Renault Kangoo Be Bop: České ceny začínají na 389.900,-Kč

Renault Kangoo Be Bop: České ceny začínají na 389.900,-Kč

 
 

Hravý a jednoznačně pozitivní design netradičního lifestylového Renaultu vybočuje ze současné nabídky automobilového trhu. Cena přitom není lifestylově přemrštěná.

Název Be Bop není žádnou novinkou, Renault ho již kdysi použil, a to pro akční model prvního Clia. Kangoo Be Bop vychází z nové generace velkého Kangoo, oproti kterému ubyl druhý pár dveří a délka se zkrátila na 3,87 m. Přímým předobrazem pak byl užitkový Express Compact, který se objevil loni v říjnu na výstavě v Amsterdamu.

Be Bop ale není karosářskou verzí tohoto provedení. Měl by se stát stylovým autem pro mladé lidi a předpoklady pro to rozhodně má. Z původní studie Kangoo Compact toho totiž zbylo v sériovém provedení poměrně dost, například dvoubarevný lak karosérie či prosklená a posuvná zadní část střechy. Be Bop je pouze čtyřmístný, přední sedadla mu daroval větší sourozenec, dvě zadní samostatná jsou úplně nová. Jezdí na šestnáctipalcových kolech z lehkých slitin a má o 2 cm zvětšenou světlou výšku.

Základem dvoubarevné kombinace laku je stříbrná. Touto barvou je nalakována část předního nárazníku, kapota, zrcátka a část zadních dveří, zbytek karoserie je pak jiné barvy včetně oranžové Etincelle Orange, kterou měl již koncept.

Kouzlo zádě
Zajímavý je také systém otevírání zadních dveří. Může se otevřít pouze horní prosklená část, k jejímu ovládání slouží buď přepínač na přístrojové desce, nebo třetí tlačítko na klíčku zapalování. Průhledný díl zajede do zadních dveří, zavazadlový prostor je pak zčásti přístupný, aniž by například řidič musel automobil odemykat. Když se posune ještě střešní díl nad zadními sedadly, pasažéři na těchto místech si mohou užívat jízdy s větrem ve vlasech. Střecha se samozřejmě dá posouvat nezávisle na skle zadní stěny, při jízdě pak neobtěžují posádku turbulence. Zavřená i otevřená poloha střechy se dá zajistit zámkem. I řidič a spolujezdec mají nad svými sedadly dva průhledné panely, interiér je tak extrémně prosvětlený, vždyť zasklená plocha dosahuje hodnoty 3,9 m2! Vnitřní prostor se sice v létě zahřeje, takže klimatizace je naprostou nutností, vzhledem k délce vozu ovšem prosklení poskytuje řidiči dokonalý přehled o okolí při manévrování a předjíždění.

Barvy exteriéru vozu – černá Nacré, červená Pavot nebo bílá Glacier se dají kombinovat s červeným a černým čalouněním a tmavou přístrojovou deskou, v úvodu zmíněný oranžový i bílý Be Bop pak můžete mít se stříbrným, modrým nebo oranžovým interiérem a dokonce i modrou přístrojovou deskou. Vzhled takového vozu se pak studii velmi přiblíží, ta jí měla též.

Interiér
Mezi předními sedadly je devítilitrová schránka na drobnosti, leteckou rukojeť parkovací brzdy známe již osm let. Zadní sedadla jsou umístěna o 9 cm výše, než přední, posuvná a sklopná. Zajímavostí je určitě to, že druhá dvojice cestujících se nedostane na svá místa jen zepředu, ale i z druhé strany, mezi sedadly je totiž dostatečně velká mezera. Této možnosti budou využívat zejména děti, zadní nárazník vydrží ale až stokilové zatížení.

Zavazadlový prostor má v základní konfiguraci objem jen 174 l, posunutím a sklopením zadních sedadel ho lze rozšířit až na 1.462 litrů (měřeno po spodní hranu bočních oken). Jsou zde také háčky na zavěšení nákupních tašek. Zadní dveře se pak dají otevřít ve dvou polohách, první slouží k naložení na malém prostoru, druhá s úhlem 85 stupňů umožňuje snazší nakládání. Zavazadla lze samozřejmě do vozu umístit i otvorem po zajetí prosklené části do dveří.

Kangoo Be Bop je o 38 cm kratší, než výchozí pětidveřová varianta, průměr otáčení je 9,7 m, což zaručuje velmi slušnou manévrovatelnost, obzvláště ve městě. Podvozek vychází z minulé generace řady Scénic – vpředu je zavěšení McPherson s pravoúhlým spodním ramenem a příčným zkrutným stabilizátorem, ten je spolu s tlumiči i na zadní nápravě, odpružené torzními tyčemi.

Slušná výbava a individualita v ceně
Zatímco pro běžné Kangoo je stabilizační systém na českém trhu nedostupný, Be Bop jej má bez příplatku, stejně jako přední a boční airbagy. Standardem je dále klimatizace, autorádio s CD a MP3 přehrávačem a dálkovým ovládáním pod volantem, elektrické ovládání předních oken a vnějších zpětných zrcátek s vyhříváním, 16palcová kola z lehkých slitin nebo mlhové světlomety.

Za tempomat se platí (9.000,-Kč), stejně jako za zadní parkovací senzory (9.000,-Kč) a automatickou klimatizaci (12.000,-Kč).

Renault Kangoo Be Bop: Ceny na českém trhu
Motor1,6 16V1,5 dCi
Zdvihový objem [cm³]15981639
Válce/ventily4/44/2
Nejvyšší výkon [kW při ot/min]78/575078/4000
Nejvyšší toč. moment [Nm při ot./min ]148/3750240/2000
Max. rychlost [km/h]170169
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,112,3
Průměrná spotřeba [l/100 km]7,75,4
Cena [Kč]389.900,-444.900,-

Naše první zkušenosti za volantem Be Bopu jsme zveřejnili v článku Renault Kangoo Be Bop: První jízdní dojmy.

Spolupracujeme s TipCars.com
Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

Sebevražedný útok v Kábulu. O život přišlo nejméně 57 osob Sebevražedný útok v Kábulu. O život přišlo nejméně 57 osob

Nejméně 57 lidí zabil sebevražedný útočník, který se…

Polská PiS vyrazila do boje s klesající popularitou Polská PiS vyrazila do boje s klesající popularitou

Polská vládnoucí strana slibuje štědré výdaje, snížení…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové…

 



Renault Kangoo Z.E. nabídne o více než 50 % delší dojezd Renault Kangoo Z.E. nabídne o více než 50 % delší dojezd

Francouzská automobilka Renault oficiálně potvrdila…

Renault Clio, Kangoo a Mercedes Citan mají problémy s brzdami Renault Clio, Kangoo a Mercedes Citan mají problémy s brzdami

Renault svolává do servisů malá Clia a dodávky Kangoo…

 



 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Dnes 17:31

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na vině jsou zastaralé mobily

3G je u nás mizerné, ale vypínat se zatím nebude. Na…

Cca před pěti lety T-Mobile oznámil, že v roce 2018 začne vypínat 3G síť. V roce 2015 operátor upřesnil, že do…

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Ohořelá psí těla s provazy kolem krku: Zvířata mučí děti?

Uhořelá těla pohozená v potoce a na poli s provazy kolem krku…V osadě u slovenského města Trebišov se našla…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Wágner o penaltě: On říká, že na mě položil ruku, já říkám, že byla

Wágner o penaltě: On říká, že na mě položil ruku, já…

Zase jen remíza. Na jaře už šestá. Ano, plichta 1:1, kterou Karviná uhrála doma s Teplicemi, je už šestým…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…