reklama


Renault Mégane CC 2.0 16V - Skládací nebe

Renault Mégane CC 2.0 16V - Skládací nebe

 
 

Vlna coupé-cabrioletů,odstartovaná Mercedesem Benz SLK a do běžných tříd přivedená Peugeotem 206 CC, se zdá nezadržitelná. Renault Mégane šokoval už jako hatchback, takže na variantu s pevnou skládací střechou čekali s napětím nejen designéři. Jak se...

Vlna coupé-cabrioletů,odstartovaná Mercedesem Benz SLK a do běžných tříd přivedená Peugeotem 206 CC, se zdá nezadržitelná. Renault Mégane šokoval už jako hatchback, takže na variantu s pevnou skládací střechou čekali s napětím nejen designéři. Jak se s hranatým lovcem slunce jezdí?

První čeho si možná všimnete, je delší zadní převis, který vznikl zkrácením rozvoru na 2522 milimetrů a nepatrným prodloužením celého auta. Záď s mohutným hranatým víkem zavazadelníku kupodivu nepůsobí nijak těžce, každému se ale nemusí líbit zahloubené střední brzdové světlo spolu s centrálně umístěnou anténou. Daleko lepší pohled nabízejí linie střechy – A sloupky jsou pochopitelně snížené a prodloužené, ale ani se 193 centimetry jsem s nimi nepřišel do kontaktu.

Unikátem Renaultu je skládací střecha – po stažení bočních oken ji lze složit za velmi dobrých 22 sekund, ale větším unikátem je její celoplošné prosklení. Vevnitř je tedy i při variantě kupé dostatek světla, přičemž přímé sluneční záření lze eliminovat vnitřní roletkou. Zmíněná tělesná výška mě ale donutila využívat dobrodiní tenkého skla k získání životního prostoru pro hlavu – jedinou podstatnější vadou interiéru je totiž jeho malá vnitřní výška.

Příplatkové čalounění z červené kůže dodává vozu velmi osobitou a luxusní tvář, materiály na palubní desce z tmavě šedého plastu jsou ale standardní. Sportovněji tvarované sedačky se zdůrazněným bočním vedením jsou pro tento typ vozu optimální, opět jsme chválili výklopný přední díl opěrek hlavy. Místa vzadu jsou spíše symbolická a jejich využitelnost závisí na prostorové náročnosti řidiče a spolujezdce. Při obsazení figurantem s výškou 175 cm bylo mezi předními opěradly a zadními sedadly ještě solidních 11 cm místa, na delších trasách je ale stejně lepší brát vůz jako dvoumístný. Přístup k zadním sedačkám je ovšem vzorový – přední sedadla se odsouvají zcela spolehlivě a svou původní polohu si pamatují.

Velké a příjemné překvapení se ukrývá v zavazadelníku – ten totiž ve variantě kupé pojme velmi nadprůměrných 490 litrů zavazadel, přičemž členění dna umožňuje využít tento prostor téměř dokonale. Po složení střechy zbude k využití sice jen pouhých 190 litrů, i tento prostor ale bohatě stačí na dvě klasická kabinová zavazadla a pár drobností. Největším záporem zavazadelníku je tedy nakonec jen jeho trochu nepohodlné otevírání s nutností chvíli hledat prsty to správné místo na odjištění zámku.

Jízda s nataženou střechou se velmi podobá dojmům z hatchbacku – vůz se nijak výrazně nekroutí a dojmy z přesnosti řízení i stability podvozku zůstaly. V průběhu celého testu ale slabě povrzávala boční okna, jejich stažení pomohlo jen částečně.

Po složení střechy sedí posádka jakoby ve zcela jiném autě – zvláště v rychlostech do 100 km/h je ovládání vozu bezproblémové, komfort značný a aerodynamické nepříjemnosti snesitelné. Hodně přitom pomáhá nenápadný příplatkový deflektor, díky němuž je vítr ve vlasech příjemný a jeho podélná část navíc funguje jako kryt všeho, co jsme nechali na zadních sedadlech.

Dynamické vlastnosti atmosférického dvoulitru lze lépe vychutnat spíše s nataženou střechou, i tak je ale auto určeno spíše pro klidnější jízdu, ovšem s velkým potenciálem při potřebě zrychlení. Rychlé přesuny po dálnici či ostře vykroužené zatáčky na okreskách vozu nijak nevadí – je ale nutno počítat se spíše tvrdším odpružením. Spotřeba pak extrémně závisí na stylu jízdy. Economy run s kocháním se korunami stromů lze prožít už za 6,8 l/100 km, běžně se ale spotřeba pohybuje mezi 8,5-9,5 litry. Renault jako jeden z mála výrobců CC nabízí i turbodiesel, jeho větší oblibu ale očekávat nelze.

Pro Renault již téměř klasicky tvarovaná páka ruční brzdy je v tomto případě výmluvným symbolem. Spojení sportovně laděného kupé a vyhlídkového kabrioletu se značce povedlo bez vážnějších nedostatků - cenové srovnání, zvláště s Peugeotem, Renault snese bez potíží. Další vážná konkurence je zatím maximálně na rampách autosalonů (Astra) či zcela neveřejná (Golf) a Francouzi tak mohou vesele lovit…

První cena vozu660.000,- (1.6 16V 83 kW, Dynamique)
První cena vozu s testovanou motorizací710.000,- (2.0 16V 99 kW, Dynamique)
Základní cena testovaného vozu730.000,- (2.0 16V 99 kW, Dynamique - Luxe)
Cena testovaného vozu vč. příplatků861.000,- (2.0 16V 99 kW, Dynamique - Luxe)

Plusy

  • koncepce, design
  • prosklená střecha, rychlost skládání
  • zavazadlový prostor
  • kvalita zpracování interiéru, hlavně koženého čalounění

Minusy

  • vnitřní výška
  • prostor na zadních sedadlech
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Mégane CC 2.0 16V

Cena v základní výbavě: 730 000 Kč Cena v testované výbavě: 861 000 Kč

Základní výbava:ABS+EBV, kontrola tlaku v pneumatikách, přední a boční airbagy, ISOFIX na zadních sedadlech, palubní počítač, světelný a dešťový senzor, přední mlhové světlomety, el. Vyhřívaná, sklopná a ovládaná zpětná zrcátka, manuální klimatizace, el. Ovládání bočních skel, centrální zamykání s dálk. ovládáním, karta Keyless Entry, výškově nastavitelná přední sedadla, autorádio s CD, repro 4x15W, ovládání pod volantem, disky kol z lehké slitiny 16“

Výbava testovaného vozu:Stabilizační systém ESP (+20 000,-), protivětrný štít (+8 000,-), tempomat s omezovačem rychlosti (+12 000,-), xenonové světlomety s ostřikovači (+ 30.000,-), kožené čalounění červené (+49 000,-), metalíza (+12 000,-)

Maier: Škoda do roku 2025 zdvojnásobí prodej na dva miliony aut Maier: Škoda do roku 2025 zdvojnásobí prodej na dva miliony aut

Škoda Auto do roku 2025 zdvojnásobí počet prodaných vozů…

Státní podnik Diamo by mohl odkoupit OKD za korunu, navrhuje Mládek Státní podnik Diamo by mohl odkoupit OKD za korunu, navrhuje Mládek

Ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD) navrhne, aby…

Celoevropské silniční mýtné? Německá vláda je pro Celoevropské silniční mýtné? Německá vláda je pro

Německá vláda je připravena podpořit vytvoření…

 
Technické údaje
Motor Renault Mégane CC 2.0 16V
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 99 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 191 / 3750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 11.2 / 6.5 / 8.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 190 / 490
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1475 / 380
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4355
b) šířka (mm): 1777
c) výška (mm): 1404
d) rozvor (mm): 2522
e) rozchod vpředu (mm): 1518
f) rozchod vzadu (mm): 1514
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 500 / 720
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 900
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):830
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1220
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 390
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Renault Mégane CC 2.0 16V
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 4
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Evropské Automobily roku: Renault Mégane (2003) Evropské Automobily roku: Renault Mégane (2003)

Renault šokoval na podzim 2002 extravagantním novým…

Ojetý Renault Mégane II: Soustřeďte se na benzin Ojetý Renault Mégane II: Soustřeďte se na benzin

Druhá generace Renaultu Mégane při svém příchodu…

 



 
Idiot ve Škodovce neodhadnul vzdálenost. Od nehody jej dělily centimetry!

Idiot ve Škodovce neodhadnul vzdálenost. Od nehody jej dělily centimetry!

Dnes 14:56

Z některých situací na silnicích doslova mrazí. Jednu takovou zachytila kamera na silnici ve Skotsku - tady rozhodovaly centimetry!




Blesk.cz

Miminko se narodilo bez kůže: Matka se zhroutila a zřekla se ho

Miminko se narodilo bez kůže: Matka se zhroutila a…

Pořádný šok čekal na osmadvacetiletou matku z Indie, která v neděli předčasně porodila. Holčička se totiž…

Jen v EU voda poškodí až 100 tisíc smartphonů denně. Význam odolných zařízení bude narůstat

Jen v EU voda poškodí až 100 tisíc smartphonů denně.…

Agentura IDC vydala zajímavou studii, podle které se v evropských zemích poškodí vlivem kontaktu s vodou nebo…

 

iSport.cz

Výjimečnost Ledecké ze mě dělá lepšího servisáka, říká kouč Kouřil

Výjimečnost Ledecké ze mě dělá lepšího servisáka,…

Nachystal pro Ester Ledeckou jedny extra rychlé sjezdové lyže. Nejdříve na nich nechtěla jezdit, pak na nich…

Baráka chtělo Udine! Už jen to, že se ozvali, je výborné, říká Zápotočný

Baráka chtělo Udine! Už jen to, že se ozvali, je…

Byl to tajemný tweet předsedy slávistického představenstva. Psalo se v něm, že fotbalová Slavia odmítla nabídku…

 

Reflex.cz

Hnutí polonahých aktivistek Femen se rozpadlo, oznámila jedna z jeho zakladatelek

Hnutí polonahých aktivistek Femen se rozpadlo,…

Hnutí Femen, které proslulo skandálními akcemi polonahých aktivistek na Ukrajině, v Rusku i na západě Evropy, se…

Náměstek ministra financí Závodský: Hazardním webům bez licence hrozí pokuta až 50 milionů korun

Náměstek ministra financí Závodský: Hazardním webům…

Od 1. ledna letošního roku došlo ke zpřísnění podmínek pro provozování hazardu v České republice. Vybrané…

 
 
reklama