Renault Laguna II s přeplňovaným dvoulitrem

Renault Laguna II s přeplňovaným dvoulitrem

 
 

Dva roky po premiéře druhé generace Laguny, přichází francouzský výrobce s prvními změnami v technice, výbavě a vzhledu úspěšné limuzíny a kombi.

Dva roky po premiéře druhé generace Laguny, přichází francouzský výrobce s prvními změnami v technice, výbavě a vzhledu úspěšné limuzíny a kombi. Dosud nejvýznamnější bylo pro Lagunu ocenění v nezávislém hodnocení pasivní bezpečnosti Euro NCAP, ve kterém jako první automobil vůbec, získala 5 hvězd a dodnes je součástí pouze úzkého kruhu takto vyznamenaných vozidel.

Od počátku roku 2003 byla rozšířena nabídka motorů o přeplňovaný agregát 2.0T 16V, dodávaný ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou. Motor, který již pohání větší modely Avantime a Vel Satis, má v Laguně stejný výkon 120 kW (165 k) při 5000 ot./min, ale vyšší točivý moment 270 Nm při 3250 ot./min oproti původním 250 Nm. Klidný běh motoru je výsledkem pečlivého vyvážení a doplnění konstrukce o dvouhmotový setrvačník. Maximální rychlost hatchbacku je 218 km/h a 1 km s pevným startem zvládne za 29,4 s. V kombinovaném cyklu spotřebuje Laguna 2.0T jen 8,2 l/100 km. Ke konci roku 2003 přijde na trh ještě automatická pětistupňová převodovka Proactive. Dvoulitrový turbomotor bude dodáván ve vozidlech, jejichž zvláštní výbava má za základ úroveň “Dynamique”, obohacenou o 17palcová kola Luxor, modrou barvu Storm Blue, xenonové světlomety, zadní spoiler pro hatchback a možnost zakoupení navigačního systému Carminat. Druhá generace sytému Carminat umožní během roku 2003 navigaci i s ohledem na aktuální dopravní situaci v projížděném území.

Laguna II s motorem 2.2 dCi bude od roku 2003 k dispozici s automatickou převodovkou Proactive. Tento motor využívá poslední generaci vstřikování common-rail, disponuje 16 ventily, vyvažovacími hřídeli a dvouhmotovým setrvačníkem. Ve spojení s automatem jede Laguna nejvýše 208 km/h a spotřebuje průměrně 7,6 l na 100 km.

Nové jsou hodnotnější materiály použité na čalounění interiéru a sedadel. Důležitější však je sériová montáž poslední generace ESP do všech Lagun. ESP v sobě zahrnuje i kontrolu nedotáčivosti, která může nastat při vyhýbacím manévru. V té chvíli je snížen dodávaný točivý moment motoru a přibrzďováním jednoho nebo více kol, je Laguna „natočena“ do původně zamýšleného směru. Je-li systém v činnosti, jsou aktivována brzdová světla, aby tak informovala řidiče ostatních automobilů na možné náhlé zpomalení. ESP zahrnuje také protiprokluzový systém ASR, usnadňující rozjezd.

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy Toyota C-HR se v Česku vejde pod půl milionu a nabízí spoustu výbavy

Toyota uvedla na český trh excentrický crossover C-HR. Za…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 




Ojetý Renault Laguna III (2007-2015): Špatná pověst, lepší auto Ojetý Renault Laguna III (2007-2015): Špatná pověst, lepší auto

Třetí generace laguny v zásadě zcela napravila vše…

Renault Laguna (2000-2007) - šarmantní, ale problematická Renault Laguna (2000-2007) - šarmantní, ale problematická

Francouzský šarm se v případě koupě aktuálního provedení…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Neberte medvědovi hračku: Mohl by to být granát, jak zjistili v polské zoo

Neberte medvědovi hračku: Mohl by to být granát, jak…

Odebrat medvědovi hračku může být docela nebezpečné, zvláště když hračkou je minometný náboj. Asi takové poučení…

Sonic Boom: Fire & Ice recenze: Když starou školu osvěží žhavé i ledové novinky

Sonic Boom: Fire & Ice recenze: Když starou…

Nejrychlejší ježek na světě má podle posměváčků své nejlepší dny už za sebou. Sega si to však nemyslí a každý…

 

iSport.cz

Pardubický střelec Hubáček: Musíme se odrazit od obrany a mírné destrukce

Pardubický střelec Hubáček: Musíme se odrazit od…

Pěkná divočina! Pardubice se v Chomutově dostaly do pořádného srabu. Pět zápasů, nula bodů, navíc po dvaceti…

VIDEO: Pardubice mají první body, Třinec dál v čele tabulky

VIDEO: Pardubice mají první body, Třinec dál v čele tabulky

Dočkali se! Hokejisté Pardubic na sedmý pokus berou první extraligové body v tomto ročníku. S novým trenérským…

 

Reflex.cz

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

Jeho práce je ve světě televize a filmu zcela výjimečná. Jedná se totiž o jediného člověka v Hollywoodu, který…

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

V nedělní debatě České televize jsem se dozvěděl, že nejen mne, ale všechny bezdětné lidi v této zemi chce…