reklama


Renault Mégane 2012 1,2 TCe (85 kW): První jízdní dojmy a české ceny

Renault Mégane 2012 1,2 TCe (85 kW): První jízdní dojmy a české ceny

 
 

Nové koště dobře mete, nový motor dobře jede. A dokáže i šetřit.

Že dobře zvládnutý downsizing opravdu funguje už několik let víme, nová přeplňovaná dvanáctistovka od Renaultu nás však velmi potěšila. Hned v úvodu je nutno vypíchnout: opravdu jde o zbrusu nový čtyřválec z rodiny „Energy“, s předchozí jednotkou 1,2 TCe má společné jen pojmenování.

Pod kapotou Méganu modelového roku totiž nyní najdeme hned několik nových agregátů. Jde o 1,2 TCe, 1,6 dCi a 1,5 dCi (ten však bude k dostání později,v ceníku je uvedena ještě současná verze); vše z rodiny motorů s přízviskem Energy. Změn bylo v rámci faceliftu provedeno více, hlavním poznávacím znakem Méganu pro rok 2012 je přední nárazník, který dostal částečně leskle černou barvu a decentní chromování.

Luxusnější varianty (standard od Dynamique) v něm navíc mají diody pro denní svícení. Jinak se žádné radikální změny designu neodehrály, nový je například panel rádia, možnost volby prémiové aparatury Bose nebo čalounění z Alcantary, standardní je naopak trojblik či senzor kvality vzduchu. Za příplatek 15.200,- pak můžete mít parkovací kameru.

Mimochodem, Renault se u třetí generace modelu Mégane může pochlubit zhruba o třetinu nižším počtem poruch, což je vpravdě významné zlepšení. Vozy jsou vyráběny ve španělské Valencii, kabriolet se do výrobního programu dostane na začátku příštího roku.

Na silnici

Vyzkoušeli jsme hlavní zbraň faceliftovaného Mégane, nový malý turbomotor. Ten disponuje slušným výkonem 85 kW a točivým momentem 190 Nm dostupným již ve dvou tisících min-1. Společnost mu dělá šestistupňový manuál s dobře vymezenými a krátkými drahami, jistá specifická gumovost v dorazech (byť nyní o něco menší než dříve) však zůstává. Na dvojku jede Mégane s tímto motorem 103 km/h (omezovač je nastaven na 6.500 otáček), na trojku pak rovných 150 km/h. Při zařazené šestce a 100 km/h jsme na otáčkoměru odečetli asi 2.100 otáček, 130 km/h navýší otáčky na zhruba 2.800 min-1.

Jake.auto.cz: Renault Mégane (přehled testů a dalších článků)

Motor téměř nezná turbodíru a dokáže prázdné kombi poměrně svižně zrychlovat už od dvou tisíc otáček. Pozitivní je, že motor výrazněji neprotestuje ani v otáčkách nižších, pro ztrátu tahu a klepání jej musíte už poměrně drasticky podtáčet až pod hranici 1.200 min-1. To už vám však ukazatel na přístrojovém panelu dávno radí změnit převodový stupeň. Nejlépe se motor cítí v pásmu mezi čtyřmi a pěti tisíci, velmi pozitivní je gradace výkonu, díky které vás práce s motorem bude i bavit.

Na palubě je ticho, v zatáčkách se lehkým hučením ohlašovaly sedmnáctipalcové Continentaly. Díky nim je i civilní Mégane s malým turbomotůrkem ve srovnání s mainstreamovou konkurencí docela zábavným vozem i když přijdou na řadu okresní silnice. Velkou zásluhu na tom má samozřejmě lehký motor, který příliš nezatěžuje přední nápravu a dovoluje autu s jistotou vykružovat zvolené oblouky. Když vypnete rádio a zaposloucháte se, uslyšíte velice vysoké, tiché hvízdání turba, doprovázené jemným cvaknutím při větším ubrání plynu.

A co spotřeba? Velmi závisí na stylu jízdy. Po půlhodince za volantem nemá smysl toto téma nějak výrazněji rozvíjet, vězte však, že při klidném tempu (80 km/h) umí jet Mégane 1,2 TCe klidně za méně než pět litrů, naopak při zkoušení jeho dynamických vlastností není až takový problém vidět na palubním počítači desítku. Vzhledem k otáčkám při 130 km/h se dá usuzovat, že ani na dálnici vás malý motor nesežere. Když už je řeč o dálnici, hlavně tam využijete „VISIO SYSTEM“ varující před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, umí také automaticky přepínat dálková světla na tlumená, když detekuje protijedoucí vozidlo či osvětlenou obec. Čemu nový hliníkový agregát vděčí za své vlastnosti? Tak například přímému vstřikování benzinu, olejovému čerpadlu s variabilním výkonem (snížení spotřeby o 2 %), odlehčenými vačkovými hřídeli, zdvihátky se speciální povrchovou úpravou či variabilnímu časování výfukových i sacích ventilů.

TEST: Renault Mégane Generation 1,6 16V – Bon prix

Ceny a výbavy

Nově z jarního ceníku zmizela výbava Advantage, která byla situována mezi stupně Expression a Dynamique. Novinkou je naopak exkluzivní Bose s rádiem téže značky a tmavými sedmnáctipalcovými koly. Renault nabízí také příplatkový systém varování před opuštěním jízdního pruhu (o tom byla řeč) a spojený s automatickým přepínáním dálkových světel.

Na co se může těšit případný nový majitel, který zvolí základní model Generation (tedy konstrukčně starší model vyráběný v Turecku) s benzinovou šestnáctistovkou o výkonu 74 kW nebo turbodieselem 1,5 l s 66 kW? Bezpečnost nebyla nijak ochuzena, kromě dnes již běžného ABS najdeme v těchto vozech také šestici airbagů, tempomat s omezovačem rychlosti. Komfort a obsluhu zlepšují palubní počítač, manuální klimatizace, dálkové centrální zamykání, elektricky ovládaná přední okna a výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Volant je seřiditelný pouze ve svislém směru a auto jezdí na patnáctipalcových ocelových kolech. Za klasickou metalízu se připlácí 13.700 korun (perleťová 18.500,-), za nejlevnější CD/MP3 rádio pak 8.100,- Kč. Vznětový motor je dražší o 60 tisíc.

Renault Mégane 5d. – ceny zážehových verzí na českém trhu (duben 2012)
Motor1,6 16V 100 Generation1,6 16V 1001,6 16V 1101,2 TCe 115
Převodovka5M5M6M6M
Zdvihový objem [cm3]1598159815981198
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]74/600074/550081/600085/4500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]151/4250148/4250151/4250190/2000
Max. rychlost [km/h]181190190190
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,810,910,510,9
Průměrná spotřeba [l/100 km]6,76,86,95,3
Cena Mégane Generation [Kč]259.900,----
Cena Generation Autentique [Kč]269.900,----
Cena Expression [Kč]-284.900,-304.900,-334.900,-
Cena Dynamique [Kč]--324.900,-354.900,-
Cena Bose [Kč]---379.900,-

ESP ovšem chybí, kontrolu stability hledejme až u Generation Authentique, ale tady ještě v extras (+10.100,- Kč). Ve standardu je až u Expression. Druhý stupeň již obsahuje zmíněné audio a také loketní opěrku. Expression s cenou 284.900,- Kč pro motor 1,6 16V (74 kW) přidává navíc kartu Renault Keyless Drive, podélně seřiditelný volant, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, automatickou dvouzónovou klimatizaci a mlhovky. Zadní boční okna již postrádají mechanické kličky, řidič má k dispozici bederní opěrku a oba se spolujezdcem také schránky pod podlahou. Navigace Carminat TomTom stojí 15.500,-, rádio 3D Sound Arkanys 4.100,-, vyhřívaná přední sedadla 5.600,- a polosamočinná parkovací brzda s asistentem rozjezdu do kopce 6.500,-. Nejlevnější šestnáctipalcová litá kola jsou za 10.000,-.

Ty má Dynamique (od 324.900 Kč s výkonnějším motorem 1,6 16V/81 kW) už v základu, stejně jako kožený volant a řadicí páku. Lité sedmnáctky stojí v tomto případě 6.100,-, kožená sedadla 25.000,-, kontrola tlaku v pneumatikách 3.100,- a v úvodu zmíněné varování před opuštěním jízdního pruhu 10.000,-. Za natáčecí bixenony vám naúčtují dalších 25.200,- Kč, stejně utratíte za panoramatickou střechu. Parkovací senzory vzadu přijdou na 10.100,- Kč, zadní kamera pak stojí 15.200,-.

Špičkové provedení Bose (s novými pohonnými jednotkami 1,2 TCe a 1,6 dCi) dále obsahuje standardní hands-free kartu, sklopná elektrická zrcátka, již zmíněná kola Black Sari a také audiosystém s devíti reproduktory, díky kterému dostalo svůj název.

Renault Mégane 5d. – ceny vznětových verzí na českém trhu (duben 2012)
Motor1,5 dCi 90 Generation1,5 dCi 901,5 dCi 1101,5 dCi 110 EDC1,6 dCi 130
Převodovka5M5M6M6A6M
Zdvihový objem [cm3]14611461146114611598
Válce/ventily4/24/24/24/24/4
Největší výkon [kW/min-1]66/400066/400081/400081/400096/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]200/1750200/1750240/1750240/1750320/1750
Max. rychlost [km/h]180180190190200
Zrychlení 0-100 km/h [s]1312,510,811,79,8
Průměrná spotřeba [l/100 km]4,444,44,24
Cena Mégane Generation [Kč]319.900,-----
Cena Generation Autentique [Kč]329.900,-----
Cena Expression [Kč]-344.900,-364.900,---
Cena Dynamique [Kč]--384.900,-414.900,-429.900,-
Cena Bose [Kč]----454.900,-


Renault Megane
 
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Arsena Lazareviče: Praha parlamentní Zápisník Arsena Lazareviče: Praha parlamentní

Hlavní město Praha si podle Českého rozhlasu platilo PR…

Takže brexit natvrdo. Premiérka Mayová odmítá polovičatá řešení Takže brexit natvrdo. Premiérka Mayová odmítá polovičatá řešení

Tvrdý rozchod bez polovičatých řešení. S tím se rozhodla…

Cena elektřiny v Česku prorazila hranici sto eur Cena elektřiny v Česku prorazila hranici sto eur

Chladné počasí, stojící větrné elektrárny v Německu a…

Zařízení pro migranty v Česku zejí prázdnotou, jejich vytíženost je v řádu procent Zařízení pro migranty v Česku zejí prázdnotou, jejich vytíženost je v řádu procent

Takzvaná detenční zařízení, kam stát umísťuje migranty,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Renault Mégane 2012 1,2 TCe (85 kW): První…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč

Na přelomu roku začal Opel v tuzemsku prodávat…

 




Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě? Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě?

Renault Mégane je auto plné proměn. Zatímco první…

Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila

Dlouholetý šampion Severní smyčky Nürburgringu odešel na…

 



 
I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

Včera

Slavného vytrvalostního závodu se v minulosti zúčastnilo nepřeberné množství netradičních aut. Byly mezi nimi i sporťák nebo luxusní kupé.




Blesk.cz

Tajemství hvězdy Ordinace Ivany Jirešové: Rozchod s přítelem! Zanedbávala ho

Tajemství hvězdy Ordinace Ivany Jirešové: Rozchod s…

Měsíce tajila rozchod. Natáčení pořadu Tvoje tvář má známý hlas bylo pro Ivanu Jirešovou (39) časově tak…

Lenka Potůčková (35) zabodovala v Trháku Blesku už podruhé! O výhře se jí i zdálo

Lenka Potůčková (35) zabodovala v Trháku Blesku už…

Má štěstí ve hře! Čtenářka Lenka Potůčková (35) z Větřního na Českokrumlovsku v Trháku Blesku zabodovala už…

 

iSport.cz

Mimořádný úspěch! Ben Cristovao je mistrem Evropy v brazilském jiu jitsu

Mimořádný úspěch! Ben Cristovao je mistrem Evropy v…

Stoupá stále výš nejen jako zpěvák, ale i jako bojovník. Ben Cristovao vybojoval na mistrovství Evropy…

Hlinka zářil při postupu Sparty do finále: Skvělá vizitka pro extraligu

Hlinka zářil při postupu Sparty do finále: Skvělá…

Senzace pro český hokej! Sparta porazila v semifinálové odvetě hokejové Ligy mistrů švédský tým Växjö Lakers 4:0…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama