Diskuse

Garáž Auto.cz: Renault Megane 1,6 Generation - Co vás zajímá?

14.1.2011

V novém typu článků nabízíme čtenářům zapojení do testů. Ptejte se, co vás zajímá a my buď rovnou odpovíme, nebo odpovědi dostanete v následném testu.

 

  • 00 Reagovat !

    foto Cuba66

    Cuba66 14.01.2011  09:58

    Ještě jeden rozdíl..

    ..a to ten, že verze Generation má obyčejné stěrače, zatímco ostatní verze mají stěrače ploché, tzv. Aero. Zkrátka - šetří se kde se dá, ale na druhou stranu běžné stěrače nemusí mít nutně nižší účinnost než ploché.
    • 00 Reagovat !

      foto Ales-Jungmann-Auto-cz-

      Aleš Jungmann (Auto.cz) 14.01.2011  10:02

      « Re: Ještě jeden rozdíl..

      U řidiče je alespoň veliká "aeroploška" (když už ne aerostěrač).
      • 00 Reagovat !

        foto MegaCar

        MegaCar 14.01.2011  10:29

        « Re: Re: Ještě jeden rozdíl..

        + nemá (a nemůže mít) ESP :-(
      • 00 Reagovat !

        foto Flai

        Flai 15.01.2011  07:29

        « Re: Re: Ještě jeden rozdíl..

        tak dneska je rozdil mezi klasickym a aero steračem minimální... max.stokoruna ?
        ale ty pneumatiky jsou docela atypické,myslite že tam pujdou klasiky 195-65-15 :-)
        • 00 Reagovat !

          foto cosworth

          cosworth 16.01.2011  11:57

          « Re: Re: Re: Ještě jeden rozdíl..

          megane ma psane oba rozmery. ja mam 195/65/15 na coupe
  • 00 Reagovat !

    foto Starfighter

    Starfighter 14.01.2011  10:10

    Dotazy

    Dobrý den celé redakci, moje otázky jsou následující:

    1) Klasický ukazatel rychlosti je nyní u Megana standardem?
    2) Obligátní dotaz na spotřebu, resp. pocitové porovnání s motorem 1.5 dCi/66 kW (teď ale narychlo nevím, zda-li jste jej už někdy testovali). Nabízí přímo Renault možnost přestavby na LPG?
    3) Šly by do 5ti dveřového hatchbacku s děleným zadním sedadlem naložit (občas, nouzově :-) tři rozmontovaná horská kola?

    Děkuji.
    • 00 Reagovat !

      foto soptik007

      soptik007 14.01.2011  11:26

      « Re: Dotazy

      1) klasický ukazatel je jen ve verzi Gneration a nebo LS GT (na Grandtouru a ve 3dv).
      2) přestavba na LPG v ČR není přímo od výrobce
      3) verze Generation má zadní sedadla v celku nedělená, jinak lze naložit v případě nutnosti rozmontovaná 3 horská kola. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto adamikos

    adamikos 14.01.2011  10:10

    podvozek

    Dobrý den, je pravda, že speciální model Generation je postaven na podvozku Megane 2 a postrádá některé bezpečnostní prvky jako jsou aktivní airbagy? Projížděl jsem pouze plnohodnotnou verzi (Autentique), Generation bohužel ne, ale dokonce jsem měl pocit, že Generation má tvrdší plasty v interiéru. Rozhodně nemám v úmyslu nějakým způsobem "hanit" tuto verzi, ale jestli je to pravda, připadne mi logičtější připlatit několik tisíc za "plnohodnotnou" verzi. Děkuji za odpověď.
    • 00 Reagovat !

      foto soptik007

      soptik007 14.01.2011  11:27

      « Re: podvozek

      Pravda to není. Je to nový podvozek podobný jako u jiných verzi Megana. Plasty jsou podobné jako u jiných verzí. Takže jsou i měkčené.
      • 00 Reagovat !

        foto vrkuboy

        vrkuboy 14.01.2011  11:53

        « Re: Re: podvozek

        Horní hrana dveří a vrch palubovky by měl být tvrdší.
        • 00 Reagovat !

          foto Ales-Jungmann-Auto-cz-

          Aleš Jungmann (Auto.cz) 14.01.2011  14:57

          « Re: Re: Re: podvozek

          Nemám přímé srovnání, ale vršek palubovky je měkčený a i povrchová úprava vypadá jako ta z klasického Mégane.
  • 00 Reagovat !

    foto bicak77

    bicak77 14.01.2011  10:15

    Megane-Ceed-i30

    Zajímalo by mě porovnat, jak je to s výše jmenovanými s hlučností (motor, podvozek). Dále by mě zajímalo, jak subjektivně působí dynamika Meganu 1.6 ve srovnání se Ceeedem (1.4 66kw) a i30 (1.4 80kw).

    P.S. Myslel jsem, že M.Generation se prodává jen se silnější verzi motoru 81kw....
    • 00 Reagovat !

      foto MegaCar

      MegaCar 14.01.2011  10:25

      « Re: Megane-Ceed-i30

      motory Megane generation:
      1,6 16V 74 kW/100 k
      1,5 dCi 66 kW/90 k FAP
      • 00 Reagovat !

        foto bicak77

        bicak77 14.01.2011  10:41

        « Re: Re: Megane-Ceed-i30

        tak to si možná pletu s jinou akční verzí z r.2010, tam šel jen 1.6 81kw..je to možné?
        • 00 Reagovat !

          foto soptik007

          soptik007 14.01.2011  11:29

          « Re: Re: Re: Megane-Ceed-i30

          motor 1,6 81kW 110k měl jen EURO 4. Nyní musí být EURO 5 a tudíž jsou hodnoty 74kW a 100k.
          • 00 Reagovat !

            foto bicak77

            bicak77 14.01.2011  13:06

            « Re: Re: Re: Re: Megane-Ceed-i30

            na auto.cz jsme se mohli před Vánoci dočíst, že s největší pravděpodobností 1.6 74kw končí a jako základ bude 1.6 16v 81kw....tak ví někdo přesně, jak to opravdu bude? :-!

            [odkaz]
          • 00 Reagovat !

            foto Ales-Jungmann-Auto-cz-

            Aleš Jungmann (Auto.cz) 14.01.2011  14:59

            « Re: Re: Re: Re: Megane-Ceed-i30

            Ano, je to tak. Vůz v redakční garáži má 81 kW, jde o minulý modelový rok.
            • 00 Reagovat !

              foto bicak77

              bicak77 14.01.2011  15:07

              « Re: Re: Re: Re: Re: Megane-Ceed-i30

              Mám trošku delší vedení, tak si to zdovolením shrnu :-) Starší základní 74kw se už nenabízí, nahradil ho šestnáctiventil 81kw, který ovšem přechodem na EURO 5 přišel o sedm kilowat a má 74kw..říkám to správně? :-)
              • 00 Reagovat !

                foto Ales-Jungmann-Auto-cz-

                Aleš Jungmann (Auto.cz) 14.01.2011  15:33

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Megane-Ceed-i30

                Je to trošku složitější, takže odemě již odešel mail na pana Kavalce, koordinátora marketingu, který by to měl objasnit.

                Když se podíváte na ceník Mégane, tak se naopak 74 kW nabízí jak u Gen. tak u Méganu (klasického). 81 kW verze (kterou máme podle TP my, avšak to také ještě prověříme - nebylo by to poprvé kdy by byla v TP nejaka chybicka) je jen u Méganu a má tam, svete div se, EU5 coz byl oficiálně důvod proč už nebyla nabízena u Generation. A aby to nebylo tak jednoduché, má verze 74 kW u Generation (vše to jsou 1,6) stejné max. táčky i točivý moment jako bývalá 81 kW, zatímco u Méganu jsou u 74 kW otáčky i Nm nižší. Jste nyní moudřejší? No já tedy ne, takže počkejme na pana Kavalce :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto bicak77

                  bicak77 14.01.2011  15:48

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Megane-Ceed-i30

                  Budu se těšit na mail od pana Kavalce, díky :yes Trošku mě aspoň potěšilo, že porucha vedení není (dnes výjimečně) na mojí straně >:D

                • 00 Reagovat !

                  foto objekt21

                  objekt21 14.01.2011  20:44

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Megane-Ceed-i30

                  mam otazku a velmi ocenim odpoved. Megane vyzera ako dobra volba za tie peniaze, kedze vsak dost jazdim po dialnici..:

                  aku ma spotrebu pri ustalenej rychlosti 140kmh (tacho)?

                  Kolko otacok toci pri 140kmh (taometrovych)?

                  vdaka
                  • 00 Reagovat !

                    foto Ales-Jungmann-Auto-cz-

                    Aleš Jungmann (Auto.cz) 14.01.2011  21:30

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Megane-Ceed-i30

                    viz. odpověď níže, údaje samozřejmě budou uvedeny v testu (spotřeba+otáčky při reálných 100 a 130 km/h)
  • 00 Reagovat !

    foto Tycoon

    Tycoon 14.01.2011  10:41

    Mechanická ruční brzda ?

    ... to je dle mého názoru jednoznačně plus. Klíček místo karty je z hlediska spolehlivosti také lepším řešením. Co se týče rozměrů pneumatik, nepřipadají mi nijak extrémní ... prostě to není auto pro novinářské testování, ale auto pro normální lidi ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto ryccardo

      ryccardo 14.01.2011  12:50

      « Re: Mechanická ruční brzda ?

      přesně tohle mě napadlo taky. Měli by to spíš udělat obráceně. Karta a elektronická ručka standart a pokud zákazník chce něco lepšího tak klíček a normální páka za příplatek. >:D >:D
      • 00 Reagovat !

        foto soptik007

        soptik007 14.01.2011  14:19

        « Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

        normální páka je standart a poloautomatická ruční brzda je za příplatek.
        • 00 Reagovat !

          foto Klaudius

          Klaudius 14.01.2011  15:11

          « Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

          Aký je rozdiel medzi poloautomatickou a aautomatickou ručnou brzdou?
          • 00 Reagovat !

            foto gld

            gld 15.01.2011  00:27

            « Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

            Zatiahneš manuálne, odistí sa samo pri rozbehu? Tak nejak dedukciou..
            • 00 Reagovat !

              foto Klaudius

              Klaudius 15.01.2011  14:10

              « Re: Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

              Však preto ma to zaujíma, čo tým myslel. Pokiaľ viem, v Renaulte funguje plne automaticky. Keď som mal Scénic, po vypnutí motora sa zatiahla a pri rozbehu zase uvoľnila. Nejak tú poloautomatiku na tom nevidím.
    • 00 Reagovat !

      foto Klaudius

      Klaudius 14.01.2011  15:11

      « Re: Mechanická ruční brzda ?

      Karta je lepšie riešenie - napríklad u diesla ťukneš do gombíka štartovania, a nestaráš sa, kým zhasne kontrolka žhavenia - auto naštartuje po nažhavení samo. Kľúčik musíš po nažhavení ešte pootočiť aby si štartoval.
      Kartou vylučuješ mechanický styk - žiadna zámka spínacej skrinky, žiadne riziko zalomenia... V karte je vpodstate len vysielač na otváranie cetrálu a imobilizér.
      Elektrická ruční brzda je taktiež plus - pokiaľ sa nechceš nejak športovo vyžívať. Po zhasnutí motora sa sama zatiahne a keď sa chceš pohnúť, stačí zaradiť jednotku, pridať plyn a pustiť spojku - auto samo odbrzdí a rozbehne sa. Super je to hlavne pre menej skúsených vodičov pri rozbiehaní sa do kopca.
      V Passate je tá brzda iná - nezabrzdí ani sa neuvoľní sama. Na ľahšie rozbiehanie do kopca si musíš dokúpiť asistenta. Teda ak to v poslednej generácii už nezmenili. Proste medzi elektrickými brzdami je rozdiel, nie v každom aute má rovnakú filozofiu.
      • 00 Reagovat !

        foto bicak77

        bicak77 14.01.2011  15:34

        « Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

        Malá oprava : u Passata 6.gen. se ti el.ruční brzda deaktivuje sama při rozjezdu. Musíš mít ale zapnutý pás.
        • 00 Reagovat !

          foto bojler-

          bojler_ 14.01.2011  16:13

          « Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

          To musíjou mít v servise při popojíždění radost..
          • 00 Reagovat !

            foto bicak77

            bicak77 14.01.2011  18:08

            « Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

            Víc než extempore s ručkou je otravné asi třísekundové vřískání a pískání palubních přístrojů u každého startování...
        • 00 Reagovat !

          foto Klaudius

          Klaudius 14.01.2011  19:27

          « Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

          Skôr doplnenie ako oprava. Písal som, že neviem, ako je to v poslednej generácii. ;-)
          Ten zapnutý pás musí byť docela otrava, Hlavne keď potrebuješ auto posunúť o pol metra kvôli miestu na nastupovanie alebo nakladanie batožiny.
          V servisoch to robia (najmä kvôli pípaniu kontrolky pásov) tak, že zapnú pás cez prázdne sedadlo a až potom dajú fóliu a sadajú do auta.
          • 00 Reagovat !

            foto bicak77

            bicak77 14.01.2011  20:08

            « Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

            Aha, no mám v těch "generacích" u Passata trošku chaos ;-)
            S fungováním ruční brzdy jsem se seznámil v ten nejhůř možný okamžik. Když jsem zastavil auto v jednosměrce, abych mohl jen vytáhnout věci z kufru kolegovi, po obou stranách zaparkovaný auta, nešlo kolem mě projet. Když se za mnou blížilo první auto, šup do kabiny a chtěl jsem rychle zmizet (kdo by se v tu chvíli otravoval s pásem, že)...3x mi to chcíplo..no asi po 1 minutě mě osvítilo a zkusil jsem si zapnout pás a už jsem jel, za mnou už asi 5 nasranejch chlápků :-)
            • 00 Reagovat !

              foto Klaudius

              Klaudius 14.01.2011  22:58

              « Re: Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

              Tak to by nepotešilo nikoho. Ja tu už nejakú dobu tvrdím, že sa to s bezpečnostnými systémami automobilov preháňa. Niekedy vedia dosť znepríjemniť život, pritom ich účinok je niekedy dosť pochybný
          • 00 Reagovat !

            foto Dinar

            Dinar 15.01.2011  10:27

            « Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

            První passat s el. parkovací brzdou přišel v roce 2005 a od té doby to u něj funguje pořád stejně. Tj. při rozjezdu se brzda sama uvolní (ne pouze v případě nezapnutého pásu), takže žádný asistent rozjezdu není třeba. A znova opakuju, je to tak od začátku výroby, to že ses v některých testech mohl dočíst nesmysly, je věc jiná, svědčí max. o tom, že si někteří novináři nezapínají pásy. ;-)
            • 00 Reagovat !

              foto Klaudius

              Klaudius 15.01.2011  14:20

              « Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

              Tak potom neviem, čo za Passata má môj šéf, tam sa brzda sama neuvoľňuje, mám to viackrát vyskúšané, v testoch som sa o tom nič nedočítal, aspoň si nepamätám. Treba stlačiť pedál brzdy a potom tlačítko na odbrzdenie tej parkovacej. Rozdiel môže byť v tom, či máš len elektrickú parkovaciu brzdu, alebo aj asistenta na rozbiehanie sa do kopca - ten by mal u VW tak fungovať.
              Chcelo by to niekoho, kto Passatom jazdí. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 14.01.2011  15:36

        « Re: Mechanická ruční brzda ?

        Tak musím kontrovat, klíč u auta jsem nezlomil ani jednou, zato různých čipových, magnetických nebo jen identifikačních karet nejmín pět :-)
        • 00 Reagovat !

          foto Klaudius

          Klaudius 14.01.2011  19:29

          « Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

          Karta v Renaulte nie je z materiálu ako bežné čipové karty. Je to vlastne tenká a skoro neohybná krabička z tvrdého plastu. Zlomiť ju len tak by asi chcelo použiť viac sily. ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 14.01.2011  22:46

            « Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

            Tak to je jen dobře, být to jinak v servise by asi neřešili nic jiného. To ale nic nemění na faktu že o zlomeném klíčku v zapalování jsem ještě neslyšel.
            • 00 Reagovat !

              foto Ronault-

              Ronault. 14.01.2011  23:01

              « Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

              Ne? :-O To já už od mnoho lidí a svého času to byl docela velký problém u Fordů, ktré měly takový spešl klíč, který se rád lámal.
              No a kamarád má teď na Accentu zlomený klíč od zapalování a zůstal v něm. Vyndat se z toho nedá, jen tam strčit zbytek toho klíče a otočit. A jelikož se mu to nechce řešit, tka jezdí takhle
        • 00 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 14.01.2011  20:00

          « Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

          Po 9 letech se mi ji nepodařilo zlomit. A to ji nosím v zadní kapse u kalhot celkem normálně.
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 14.01.2011  22:52

            « Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

            Tím chceš říct, že devět let dennodenně používáš keylessGo kartu? Já myslel, že jsi dlouhá léta sedlal favorita a taky že jsi o něco mladší...

            Nebo jsi chtěl jen říct, že devět let starý plast nekřehne ani po těch letech...
            • 00 Reagovat !

              foto Ronault-

              Ronault. 14.01.2011  23:17

              « Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

              Dokonce ani KeylessGo, jen Entry, teda která to je, prostě ta, co se musí strčit do čtečky.
              Auto používáme dva, teda používali, teď už používám jen já, to abych upřesnil. Favorit už je prodaný.
              Ten plast nějak křehnout nemůže, to je docela tuhé, vůbec ne ohebné a tu vynaložená síla by musela být opravdu velká, co by ji zlomila. Problém byl u jedné karty, které se vylomilo zevnitř tlačítko pro odemykání, takže byla koupena nová. Cena i se spárováním tuším 3500, což vlastně je cena srovnatelná za nový klíč s centrálem, co jsem tak sondoval.

              Jako rozhodně bych se kartě nebránil, dokonce teď při koupi nového auta taťka litoval, že se nedá pořídit s kartou a musí si opět zvykat na klíček.

              Ještě ad opotřebení po 9 letech je patrné jen poškrábáním jedné z těch karet, protože to Renault u těch prvíh řešil lakovaným plastem, nové karty už lakované nejsou.
              • 00 Reagovat !

                foto

                "-- skrytý --" 15.01.2011  00:00

                « Re: Mechanická ruční brzda ?

                Myslím že časem křehne každý plast. Vývoj ale jistě pokročil takže dnest tento negativní jev je zřejmě dostatečně potlačen...

                No já narážel na to, že 9let nejspíš nemáš ani řidíčák natož abys honil Lagunu. O tom, že ti ji tatka půjčoval, o tom žádná...
                • 00 Reagovat !

                  foto Ronault-

                  Ronault. 15.01.2011  00:11

                  « Re: Mechanická ruční brzda ?

                  Jo, to je pravda, 9 let ne, 8 ;-) No já píšu, že o zlomení jsem zatím neslyšel a ani to moc dobře nejde, pokud vyloženě nechceš, je to asi jako s těmi nerozbitnými skleničkami od soudruhů z NDR ;-) Problém karty byl z počátku jinde a to hlavně čtečky a snímače pod klikami, které si žily svým životem. Teď už ale dlouho jsem nic nezaznamenal, že by si někdo stěžoval.
                  Každopádně bezklíčové odemykání a startování je opravdu příjemná věc, ale přiznávám, že je naprostý nesmysl si vybírat auto dle toho, zda má nebo nemá kartu, o tom to prostě není.
                  I když je to stále rozumnější důvod než si vybírat dle toho, jestli má v kufru roletu nebo plato >:D
                  • 00 Reagovat !

                    foto

                    "-- skrytý --" 15.01.2011  00:13

                    « Re: Mechanická ruční brzda ?

                    A nebo nech auto vybírat ženskou a hlavní faktor bude osvětlené make-up zrcátko ve sluneční cloně...
                    • 00 Reagovat !

                      foto Ronault-

                      Ronault. 15.01.2011  00:18

                      « Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

                      Ženy nejčastěji vybírají dle toho, jestli se jim to líbí a barvy, ale o tom to prostě je.
                  • 00 Reagovat !

                    foto pogo26

                    pogo26 15.01.2011  00:15

                    « Re: Mechanická ruční brzda ?

                    Jsou ta maličkosti na které si zvykneš a moc se ti nechce vracet do minulosti. Stejné je to taky s bezvíčkovou nádrží nebo tou brzdou.
                • 00 Reagovat !

                  foto Klaudius

                  Klaudius 15.01.2011  14:39

                  « Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

              • 00 Reagovat !

                foto puko

                puko 15.01.2011  00:08

                « Re: Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

                ci keyless entry alebo klucik je podla mna skoro jedno, stejne to clovek musi lovit z vrecka a stlacat tlacitka...vyhoda u karty je s tym startovanim to ano....avsak Keyless GO to uz je o niecom inom >:-[] najlepsia vec
      • 00 Reagovat !

        foto bojler-

        bojler_ 14.01.2011  16:14

        « Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

        nikdy jsem s naftou (1.9TDI, 2.0TDI) nežhavil a vždycky naskočila.
        • 00 Reagovat !

          foto Klaudius

          Klaudius 14.01.2011  19:28

          « Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

          tebe by som nedal do ruky ani traktor
          • 00 Reagovat !

            foto ryccardo

            ryccardo 14.01.2011  19:57

            « Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

            Proč jako ani traktor? Mám zkušenost s novými TDI VW motory a pokud není vyloženě silnej mráz (pod mínus 10) tak auto chytne okamžitě i bez žhavení.
            • 00 Reagovat !

              foto Klaudius

              Klaudius 14.01.2011  23:01

              « Re: Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

              Tak to je trošku iné, ak počítač nezapne žhavenie, a iné, ak niekto "nikdy nežhavil". ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto mikesh

            mikesh 14.01.2011  20:49

            « Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

            Myslim ze primo v navodu pisou ze dokud neni pod nulou (nebo pod 5+, ted nevim z hlavy) neni treba zhavit.
            • 00 Reagovat !

              foto Klaudius

              Klaudius 14.01.2011  23:08

              « Re: Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

              Ale no tak. Otočíš kľúčikom a ak sa rozsvieti kontrolka žhavenia, nemal by si štartovať, kým nezhasne. Načo inak by tam bola? Alebo sa už postupy tak diametrálne zmenili? Máš na žhavenie extra tlačítko a žhavíš iba keď máš na to náladu?
              • 00 Reagovat !

                foto mikesh

                mikesh 14.01.2011  23:36

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

                Studuj ty tlacitko podle nalady ;-) - otevri si Návod k obsluze, nejde sem hodit link na pdf ([odkaz] , strana 122 startovani vznětového motoru
                • 00 Reagovat !

                  foto Klaudius

                  Klaudius 14.01.2011  23:42

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

                  Radšej cituj, bude to zaujímavejšie. Nemám chuť niekde listovať.
                  • 00 Reagovat !

                    foto mikesh

                    mikesh 14.01.2011  23:51

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

                    Dyt to pisu v prispevku vyse, pisou ze kdyz je motor zahraty nebo je teplota nad +5°C neni treba zhavit ale startovat okamzite, to okamzite tam je vytisteno tucne, staci?
                    • 00 Reagovat !

                      foto Ronault-

                      Ronault. 14.01.2011  23:54

                      « Re: Mechanická ruční brzda ?

                      A co je lepší? Pokaždé se dívat na teploměr jestli je +5 nebo -4 nebo to neřešit a zmáčknout START/STOP a přenechat to autu samotnému?
                      • 00 Reagovat !

                        foto mikesh

                        mikesh 15.01.2011  00:05

                        « Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

                        Ja se v +30 fakt nepotrebuju divat na teplomer jestli nahodou neni pod 5st. >:D
                        • 00 Reagovat !

                          foto pogo26

                          pogo26 15.01.2011  00:10

                          « Re: Mechanická ruční brzda ?

                          Nezáviď, však se i ti klíčkaři ke kartě taky někdy dokopou.
                          • 00 Reagovat !

                            foto mikesh

                            mikesh 15.01.2011  00:42

                            « Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

                            Dej si studeny obkladek na celo, prip. i jinde kde ti to pomuze, zjevne jsi nepochopil smysl debaty.
                        • 00 Reagovat !

                          foto Ronault-

                          Ronault. 15.01.2011  00:13

                          « Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

                          A teĎ se díváš nebo ne? Já jen, že zrovna 30 nemáme, ale právě těch 4-5 ráno je. Pokud nedokážeš přiznat, že je lepší mít o starost méně, tak je mi tě líto.
                          • 00 Reagovat !

                            foto gld

                            gld 15.01.2011  00:36

                            « Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

                            Nie je mi jasné, o čo sa tu hádate.

                            S naftiakmi jazdím už dlhšie a vaše problémy som ešte neriešil. V lete- otočím do polohy žhavenia, počkám sekundu a štartujem. V zime- otočím na žhavenie, zapnem si pohodovým tempom pás, štartujem.

                            Ak je motor zohriaty z predchádzajúcej jazdy tak možno štartovať aj bez žhavenia.
                            • 00 Reagovat !

                              foto mikesh

                              mikesh 15.01.2011  00:47

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

                              Zadny normalni clovek problem nema, jenom Ronault nechape.
                            • 00 Reagovat !

                              foto Ronault-

                              Ronault. 15.01.2011  00:53

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

                              Jestli ti to není jasné, tak ti to popíšu na podobném příkladu.

                              Je to stejné, jako by někdo tvrdil, že elektricky ovládané zrcátko u spolujezdce je k ničemu, protože se k němu může natáhnout, jelikož má ruce. Jo, to má pravdu, ale proč dělat něco komplikovaněji a být s tím spokojený, když to jde evidentně jednodušeji a pohodlněji.
                              • 00 Reagovat !

                                foto gld

                                gld 15.01.2011  12:02

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

                                To je vec názoru, podľa mňa niektoré veci k autu patria. Napríklad aj to starosvetské točenie kľúčikom ;-)

                                Zachvíľu budú ľudia ohŕňať nos aj nad tým, že musia točiť volantom a šliapať na pedále. :-!
                                • 00 Reagovat !

                                  foto Ronault-

                                  Ronault. 15.01.2011  13:18

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

                                  Stejným způsobem bys musel vlastně odmítat automatické převodovky, protože to kvedlání patří k té starosvětské klasice. Stejně bys musel z auta vyndat téměř vše, včetně posilovače řízení.
                                  Prostě vývoj jde vpřed a že bezklíčové startování se ujalo ukazuje i to, že už není jen devízou Renaultu, ale můžeš ho mít ve více značkách, namátkou Ford.
                                  • 00 Reagovat !

                                    foto gld

                                    gld 15.01.2011  14:18

                                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

                                    Jedna malá poznámka. Do skutočného pokroku (vedľa posilňovača riadenia a elektrických hejblátiek) by som zaradil keyless štartovacie systémy.

                                    Karta, ktorú rovnako ako kľúč musíš niekam strkať, pre mňa pokrok nie je. Je to len robenie toho istého inak, a tam mi novátorstvo chýba :-!
                                    • 00 Reagovat !

                                      foto Ronault-

                                      Ronault. 15.01.2011  14:22

                                      « Re: Mechanická ruční brzda ?

                                      Však taky netvrdím nikde opak.
                                      • 00 Reagovat !

                                        foto gld

                                        gld 15.01.2011  19:06

                                        « Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

                                        Naozaj? Lebo z diskusie v tomto vlákne som mal taký pocit, že nám tu predstavuješ vynález kolesa ;-)
                                        • 00 Reagovat !

                                          foto Ronault-

                                          Ronault. 15.01.2011  19:15

                                          « Re: Mechanická ruční brzda ?

                                          Třeba můj příspěvek v 00:11. Je rozdílný pohled na to, jestli se bavíme o keyless entry nebo go, jestli se bavíme o startování dieselu a zážehu a jestli tady budeme hlásat, že pokrok je na nic, že nejlepší je trakař.
                                          • 00 Reagovat !

                                            foto gld

                                            gld 15.01.2011  23:48

                                            « Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

                                            To teda sú rozdiely..veď odzačiatku mám trochu pochybnosti kde je "bottom line" v tejto roztržke.
                                    • 00 Reagovat !

                                      foto Klaudius

                                      Klaudius 15.01.2011  22:54

                                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

                                      Aj tá "strkacia" karta má výhodu - ušetríš spínaciu skrinku, čiže kus prekonateľnej mechaniky.
                                      • 00 Reagovat !

                                        foto gld

                                        gld 15.01.2011  23:46

                                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

                                        To máš tak, autá sa dnes kradnú s laptopom..

                                        Pochybujem, žeby štartovacia karta bola prielomom v boji proti zlodejom.
                                        • 00 Reagovat !

                                          foto mikesh

                                          mikesh 16.01.2011  13:11

                                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

                                          Tak nejak :yes:
                                        • 00 Reagovat !

                                          foto Klaudius

                                          Klaudius 16.01.2011  16:32

                                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

                                          Prielom nie, ale popravde, organizované a technicky vybavené gangy u nás nekradnú Renaulty. Čiže aj druhý zmysel, okrem pohodlia ovládania, určite má.
                                          • 00 Reagovat !

                                            foto mikesh

                                            mikesh 16.01.2011  17:35

                                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

                                            Vzhledem k tomu ze gangy nekradly renaulty ani predtim to je celkem irelevantni poznamka.
                                            • 00 Reagovat !

                                              foto Klaudius

                                              Klaudius 16.01.2011  19:03

                                              « Re: Mechanická ruční brzda ?

                                              Vieš vôbec na čo reaguješ?
                                              • 00 Reagovat !

                                                foto mikesh

                                                mikesh 16.01.2011  20:04

                                                « Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

                                                Jiste. Co jsi zase nepochopil?
                                • 00 Reagovat !

                                  foto mikesh

                                  mikesh 15.01.2011  14:34

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

                                  Tak ja se startovanim tlacitkem problem nemam a povazuju to za pozitivni vec (pokud funguje jak ma :-) ), ale zcela nesmyslne se tenhle prvek zamotal do uplne jine debaty se kterou nema nic spolecneho, resilo se jestli je potreba zhavit, ne jakym systemem startovat.
                                  • 00 Reagovat !

                                    foto Klaudius

                                    Klaudius 15.01.2011  22:55

                                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

                                    Zme še pobavili... >:D
                                    • 00 Reagovat !

                                      foto mikesh

                                      mikesh 16.01.2011  13:12

                                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

                                      Hlavne ze rec nestala :-)
                          • 00 Reagovat !

                            foto mikesh

                            mikesh 15.01.2011  00:45

                            « Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

                            Nedivam, v garazi pod 5 stupnu nemam :-) Starost mi to nedela zadnou pokud te to uspokoji.
                            • 00 Reagovat !

                              foto Ronault-

                              Ronault. 15.01.2011  00:55

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

                              Chceš říct "v pokojíčku".
                              • 00 Reagovat !

                                foto mikesh

                                mikesh 15.01.2011  01:38

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

                                Pokud ty rikas garazi pokojicek, pak specialne pro tebe - v pokojicku :-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto Klaudius

                        Klaudius 15.01.2011  14:42

                        « Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

                        Aj v prípade kľúčika sa o to auto stará vpodstate samo - žhavenie dáva najavo svietiacou kontrolkou, že môžeš štartovať, vieš podľa toho, že zhasne. Tá poznámka o teplotách a žhavení v návode mi príde trochu scestná. Načo tam potom tá kontrolka je, a načo počítač to žhavenie zapína, keď podľa návodu to nie je potrebné?
                        • 00 Reagovat !

                          foto mikesh

                          mikesh 16.01.2011  13:21

                          « Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

                          Ze tobe neco prijde zcestne asi neni moc podstatne :-) Kontrolka ti muze nakrasne bliknout jen z kontrolnich duvodu, jako u spousty jinych kontrolek, nevim. Si napis do bolky, muzes jim vysvetlit ze oni tomu vubec nerozumeji na rozdil od tebe >:D
                          • 00 Reagovat !

                            foto Klaudius

                            Klaudius 16.01.2011  16:35

                            « Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

                            V týchto návodoch nájdeš blbostí dosť. Nie všetko v nich je v prospech užívateľa, resp. v prospech auta, spoľahlivosti a životnosti...
                            • 00 Reagovat !

                              foto mikesh

                              mikesh 16.01.2011  20:11

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

                              To, ze neco neznas jeste neznamena ze to je blbost, Brouku Pytlíku >:D
        • 00 Reagovat !

          foto coolio

          coolio 15.01.2011  18:53

          « Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

          Bodejť by ne když TDi žhaví už když otevřeš dveře auta.
          • 00 Reagovat !

            foto bojler-

            bojler_ 16.01.2011  09:15

            « Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

            :yes: ale to by musel pan drotár místo teoretizování taky něco vědět z praxe
      • 00 Reagovat !

        foto ryccardo

        ryccardo 14.01.2011  20:03

        « Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

        No to že musím otočit klíčkem v zapalování mě teda nikdy nijak neobtěžovalo. Elektronickou parkovací brzdu bych nechtěl ani za trest. To bych si radši připlatil za klasickou lankovou. Za prvé jí používám v zimě k otáčení, a vůbec blbnutí na sněhu a za druhé jsem už mluvil s pár lidma, který neodjeli protože jim prostě řídící jednotka neodbrzdila auto. Výborná věc. A nebyl to zrovna Renault ale v obou případech passat.
        • 00 Reagovat !

          foto Klaudius

          Klaudius 14.01.2011  23:06

          « Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

          Však som to písal - ak chceš auto na blbnutie, tak je jasné, že automatická brzda je mimo záujem. ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto gld

          gld 15.01.2011  00:39

          « Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

          Inak otázka na užívateľov automatickej ručnej brzdy- nie je problém zo státím v zime? Teda, že sa ručka sama zatiahne a potom ráno už je to primrznuté?
          • 00 Reagovat !

            foto Klaudius

            Klaudius 15.01.2011  14:21

            « Re: Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

            Zaujímavé je, že na Scénicu mi nikdy runá brzda neprimrzla. Teraz mám Kangoo, tam je klasika, a už sa stalo, že bola trochu prilepená.
      • 00 Reagovat !

        foto Tycoon

        Tycoon 15.01.2011  08:59

        « Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

        Tu spolehlivost jsem neměl na mysli mechanickou - ale spíše "elektronickou". Skoro každá taková věc začne dříve či později zlobit. Stačí se podívat na recenze ojetých aut - vždycky nějaký tenhle elektronický "pomocník" u takového auta nefunguje nebo zlobí.
        U těch elektronických brzd je často nějaká "nemomyšlenost", například několika diskutéry zde zmiňované, že se odjistí jen při zapnutém pásu řidiče. To je skoro šikana - jezdím s pásem, ale nikdy jej nezapínám, když potřebuju jen trochu někde popojet, zacouvat atd.
        • 00 Reagovat !

          foto pogo26

          pogo26 15.01.2011  10:09

          « Re: Mechanická ruční brzda ?

          U Ranaultu pás mít nemusíš.
          • 00 Reagovat !

            foto Klaudius

            Klaudius 15.01.2011  14:43

            « Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

            VW je "bezpečnejší". >:-[]
        • 00 Reagovat !

          foto bojler-

          bojler_ 16.01.2011  09:18

          « Re: Re: Re: Mechanická ruční brzda ?

          :yes: nutnost pásu bych nerozdejchal. snad je jistou nadějí VAG a nakodování.
  • 00 Reagovat !

    foto das-autos

    das_autos 14.01.2011  11:16

    Srovnání

    Zajímalo by mě srovnání s jinýma autama v týhle cenový relaci Ceed,I 30,C4 atd.Jako velký mínus považuju nedělený zadní sedačky.
    • 00 Reagovat !

      foto Ales-Jungmann-Auto-cz-

      Aleš Jungmann (Auto.cz) 14.01.2011  15:05

      « Re: Srovnání

      V testu se určitě objeví část pojednávající o "low-cost" variantách, tedy kde za co nejméně dostanete co nejvíce, díky za tip.
  • 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 14.01.2011  12:34

    Generation vs. Fluence

    Má tento Generation nejakú spojitosť s Fluence? Palubovka je totiž zhodná s Fluence, aj rozmer pneu (klasický Megane má iné, štandardné 205/55 R16, kdežto Fluence i tento Megane Gen majú "terénne" 205/65 R15)
    Testovali ste Fluence 1,6 - 81 kW; aký je subjektívny rozdiel oproti 1,6 - 74 kW v tomto Megane?
    • 00 Reagovat !

      foto bicak77

      bicak77 14.01.2011  13:09

      « Re: Generation vs. Fluence

      Ta poslední věta by mě taky zajímala :-)
    • 00 Reagovat !

      foto soptik007

      soptik007 14.01.2011  14:21

      « Re: Generation vs. Fluence

      má spojitost. Jelikož se dělá ve stejné továrně.
      • 00 Reagovat !

        foto pogo26

        pogo26 14.01.2011  23:58

        « Re: Generation vs. Fluence

        Genaration se dělá v Turecku ?
    • 00 Reagovat !

      foto Ales-Jungmann-Auto-cz-

      Aleš Jungmann (Auto.cz) 14.01.2011  15:00

      « Re: Generation vs. Fluence

      Tak opět zklamu, tenhle vůz má 81 kW a pětikvalt, tedy jde o minulý modelový rok.
    • 00 Reagovat !

      foto cosworth

      cosworth 14.01.2011  16:32

      « Re: Generation vs. Fluence

      megane jede stanartne na 15" a rozdil 100 a 110 PS je pouze jina vykonova varianta. je to stejna 110PS jako v dusteru
    • 00 Reagovat !

      foto MegaCar

      MegaCar 14.01.2011  17:13

      « Re: Generation vs. Fluence

      Spíš než porovnání různých aut s různými motory by aspoň mě zajímalo srovnání Megane 74kW vs Megane 81 kW.
      ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto GTI

    GTI 14.01.2011  12:55

    OTÁZKA ROKU

    Nemám standardní otázku typu - kolik matek má přední kolo mégana, umím počítat, nejsem včerejší. Na testech na AUTO.CZ mě totiž zajímá nefiltrovaný, neovlivňovaný pohled toho kterého testéra. V té souvislosti, a z pozice diskutéra píši, že asi vůbec nejzajímavější by byla porovnávačka nikoliv dvou aut, nýbrž dvou... testérů, tedy porovnávačka dvou pohledů na jedno auto. Vím je to autopohádka, ale chci tím elegantně vyjádřit to, že testy jsou na AUTO.CZ přitažlivé i proto, že je píší osobnosti, a že by jistě i v předznačené souvislosti bylo co číst a o čem diskutovat.

    To jen diskutéři mají jednotný (mlžný) názor, tedy... někteří. Diskuzně je zde například takový mégane dopilován takřka k názorové dokonalosti - jedná se o vůz pro zazobané silniční velmistry, co umí ocenit klasickou francouzskou (super)prémii, která v podstatě strčí do výfuku kdejakou importovanou prémiovou šunku. Navíc za cenu, jak tu někdo trefně již napsal, prodlouženého eurovíkendu v solidním příměstském hotýlku některé evropské metropole. Málo platné, kdo umí, ten umí.

    Z uvedeného důvodu tedy tiše varuji před neuváženou testovou porovnávačkou, která by například při porovnání dejme tomu se supermainstreamovou produkcí (nemusím snad být detailnější) mohla uvedeným jednodušším diskutérům vyvolat až záchvat dávivého garážového kašle, neb změní-li se po přečtení testu barevný sen v černobílou praVWdu, dostavuje se u mnohých idealistů syndrom takzvaného garážového infarktu, a to uznejme, to si snad redakce ani žádný z testérů na triko vzít nechce.

    Dospěli jsme tedy k tomu hlavnímu, takříkajíc sedimentálnímu diskuznímu vývaru - ústřední otázka zní - CO POROVNAT? Je to prosté - zásadně se musí porovnávat centrální model testu tak, aby vždy vyhrál, to snad pochopí i majitel tříkolky. V předmětném případě tedy vypadají ze hry jak supermainstreamový kompaktní majstrštyk, tak focusní dvojka třídy, Astra, Bravo i cee´d... no, výběr duelanta tedy redakci nezávidím.

    Avšak, opusťme zažitou praxi a vykročme vstříc nové budoucnosti. Proč by se například nemohla porovnávat auta ze dvou tříd? Namísto otázky tedy kladu POLOskromný návrh, co takhle porovnat Mégana a POLO? Prostě padni komu polopadni...

    No, nechme se překvapit testem, osobně se domnívám, že mégane bude mít dost práce i sám se sebou, natožpak, kdyby mu ještě za krkem odfrkoval nejlepší subkompakt vesmíru...

    BRAVO REDAKCE :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto iudex

      iudex 14.01.2011  13:10

      « Re: OTÁZKA ROKU

      Priznaj sa, že Ty medzi riadkami redakcii naznačuješ, že by si chcel robiť ten test na Megane (ostatne i z Tvojich blogov vyplýva, že sa oň dlhodobo zaujímaš). ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto jazva

        jazva 14.01.2011  13:19

        « Re: Re: OTÁZKA ROKU

        slina mu tečie už od doby, keď sa objavili prvé fotky "veľkej túry" >:D >:D >:D ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto jazva

      jazva 14.01.2011  13:18

      « Re: OTÁZKA ROKU

      čo takto ho porovnať s Tourom? Obaja majú podobné ambície - za čo najmenej peňazí ponúknuť auto v nižšej strednej. >:D
      • 00 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 14.01.2011  13:20

        « Re: Re: OTÁZKA ROKU

        Hmm, proti 59 kW jedna-štvorke to bude mať Megane 1,6 fakt ťažké...
        • 00 Reagovat !

          foto jazva

          jazva 14.01.2011  13:22

          « Re: Re: Re: OTÁZKA ROKU

          nepredáva sa aj s 1,6tkou?
          • 00 Reagovat !

            foto iudex

            iudex 14.01.2011  13:57

            « Re: Re: Re: Re: OTÁZKA ROKU

            Jasné, ale tam už je cenový rozdiel relatívne značný.
            • 00 Reagovat !

              foto bojler-

              bojler_ 14.01.2011  16:18

              « Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA ROKU

              12 600Kč >:D Člověče nešťastná, kam na ty vtipy chodíš?
              • 00 Reagovat !

                foto iudex

                iudex 14.01.2011  21:52

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA ROKU

                Si si istý, že vieš, na čo reaguješ? ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Klaudius

                  Klaudius 14.01.2011  23:46

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA ROKU

                  No vidíš, aké je všetko relatívne. Téma, veľa/málo peňazí...
                  Nikdy s tebou nebudú súhlasiť všetci, čo už...
                • 00 Reagovat !

                  foto bojler-

                  bojler_ 16.01.2011  09:21

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA ROKU

                  velmi dobře, mluvit o "relavitně značném" rozdílu x+12600Kč je hodně křečovitou snahou.
    • 00 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 14.01.2011  13:55

      « Re: OTÁZKA ROKU

      No ono ta práce u testera, pokud ted amohu mluvit za redakci, není jen jednostranná a taky se ptá kolegů, co před tím testovali. A taky někdy ostatních. A taky čtou konkurenční tisk.

      Každopádně testy na auto.cz jsou většinou velmi objektivní a propracované. Sice občas trochu ujedou, jako třeba poslední test Touranu, u kterého byly velebeny vlastnosti MPV podružné, ale jindy, jako například Infinit FX 30d nebo GT-R perfektní.
      • 00 Reagovat !

        foto Subaru-in

        Subaru.in 14.01.2011  15:02

        « Re: Re: OTÁZKA ROKU

        Chet bych videt nekoho kdo by neudelal test u GT-R neperfektni.

        Tot je jako delat test na Porsche GT3 ... kazdy vi, vysledek dopredu...
      • 00 Reagovat !

        foto Klaudius

        Klaudius 14.01.2011  15:15

        « Re: Re: OTÁZKA ROKU

        On ani ten test, kde svoje pohľady, skúsenosti a pocity popisujú viacerí testéri, nie je nič nové.
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 14.01.2011  15:25

          « Re: Re: Re: OTÁZKA ROKU

          Mě by zajímalo jaké budou škody na autě, když na parkovišti u Lidlu ve třicítce vezmu GTIho přesně na střed mezi halogeny. Tedy jestli škoda na autě nepřeváží vzniklý přínos pro společnost. On je totiž ten lidlodrzek asi celkem zavalitý ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto vosovcelak

      vosovčelák 14.01.2011  15:50

      « Re: OTÁZKA ROKU

      UF!! Z tebe jde strach, člověče!! :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Gater

      Gater 14.01.2011  17:45

      « Re: OTÁZKA ROKU

      Oproti Meganu II genarace má pro mě III generace tyto zápory:
      1) Snížený podvozek
      2) Tvrší podvozek
      2) Subjektivně méně vnitřního prostoru
      3) Je tak nějak designově přeplácaný

      Prostě mi připadá, že se Francouz snaží přiblížit německému Golfu za každou cenu a nějak zapomíná na lidi, kteří si francouzské auto vždy kupovali hlavně kvůli pohodlí a vzdušnému interiéru a na "sportovní" (rozuměj odpružení žebřiňáku) podvozek kašlali. :-(
      • 00 Reagovat !

        foto Vencos

        Vencos 14.01.2011  18:37

        « Re: OTÁZKA ROKU

        a to máš vyzkoušený? (teda předpokládám,že jo) a ve fluencu jsi jel? Ten s pohodlím prej problémy nemá...
      • 00 Reagovat !

        foto Klaudius

        Klaudius 14.01.2011  19:41

        « Re: OTÁZKA ROKU

        Vieš jak sa to hovorí? Kto chce psa, palicu si nájde. Keď budeš chcieť nájsť zápory, nájdeš ich - bez ohľadu na typ auta.

        1.Nízky podvozok je bežný jav. Akosi sa s našimi rozbitými cestami príliš nepočíta.

        2.Tvrdší podvozok je zrazu negatívom? Je tvrdší ako bol, ale stále patrí k najpohodlnejším. Získal na precíznosti držania stopy. Každému nevyhovieš. Mäkké plavné naladenie malo tiež veľa kritikov.

        3. Myslím, že kritériom je objektívny, nie subjektívny priestor v interiéri. Znesie porovnanie v rámci triedy, nijak zvlášť nevybočuje.

        4. Definuj význam slova "preplácaný". Naopak, vyznáva jednotný štýl na všetkých partiách a ako celok je vyvážený.

        V zmene filozofie Meganu vidím skôr snahu o širší záber ako o kopírovanie Golfa. Francúzi sa snažia vyhovieť väčšej skupiny ľudí ako doteraz.
        • 00 Reagovat !

          foto mikesh

          mikesh 14.01.2011  21:13

          « Re: Re: OTÁZKA ROKU

          ad 3) on ani tim objektivnim prostorem zrovna neoslnuje, v ramci tridy opravdu porovnani nesnese
          • 00 Reagovat !

            foto Klaudius

            Klaudius 14.01.2011  23:10

            « Re: Re: Re: OTÁZKA ROKU

            V čom si sedel v rámci triedy?
            • 00 Reagovat !

              foto mikesh

              mikesh 14.01.2011  23:42

              « Re: Re: Re: Re: OTÁZKA ROKU

              Vzadu ma podelne prostor jako auto tridy fabie, ostatni auta nizsi stredni jsou nabidkou podelneho prostoru jinde, uz tady o tom byla debata.
              • 00 Reagovat !

                foto Ronault-

                Ronault. 14.01.2011  23:49

                « Re: OTÁZKA ROKU

                Pozor, Megane III je na tom lépe než Megane II, ten byl na tom v hb ne nejlépe, sice lépe než Octavia I nebo Golf IV. Megane gt je na tom ještě lépe.

                Jak jsem psal, se svými 182 cm nemám problém za sebou sedět, to je podle mě na nižší střední dostačující. Chceš-li rodinný vůz je tady Scénic, který není cenově nedostupný.
                • 00 Reagovat !

                  foto mikesh

                  mikesh 15.01.2011  00:00

                  « Re: Re: OTÁZKA ROKU

                  Nevim jak byl na tom Megane II ale Megane III ma vzadu podelny prostor jako Octavia I nebo Golf IV at se ti to libi nebo ne, to jsou fakta. Pouze Megane III Grandtour (ma tusim o 12cm vetsi rozvor nez hatch) ma toho mista vic, na standardni urovni nizsi stredni.
                  • 00 Reagovat !

                    foto pogo26

                    pogo26 15.01.2011  00:06

                    « Re: OTÁZKA ROKU

                    Jo má o 12 cm větší rozvor než konkurence a navíc se dozadu vejdou 3 lidi.
                    • 00 Reagovat !

                      foto mikesh

                      mikesh 15.01.2011  00:13

                      « Re: Re: OTÁZKA ROKU

                      Az na to ze tech 12cm rozvoru nejak nedokazal pretavit do vetsiho prostoru nez ma ta konkurence :-!
                      • 00 Reagovat !

                        foto pogo26

                        pogo26 15.01.2011  00:17

                        « Re: OTÁZKA ROKU

                        Asi je nenapadla geniální myšlenka posadit lidi na zadní kola. Pro dva vzadu by to v poho stačilo.
                        • 00 Reagovat !

                          foto mikesh

                          mikesh 15.01.2011  00:31

                          « Re: Re: OTÁZKA ROKU

                          Tomu se rika argumentacni nouze :-) Kdyz uz jsme u toho, ty 3 lidi se vejdou do kazdeho auta v dane tride, sirkou megane taky zrovna neoplyva (pokud jsi nechtel jednoho z tech tri posadit do kufru pro pohodlne svezeni).
                          • 00 Reagovat !

                            foto pogo26

                            pogo26 15.01.2011  10:21

                            « Re: OTÁZKA ROKU

                            Pokud máš dvě děti v sedačkách, tak seš rád, že si tam za nima můžes sednout / normálně /. To se ti u některé konkurence nepodaří.
                            • 00 Reagovat !

                              foto mikesh

                              mikesh 15.01.2011  13:51

                              « Re: Re: OTÁZKA ROKU

                              Vzhledem k tomu ze megane III je vzadu stejne siroky jako octavia, ktera patri zrovna k tem uzsim ve tride, by me zajimalo kterou konkurenci ze to megane valcuje tou vnitrni sirkou:

                              sirka vpredu/vzadu
                              megane kombi 1450/1430
                              megane hatch 1460/1410
                              hyundai i30 kombi 1475/1465
                              peugeot 308 1470/1470
                              focus kombi 1440/1450
                              focus hatch 1440/1480
                              octavia 2 kombi 1440/1430
                              golf kombi 1470/1470
                              golf hatch 1470/1460
                              ceed kombi 1490/1480
                              astra hatch 1470/1430
                              auris 1460/1455
                              civic 1450/1450
                              • 00 Reagovat !

                                foto Ronault-

                                Ronault. 15.01.2011  14:07

                                « Re: OTÁZKA ROKU

                                Nevím kde ty data čerpáš, ale test hatchback 1,5 dCi tady na auto.cz:
                                k) šířka vpředu (mm): 1470
                                l) šířka vzadu (mm): 1420

                                Test kombi GT 2,0 dCi:
                                k) šířka vpředu (mm): 1470
                                l) šířka vzadu (mm): 1450

                                A snad nechceš tvrdit, že kombi je vepředu užší než hatchback, či snad vůbec nějak odlišný?

                                Saqmozřejmě, na jízdu tří dospělých vzadu to na delší trasy není, ale to snad každé auto nižší střední bez výjimky. Nebo se tu najde někdo, kdo by chtěl v Golfu ve třech dospělých vzadu na služebku do Paříže? >:D
                                • 00 Reagovat !

                                  foto mikesh

                                  mikesh 15.01.2011  20:11

                                  « Re: Re: OTÁZKA ROKU

                                  Data jsou stejne jako predtim z Autobildu. Proc se lisi ten rozmer o centimetr nevim, na druhou stranu jsou i tady na auto.cz bezne k videni 2 zmerene stejne auto a rozmer se lisi i o vice nez 1 cm.
                                  S tim ze to na pohodlnou jizdu tri dospelych neni v zadne nizsi stredni souhlasim, ale nejsem to ja kdo tady vyklada nesmysly o tom jak megane svymi vnitrnimi rozmery valcuje konkurenci.
                                  • 00 Reagovat !

                                    foto Ronault-

                                    Ronault. 15.01.2011  20:36

                                    « Re: OTÁZKA ROKU

                                    Ale já nikde nenapsal, že válcuje vnitřními rozměry konkurenci, jestli jo, tak ukaž kde. Já jen psal, že vzadu není problém se usadit pro muže 182 cm velkého, když si před tím seřídil sedadlo řidiče. S pogem a jeho často fanatickými výroky se neslučuju.
                                    • 00 Reagovat !

                                      foto pogo26

                                      pogo26 15.01.2011  22:58

                                      « Re: OTÁZKA ROKU

                                      Tak se sluč s myšlenkou, že je ve Fábii víc místa než v Meganu.
                                    • 00 Reagovat !

                                      foto mikesh

                                      mikesh 16.01.2011  13:05

                                      « Re: Re: OTÁZKA ROKU

                                      Kdyz pises, ze do octavie 1 se nevlezes vubec a v meganu s tim nemas problem (kdyz jsou obe auta prostorove srovnatelna), tak to tak rozhode dojem vyvolava. Faktem ale je ze poznamka vice sedi na komentare pogo26.
                                      • 00 Reagovat !

                                        foto Ronault-

                                        Ronault. 16.01.2011  13:07

                                        « Re: OTÁZKA ROKU

                                        Tak na tom ale trvám, že v Octavii I mám větší problém s podélným místem vzadu než v Meganu III. Megane III působí stísněnějším dojmem, protože má hranu okna výše, ale na nohy či lokty jsem nějakou stísněnost v rámci nižší střední nepocítil, to v Octavii I jo
                              • 00 Reagovat !

                                foto pogo26

                                pogo26 15.01.2011  15:22

                                « Re: OTÁZKA ROKU

                                Nevím co to je za šířky, zkus si to těch aut sednouš až budeš nějaké kupovat. Jinak je asi celkem pochopitelné, že v širším autě s větším rozvorem / Mégane / je méně místa než v těchto parametrech menší Octavii. Já jsem Octavii Combi zkoušel a hlavně kvůli šířce vzadu padla.
                                • 00 Reagovat !

                                  foto mikesh

                                  mikesh 15.01.2011  19:47

                                  « Re: Re: OTÁZKA ROKU

                                  Z tebe ta naklonnost k octavii vylozene strika takze si dovedu predstavit jak to tvoje testovani vypadalo. Ale jinak jses fakt sekac, automagaziny na to potrebuji metr, ty kouknes a hned mas objektivne jasno >:-[] Jednou mozna pochopis ze vetsi papirove vnejsi rozmery nemusi znamenat automaticky vetsi vnitrni rozmery, hezky priklad je treba taky nova Astra.
                                  • 00 Reagovat !

                                    foto pogo26

                                    pogo26 15.01.2011  22:56

                                    « Re: OTÁZKA ROKU

                                    Máš pravdu na Octávku mně stačila minuta.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Ronault-

                    Ronault. 15.01.2011  00:16

                    « Re: Re: Re: OTÁZKA ROKU

                    Mikeshi, píšu, co jsem si sám zkoušel a to několikrát a dost důsledně, ne někde na autosaloně v Brně, což vidím jako maximum, co jsi zkoušel ty. Možná bys měl sednout do MHD (nebo se tam nech odvést tatínkem v autosedačce) a zajeď si do Renaultu a odzkoušej si to.
                    • 00 Reagovat !

                      foto mikesh

                      mikesh 15.01.2011  00:34

                      « Re: Re: Re: Re: OTÁZKA ROKU

                      No a sedal jsi to hatche nebo kombi? Prozrad kam te tatka v autosedacce posadil >:-[]
                      • 00 Reagovat !

                        foto Ronault-

                        Ronault. 15.01.2011  00:49

                        « Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA ROKU

                        Obojí ve všech třech generacích Meganu.
                        • 00 Reagovat !

                          foto mikesh

                          mikesh 15.01.2011  00:51

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA ROKU

                          A kdyz jsi presedal z hatche do kombi jsi nezaznamenal rozdil?!
                          • 00 Reagovat !

                            foto Ronault-

                            Ronault. 15.01.2011  00:54

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA ROKU

                            Píšu někde, že rozdíl mezi něma není?!
          • 00 Reagovat !

            foto Ronault-

            Ronault. 14.01.2011  23:25

            « Re: Re: Re: OTÁZKA ROKU

            Tohle jsem už řešil, když se tu se mnou někdo hádal, že tam je málo místa. Tak jsem to jel tentýž den pro jistotu ještě jednou do showroomu odzkoušet. 182 cm vpředu nastaveno, 182 cm vzadu posazeno s přehledem. Neříkám, že místa přehršel, ale na nižší střední to sedí.
            • 00 Reagovat !

              foto Klaudius

              Klaudius 14.01.2011  23:44

              « Re: Re: Re: Re: OTÁZKA ROKU

              Tak nejak. Ale je to Renault, teda porovnanie neznesie... >:-[]
              • 00 Reagovat !

                foto mikesh

                mikesh 14.01.2011  23:48

                « Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA ROKU

                Tak Ronault si bude pomlaskavat i kdyz sedi s koleny pod bradou, holt renault, to je hned jina >:-[]
                • 00 Reagovat !

                  foto Ronault-

                  Ronault. 14.01.2011  23:52

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA ROKU

                  Tak to pomlaskávat budu, protože prostoru je tam dostatečně v rámci nižší středná, to ty bys byl shopný nacpat basketbalistu dozadu Octavie I a ještě tvrdit, že si natáhl a skřížil nohy 8-s
                  • 00 Reagovat !

                    foto mikesh

                    mikesh 15.01.2011  00:01

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA ROKU

                    To ne, takovou blbost jsi schopny tvrdit jenom ty.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Ronault-

                      Ronault. 15.01.2011  00:17

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA ROKU

                      Já mám pocit, že mluvím s dítětem. To je prostě vyjadřování puberťáka: "ne, to ty!" 8-s
                      • 00 Reagovat !

                        foto mikesh

                        mikesh 15.01.2011  00:40

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA ROKU

                        A to pise nekdo kdo mi nevim proc podsouva myslenku ze jsem do Octavie I schopny nacpat basketbalistu (to sis vycucal z ktereho prstu?) kdyz pisu ze tam je stejne mista jako v Meganu III, coz je prostor do ktereho se se svymi 183 cm vejdu jen za cenu jistych kompromisu (stejne jako do Octavie I). Asi uz jsi nejak spolecensky unaveny kdyz takhle ztracis prehled.
                        • 00 Reagovat !

                          foto Ronault-

                          Ronault. 15.01.2011  00:47

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA ROKU

                          Ještě jednou a pomalu, sedni si do Meganu III, evidentně jsme oba stejně vysocí, takže musíme mít stejně místa. A nezkoušej to někde na autosaloně, kdy před tebou sedí někdo jiný a další se tlačí na tvé místo, ale vyzkoušej si to v klidu několik minut.
                          Octavia I je proti Meganu III bez místa na nohy.
                          • 00 Reagovat !

                            foto mikesh

                            mikesh 15.01.2011  01:34

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA ROKU

                            To jsi opravdu tak neuveritelne fanaticky zaslepeny nebo se jen delas? Trochu faktu na rozdil od tvych subjektivnich pocitu - v autobildu meri podelny prostor vzadu tim ze predni sedacku nastavi vzdycky stejne (pro stejnou osobu - sablona). Prostor vzadu:

                            megane hatch - 660mm
                            megane kombi - 730mm
                            focus kombi - 710mm
                            octavia kombi - 745mm
                            golf kombi - 745mm
                            golf - 725mm
                            hyundai i30 kombi - 740mm
                            ceed combi - 720mm
                            honda civic - 770mm
                            toyota auris - 720mm
                            opel astra - 710mm
                            opel corsa - 670mm
                            vw polo - 670mm
                            fabia - 685mm

                            Porovnavat cisla jiste umis. Jeste mas pocit ze je megane hatch na urovni nizsi stredni?!
                            • 00 Reagovat !

                              foto Ronault-

                              Ronault. 15.01.2011  02:02

                              « Re: OTÁZKA ROKU

                              Můžeš sem dát odkaz?

                              Jen pro ukázku z testu zde:
                              "Místa vzadu odpovídají standardu nižší střední třídy. To znamená, že se zde dospělý muž s výškou 1,8 m snadno usadí, aniž by se hlavou dotýkal stropu. Sedáky nemohou být vzhledem k výšce vozidla (1471 mm) příliš vysoko, ale vzdálenost 37 cm od podlahy patří také spíše k průměru. Ano, velkokapacitní Peugeot 308 nabídne vzdušnější interiérové klima, ale design Renaultu Megane posádku neomezuje prakticky v ničem a to je – při vnějším vzhledu nového Renaultu – rozhodně dobrá zpráva."

                              Ze srovnávácího testu s P308:
                              h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 890
                              • 00 Reagovat !

                                foto mikesh

                                mikesh 15.01.2011  13:56

                                « Re: Re: OTÁZKA ROKU

                                Odkaz na co, na ty rozmery? Jsou z casopisu, ledaze bych ti je nafotil :-)

                                PS. v tech podelnych romzerech je samozrejme O2, aby nedoslo k mylce, i kdyz vzhledem k rozmeru to je asi jasne o kterou generaci se jedna.
                                • 00 Reagovat !

                                  foto Klaudius

                                  Klaudius 15.01.2011  14:28

                                  « Re: Re: Re: OTÁZKA ROKU

                                  V tomto smere niektoré rozmery nie sú rozmey určujúce. Skutočný priestor a miera pohodlia závisia o.i. aj na výške a sklone sedáku, sklone operadla, ich tvarovaní, aj mäkkosti či tvrdosti výplní. Na dvoch úplne rovnakých sedadlách sa bude sedieť celkom inak, pokiaľ na jednom budú výplne tvrdé a´la Volkswagen a na druhom francúzsky mäkké.
                                  • 00 Reagovat !

                                    foto mikesh

                                    mikesh 16.01.2011  13:09

                                    « Re: Re: Re: Re: OTÁZKA ROKU

                                    Jasne, ovsem v tom pripade bys musel u auta uvadet rozmeru nekolik, treba podle vahy, protoze clovek s vahou 50kg se zabori do sedacky jinak nez 150kg cvalik, ktery tim teoreticky ziska vice mista nad hlavou :-)
                            • 00 Reagovat !

                              foto pogo26

                              pogo26 15.01.2011  10:13

                              « Re: OTÁZKA ROKU

                              Tak si do těch aut někdy vlez a nevěř všemu, co kde vyčteš.
                              • 00 Reagovat !

                                foto das-autos

                                das_autos 15.01.2011  14:31

                                « Re: Re: OTÁZKA ROKU

                                Nevím co tady pořád řešíte,že má Megane III hatch. nejmíň místa na nohy vzadu ve třídě je jasný od tý doby co ho vyráběj a nějaký pocity to nezměněj.
                • 00 Reagovat !

                  foto Klaudius

                  Klaudius 15.01.2011  22:57

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: OTÁZKA ROKU

                  To je ťažké, keď niekto nepostrehne čitateľný sarkazmus...
  • 00 Reagovat !

    foto Mike-C

    Mike_C 14.01.2011  13:44

    Chlazení

    Rád bych věděl, jestli v Meganu (i třeba v nejvyšší verzi - tedy jestli vůbec) proudí vzduch z klimy na zadní sedačky i odjinud, než z palubky. Jinak řečeno jsou auta, co mají výdechy klimy na zadní sedadla a je mnoho aut, co to nenabízejí vůbec, jak je na tom Megane? :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 14.01.2011  13:56

      « Re: Chlazení

      Tuším, že od některého stupně výbavy jsou už výdechy ze středového tunelu vzad, ale i tak u všech je výdech pod sedadlem řidiče. Každopádně tohle se dá dočíst v cenníku, který není nijak složitý a není ho třeba 2 hodiny študovat jako u Golfu nebo Astry.
      • 00 Reagovat !

        foto DanV

        DanV 14.01.2011  15:44

        « Re: Re: Chlazení

        Jsi si tím výdechem pod sedadlem řidiče jistej? Musím to vyzkoušet.
        • 00 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 14.01.2011  16:09

          « Re: Re: Re: Chlazení

          Jistej nejsem, doma to nemám, ale tohle mělo kde co a považuju to za standard.
          • 00 Reagovat !

            foto Klaudius

            Klaudius 15.01.2011  23:00

            « Re: Re: Re: Re: Chlazení

            Kangoo to tak má - pod prednými sedadlami sú výduchy klímy dozadu, pod sedadlom vodiča aj spolujazdca. Tak je možné, že ten istý nápad použili vo viacerých modeloch. Či to má aj Generation, určite stojí za otázku.
    • 00 Reagovat !

      foto Ales-Jungmann-Auto-cz-

      Aleš Jungmann (Auto.cz) 14.01.2011  15:02

      « Re: Chlazení

      Podívám se jak je to u Generation.
      • 00 Reagovat !

        foto Charm

        Charm 14.01.2011  15:10

        « Re: Re: Chlazení

        Pokud vím, výdechy klimatizace vzadu jsou až u nejvyšší verze Privilege (viz pdfko s ceníkem na renault.cz)
        • 00 Reagovat !

          foto Ales-Jungmann-Auto-cz-

          Aleš Jungmann (Auto.cz) 14.01.2011  15:36

          « Re: Re: Re: Chlazení

          Mělo by to být jak píšete, pro Mika C se tam raději fyzicky podívám, at máme jasno alespoň v tomto :-)
        • 00 Reagovat !

          foto DanV

          DanV 14.01.2011  15:43

          « Re: Re: Re: Chlazení

          Pětidvéřový Meganu tu možnost už nemá. Byla to součást výbavy Privilege, ale ta už se nenabízí a nižší verze zadní výdechy nemají.
          • 00 Reagovat !

            foto cosworth

            cosworth 16.01.2011  12:13

            « Re: Re: Re: Re: Chlazení

            vydechy mam pod prednima sedackama
  • 00 Reagovat !

    foto Charm

    Charm 14.01.2011  15:08

    zátah motoru

    Mohla by redakce v rámci testu zaznamenat rozsah otáček v rámci nichž motor ze subjektivního pohledu řidiče "zatahuje"?

    Dále by mne zajímal počet otáček při jízdě na 5. převodový stupeň při rychlosti 90 a 130 km/h a hlučnost motoru při těchto rychlostech.

    Děkuji. :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Ales-Jungmann-Auto-cz-

      Aleš Jungmann (Auto.cz) 14.01.2011  15:39

      « Re: zátah motoru

      Hlučnost motoru změřit neumíme, nemáme v redakci čím hladinu hluku změřit - dobrý tip, přesměruji jej dál. Motor subjektivně zatahuje až od nějakých čtyř tisíc, ale není to žádné terno ani tam, já bych mu 81 kW rozhodně nehádal. Do tří tisíc je to naprostá mrtvola, bohužel.

      Otáčky při reálné rychlosti 100 (ne tedy 90) a 130 km/h spolu se spotřebou uvádíme ve většině testů, tento nebude výjimkou.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 14.01.2011  16:18

        « Re: Re: zátah motoru

        Motor nemá 81kW, ale 74kW. 81kW měl minulý modelový rok ještě s EURO IV. Letos nabízejí pouze 1.6 74kW nebo 1.5 dci. Oba motory plní EURO V.
        • 00 Reagovat !

          foto bojler-

          bojler_ 14.01.2011  16:21

          « Re: Re: Re: zátah motoru

          a zrovna ten prej mají, dyť to o kousek vejš píšou
      • 00 Reagovat !

        foto Charm

        Charm 14.01.2011  17:01

        « Re: Re: zátah motoru

        Díky za odpověď ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 14.01.2011  23:07

        « Re: Re: zátah motoru

        Dobrý den s tím měřením hluku byste si ukousli velké sousto.

        Nejde jen o pořízení měřiče ale zejména o stejné podmínky... Tzn stejná rychlost a hlavně stejný povrch silnice, stejné povětrnostní podmínky (sníh, mokro, vlhko, déšt, vítr), vždy testovat na sériových pneu stejného typu (letní/zimní) se stejnou mírou opotřebení. Dále taky vždy měřit při stejném hluku/provozu v okolí...

        Jako číslo v jediném testu to moc neprozradí a měření v každém testovaném voze je zase nereálné. Pokud mají mít výsledky nějakou relevanci...

        Proto bych řekl že subjektivní posouzení zatím postačí, a pokud máte chut můžete ji věnovat jiným aspektům jenž by čtenáři uvítali.
        • 00 Reagovat !

          foto Ales-Jungmann-Auto-cz-

          Aleš Jungmann (Auto.cz) 15.01.2011  00:03

          « Re: Re: Re: zátah motoru

          Samozřejmě, měřit by se muselo na stejném úseku, stejnou rychlostí za alespoň vemi podobných povětrnostních podmínek. To jsme schopni zaručit zejména u srovnávacích testů, kde bychom měli obě auta hned po ruce a podmínky by tedy byly identické - na tyto testy by se hlukoměr hodil.

          Na druhou stranu nejsme akreditovaná laboratoř a vlivy jako je jiná výše vzorku nebo odlišná velikost ráfku by už bezpochyby byly nad naše síly. U stojících vozidel by ale porovnání bylo zajímavé a tolik proměnných tam není, pokud budeme měřit zahřátý motor.

          Možnost měření hluku je rozhodně něco, čím se budeme vážně zabývat.
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 15.01.2011  00:09

            « Re: zátah motoru

            Jistě to máte pravdu.

            Nicméně i tak budete mít ještě jednu potíž - omezovač otáček při volnoběhu. Některá auta jej zkrátka mají...
            • 00 Reagovat !

              foto Ales-Jungmann-Auto-cz-

              Aleš Jungmann (Auto.cz) 15.01.2011  10:32

              « Re: Re: zátah motoru

              ...no a to je právě jejich charakteristika, změříme reálnou výši hluku. V tom problém nevidím.
              • 00 Reagovat !

                foto

                "-- skrytý --" 16.01.2011  21:07

                « Re: Re: Re: zátah motoru

                špatně jsem se vyjádřil, měl jsem namysli omezení otáček při zařazeném neutrálu... Tak jen nevím jastli takové auto budete zvedat na špalky, abyste zjistili hluk ve 3000rpm.
  • 00 Reagovat !

    foto zdravy-rozum

    zdravy rozum 14.01.2011  19:17

    Dotaz - hlucnost

    Me by zajimalo jaka je hlucnost vozu uvnitr na prednich a na zadnich sedadlech. Ty predni totiz nemaji radnou obvodovou izolaci na rozdil od zadnich.
    Treba ve vyskoke rychlosti vyponout motor, pak pri pomalejsi jizde po hrbolech nebo kocicich hlavach v Praze vypnout motor, a tak..

    Otazka je jako namet k te koupe pristroje k mereni hlucnosti, jak se jiz v diskuzi spomina. Jako ze by nemusl byt uzivan jen k standardnim merenim podle norem ale i takovych praktickych, proste ve vysi hlavy ridice a spolujedzce vzadu.

    Jo a mohli byste merit vsechny auta. Bylo by to bezva. :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto mikesh

      mikesh 14.01.2011  21:10

      « Re: Dotaz - hlucnost

      Vypnout motor pri vysoke rychlosti je fakt vyborny napad a relevantni udaj 8-s
      • 00 Reagovat !

        foto zdravy-rozum

        zdravy rozum 14.01.2011  23:52

        « Re: Re: Dotaz - hlucnost

        Jo ja bych rad vedel rozdil hlucnosti vpredu a vzadu

        Treba v Kii je to i subjektivne znat, a je to i temi materialy tam, proste hlucnost ve voze >:D
        • 00 Reagovat !

          foto mikesh

          mikesh 15.01.2011  00:08

          « Re: Re: Re: Dotaz - hlucnost

          Nemam nic proti mereni hlucnosti vpredu/vzadu, ale to vypinani motoru je fakt ptakovina :-)
          • 00 Reagovat !

            foto zdravy-rozum

            zdravy rozum 15.01.2011  12:45

            « Re: Re: Re: Re: Dotaz - hlucnost

            pokud jej nevypnes pak nemuzes relativne objektivne srovnat hlucnost vepredu a vzadu

            je to jedno

            meli by si vytvorit vlastni test, podbne jako si novinari nekdy vezmou vuz na Nurburkring a zmeri cass a pak srovnavaji ruzna auta :yes:
            • 00 Reagovat !

              foto mikesh

              mikesh 15.01.2011  14:55

              « Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz - hlucnost

              no me slo o to ze bez motoru jezdit nebudes, takze te zajima hlucnost za jizdy tj. s motorem
              • 00 Reagovat !

                foto Ronault-

                Ronault. 15.01.2011  15:11

                « Re: Dotaz - hlucnost

                :yes: >:D
              • 00 Reagovat !

                foto Klaudius

                Klaudius 15.01.2011  23:01

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz - hlucnost

                Prečo by nejazdil bez motoru. Keď môže zdravý rozum písať bez rozumu...
    • 00 Reagovat !

      foto Ales-Jungmann-Auto-cz-

      Aleš Jungmann (Auto.cz) 14.01.2011  21:34

      « Re: Dotaz - hlucnost

      Nápad s měřením hluku už byl postoupen "vyšší" instanci, s tím vypínáním motoru...no to tedy asi raději ne.
      • 00 Reagovat !

        foto zdravy-rozum

        zdravy rozum 14.01.2011  23:57

        « Re: Re: Dotaz - hlucnost

        A proc?

        Treba nynejsi metodika hlucnosti- mereni zevnejsi hlucnosti je jako mereni deformace pri 55 kdyz auta havaruji treba v 90 km/h. Proste alibismus.

        Vypnu motor tak muzu relativne objektivne srovnat hlucnost vepredu a vzadu. Nejen vzdalenosti mezi sedadly jako miru komfortu. Motor se da i vypnout.

        :yes: >:D

        Jo a kostky tam to nejvic drnci, podvozek karoserie, spatne upevnene plechy, vokna, a pak D1 lepsi draha az po Nizozemi snad ani neni.

        Chtelo by to vyspekulovat vlastni test, zanedbava se to a pritom je to hezka vypovedni hodnota ta hlucnost, i o tuhosti karoserie, kvalite provedeni- jestli neco nedrnci.
        • 00 Reagovat !

          foto Klaudius

          Klaudius 16.01.2011  19:01

          « Re: Re: Re: Dotaz - hlucnost

          Lebo je to blbosť, preto.
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 16.01.2011  20:09

          « Re: Re: Re: Dotaz - hlucnost

          Asi proto, že při vypnutí motoru přijdeš o všechny asistenty. Před nějakou dobou se tu řešila nezastavitelná auta; pokud jsi to četl, tak si asi vzpomeneš, že vypnout motor je to nejzazší řešení. Vypínat motor za jízdy tedy není zrovna bezpečné a dělat to schválně jen kvůli naměření naprosto nevypovídajících dat by bylo diletantství. Jak už tu někdo napsal, v autě se jezdí s motorem nastartovaným.
    • 00 Reagovat !

      foto woody-alien

      woody-alien 14.01.2011  22:29

      « Re: Dotaz - hlucnost

      Koukám, jak bravurně přecházíš ze slovenštiny do češtiny a zpět, ale ty čiči-stones a stáří pražských kostelů ti nedají spát. >:D
      • 00 Reagovat !

        foto zdravy-rozum

        zdravy rozum 15.01.2011  00:00

        « Re: Re: Dotaz - hlucnost

        Treba pristi tyden v patek v 5 ve svatovitske.

        Existuje i muzikoterapie. Ty dozvuky jsou bezvadne. A nejlepsi kostky jsou na Terronske- malo jinych rusivych aut a tedy dobre k mereni hlucnosti >:D >:D >:D
  • 00 Reagovat !

    foto objekt21

    objekt21 14.01.2011  20:26

    otazka: spotreba motoru 1,6

    mam otazku a velmi ocenim odpoved. Megane vyzera ako dobra volba za tie peniaze, kedze vsak dost jazdim po dialnici..:

    aku ma spotrebu pri ustalenej rychlosti 140kmh (tacho)?

    Kolko otacok toci pri 140kmh (taometrovych)?

    vdaka
    • 00 Reagovat !

      foto Ales-Jungmann-Auto-cz-

      Aleš Jungmann (Auto.cz) 14.01.2011  21:35

      « Re: otazka: spotreba motoru 1,6

      údaje samozřejmě budou uvedeny v testu (spotřeba+otáčky při reálných 100 a 130 km/h)
  • 00 Reagovat !

    foto trepa

    trepa 15.01.2011  15:36

    ESP

    Tento Megane se mi líbí, protože má klasické "budíky" místo té "digitální hrůzy" ve všech ostatních typech. Nelze si však k němu doobjednat ESP, což mě u značky, tak dbající na bezpečnost, velmi překvapuje. Nebude to možné ani v budoucnu ? Nebo neopak - nelze objednat "normální rychloměr" do vyšších výbav ? pt
    • 00 Reagovat !

      foto pogo26

      pogo26 15.01.2011  15:48

      « Re: ESP

      Vyzkoušej to bez budíků. Rychle si zvykneš, ta digi hrůza dává mnohem větší možnosti zobrazení než klasika.
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 16.01.2011  20:25

      « Re: ESP

      ad ESP. Je to folklór třídy. Akční holátka ho většinou nemají ani za příplatek. Za ty peníze dobrá nabídka, ale pokud chceš ESP, tak si musíš připlatit a jít do nějaké klasické výbavy. Očividně jde o prvek výbavy, narozdíl třeba od manuální klimatizace, který lidé dodnes v klidu oželí.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Krvavá bilance na kolejích. Loni vlaky srazily 237 lidí, většinou šlo o sebevraždy

Krvavá bilance na kolejích. Loni vlaky srazily 237…

Na železnici v Česku loni zemřelo 237 lidí, což je o jednoho méně než v roce 2016. Stejně jako v předchozích…

Melanie si dovezla do USA i rodiče. „Zlo,“ tepe Trump imigranty za podobné praktiky

Melanie si dovezla do USA i rodiče. „Zlo,“ tepe…

Rodiče americké první dámy zřejmě využili možnosti takzvané řetězové migrace, kterou jejich zeť, prezident USA…

 

iSport.cz

Němci šokovali Švédsko. Kanadě stačil jediný gól, Češi jdou na Rusko

Němci šokovali Švédsko. Kanadě stačil jediný gól,…

Velké překvapení si na hokejovém turnaji na ZOH připravili Němci. Nad favorizovaným Švédskem vyhráli 4:3 v…

Obchodování se zlatem. Krach Ottawy může znamenat jackpot pro Colorado

Obchodování se zlatem. Krach Ottawy může znamenat…

V předchozí sezoně dělila Ottawu jedna výhra od postupu do finále play off, ve velkém stylu odstartovali také…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Ester Ledecká je rebel!

Ekonom Vladimír Pikora: Ester Ledecká je rebel!

Přízeň davu je vrtkavá, že… Není to tak dlouho, co vyšel článek podepsaný redaktorem jednoho veřejnoprávního…

Švédští Sámové: Jedinečné snímky severské komunity, pro kterou neexistují hranice

Švédští Sámové: Jedinečné snímky severské komunity,…

Joel Marklund je známý švédský fotograf specializující se na sport. Vedle toho se však věnuje i lidem a životu…