Renault Mégane CC 2.0 16V - Skládací nebe

Renault Mégane CC 2.0 16V - Skládací nebe

 
 

Vlna coupé-cabrioletů,odstartovaná Mercedesem Benz SLK a do běžných tříd přivedená Peugeotem 206 CC, se zdá nezadržitelná. Renault Mégane šokoval už jako hatchback, takže na variantu s pevnou skládací střechou čekali s napětím nejen designéři. Jak se...

Vlna coupé-cabrioletů,odstartovaná Mercedesem Benz SLK a do běžných tříd přivedená Peugeotem 206 CC, se zdá nezadržitelná. Renault Mégane šokoval už jako hatchback, takže na variantu s pevnou skládací střechou čekali s napětím nejen designéři. Jak se s hranatým lovcem slunce jezdí?

První čeho si možná všimnete, je delší zadní převis, který vznikl zkrácením rozvoru na 2522 milimetrů a nepatrným prodloužením celého auta. Záď s mohutným hranatým víkem zavazadelníku kupodivu nepůsobí nijak těžce, každému se ale nemusí líbit zahloubené střední brzdové světlo spolu s centrálně umístěnou anténou. Daleko lepší pohled nabízejí linie střechy – A sloupky jsou pochopitelně snížené a prodloužené, ale ani se 193 centimetry jsem s nimi nepřišel do kontaktu.

Unikátem Renaultu je skládací střecha – po stažení bočních oken ji lze složit za velmi dobrých 22 sekund, ale větším unikátem je její celoplošné prosklení. Vevnitř je tedy i při variantě kupé dostatek světla, přičemž přímé sluneční záření lze eliminovat vnitřní roletkou. Zmíněná tělesná výška mě ale donutila využívat dobrodiní tenkého skla k získání životního prostoru pro hlavu – jedinou podstatnější vadou interiéru je totiž jeho malá vnitřní výška.

Příplatkové čalounění z červené kůže dodává vozu velmi osobitou a luxusní tvář, materiály na palubní desce z tmavě šedého plastu jsou ale standardní. Sportovněji tvarované sedačky se zdůrazněným bočním vedením jsou pro tento typ vozu optimální, opět jsme chválili výklopný přední díl opěrek hlavy. Místa vzadu jsou spíše symbolická a jejich využitelnost závisí na prostorové náročnosti řidiče a spolujezdce. Při obsazení figurantem s výškou 175 cm bylo mezi předními opěradly a zadními sedadly ještě solidních 11 cm místa, na delších trasách je ale stejně lepší brát vůz jako dvoumístný. Přístup k zadním sedačkám je ovšem vzorový – přední sedadla se odsouvají zcela spolehlivě a svou původní polohu si pamatují.

Velké a příjemné překvapení se ukrývá v zavazadelníku – ten totiž ve variantě kupé pojme velmi nadprůměrných 490 litrů zavazadel, přičemž členění dna umožňuje využít tento prostor téměř dokonale. Po složení střechy zbude k využití sice jen pouhých 190 litrů, i tento prostor ale bohatě stačí na dvě klasická kabinová zavazadla a pár drobností. Největším záporem zavazadelníku je tedy nakonec jen jeho trochu nepohodlné otevírání s nutností chvíli hledat prsty to správné místo na odjištění zámku.

Jízda s nataženou střechou se velmi podobá dojmům z hatchbacku – vůz se nijak výrazně nekroutí a dojmy z přesnosti řízení i stability podvozku zůstaly. V průběhu celého testu ale slabě povrzávala boční okna, jejich stažení pomohlo jen částečně.

Po složení střechy sedí posádka jakoby ve zcela jiném autě – zvláště v rychlostech do 100 km/h je ovládání vozu bezproblémové, komfort značný a aerodynamické nepříjemnosti snesitelné. Hodně přitom pomáhá nenápadný příplatkový deflektor, díky němuž je vítr ve vlasech příjemný a jeho podélná část navíc funguje jako kryt všeho, co jsme nechali na zadních sedadlech.

Dynamické vlastnosti atmosférického dvoulitru lze lépe vychutnat spíše s nataženou střechou, i tak je ale auto určeno spíše pro klidnější jízdu, ovšem s velkým potenciálem při potřebě zrychlení. Rychlé přesuny po dálnici či ostře vykroužené zatáčky na okreskách vozu nijak nevadí – je ale nutno počítat se spíše tvrdším odpružením. Spotřeba pak extrémně závisí na stylu jízdy. Economy run s kocháním se korunami stromů lze prožít už za 6,8 l/100 km, běžně se ale spotřeba pohybuje mezi 8,5-9,5 litry. Renault jako jeden z mála výrobců CC nabízí i turbodiesel, jeho větší oblibu ale očekávat nelze.

Pro Renault již téměř klasicky tvarovaná páka ruční brzdy je v tomto případě výmluvným symbolem. Spojení sportovně laděného kupé a vyhlídkového kabrioletu se značce povedlo bez vážnějších nedostatků - cenové srovnání, zvláště s Peugeotem, Renault snese bez potíží. Další vážná konkurence je zatím maximálně na rampách autosalonů (Astra) či zcela neveřejná (Golf) a Francouzi tak mohou vesele lovit…

První cena vozu660.000,- (1.6 16V 83 kW, Dynamique)
První cena vozu s testovanou motorizací710.000,- (2.0 16V 99 kW, Dynamique)
Základní cena testovaného vozu730.000,- (2.0 16V 99 kW, Dynamique - Luxe)
Cena testovaného vozu vč. příplatků861.000,- (2.0 16V 99 kW, Dynamique - Luxe)

Plusy

  • koncepce, design
  • prosklená střecha, rychlost skládání
  • zavazadlový prostor
  • kvalita zpracování interiéru, hlavně koženého čalounění

Minusy

  • vnitřní výška
  • prostor na zadních sedadlech
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Mégane CC 2.0 16V

Cena v základní výbavě: 730 000 Kč Cena v testované výbavě: 861 000 Kč

Základní výbava:ABS+EBV, kontrola tlaku v pneumatikách, přední a boční airbagy, ISOFIX na zadních sedadlech, palubní počítač, světelný a dešťový senzor, přední mlhové světlomety, el. Vyhřívaná, sklopná a ovládaná zpětná zrcátka, manuální klimatizace, el. Ovládání bočních skel, centrální zamykání s dálk. ovládáním, karta Keyless Entry, výškově nastavitelná přední sedadla, autorádio s CD, repro 4x15W, ovládání pod volantem, disky kol z lehké slitiny 16“

Výbava testovaného vozu:Stabilizační systém ESP (+20 000,-), protivětrný štít (+8 000,-), tempomat s omezovačem rychlosti (+12 000,-), xenonové světlomety s ostřikovači (+ 30.000,-), kožené čalounění červené (+49 000,-), metalíza (+12 000,-)

Británie si nechá legislativu EU dočasně i po brexitu, nepotřebné směrnice zruší postupně Británie si nechá legislativu EU dočasně i po brexitu, nepotřebné směrnice zruší postupně

Veškerá legislativa pramenící z členství v Evropské unii…

Francouzská policie rozehnala protest migrantů u Calais Francouzská policie rozehnala protest migrantů u Calais

Pomocí slzného plynu a vodních děl rozehnala dnes…

Další krok k autonomním autům. V Kalifornii prošel zákon umožňující jízdu bez řidiče Další krok k autonomním autům. V Kalifornii prošel zákon umožňující jízdu bez řidiče

V americké Kalifornii místní vláda ve čtvrtek schválila…

Karlovarský Thermal letos vydělá tři až čtyři miliony korun, jezdí stále víc Čechů Karlovarský Thermal letos vydělá tři až čtyři miliony korun, jezdí stále víc Čechů

Hospodářský výsledek karlovarského hotelu Thermal za…

 
Technické údaje
Motor Renault Mégane CC 2.0 16V
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 99 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 191 / 3750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 11.2 / 6.5 / 8.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 190 / 490
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1475 / 380
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4355
b) šířka (mm): 1777
c) výška (mm): 1404
d) rozvor (mm): 2522
e) rozchod vpředu (mm): 1518
f) rozchod vzadu (mm): 1514
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 500 / 720
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 900
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):830
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1220
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 390
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Renault Mégane CC 2.0 16V
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 4
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Paříž živě: Škoda Kodiaq má nakročeno k úspěchu. Stánek praskal ve švech Paříž živě: Škoda Kodiaq má nakročeno k úspěchu. Stánek praskal ve švech

Po velkolepém představení 1. září v Berlíně se Škoda…

Paříž živě: Dacia omladila Sandero a Logan. Duster dostal automat EDC Paříž živě: Dacia omladila Sandero a Logan. Duster dostal automat EDC

Rumunská automobilka pod křídly Renaultu to vzala od…

 




Evropské Automobily roku: Renault Mégane (2003) Evropské Automobily roku: Renault Mégane (2003)

Renault šokoval na podzim 2002 extravagantním novým…

Ojetý Renault Mégane II: Soustřeďte se na benzin Ojetý Renault Mégane II: Soustřeďte se na benzin

Druhá generace Renaultu Mégane při svém příchodu…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Diplomat o zákulisí EU: „Ve 3:30 jsem budil premiéra. Nakonec se probral.“

Diplomat o zákulisí EU: „Ve 3:30 jsem budil…

Abychom mohli při jednáních s EU cokoliv prosadit, máme v Bruselu své diplomaty. Ti chodí na stovky jednání a…

Ruml a Hurvínek na jednom pódiu: Budou „rabovat“ melodie se swingovými Piráty

Ruml a Hurvínek na jednom pódiu: Budou „rabovat“…

Legendární Queen si je vybrali k přepracování svých hitů do swingového stylu. Byli hlavními hvězdami VIP party…

 

iSport.cz

Matějovský zpět v dresu Boleslavi: Těšil jsem se, ale herní kondice mi chybí

Matějovský zpět v dresu Boleslavi: Těšil jsem se,…

Po osmi a půl letech vyběhl záložník Marek Matějovský k ligovému zápasu za Mladou Boleslav. Zvládl posledních…

SESTŘIHY: Slavia se dotáhla na Spartu. Zlín má bod, v čele je Boleslav

SESTŘIHY: Slavia se dotáhla na Spartu. Zlín má bod,…

To je série. Slavia pod Jaroslavem Šilhavým zaznamenala třetí výhru v řadě a dotáhla se v tabulce na Spartu. To…

 

Reflex.cz

Koryto za pár hlasů aneb Senátory v Česku volí již jen parta „vycepovaných“

Koryto za pár hlasů aneb Senátory v Česku volí již…

Nezájem o volby do Senátu se prohlubuje. Před dvěma lety přišlo ke druhému kolu voleb do horní komory parlamentu…

Varovná zpráva pro lyžaře: Sezóny v Alpách se zkracují, sněhu je méně kvůli vyšším teplotám

Varovná zpráva pro lyžaře: Sezóny v Alpách se…

Pokud bude pokračovat dlouhodobý trend zvyšování průměrných teplot, jarní lyžování v některých alpských…