Ta predna kamera funguje na infracervenom principe a zobrazuje obraz na displeji alebo ho premieta na celne sklo?
Je mozne si vyberat z 2-3 typov predneho naraznika a z dvoch typov LED svetiel - pod hlavnymi svetlometmi alebo vedla hmloviek?
Kamera funguje sama pre seba nie pre uzivatela, nezobrazuje sa nikde len vyhodnocuje a podla toho prepina dialkove/ stretavacky a kontroluje vybocenie z jazdneho pruhu- aspon v sucasnosti ma len tieto funkcie.
Ak by si si chdel kuknut fungovanie [odkaz]
Dalej co sa tyka naraznikov, nikdy nebol mozne nic taketo a ani zatial isto mozne nebude, je to dane vybavou a verziu Megana a podobne. napriklad lacne verzie nebudu mat ledky vobec, ale bude v nich mozny pack look za priplatok ktory ich bude obsahovat a ktomu aj bocne listy vo farbe a podobne.
Ta fotografie interiéru je rozhodně z verze RS. To by se na ACZ asi fakt stávat nemělo.
Po (zatím) dvouleté zkušenosti s digitálním tachometrem Meganu, a že jsem se ho původně bál, musím konstatovat, že jsem nikdy nic přehlednějšího v žádném jiném autě neviděl. Zpět na anolog bych dobrovolně neměnil ani za nic. Opravdu - kdo jednou okusí, nechce jinak ;-)
Nezdá se ti to, avšak na obranu mégana napišme, že takto už nějaký pátek jezdí. Osobně bych zrovna vizáž mégana nepovažoval za téma k zatracování, a to jak si renault představuje moderní střih vozu snad budme mít brzy možnost spatřit u nového clia. Je ovšem také pravdou že vpředu se tak nějak mégane stále jen hledá. Docela mě překvapilo, že renault neupravil příď v duchu Twinga.
Mégane hraje na strunu sportovního šmrncu, to není etalon třídy, VOLKSWAGEN GOLF, a v této roli (pokud se tedy nejedná o kombi) mu to na silnicích sluší. Grandtour, to už je ovšem jiná (jemně karikaturní) píseň. Zde bych připomenul konkurenční a mistrovský GOLF VARIANT - [odkaz] :yes:
Ja vim, ze to cekas a mozna prave proto jsi to napsal - ale s tim Golfem Variantem je to prilis prestrelene - mistrovske je.....ale jen po b sloupek od nej je to tragedie a specialne zadni svitilny jsou dukazem, jak je tezke udelat vyvazeny zadek u kombiku v nizsi stredni. Troufam si rici, ze Megane je v tomto bode mile vpred pred Golfem Variant.
Nic ohyzdnějšího než Golf Variant Volkswagen ve své evropské nabídce nemá... :no: A je to s přehledem snad i nejošklivější kombi nižší střední třídy. Disproporční, těžkopádné a ta záď na něm vypadá našroubovaně jako batoh na Thálii 8-s
>:D No jo, už ti na ní šahat nebudu. Dneska jsem jel po dálnici svých klidných 120 (inu panely a pět lidí s plným kufrem nená za deště ideální pro pirátství) a vyloženě mě vyblikala a předjela nová Thalia jedoucí tak 160 >:D Že ty sis ji už pořídil? >:-[] >:D
Volkswagen se svým Golfem je korunovaný král. Toto lidové vozítko je neskutečné, opravdu výborné a navíc po dlouhé době stále oku lahodí. Za postřeh ovšem stojí, že Golf neprodělal žádný facelift, zatímco co Megane jak v roce 2011, tak i 2012 - a stále to není ono.
Ovšem toto naprosto neplatí o Variantu. Variant není mistrovský, Variant je naprosto katastrofální. Tady je na tom mnohem lépe Grandtour. Taky je to na silnicích vidět.
Nyní přichází Renault s motorem 1,2TCe, který předbíhá jak ve výkonu, tak v spotřebě 1,2 TSI.
Pokud bych měl volit kombi - jednoznačně Megane 1,2 TCe, pokud krátké jednoznačně Golf 1,2.
Nyní ovšem se čeká na nový Golf, tak to jak dobře tušíme, bude opět králem. Proto již dnes Vám prodejce dá Golfa takřka za hubičku.
S prvním odstavcem nemohu souhlasit. Facelift zde byl - jmenuje se VI. generace ;-) Než se na mě fanoušci koncernu vrhnou - osobně tento krok VW považuji za mistrovský.
Se zbytkem tvého příspěvku naprosto souhlasím :yes:
Já myslím GTI ,že v tom předku Megánu stále více vidím tak trochu odkaz na starou dobrou Alpinu. To asi nepamtuješ, ale možná Ronault ti o ni napíše více. ;-) Zvlášť, v modré.
A s tím Golfem Variat jsi mne opravdu dostal, tos nemyslel vážné.
Nene, to je doporučení, kde se máš přihlásit, spolužačka tam taky byla na operaci a je moc spokojená, že vidí i bez brýlí a netvrdí nám, že Golf Variant je krasavec ;-)
S Golfem Variant to nevyšlo VW, ještě, že má tu Octavii, jinak by to bylo na mašli.
Pracovně zařazen ještě nejsem úplně, ale pomalu už jo... do 16h asi bude odemne relativně klid, ale to je i teď, protože spím, ale o službách vám to vynahradím, doufám >:D
Nedělám a nedělám! :-) podívej se na to auto v reálu, já kdykoliv varianta spatřím jsem dolova očarován a vždy si řeknu - jo, tohle je geniální kompaktní kombi. Zato grandtour... to se rozchechtám na celé kolo. Přitom v hatchbacku mégana chválím. Ale jako... s mírou... :-)
Hele, GTI přiznej barvu, máš nás hodně na háku ?? ;-) Jde ti vůbec o VW, nebo to byl o nějáké, a já říkám trefné, vnuknutí jak lidi přivést do varu? I mne dovedeš nas.rat, a to jsem v těch VW či Škodovkách najezdil víc, než v něčem jiném! :-)
Díky za to foto - ukazuje, jak designově nepovedené (těžké, to je první slovo, co mě napadá) je Variant auto. Na rozdíl od klasického Golfu - tam nemám objektivních námitek.
K Meganu v hatchbacku bych nějaké námitky v rámci designu měl - ta záď velmi rychle zastarala. O kombíku jsi ve svém názoru zjevně dosti osamocen - nikdy jsem zde nikoho neslyšel, aby s tebou souhlasil. Osobně ho považuji, spolu s novou Astrou, za nejhezčí kombi C segmentu.
Jak všech automobilek? Tak jediný, kdo tady začal razit hranatá auta s jednoduchým designem je VW a teď se pčidá Škodovka. Nbo ti příjde, že nový Focus vypadá hranatě? Nebo Astra, Guilleta, 308, i30... :-O
nie vsetky renaulty mi sedia ale scenic, megane a inovovane twingo vyzeraju uzasne :yes:
nikdy som nemusel modus lagunu clio ani espace ale ak bude nove clio aspon z polovice take pekne ako inovovane twingo tak sa uz teraz na neho tesim ;-)
tie diody su divna moda co narobime, za chvilu budu mat auta vpredu 15 roznych svetiel na svietenie hlavne ze stale stretavam mnohych ktori akosi zabudaju ze maju na aute svetla, este ze elektronika dnes uz nepusti a svietia automaticky, mnohym zabudlivcom to urcite zachranilo zivot
Upřímně ... předchozí řada (hlavně Megane sedan) mi přišla hezčí. Zadek jak hatchbacku, tak i grandtouru na jedničku, ale kdo dal místo víka motoru pekáč na cukroví, to bych rád věděl. :-)
Nieje dovod, toto je "len" facelift nie novy model. novy model za 2-3 roky a nebudu stacit zasa iny, prirodzena vymena v automobilkach, kazdy ma nastavanene svoje modely na iny cas.
A proč? Design i30 je silně diskutabilní, tam kde je i30 těžkopádná a to hlavně na zádi, tam je Megane vyvážený. Motorově má Megane konečně 1,2 TCe a to bude troufám si říci lepší motor (viz test Micry) než atmosféry vyhoněné otáčkami a konečně něco proti výbornému 1,2 TSI.
jj, Megane je zpátky a odhaduji, že si to teď začne v rámci EU rozdávat s Astrou a Focusem jako za starých časů a velká čtyřka si tak upevní pozice vůči šikmovokatejm, prvoplánově líbivým i30 a cedníkům nezbude než zase podlézat cenou, protože technicky se zastaralými atmosférami a pajdajícími podvozky nic jiného dělat nemohou.
Uvidíme, co i30... zatím to vypadá, že volant se bude dát štelovat, alespoň na to přišel Winterkorn >:-[];-) Ale doufám, že ne tak z tuha jako u i40. :-|
On se i stávající Mégane drží v první evropské čtyřce. V listopadu za sebou dokonce nechal i Focus. V ČR bude rozhodovat cena. Čekám základ na 300 000,- a pokračující prodej turecké napodobeniny Generation ( Renault by měl tento model po vzoru Fluence oddělit od modelové řady Mégane nebo ho nechat Dacii).
Tak Focusa má šanci překonat jen díky vlastní "bubosti" (jak by řekla jedna ruska). Přecejen docela povedený profil auta zabijí ohyzdným nárazníkem a otřesnými zadními světly hatchabcku a k tomu podprůměrným kufrem... jaká škoda...
Focus není špatné auto, jen se hoši nechali trochu strhnout v interiéru transformers designem, který se podle mě okouká/al no a ty zadní lampy, zbytek je OK. Astra trochu potřebuje shodit. Megane se podle mě docela přesně trefil do toho co bylo potřeba vylepšit a přijde mi, že takovýto facelift může být lepší než nový model, protože nové motory dost často nechodí s novými modely a dělat sto padesátou variaci na HB taky nemusí dopadnout nejlépe a co taky vymýšlet, takže Megane podle mě nyní nemá výraznější slabinu a dost se podobá Golfu, to nemyslím designově ale tím, že nemá slabiny a o to jde v nižší střední až v první řadě.
S tím souhlas, s novými motory přišel Megan o vyložené slabiny, jen uvidíme, co s tím udělá české zastoupení a moc se bojím, že v boji za co nejnižší cenu "od" příjde i o některé kombinace výbav a motorů... ;-\
Mozna jsem stary a nechapu to. Dnesni moda "do vseho" strcit diody se mi dost protivi. Jednak to u 99% aut nevypada dobre, druhak si myslim, ze to nema zadny vedlejsi - vylepsovaci - ekologicko - setrici efekt.
P.S Potkal jsem Favorita i Zigula s diodama, no jako recese super, ale navazno? >:D
suhlasim, tie diody su absolutna somarina, potom na co ma auto normalne svetla? To mozeme rovno robit auta bez svetiel vpredu len s pasikom diod
najviac sa rehocem ked tieto diody vidim prilepene na nejakom starom tuningovanom srote napr audi 80 alebo golf3 alebo kadet, len kkt by si take daco nalepil na auto a este sa s tym chvalil. Ale aspon vidno kolko po cestach jazdi kktov. ;-)
Zakaznik si preje diody, zakaznik je dostane. Zakaznik si preje videt v novinach a televizi krev a sperma, dostane je. Neco nejasnyho? :-) A tak je to se vsim...
Presne tak, je to ziadane a ludia to chcu tak to tam bude aj ked by to tam inak nikto na silu nepchal :-)
Kolko ludi sa osopovalo na megana alebo scenica ze nema ledky? nechutne vela a pritom denne svietenie mal, len nie ledkami ale zvlast svetlom resp ziarovkou. takze nikde nebol problem, ale iny maju a preco ja nemozem mat, toto je to, ludia to proste chcu aj ked tam ziadny dalsi vyznam nieje, je to proste moderne.
To není ani moc o ekologii stylem šetření paliva, jako o úspoře žárovek, času a práce při jejich výměnách. Svítivost diod je vyšší a barva výraznější.
To, že je na své auto navěsí kdejaký bastlíř (a nejlépe ještě takové bludičky, které nejdou vidět a nesplňují zákonné podmínky denního svícení), je chyba lidí, ne LED.
Co člověk, to názor. Mně osobně se diody líbí, nejvíc asi ty šikmé u Kia Sportage, vlnovka u Audiny taky není špatná. Důležitá je ale praktická stránka věci - ano, svíticí auto je i ve dne více vidět a u integrovaného denního svícení odpadá šance, že zapomenete po nastartování zapnout světla a tím se odbourává riziko pokuty za nesvícení. Ještě k zobrazování údajů na budících (analog/digital). Měl jsem oboje, ale stejně nejlepší (pro mě osobně) byly digitální budíky - velká svítící číslice 123 na digitálním rychloměru je okem a mozkem okamžitě vnímána, kdežto odhadnout rychlost 123 km/hod. na analogu trvá dlouho - nejprve okem najít ručičku, pak zjistit, ke kterému číslu na budíku je nejblíže a pak na stupíncích dopočítat přesnou rychlost odvádí zbytečně pozornost od sledování vozovky. Bohužel tam, kde byl kdysi (prý poruchový) digitál, se dneska u stejného výrobce objevuje analog. Jsem možná infantilní, ale když přibývalo zelených čáreček na otáčkoměru při protůrování, další digitální čárečky svítily na teploměru a palivoměru, někde vedle svítily digitální hodiny a do ksichtu mě bil neustále se měnící digitální údaj o rychlosti (v jednotkách), připadal jsem si jak v letadle. Dneska je to nuda - lenivá ručička v případě rychloměru, trošku veselejší ručička otáčkoměru a nudně nehybné ručičky palivoměru a teploměru ve mě adrenalin nevybuzují! Proto se mi líbí u Renaultu digitální zobrazení rychlosti, i když jsem vlastně v Renckovi ještě nejel. Omlouvám se, že jsem se trošku odchýlil od daného tématu, ale tak jsem se chtěl trošku vypsat, protože mám radost - dneska jsem vypálil 20 l domácí slivovice!
Já se už i přistihl, že když jedu delší dobu s navigací připnutou na skle (holt zabudovanou nemám), třeba na dovolené, tak rychlost odečítám z ní a ne z rychloměru, protože to je rychlejší...
Ja som jednoznacne za LEDky. Su bezpecnejsie - za slnecneho dna viac svieta a zivotnost maju 50rokov pri neustalom svieteni.
Niektore zdroje uvadzaju usporu na palive az 0.3l/100 a setris aj alternator, ktory spolu s teraz modernymi elektrickymi posilovacmi a vodnymi pumpami ma co robit. Moje ledky beru 2x4.8W a normalne svetla cca168W.
Naviac predosly Megan je preslaveny narocnostou vymeny prednych ziaroviek, je ale mozne, ze tento novy je uz na tom lepsie.
Těch 50 let u ledek na denní svícení je opravdu přehnaných...nicméně, ono je to vcelku jedno, protože i tak je ta hranice tak vysoko, že je normální uživatel sotva může někdy dosáhnout...
Úspora 0,3 je také spíš horní hranice a podle mě to bude v praxi spíš lehce na 0,1l.
Upřímně, mě by se například příliš nevyplatila zástavba kvalitního led osvětlení (pokud by mi častěji neodcházely žárovky a nebylo by to svícením přes den).
Ale pokud mi to nabídne výrobce a nebude chtít přirážky, budu za to rád a budu to brát jako výhodu.
Záleží asi kolik najezdíš. Mě vyjde denní svícení tak na dvě žárovky ročně (15 000 km nájezd). Ale někdo, kdo nalítá třeba čtyřicet tisíc kilometrů za rok už to může mít zase jinak a pak se ty LED vyplatí.
Za hlavní novinku považuju 1.2TCe... 1.2TSI je velmi důstojnou motorizací pro Golf i Octavii a dynamické parametry u Renaultu vypadají ještě lépe. Vzhledem k cenové politice Renaultu se dá čekat, že cena bude taky zajímavá.
1.6dCi bude zřejmě taky super, ale naftu si bohužel Renault nechává dobře zaplatit. Mým tipem tak je Grandtour 1.2TCe.
To si nejsem jist... Otázkou totiž zůstává, jestli 1,2 TCe bude i v Generation. Generation se totiž na západních trzích neprodává, takže tam jestli řeknou, že 1,2 TCe nahradí 1,6 16V, tak je to jasné. Ale u nás, kdy ta cena 260t odpovídá jen verzi Generation, která je přecejen odlišná (jiné sváry, jinak umístěná rezerva, jinak naladěný podvozek atd.), tak se nemusí pro českého zákazníka mnoho změnit a nadále si Megane udrží v běžných verzích docela vysokou či průměrnou cenu na úrovni Golfu...
Co s ní? 1,6 16V ji plní.
Nafta je trochu jiná píseň, tam opravdu záklaní 1,5 dCi je levnější než TDI v Golfu. Inu, VW si jméno TDI umí stále ještě dobře ocenit.
Mrkni kolik se připlácí za naftu u VW, Oplu nebo Fordu. U Renaultu je příplatek kolem 40t, u Škodovky i 60t a i jinde je to podobné. Golfa skladového! máš v naftě kolem 387t Kč a to je 66kW, to za ty peníze je Megane 81kW Advantage
Je a je to dobře. Já osobně ty "čachry" okolo Generation opravdu nesnáším. Domnívám se, že z dlouhodobého hlediska může být ta marketingová snaha dovozce o stejné vnímání Fluence, Generation a klasického Meganu velmi kontraproduktivní.
Já sám jsem málem nekoupil kvůli Generation svůj současný vůz - přišel jsem do showroomu, zeptal se prodejce na rozdíl mezi Generation a normálním Meganem, prodejce mi sdělil že rozdíl není žádný, tak jsem se rozloučil...
Tak tak, takvým joudům bych z fleku vzal prémie... tak neřeknu samozřejmě, že je to turecká osekaná verze, ale zase nebudu tvrdit, že rozdíly v nich nejsou... 8-s
Přesně tak. Notabene se nedomnívám, že jsem jediný kdo takto testuje prodejce - něco si zjistíš, znáš fakta a zeptáš se na to, abys poznal zda tě prodejce nechce prachsprostě ošulit. Jednoduché, účinné.
jj, Renault to v poslední době bere za správný konec, nový 1.2TCe je významný krok dopředu a může dát Megane konkurenční výhodu jak proti Japoncům tak Korejcům, nafty jsou také správně odstupňované pro nižší střední. Ocenit je třeba i facelift, pochopili, že záchvatové předělávání všeho je cesta do pekel a cizelují to co mají, a myslím že cizelují správným směrem.
Naprostý souhlas. Renaultu neskutečně dlouho trvalo, než se s těmi motory přiblížil Volkswagenu. Se svojí starou 1.6 a nepříliš dobrou 1.4 těžko mohl se***vat.
Ovšem situace na bojišti se mění, a tak od března nabídne Renault opravdovou lahůdku 1,2 TCe 85 kW (115 k) - 5,3 l/100km, naproti Volkswagen se svojí výkonnější 1,2 TSI 77 kW (105 k) - 5,7 l/100km.
1,4 TCe zůstává. Ta nebyla vyloženě špatná, jen ne tak úsporná jako třeba 1,4 TSI, to nová 1,2 TCe s přímým vstřikem slibuje i relativně úsporný provoz.
To je právě kámen úrazu, každého (teda koho znám) zajímá otázka "a kolik žere ten benzín?" 1,2 TCe vypadá opravdu exkluzivně v porovnání s konkurencí. Jen tak dál.
Ono úplně reálně těch 5,7 nedáš ani u TSI a ani ty 4 litry nafty u nafťáků, ale z druhé strany, když se chováš rozumně k 1,2 TSI, tak se lehce kolem šestilitrů držet dá a při jisté pružnosti to není nijak špatné ;-)
Jasan. Měl jsem na mysli spíše to, že snížení spotřeby u motorů z posledních dvou tří let je spíše jen "papírové" a lidé, co se o auta moc nezajímají, budou překvapeni, že se těch sudávaných spotřeb u současných aut nedá dosáhnout. Někteří můžou být dokonce zvyklí, že auto žere méně, než je naspáno v papírech ;-)
Já raději nebudu masa, ale individuální spotřebitel, který chce elegantní a spolehlivé auto. 4x4, slušný diesel o objemu cca 2 litry a světlá výška nejméně 17cm je samozřejmostí.
Na základě těchto předpokladů je rebdlík nadosmrti vyloučen z výběru.
Po třech letech výroby konečně přichází Megan takový, jak má být.
Ačkoliv spolehlivé a konstrukčně jednoduché 1,6 16V zaručovaly dobrou cenu, tak na malé turbobenzíny typu 1,2 TSI 77kW i 63 kW nestačily, hlavně v uživatelské přívětivosti. NOVÁ 1,2 TCe dle testů v Micře vypadá velmi zdařile a to včetně spotřeby, je se na co těšit.
Konečně tady máme i výkonný diesel 1,6 dCi, který nahrazuje 1,9 dCi 96 kW.
Konečně tady je i nějaká moderní technika a ne jen keyless odemykání a monitorování tlaku v pneumatikách.
Nabídka je kompletní, malý ale výkonný 1,2 TCe, střední 1,4 TCe a vrcholná 2,0 TCe a jako třešnička na dortu verze RS.
Také kompletní nabídka dieselových motorů od 1,5 dCi po 2,0 dCi 118 kW.
A desgin? Konečně se dá na Megana koukat i zepředu, ten nepodařený nárazník nahradil elegantní, jednoduchý a dynamický. Takže konečně si pro koupi pěkného Meganu není nutno připlácet GT packet.
Po třech letech, kdy jsem na Megana koukal trochu zklamaně, můžu zvolat: BRAVO RENAULT :yes::yes::yes:
Jen se obávám, co se stane, až dorazí Megane 2012 do ČR? Doufejme, že nám český dovozce pro hatchback opět neoseká motorizace a rozsah výbav.
Také se určtě nenaplní radost těch, kteří se těší na Megana s 1,2 TCe za 260t. Stejně jako dnes je Megane levný jen v Generation, tak i změna na po faceliftu se nic nezmění, protože Renault na západních trzích verzi Generation nenabízí, proto prohlášení, že 1,2 TCe nahradí 1,6 16V může platit ve Francii, u nás, v "našem" Generationu bude stěží nahrazena.
Ale je, ale je... já mám z toho "faceliftu" radost, protože jak se mi líbil předešlý Megan, tak ten třetí jsem spíše "jen toleroval", což šlo vidět i ve výběru auta domů a i toho, že jsem začal snít o Golfu >:D;-)
Ten nárazník je prostě konečně koukatelný, motor je takový, který potěší... jízda už byla před faceliftem velmi dobrá, takže nemůžu než jásat :-)
Jen se obávám, co udělá dovozce ČR s Megane... třeba 5HB se u nás v GT neprodávala, stejně jako některé limitované edice pro francouzský trh, což byla škoda, protože jim to seklo...
Spíš si myslím, že by měl Rendlík trošku přidat v turbobenzinech, ne každému stačí 1.2TCe 115k(190Nm), btw o 1.4TCe 130 (190Nm) se nikde už nepíše a pak až coupé 2.0TCe 180k.
Pokud bych o něm měl uvažovat, tak by se mi třeba líbil 5D s motorem 1.4 - 1.6 s výkonem kolem 150-160k a krou´tákem kolem 240Nm, jako to má Pažout ;-)
Tak THP má jen 115 kW a pak "dvěstěkoňovou" verzi, která se do třistaosmy dodává jen v GTI. Níže mu naopak chybí turbobenzíny a i když je VTi výborný atmosférický motor, tak turbobenzín to není.
Nedivil bych se, kdyby přišel i nový 1,4 TCe, ta součásná je vlastně jen Nissaní 1,4 s turbem.
Neříkám, že ne. S THP jsem v tomhle výkonu v tvé 5008, tak v 508 a příjemné svezení. Jen do 308 by to chtělo i slabší verzi, něco proti té 1,2 TCe.
Do Scénica už podle mě patří spíše nafta, je to kus auta a taková 1,6 dCi může být ideál... ale to už je jiná diskuze, protože 5008 je taky parádní kus MPV a těžko se rozhoduje ;-)
Jo to máš recht, podle mě tam do 308 strčí 1.2l "turbotříválec" >:D se stejným výkonem, tedy 88kW a bude po ptákách :no: . 1.6dCi je super, ale pokud s tím Scenikem nenajedeš víc jak 30tis km ročně, tak se ti nevyplatí ;-)
Záleží jak dlouho ho budeš mít, nepočítal bych to nutně na km za rok, ale kilometry celkově. Pokud za 5 let uděláš třeba 120t km, tak se ti ta 1,6 dCi vyplatí.
To by bylo, turbotříválec 8-s >:D
No za prvé jsem asi tak dlouho nikdy jedno auto neměl a většinou najedu osobně tak kolem 15tis. km, takže se mi to nevyplatí (rodinný auto). Jo pracovně to je jiná, pracovní auto taky nemám dýl jak 4 roky, zato najedu tak 40-45tis km ročně. Na minulé OII 1.9TDi jsem najel za 3 roky 150tis. km a na té stávající 2.0TDi mám po 2 letech 88tis. km = tady se to vyplatí :yes:
K tomu turbotřívalci se nesměj, mají ho dávat do 208, tak bych se divil kdyby ho do 308 taky nedali :no:
Ten tříválec by měl mít tuším jen litrový objem...?
Tak jasně, neříkám, že jsi měl brát naftu, každý dle své volby. Já třeba udělám ročně něco nezi 25-30t a hodně po dálnici, takže u mě by už nafta, když už ne LPG, měla pomalu smysl, ale zase ne MPV, to jaksi nevyužiju :-)
Motor 1.2 THP ? Aby je pak Škodovka nezažalovala za napodobování legendy mezi motory 1.2 HTP >:D
Ne, teď vážně. Zdá se, že benzínové motory tak, jak jsme je dosud znali, budou za 1-2 roky už jen historií. Malá auta budou končit na tříválcích 1.2, nižší střední třída na čtyřválci 1.4 a co se týče Francouzů, tak ve střední třídě už bude jen nafta.
ono pokial do auta necpes dieta/i , kocik, svokru, manzelku a obcas ho nepouzivas ako nakladak, tak mpv tazko vyuzijes. Iba ak by si mal na tuto kategoriu nejaku extra uchylku ako napr. ja >:-[]
V "alianci" foukaná 1,6 existuje -> je k mání v N. Juke, 140 kw, 240 Nm v rozpětí 2000-5200 ot/min. Nejsem si jist, ale za základ posloužil motor z Nissaní líhně - podotýkám, že si nejsem jistý...
Vidíš, na Jukovu 1,6 se 140 kW jsem zapomněl... je dosti zvláštní, že si aliance málo s motory pomáhá. Takový motor už měl být dávno v Meganu a Scénicu, dokonce i Laguně by slušel... nepochopitelné.
Ještě před Vánoci tam byla, teď koukám, že opravdu ne... kdo ví, dost to mění, jestli se zase třeba nevrátí výbava Sportium, což by bylo fajn, s ní třeba 1,6 THP 115 kW
Ale zase slevili GTI, které je o 27t levnější! Tedy, za 472t 200 koňové auto s pěknou výbavou! No, tak to je pecka :yes:
No podívej se, fakt tam není! Taky jsem tomu nevěřil, tak jsem se šel podívat.
A výbava Sportium už není v nabídce dobré 3 měsíce. Díval jsem se jen na hatchback, těžko mě potěší THP u CC, když chci hatchback.
Je nutno uznat, že si pořádnou ódu Megane zasloužil, protože za těch pár let je to teprve podruhé. Prvně s příchodem krásného kombíku a teď konečně s 1,2 TCe ;-)
Guru je jiná píseň, pochodová, tohle je chansonový přerod jako od Francise Cebrela z písně "Je l´aime mourir" na "Je t´aiem, je t´aime, je t´aime" :-!;-)
suhlasim, mimochodom kozmeticke upravy vyzeraju na prvy pohlad dobre. Nizsie ti Ada ponuka odtiahnutie d o servisu v pripade, ze si toho megana raz kupis >:-[]
Dobrý nápad, btw o Meganech jsem moc neslyšel, že by se sypali... Jo Laguna v předchozích generacích to je jiný kafe >:D >:D >:D Můj šéf, skorofrantík, trávil v servisu hooodně času >:D;-)
Problémy Laguna I nebyly nijak vážné, resp. nijak odlišující se od konkurence. Laguna II měla hlavně tragický 2,0 IDE a ne zrovna nejlepší 1,9 dCi, což byl první hřebíček do rakve a druhý byla přemíra neodzkoušené elektroniky, která v soudobé konkurenci nebyla ještě dlouho k mání, takže nejvyšší verze uměly proškolit. ;-)
Pokud jde o motory, tak ty už v testech byly, jak v Micře, tak je k mání nějaký ten měsíc v Scénicu. Na podvozku se toho moc nezměnilo, ono taky asi z klasické vlečky vzadu už toho o moc více vymačkat nepůjde...
Tak určitě ne jenom svou cenou, dokonce se dá říct, že cenou vůbec. Pokud se koukneš na reálné ceny konkurence a tím myslím Golfa, tak skladovky Golfa 1,2 TSI s pětidvéřovým provedením, pakety obsahujícími aut. klimu, kožený volant a řadičku, tempomat atd., tak za 300t včetně je tento kousek i s 2 sadami ALU kol, což pokud nechceš zrovna Megane Generation s jen jednosměrně nastavitelným volantem a dalšími odlišnostmi od klasického Meganu, tak se na podobnou cenu máš problém dostat...
A pak i jiné přednosti měl Megane před faceliftem - třeba diesely za rozumné ceny, tam byl Megane opravdu cenou docela nízko, velmi kvalitně udělaným interiérem, jízdně taky solidní (neříkám jako nový Focus, ale ten taky nějak hrozně vypadá a hrozně stojí)...
Máš pravdu, že v praxi na českém trhu lze Golf sehnat za dobrou cenu. Já to beru víc podle ceníku u aut do výroby. Nicméně u mě by Megane spíš odepsal motor než cena. Tenhle segment tolik nesleduji, ale byla doba, kdy byl Megane bezkonkurenční z hlediska ceníkové ceny. Dnes je pomalu hřích nevzít Golf (jeho největší mínus snad je, že se hodně krade a vykrádá). Tenhle motor by mohl Megane zase zatraktivnit.
Pokud bys chtěl stejně vybaveného Megana, jako je ten Golf, co popisuju, tak musíš vzít výbavu Advantage, která je s 1,6 16V za 296 t, plus si ještě musíš připlatit za 300 hliníková kola a to ještě nemáš druhou sadu kol. Navíc mám zkušenost, že u Renaultu moc už z těch slevněných cen neslevují.
Je pravda, že u Golfu to jsou skladovky a ne auta do výroby, nicméně těch skladovek je asi 500 kusů a v mnoha barvách a já bych si bez problémů vybral, bílý Golf s 1,2 TSI je v ČR na skladě v mnoha kusech a v jiné barvě bych jej asi nechtěl.
Takže vlastně jen zvážit, jestli tě bude štvát to vykrádání auta, jak jsi už zmínil.
Ta 1,6 16V není sice nejhorší, ale... no...
Ta 1,2 TCe vypadá konkurenčně schopně, jen předpoládám, že z fleku si ji Renault nechá pěkně zaplatit.
Tak neni se podle mě co divit. Golf už si na sebe jistě davno vydělal a co nevidět tu mame 7 generaci. Každopadně je to za ty penize opravdu vyborna koupě a když člověk překousne už přecejen design postaršiho data tak dostane vuz ktery svymi vlastnostmi stale patři ke špičce segmentu.
:yes: Za ty peníze je opravdu jedinou překážkou jejich atraktivita... pro zloděje. Víš co, zrůdičky musí být, co by si jinak kupovali všichni ti, kteří se autem nějak chtějí odlišit. ;-)
Myslim si a i podle statistik jsou na tom potstatně huř Octavie. Z VW jsou pod lupou určitě vic Passaty. U Golfa bych takove obavy neměl. Ja osobně ho mam přes 1.5 roku a žadny problem. Největši dilema bylo zda objednat k Dynaudiu RCD 510 nebo 310. Nakonec jsem to risknul a vzal 510 a zatim teda klid. Profizlodějičci vědi že to neni NAVI a nahodna fetka čorkne cokoliv.
Jsem z Prahy. Soused z domu Golfa má. Sem tam dáme pivko, takže vím, že za 2 roky ho vybrali 3 krát. 2x rádio, jednou airbag z volantu. V okolí cca jednou za kvartál narazím na vybrané auto. Vždy Škoda nebo VW. Je to smutné, ta auta za to nemohou, ale pro mě důvod, proč raději nekoupit.
Nám ještě žádné auto nevydrželo v Praze déle než rok bez pokusu o vykradení. I Nissan, Toyota, všechno. Většinou ovšem neúspěšně. Spíš nějaký ožrala či narkoman.
Už se mi stalo, že jsem do Prahy přijel a během pár hodin vykradeno. Dvě hodiny stání za rozbřesku. Za odměnu, že v autě nic nebylo, rozřezaná sedadla a palubka.
Ronault jsem rad že jsi rad. Určitě Renault zaslouži pochvalu a to předevšim za motory a nove elektronicke pomocniky.Jsem však mirně zklamany z FL designu jak exterieru tak interieru. Předni naraznik určitě vzhledu přidě dosti pomohl a bez diod by to jaksi nešlo. Interier nove potahove latky a jak to vypada tak snad bude i klasicky rychloměr. Nicmeně očekaval jsem trochu větši zasah do celkoveho designu. Na druhou stranu někdy miň znamena vic a někteři nebo spiš některe automobilky by to měli mit vytesane při vstupu na vratnici.
Hlavně jsem zvědav na 1.2 TCE tedy novou konkurenci pro 1.2 TSI jestli bude v realu taky tak dobra a už se těšim na prvni testy.
Každopadně Megan 2012 je pro mě jasnou 1 mezi frantiky nižši středni. ;-)
PS:pro některe asi špatna zprava...
[odkaz]
Nejsem si jist, jestli jde o facelift v pravém slova smyslu, možná ještě něco příjde.
S tím rychloměrem bych neříkal hop, i současný Megane má ve výbavách RS, GT a pak až Generation klasické budíky.
K tomu PS... Jo, to někteří nerozchodí, ale buďme rádi, že je to VW a kdo to neocení, že je nejprodávanější evropská značka a ne třeba čínský plagiátor, tak je "nekňuba"
Jo, to chceš po mně moc, to, že mám nick Ronault je spíše slovní hříčka mého křestního jména než fanatické fandění značce nebo pracovní smlouva u ní ;-)
Generation vzal čert... pokud se podíváme na 1.4TCE, která tuším v Dynamique byla za necelých 400, pak lze čekat, že s 1.2TCE by to mohlo být nějakých 350 (v kombíku). Naopak ta nafta je nehorázně drahá...
Nafta je drahá skoro všude... snad jen PSA má svou základní 68 kW naftu za cenu 1,6 VTi, jinak opravdu drahá.
No jo, jenže za ty peníze, čili 320t je i Golf ve srovnatelné výbavě :-|
Hele, řečí čísel... v Advantage, 110k a 6M převodovka, 190 maximálka a 10,5 zrychlení, rozdíl v ceně 60k. Stejné srovnání pro 1.4TCe proti staré 1.9dCi, rozdíl 55k. Pokud opravdu 1.2TCe nahradí 1.6 za stejnou cenu, pak bude 60.000 za naftu dost velký příplatek.
Sú značky ktoré facelifty nevedia, napr. Fiat ktorý bohužiaľ každým FL svoje vozy pokazí. A tak to vyzerá že Renault FL vie. Ako je po FL krajšia Laguna, tak sa podaril aj Megane.
RENAULT :yes:
1,2 TSI je už starý známý, 1,2 TCe klepe na dveře a 1,0 Ecoboost už je v ceníku Focusu. Tímto vyzývám redakci k důkladné srovnávačce oturbených kompaktů !!! ;-)
Ty jo, díval jsem se do ceníku Fordu a je to tak ! Nevím, jestli se tomu mám smát nebo mám brečet. A oproti stejně výkonné 1.6 Duratec chce Ford za ten 1.0 Ecoboost dokonce o 10 tisíc víc (i když pravda, s jedním stupňem převodovky navíc) ! Chci vidět masochistu, co si to koupí :-)
Tříválec s tak malým objemem a velkým výkonem v tak velkém autě ? Bude úspěch, když to vydrží 200 tkm do generálky. Chápu, kdyby takový motor dali do miniauta - v něm bude mít daleko menší zátěž a s miniautem nikdo 200 tkm nenajede. Ale ve Focusu ?
Tak jednak existují země, kde se diesely nejsou moc v oblibě (Velká Británie, Německo, Rakousko) a hltačem dálničních kilometrů tam může být benzíňák. A za druhé těch 200 tkm není u ojetých Focusů utopie. I první majitel auta by se měl zajímat o to, jakou životnost má jeho auto, protože po x letech používání s ním nepojede na autošrotiště, ale do autobazaru, aby jej co nejvýhodněji prodal.
Ze statistik. V Německu činí podíl dieselů na prodaných autech cca 30 %, ve Velké Británii cca 40 %. V Rakousku sice kolem 45 %, ale podíl dlouhodobě klesá (kdysi to bylo kolem 70 %). Benzíňáky jsou tam prostě oblíbené víc. Naopak v Belgii, Lucembursku či Francii jsou diesely velmi oblíbené a tvoří tam přes 70-80 % prodejů.
To je sice fajn, ale cca 40% rozhodně není málo, když si započteš, že v tom roce bylo šrotovné, pokud se nepletu, takže se prodávaly malá auta a ty mají hodně velký podíl dieselu.
Jasně, krize a šrotovné udělalo ve statistikách trochu glušá. To však nic nemění na tom, co jsem říkal původně, že Focus by měl mít solidní nabídku benzínových Focusů, protože existují země, kde benzíňáky "frčí" víc než nafťáky. Tím spíš, že pro Focus jsou nejdůležitější právě Velká Británie a Německo. Naopak Mégane má nejdůležitější trh Francii a proto je logické, že má v nabídce víc dieselů.
Tak ano, Francouzi mají diesely mají rádi, stejně jako země Beneluxu, kde buď jezdí na naftu nebo na LPG.
Z druhé strany jsou stále průměry prodejů nafťáků vysoké a možná i Francie časem opět třeba v kompaktech se nakloní k benzínu, přecejen teď to TCe může nalíkat mnoho lidí, stejně jako TSI.
Určitě je jedním z podstatných důvodů oživení zájmů (v posledních letech) o benzínové motory v Evropě (zejména trhy jako je Německo/Rakousko) příchod přímovstřikových turbobenzínů, logicky především koncernových TS(F)I.
OK, díky, ale když se podíváš, tak už za rok 2010 (1-8) je tam poměrně výrazný nárůst dieselu, konkrétně třeba v tom v Německu o 10%! (z 30 na 40), a EU i západní Evropa má v tom období 50% dieselů! ;-)
Německo, Anglie ano (i dlouhodobě), ale Rakousko rozhodně ne, tam byl rok 2009 spíš jasnou výjimkou, potvrzující pravidlo (viz 21:06).
A vzhledem k tomu, že v Anglii i Německu podíl dieselu dlouhodobě výrazně roste (viz tabulka) a v posledním sledovaném období se "nebezpečně" blíží k 50%, tak to lze také stěží interpretovat tak, že tam diesely nejsou moc v oblibě... :-)
A ještě třeba zrovna to Rakousko má dlouhodobější průměr (za posledních 10 let) 61,36! % dieselu, takže napsat, že tam nejsou moc v oblibě diesely je hodně odvážné. :-)
2010 (1-8):
DE - 40,5 %
UK - 44,4 %
AT - 49,8 %
EU - 50,9 %
Není to odvážné. Při podrobnějším zkoumání zjistíme, že Rakousko bývalo zemí s nejvyšším podílem dieselů v Evropě (od roku 1996 do roku 2004). Pak ale nastal zvrat a Rakousko se stalo jedinou zemí, kde podíl dieselů rok od roku vytrvale klesal (až na 2009/2010, tam to ovlivnila krize a šrotovné). Vzhledem k tomu, že podíl dieselů v Rakousku významně klesá a že se jich prodává méně než benzíňáků, dovolil jsem si Rakousko označit jako zemi, kde jsou diesely méně v oblibě. ;-)
Jak jsem už psal, za posledních deset let je průměr dieselů v Rakousku přes 60%, takže ani žádné krátkodobější výkyvy (na obě strany) nemůžou zvrátit fakt, že jsou v Rakousku dieselové motory stále hodně oblíbené, což ti potvrdí i každý rakušan (včetně mého švagra,) zajímající se obecněji o osobní automobily na tamním trhu.
Pokud chceš hledat v Evropě státy, které opravdu nemají naftu v oblibě, pak na Rakousko raději rovnou zapomeň a hledej v Řecku (tam především), v Holandsku, zejména v posledním období na Islandu a částečně i ve Švýcarsku. :-)
P.S. Zajímavé, že u Německa a Anglie ten jasně narůstající trend k dieselům přehlížíš, ale naopak Rakousko hodnotíš podle krátkodobého výkyvu. Trochu přizpůsobená interpretace čísel, nemyslíš. A to raději ani nemluvím o srovnání roku 1990 s rokem 2010, protože jen podle trendu za posledních 20 let "miluje" diesely prakticky celá Evropa. :-)
Jasně, statistiku lze interpretovat různě. Navíc je škoda, že v té statistice chybí "východní" Evropa. Ale tímhle slovíčkařením jsme se dostali úplně mimo původní myšlenku a ta byla, že kdo chce prodávat v Evropě auta, musí mít v nabídce i dobré benzínové motory s dlouhou životností, protože poučka "kdo najezdí více než 30 tkm ročně, kupuje diesel" v některých zemích neplatí, protože benzíňáky jsou tam oblíběnější než diesely.
To máš tak... tobě se rozbliká kontrolka na PC, když někdo zmíní tvé jméno... Mojitovi, když se někde někdo zmíní o GT-R (pokud zrovna nezapomene, že vůbec nějakou kontrolku má) a Ádovi, když někdo pomlouvá Francii... >:-[] >:D
To je tím, že jste to furt nechtěli poznat naomak, že jde o umělou hmotu, chtěli jste furt měkčejší a měkčejší plasty, pak jste je začli mačkat a olizovat a teď se divíte, že se to rozpadá! >:D
Viděl jsi ta trička "koukej se, ale nešahej!", tak už víš, že to nebyl jenom vtip >:D
PS: Ty prsní implantáty v od kvalitních dodavatelů nám ukazovali, co všechno vydrží a opravdu se s tím dalo házet o zeď a nic... takže jak píšu níže, někdo chtěl ušetřit...
Na druhou stranu - kdo ví, co ty "majitelky, příjemkyně či nositelky" vlastně s těma, těmi ňadry prováděly, že, čemu všemu nebo čím vším byly nebozí implantáti ohroženi, podrobeni a zatěžkáni... >:-[] Ještě, že nemají svoji "černou skříňku" >:D
Prsní implantáty zřejmě svoji "černou skříňku" nemají, tedy na rozdíl od jejich "nositelek"... >:D
A jsme zase zpátky u Renaultu, který má obdobné černé skříňky už v základní výbavě:
[odkaz]
K onomu světélku v dáli palubní krajiny vede cesta dlouhá >:-[] - snad jedině forma "tradičního japonského divadla" v maskách, v duchu mota: není malých rolí ???
V tom kufru jde spíš o jakousi sociální blamáž a pozérství naruby..., jakási hra na něco, na co sice máš, ale nemáš ty správné (jen silikonové kraslice) "koule" na to, si to koupit..., takový Ada zřejmě ví, o čem píšu... :-O >:D
Já bych spíše řekl, že už aplikoval svůj skvělý technický silikon >:-[]
Už vidím tu operaci, jak tam naběhne týpek s tubou Soudalu a ptá se "tak kolikátky to budou?" >:D
Mohl by mi prosím někdo poradit, zda jde na Meganu III. vynulovat data tak, abych neměl pokaždé všude stav 0? Třeba u dlouhodobé spotřeby, ujetých km a potom u spotřeby. Díky