Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Koleos Adventure: z Asie do Evropy po vlastní ose (fotogalerie a video)

Dariusz Szynder
Diskuze (96)
Renault se rozhodl pro zajímavý způsob propagace svého nového SUV Koleos – na několikaměsíční cestu napříč Asii a Evropou vyslal ze svého korejského závodu trojici cestovatelů. Ve Varšavě si posádka našla čas na rozhovor s našimi kolegy z RoadLook.pl.

Francouzský Renault jako jeden z posledních rozšiřuje svou nabídku o automobil třídy SUV. Renault Koleos, který je výsledkem spolupráce sesterských společností Renault a Nissan, se bude vyrábět v Jižní Korei v závodě Renault Samsung Motor v Busanu.

V rámci propagace nového modelu firma připravila zajímavou akci nazvanou Koleos Adventure, v rámci které tři cestovatelé – Laurent Granier, účastník a organizátor mnoha expedicí, Megan Son, americko-korejská spisovatelka a režisérka, a Pierre Maire, kameraman a specialista na letecké fotografie – vyjeli s novým Koleosem z jihokorejského Busanu a vydali se na cestu napříč Asii a Evropou.

Během dvou měsíců projeli asijskou etapu, a celkově najeli již dvanáct tisíc kilometrů. Původní plán zněl pětadvacet tisíc kilometrů během osmapadesáti dnů se startem v Jižní Korei a cílem v Turecku. Kvůli nenadálým událostem však byli nuceni změnit trasu, a prodloužit cestu o návštěvu evropských měst.

Našim polským kolegům se podařilo získat exkluzivní rozhovor s Laurentem Granierem, který se ve čtvrtek s Koleosem zastavil ve Varšavě.

První etapa naší výpravy vedla z Busanu do Vladivostoku. Vyjeli jsme z Ruska, a později, po projetí Mongolska, jsme se tam chtěli vrátit. Tehdy ale začaly naše problémy. - vzpomíná Granier. Na hranicích jsme strávili čtyři dny, celníci auto skoro kompletně rozebrali a kontrolovali nám dokonce i propisky, dva policejní psi se snažili vyčenichat nějaké drogy. Současně nás pozorovali strážníci z velkými čepicemi.

A korejské "espézetky” určitě byly jen přítěží...

Myslím si, že na ruské celníky fungovaly jak magnet. Kvůli tomuto incidentu jsme později vyměnili značky za francouzské. Od tohoto momentu šlo všechno snáz, avšak rozhodli jsme se Rusku vyhnout, a proto jsme změnili trasu.

Váš Koleos prošel náročnou zkouškou, jak se choval?

Jezdili jsme po různých površích, často mimo silnice. Naše výprava začala na standardních asfaltkách, ale jak jsme se vzdalovali od místa startu, podmínky byly čím dál tím těžší. Nejhorší situace byla na šutrových cestách, kde se za každým projíždějícím autem tvořila mračna prachu.

Co vás nejvíc překvapilo?

Toho bylo mnoho, ale asi nejvíc jsme nemohli pochopit, jak rychle dokážou jezdit... opilí řidiči. Bylo to v Rusku, daleko na Sibiři, panoval mráz kolem mínus třicet. Sám jsem byl svědkem toho, jak jeden takový závodník po zaparkování auta nebyl schopen z něho vystoupit...

Na kamenitých cestách jste nejspíš zničili mnoho pneumatik?

Když jsem na cestě uviděl malé Tico se sedmi pneumatikami na střeše, tak jsem to nechápal. Nejdřív jsem si myslel, že je to nějaký místní prodejce. Ale rychle jsem se zorientoval, že jde pouze o předvídavého řidiče. Během této etapy jsme zaznamenali rekordní počet defektů.

A ke Koleosu máte nějaké výhrady?

Tak to vůbec. Předpokládali jsem, že tak náročná cesta bude pro auto obrovskou zátěží, proto jsme sebou vzali velký počet náhradních dílů, mj. pružiny, tlumiče a světla. Kupodivu jsme nemuseli nic měnit. Všechny součástky vydřely jak cestu přes zamrzlou Sibiř, tak i cestu v rozpáleném slunci.

Ale servisní stanice jste navštěvovali?

Ano, při provozu v tak náročných podmínkách bylo třeba pravidelně měnit olej a samozřejmě pneumatiky, které jsme ničili ve velkém.

Váš Koleos byl vybaven benzínovým motorem o objemu 2,5 litru s výkonem 126 kW (171 k) a maximálním točivým momentem 226 Nm. Jak se choval během výpravy?

Přiznám se, že jsem byl mile překvapen. Je to velmi dynamický motor, a jak se ukázalo, tak i velmi odolný.

A co spotřeba?

Protože jsme s nikým nezávodili, jeli jsme celkem racionálně. Podle našich výpočtů jsme během celé trasy měli průměrnou spotřebu kolem 10,5 litru na 100 kilometrů. Ve výjimečných situacích, kdy auto dostávalo opravdu zabrat, se spotřeba vyšplhala na 12,5 l/100 km.

Je něco, co byste na autě změnil?

Vůbec nic, auto se chovalo příkladně během celé cesty. Vydrželo i to nejhorší, takže je prostě dobré. (smích)

Jaké jsou další zastávky na vaší cestě?

Z Polska jedeme na Litvu, pak do Estonska a Skandinávie. Naplánovaný je i přejezd zeměmi jižní Evropy, takže naše cesta potrvá ještě několik týdnů.

Děkujeme za rozhovor a přejeme mnoho šťastných kilometrů.

Dariusz Szynder
Diskuze (96)
6. 5. 2008 08:39
Re: Bravo Koleos, bravo rendlik
No ty si inak vymletý, chlape... :-!
Avatar - Ada je zase tady
5. 5. 2008 17:46
Re: Bravo Koleos, bravo rendlik
Spoluprace s korejskym Samsungem je pro firmu rendlik a syn svetelkem na konci tunelu. V EU rendlik sice dela fanouskum VW stale vetsi radost (svymi negativnimi vysledky - napr. mezirocni pokles prodeju o vice, jak 8%), ale koleps takove stare evropske automobilky by byl jiste skodou pro cely automobilovy svet. Je proto treba firmu rendlik a syn pochvalit za jeji upornou snahu najit reseni svizelne situace. Zkousi to, kde se da. Bohuzel vetsinou jde spise o prokopavani slepych ulicek (neakceptovatelne designove vystrelky, nespolehlive elektronicke ficurky), ale v tomto pripade je za tim Koleosem zapotrebi videt seriozni snahu resit komercni problemy firmy pomoci presunu vyroby do jinych zemi s lacinejsi pracovni silou. Ve svete draheho paliva totiz jiz nebudou osobni vozy najizdet rocne 60 a vice tisic km a tedy povestna nespolehlivost vyrobku firmy rendlik (ve srovnani s nemeckymi a japonskymi vozy) jiz nebude hrat takovou roli. (To ostatne osvedcuji i zdejsi diskutujici, kteri se vyse priznavaji, ze spokojene jezdi rendlikem, ale rocne nenajezdi vice, jak 15 tis.km.) Tim, co bude pro nejblizsi obdobi urcujici, tedy bude spise cena vozu a co nejnizsi spotreba. A to je vysledkem konstrukce a ceny pracovni sily. Dockame se tak mozna jiz brzy toho, ze i Laguna bude vyrabena nekde na Madagaskaru, Clio v Rumunsku, Megane v Argentine, Twingo v Maroku, no a ten zbytek v Koreji, Cine, Rusku a treba i v Malajsii. Usetri se na platech pracovniku, stoupne (oproti francouzske produkci) kvalita a o stavkach se bude v koncernu rendlik a syn hovorit jiz jen jako o historii, kdy se jeste ta auta vyrabela ve Francii.

No a ve svetle toho vseho je zapotrebi videt tenhle pokus o vyrobu korejskeho auta se znakem damskeho prirozeni. Design je pro tuhle chvili vedlejsi, nejzajimavejsi bude kvalita versus naklady vyroby (ty samozrejme spotrebitel nezna, ale strycove u rendliku ano). Povazujte to proto za dalsi experiment vyrobce jak najit fungujici ekonomicky model. Pokud se podari, prodeje tehle (uz jen radoby francouzskych) vozu budou moci zase pomalu zacit stoupat. Ja ovsem (protoze tech min 50 tis km rocne opravdu najezdim) radeji zustanu bud u nemecke, ci japonske produkce.
5. 5. 2008 11:45
Re: Koleos
....no, dovolil bych si jenom opravit začátek tvého příspěvku (cituji a uvádím na pravou míru):

Myslím si, že JSEM STEJNÝ demagog jako někteří zdejší přispěvatelé, žádný koncern SICE NEPREFERUJI...(ale ten volkswagen mně opravdu ale opravdu s..e)

což se dále projeví (opět cituji, ale bez úprav):

Teda co oceňuju je vnitřek, který například u Tiguana (kterého tu někteří fanatici opěvují) je velmi podprůměrný, dá se říct téměř papundeklový a snese tak možná srovnání s rumunským hitem Loganem, je u Koleosu podle fotek povedený designově a co se týká zpracování tak to myslím je dnes již standard - PÁN JE ZNALEC, chtělo by se říct.

a dále pak (dále cituji):

Tiguan taky žádnej krasavec, ale marketing podvědémí o lidových vozech VW v Česku udělá své a bude určitě nejprodávanější - takže někteří budou moci zase onanovat. Rendlík (pán měl na mysli asi Renault, ale zoufale se snaží dát tímhle najevo to, že není demagog...) bude spíš konkurent pro Hnůjdaj(zajímavé je, že i tahle korejská automobilka už dneska vyvolává komplexy méněcennosti, tak je potřeba alespoň hanlivě zkomolit její jméno - vtipné to bohužel není ani trochu, takže se zase nezasmějeme).

Btw: Gambrinus je bohužel taky nejprodávanější pivo a je drahý, ale jinak je to patok...(pivu tedy já opravdu nerozumím, ale i tady je asi pán znalec, takže je-li Gambrinus jako Tiguan, tak to nebude špatné pivo....).

No a hodnotit auto podle pár fotek je asi stejné, jako lízat zmrzlinu přes igelitový pytlík, což je tady ovšem u některých jedinců dost rozšířená vlastnost.

:no: :no:
3. 5. 2008 16:09
Re: KÁRA KÁR
:-) ;-)
3. 5. 2008 16:09
Re: KOLEGUAN
:yes: