Renault Mégane CC 2.0 16V - Skládací nebe

Renault Mégane CC 2.0 16V - Skládací nebe

 
 
15.8. 2005 Ondřej Šuch

Vlna coupé-cabrioletů,odstartovaná Mercedesem Benz SLK a do běžných tříd přivedená Peugeotem 206 CC, se zdá nezadržitelná. Renault Mégane šokoval už jako hatchback, takže na variantu s pevnou skládací střechou čekali s napětím nejen designéři. Jak se...

Vlna coupé-cabrioletů,odstartovaná Mercedesem Benz SLK a do běžných tříd přivedená Peugeotem 206 CC, se zdá nezadržitelná. Renault Mégane šokoval už jako hatchback, takže na variantu s pevnou skládací střechou čekali s napětím nejen designéři. Jak se s hranatým lovcem slunce jezdí?

První čeho si možná všimnete, je delší zadní převis, který vznikl zkrácením rozvoru na 2522 milimetrů a nepatrným prodloužením celého auta. Záď s mohutným hranatým víkem zavazadelníku kupodivu nepůsobí nijak těžce, každému se ale nemusí líbit zahloubené střední brzdové světlo spolu s centrálně umístěnou anténou. Daleko lepší pohled nabízejí linie střechy – A sloupky jsou pochopitelně snížené a prodloužené, ale ani se 193 centimetry jsem s nimi nepřišel do kontaktu.

Unikátem Renaultu je skládací střecha – po stažení bočních oken ji lze složit za velmi dobrých 22 sekund, ale větším unikátem je její celoplošné prosklení. Vevnitř je tedy i při variantě kupé dostatek světla, přičemž přímé sluneční záření lze eliminovat vnitřní roletkou. Zmíněná tělesná výška mě ale donutila využívat dobrodiní tenkého skla k získání životního prostoru pro hlavu – jedinou podstatnější vadou interiéru je totiž jeho malá vnitřní výška.

Příplatkové čalounění z červené kůže dodává vozu velmi osobitou a luxusní tvář, materiály na palubní desce z tmavě šedého plastu jsou ale standardní. Sportovněji tvarované sedačky se zdůrazněným bočním vedením jsou pro tento typ vozu optimální, opět jsme chválili výklopný přední díl opěrek hlavy. Místa vzadu jsou spíše symbolická a jejich využitelnost závisí na prostorové náročnosti řidiče a spolujezdce. Při obsazení figurantem s výškou 175 cm bylo mezi předními opěradly a zadními sedadly ještě solidních 11 cm místa, na delších trasách je ale stejně lepší brát vůz jako dvoumístný. Přístup k zadním sedačkám je ovšem vzorový – přední sedadla se odsouvají zcela spolehlivě a svou původní polohu si pamatují.

Velké a příjemné překvapení se ukrývá v zavazadelníku – ten totiž ve variantě kupé pojme velmi nadprůměrných 490 litrů zavazadel, přičemž členění dna umožňuje využít tento prostor téměř dokonale. Po složení střechy zbude k využití sice jen pouhých 190 litrů, i tento prostor ale bohatě stačí na dvě klasická kabinová zavazadla a pár drobností. Největším záporem zavazadelníku je tedy nakonec jen jeho trochu nepohodlné otevírání s nutností chvíli hledat prsty to správné místo na odjištění zámku.

Jízda s nataženou střechou se velmi podobá dojmům z hatchbacku – vůz se nijak výrazně nekroutí a dojmy z přesnosti řízení i stability podvozku zůstaly. V průběhu celého testu ale slabě povrzávala boční okna, jejich stažení pomohlo jen částečně.

Po složení střechy sedí posádka jakoby ve zcela jiném autě – zvláště v rychlostech do 100 km/h je ovládání vozu bezproblémové, komfort značný a aerodynamické nepříjemnosti snesitelné. Hodně přitom pomáhá nenápadný příplatkový deflektor, díky němuž je vítr ve vlasech příjemný a jeho podélná část navíc funguje jako kryt všeho, co jsme nechali na zadních sedadlech.

Dynamické vlastnosti atmosférického dvoulitru lze lépe vychutnat spíše s nataženou střechou, i tak je ale auto určeno spíše pro klidnější jízdu, ovšem s velkým potenciálem při potřebě zrychlení. Rychlé přesuny po dálnici či ostře vykroužené zatáčky na okreskách vozu nijak nevadí – je ale nutno počítat se spíše tvrdším odpružením. Spotřeba pak extrémně závisí na stylu jízdy. Economy run s kocháním se korunami stromů lze prožít už za 6,8 l/100 km, běžně se ale spotřeba pohybuje mezi 8,5-9,5 litry. Renault jako jeden z mála výrobců CC nabízí i turbodiesel, jeho větší oblibu ale očekávat nelze.

Pro Renault již téměř klasicky tvarovaná páka ruční brzdy je v tomto případě výmluvným symbolem. Spojení sportovně laděného kupé a vyhlídkového kabrioletu se značce povedlo bez vážnějších nedostatků - cenové srovnání, zvláště s Peugeotem, Renault snese bez potíží. Další vážná konkurence je zatím maximálně na rampách autosalonů (Astra) či zcela neveřejná (Golf) a Francouzi tak mohou vesele lovit…

První cena vozu660.000,- (1.6 16V 83 kW, Dynamique)
První cena vozu s testovanou motorizací710.000,- (2.0 16V 99 kW, Dynamique)
Základní cena testovaného vozu730.000,- (2.0 16V 99 kW, Dynamique - Luxe)
Cena testovaného vozu vč. příplatků861.000,- (2.0 16V 99 kW, Dynamique - Luxe)

Plusy

  • koncepce, design
  • prosklená střecha, rychlost skládání
  • zavazadlový prostor
  • kvalita zpracování interiéru, hlavně koženého čalounění

Minusy

  • vnitřní výška
  • prostor na zadních sedadlech
Spolupracujeme s TipCars.com

Renault Mégane CC 2.0 16V

Cena v základní výbavě: 730 000 Kč Cena v testované výbavě: 861 000 Kč

Základní výbava:ABS+EBV, kontrola tlaku v pneumatikách, přední a boční airbagy, ISOFIX na zadních sedadlech, palubní počítač, světelný a dešťový senzor, přední mlhové světlomety, el. Vyhřívaná, sklopná a ovládaná zpětná zrcátka, manuální klimatizace, el. Ovládání bočních skel, centrální zamykání s dálk. ovládáním, karta Keyless Entry, výškově nastavitelná přední sedadla, autorádio s CD, repro 4x15W, ovládání pod volantem, disky kol z lehké slitiny 16“

Výbava testovaného vozu:Stabilizační systém ESP (+20 000,-), protivětrný štít (+8 000,-), tempomat s omezovačem rychlosti (+12 000,-), xenonové světlomety s ostřikovači (+ 30.000,-), kožené čalounění červené (+49 000,-), metalíza (+12 000,-)

Komentář Martina Čabana: Vláda politické křeče Komentář Martina Čabana: Vláda politické křeče

Jestli něco charakterizuje vznik nové české vlády, je to…

Babiš bude muset prokázat, že neovládá svěřenský fond Babiš bude muset prokázat, že neovládá svěřenský fond

Evropský parlament začátkem července schválil nová…

Babišův kabinet chce do obrany nalít méně peněz, než tvrdí Babišův kabinet chce do obrany nalít méně peněz, než tvrdí

Sliby premiéra Andreje Babiše, které dal na bruselském…

Trump: Spojené státy mají s Ruskem nejhorší vztahy v historii Trump: Spojené státy mají s Ruskem nejhorší vztahy v historii

Vztahy Spojených států a Ruska nebyly nikdy v dějinách…

 
Technické údaje
Motor Renault Mégane CC 2.0 16V
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 99 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 191 / 3750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 205
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.2 / 6.5 / 8.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 190 / 490
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1475 / 380
Rozměr pneu:205/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4355
b) šířka (mm): 1777
c) výška (mm): 1404
d) rozvor (mm): 2522
e) rozchod vpředu (mm): 1518
f) rozchod vzadu (mm): 1514
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 500 / 720
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 900
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):830
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1220
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 390
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Renault Mégane CC 2.0 16V
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 4
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 6
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 7
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní Jak odstranit ptačí trus a hmyz z laku auta? Buďte trpěliví a hlavně šetrní

Ptačí trus, hromady mrtvého hmyzu, pyl či smůla ze…

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak…

 



Evropské Automobily roku: Renault Mégane (2003) Evropské Automobily roku: Renault Mégane (2003)

Renault šokoval na podzim 2002 extravagantním novým…

Ojetý Renault Mégane II: Soustřeďte se na benzin Ojetý Renault Mégane II: Soustřeďte se na benzin

Druhá generace Renaultu Mégane při svém příchodu…

 



 
Netradiční karavany a obytné vozy ve velké galerii

Netradiční karavany a obytné vozy ve velké galerii

Dnes 08:00

Vedle tradičně pojatých obytných vozidel lze v jejich současnosti i minulosti narazit na řadu zajímavých kreací od minimalistických přívěsů až po obojživelníky.




Blesk.cz

Plaťte za stejnou elektřinu a plyn méně. Nyní můžete získat měsíc energie zdarma!

Plaťte za stejnou elektřinu a plyn méně. Nyní můžete…

Měnit dodavatele energií lze několik let. České domácnosti, které již změnu udělaly, tak šetří nemalé peníze,…

Maciuchová z Chalupářů o epizodě Romeo z autobusu: Skrývá tajemství! Všimli jste si ho?

Maciuchová z Chalupářů o epizodě Romeo z autobusu:…

Drobná dívka s výraznýma očima, kterýma mrkala coby naivní kadeřnice Vlasta. Tak rok co rok vidíme Hanu…

 

iSport.cz

Francie vládne MS! Ve finále zdolala Chorvatsko, zlato slaví po 20 letech

Francie vládne MS! Ve finále zdolala Chorvatsko,…

Fotbalisté Francie jsou podruhé v historii mistry světa. Ve finále šampionátu v Rusku porazili Chorvatsko 4:2 a…

Celý svět nevěřícně zírá: Žena za Putinem si strčila zlato z MS do vlastní kapsy!

Celý svět nevěřícně zírá: Žena za Putinem si strčila…

Je to vůbec možné? Celý svět nestačí zírat na video, které se lavinovitě šíří po internetu. Při závěrečném…

 

Reflex.cz

Francouzům jde lépe fotbal než oslavy. Při přehlídce stíhaček nezvládli vytvořit francouzskou vlajku

Francouzům jde lépe fotbal než oslavy. Při přehlídce…

Francouzské oslavy dne dobytí Bastilly oslavovali letos Pařížané tradiční vojenskou přehlídkou, ale také…

Babišův hlavní nepřítel je Trump, strach z dalších měsíců je na místě, varuje ekonom Kovanda

Babišův hlavní nepřítel je Trump, strach z dalších…

Kdo skutečně ohrožuje bujará léta Andreje Babiše? Podle ekonoma Lukáše Kovandy je jeho hlavní nepřítel možná…