Renault Laguna3 – první jízdní dojmy

Renault Laguna3 – první jízdní dojmy

 
 

Třetí generace laguny má Renaultu pomoci dobýt postupně opouštěné postavení ve střední třídě. Zda na to Laguna má, jsme zjišťovali v okolí Salzburgu.

Po třinácti letech a dvou generacích chystá Renault ve střední třídě ofenzívu. Tradiční liftback a kombi doplní příští rok i kupé a na zhýčkané evropské zákazníky čeká už od počátku sedm motorů včetně 1.5 dCi!

Podrobné představení vozu Renault Laguna jsme zveřejnili již před časem, soustředíme se tedy jen na praktické zkušenosti.

Exteriér navazuje v mnohém na předchozí generaci, například přední světlomety jsou ale protažené více ke středu vozu a laguna tak vypadá užší než ve skutečnosti. Nejdéle jsme si ovšem zvykali na vysoko umístěné, leč jinak úzké zadní skupinové svítilny u liftbacku. Kombi bude zase pravděpodobně udivovat relativně zapuštěnými pátými dveřmi, chvályhodná je zde ale malá výška nakládací hrany. Využitelnost základních zavazadlových prostorů o objemu 450, resp. 508 litrů zvyšuje i vnitřní šířka 1070 mm, zadní sedadla se navíc dají sklopit zcela do roviny a v kombi tak vznikne prostor s využitelnou délkou až 2010 mm!

Všechny verze vozů disponují bezklíčovým otevíráním, a široce otevíratelnými dveřmi se nastupuje k pohodlným, leč poněkud nezvykle umístěným sedadlům. Zatímco vepředu je sedák relativně vysoko a zvláště v kombinaci s panoramatickou střechou jsou vyšší cestující v kontaktu se stropem, nízké zadní sedáky neposkytují pro stehna kvalitní oporu. Naopak na délku je v obou řadách místa dost.

Interiéru vládne zdařilá kombinace mírných křivek a dobrého zpracování. Na kvalitě získal nejen tříramenný volant, ale i odezva příjemně tuhého řízení, které kromě motorizace 1.6/81 kW používá hydraulický posilovač s proměnným účinkem. Chválíme také prodloužené páčky pod volantem a tradičně dobrý ovladač audiosoustavy tamtéž, naopak řazení manuální převodovky je oproti konkurenci stále poněkud gumové.

Vznětový dvoulitr se dodává ve třech výkonových variantách, my jsme zvolili k seznámení „střední cestu“, tedy 2.0 dCi/110 kW. Potenciálně jeden z nejžádanějších motorů byl velmi dobře utlumen, i na volnoběh nebyl zvuk příliš ostrý. Průměrné spotřeby 6,1 l/100 km jsme v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou dosáhli při průměrně dynamické jízdě, několikrát jsme přitom motor vytočili až k omezovači v 5100 otáčkách.

Velmi zvědavi jsme byli hlavně na kombinaci s agregátem 1.5 dCi/81 kW, od kterého si hodně slibuje i český dovozce. Při polovičním zatížení a opět nijak spořivé jízdě jsme neměli pocit nedostatku výkonu, spotřebu se dařilo držet pod 6,5 l/100 km a při snaze o úspory spotřeba okamžitě klesla pod šestilitrovou hranici.

Karoserie se výrazně nenaklání, sklon k nedotáčivosti je nepozorovatelný a odpružení oproti předchůdci výrazně a chvályhodně přitvrdilo. Komfort jízdy tím ale neutrpěl, občasné nerovnosti absorboval podvozek bez větších rázů a ke klidu přispívaly i účinné brzdy.

Renault laguna se v ČR začne prodávat od poloviny listopadu ve verzi liftback, kombi pak ještě před Vánoci. Ceny budou stejné, v některých luxusnějších verzích dokonce nižší než druhé generace. Kupé s avizovanými třílitrovými motory bude představeno na podzim 2008.

Renault Laguna liftback/Grandtour - modelová řada
Motor2.0 16V2.0 turbo1.5 dCi2.0 dCi2.0 dCi2.0 dCi
Zdvihový objem [cm3]199719981461199519951995
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]103/6000125/500081/400096/4000110/4000127/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]195/3750270/3250240/2000320/2000340/2000380/2000
Max. rychlost [km/h]210/205220/215192/187204/200210/211220/215
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,1/9,39,2/9,412,1/12,310,6/10,89,5/9,78,7/8,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,9/8,08,95,1/5,36,16,0/6,16,5/6,6

Spolupracujeme s TipCars.com
Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel

Zatímco v 90. letech reagovalo Česko na rasismus a štvaní…

V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám

V Berlíně dnes pokračuje dlouhá série jednání o nové…

 
 

Přidat názorDiskuse: Renault Laguna3 – první jízdní dojmy







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

 



Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč

Laguna je nadále dostupná výhradně se vznětovými motory.…

Modernizovaný Renault Laguna: V Česku od 529.900 Kč Modernizovaný Renault Laguna: V Česku od 529.900 Kč

Zástupce Renaultu ve střední třídě prošel drobnými…

 



 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Dnes 19:50

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na koncepty většího X Plus a menšího iPhonu SE

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na…

Snad jste si nemysleli, že to iPhonem X končí. Naopak, pro Apple je to nový začátek. Jedinou otázkou je, jak to…

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec krok za krokem

Advent začíná za 14 dní! Vyrobte si adventní věnec…

První svíčku na adventních věncích budeme zapalovat už v neděli 3. prosince. Je tedy ideální čas na to, vyrobit…

 

iSport.cz

Koné o svém vyloučení: Stupidní chování! Oslabené Brno i tak slavilo

Koné o svém vyloučení: Stupidní chování! Oslabené…

Těchto tří bodů si budou fotbalisté Zbrojovky hodně vážit. Proti Teplicím museli hrát 50 minut o deseti, protože…

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala, Brno už není poslední

SESTŘIHY: Plzeňská série trvá, Slavia nadělovala,…

Neuvěřitelná série fotbalistů Plzně nekončí. Lídr Het ligy si udržel stoprocentní bilanci i po 14. kole Het…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…