Renault Laguna Grandtour 2.0dCi AT – (Grand)Tour de France

Renault Laguna Grandtour 2.0dCi AT – (Grand)Tour de France

 
 

Revoluční historie se opakuje. Na konci osmnáctého století šlo o republiku, na začátku jednadvacátého století jde o střední třídu. Jediným možným řešením konkurenční situace ve střední třídě bylo vytvoření naprosto zásadního modelu.

Renault si stejně jako Citroen uvědomuje, že vlak střední třídy už německá ikona Ford Mondeo náležitě rozjela a brzy příjde další akcelerace v podobě nového Opelu Vectra. Jediným možným řešením nastalé situace bylo vyslání naprosto zásadního modelu vlastní konstrukce.

O nedávno vystřídané Laguně toho bylo napsáno mnoho a nutno uznat, že v jistých ohledech byla konkurenceschopným modelem, jenže kvalita nebyla tím, s čím si tyto elegantní a pohodlné francouzské liftbacky a kombi tykaly. Přes počáteční nadšení z nápaditého a luxusně vyhlížejícího interiéru se iluze zásadního posunu značky pomalu začínala rozplývat, s tím jak první exempláře natočily první desítky tisíc kilometrů…

Teď začínáme nanovo! A Renault slibuje, že tentokrát už bude všechno jinak.

obrázek [555 x 254]
 

Haute Couture

Design navazuje na předchozí extravagantní styl Vel Satise, ale najdeme zde i cosi z mnohem umírněnějšího Clia. Velké kombi Grandtour se díky nízkým bočním oknům tváří jako sportovní lifestylové kombi, vzdáleně připomínající třídveřové lovecké shooting braky. Proti liftbacku se nezměnil rozvor, ani výška karoserie. Ta je ale vzadu je o 106 mm delší a pro zavazadla skladnější, za což si Renault říká o 30 tisíc Kč vyšší ceníkovou cenu. Poslední sloupek karoserie začíná neuvěřitelných 40 cm před koncem karoserie. Originální záď se láme do velmi skloněného zadního okna, takže začínáte mít obavy o využitelnou velikost zavazadlového prostoru. Chyba lávky! Místa je dost!

Grand Espace

obrázek [300 x 259] Nízko položená nakladací hrana je v úrovni dna zavazadelníku, tak jak to má být. Sklopená opěradla vytvářejí rovnou ložnou plochu. I přes lifestylové vzezření exteriéru se nezapomnělo na praktičnost. Zadní sedadla lze snadno sklápět tahem za kliku na stěně zavazadlového prostoru nebo stiskem tlačítka vedle zadních sedadel. Rozměry zavazadelníku jsou všemi směry o několik centimetrů menší než u Passatu nebo Mondea, ale už zvenku je jasné, co bylo prioritou „Tvůrce automobilu“.

Dvě střešní okna – přední otevírací s rozměry 390 x 710 mm, zadní pevné s rozměry 540 x 710 mm – prosvětlují interiér, ale bohužel také snižují využitelnou interiérovou výšku. Vzadu budou mít problém s místem nad hlavou cestující s tělesnou výškou nad 180 cm. Problém nastává i když se řidič nebo spolujezdec rozhodne využít nejnižší polohu sedáku. Pod snížené sedadlo pak už chodidla nezasunete…

obrázek [555 x 337]
 

Bon voyage

Jízdní projev překvapuje. Na tak precizní řízení nejsme u Renaultů zvyklí a oprávněně patří k vrcholům třídy. Podobně jsou na tom brzdy, které se ani v kombinaci s automatickou převodovkou s úkolem zpomalovat 1,6 t těžký automobil příliš nepraly. Podvozek zachovává příkladnou míru pohodlí, na kterou jsme u francouzských vozů zvyklí a to i přes fakt, že na našem exempláři jsou zimní kola s nízkoprofilovými pneumatikami 215/45 R17. Zásadním problémem kupodivu nejsou ani krátké příčné nerovnosti, na kterých mívají i vozy střední třídy často problematické chování.

Chválu pějeme na celkový kontakt řidiče s autem a jízdní komfort, který dovoluje absolvovat dlouhé cesty bez známky větší únavy. Zásluhu na tom má i nízká hladina hluku. Valivý a aerodynamický převažuje, protože známý čtyřválec 2.0 dCi (110 kW) je v provozních otáčkách naprosto klidný, neobtěžující ani zvukem ani vibracemi. Po startu, ale i po zastavení na křižovatce, když jízdní ruchy ustanou, přeci jen proniknou vibrace turbodieselu podlahou k nohám a karoserií k uším cestujících. Je to trochu překvapivý kontrast ve srovnání s klidem, který panuje při jízdě.

obrázek [555 x 422]
 

La vie automatique

Automatická šestistupňová převodovka řadí rázně, plynule a rychle. Rozjezdy jsou svižné a poměrně sportovní, takže možná překvapí lehké trhnutí při nízkých rychlostech. Snad je to součástí záměru udělat Lagunu tak sportovní, jak to v mezích daných komfortními standardy vůbec jde. Sem patří také nekompromisní samočinné podřazování, kdykoli brzdíte před zatáčkou. Tak jako na okruhu vás stihne nižší převodový stupeň mírně zpomalit a připomene vám lehkým cuknutím, že na výjezdu ze zatáčky je vše připraveno k razantní akceleraci. Ta probíhá nejčastěji mezi 1800 a 3000 ot./min, ale když se vám chce, vydejte se až daleko do rudého pásma otáčkoměru, k hodnotě 5000 ot./min. Právě tam totiž zastaví elán tichého motoru omezovač.

obrázek [300 x 387] Zklamáním naopak zůstal manuální režim automatu, který vlastně postrádá v daném provedení smysl. Navolení požadované rychlosti je rychlé, ale provedení pod dohledem elektroniky velmi zdlouhavé. Nemluvě o široce rozšířené záměně smyslu pohybu voliče pro řazení vyššího resp. nižšího rychlostního stupně.

Zpřevodování šestistupňového automatu (+50.000,-Kč, v ceně již je poloautomatická parkovací brzda, jinak za 5 tisíc Kč) je sportovně krátké, takže ve 130 km/h už odečteme 2600 ot./min. Odpovídá tomu také spotřeba paliva. S tímto turbodieselem prakticky nelze jezdit pod 6 l/100 km, na dálnici (130 km/h) počítejte s necelými 8 l/100 km a při městské jízdě se zřejmě dočkáte podobných výsledků. Dobrou zprávou je, že ani při vyšších cestovních rychlostech (170 km/h) už neroste ani hluk ani spotřeba (8,5 l/100 km) do závratné výše. Ověřeno v tisícikilometrovém testu na německé dálniční síti. Klíčem k vyšší spotřebě bude jednak vysoká pohotovostní hmotnost a také nízký stav počtu najetých kilometrů našeho vozu. Po zajetí lze na palubním počítači očekávat hodnoty mezi sedmi a osmi litry.

obrázek [555 x 358]
 

Cherchez la femme

Ve Francii navrhli kombi, které se těžko bude stavět proti stávajícím konkurentům (Vectra, Passat, Mondeo), stavěným hlavně s preferencí užitné hodnoty. Uspět by ale mohlo proti novým designově orientovaným modelům, které míří na trh (Mazda6, Insignia, Accord). Maximální objemy Francouzi vyměnili za ladnější křivky karoserie, která ale není o nic (=29 mm) kratší než kombi Ford Mondeo. Místo jezevčíka s extrémním prostorem uvnitř dostáváte mírně nadprůměrně prostorný zavazadelník (v základním uspořádání) a interiér. Subjektivní dojmy z interiéru se dají bez nadsázky srovnávat s mnohem dražšími prémiovými modely. Pokud Renault dodrží sliby o novém kvalitativním standardu nové, Laguny, naplní Laguna revoluční odkaz Renaultu beze zbytku.

První cena vozu704.900,-Kč (2.0 16V (103 kW), Authentique)
První cena vozu s testovanou motorizací819.900,-Kč (2.0 dCi (110 kW), Expression)
Základní cena testovaného vozu909.900,-Kč (2.0 dCi (110 kW) AT, Dynamique)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.139.100,-Kč (2.0 dCi (110 kW) AT, Dynamique)

Související články

Plusy

  • tichý, kultivovaný a když je třeba i úsporný motor
  • luxusní provedení a výbava
  • komfort na palubě
  • dostatek odkládacích ploch
  • v samočinném režimu výborná automatická převodovka
  • systém sklápění sedadel

Minusy

  • pomalá změna převodů při manuální volbě
  • vyšší ceny některých příplatkových položek
  • vyšší očekávaná ztráta hodnoty
  • ve srovnání s konkurenty menší zavazadlový prostor (při dvoumístné konfiguraci)
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Laguna Grandtour

Cena v základní výbavě: 704 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 139 100 Kč

Základní výbava:Nárazníky, kliky a vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, chromované rámování oken, 17palcová litá kola Spider, ABS s EBV, ESP, čelní, boční a hlavové airbagy, systém ISOFIX na krajních zadních sedadlech, automatické uzamykání dveří za jízdy, bixenonové samonatáčecí světlomety s ostřikovači, mlhové světlomety, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dešťový a světelný senzor, posilovač řízení, palubní počítač, tempomat s omezovačem rychlosti, výškově a podélně nastavitelný volant, elektronická karta Renault místo klíče, kožený 3ramenný volant, koženkový potah dveří a loketní opěrky, manuálně výškově nastavitelné sedadla řidiče a spolujezdce, kombinace koženého a látkového čalounění, dvouzónová automatická klimatizace, pylový filtr, autorádio s CD přehrávačem a ovládáním pod volantem, záruka 36 měsíců nebo do ujetí 150.000 km, filtr pevných částic, Parkovací senzor vzadu (odpojitelný, s nastavitelnou intenzitou), kombinace koženého a látkového čalounění, tmavě šedé, poloautomatická parkovací brzda

Výbava testovaného vozu:Metalická barva (+ 14.700,- Kč), kontrola tlaku v pneumatikách (+ 8.000,- Kč), elektricky sklopná vnější zrcátka s modrým tónováním (+ 4.000,- Kč), vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zacloňováním (+ 2.000,- Kč), parkovací systém vzadu (+ 12.000,- Kč), inteligentní elektronická karta Renault místo klíče (+ 15.000,- Kč), kožené čalounění v kombinaci s Alcantarou (+ 35.000,- Kč), navigační a komunikační systém Carminat DVD s hlasovým ovládáním telefonu přes bluetooth a s rádiem 4x 50 W MP3 s měničem na 6 CD (+ 75.000,- Kč), vyhřívaná přední sedadla elektricky nastavitelná (+ 26.000,- Kč), elektricky otevíratelné střešní okno s pevným prosklením vzadu (+25.000,-Kč), otevíratelné okno dveří zavazadlového prostoru (+8.500,-Kč), atermické čelní sklo (+4.000,-Kč)

Obchody mezi Českem a Barmou rostou. Především díky dovozu oděvů Obchody mezi Českem a Barmou rostou. Především díky dovozu oděvů

Tuzemský vývoz do Myanmaru alias Barmy roste na rozdíl…

Zápisník Jany Havligerové: Tuzemák v ohrožení Zápisník Jany Havligerové: Tuzemák v ohrožení

Sobotkův kabinet, který už vládne víceméně jenom proto,…

 
Technické údaje
Motor Renault Laguna Grandtour
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.6 / 5.7 / 7.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 508 / 1593
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1557 / 498
Rozměr pneu:215/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4801
b) šířka (mm): 1811
c) výška (mm): 1445
d) rozvor (mm): 2756
e) rozchod vpředu (mm): 1557
f) rozchod vzadu (mm): 1512
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 970 / 1170
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 870
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ne
Hodnocení Renault Laguna Grandtour
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,12
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších

Donald Trump na svých autech nikdy nešetřil.

Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

 



Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč

Laguna je nadále dostupná výhradně se vznětovými motory.…

Modernizovaný Renault Laguna: V Česku od 529.900 Kč Modernizovaný Renault Laguna: V Česku od 529.900 Kč

Zástupce Renaultu ve střední třídě prošel drobnými…

 



 
Slavné automobilové značky a jejich jízdní kola. Podívejte se do galerie!

Automobilové značky a jejich jízdní kola. Podívejte se do galerie!

Dnes 08:00

Automobilky svým zákazníkům vedle samotných automobilů nabízí pod svou značkou mnoho nejrůznějších produktů a k těm nejatraktivnějším patří i jízdní kola.




Blesk.cz

Do stanice Anděl se lidé od pondělí dostanou jen přes Knížecí. Vstup se otevře zase v červnu

Do stanice Anděl se lidé od pondělí dostanou jen…

Od pondělí 25. září je uzavřen vstup do jedné z nejvytíženějších nepřestupních stanic – na metro Anděl se směrem…

Dýně, víno a kapři. Podzim v Dolním Rakousku vás příjemně zasytí

Dýně, víno a kapři. Podzim v Dolním Rakousku vás…

Podzimní odpočinek doplněný výborným jídlem, krásnými výhledy a čerstvým vzduchem. Dolní Rakousko přinese…

 

iSport.cz

Hvězdy nejen na kurtu. Při Laver Cupu fandila Federerova Mirka, Topolánek i Jágr

Hvězdy nejen na kurtu. Při Laver Cupu fandila…

Byl to velkolepý tenisový víkend. Premiérový ročník Laver Cupu se mimořádně vydařil nejen na kurtu v O2 areně.…

Stramaccioni: Pomohl také Křetínský v šatně, fanoušky potřebujeme zpět

Stramaccioni: Pomohl také Křetínský v šatně,…

Po prohraném derby museli zabrat. Hrozilo, že by mohl přijít další propad tabulkou. Na fotbalisty Sparty dokonce…

 

Reflex.cz

Z Angličana Italem. Herec Colin Firth získal italské občanství. Je to kvůli Brexitu?

Z Angličana Italem. Herec Colin Firth získal italské…

Britský herec Colin Firth, který v roce 2010 získal Oscara za film Králova řeč, byl vždy považován za typického…

Sledujeme ŽIVĚ: Podle odhadů vyhrála volby v Německu Merkelová. Má ale méně hlasů, než se čekalo

Sledujeme ŽIVĚ: Podle odhadů vyhrála volby v Německu…

K vysoké účasti v dnešních parlamentních volbách vyzvala voliče řada německých politiků včetně prezidenta…