Renault Laguna3 – první jízdní dojmy

Renault Laguna3 – první jízdní dojmy

 
 

Třetí generace laguny má Renaultu pomoci dobýt postupně opouštěné postavení ve střední třídě. Zda na to Laguna má, jsme zjišťovali v okolí Salzburgu.

Po třinácti letech a dvou generacích chystá Renault ve střední třídě ofenzívu. Tradiční liftback a kombi doplní příští rok i kupé a na zhýčkané evropské zákazníky čeká už od počátku sedm motorů včetně 1.5 dCi!

Podrobné představení vozu Renault Laguna jsme zveřejnili již před časem, soustředíme se tedy jen na praktické zkušenosti.

Exteriér navazuje v mnohém na předchozí generaci, například přední světlomety jsou ale protažené více ke středu vozu a laguna tak vypadá užší než ve skutečnosti. Nejdéle jsme si ovšem zvykali na vysoko umístěné, leč jinak úzké zadní skupinové svítilny u liftbacku. Kombi bude zase pravděpodobně udivovat relativně zapuštěnými pátými dveřmi, chvályhodná je zde ale malá výška nakládací hrany. Využitelnost základních zavazadlových prostorů o objemu 450, resp. 508 litrů zvyšuje i vnitřní šířka 1070 mm, zadní sedadla se navíc dají sklopit zcela do roviny a v kombi tak vznikne prostor s využitelnou délkou až 2010 mm!

Všechny verze vozů disponují bezklíčovým otevíráním, a široce otevíratelnými dveřmi se nastupuje k pohodlným, leč poněkud nezvykle umístěným sedadlům. Zatímco vepředu je sedák relativně vysoko a zvláště v kombinaci s panoramatickou střechou jsou vyšší cestující v kontaktu se stropem, nízké zadní sedáky neposkytují pro stehna kvalitní oporu. Naopak na délku je v obou řadách místa dost.

Interiéru vládne zdařilá kombinace mírných křivek a dobrého zpracování. Na kvalitě získal nejen tříramenný volant, ale i odezva příjemně tuhého řízení, které kromě motorizace 1.6/81 kW používá hydraulický posilovač s proměnným účinkem. Chválíme také prodloužené páčky pod volantem a tradičně dobrý ovladač audiosoustavy tamtéž, naopak řazení manuální převodovky je oproti konkurenci stále poněkud gumové.

Vznětový dvoulitr se dodává ve třech výkonových variantách, my jsme zvolili k seznámení „střední cestu“, tedy 2.0 dCi/110 kW. Potenciálně jeden z nejžádanějších motorů byl velmi dobře utlumen, i na volnoběh nebyl zvuk příliš ostrý. Průměrné spotřeby 6,1 l/100 km jsme v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou dosáhli při průměrně dynamické jízdě, několikrát jsme přitom motor vytočili až k omezovači v 5100 otáčkách.

Velmi zvědavi jsme byli hlavně na kombinaci s agregátem 1.5 dCi/81 kW, od kterého si hodně slibuje i český dovozce. Při polovičním zatížení a opět nijak spořivé jízdě jsme neměli pocit nedostatku výkonu, spotřebu se dařilo držet pod 6,5 l/100 km a při snaze o úspory spotřeba okamžitě klesla pod šestilitrovou hranici.

Karoserie se výrazně nenaklání, sklon k nedotáčivosti je nepozorovatelný a odpružení oproti předchůdci výrazně a chvályhodně přitvrdilo. Komfort jízdy tím ale neutrpěl, občasné nerovnosti absorboval podvozek bez větších rázů a ke klidu přispívaly i účinné brzdy.

Renault laguna se v ČR začne prodávat od poloviny listopadu ve verzi liftback, kombi pak ještě před Vánoci. Ceny budou stejné, v některých luxusnějších verzích dokonce nižší než druhé generace. Kupé s avizovanými třílitrovými motory bude představeno na podzim 2008.

Renault Laguna liftback/Grandtour - modelová řada
Motor2.0 16V2.0 turbo1.5 dCi2.0 dCi2.0 dCi2.0 dCi
Zdvihový objem [cm3]199719981461199519951995
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]103/6000125/500081/400096/4000110/4000127/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]195/3750270/3250240/2000320/2000340/2000380/2000
Max. rychlost [km/h]210/205220/215192/187204/200210/211220/215
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,1/9,39,2/9,412,1/12,310,6/10,89,5/9,78,7/8,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,9/8,08,95,1/5,36,16,0/6,16,5/6,6

Spolupracujeme s TipCars.com
Volkswagen chce prodávat elektromobily za cenu konvenčních aut Volkswagen chce prodávat elektromobily za cenu konvenčních aut

Automobilka Volkswagen přislíbila, že se ceny…

Washingtonu vadí německý obchodní přebytek, tlačí na jeho snížení Washingtonu vadí německý obchodní přebytek, tlačí na jeho snížení

Americký ministr financí Steven Mnuchin na jarním…

Vzdorovat protekcionismu? Členské země MMF se k tomu navzdory očekávání nezavázaly Vzdorovat protekcionismu? Členské země MMF se k tomu navzdory očekávání nezavázaly

Členské země Mezinárodního měnového fondu (MMF) slíbily,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Renault Laguna3 – první jízdní dojmy







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají

S velkými čísly prodejů se výrobci vždy rádi pochlubí.…

Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

 




Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč

Laguna je nadále dostupná výhradně se vznětovými motory.…

Modernizovaný Renault Laguna: V Česku od 529.900 Kč Modernizovaný Renault Laguna: V Česku od 529.900 Kč

Zástupce Renaultu ve střední třídě prošel drobnými…

 



 
Koukněte na čínské kopírky ze Šanghaje: Klonuje se vesele dál

Koukněte na čínské kopírky ze Šanghaje: Klonuje se vesele dál

Dnes 11:31

Čínské značky už umí navrhnout pěkná auta, když chtějí. Ale to jim nebrání souběžně beze studu představovat "novinky" s okopírovaným designem.




Blesk.cz

5 nejzábavnějších her zdarma pro Android

5 nejzábavnějších her zdarma pro Android

Hrajete na mobilu? Pak musíte mít tyhle hity Nehrajete? Stáhněte si je taky, budou se hodit při volné chvilce…

Prezidentské volby ve Francii: Zatlučou voliči hřebík do rakve celé EU?

Prezidentské volby ve Francii: Zatlučou voliči…

Napínavou detektivku připomínají letošní prezidentské volby ve Francii. Na startovní čáře stojí čtyři kandidáti…

 

iSport.cz

Ať žije Brno! Kometa řádila s fanoušky, hráči zpívali, šéf jel na rolbě

Ať žije Brno! Kometa řádila s fanoušky, hráči…

Devět tisíc fanoušků přišlo společně s hokejisty Komety do centra Brna oslavit mistrovský titul. Přes chlad a…

NEJ úlety ze Sparta - Plzeň: Bednářův skluz i Procházkův zkrat

NEJ úlety ze Sparta - Plzeň: Bednářův skluz i…

Nejen derby pražských S přináší mimořádně vyhrocené okamžiky. Čeští fanoušci v posledních několika sezonách…

 

Reflex.cz

Nechte Krejčíře, kde je. Je tam dobře zavřen

Nechte Krejčíře, kde je. Je tam dobře zavřen

Je tu žádost českého státu do Jižní Afriky, aby vydali tam odsouzeného vězně Krejčíře domů k potrestání.…

ODS má nosné téma! V hospodách se zas bude kouřit!

ODS má nosné téma! V hospodách se zas bude kouřit!

Bez nejmenší ironie musím zkonstatovat, že se ODS podařilo najít skutečně pravicové téma. Téma, kdy neomarxisté…