Renault Koleos Adventure: z Asie do Evropy po vlastní ose (fotogalerie a video)

Renault Koleos Adventure: z Asie do Evropy po vlastní ose (fotogalerie a video)

 
 

Renault se rozhodl pro zajímavý způsob propagace svého nového SUV Koleos – na několikaměsíční cestu napříč Asii a Evropou vyslal ze svého korejského závodu trojici cestovatelů. Ve Varšavě si posádka našla čas na rozhovor s našimi kolegy z RoadLook.pl.

Francouzský Renault jako jeden z posledních rozšiřuje svou nabídku o automobil třídy SUV. Renault Koleos, který je výsledkem spolupráce sesterských společností Renault a Nissan, se bude vyrábět v Jižní Korei v závodě Renault Samsung Motor v Busanu.

V rámci propagace nového modelu firma připravila zajímavou akci nazvanou Koleos Adventure, v rámci které tři cestovatelé – Laurent Granier, účastník a organizátor mnoha expedicí, Megan Son, americko-korejská spisovatelka a režisérka, a Pierre Maire, kameraman a specialista na letecké fotografie – vyjeli s novým Koleosem z jihokorejského Busanu a vydali se na cestu napříč Asii a Evropou.

Během dvou měsíců projeli asijskou etapu, a celkově najeli již dvanáct tisíc kilometrů. Původní plán zněl pětadvacet tisíc kilometrů během osmapadesáti dnů se startem v Jižní Korei a cílem v Turecku. Kvůli nenadálým událostem však byli nuceni změnit trasu, a prodloužit cestu o návštěvu evropských měst.

Našim polským kolegům se podařilo získat exkluzivní rozhovor s Laurentem Granierem, který se ve čtvrtek s Koleosem zastavil ve Varšavě.

První etapa naší výpravy vedla z Busanu do Vladivostoku. Vyjeli jsme z Ruska, a později, po projetí Mongolska, jsme se tam chtěli vrátit. Tehdy ale začaly naše problémy. - vzpomíná Granier. Na hranicích jsme strávili čtyři dny, celníci auto skoro kompletně rozebrali a kontrolovali nám dokonce i propisky, dva policejní psi se snažili vyčenichat nějaké drogy. Současně nás pozorovali strážníci z velkými čepicemi.

A korejské "espézetky” určitě byly jen přítěží...

Myslím si, že na ruské celníky fungovaly jak magnet. Kvůli tomuto incidentu jsme později vyměnili značky za francouzské. Od tohoto momentu šlo všechno snáz, avšak rozhodli jsme se Rusku vyhnout, a proto jsme změnili trasu.

Váš Koleos prošel náročnou zkouškou, jak se choval?

Jezdili jsme po různých površích, často mimo silnice. Naše výprava začala na standardních asfaltkách, ale jak jsme se vzdalovali od místa startu, podmínky byly čím dál tím těžší. Nejhorší situace byla na šutrových cestách, kde se za každým projíždějícím autem tvořila mračna prachu.

Co vás nejvíc překvapilo?

Toho bylo mnoho, ale asi nejvíc jsme nemohli pochopit, jak rychle dokážou jezdit... opilí řidiči. Bylo to v Rusku, daleko na Sibiři, panoval mráz kolem mínus třicet. Sám jsem byl svědkem toho, jak jeden takový závodník po zaparkování auta nebyl schopen z něho vystoupit...

Na kamenitých cestách jste nejspíš zničili mnoho pneumatik?

Když jsem na cestě uviděl malé Tico se sedmi pneumatikami na střeše, tak jsem to nechápal. Nejdřív jsem si myslel, že je to nějaký místní prodejce. Ale rychle jsem se zorientoval, že jde pouze o předvídavého řidiče. Během této etapy jsme zaznamenali rekordní počet defektů.

A ke Koleosu máte nějaké výhrady?

Tak to vůbec. Předpokládali jsem, že tak náročná cesta bude pro auto obrovskou zátěží, proto jsme sebou vzali velký počet náhradních dílů, mj. pružiny, tlumiče a světla. Kupodivu jsme nemuseli nic měnit. Všechny součástky vydřely jak cestu přes zamrzlou Sibiř, tak i cestu v rozpáleném slunci.

Ale servisní stanice jste navštěvovali?

Ano, při provozu v tak náročných podmínkách bylo třeba pravidelně měnit olej a samozřejmě pneumatiky, které jsme ničili ve velkém.

Váš Koleos byl vybaven benzínovým motorem o objemu 2,5 litru s výkonem 126 kW (171 k) a maximálním točivým momentem 226 Nm. Jak se choval během výpravy?

Přiznám se, že jsem byl mile překvapen. Je to velmi dynamický motor, a jak se ukázalo, tak i velmi odolný.

A co spotřeba?

Protože jsme s nikým nezávodili, jeli jsme celkem racionálně. Podle našich výpočtů jsme během celé trasy měli průměrnou spotřebu kolem 10,5 litru na 100 kilometrů. Ve výjimečných situacích, kdy auto dostávalo opravdu zabrat, se spotřeba vyšplhala na 12,5 l/100 km.

Je něco, co byste na autě změnil?

Vůbec nic, auto se chovalo příkladně během celé cesty. Vydrželo i to nejhorší, takže je prostě dobré. (smích)

Jaké jsou další zastávky na vaší cestě?

Z Polska jedeme na Litvu, pak do Estonska a Skandinávie. Naplánovaný je i přejezd zeměmi jižní Evropy, takže naše cesta potrvá ještě několik týdnů.

Děkujeme za rozhovor a přejeme mnoho šťastných kilometrů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Víno, olivy a parmezán v ohrožení. Italští farmáři sčítají škody nebývalého sucha Víno, olivy a parmezán v ohrožení. Italští farmáři sčítají škody nebývalého sucha

Nebývalé sucho, které v posledních týdnech sužuje Itálii,…

Kartelový skandál dopadl na akcie německých automobilek. Investoři odepisují miliardy Kartelový skandál dopadl na akcie německých automobilek. Investoři odepisují miliardy

Německé automobilky Volkswagen, Daimler a BMW, na které…

Tatra slouží hasičům více než sto let, podívejte se na rozsáhlou galerii Tatra slouží hasičům více než sto let, podívejte se na rozsáhlou galerii

Vozidla značky Tatra v nejrůznějších provedeních bojují s…

 
 

Přidat názorDiskuse: Renault Koleos Adventure: z Asie do Evropy…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 



Poprvé za volantem nového Renaultu Koleos: Jak dopadl reparát? Poprvé za volantem nového Renaultu Koleos: Jak dopadl reparát?

Po nevalném úspěchu prvního koleosu se Renault soustředil…

Nový Renault Koleos vstupuje na český trh. V nabídce má jenom turbodiesely Nový Renault Koleos vstupuje na český trh. V nabídce má jenom turbodiesely

Nové generaci SUV automobilky Renault pohon všech kol…

 



 
Mercedes vyráběl pick-upy už před třídou X. Proč se o nich moc neví?

Mercedes vyráběl pick-upy už před třídou X. Proč se o nich moc neví?

Včera

Ač se to na první pohled nezdá, značka Mercedes-Benz má v produkci pick-upů více než sedm desítek let trvající tradici.




Blesk.cz

Stav Lenky (36) pobodané v Egyptě se prudce zhoršil. Letí za ní český lékař

Stav Lenky (36) pobodané v Egyptě se prudce zhoršil.…

Ještě včera se mluvilo o jejím brzkém převozu zpět do České republiky. Dnes se ale podle informací ministerstva…

Božský Thor má nový sestřih, na hvězdnou akci láká čerstvým trailerem

Božský Thor má nový sestřih, na hvězdnou akci láká…

Do filmového podzimu už zase tak moc dlouhá doba nezbývá. Jedním z jeho trháků má být i nové dobrodružství…

 

iSport.cz

Famózní úspěch! Baumrtová zaplavala český rekord a je ve finále MS

Famózní úspěch! Baumrtová zaplavala český rekord a…

Česká plavkyně Simona Baumrtová po čtyřech letech znovu postoupila do finále mistrovství světa na 100 metrů…

Jednáme s několika kluby, řekl Jágr o NHL. Šéfovi Floridy už odpustil

Jednáme s několika kluby, řekl Jágr o NHL. Šéfovi…

Když hokejisté Kladna v přípravě na novou sezonu poprvé vyjeli na led, nechyběl mezi nimi ani Jaromír Jágr. Ten…

 

Reflex.cz

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu zadržená v Iráku, pochází z města nedaleko českých hranic

Šestnáctiletá Němka, členka Islámského státu…

Příběh šestnáctileté Němky Lindy Wenzelové, která se hlásila k Islámskému státu a byla zadržena počátkem…

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli uprchlíci z Evropy v syrském Aleppu či palestinské Gaze

Obrácená migrace: Za druhé světové války byli…

Důvody pro migraci bývají po staletí podobné – války, násilí, ekonomické problémy. Jenže toky, kudy uprchlíci…