Renault Laguna II s přeplňovaným dvoulitrem

Renault Laguna II s přeplňovaným dvoulitrem

 
 

Dva roky po premiéře druhé generace Laguny, přichází francouzský výrobce s prvními změnami v technice, výbavě a vzhledu úspěšné limuzíny a kombi.

Dva roky po premiéře druhé generace Laguny, přichází francouzský výrobce s prvními změnami v technice, výbavě a vzhledu úspěšné limuzíny a kombi. Dosud nejvýznamnější bylo pro Lagunu ocenění v nezávislém hodnocení pasivní bezpečnosti Euro NCAP, ve kterém jako první automobil vůbec, získala 5 hvězd a dodnes je součástí pouze úzkého kruhu takto vyznamenaných vozidel.

Od počátku roku 2003 byla rozšířena nabídka motorů o přeplňovaný agregát 2.0T 16V, dodávaný ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou. Motor, který již pohání větší modely Avantime a Vel Satis, má v Laguně stejný výkon 120 kW (165 k) při 5000 ot./min, ale vyšší točivý moment 270 Nm při 3250 ot./min oproti původním 250 Nm. Klidný běh motoru je výsledkem pečlivého vyvážení a doplnění konstrukce o dvouhmotový setrvačník. Maximální rychlost hatchbacku je 218 km/h a 1 km s pevným startem zvládne za 29,4 s. V kombinovaném cyklu spotřebuje Laguna 2.0T jen 8,2 l/100 km. Ke konci roku 2003 přijde na trh ještě automatická pětistupňová převodovka Proactive. Dvoulitrový turbomotor bude dodáván ve vozidlech, jejichž zvláštní výbava má za základ úroveň “Dynamique”, obohacenou o 17palcová kola Luxor, modrou barvu Storm Blue, xenonové světlomety, zadní spoiler pro hatchback a možnost zakoupení navigačního systému Carminat. Druhá generace sytému Carminat umožní během roku 2003 navigaci i s ohledem na aktuální dopravní situaci v projížděném území.

Laguna II s motorem 2.2 dCi bude od roku 2003 k dispozici s automatickou převodovkou Proactive. Tento motor využívá poslední generaci vstřikování common-rail, disponuje 16 ventily, vyvažovacími hřídeli a dvouhmotovým setrvačníkem. Ve spojení s automatem jede Laguna nejvýše 208 km/h a spotřebuje průměrně 7,6 l na 100 km.

Nové jsou hodnotnější materiály použité na čalounění interiéru a sedadel. Důležitější však je sériová montáž poslední generace ESP do všech Lagun. ESP v sobě zahrnuje i kontrolu nedotáčivosti, která může nastat při vyhýbacím manévru. V té chvíli je snížen dodávaný točivý moment motoru a přibrzďováním jednoho nebo více kol, je Laguna „natočena“ do původně zamýšleného směru. Je-li systém v činnosti, jsou aktivována brzdová světla, aby tak informovala řidiče ostatních automobilů na možné náhlé zpomalení. ESP zahrnuje také protiprokluzový systém ASR, usnadňující rozjezd.

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají

S velkými čísly prodejů se výrobci vždy rádi pochlubí.…

Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta

Tuzemská automobilka Škoda sice na českém trhu zlevnila…

 




Ojetý Renault Laguna III (2007-2015): Špatná pověst, lepší auto Ojetý Renault Laguna III (2007-2015): Špatná pověst, lepší auto

Třetí generace laguny v zásadě zcela napravila vše…

Renault Laguna (2000-2007) - šarmantní, ale problematická Renault Laguna (2000-2007) - šarmantní, ale problematická

Francouzský šarm se v případě koupě aktuálního provedení…

 



 
Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Dnes 18:10

Pohon předních kol a motor vpředu je dnes nejrozšířenější u osobních aut. Jaké má výhody a nevýhody? A proč mají automobiloví nadšenci tak rádi klasickou koncepci pohonu?




Blesk.cz

Jarka (31) si při kojení našla bulku. Její nemoc odstarovala unikátní projekt

Jarka (31) si při kojení našla bulku. Její nemoc…

Jarka, matka dvou dětí, si v září v roce 2016 nahmatala při kojení bulku v prsu. Její kamarádka Markéta jí…

Je Modrá velryba nebezpečná? Neví to ani Chovanec, chce důkazy od policie

Je Modrá velryba nebezpečná? Neví to ani Chovanec,…

Ministr vnitra Milan Chovanec (ČSSD) neví, jestli je tzv. Modrá velryba nebezpečnou hrou, jak tvrdí policie,…

 

iSport.cz

V Egyptě mám novou smlouvu, ohradil se Straka. Nevíte, co tu znamenám

V Egyptě mám novou smlouvu, ohradil se Straka.…

Byla to jen kachna. Nic, co by se zakládalo na pravdě. František Straka zůstává i nadále trenérem egyptského…

Schickův gól snů! Krásně si přehodil obránce, pak mu utekl a skóroval

Schickův gól snů! Krásně si přehodil obránce, pak mu…

Jízda Patrika Schicka v italské lize pokračuje! Český útočník znovu v dresu Sampdorie Janov potvrdil, v jak…

 

Reflex.cz

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty Woman, v osobním životě čelil řadě tragédií

Roy Orbison dal světu slavný hit k filmu Pretty…

California Blue, You Got It, I Drove All Night, Only The Lonely a především Oh, Pretty Women. To jsou jména…

Avokádový fresh, hamburger nebo zmrzlina. V Amsterdamu otevřela restaurace, kde najdete avokádo na tisíc způsobů

Avokádový fresh, hamburger nebo zmrzlina. V…

Zelená nezelenina, kterou milují gurmáni po celém světě. Avokádo, zelený plod hruškovce přelahodného, bohatý na…