Renault Laguna II s přeplňovaným dvoulitrem

Renault Laguna II s přeplňovaným dvoulitrem

 
 

Dva roky po premiéře druhé generace Laguny, přichází francouzský výrobce s prvními změnami v technice, výbavě a vzhledu úspěšné limuzíny a kombi.

Dva roky po premiéře druhé generace Laguny, přichází francouzský výrobce s prvními změnami v technice, výbavě a vzhledu úspěšné limuzíny a kombi. Dosud nejvýznamnější bylo pro Lagunu ocenění v nezávislém hodnocení pasivní bezpečnosti Euro NCAP, ve kterém jako první automobil vůbec, získala 5 hvězd a dodnes je součástí pouze úzkého kruhu takto vyznamenaných vozidel.

Od počátku roku 2003 byla rozšířena nabídka motorů o přeplňovaný agregát 2.0T 16V, dodávaný ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou. Motor, který již pohání větší modely Avantime a Vel Satis, má v Laguně stejný výkon 120 kW (165 k) při 5000 ot./min, ale vyšší točivý moment 270 Nm při 3250 ot./min oproti původním 250 Nm. Klidný běh motoru je výsledkem pečlivého vyvážení a doplnění konstrukce o dvouhmotový setrvačník. Maximální rychlost hatchbacku je 218 km/h a 1 km s pevným startem zvládne za 29,4 s. V kombinovaném cyklu spotřebuje Laguna 2.0T jen 8,2 l/100 km. Ke konci roku 2003 přijde na trh ještě automatická pětistupňová převodovka Proactive. Dvoulitrový turbomotor bude dodáván ve vozidlech, jejichž zvláštní výbava má za základ úroveň “Dynamique”, obohacenou o 17palcová kola Luxor, modrou barvu Storm Blue, xenonové světlomety, zadní spoiler pro hatchback a možnost zakoupení navigačního systému Carminat. Druhá generace sytému Carminat umožní během roku 2003 navigaci i s ohledem na aktuální dopravní situaci v projížděném území.

Laguna II s motorem 2.2 dCi bude od roku 2003 k dispozici s automatickou převodovkou Proactive. Tento motor využívá poslední generaci vstřikování common-rail, disponuje 16 ventily, vyvažovacími hřídeli a dvouhmotovým setrvačníkem. Ve spojení s automatem jede Laguna nejvýše 208 km/h a spotřebuje průměrně 7,6 l na 100 km.

Nové jsou hodnotnější materiály použité na čalounění interiéru a sedadel. Důležitější však je sériová montáž poslední generace ESP do všech Lagun. ESP v sobě zahrnuje i kontrolu nedotáčivosti, která může nastat při vyhýbacím manévru. V té chvíli je snížen dodávaný točivý moment motoru a přibrzďováním jednoho nebo více kol, je Laguna „natočena“ do původně zamýšleného směru. Je-li systém v činnosti, jsou aktivována brzdová světla, aby tak informovala řidiče ostatních automobilů na možné náhlé zpomalení. ESP zahrnuje také protiprokluzový systém ASR, usnadňující rozjezd.

Spolupracujeme s TipCars.com
Evropská léková agentura se z Londýna přestěhuje do Amsterodamu. Bratislava neuspěla Evropská léková agentura se z Londýna přestěhuje do Amsterodamu. Bratislava neuspěla

Po odchodu Británie z Evropské unie se Evropská agentura…

V Česku unijní bankovní agentura nebude, Praha vypadla v prvním kole V Česku unijní bankovní agentura nebude, Praha vypadla v prvním kole

Evropský orgán pro bankovnictví (EBA) nebude po brexitu v…

USA opět zařadí KLDR na seznam podporovatelů terorismu USA opět zařadí KLDR na seznam podporovatelů terorismu

Spojené státy opět zařadí KLDR na seznam zemí…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače

Z brzdových systémů současných aut s motory pro normu…

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu.…

 



Další honička zfetovaného řidiče v centru Prahy. Zákaz řízení měl do roku 2030! Další honička zfetovaného řidiče v centru Prahy. Zákaz řízení měl do roku 2030!

Policejní hlídka v centru Prahy pronásledovala odcizený…

Ojetý Renault Laguna III (2007-2015): Špatná pověst, lepší auto Ojetý Renault Laguna III (2007-2015): Špatná pověst, lepší auto

Třetí generace laguny v zásadě zcela napravila vše…

 



 
Dallara Stradale: Speedster slavného výrobce formulí konečně vyráží na běžné silnice

Dallara Stradale: Speedster slavného výrobce formulí konečně vyráží na běžné silnice

Dnes 18:50

O vývoji silničního vozu se znakem Dallary se napsalo hodně. První vůz firmy s registrační značkou se teď představuje oficiálně.




Blesk.cz

Poslední rozloučení s legendárním Wabim Daňkem: Vdova prozradila datum a místo pohřbu

Poslední rozloučení s legendárním Wabim Daňkem:…

Poslední rozloučení s folkovým písničkářem Wabim Daňkem (†70) se uskuteční 23. listopadu od 12 hodin v Praze ve…

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí: Sjezdovka se znovu otevře ve středu

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí:…

První lyžování v Krkonoších v nové zimní sezoně si o prodlouženém víkendu vyzkoušelo asi 2500 lyžařů. Na Černé…

 

iSport.cz

Kouč z Lajny jde dělat rozhovor: Je lepší starostlivá matka, nebo striptérka?

Kouč z Lajny jde dělat rozhovor: Je lepší…

V dalším díle hokejového seriálu Lajna vyráží trenér druholigového Havířova Luboš Hrouzek, kterého hraje Jiří…

Rána pro český tenis! Zemřela vítězka Wimbledonu Jana Novotná (†49)

Rána pro český tenis! Zemřela vítězka Wimbledonu…

Smutná zpráva jako blesk z čistého nebe zasáhla nejen český tenis. V neděli po těžké nemoci zemřela legendární…

 

Reflex.cz

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která pomalu zabíjí své obyvatele

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která…

V řece Odaw, která protéká Accrou, hlavním městem Ghany, byste jakoukoliv rybu hledali jen marně. Břehy místní…

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují lidmi ve vlastní prospěch

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují…

Téměř každý majitel psa vám potvrdí, že ten jeho se umí smát, radovat, být smutný i naštvaný. Jenže proč výraz…