První trojka ve střední třídě zůstala i v dubnu 2010 stabilní: Superb, Passat, Mondeo. Do Top 5 se ovšem protlačila Laguna a Sonatě k tomu mnoho nechybělo.
pekne cisla , konecne ide Laguna hore, auto je to podla mna velmi sikovne a vydarene aj napriek svojrazemu dizajnu :yes:
Superb je jasna jednicka tak ako passat jasna dvojka a mondeo jasna trojka. Otazne je kto skonci stvrty. Ci audi A4 alebo mu to zneprijemni este Insignia a prekvapujuco aj Legacy. No bude to boj este o tu zemiakovu ( bramborovu ) medailu :-)
Predaje BMW 3 a C5-ky sa konecne ukludnili na normalnu uroven
... ne, pro srdcaře Subaristy není - ale muselo přilákat spoustu nových zákazníků. Je postaveno pro masy. Exkluzivní diesel, až na Superb bezkonkurenční prostornost, neuvěřitelně lidské ceny, pohodlí dávkované po tunách :yes::-)
nechcem ti kaziť radosť, ale Laguna nikam neide, a hlavne nie hore :-)
Jej dlhodobé predaje oscilujú okolo 30ks mesačne, niekedy to spadne, niekedy trošku vyskočí. Nad 50ks sa tuším nikdy ani nedostala. Takže jej 5.miesto je skor následkom momentálneho prepadu jej konkurentov.
Je zaujímavé, ako slabo sa umiestnujú japonské autá. Okrem slusných výsledkov Legacy (co je momentálne skor boom efekt novinky, nepredpokladám, ze tento trend si udrzí dlho) sú ich predaje velmi biedne. Mazda 6 na deviatom, Avensis na trinástom mieste, Accord az sedemnástka. Osobitne zahanbujúce je, ze prémiové a drahé Audi A4 sa predáva skoro dvakrát tolko ako M6 a sestkrát tolko (!) ako "japonské BMW" Honda Accord. V com je chyba? Kvalita japonských áut je známa, technika je tiez na slusnej úrovni (aj ked v najnovsích trendoch downsizingu ci dvojspojok zaostávajú). Vychádza mi to teda len na cenu, kde nie sú dovozcovia japonských áut schopní (alebo ochotní?) cenovo agresívnejsej politiky. Takze asi zostáva konstatovanie, ze ak im takéto predaje stacia, nech v tom pokracujú. ;-\
presne tak, japonci su na chvoste tabuliek kazdej triedy nie len strednej ( v nasich koncinach ).
Je to mozno tym ze su drahsie , drahsi servis, drahsie diely, menej moznosti vyberov motorov, menej vybav - prakticky maju jednu dve vybavy kde je vsetko a potom je auto predrazene :-O
Kvalita je sice kvalita ale vidime problemy toyoty s pedalom, potom zase lexus nieco mal a aj nissan tusim a nakoniec zistime ze europa je europa a kvalita je porovnatelna s japonskou spickou. Nejdem sa bavit o kvalite lebo to nie je dovod slabeho predaja. Slabyprdaj je sposobeny fakt zrejme tou cenou a ajjaponske auta maju menej autorizovanych servisov a dlhsie cakacie lehoty. Mne na moje stare polo ;) objednali diel priamo z nemecka telefonicky a na dalsi den som uz siel pre auto - proste klobuk dole VW. Japonci by to asi nestihali >:D Ale ani to nie je hlavna pricina.
Je to podla mna v cene, ked mas dat za accorda ktory ma jednu vybavu o 200 tisic viac ako za lagunu tak sa vy.eries aj na takeho accorda a ked uz tak doplatis a mas A4ku. ( to pisem len ako priklad ), proste japonci su drahi a maju malu siet predajcov a servisy maju tiez problematicke.
Japonsku nemohucnost je vidiet aj v nizsej strednej triede kde fakticky predava len auris, tu v strednej triede nam predava v podstate len legacy a vo vyssej strednej snad ani japonca nemame ( legend, Lexus GS ).
Ich dominancia konci uz aj v trede SUV - miesto RAVKY a CRVcka uz letia Yeti s Tiguanom akotak sa drzi qasquai a to je vsetko. A to este pride Duster ktory to tam pekne rozprudi
Ony i evropské značky mají reálně jen pár výbav. Samozřejmě můžeš si auto nakonfigurovat podle sebe, ale pak často odpadají akční ceny a rozdíly jsou desítky i stovky tisíc. Nebo msíto příplatků k nějaké výbavě je lepší rovnou vzít celou výbavu vyšší
možno treba pozrieť na celkový pokles nákupu vozidiel, japonské autá si väčšinou kupovali ľudia na súkromné účely, pri tejto kríze sa nákup vozidiel na súkromné účely výrazne prepadol, preto teraz vyčnievajú nákupy európskych značiek
Ono to neni az tak jednoznacne.
Kdyz si poradi seradite podle prodeju 1-4/2010 a nebudete se divat jen na 1 samostatny mesic, hned to bude vypadat trochu jinak (napr. prave Lagune se tak presouva do dolni poloviny tabulky).
Pokud jde o Skodu, VW a Ford, tam objem tvori predevsim fleetove prodeje, ve kterych jsou "japonci" slabsi. V prodejich soukromym osobam nejsou rozdily zdaleka tak jednoznacne. V tomto svetle se prodeje japonskych modelu nejevi az tak spatne.
Filtrovat súkromné a firemné predaje, to zavána známou metódou GTIho konstanty. ;-)
Ved co bráni Japoncom zúcastnovat sa výberových konaní na fleetové kontrakty? Ak majú co ponúknut, nech sa páci. Ale tu narázame na hore pomenovaný problém, t.j. vyssia cena, ako i nedostatocná variabilita a s tým spojená neschopnost "usit" auto na mieru fleetového kupujúceho. ;-\
Tak ja to skúsim ešte raz.
Kofola je, pokiaľ viem, domáca ČR / SR firma. Teda nemusí počúvať veľkého brata spoza hraníc. Ak si skutočne vybrala do fleetu japonské auto, je to žiarivý príklad, ako by to vyzeralo, keby sa tu hrala "čistá" hra.
Fleetový kontrakt je ( v nemalej miere aj ) politické rozhodnutie, súčasť firemnej "kultúry", prípadne globálne rozhodnutie materskej, spravidla nadnárodnej, spoločnosti. Japonci sa v tomto smere môžu aj po...
Iste, to, ze sa nemecká firma rozhodne, ze pre svojich zamestnancov kúpi len nemecké auto, je tazké ovplyvnit. Ale v nemalom pocte výberiek sú to len technické, velkostné a cenové kritériá (nehovoriac a fakte, ze vo verejnom sektore by kritérium národnosti výrobcu ako diskriminacné nemohlo byt).
V štátnej správe sa presadia vhodnejšie alternatívy... stačí do špecifikácie pre výberové konanie zadať vhodné parametre a o výsledok, resp. víťaza netreba mať strach.
To je samostaná pesnicka. Napríklad: hladáme auto strednej triedy s objemom motora nad 3,5 litra, 5 dverami, pohonom 4x4 a dvojspojkovou prevodovkou. Vsetci, co spĺnajú podmienky, mozu zaslat svoje ponuky na... >:-[]
správne definované podmienky výberového konania sú zakladom transparentného výberového konania :-!
ale aj v ČR s tým majú svoje skúsenosti - napr. nedávna kauza nákupu dodáviek pre Českú Poštu. Tiež sa "správne" definovali podmienky, takže víťaz mohol byť len jeden :-)
Není co psát. Není co psát, je však co... kupovat. A to ať už je ti jedno, kolik za střední démant utratíš, nebo holt musíš chtít vzít jen dojezdovku...
Zklamáním nejen tohoto měsíce jsou čísla Insignie. Zázrak se (bohužel) nekoná a jak lze odtušovat ani konat nebude. O Apoštolovi jsme si už napsali fakt snad úplně všechno. Je to takový střední evropský zázrak, dokonale nakonfigurovaná evropská důstojná kára. V této souvislosti si snad již jen napišme, že z historického, tradičního rytmu, vyznávaného prakticky každou automobilkou, totiž "sedm a dost" se postupně dostáváme do jiné dimenze. Už i profíkům dá práci se orientovat ve sloganech "nová ta a ta". Ovšem tohle není kritika, jde jen o konstatování skutečnosti. Technika se v autech dostává na takový (zaplatitelný) vrchol, že je prakticky jedno, jestli jedeš liftingovanou či standardní verzi, neb má-li u aut jít o dvojjedinou ambici, totiž naplnit komfort pohledového, vjemového pocitu a komfort jízdních vlastností, nelze na dnešních premiantech prakticky již co vylepšovat a dopředu se tak jde již jen po krůčcích. S tím také koresponduje aktuální (připravovaná) novelizace esa třídy, totiž Apoštola. Vyjede brzy nový Apoštol. A míra jeho novosti bude mírou novosti pro všechny ostatní.
Tak k číslům. Mainstream (supermainstream) je jasný, hrdi můžeme v této třídě být na národní anomálii, neb Superb jako inklinační úchylka je to nejlepší, co lze ve třídě chytit. Zajímavé je to v prémiovém segmentu. Jistě zasloužený úspěch AUDI A4, tak trochu až méně hodná čísla Mercedesu C-Klasse (nejkrásnější střední sedan planety) a samozřejmě mírně vadnoucí čísla BMW 3, ovšem ta jsou podbarvená až bejčí nadržeností eurodrzků na novou generaci.
Co koupit letošní jaro? Nepochybně (sestupně) - Superb, Apoštol, A4, A5(!), MB-C, BMW 3. Nemáš li nyní na to, stav se aspoň pro katalogy uvedených es třídy a kochej se dokonalostí těch nejlepších. Nechť jsou tvou inspirací. Neboť být nejlepším, je to nejlepší, co se sebou můlžeš v následujích padesáti letech udělat. No, však to znáš, ti nejlepší jezdí v tom nejlepším...
Číslem měsíce je číslo... 420. Smekni hučku, sklop voči a na koleni vzdej hold králi třídy, králi měsíce.
to je jasný, Laguny i Sonata měli fakt dobrý měsíc, Insignie patří v rámci mainstreamu na 4 příčku. Ale čekal jsem od ní trošku víc, odstup od Mondea je docela výrazný.
Ale no tak GTI, přiznej si, že toho tvého přestárlého Apoštola zachraňují jen velké fleetové zakázky od firem s německým kapitálem, které mají jistě nasmlouvanou pěknou množstevní slevičku. ;-)
Ty, nezlob se na mě.. jako je supr, že je škodovka tak nahoře, o tom žádná..
Ale začínam fakt přemejšlet nad tím, zda-li seš normální. Zezačátku sem se těma příspěvkama bavil, ale teď? čtu pořád stejný a stejný kecy dokola a dokola.. neujíždíš na něčem? ;-)
On se na Tebe určitě nezlobí.
GTI zkrátka vládne perem a myšlenkou a navíc ho baví provokovat, což sleduje s ještě větším pobavením ;-) . Navíc si k tomu vybral nástrol v podobě VW Passat, kterémužto nelze v podstatě nic vytknout - snad s vyjímkou jisté uniformovanosti, pro kterou si ho vybírají právě fleety...
no ono se jedno monotéma vyčerpá a obehraje - ale jinak, když něco napíše do blogu, tak to mívá šťávu a "odsejpá to". V psaní, objektivně řečeno, je fakt dobrý.
Ad passat - no jasně, že má svoje mouchy a dalo by se o nich psát - od prvních sérií a ramenech z "papíru", přes váhy vzduchu, zetoroidní půmpedýze atd. atd. Ale ono zase na druhou stranu - který auto nemá v takovýmhle objemu problémy..... A pašíkovi se zkrátka urodilo pod šťastnou hvězdou no. Já měl kdysivá - model 1997 sedan v automatu - a můžu říct, že na tu dobu - dobrej kus. A ještě ho občas vídávám jezdit a je pořád v dobrým stavu....
Ozawasane, ty máš na svém blogu určitě aktivovanou možnost - "schvalovat první příspěvek". Napsal jsem ti tam a hned zapad´do spamu. Musíš to tam odschvalovat, jinak pod tebou nemůžeme diskutovat.
No GTI takovou fatalni chybu! Spravne ma byt: Bravwo, bravwo, bravwo! ;-)
Je jasne, ze Superb kombi je od Skodovky trefa do cerneho, skoda ze nebylo jiz predeslou generaci, ale to Skoda nemohla realizovat protoze se v cine jeste nevyrabel ekvivalent. ;-)
to zkrátka nešlo tomu odolat tomu názvu děckááá... No a teď vážně. Příjemné překvapení je ta Legacy ne? Já vím - teď se všichni zastánci "evropské designérské echole" sesypou zmítáni vášněmi - ale přece - zavedení dieselového boxeru se projevilo pozitivně a i když může jít o "dojezd" nového modelu - odprodeje potěší. Vím, že je to obehrané - ale AWD je AWD a navíc v kombinaci s dieselem za rozumný peníz. Snad i statistiky poruchovosti zůstanou nakloněny. Je mi jasné, že fleety do subaru nepůjdou ani náhodou - na to je servisní zázemí a navázané náklady trochu mimo hledáčky ekonomických ředitelů a těch, kterým kešflouují many účetnictvím - ale pro soukromé osoby už je zkrátka i subaru impulz - minimálně k zamyšlení.... a to je dobře
A ty firmy - to je nepatrně sporné. Kousek od nás má sídlo taková menší stavební firma. Mají tam 6 aut a 5 z nich je Subaru. A je to tak už mnoho mnoho let. Plus minus každý rok se jedno z nich obmění. Samozřejmě, že 5 aut je ještě méně, než kapka v moři - ale věřím, že takových firmiček nebude úplně málo, a hlavně by se našlo i mnoho jiných, které by kvality Subaru užily ;-)
kvality nekvality, když bude nejbližší servis třeba 50km, a firma bude potřebovat jak subkompakty, tak nižší střední a střední, některé z nich s 4x4, tak krom koncernu nemá moc kam jít. A prodejce VW, o Škodě nemluvě, je snad v každé vesnici :-)
jinak když jsem byl pár let dozadu na festivalu v Rakousku, byl jsem překvapen kolik Subaru tam jezdilo. A ten fesťák byl vedle malé vesnice u hranic s Maďarskem, takže v podstatě rovina, a snad u každého třetího baráku stálo Subaru, hlavně teda Imprezi :yes:
nevím čím to je (růst prodeje z 30 na 45ks měsíčně za tím asi nebude >:-[] ) ale poslední cca měsíc vídám Laguny 3 docela často. Hlavně tmavé kombíky s nádhernýma kolama :yes:
Já oceňuji celou modelovou řadu. Jednak z hlediska designu (cítím z něj něco víc, než u ostatních modelů třídy) a také nezaměnitelného a, dle mého, nejkrásnějšího interiérem ve třídě :yes:
Interiér vypadá (zejména vzhledem k předchozím interiérům Renaultu) opravdu dobře, i když je nutno přiznat, že je to naprosto nezpochybnitelná kopie "Bangle BMW" pojetí interiéru, a to i včetně některých detailů..., a taky za tímto prodejním úspěchem nelze podstatně nevidět i cenu Laguny na našem trhu...
Lehkou inspiraci BMW lze vypozorovat na základě kompozice jednotlivých prvků, nicméně přístrojová deska jako celek je spíše svébyná a originální. Zejména elegantní vlnka, jež slučuje přístroje a poté ladně plyne až ke druhému konci celku... :yes:
Na vyobrazené fotografii je nová verze řady 5, která přišla dalece po Laguně, ovšem tento styl zřetelně navázal na ten z předchozí řady, byť ho nemalou měrou zdokonalil... něco na tom bude, máš pravdu. Ale srovnám-li interiér Laguny a kupříkladu BMW 3, mám jasno - Laguna u mě vítězí. Ať už přívětivostí tvarů, tak útulností... ale je to jen můj názor.
Ano, Laguna je horní siluetou palubní desky někde mezi minulou a současnou pětkou...
S tou trojkou souhlasím, určitý dojem kvality a útulnosti chyběl i předchozí pětce..., nejsem žádný velký obdivovatel Bangla, obzvlášť právě "jeho" interiérů současné trojky a minulé pětky...
Interiéry minulé generace třídy 5 (včetně trojky a jedničky) se mi moc nezdály... byly spíše strohé a z nijak výrazných materiálů. Ovšem nyní je to prostřednictvím nové pětky (spolu s GT) o 100% lepší...
Tak tak :yes: Ovšem lift bych označil rovněž za "super"... velmi se mi líbí zadní svítilny, které jsou jiné, i přes údajnou podobnost s minulou generací Citroënu C5 (pozorovatelé soudili na základě charakteristického ohnutí světel, byť v případě Laguny se jedná o podstatně vyváženější tvar).
Ovšem kombi je taktéž super a kupátko excelentní :yes:
lift je v pohodě, ale před ním bych dal přednost Meganu Grandtour. Prostě mě tihle velké lifty až tak moc neberou. Ale zadní svítilny jsou supr, to je asi nejlepší místo celého vozu :yes:
Jen bych si dovolil malinko připomenout všem místním odborníkům a znalcům, že se mi zdá dost přitažené za vlasy srovnávat Lagunu III s BMW jako principem. Něco tak nekvalitního a hnusnýho jako je Rencek s vybroušeným diamantem automobilového světa?
Nutno rovněž ocenit rekordní prodej Seatu Exeo. 12 kusů :yes: Rozumí někdo tomu, proč auto, které se ještě před cca dvěma lety prodávalo za 800k v základu dneska nikdo nechce ani zadarmo k zahradním traktůrkům?
Zeby to bolo tým, ze priestorovo je uz na úrovni nizsej strednej a triedna konkurencia je oproti Exeu o ligu vacsia? Alebo tým, ze za cenu Exea 1,6 mám Mondeo 2,0?
Alebo tými este stále predávanými modernými motormi 1,6 MPI ci 1,8 20v T? Alebo známymi bezpecne nedotácavými jazdnými vlastnostami, zdedené po A4 s motorom pred nápravou? Alebo jednoducho aj ludia v CR a SR vyrástli z Abibasov a Reabokov a nechcú mainstream hrajúci sa na nieco viac, nez v skutocnosti je? Je to divné... >:-[]
teda to čumím, že se prodalo víc Crom než 159 od Alfy, páč Croma není zrovna žádnej prodejní trhák a na silnicích j jí jak šafránu (což se mi na ní líbí), 159 na tom takto bledě není, nehledě na to, že 159 má mnohem lépe postavený marketing a i technicky je modernější
Povím vám něco o své výměně auta. Vzhledem k tomu, že mé stávající auto dieselový Ford Mondeo TDCi 96kW již vyžadoval během 5ti let provozu a najetých 100tis km výměnu některých finančně velmi nákladných dílů, na kterých se podepsala mimojiné i "kvalitní" česká nafta, byl jsem rozhodnut o jeho prodeji. Jelikož potřebuji denně jezdit, prodej Mondea jsem chtěl řešit v době ujasnění výběru mého nového auta. Dieselový motor jsem už v mém novém autě zavrhnul, neboť dieselové Mondeo nebylo zrovna nejspolehlivější a nákladné servisy a opravy dieselu jsou přeci jen cenově jinde než u motoru benzínového. Na víc cena nafty je téměř srovnatelná jako cena Naturalu a o její kvalitě mám pochybnosti. Co se týče spotřeby, tak radši budu jezdit o 2 litry naturalu více o proti dieselu, ale na druhou stranu zase ušetřím na servisu dieselu. Takže otázku motorizace jsem měl vyřešenou. Během měsíců února a března 2010 jsem tedy objížděl autosalony a vozil se v předváděcích vozech vesměs střední třídy. A tak jsem zkoušel Mazdu 6, Ford Mondeo, Superba, Volvo S40, Citroena C5, Subaru Legacy, Hondu Accord, Peugeota 407, Avensis (VW jsem nezkoušel neboť jsem na tuto značku alergický díky mnoha českým bezmozkům co si myslí že jim patří svět), ale na každém voze mě něco vadilo a nebyly to jen drobnosti. Nejméně věcí mi vadilo na Citroenu C5 a Mondeu, nejvíce věcí mi naopak vadilo na Subaru, Avensisu a Superbu. V té době jsem se objednal ještě na zkušební jízdu Sonátou, ale auto zrovna neměli na prodejně a tak jsem delší dobu čekal mež jí přivezli na předváděcí jízdu (mezi tím jsem vyzkoušel ix35). Na konec jí přivezli, tak jsme ji s prodejcem vyzkoušeli a měl jsem jasno V Sonátě mi vůbec nic nevadilo a když to řeknu česky, tak mi padla jak poklice na hrnec a splnila všechny mé požadavky. Sonáta kterou jsme s prodejcem zkoušeli byla sice dieselová 110kw, ale v benzínu jsem si ji také dokázal představit. Takže v rámci předváděcích jízd vozidel střední třídy Sonáta vyhrála. Cena v té době byla ve výbavě Premium nějakých 589 tis. Mondeo kombi v akci s názvem Enterprise stálo 619 tis a Citroen C5 kombi v akci s názvem Millenium bylo za 550 tis. Takže jak správně čtete, měl jsem mezi auty 3 favority a to Sonátu, Mondeo a C5. Sonáta byla z testovaných aut nejlepší, ale cena 589 tis byla docela dost vysoká. V Mondeu se mi nelíbil interiér neboť působil hodně lacině, ale kompenzovaly to zase jízdní vlastnosti, které jsou na špičkové úrovni. Na Fordu je poslední dobou hodně vidět jak na autech šetří a vše působí poměrně lacině, takže Mondeo jsem odepsal. C5 byla zase hodně pohodlná, měkoučká a cenově hodně zajímavá. Zatím jsem ještě vyčkával, ale o dva měsíce později jsem využil mimořádné slevy na poslední modely faceliftových Sonát. Nyní necelý měsíc vlastním úplně novou Sonátu ve výbavě Premium a zajíždím nový motor DCVVT 121kW, mám najeto cca 650km a zatím maximální spokojenost. Když to shrnu, tak Sonáta je hodně dobré auto, na dobré technické i kvalitativní úrovni jako ostatní evropská auta střední třídy, jen neprávem někteří stále kritizují korejská auta a když je člověk pozve ke zkušební jízdě, tak radši nechtějí, aby nemuseli uznat že se pletli. Motor Sonaty je téměř neslyšitelný, interier hodně příjemný, jízdní vlastnosti dobré, limity auta zatím neznám, ale trasu kterou jsem projížděl s Mondem celkem ostře, tak Sonáta je také v pohodě. Takže jen tak dál Hyundai :-)