Diskuse

Český trh v dubnu 2010: Renault Laguna v TOP5 střední třídy, Sonata a Legacy hned za ním

19.5.2010

První trojka ve střední třídě zůstala i v dubnu 2010 stabilní: Superb, Passat, Mondeo. Do Top 5 se ovšem protlačila Laguna a Sonatě k tomu mnoho nechybělo.

 

  • 00 Reagovat !

    foto kuko

    kuko 19.05.2010  10:36

    Mela

    A jejé, to tady dnes bude větší mela než včera proti Kanadě >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 19.05.2010  10:39

    Renault ma prijemne prekvapil

    pekne cisla , konecne ide Laguna hore, auto je to podla mna velmi sikovne a vydarene aj napriek svojrazemu dizajnu :yes:

    Superb je jasna jednicka tak ako passat jasna dvojka a mondeo jasna trojka. Otazne je kto skonci stvrty. Ci audi A4 alebo mu to zneprijemni este Insignia a prekvapujuco aj Legacy. No bude to boj este o tu zemiakovu ( bramborovu ) medailu :-)

    Predaje BMW 3 a C5-ky sa konecne ukludnili na normalnu uroven

    ;-)

    Cislo mesiaca? 44 >:D
    • 00 Reagovat !

      foto jossalito

      jossalito 19.05.2010  11:24

      « Re: Renault ma prijemne prekvapil

      Osobně se divím číslu u Passatu. Je to už přestárlý model, ale pořád je velmi žádaný. :-O
      • 00 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 19.05.2010  11:25

        « Re: Re: Renault ma prijemne prekvapil

        Je to taková jistota ve všem, ale velký FL potřebuje jako sůl
        • 00 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 19.05.2010  11:27

          « Re: Re: Re: Renault ma prijemne prekvapil

          Omyl. Passat potrebuje novú generáciu.
          Aj ked sa asi zhodneme v tom, ze u VW je facelift pravdepodobnejsí, osobitne pri týchto predajoch.
      • 00 Reagovat !

        foto T613

        T613 19.05.2010  11:28

        « Re: Re: Renault ma prijemne prekvapil

        mě spíše fascinuje Subaru
        • 00 Reagovat !

          foto jossalito

          jossalito 19.05.2010  11:44

          « Re: Re: Re: Renault ma prijemne prekvapil

          Proč?
          • 00 Reagovat !

            foto Subaru4ever

            Subaru4ever 19.05.2010  16:48

            « Re: Re: Re: Re: Renault ma prijemne prekvapil

            Protože je fascinující >:D >:D >:D ;-)

            ... ne, pro srdcaře Subaristy není - ale muselo přilákat spoustu nových zákazníků. Je postaveno pro masy. Exkluzivní diesel, až na Superb bezkonkurenční prostornost, neuvěřitelně lidské ceny, pohodlí dávkované po tunách :yes: :-)

            • 00 Reagovat !

              foto jossalito

              jossalito 19.05.2010  17:06

              « Re: Re: Re: Re: Re: Renault ma prijemne prekvapil

              No a proto mne to nepřekvapuje. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto kuko

      kuko 19.05.2010  12:04

      « Re: Renault ma prijemne prekvapil

      nechcem ti kaziť radosť, ale Laguna nikam neide, a hlavne nie hore :-)

      Jej dlhodobé predaje oscilujú okolo 30ks mesačne, niekedy to spadne, niekedy trošku vyskočí. Nad 50ks sa tuším nikdy ani nedostala. Takže jej 5.miesto je skor následkom momentálneho prepadu jej konkurentov.
    • 00 Reagovat !

      foto Ada-je-zase-tady

      Ada je zase tady 19.05.2010  20:24

      « Re: Renault ma prijemne prekvapil

      Mne taky rendlík příjemně překvapil. Typicky si tyhle vozy kupuje naše 4% menšina a teď má jen necelá 3%... 8-s
      • 00 Reagovat !

        foto kuko

        kuko 20.05.2010  09:43

        « Re: Re: Renault ma prijemne prekvapil

        slabota Ádiků, umíš o moc lepší komentáře, skus ještě jednou ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto dochtor

          dochtor 20.05.2010  09:59

          « Re: Re: Re: Renault ma prijemne prekvapil

          Svou češtinu bys měl dopilovat,
          alebo písať tak ako ti zobák narástol.
          • 00 Reagovat !

            foto kuko

            kuko 20.05.2010  14:43

            « Re: Re: Re: Re: Renault ma prijemne prekvapil

            myslíš, že té maďarštině pak někdo bude rozumět? ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto dochtor

              dochtor 20.05.2010  21:39

              « Re: Re: Re: Re: Re: Renault ma prijemne prekvapil

              bocs, azt nem tudtam ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto kuko

                kuko 21.05.2010  09:50

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Renault ma prijemne prekvapil

                na végre valaki, akivel normálisan lehet beszélni ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto dochtor

              dochtor 20.05.2010  21:40

              « Re: Re: Re: Re: Re: Renault ma prijemne prekvapil

            • 00 Reagovat !

              foto Beekey

              Beekey 21.05.2010  00:17

              « Re: Re: Re: Re: Re: Renault ma prijemne prekvapil

              >:D
  • 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 19.05.2010  11:26

    Japonský pád

    Je zaujímavé, ako slabo sa umiestnujú japonské autá. Okrem slusných výsledkov Legacy (co je momentálne skor boom efekt novinky, nepredpokladám, ze tento trend si udrzí dlho) sú ich predaje velmi biedne. Mazda 6 na deviatom, Avensis na trinástom mieste, Accord az sedemnástka. Osobitne zahanbujúce je, ze prémiové a drahé Audi A4 sa predáva skoro dvakrát tolko ako M6 a sestkrát tolko (!) ako "japonské BMW" Honda Accord. V com je chyba? Kvalita japonských áut je známa, technika je tiez na slusnej úrovni (aj ked v najnovsích trendoch downsizingu ci dvojspojok zaostávajú). Vychádza mi to teda len na cenu, kde nie sú dovozcovia japonských áut schopní (alebo ochotní?) cenovo agresívnejsej politiky. Takze asi zostáva konstatovanie, ze ak im takéto predaje stacia, nech v tom pokracujú. ;-\
    • 00 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 19.05.2010  11:46

      « Re: Japonský pád

      presne tak, japonci su na chvoste tabuliek kazdej triedy nie len strednej ( v nasich koncinach ).

      Je to mozno tym ze su drahsie , drahsi servis, drahsie diely, menej moznosti vyberov motorov, menej vybav - prakticky maju jednu dve vybavy kde je vsetko a potom je auto predrazene :-O

      Kvalita je sice kvalita ale vidime problemy toyoty s pedalom, potom zase lexus nieco mal a aj nissan tusim a nakoniec zistime ze europa je europa a kvalita je porovnatelna s japonskou spickou. Nejdem sa bavit o kvalite lebo to nie je dovod slabeho predaja. Slabyprdaj je sposobeny fakt zrejme tou cenou a ajjaponske auta maju menej autorizovanych servisov a dlhsie cakacie lehoty. Mne na moje stare polo ;) objednali diel priamo z nemecka telefonicky a na dalsi den som uz siel pre auto - proste klobuk dole VW. Japonci by to asi nestihali >:D Ale ani to nie je hlavna pricina.

      Je to podla mna v cene, ked mas dat za accorda ktory ma jednu vybavu o 200 tisic viac ako za lagunu tak sa vy.eries aj na takeho accorda a ked uz tak doplatis a mas A4ku. ( to pisem len ako priklad ), proste japonci su drahi a maju malu siet predajcov a servisy maju tiez problematicke.

      Japonsku nemohucnost je vidiet aj v nizsej strednej triede kde fakticky predava len auris, tu v strednej triede nam predava v podstate len legacy a vo vyssej strednej snad ani japonca nemame ( legend, Lexus GS ).

      Ich dominancia konci uz aj v trede SUV - miesto RAVKY a CRVcka uz letia Yeti s Tiguanom akotak sa drzi qasquai a to je vsetko. A to este pride Duster ktory to tam pekne rozprudi

      ;-\
      • 00 Reagovat !

        foto Ricardo

        Ricardo 19.05.2010  18:05

        « Re: Re: Japonský pád

        Ony i evropské značky mají reálně jen pár výbav. Samozřejmě můžeš si auto nakonfigurovat podle sebe, ale pak často odpadají akční ceny a rozdíly jsou desítky i stovky tisíc. Nebo msíto příplatků k nějaké výbavě je lepší rovnou vzít celou výbavu vyšší
    • 00 Reagovat !

      foto KANKUNEN

      KANKUNEN 19.05.2010  11:56

      « Re: Japonský pád

      M6 koupíš v silnějším dieslem jedině už s velkou výbavou za 800. Mondeo výjde určitě o 100 níže.
      • 00 Reagovat !

        foto H-K-svwet

        H/K_svwet 19.05.2010  11:58

        « Re: Re: Japonský pád

        presne tak, japonci tam uz napchaju plnu vybavu a cena je zrazu nerealna
        • 00 Reagovat !

          foto matoza

          matoza 19.05.2010  12:14

          « Re: Re: Re: Japonský pád

          možno treba pozrieť na celkový pokles nákupu vozidiel, japonské autá si väčšinou kupovali ľudia na súkromné účely, pri tejto kríze sa nákup vozidiel na súkromné účely výrazne prepadol, preto teraz vyčnievajú nákupy európskych značiek
    • 00 Reagovat !

      foto dnpa

      dnpa 19.05.2010  12:49

      « Re: Japonský pád

      Ono to neni az tak jednoznacne.
      Kdyz si poradi seradite podle prodeju 1-4/2010 a nebudete se divat jen na 1 samostatny mesic, hned to bude vypadat trochu jinak (napr. prave Lagune se tak presouva do dolni poloviny tabulky).
      Pokud jde o Skodu, VW a Ford, tam objem tvori predevsim fleetove prodeje, ve kterych jsou "japonci" slabsi. V prodejich soukromym osobam nejsou rozdily zdaleka tak jednoznacne. V tomto svetle se prodeje japonskych modelu nejevi az tak spatne.
      • 00 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 19.05.2010  12:56

        « Re: Re: Japonský pád

        Filtrovat súkromné a firemné predaje, to zavána známou metódou GTIho konstanty. ;-)
        Ved co bráni Japoncom zúcastnovat sa výberových konaní na fleetové kontrakty? Ak majú co ponúknut, nech sa páci. Ale tu narázame na hore pomenovaný problém, t.j. vyssia cena, ako i nedostatocná variabilita a s tým spojená neschopnost "usit" auto na mieru fleetového kupujúceho. ;-\
        • 00 Reagovat !

          foto kuko

          kuko 19.05.2010  13:22

          « Re: Re: Re: Japonský pád

          a ešte jeden faktor - poznáš nejakú nemeckú firmu (ktorý je jak v ČR, tak na SR asi najviac) ktorá by si vybrala japonské auto? :-| :-)
          • 00 Reagovat !

            foto T613

            T613 19.05.2010  14:23

            « Re: Re: Re: Re: Japonský pád

            viděl jsem dost Toyot s nápisem Kofola ..
            • 00 Reagovat !

              foto dochtor

              dochtor 19.05.2010  14:32

              « Re: Re: Re: Re: Re: Japonský pád

              Kofola možno nie je úplne typická nemecká firma.
              • 00 Reagovat !

                foto T613

                T613 19.05.2010  16:11

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Japonský pád

                asi to bude tím, že je to česká firma, se sídlem v Ostravě ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto dochtor

                  dochtor 19.05.2010  16:20

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Japonský pád

                  Mal som tam tuším dať smajlíka :-) aby bolo jasné ako to myslím.
                • 00 Reagovat !

                  foto Petrko

                  Petrko 19.05.2010  21:00

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Japonský pád

                  Sídlo Kofoly je v Krnově ne v Ostravě.
                  • 00 Reagovat !

                    foto chrudos

                    chrudoš 20.05.2010  08:04

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Japonský pád

                    Covece chlapi oba nejspis vedle. Hlavni fabrika a zazemi je v Krnove, ale sidlo uz je v Praze, jako kazda velka firma, bohuzel...
                    • 00 Reagovat !

                      foto dochtor

                      dochtor 20.05.2010  08:51

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Japonský pád

                      bude to možno takto :-)
                      [odkaz]
                      • 00 Reagovat !

                        foto T613

                        T613 20.05.2010  13:54

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Japonský pád

                        pardon :*) ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto kuko

              kuko 19.05.2010  15:54

              « Re: Re: Re: Re: Re: Japonský pád

              tak samozřejmě se občas i japonci dostanou do fleetů, ale berou spíš drobky, prostě tady vládnou němci
              • 00 Reagovat !

                foto T613

                T613 19.05.2010  16:08

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Japonský pád

                ale na to ses neptal ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto kuko

                  kuko 19.05.2010  16:57

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Japonský pád

                  ale tys taky neodpovídal na to na co jsem se ptal ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto dochtor

                dochtor 19.05.2010  16:15

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Japonský pád

                Tak ja to skúsim ešte raz.
                Kofola je, pokiaľ viem, domáca ČR / SR firma. Teda nemusí počúvať veľkého brata spoza hraníc. Ak si skutočne vybrala do fleetu japonské auto, je to žiarivý príklad, ako by to vyzeralo, keby sa tu hrala "čistá" hra.
                • 00 Reagovat !

                  foto kuko

                  kuko 19.05.2010  16:58

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Japonský pád

                  a predtým tuším používali Fabie 1 generácie
        • 00 Reagovat !

          foto dochtor

          dochtor 19.05.2010  13:30

          « Re: Re: Re: Japonský pád

          Fleetový kontrakt je ( v nemalej miere aj ) politické rozhodnutie, súčasť firemnej "kultúry", prípadne globálne rozhodnutie materskej, spravidla nadnárodnej, spoločnosti. Japonci sa v tomto smere môžu aj po...
          • 00 Reagovat !

            foto iudex

            iudex 19.05.2010  13:41

            « Re: Re: Re: Re: Japonský pád

            Iste, to, ze sa nemecká firma rozhodne, ze pre svojich zamestnancov kúpi len nemecké auto, je tazké ovplyvnit. Ale v nemalom pocte výberiek sú to len technické, velkostné a cenové kritériá (nehovoriac a fakte, ze vo verejnom sektore by kritérium národnosti výrobcu ako diskriminacné nemohlo byt).
            • 00 Reagovat !

              foto dochtor

              dochtor 19.05.2010  13:45

              « Re: Re: Re: Re: Re: Japonský pád

              To je fakt. Policajti napríklad jazdia na korejcoch. Je zjavné, že tu kritérium národnosti nezavážilo.
              • 00 Reagovat !

                foto kuko

                kuko 19.05.2010  14:23

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Japonský pád

                zavážilo a významne - ale národnosti montérov ;-)

                Otázka je, či by sa napr. Sonaty/Magentisy, keby sa montovali v Žiline presadili tiež do štátnej správy.
                • 00 Reagovat !

                  foto dochtor

                  dochtor 19.05.2010  14:30

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Japonský pád

                  Priznávam, bola to provokácia ;-)

                  V štátnej správe sa presadia vhodnejšie alternatívy... stačí do špecifikácie pre výberové konanie zadať vhodné parametre a o výsledok, resp. víťaza netreba mať strach.
                  • 00 Reagovat !

                    foto iudex

                    iudex 19.05.2010  15:28

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Japonský pád

                    To je samostaná pesnicka. Napríklad: hladáme auto strednej triedy s objemom motora nad 3,5 litra, 5 dverami, pohonom 4x4 a dvojspojkovou prevodovkou. Vsetci, co spĺnajú podmienky, mozu zaslat svoje ponuky na... >:-[]
                    • 00 Reagovat !

                      foto kuko

                      kuko 19.05.2010  15:57

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Japonský pád

                      :yes: >:-[]

                      správne definované podmienky výberového konania sú zakladom transparentného výberového konania :-!

                      ale aj v ČR s tým majú svoje skúsenosti - napr. nedávna kauza nákupu dodáviek pre Českú Poštu. Tiež sa "správne" definovali podmienky, takže víťaz mohol byť len jeden :-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto dochtor

                        dochtor 19.05.2010  16:21

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Japonský pád

                        odborne sa tento typ výberu nazýva "riadená súťaž" :-)
  • 00 Reagovat !

    foto GTI

    GTI 19.05.2010  12:39

    IMPEVWIUM VWRACÍ ÚDER

    Není co psát. Není co psát, je však co... kupovat. A to ať už je ti jedno, kolik za střední démant utratíš, nebo holt musíš chtít vzít jen dojezdovku...

    Zklamáním nejen tohoto měsíce jsou čísla Insignie. Zázrak se (bohužel) nekoná a jak lze odtušovat ani konat nebude. O Apoštolovi jsme si už napsali fakt snad úplně všechno. Je to takový střední evropský zázrak, dokonale nakonfigurovaná evropská důstojná kára. V této souvislosti si snad již jen napišme, že z historického, tradičního rytmu, vyznávaného prakticky každou automobilkou, totiž "sedm a dost" se postupně dostáváme do jiné dimenze. Už i profíkům dá práci se orientovat ve sloganech "nová ta a ta". Ovšem tohle není kritika, jde jen o konstatování skutečnosti. Technika se v autech dostává na takový (zaplatitelný) vrchol, že je prakticky jedno, jestli jedeš liftingovanou či standardní verzi, neb má-li u aut jít o dvojjedinou ambici, totiž naplnit komfort pohledového, vjemového pocitu a komfort jízdních vlastností, nelze na dnešních premiantech prakticky již co vylepšovat a dopředu se tak jde již jen po krůčcích. S tím také koresponduje aktuální (připravovaná) novelizace esa třídy, totiž Apoštola. Vyjede brzy nový Apoštol. A míra jeho novosti bude mírou novosti pro všechny ostatní.

    Tak k číslům. Mainstream (supermainstream) je jasný, hrdi můžeme v této třídě být na národní anomálii, neb Superb jako inklinační úchylka je to nejlepší, co lze ve třídě chytit. Zajímavé je to v prémiovém segmentu. Jistě zasloužený úspěch AUDI A4, tak trochu až méně hodná čísla Mercedesu C-Klasse (nejkrásnější střední sedan planety) a samozřejmě mírně vadnoucí čísla BMW 3, ovšem ta jsou podbarvená až bejčí nadržeností eurodrzků na novou generaci.

    Co koupit letošní jaro? Nepochybně (sestupně) - Superb, Apoštol, A4, A5(!), MB-C, BMW 3. Nemáš li nyní na to, stav se aspoň pro katalogy uvedených es třídy a kochej se dokonalostí těch nejlepších. Nechť jsou tvou inspirací. Neboť být nejlepším, je to nejlepší, co se sebou můlžeš v následujích padesáti letech udělat. No, však to znáš, ti nejlepší jezdí v tom nejlepším...

    Číslem měsíce je číslo... 420. Smekni hučku, sklop voči a na koleni vzdej hold králi třídy, králi měsíce.

    BRAVO, BRAVO, BRAVO :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto kuko

      kuko 19.05.2010  13:26

      « Re: IMPEVWIUM VWRACÍ ÚDER

      tak Insignie v ČR už asi přežila prvotní boom a teď je +/- tam kde byla i Vectra

      jak si vede celoevropsky, to by bylo zajímavější? když jsem byl nedávnou v Reichu, překvapilo mě že tam bylo Insignií všude plno, a taky hodně moc C5
      • 00 Reagovat !

        foto GTI

        GTI 19.05.2010  13:32

        « Re: Re: IMPEVWIUM VWRACÍ ÚDER

        Neměli poláci prázdniny?
        • 00 Reagovat !

          foto kuko

          kuko 19.05.2010  14:27

          « Re: Re: Re: IMPEVWIUM VWRACÍ ÚDER

          tak to se ti gastarbeitři mají fest dobře v Reichu >:-[]
      • 00 Reagovat !

        foto GTS

        GTS 19.05.2010  14:14

        « Re: Re: IMPEVWIUM VWRACÍ ÚDER

        Já si myslím, že Laguna ani Sonata své místo neobhájí a Insignie se vrátí tak na 5. - 6. příčku. :-!
        • 00 Reagovat !

          foto kuko

          kuko 19.05.2010  14:30

          « Re: Re: Re: IMPEVWIUM VWRACÍ ÚDER

          to je jasný, Laguny i Sonata měli fakt dobrý měsíc, Insignie patří v rámci mainstreamu na 4 příčku. Ale čekal jsem od ní trošku víc, odstup od Mondea je docela výrazný.
    • 00 Reagovat !

      foto GTS

      GTS 19.05.2010  14:10

      « IMPEVWIUM VWRACÍ ÚDER

      Ale no tak GTI, přiznej si, že toho tvého přestárlého Apoštola zachraňují jen velké fleetové zakázky od firem s německým kapitálem, které mají jistě nasmlouvanou pěknou množstevní slevičku. ;-)

    • 00 Reagovat !

      foto LudaBaxa

      LudaBaxa 19.05.2010  14:15

      « Re: IMPEVWIUM VWRACÍ ÚDER

      Ty, nezlob se na mě.. jako je supr, že je škodovka tak nahoře, o tom žádná..

      Ale začínam fakt přemejšlet nad tím, zda-li seš normální. Zezačátku sem se těma příspěvkama bavil, ale teď? čtu pořád stejný a stejný kecy dokola a dokola.. neujíždíš na něčem? ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto ozawasan

        ozawasan 19.05.2010  14:40

        « Re: Re: IMPEVWIUM VWRACÍ ÚDER

        On se na Tebe určitě nezlobí.
        GTI zkrátka vládne perem a myšlenkou a navíc ho baví provokovat, což sleduje s ještě větším pobavením ;-) . Navíc si k tomu vybral nástrol v podobě VW Passat, kterémužto nelze v podstatě nic vytknout - snad s vyjímkou jisté uniformovanosti, pro kterou si ho vybírají právě fleety...
        • 00 Reagovat !

          foto jossalito

          jossalito 19.05.2010  14:48

          « Re: Re: Re: IMPEVWIUM VWRACÍ ÚDER

          :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto LudaBaxa

          LudaBaxa 19.05.2010  14:54

          « Re: Re: Re: IMPEVWIUM VWRACÍ ÚDER

          Ano, já to beru a mam stejný názor jako ty..

          Jen mi přijde, že to poslední dobou už nemá ten vtip a ten šmrc, že se jen něco mele pořád dokolečka a začíná to být o ničem ;-)

          P.S. I passatu se dá setsakramentsky věcí vytknout(ale to je zase o něčem jiném) ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto ozawasan

            ozawasan 19.05.2010  15:19

            « Re: Re: Re: Re: IMPEVWIUM VWRACÍ ÚDER

            no ono se jedno monotéma vyčerpá a obehraje - ale jinak, když něco napíše do blogu, tak to mívá šťávu a "odsejpá to". V psaní, objektivně řečeno, je fakt dobrý.
            Ad passat - no jasně, že má svoje mouchy a dalo by se o nich psát - od prvních sérií a ramenech z "papíru", přes váhy vzduchu, zetoroidní půmpedýze atd. atd. Ale ono zase na druhou stranu - který auto nemá v takovýmhle objemu problémy..... A pašíkovi se zkrátka urodilo pod šťastnou hvězdou no. Já měl kdysivá - model 1997 sedan v automatu - a můžu říct, že na tu dobu - dobrej kus. A ještě ho občas vídávám jezdit a je pořád v dobrým stavu....
            • 00 Reagovat !

              foto LudaBaxa

              LudaBaxa 19.05.2010  15:30

              « Re: Re: Re: Re: Re: IMPEVWIUM VWRACÍ ÚDER

              Přesně tak, máš naprostou pravdu. Ty chyby má, ale taky by se to tak mělo brát. A ne je u Passatu zakecávat a u ostatních vyzvihovat ;-)

              Tohle je jeden velkej problem, se kterým se bohužel nikdy nic nenadělá... ale tak.. čert to vem ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 19.05.2010  15:06

          « Re: Re: Re: IMPEVWIUM VWRACÍ ÚDER

          já bych taky chtěl vládnout pérem... :-)
          • 00 Reagovat !

            foto ozawasan

            ozawasan 19.05.2010  15:15

            « Re: Re: Re: Re: IMPEVWIUM VWRACÍ ÚDER

            no on je obrovský rozdíl mezi hraním si s a vládnutím s ...... ale neboj - to přijde ;-) (doufám, že to bereš jako žert :-)
          • 00 Reagovat !

            foto milan3

            milan3 19.05.2010  16:48

            « Re: Re: Re: Re: IMPEVWIUM VWRACÍ ÚDER

            A jakým? >:D
        • 00 Reagovat !

          foto GTI

          GTI 19.05.2010  18:42

          « Re: Re: Re: IMPEVWIUM VWRACÍ ÚDER

          Ozawasane, ty máš na svém blogu určitě aktivovanou možnost - "schvalovat první příspěvek". Napsal jsem ti tam a hned zapad´do spamu. Musíš to tam odschvalovat, jinak pod tebou nemůžeme diskutovat.
    • 00 Reagovat !

      foto milan3

      milan3 19.05.2010  16:43

      « Re: IMPEVWIUM VWRACÍ ÚDER

      No GTI takovou fatalni chybu! Spravne ma byt: Bravwo, bravwo, bravwo! ;-)
      Je jasne, ze Superb kombi je od Skodovky trefa do cerneho, skoda ze nebylo jiz predeslou generaci, ale to Skoda nemohla realizovat protoze se v cine jeste nevyrabel ekvivalent. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto jossalito

        jossalito 19.05.2010  17:07

        « Re: Re: IMPEVWIUM VWRACÍ ÚDER

        Je milé, jakým způsobem omlouváš svoji neznalost. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto ozawasan

    ozawasan 19.05.2010  15:26

    Malá Japonečka

    to zkrátka nešlo tomu odolat tomu názvu děckááá... No a teď vážně. Příjemné překvapení je ta Legacy ne? Já vím - teď se všichni zastánci "evropské designérské echole" sesypou zmítáni vášněmi - ale přece - zavedení dieselového boxeru se projevilo pozitivně a i když může jít o "dojezd" nového modelu - odprodeje potěší. Vím, že je to obehrané - ale AWD je AWD a navíc v kombinaci s dieselem za rozumný peníz. Snad i statistiky poruchovosti zůstanou nakloněny. Je mi jasné, že fleety do subaru nepůjdou ani náhodou - na to je servisní zázemí a navázané náklady trochu mimo hledáčky ekonomických ředitelů a těch, kterým kešflouují many účetnictvím - ale pro soukromé osoby už je zkrátka i subaru impulz - minimálně k zamyšlení.... a to je dobře
    • 00 Reagovat !

      foto Subaru4ever

      Subaru4ever 19.05.2010  17:04

      « Re: Malá Japonečka

      :-) :yes: ... správně napsané

      A ty firmy - to je nepatrně sporné. Kousek od nás má sídlo taková menší stavební firma. Mají tam 6 aut a 5 z nich je Subaru. A je to tak už mnoho mnoho let. Plus minus každý rok se jedno z nich obmění. Samozřejmě, že 5 aut je ještě méně, než kapka v moři - ale věřím, že takových firmiček nebude úplně málo, a hlavně by se našlo i mnoho jiných, které by kvality Subaru užily ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto kuko

        kuko 20.05.2010  09:50

        « Re: Re: Malá Japonečka

        kvality nekvality, když bude nejbližší servis třeba 50km, a firma bude potřebovat jak subkompakty, tak nižší střední a střední, některé z nich s 4x4, tak krom koncernu nemá moc kam jít. A prodejce VW, o Škodě nemluvě, je snad v každé vesnici :-)

        jinak když jsem byl pár let dozadu na festivalu v Rakousku, byl jsem překvapen kolik Subaru tam jezdilo. A ten fesťák byl vedle malé vesnice u hranic s Maďarskem, takže v podstatě rovina, a snad u každého třetího baráku stálo Subaru, hlavně teda Imprezi :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto Culdaraztriptaco

    "-- skrytý --" 19.05.2010  15:37

    Laguna...

    Diskuse raději nečtu, jen komentuji - dnes velmi nadšeně, s obdivem k Laguně ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto kuko

      kuko 19.05.2010  16:02

      « Re: Laguna...

      nevím čím to je (růst prodeje z 30 na 45ks měsíčně za tím asi nebude >:-[] ) ale poslední cca měsíc vídám Laguny 3 docela často. Hlavně tmavé kombíky s nádhernýma kolama :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto Klaudius

        Klaudius 19.05.2010  20:45

        « Re: Re: Laguna...

        Ja som si naposledy pri návšteve predajne Renault sadol do čierneho kupátka, a musím povedať, že ma dostalo. :-)
        • 00 Reagovat !

          foto Navtech

          Navtech 19.05.2010  23:19

          « Re: Re: Re: Laguna...

          Tobě stačí málo
          • 00 Reagovat !

            foto kuko

            kuko 20.05.2010  10:03

            « Re: Re: Re: Re: Laguna...

            když ti nestačí málo, hodně si nezasloužíš ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Culdaraztriptaco

        "-- skrytý --" 20.05.2010  01:04

        « Re: Laguna...

        Já oceňuji celou modelovou řadu. Jednak z hlediska designu (cítím z něj něco víc, než u ostatních modelů třídy) a také nezaměnitelného a, dle mého, nejkrásnějšího interiérem ve třídě :yes:
        • 00 Reagovat !

          foto white-label

          white label 20.05.2010  01:38

          « Re: Laguna...

          Interiér vypadá (zejména vzhledem k předchozím interiérům Renaultu) opravdu dobře, i když je nutno přiznat, že je to naprosto nezpochybnitelná kopie "Bangle BMW" pojetí interiéru, a to i včetně některých detailů..., a taky za tímto prodejním úspěchem nelze podstatně nevidět i cenu Laguny na našem trhu...
          • 00 Reagovat !

            foto kuko

            kuko 20.05.2010  09:54

            « Re: Re: Laguna...

            tak ten "prodejní úspěch" je značně diskutabilní, přes tu neuvěřitelnou cenu ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Culdaraztriptaco

            "-- skrytý --" 20.05.2010  15:17

            « Re: Re: Laguna...

            Lehkou inspiraci BMW lze vypozorovat na základě kompozice jednotlivých prvků, nicméně přístrojová deska jako celek je spíše svébyná a originální. Zejména elegantní vlnka, jež slučuje přístroje a poté ladně plyne až ke druhému konci celku... :yes:
            • 00 Reagovat !

              foto white-label

              white label 20.05.2010  20:24

              « Re: Laguna...

              Není to samozřejmě přesná kopie, ale myslíš, že opravdu jen "lehká" inspirace? ;-)
              [odkaz]
              [odkaz]
              • 00 Reagovat !

                foto Culdaraztriptaco

                "-- skrytý --" 20.05.2010  22:10

                « Re: Re: Laguna...

                Na vyobrazené fotografii je nová verze řady 5, která přišla dalece po Laguně, ovšem tento styl zřetelně navázal na ten z předchozí řady, byť ho nemalou měrou zdokonalil... něco na tom bude, máš pravdu. Ale srovnám-li interiér Laguny a kupříkladu BMW 3, mám jasno - Laguna u mě vítězí. Ať už přívětivostí tvarů, tak útulností... ale je to jen můj názor.
                • 00 Reagovat !

                  foto white-label

                  white label 21.05.2010  00:33

                  « Re: Laguna...

                  Ano, Laguna je horní siluetou palubní desky někde mezi minulou a současnou pětkou...
                  S tou trojkou souhlasím, určitý dojem kvality a útulnosti chyběl i předchozí pětce..., nejsem žádný velký obdivovatel Bangla, obzvlášť právě "jeho" interiérů současné trojky a minulé pětky...
                  • 00 Reagovat !

                    foto Culdaraztriptaco

                    "-- skrytý --" 21.05.2010  00:59

                    « Re: Re: Laguna...

                    Interiéry minulé generace třídy 5 (včetně trojky a jedničky) se mi moc nezdály... byly spíše strohé a z nijak výrazných materiálů. Ovšem nyní je to prostřednictvím nové pětky (spolu s GT) o 100% lepší...
        • 00 Reagovat !

          foto kuko

          kuko 20.05.2010  09:58

          « Re: Re: Laguna...

          Lift v pohodě, Kombi je super, Kupé je fantastické :yes:

          Samozřejmě optipaket z GT/Black Edition výrazně vylepšuje dojem.

          Interiér je fakt krásný :yes:
          • 00 Reagovat !

            foto Culdaraztriptaco

            "-- skrytý --" 20.05.2010  15:22

            « Re: Re: Re: Laguna...

            Tak tak :yes: Ovšem lift bych označil rovněž za "super"... velmi se mi líbí zadní svítilny, které jsou jiné, i přes údajnou podobnost s minulou generací Citroënu C5 (pozorovatelé soudili na základě charakteristického ohnutí světel, byť v případě Laguny se jedná o podstatně vyváženější tvar).

            Ovšem kombi je taktéž super a kupátko excelentní :yes:
            • 00 Reagovat !

              foto kuko

              kuko 20.05.2010  16:12

              « Re: Re: Re: Re: Laguna...

              lift je v pohodě, ale před ním bych dal přednost Meganu Grandtour. Prostě mě tihle velké lifty až tak moc neberou. Ale zadní svítilny jsou supr, to je asi nejlepší místo celého vozu :yes:
              • 00 Reagovat !

                foto Culdaraztriptaco

                "-- skrytý --" 20.05.2010  19:05

                « Re: Re: Re: Re: Laguna...

                Pravda :yes:

                Jsem zvědavý, v jakém duchu provedou facelift... aktuální Laguna splňuje současný trend Renaultu, čili facelift bude možná překvapením...
                • 00 Reagovat !

                  foto Bruno-Ferari-aliaz-Mike-Gaucher

                  Bruno Ferari aliaz Mike Gaucher 21.05.2010  06:50

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Laguna...

                  Jen bych si dovolil malinko připomenout všem místním odborníkům a znalcům, že se mi zdá dost přitažené za vlasy srovnávat Lagunu III s BMW jako principem. Něco tak nekvalitního a hnusnýho jako je Rencek s vybroušeným diamantem automobilového světa?
  • 00 Reagovat !

    foto GeekStar

    GeekStar 19.05.2010  15:39

    Excelenteo

    Nutno rovněž ocenit rekordní prodej Seatu Exeo. 12 kusů :yes: Rozumí někdo tomu, proč auto, které se ještě před cca dvěma lety prodávalo za 800k v základu dneska nikdo nechce ani zadarmo k zahradním traktůrkům?
    • 00 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 19.05.2010  16:10

      « Re: Excelenteo

      Zeby to bolo tým, ze priestorovo je uz na úrovni nizsej strednej a triedna konkurencia je oproti Exeu o ligu vacsia? Alebo tým, ze za cenu Exea 1,6 mám Mondeo 2,0?
      Alebo tými este stále predávanými modernými motormi 1,6 MPI ci 1,8 20v T? Alebo známymi bezpecne nedotácavými jazdnými vlastnostami, zdedené po A4 s motorom pred nápravou? Alebo jednoducho aj ludia v CR a SR vyrástli z Abibasov a Reabokov a nechcú mainstream hrajúci sa na nieco viac, nez v skutocnosti je? Je to divné... >:-[]
      • 00 Reagovat !

        foto jirin

        jirin 19.05.2010  18:02

        « Re: Re: Excelenteo

        Dobre a vystizne napsany. Ja jeste ted vzpominam na prvotni sok z ceniku Exea a bylo jasne, jak to asi dopadne.
        • 00 Reagovat !

          foto Klaudius

          Klaudius 19.05.2010  20:48

          « Re: Re: Re: Excelenteo

          Ono to nejak dopadá s celou značkou. Kto by to bol povedal, že ju VW tak dokurrví... ;-\
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 21.05.2010  09:20

            « Re: Re: Re: Re: Excelenteo

            Ta se dokjůrvila sama...
  • 00 Reagovat !

    foto shark11

    shark11 19.05.2010  18:07

    Sonata

    Úspech Sonaty je dosť prekvapivý, nakoľko sa kórejci v tejto triede veľmi nepresadzovali ...

    Pri nástupe nového i40 možno čakať problém pre prémiové značky ...
    • 00 Reagovat !

      foto Perun

      Perun 19.05.2010  19:50

      « Re: Sonata

      >:-[] :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Klaudius

      Klaudius 19.05.2010  20:49

      « Re: Sonata

      Problém pre prémiové značky? Tipnem si - extáza...?
      • 00 Reagovat !

        foto shark11

        shark11 20.05.2010  00:45

        « Sonata je alternatíva ...

        Samozrejme zďaleka nie pre všetkých zákazníkov, ale pre určitú skupinu určite ...

        Samozrejme to BMW či Mercedes neohrozí, ale "len" ukrojí z ich "prémiového" koláča.
        • 00 Reagovat !

          foto kuko

          kuko 20.05.2010  10:06

          « Re: Sonata je alternatíva ...

          nič v zlom, ale Hyinday z prémiového koláča nič krájať nebude, dokonca možno ani omrvinky zbierať nebude ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto GTI

      GTI 19.05.2010  23:28

      « Re: Sonata

      >:D >:D >:D
    • 00 Reagovat !

      foto King-of-rain

      King of rain 20.05.2010  00:42

      « Re: Sonata

      Mno tak I40 bude mít spíš problém s tím jak nastavit cenu, tak nějak esli má bejt v plný palbě za půlku co prémie. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 19.05.2010  20:20

    To je bída

    Rendlík rybník už nedosáhnul ani na své obvyklé 4%... >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Klaudius

      Klaudius 19.05.2010  20:49

      « Re: To je bída

      Tak buď vpohode, už ti tie 4% ten zlý škaredý Renault nevezme...
  • 00 Reagovat !

    foto PlumJelinek

    PlumJelinek 19.05.2010  20:27

    Croma vs. 159

    teda to čumím, že se prodalo víc Crom než 159 od Alfy, páč Croma není zrovna žádnej prodejní trhák a na silnicích j jí jak šafránu (což se mi na ní líbí), 159 na tom takto bledě není, nehledě na to, že 159 má mnohem lépe postavený marketing a i technicky je modernější
  • 00 Reagovat !

    foto Frasier

    Frasier 19.05.2010  21:15

    Laguna

    Ozaj, ako je to s faceliftom Laguny?
  • 00 Reagovat !

    foto Dextrone

    Dextrone 25.05.2010  11:22

    Mé rozhodování o nákupu auta střední třídy

    Povím vám něco o své výměně auta. Vzhledem k tomu, že mé stávající auto dieselový Ford Mondeo TDCi 96kW již vyžadoval během 5ti let provozu a najetých 100tis km výměnu některých finančně velmi nákladných dílů, na kterých se podepsala mimojiné i "kvalitní" česká nafta, byl jsem rozhodnut o jeho prodeji. Jelikož potřebuji denně jezdit, prodej Mondea jsem chtěl řešit v době ujasnění výběru mého nového auta. Dieselový motor jsem už v mém novém autě zavrhnul, neboť dieselové Mondeo nebylo zrovna nejspolehlivější a nákladné servisy a opravy dieselu jsou přeci jen cenově jinde než u motoru benzínového. Na víc cena nafty je téměř srovnatelná jako cena Naturalu a o její kvalitě mám pochybnosti. Co se týče spotřeby, tak radši budu jezdit o 2 litry naturalu více o proti dieselu, ale na druhou stranu zase ušetřím na servisu dieselu. Takže otázku motorizace jsem měl vyřešenou. Během měsíců února a března 2010 jsem tedy objížděl autosalony a vozil se v předváděcích vozech vesměs střední třídy. A tak jsem zkoušel Mazdu 6, Ford Mondeo, Superba, Volvo S40, Citroena C5, Subaru Legacy, Hondu Accord, Peugeota 407, Avensis (VW jsem nezkoušel neboť jsem na tuto značku alergický díky mnoha českým bezmozkům co si myslí že jim patří svět), ale na každém voze mě něco vadilo a nebyly to jen drobnosti. Nejméně věcí mi vadilo na Citroenu C5 a Mondeu, nejvíce věcí mi naopak vadilo na Subaru, Avensisu a Superbu. V té době jsem se objednal ještě na zkušební jízdu Sonátou, ale auto zrovna neměli na prodejně a tak jsem delší dobu čekal mež jí přivezli na předváděcí jízdu (mezi tím jsem vyzkoušel ix35). Na konec jí přivezli, tak jsme ji s prodejcem vyzkoušeli a měl jsem jasno V Sonátě mi vůbec nic nevadilo a když to řeknu česky, tak mi padla jak poklice na hrnec a splnila všechny mé požadavky. Sonáta kterou jsme s prodejcem zkoušeli byla sice dieselová 110kw, ale v benzínu jsem si ji také dokázal představit. Takže v rámci předváděcích jízd vozidel střední třídy Sonáta vyhrála. Cena v té době byla ve výbavě Premium nějakých 589 tis. Mondeo kombi v akci s názvem Enterprise stálo 619 tis a Citroen C5 kombi v akci s názvem Millenium bylo za 550 tis. Takže jak správně čtete, měl jsem mezi auty 3 favority a to Sonátu, Mondeo a C5. Sonáta byla z testovaných aut nejlepší, ale cena 589 tis byla docela dost vysoká. V Mondeu se mi nelíbil interiér neboť působil hodně lacině, ale kompenzovaly to zase jízdní vlastnosti, které jsou na špičkové úrovni. Na Fordu je poslední dobou hodně vidět jak na autech šetří a vše působí poměrně lacině, takže Mondeo jsem odepsal. C5 byla zase hodně pohodlná, měkoučká a cenově hodně zajímavá. Zatím jsem ještě vyčkával, ale o dva měsíce později jsem využil mimořádné slevy na poslední modely faceliftových Sonát. Nyní necelý měsíc vlastním úplně novou Sonátu ve výbavě Premium a zajíždím nový motor DCVVT 121kW, mám najeto cca 650km a zatím maximální spokojenost. Když to shrnu, tak Sonáta je hodně dobré auto, na dobré technické i kvalitativní úrovni jako ostatní evropská auta střední třídy, jen neprávem někteří stále kritizují korejská auta a když je člověk pozve ke zkušební jízdě, tak radši nechtějí, aby nemuseli uznat že se pletli. Motor Sonaty je téměř neslyšitelný, interier hodně příjemný, jízdní vlastnosti dobré, limity auta zatím neznám, ale trasu kterou jsem projížděl s Mondem celkem ostře, tak Sonáta je také v pohodě. Takže jen tak dál Hyundai :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Vyrazte s dětmi na Ratolest Fest: Spousta zábavy na břehu Vltavy

Vyrazte s dětmi na Ratolest Fest: Spousta zábavy na…

Každé dítě má nějaký talent. Že ale nevíte, jak ho poznat? Pak rozhodně vyrazte na Ratolest Fest! Už pátý ročník…

Babiš žene Šlechtovou z vlády. Ministryně: Nebudu nikomu dělat vola

Babiš žene Šlechtovou z vlády. Ministryně: Nebudu…

Premiér v demisi Andrej Babiš (ANO) zřejmě definitivně odepsal Karlu Šlechtovou (za ANO) z účasti na příští…

 

iSport.cz

Kalas s Fulhamem slaví postup do Premier League! Finále rozhodl jediný gól

Kalas s Fulhamem slaví postup do Premier League!…

Fotbalisté Fulhamu se po čtyřech letech vracejí do anglické Premier League. Ve finále play off druhé ligy ve…

SESTŘIHY: Slavia je druhá, slaví také Jablonec. Z ligy padá Jihlava

SESTŘIHY: Slavia je druhá, slaví také Jablonec. Z…

Všechno je jasné! Fotbalisté Slavie v závěrečném 30. kole Het ligy potvrdili druhé místo výhrou 3:0 v Teplicích…

 

Reflex.cz

Láska „Bureše“ a „Falmera“ aneb Komunisté jako partaj plná paradoxů

Láska „Bureše“ a „Falmera“ aneb Komunisté jako…

Komunistická strana Čech a Moravy je partaj plná paradoxů. Má mimořádně vysoký průměrný věk členstva, ale to…

Špeky proti kyberšikaně. Dívka ukazuje na Instagramu záměrně své nedokonalosti

Špeky proti kyberšikaně. Dívka ukazuje na Instagramu…

Na svém instagramovém profilu se Chessie King musela často potýkat s nelichotivými komentáři, které kritizovaly…