vleklém zranění kolena byl asi jediným pozitivním momentem…

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Plzeň 2:0. Šlágr rozhodli Šural a Karavajev

CELÝ SESTŘIH: Sparta – Plzeň 2:0. Šlágr rozhodli…

Fotbalisté Plzně podlehli ve šlágru 26. kola ePojisteni.cz ligy na Spartě 0:2 a zkomplikovali si boj o titul.…

 

Reflex.cz

Ve Francii probíhá první kolo prezidentských voleb. Online komentuje politolog Petr Sokol

Ve Francii probíhá první kolo prezidentských voleb.…

Ve Francii začalo dnes první kolo prezidentských voleb, ve kterém 47 milionů voličů rozhodne o tom, kteří dva z…

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty Woman, v osobním životě čelil řadě tragédií

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty…

California Blue, You Got It, I Drove All Night, Only The Lonely a především Oh, Pretty Women. To jsou jména…