Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Garáž Auto.cz: Renault Laguna 2,0 dCi (131 kW) - Co vás zajímá?

Diskuze (56)
Uvažujete o dostupném, ale silném turbodieselu v autě střední třídy? Jedno takové právě sedláme.

Jako první faceliftovaný Renault Laguna dorazil k testu model s nejsilnějším turbodieselem ve verzi s řízením zadních kol 4Control.

Renault Laguna GT z českého ceníku po faceliftu nenápadně zmizel, jeho místo ale zaujala téměř stejně vybavená verze 4Control. Toto označení zdůrazňuje přítomnost systému elektrického řízení zadních kol 4Control, které je dodnes v segmentu střední třídy unikátní.

Testovaný vůz pohání nejsilnější čtyřválec 2,0 dCi, který dává výkon 131 kW při 3750 min-1 a maximum točivého momentu 400 Nm je dostupné v 2000 min-1. V tomto provedení jede 1586 kg těžká Laguna s manuální převodovkou nejrychleji 222 km/h, na stovku zrychlí za 8,5 sekundy.

Nová verze má komplexněji tvarovanou příď s decentními chromovanými lištami. Ty nejlépe vyniknou právě v kombinaci s černým lakem. Zkoušený vůz má navíc 18palcová antracitová kola Interlagos (příplatek 6.100,- Kč) a také díky nim působí mnohem hodnotnějším dojmem, než jaká je skutečná ceníková cena.

Nejsilnější turbodiesel s druhou nejvyšší výbavou (nad 4Control je ještě Initiale) pořídíte za 609.900,- Kč v hotovosti. K maximu možné výbavy v tomto sportovněji pojatém provedení pak chybí už jen paket Sport (zesílené boční vedení sedadel, elektrické nastavení, čalounění kůže/Alcantara) za 25 tisíc korun a audiosystém Bose za 16 tisíc korun, případně střešní okno (25 tisíc Kč).

Kromě bohaté výbavy a příznivé ceny patří k přednostem Renaultu Laguna také standardní záruka v délce trvání 3 roky nebo 150 tisíc kilometrů. Dalšími silnými stránkami je chování podvozku s řízením zadních kol 4Control nebo vzdušný interiér.

Dotazy týkající se testovaného vozu můžete směřovat do diskuse k tomuto článku. Na některé z nich odpovíme přímo zde, odpovědí na další se dočkáte v samotném testu.

Diskuze (56)
Avatar - Ronault.
2. 2. 2011 23:54
Re: otázky
Já tedy s Lagunou udělal taky nějakou tu trať a musím říct, že jsem si zvykl bleskově až mě v některých zatáčkách musel brzdit spolujezdec, který měl strach, ale Laguna s 4C jela opravdu nesmlouvavě, lehce, dost mě to pohltilo a abych pravdu řekl, tak řízení sice šlo opravdu lehce, ale z druhé strany dnes není mnoho aut, resp. skoro žádné, které podává opravdový kontakt s vozovkou, posilovač to prostě zabije. A mám-li si vybrat, jestli se prát s volantem a tvářit se, že je to sportovní nebo řídit elegantně a lehce, což se od sedanu, tedy liftbacku střední třídy jaksi očekává, tak volím toto.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Srovnání s konkurencí
V porovnání ceny a výbavy je nejlepší Laguna s Mondeem. Insignia a Passat ačkoliv levnější než dřív, nemají za danou cenu tak bohatou výbavu. Negativem je u Laguny omezená nabídka různých verzí a jen několik možností příplatkové výbavy. Naopak Ford, Opel i VW nabízí mnoho příplatkových rozšíření výbavy včetně unikátních položek, které konkurence nemá (AFL u Opelu, automatické parkování VW a u Fordu bychom jistě také něco našli - snad adaptivní tempomat a BLIS).
Kvalitou použitých materiálů a jejich zpracování jsou všechny čtyři modely na špičkové úrovni. Rozhoduje spíš design a individuální preference. Určitě nelze jeden z daných modelů vyzdvihnout nebo naopak prohlásit za zřetelně méně kvalitní než ostatní. Kvalitu konstrukční, resp. spolehlivost nelze v týdenním testu posoudit.
Ve spotřebě paliva Laguna nijak zvlášť nevyniká, motor 2,0 dCi se 131 kW je naopak v tomto ohledu podprůměrný.
Bezpečnost pasivní jsem zatím naštěstí okusit nemusel. Aktivní bezpečnost je v obecné rovině nejlepší u Laguny, protože vyniká ovladatelností a tak je velká šance je krizové situaci vyhnout nebo ji snáze zvládnout. Renault ale zase nenabízí pokročilé bezpečnostní systémy jako monitorování mrtvého úhlu nebo adaptivní tepomat.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Re: Spotreba
Dobrý den, ano skutečná spotřeba je o něco vyšší - konkrétní údaje uvedeme v testu
31. 1. 2011 15:17
Re: otázky
jj, díky, viděl jsem
31. 1. 2011 10:04
Re: Riadenie a podvozok
Renault je na zatackovite trati rychlejsi a agilnejsi, ovsem zabava za volantem veskera zadna. Odezva od kol chybi, clovek jede spis podle odhadu. To vsek plati pro Lagunu stejne jako pro Passata, Mondeo i Insignii. Stabilizace zabira drive v Lagune.
(Srovnani GT Grandtour 2.0T 2010 a 320i Touring 2008, serpentiny na Medenec)

Kvuli naprosto odlisne koncepci se 3-er s GT srovnavat neda. Pokud bych to bral do extremu, tak Laguna GT je jizdne nejlepsi ze vsech mainstreamovych strednetridnich aut + A4, oproti zadokolkam je vsak stale dost pozadu. Chybi kontakt se silnici a tim padem i jakakoli radost a moznost predvidat.

Redakci:
Nezmenil Renault pri faceliftu nastaveni 4controlu? V mem predfl. GT mam casto pocit, ze se zad pretaci (pri normalni rychlejsi jizde), ve vasich testech jsem se docetl, ze auto neni temer mozno k pretacivosti vyprovokovat.