Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane na českém trhu: Mégane Generation za 269.900,- Kč, bohatší základní výbava a konec 2,0 dCi

Diskuze (340)
Renault i od začátku roku 2010 drží akci na model Mégane, která díky slevě 20 tisíc Kč znamená, že výbava Authentique stojí od 289.900,- Kč. V nabídce se zároveň objevuje nový základní model Mégane Generation s cenou od 269.900,- Kč.

Agresivní cenová politika Renaultu na českém trhu pokračuje i po začátku nového kalendářního roku a zvýšení sazby DPH na 20 %. Nové provedení Mégane Generation se s cenovkou 269.900,- Kč stává (společně s Hyundai i30 Start) nejlevnějším moderním hatchbackem nižší střední třídy na českém trhu.

Nová základní výbava ale není jedinou změnou v ceníku pro rok 2010. Z nabídky se vytratila nejvyšší výbava Privilege a stejně tak motor 2,0 dCi o výkonu 118 kW (s automatickou převodovkou 110 kW). Naopak mezistupeň mezi Expression a Dynamique tvoří nová výbava LS Tom Tom.

Pro Authentique a vyšší verze zůstává sleva 20 tisíc Kč (jen se už nejmenuje vánoční sleva) a všechny stávající stupně výbavy jsou od ledna 2010 obohaceny o několik položek.

Volba provedení Mégane Generation znamená úsporu 20 tisíc Kč. Jeho výbava přitom není nijak dramaticky zredukována, Renault jde cestou vyškrtnutí některých méně viditelných položek. Nemilým překvapením může být absence elektrického ovládání oken, když i vpředu najdete jen klasické kličky. Nechybí však šestice airbagů (dosud byly okenní airbagy jen až od výbavy Dynamique), tempomat s omezovačem rychlosti (dosud také až od Dynamique), centrální zamykání s dálkovým ovladačem, palubní počítač, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, ale ani manuální klimatizace (!).

Není také bez zajímavosti, že v případě benzinového agregátu Renault nabízí pro Mégane Generation standardně výkonnější variantu motoru 1,6 16V (81 kW), za kterou se ve vyšších výbavách připlácí 20 tisíc Kč.

Authentique, dosavadní základ pro Mégane, nabízí s cenou 289.900,- Kč pro motor 1,6 16V (74 kW) výbavu obohacenou o kartu Renault Keyless Drive, podélně nastavitelný volant, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, impulsní elektrické stahování předních oken s ochranou proti přiskřípnutí a dělená zadní sedadla, která poněkud překvapivě základní model nemá. Za rádio se připlácí 8.100,- Kč.

Expression přidává ESP, přední mlhovky, impulsní elektrické stahování předních i zadních oken, bederní opěrku v sedadle řidiče, středovou loketní opěrku vpředu, kliky dveří v barvě karoserie a rádio s CD přehrávačem. Tato výbava je o 25 tisíc Kč dražší než Authentique. Provedení LS Tom Tom je dražší o dalších 7 tisíc Kč, v praxi se ale nejedná o nic jiného než Expression s navigačním systémem Carminat Tom Tom, který by byl jinak za příplatek 13.700,- Kč.

Vrcholem modelové řady Mégane je nyní výbava Dynamique. Ta přidává 16palcová litá kola, chromované kliky dveří, dvouzónovou klimatizaci, dešťový a světelný senzor, a výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce. Nově se ve výbavě objevují i zadní parkovací senzory a audiosystém 3D Sound by Arkamys s Bluetooth a USB konektorem, které byly dosud příplatkovými položkami. Ceníková cena Dynamique přitom zůstává zachována. Tato výbava je nyní také jedinou cestou, jak lze objednat motory 1,4 TCe a 1,9 dCi.

Připlatit si lze za navigaci Carminat Tom Tom (+13.700,- Kč; Carminat DVD v ceníku už nefiguruje), vyhřívání předních sedadel (+5.600,-), panoramatické střešní okno (+25.200,- Kč), bi-xenonové světlomety (+25.200,- Kč) a kožené čalounění (+50.400,- Kč).

Renault Mégane - ceny na českém trhu (leden 2010)
Motor1,6 16V 1001,6 16V 1101,4 TCe 1301,5 dCi 851,5 dCi 1051,9 dCi 130
Převodovka5M6M6M5M6M6M
Zdvihový objem [cm3]159815981397146116411870
Válce/ventily4/44/44/44/24/24/2
Největší výkon [kW/min-1]74/550081/600096/550063/375078/400096/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]148/4250151/4250190/2250200/1750240/2000300/1750
Max. rychlost [km/h]190195200175190205
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,910,59,612,910,99,5
Průměrná spotřeba [l/100 km]6,76,96,54,54,55,1
Cena Mégane Generation [Kč]-269.900,--319.900,---
Cena Autentique [Kč]289.900,---339.900,---
Cena Expression [Kč]314.900,-334.900,--364.900,-384.900,--
Cena LS Tom Tom [Kč]320.900,-341.900,--371.900,-391.900,--
Cena Dynamique [Kč]-369.900,-399.900,--419.900,-449.900,-

Diskuze (340)
7. 1. 2010 10:23
Renault
Je to hezká nabídka. Asi to bude dobrý auto, i kdyby bylo sebelepší a levnější stejně bych do něj nešel. Patřím mezi ty, co by Rencka nikdy nekoupili. Ještě jsem totiž nepotkal nikoho, komu by auto téhle značky sloužilo bez problémů. A taky - má to pi.u ve znaku :-)
Avatar - woody-alien
5. 1. 2010 19:06
Re: !!!
Samozřejmě, a záleží taky na zpřevodování. Vitara má 5-kvalt a i pětka je dost krátká, Patriot 6-kvalt, přičemž šestka je rychloběh. Z toho důvodu taky Vitaru nemožno brát jako nějakej dálniční křižník, její kvality jsou jinde a motor 1.9 dCi zde hraje roli solidní, mimochodem dost spolehlivý, základní motorizace. Velká škoda, že z Renaultu nevytloukli 2.0 dCi, tak jak jej používá Nissan. V naladění 110 a 127 kW by to bylo o něčem jiném, ale převodovku by stejně museli změnit.

A pokud se Outlandera týká, jak jsem ho zkusil, je to dobrý auto, a zase 2.0 TDI 103 kW je základ, tys mluvil o továrním čipu, kterej Mitsu nabízí, potom samozřejmě je to jiná, hlavně když to nedělá někdo doma v kůlně jak se u TDÍček v Čechách rozmohlo.

Každopádně TDI končí jak v Mitsu (Outlander, Lancer), tak u Chrysleru (Dodge Journey, Caliber, Jeep Patriot,Compass...tam dávaj tuším nafťák 2.2 od MB).
Avatar - ryman
5. 1. 2010 17:19
Re: Dvoulitr
no ja to taky nevidel live, ale tady [odkaz]
asi posledni vybehove kusy pred nastupem lagunyII
Avatar - ryman
5. 1. 2010 17:15
Re: Dvoulitr
tak koncern je koncern vis co >:D vubec bych se nedivil kdyby to jeste pet let lidem tlacili >:D :no:
5. 1. 2010 16:13
Re: Dvoulitr
může být, Alfy s prvním CR přišli nějak kolem 96/97, Laguny II mají tuším jenom dCI (dT jsem teda ještě neviděl) U Lagun I jsem dCI sice nezaregistroval, ale klidně bych tomu věřil. :yes: