TEST Garáž Auto.cz: Renault Laguna 2,0 dCi (131 kW) - Co vás zajímá?
Jako první faceliftovaný Renault Laguna dorazil k testu model s nejsilnějším turbodieselem ve verzi s řízením zadních kol 4Control.
Renault Laguna GT z českého ceníku po faceliftu nenápadně zmizel, jeho místo ale zaujala téměř stejně vybavená verze 4Control. Toto označení zdůrazňuje přítomnost systému elektrického řízení zadních kol 4Control, které je dodnes v segmentu střední třídy unikátní.
Testovaný vůz pohání nejsilnější čtyřválec 2,0 dCi, který dává výkon 131 kW při 3750 min-1 a maximum točivého momentu 400 Nm je dostupné v 2000 min-1. V tomto provedení jede 1586 kg těžká Laguna s manuální převodovkou nejrychleji 222 km/h, na stovku zrychlí za 8,5 sekundy.
Nová verze má komplexněji tvarovanou příď s decentními chromovanými lištami. Ty nejlépe vyniknou právě v kombinaci s černým lakem. Zkoušený vůz má navíc 18palcová antracitová kola Interlagos (příplatek 6.100,- Kč) a také díky nim působí mnohem hodnotnějším dojmem, než jaká je skutečná ceníková cena.
Nejsilnější turbodiesel s druhou nejvyšší výbavou (nad 4Control je ještě Initiale) pořídíte za 609.900,- Kč v hotovosti. K maximu možné výbavy v tomto sportovněji pojatém provedení pak chybí už jen paket Sport (zesílené boční vedení sedadel, elektrické nastavení, čalounění kůže/Alcantara) za 25 tisíc korun a audiosystém Bose za 16 tisíc korun, případně střešní okno (25 tisíc Kč).
Kromě bohaté výbavy a příznivé ceny patří k přednostem Renaultu Laguna také standardní záruka v délce trvání 3 roky nebo 150 tisíc kilometrů. Dalšími silnými stránkami je chování podvozku s řízením zadních kol 4Control nebo vzdušný interiér.
Dotazy týkající se testovaného vozu můžete směřovat do diskuse k tomuto článku. Na některé z nich odpovíme přímo zde, odpovědí na další se dočkáte v samotném testu.