Renault Laguna II s přeplňovaným dvoulitrem

Renault Laguna II s přeplňovaným dvoulitrem

 
 

Dva roky po premiéře druhé generace Laguny, přichází francouzský výrobce s prvními změnami v technice, výbavě a vzhledu úspěšné limuzíny a kombi.

Dva roky po premiéře druhé generace Laguny, přichází francouzský výrobce s prvními změnami v technice, výbavě a vzhledu úspěšné limuzíny a kombi. Dosud nejvýznamnější bylo pro Lagunu ocenění v nezávislém hodnocení pasivní bezpečnosti Euro NCAP, ve kterém jako první automobil vůbec, získala 5 hvězd a dodnes je součástí pouze úzkého kruhu takto vyznamenaných vozidel.

Od počátku roku 2003 byla rozšířena nabídka motorů o přeplňovaný agregát 2.0T 16V, dodávaný ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou. Motor, který již pohání větší modely Avantime a Vel Satis, má v Laguně stejný výkon 120 kW (165 k) při 5000 ot./min, ale vyšší točivý moment 270 Nm při 3250 ot./min oproti původním 250 Nm. Klidný běh motoru je výsledkem pečlivého vyvážení a doplnění konstrukce o dvouhmotový setrvačník. Maximální rychlost hatchbacku je 218 km/h a 1 km s pevným startem zvládne za 29,4 s. V kombinovaném cyklu spotřebuje Laguna 2.0T jen 8,2 l/100 km. Ke konci roku 2003 přijde na trh ještě automatická pětistupňová převodovka Proactive. Dvoulitrový turbomotor bude dodáván ve vozidlech, jejichž zvláštní výbava má za základ úroveň “Dynamique”, obohacenou o 17palcová kola Luxor, modrou barvu Storm Blue, xenonové světlomety, zadní spoiler pro hatchback a možnost zakoupení navigačního systému Carminat. Druhá generace sytému Carminat umožní během roku 2003 navigaci i s ohledem na aktuální dopravní situaci v projížděném území.

Laguna II s motorem 2.2 dCi bude od roku 2003 k dispozici s automatickou převodovkou Proactive. Tento motor využívá poslední generaci vstřikování common-rail, disponuje 16 ventily, vyvažovacími hřídeli a dvouhmotovým setrvačníkem. Ve spojení s automatem jede Laguna nejvýše 208 km/h a spotřebuje průměrně 7,6 l na 100 km.

Nové jsou hodnotnější materiály použité na čalounění interiéru a sedadel. Důležitější však je sériová montáž poslední generace ESP do všech Lagun. ESP v sobě zahrnuje i kontrolu nedotáčivosti, která může nastat při vyhýbacím manévru. V té chvíli je snížen dodávaný točivý moment motoru a přibrzďováním jednoho nebo více kol, je Laguna „natočena“ do původně zamýšleného směru. Je-li systém v činnosti, jsou aktivována brzdová světla, aby tak informovala řidiče ostatních automobilů na možné náhlé zpomalení. ESP zahrnuje také protiprokluzový systém ASR, usnadňující rozjezd.

Spolupracujeme s TipCars.com
Britové evakuovali vyhlídkové kolo London Eye kvůli nálezu nevybuchlé bomby z války Britové evakuovali vyhlídkové kolo London Eye kvůli nálezu nevybuchlé bomby z války

Vyhlídkové kolo London Eye bylo dnes krátce evakuováno…

Hegemonie Airbusu a Boeingu pomalu končí, o své místo bojují ostatní výrobci Hegemonie Airbusu a Boeingu pomalu končí, o své místo bojují ostatní výrobci

Končící aerosalon v Paříži se nesl především v duchu…

O společnosti, která přepsala dějiny byznysu O společnosti, která přepsala dějiny byznysu

První úpis akcií na světě je jedno z prvenství, které…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

 




Ojetý Renault Laguna III (2007-2015): Špatná pověst, lepší auto Ojetý Renault Laguna III (2007-2015): Špatná pověst, lepší auto

Třetí generace laguny v zásadě zcela napravila vše…

Renault Laguna (2000-2007) - šarmantní, ale problematická Renault Laguna (2000-2007) - šarmantní, ale problematická

Francouzský šarm se v případě koupě aktuálního provedení…

 



 
Podívejte se na desítku nejrychlejších produkčních aut na Nürburgringu v akci

Podívejte se na desítku nejrychlejších produkčních aut na Nürburgringu v akci

Dnes 17:46

Deset videí nabízí ty nejrychlejší automobily, s nimiž lze ještě legálně vyrazit i do běžného silničního provozu.




Blesk.cz

Egypt dá Saúdské Arábii 2 ostrovy. Kritici: „Prodal“ je za pomoc

Egypt dá Saúdské Arábii 2 ostrovy. Kritici: „Prodal“…

Saúdská Arábie získá nové území. Egypt jí přenechá dva neobydlené, ale strategicky významné ostrovy v Rudém…

Sara (26) kvůli nemoci vypadá jako stařena! Za své tělo se nestydí a dala se na modeling

Sara (26) kvůli nemoci vypadá jako stařena! Za své…

Vypadá jako stařena, přitom jí je teprve 26 let. Američanka Sara Geurts totiž trpí vzácnou nemocí, kvůli které…

 

iSport.cz

Ngadeu s Kamerunem na Poháru FIFA končí. Postupují Německo a Chile

Ngadeu s Kamerunem na Poháru FIFA končí. Postupují…

Fotbalisté Německa a Chile postoupili na Poháru FIFA do semifinále. Němci po výhře 3:1 nad Kamerunem ovládli…

Kouč Slováků Hapal plakal: Zápas Němců s Italy? Ostuda fotbalu

Kouč Slováků Hapal plakal: Zápas Němců s Italy?…

Dobojováno jest, Česko a Slovensko na EURO do 21 let končí. Do semifinále neprošel ani jeden tým. Zatímco…

 

Reflex.cz

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik řekne jako první magické slůvko na č?

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik…

Nezaujatý pozorovatel naší politické scény si už dávno musel položit otázku, který politik překročí magickou…

Japonci na vážkách. Povolí usednout na chryzantémový trůn ženě?

Japonci na vážkách. Povolí usednout na chryzantémový…

Třiaosmdesátiletý japonský císař Akihito na konci příštího roku ze zdravotních důvodů odstoupí ze své funkce.…