Renault Koleos Adventure: z Asie do Evropy po vlastní ose (fotogalerie a video)

Renault Koleos Adventure: z Asie do Evropy po vlastní ose (fotogalerie a video)

 
 

Renault se rozhodl pro zajímavý způsob propagace svého nového SUV Koleos – na několikaměsíční cestu napříč Asii a Evropou vyslal ze svého korejského závodu trojici cestovatelů. Ve Varšavě si posádka našla čas na rozhovor s našimi kolegy z RoadLook.pl.

Francouzský Renault jako jeden z posledních rozšiřuje svou nabídku o automobil třídy SUV. Renault Koleos, který je výsledkem spolupráce sesterských společností Renault a Nissan, se bude vyrábět v Jižní Korei v závodě Renault Samsung Motor v Busanu.

V rámci propagace nového modelu firma připravila zajímavou akci nazvanou Koleos Adventure, v rámci které tři cestovatelé – Laurent Granier, účastník a organizátor mnoha expedicí, Megan Son, americko-korejská spisovatelka a režisérka, a Pierre Maire, kameraman a specialista na letecké fotografie – vyjeli s novým Koleosem z jihokorejského Busanu a vydali se na cestu napříč Asii a Evropou.

Během dvou měsíců projeli asijskou etapu, a celkově najeli již dvanáct tisíc kilometrů. Původní plán zněl pětadvacet tisíc kilometrů během osmapadesáti dnů se startem v Jižní Korei a cílem v Turecku. Kvůli nenadálým událostem však byli nuceni změnit trasu, a prodloužit cestu o návštěvu evropských měst.

Našim polským kolegům se podařilo získat exkluzivní rozhovor s Laurentem Granierem, který se ve čtvrtek s Koleosem zastavil ve Varšavě.

První etapa naší výpravy vedla z Busanu do Vladivostoku. Vyjeli jsme z Ruska, a později, po projetí Mongolska, jsme se tam chtěli vrátit. Tehdy ale začaly naše problémy. - vzpomíná Granier. Na hranicích jsme strávili čtyři dny, celníci auto skoro kompletně rozebrali a kontrolovali nám dokonce i propisky, dva policejní psi se snažili vyčenichat nějaké drogy. Současně nás pozorovali strážníci z velkými čepicemi.

A korejské "espézetky” určitě byly jen přítěží...

Myslím si, že na ruské celníky fungovaly jak magnet. Kvůli tomuto incidentu jsme později vyměnili značky za francouzské. Od tohoto momentu šlo všechno snáz, avšak rozhodli jsme se Rusku vyhnout, a proto jsme změnili trasu.

Váš Koleos prošel náročnou zkouškou, jak se choval?

Jezdili jsme po různých površích, často mimo silnice. Naše výprava začala na standardních asfaltkách, ale jak jsme se vzdalovali od místa startu, podmínky byly čím dál tím těžší. Nejhorší situace byla na šutrových cestách, kde se za každým projíždějícím autem tvořila mračna prachu.

Co vás nejvíc překvapilo?

Toho bylo mnoho, ale asi nejvíc jsme nemohli pochopit, jak rychle dokážou jezdit... opilí řidiči. Bylo to v Rusku, daleko na Sibiři, panoval mráz kolem mínus třicet. Sám jsem byl svědkem toho, jak jeden takový závodník po zaparkování auta nebyl schopen z něho vystoupit...

Na kamenitých cestách jste nejspíš zničili mnoho pneumatik?

Když jsem na cestě uviděl malé Tico se sedmi pneumatikami na střeše, tak jsem to nechápal. Nejdřív jsem si myslel, že je to nějaký místní prodejce. Ale rychle jsem se zorientoval, že jde pouze o předvídavého řidiče. Během této etapy jsme zaznamenali rekordní počet defektů.

A ke Koleosu máte nějaké výhrady?

Tak to vůbec. Předpokládali jsem, že tak náročná cesta bude pro auto obrovskou zátěží, proto jsme sebou vzali velký počet náhradních dílů, mj. pružiny, tlumiče a světla. Kupodivu jsme nemuseli nic měnit. Všechny součástky vydřely jak cestu přes zamrzlou Sibiř, tak i cestu v rozpáleném slunci.

Ale servisní stanice jste navštěvovali?

Ano, při provozu v tak náročných podmínkách bylo třeba pravidelně měnit olej a samozřejmě pneumatiky, které jsme ničili ve velkém.

Váš Koleos byl vybaven benzínovým motorem o objemu 2,5 litru s výkonem 126 kW (171 k) a maximálním točivým momentem 226 Nm. Jak se choval během výpravy?

Přiznám se, že jsem byl mile překvapen. Je to velmi dynamický motor, a jak se ukázalo, tak i velmi odolný.

A co spotřeba?

Protože jsme s nikým nezávodili, jeli jsme celkem racionálně. Podle našich výpočtů jsme během celé trasy měli průměrnou spotřebu kolem 10,5 litru na 100 kilometrů. Ve výjimečných situacích, kdy auto dostávalo opravdu zabrat, se spotřeba vyšplhala na 12,5 l/100 km.

Je něco, co byste na autě změnil?

Vůbec nic, auto se chovalo příkladně během celé cesty. Vydrželo i to nejhorší, takže je prostě dobré. (smích)

Jaké jsou další zastávky na vaší cestě?

Z Polska jedeme na Litvu, pak do Estonska a Skandinávie. Naplánovaný je i přejezd zeměmi jižní Evropy, takže naše cesta potrvá ještě několik týdnů.

Děkujeme za rozhovor a přejeme mnoho šťastných kilometrů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Martina Čabana: Oranžová krev Glosa Martina Čabana: Oranžová krev

Volby mají mnoho poražených, ale nikdo nekrvácí víc než…

Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

 
 

Přidat názorDiskuse: Renault Koleos Adventure: z Asie do Evropy…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 



Euro NCAP 2017: Renault Koleos – Pět hvězd je standardem Euro NCAP 2017: Renault Koleos – Pět hvězd je standardem

Renault patří k automobilkám, u nichž je pětihvězdičkové…

Poprvé za volantem nového Renaultu Koleos: Jak dopadl reparát? Poprvé za volantem nového Renaultu Koleos: Jak dopadl reparát?

Po nevalném úspěchu prvního koleosu se Renault soustředil…

 



 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Včera

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Simona (22) a Saša (13) přišly během 48 hodin o oba rodiče: Pohřeb si nemohly dovolit

Simona (22) a Saša (13) přišly během 48 hodin o oba…

Během dvou dnů přišly o matku i otce! Simona (23) a Saša (13) nejprve ztratily svého otce, který zemřel na…

S kým půjde Babiš do koalice? A co ČSSD, ODS nebo Piráti? Podívejte se

S kým půjde Babiš do koalice? A co ČSSD, ODS nebo…

Lídři největších politických stran se v průběhu kampaně vyjadřovali k možné povolební spolupráci. Kdo s kým by…

 

iSport.cz

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil Šural po hattricku

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil…

Byl šťastný. V první řadě z toho, že Sparta prolomila sérii bez vítězství na hřišti Jablonce a také hlavně kvůli…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…