Renault Laguna Grandtour 2.0dCi AT – (Grand)Tour de France

Renault Laguna Grandtour 2.0dCi AT – (Grand)Tour de France

 
 

Revoluční historie se opakuje. Na konci osmnáctého století šlo o republiku, na začátku jednadvacátého století jde o střední třídu. Jediným možným řešením konkurenční situace ve střední třídě bylo vytvoření naprosto zásadního modelu.

Renault si stejně jako Citroen uvědomuje, že vlak střední třídy už německá ikona Ford Mondeo náležitě rozjela a brzy příjde další akcelerace v podobě nového Opelu Vectra. Jediným možným řešením nastalé situace bylo vyslání naprosto zásadního modelu vlastní konstrukce.

O nedávno vystřídané Laguně toho bylo napsáno mnoho a nutno uznat, že v jistých ohledech byla konkurenceschopným modelem, jenže kvalita nebyla tím, s čím si tyto elegantní a pohodlné francouzské liftbacky a kombi tykaly. Přes počáteční nadšení z nápaditého a luxusně vyhlížejícího interiéru se iluze zásadního posunu značky pomalu začínala rozplývat, s tím jak první exempláře natočily první desítky tisíc kilometrů…

Teď začínáme nanovo! A Renault slibuje, že tentokrát už bude všechno jinak.

obrázek [555 x 254]
 

Haute Couture

Design navazuje na předchozí extravagantní styl Vel Satise, ale najdeme zde i cosi z mnohem umírněnějšího Clia. Velké kombi Grandtour se díky nízkým bočním oknům tváří jako sportovní lifestylové kombi, vzdáleně připomínající třídveřové lovecké shooting braky. Proti liftbacku se nezměnil rozvor, ani výška karoserie. Ta je ale vzadu je o 106 mm delší a pro zavazadla skladnější, za což si Renault říká o 30 tisíc Kč vyšší ceníkovou cenu. Poslední sloupek karoserie začíná neuvěřitelných 40 cm před koncem karoserie. Originální záď se láme do velmi skloněného zadního okna, takže začínáte mít obavy o využitelnou velikost zavazadlového prostoru. Chyba lávky! Místa je dost!

Grand Espace

obrázek [300 x 259] Nízko položená nakladací hrana je v úrovni dna zavazadelníku, tak jak to má být. Sklopená opěradla vytvářejí rovnou ložnou plochu. I přes lifestylové vzezření exteriéru se nezapomnělo na praktičnost. Zadní sedadla lze snadno sklápět tahem za kliku na stěně zavazadlového prostoru nebo stiskem tlačítka vedle zadních sedadel. Rozměry zavazadelníku jsou všemi směry o několik centimetrů menší než u Passatu nebo Mondea, ale už zvenku je jasné, co bylo prioritou „Tvůrce automobilu“.

Dvě střešní okna – přední otevírací s rozměry 390 x 710 mm, zadní pevné s rozměry 540 x 710 mm – prosvětlují interiér, ale bohužel také snižují využitelnou interiérovou výšku. Vzadu budou mít problém s místem nad hlavou cestující s tělesnou výškou nad 180 cm. Problém nastává i když se řidič nebo spolujezdec rozhodne využít nejnižší polohu sedáku. Pod snížené sedadlo pak už chodidla nezasunete…

obrázek [555 x 337]
 

Bon voyage

Jízdní projev překvapuje. Na tak precizní řízení nejsme u Renaultů zvyklí a oprávněně patří k vrcholům třídy. Podobně jsou na tom brzdy, které se ani v kombinaci s automatickou převodovkou s úkolem zpomalovat 1,6 t těžký automobil příliš nepraly. Podvozek zachovává příkladnou míru pohodlí, na kterou jsme u francouzských vozů zvyklí a to i přes fakt, že na našem exempláři jsou zimní kola s nízkoprofilovými pneumatikami 215/45 R17. Zásadním problémem kupodivu nejsou ani krátké příčné nerovnosti, na kterých mívají i vozy střední třídy často problematické chování.

Chválu pějeme na celkový kontakt řidiče s autem a jízdní komfort, který dovoluje absolvovat dlouhé cesty bez známky větší únavy. Zásluhu na tom má i nízká hladina hluku. Valivý a aerodynamický převažuje, protože známý čtyřválec 2.0 dCi (110 kW) je v provozních otáčkách naprosto klidný, neobtěžující ani zvukem ani vibracemi. Po startu, ale i po zastavení na křižovatce, když jízdní ruchy ustanou, přeci jen proniknou vibrace turbodieselu podlahou k nohám a karoserií k uším cestujících. Je to trochu překvapivý kontrast ve srovnání s klidem, který panuje při jízdě.

obrázek [555 x 422]
 

La vie automatique

Automatická šestistupňová převodovka řadí rázně, plynule a rychle. Rozjezdy jsou svižné a poměrně sportovní, takže možná překvapí lehké trhnutí při nízkých rychlostech. Snad je to součástí záměru udělat Lagunu tak sportovní, jak to v mezích daných komfortními standardy vůbec jde. Sem patří také nekompromisní samočinné podřazování, kdykoli brzdíte před zatáčkou. Tak jako na okruhu vás stihne nižší převodový stupeň mírně zpomalit a připomene vám lehkým cuknutím, že na výjezdu ze zatáčky je vše připraveno k razantní akceleraci. Ta probíhá nejčastěji mezi 1800 a 3000 ot./min, ale když se vám chce, vydejte se až daleko do rudého pásma otáčkoměru, k hodnotě 5000 ot./min. Právě tam totiž zastaví elán tichého motoru omezovač.

obrázek [300 x 387] Zklamáním naopak zůstal manuální režim automatu, který vlastně postrádá v daném provedení smysl. Navolení požadované rychlosti je rychlé, ale provedení pod dohledem elektroniky velmi zdlouhavé. Nemluvě o široce rozšířené záměně smyslu pohybu voliče pro řazení vyššího resp. nižšího rychlostního stupně.

Zpřevodování šestistupňového automatu (+50.000,-Kč, v ceně již je poloautomatická parkovací brzda, jinak za 5 tisíc Kč) je sportovně krátké, takže ve 130 km/h už odečteme 2600 ot./min. Odpovídá tomu také spotřeba paliva. S tímto turbodieselem prakticky nelze jezdit pod 6 l/100 km, na dálnici (130 km/h) počítejte s necelými 8 l/100 km a při městské jízdě se zřejmě dočkáte podobných výsledků. Dobrou zprávou je, že ani při vyšších cestovních rychlostech (170 km/h) už neroste ani hluk ani spotřeba (8,5 l/100 km) do závratné výše. Ověřeno v tisícikilometrovém testu na německé dálniční síti. Klíčem k vyšší spotřebě bude jednak vysoká pohotovostní hmotnost a také nízký stav počtu najetých kilometrů našeho vozu. Po zajetí lze na palubním počítači očekávat hodnoty mezi sedmi a osmi litry.

obrázek [555 x 358]
 

Cherchez la femme

Ve Francii navrhli kombi, které se těžko bude stavět proti stávajícím konkurentům (Vectra, Passat, Mondeo), stavěným hlavně s preferencí užitné hodnoty. Uspět by ale mohlo proti novým designově orientovaným modelům, které míří na trh (Mazda6, Insignia, Accord). Maximální objemy Francouzi vyměnili za ladnější křivky karoserie, která ale není o nic (=29 mm) kratší než kombi Ford Mondeo. Místo jezevčíka s extrémním prostorem uvnitř dostáváte mírně nadprůměrně prostorný zavazadelník (v základním uspořádání) a interiér. Subjektivní dojmy z interiéru se dají bez nadsázky srovnávat s mnohem dražšími prémiovými modely. Pokud Renault dodrží sliby o novém kvalitativním standardu nové, Laguny, naplní Laguna revoluční odkaz Renaultu beze zbytku.

První cena vozu704.900,-Kč (2.0 16V (103 kW), Authentique)
První cena vozu s testovanou motorizací819.900,-Kč (2.0 dCi (110 kW), Expression)
Základní cena testovaného vozu909.900,-Kč (2.0 dCi (110 kW) AT, Dynamique)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.139.100,-Kč (2.0 dCi (110 kW) AT, Dynamique)

Související články

Plusy

  • tichý, kultivovaný a když je třeba i úsporný motor
  • luxusní provedení a výbava
  • komfort na palubě
  • dostatek odkládacích ploch
  • v samočinném režimu výborná automatická převodovka
  • systém sklápění sedadel

Minusy

  • pomalá změna převodů při manuální volbě
  • vyšší ceny některých příplatkových položek
  • vyšší očekávaná ztráta hodnoty
  • ve srovnání s konkurenty menší zavazadlový prostor (při dvoumístné konfiguraci)
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Laguna Grandtour

Cena v základní výbavě: 704 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 139 100 Kč

Základní výbava:Nárazníky, kliky a vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, chromované rámování oken, 17palcová litá kola Spider, ABS s EBV, ESP, čelní, boční a hlavové airbagy, systém ISOFIX na krajních zadních sedadlech, automatické uzamykání dveří za jízdy, bixenonové samonatáčecí světlomety s ostřikovači, mlhové světlomety, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, dešťový a světelný senzor, posilovač řízení, palubní počítač, tempomat s omezovačem rychlosti, výškově a podélně nastavitelný volant, elektronická karta Renault místo klíče, kožený 3ramenný volant, koženkový potah dveří a loketní opěrky, manuálně výškově nastavitelné sedadla řidiče a spolujezdce, kombinace koženého a látkového čalounění, dvouzónová automatická klimatizace, pylový filtr, autorádio s CD přehrávačem a ovládáním pod volantem, záruka 36 měsíců nebo do ujetí 150.000 km, filtr pevných částic, Parkovací senzor vzadu (odpojitelný, s nastavitelnou intenzitou), kombinace koženého a látkového čalounění, tmavě šedé, poloautomatická parkovací brzda

Výbava testovaného vozu:Metalická barva (+ 14.700,- Kč), kontrola tlaku v pneumatikách (+ 8.000,- Kč), elektricky sklopná vnější zrcátka s modrým tónováním (+ 4.000,- Kč), vnitřní zpětné zrcátko s automatickým zacloňováním (+ 2.000,- Kč), parkovací systém vzadu (+ 12.000,- Kč), inteligentní elektronická karta Renault místo klíče (+ 15.000,- Kč), kožené čalounění v kombinaci s Alcantarou (+ 35.000,- Kč), navigační a komunikační systém Carminat DVD s hlasovým ovládáním telefonu přes bluetooth a s rádiem 4x 50 W MP3 s měničem na 6 CD (+ 75.000,- Kč), vyhřívaná přední sedadla elektricky nastavitelná (+ 26.000,- Kč), elektricky otevíratelné střešní okno s pevným prosklením vzadu (+25.000,-Kč), otevíratelné okno dveří zavazadlového prostoru (+8.500,-Kč), atermické čelní sklo (+4.000,-Kč)

Další komplikace pro novou vládu. KSČM i část ČSSD má výhrady k Malé a Novákové Další komplikace pro novou vládu. KSČM i část ČSSD má výhrady k Malé a Novákové

Komunisté i část ČSSD má výhrady k poslankyni Taťáně…

Zeman novou vládu jmenuje ve středu, uvedl Babiš Zeman novou vládu jmenuje ve středu, uvedl Babiš

Novou vládu by měl prezident Miloš Zeman jmenovat ve…

Erdogan je na cestě k prezidentské obhajobě Erdogan je na cestě k prezidentské obhajobě

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan je na cestě k…

Praha jako vzorové město. Má jednu z nejvyspělejších dopravních sítí, říká studie Praha jako vzorové město. Má jednu z nejvyspělejších dopravních sítí, říká studie

O šest příček si polepšilo hlavní město České republiky v…

 
Technické údaje
Motor Renault Laguna Grandtour
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.6 / 5.7 / 7.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 508 / 1593
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1557 / 498
Rozměr pneu:215/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4801
b) šířka (mm): 1811
c) výška (mm): 1445
d) rozvor (mm): 2756
e) rozchod vpředu (mm): 1557
f) rozchod vzadu (mm): 1512
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 970 / 1170
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 570 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 870
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 460
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 670
místo vzadu pod předním sedadlem: Ne
Hodnocení Renault Laguna Grandtour
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 7
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,12
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace Chorvatsko autem 2018: Užitečné rady, tipy, poplatky, krásné destinace

V 70. letech vznikla v ČSSR studie tunelu z okolí Českých…

Audi A6 už má české ceny. Zatím jej koupíte jen s třílitrovým TDI Audi A6 už má české ceny. Zatím jej koupíte jen s třílitrovým TDI

Audi začala na českém trhu nabízet novou generaci svého…

 



Ojetý Renault Laguna III (2007-2015): Špatná pověst, lepší auto Ojetý Renault Laguna III (2007-2015): Špatná pověst, lepší auto

Třetí generace laguny v zásadě zcela napravila vše…

Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč Renault Laguna plošně zlevnil o 60.000 Kč, stojí od 469.900 Kč

Laguna je nadále dostupná výhradně se vznětovými motory.…

 



 
GP Francie 2018 vyhrál Hamilton, Bottas a Vettel kolidovali

GP Francie 2018 vyhrál Hamilton, Bottas a Vettel kolidovali

Včera

Velkou cenu Francie na okruhu Paula Ricarda vyhrál Lewis Hamilton před Maxem Verstappenem a Kimim Räikkönenem.




Blesk.cz

Loď plná uprchlíků dál marně hledá přístav. Nesmí do Itálii, ani na Maltu

Loď plná uprchlíků dál marně hledá přístav. Nesmí do…

Už čtvrtý den pokračuje praktická blokáda lodě Lifeline s přibližně 230 migranty na palubě ze strany Itálie a…

Otřesné záběry smrtelné nehody na Děčínsku: Osobák to napálil do kamionu

Otřesné záběry smrtelné nehody na Děčínsku: Osobák…

Hrůzné video zachycující smrtelnou nehodu na Děčínsku se šíří sociálními sítěmi. Nahrávka pochází z kabiny…

 

iSport.cz

Hokejisté bavili na hřišti, Pastrňák byl jako Marcelo. Vybralo se přes milion

Hokejisté bavili na hřišti, Pastrňák byl jako…

Pobavili lidi fotbalovým uměním. Rozdali jim podpisy. I radost. A to hlavní: Pomohli vybrat více než milion…

Hvězdný Sagan o (ne)plánovaném úniku, nájezdu fanoušků i Tour

Hvězdný Sagan o (ne)plánovaném úniku, nájezdu…

Peter Sagan ukázal na společném mistrovství silničních cyklistů České republiky a Slovenska svou extratřídu.…

 

Reflex.cz

Diskuse o Pochem byla nesmyslná, českou zahraniční politiku dnes i tak řídí Babiš

Diskuse o Pochem byla nesmyslná, českou zahraniční…

Všimli jste si, že naši zahraniční politiku od 6. prosince minulého roku, kdy byl jmenován premiérem, řídí…

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan tureckým prezidentem i předsedou vlády?

Volby v Turecku sledujeme online: Stane se Erdoan…

Už 16 let je u moci šéf islamistické strany AKP Recep Tayyip Erdoan. Byl už premiérem, prezidentem a teď chce…