Renault Koleos: první fotografie a informace

Renault Koleos: první fotografie a informace

 
 

Renault jako jeden z posledních velkých výrobců vstupuje na pole SUV. Pomáhá mu v tom alianční partner Nissan, jeho technická báze modelu X-Trail a roky zkušeností s konstrukcí a výrobou aut do terénu. Domovem Koleose je ale Korea.

Vstup Renaultu mezi populární SUV se připravuje již delší dobu. Automobilka samotná již v roce 2000 představila studii toho jména, ale skutečným základem pro sériový vůz byl až koncept představený na autosalonu v Paříži v roce 2006. V minulém roce se také představil korejský obraz Koleose, Samsung QM5, který se od listopadu loňského roku již také vyrábí.

Technický základ, platforma C 4x4, pohon všech kol a zážehový motor pocházejí od Nissanu, design je naopak bližší tomu, co vyrábí Renault v Evropě. Celé to vzniká mezi Japonskem a Francií, v korejském Busanu, v automobilce třetí značky globální aliance Renault Samsung Nissan.

Koleos bude dodáván ve dvou provedeních hnacího ústrojí. Pohon přední nápravy zůstává vyhrazen zážehové verzi 2,5 l (126 kW, 226 Nm, motor Nissan TR25), která bude dodávána se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou nebo s převodovkou CVT.

V Evropě populárnější turbodiesely mají pochopitelně francouzský původ. Oba jsou to známé čtyřválce dCi. Základní provedení 2.0 dCi (110 kW, 320 Nm) je k dispozici s pohonem všech kol i s pohonem jediné nápravy, vždy se šestistupňovými převodovkami (ručně řazené i automatické s hydrodynamickým měničem).

Výkonnější verze 2.0 dCi (127 kW, 360 Nm) bude dodávána výhradně s pohonem všech kol a šestistupňovou ručně řazenou převodovkou.

Koleos má podvozek X-Trailu, vpředu nápravu se vzpěrami McPherson, vzadu víceprvkovou nápravu. Za normálních jízdních podmínek směřuje točivý moment motoru jen na přední kola, systém All-mode-4x4 však je schopen při náhlé ztrátě adheze přesunout až 50 % hnacího momentu na kola zadní nápravy. Světlá výška činí 206 mm, u turbodieselu jen 188 mm, nájezdové úhly jsou 27° s 31° (vzadu).

Už z fotografií je zřejmé, že silnou stránkou Koleose nebude ani tak zdolávání terénních překážek jako spíše vnitřní prostor. Ten zavazadlový pojme 450 l v pětimístném uspořádání a 1380 l po sklopení sedadel (ložná délka 2,6 m). Zavazadelník je přístupný horizontálně děleným víkem, jehož spodní část lze použít jako sedátko odolávající zátěži 200 kg.

Premiéra je připravena pro autosalon v Ženevě, prodej bude zahájen v polovině roku 2008.

Spolupracujeme s TipCars.com
Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun

Od loňského října do letošního února zvedly teplárny,…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Renault Koleos: první fotografie a informace







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou.. Co o nás prozrazují barvy aut? Přátelští řidiči volí žlutou, sebevědomí modrou..

Volba barvy laku našeho vozu prý do jisté míry souvisí s…

SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších! SUV vládnou světu automobilů. Zde je aktuální žebříček 12 nejrychlejších!

Kategorie SUV zažívá celosvětově obrovský boom, takže…

 




Renault Koleos se představuje! Konečně evropský design a nové 2.0 dCi Renault Koleos se představuje! Konečně evropský design a nové 2.0 dCi

Druhá generace koleosu pokračuje v současném designovém…

Renault Koleos: Druhá generace odhaluje detaily Renault Koleos: Druhá generace odhaluje detaily

Největší SUV v nabídce Renaultu je 4.670 mm dlouhým…

 



 
Audi nezajímají driftovací režimy

Audi nezajímají driftovací režimy

Včera

Audi Sport odmítá "driftovací" módy svých sportovních modelů. Považuje je za naprosto zbytečné.




Blesk.cz

Krásná dívka (†23) vysílala živě na internetu svou smrt: Zemřela při autonehodě

Krásná dívka (†23) vysílala živě na internetu svou…

Byla mladá, krásná a nerozvážná. Tatarka Sitora Baratova (†23) vysílala jízdu v autě živě na internetu. Bavila…

Důchodkyně (94) už 44 let pracuje v McDonaldu. Jaké jídlo ji drží naživu?

Důchodkyně (94) už 44 let pracuje v McDonaldu. Jaké…

Jmenuje se Loraine Maurerová a ve svých 94 letech pracuje v restauraci McDonald's. Zákazníky obsluhuje již více…

 

iSport.cz

Najde Barcelona nového Iniestu? PĚT největších talentů slavné akademie

Najde Barcelona nového Iniestu? PĚT největších…

V posledních letech se tok odchovanců Barcelony do prvního týmu poněkud zastavil, ale o velké talenty pořád není…

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila. Ronaldo i Giroud dali dva góly

Bulhaři zaskočili Nizozemce, Belgie ztratila.…

SOUHRN | O první body přišli v kvalifikaci na MS 2018 fotbalisté Belgie, kteří doma pouze remizovali s Řeckem…

 

Reflex.cz

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Soud rozhodl zcela bizarní spor, který byl podle zdravého rozumu řešitelný za dvě vteřiny. Rozumnou myšlenku…

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…