Renault Mégane CC: Nová generace francouzského kupé-kabria

Renault Mégane CC: Nová generace francouzského kupé-kabria

 
 

Mégane Coupé-Cabriolet se poprvé představil veřejnosti v Ženevě. Nyní míří na západoevropské trhy.

Kupé-kabriolet je v pořadí třetí (pokud počítáme oba Scénicy a sedan Fluence, tak dokonce šestou) a poslední karosářskou variantou třetí generace Méganu. Ve výrobním programu nahrazuje svého stejnojmenného předchůdce na základě hatchbacku druhé řady. Těch se od roku 2003 prodalo na 170 tisíc kusů.

Motory

Nabídka pohonných jednotek čítá celkem sedm motorů.

Základem palety zážehových je 1,6 16V 110 o výkonu 81 kW při 6000 min-1, který bude možné mít i ve verzi spalující bioetanol E85. Renault u ní uvádí naprosto stejné specifikace, jako u výchozí.

Následuje přeplňovaná 1,4 TCe 130 s výkonem 96 kW při 5500 min-1.

Šestnáctiventilový dvoulitr označený číslem 140 se 103 kW při 6000 min-1 se dodává výhradně s bezestupňovou převodovkou (CVT). Cifra v názvu značí výkon motoru v koňských silách, jak je u Renaultu zvykem.

Třešničkou na dortu je nejvýkonnější přeplňovaný 2,0 TCe 180 pro Mégane CC GT. Ten poskytuje 132 kW při 5500 min-1.

Přední kola jsou poháněna s uvedenou výjimkou přes šestistupňová přímo řazená ústrojí.

Renault Mégane CC – zážehové motory – technické údaje
Motor1,6 16V 1101,4 TCE 1302,0 16V 1402,0 TCE 180 GT
Převodovka6M6MCVT6M
Zdvihový objem [cm3]1598139719971998
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]81/600096/5500103/6000132/5500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]151/4250190/2250195/3750300/2250
Max. rychlost [km/h]190200195225
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,210,711,78,6
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,67,388,1
Pohotovostní hmotnost [kg]1430150015401540

Turbodiesely jsou tři: 1,5 dCi 110 (81 kW při 4000 min-1), 1,9 dCi 130 (96 kW při 3750 min-1) a konečně 2,0 dCi 160 (118 kW při 3500 min-1). Všechny splňují emisní normu Euro 5, 1,9litrový dostal nové turbodmychadlo a vstřikovače.

Pro 1,5 dCi je rovněž za příplatek nabízena dvouspojková převodovka EDC (Efficient Dual Clutch) se šesti stupni. Schéma řazení je shodné s tradičními samočinnými ústrojími (P-R-N-D), kromě toho je možné měnit jednotlivé stupně sekvenčně. První spojka se stará o liché převody, druhá o sudé. Svou levou nohu může pochopitelně řidič nechat odpočívat. Součástí EDC je i funkce HSA, tedy asistent při rozjezdech do kopce.

Renault Mégane CC – vznětové motory – technické údaje
Motor1,5 dCi 110 FAP1,5 dCi 110 FAP1,9 dCi 130 FAP2,0 dCi 160 FAP
Převodovka6A6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]1461146118701995
Válce/ventily4/24/24/24/4
Největší výkon [kW/min-1]81/400081/400096/3750118/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240/1750240/1750300/1750380/2000
Max. rychlost [km/h]190190205215
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,211,810,69,4
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]55,15,86,7
Pohotovostní hmotnost [kg]1535151015401625

Úpravy na podvozku

Podvozek disponuje rozvorem 2609 mm, oproti prvnímu Méganu CC tedy narostl o 87 mm. Novinka převzala z hatchbacku přední nápravu McPherson na pomocném rámu. Zadní náprava, tvořená vlečenými rameny, dostala lehčí a tužší torzní tyč. Stabilizátory a tlumiče byly zesíleny, neboť kupé-kabrio přibralo oproti hatchbacku 160 kg. Řízení s elektrickým posilovačem má vylepšenou zpětnou vazbu.

Přední kotouče mají vnitřní chlazení a průměr 280 mm (s motorem dCi 160 dokonce 296 mm), zadní jsou menší: 260 mm. Kola jsou šestnácti- až osmnáctipalcová, jejich velikost závisí na použité pohonné jednotce.

Opět prosklená střecha

Kupé-kabriolet s celkovou délkou 4485 mm (o 130 mm více než u předchůdce) je zepředu totožný s třídveřovým Méganem Coupé, od předních blatníků dál je ale svébytným automobilem. I on si zachoval prosklenou skládací střechu s leskle černým povrchem, kterou vyvinul a také vyrábí německý specialista Karmann. Na ni směrem dopředu navazuje masivní rám čelního skla se saténově-chromovým povrchem, který se posunul dopředu o 6 cm a dostal ocelový nosník. Dalším novým prvkem jsou zpětná zrcátka uchycená ve dveřích.

Hranatá záď, která musí pojmout střešní díly, nese velká koncová světla s diodovou optikou brzdových světel. Oproti starší generaci, která v této karosářské verzi vypadala poněkud neforemně, se designérům podařilo tvrdý oříšek rozlousknout. Torzní tuhost karoserie se zvýšila o 80 %, výztuhy se objevily všude, kde to je jen možné, například podlaha vpředu je dvojitá.

Střecha o celkové hmotnosti 110 kg má prosklenou plochu 0,47 m2, i se zadním oknem pak takřka 1 m2. Dva díly, které ji tvoří, se pomocí elektrohydraulického mechanismu složí za 21 sekund. Mezi opěrkami zadních sedadel se nachází skleněný deflektor, který umožňuje pohodlné cestování čtyřem osobám při rychlostech do 90 km/h. Mégane CC má dále samozřejmě i síťku, kterou lze umístit za přední sedadla. V této konfiguraci mohou dva lidé se staženou střechou cestovat libovolnou rychlostí.

Zavazadlový prostor pojme 417 l při otevřené, respektive 211 l při zavřené střeše. Zákazník může zvolit celkem sedm odstínů laku včetně perleťové bílé.

Uvnitř

Interiér je odvozen od hatchbacků a kupé aktuální řady Mégane. Sedadla ale mají zesílené boční vedení a mohou být čalouněna světlou, či tmavou látkou, nebo dvoubarevnou kůží. Rovněž design dveřních výplní je nový.

Výbava Méganu CC obsahuje pro Renault typický bezklíčkový přístup do vozu včetně startování motoru, samočinnou parkovací brzdu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, přední světlomety s bi-xenonovými výbojkami, tempomat, navigaci Carminat TomTom se slotem pro SD karty, nebo 3D audio systém Arkanys s osmi reproduktory a kompletní nabídkou rozhraní pro připojení externích zdrojů hudby. Konkrétní specifikace se samozřejmě liší podle trhu.

GT

Provedení GT Line se odlišuje poněkud sportovnějším vzhledem, existuje ale rovněž verze s jednoduchým názvem GT, která se nabízí pouze s nejvýkonnějšími zážehovými a vznětovými motory. Její brzdy, naladění podvozku i vizáž odpovídají nejostřejším Méganům RS.

Nový Renault Mégane Coupé-Cabriolet se vyrábí ve francouzské továrně Douai, kde vzniká také dvojice Scénic/Grand Scénic. Východoevropské trhy se jej dočkají později, ceny ani výbavy pro český trh nebyly dosud oznámeny. Stane se tak během několika týdnů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Návrh rozpočtu už projedná nová sněmovna Návrh rozpočtu už projedná nová sněmovna

Vláda dnes potvrdila, že nově zvolené Poslanecké sněmovně…

Společnost Tesco se v Česku loni dostala do ztráty přesahující miliardu korun Společnost Tesco se v Česku loni dostala do ztráty přesahující miliardu korun

Obchodní řetězec Tesco se ve finančním roce 2016/2017 v…

Komentář Martina Čabana: Apokalypsa se zatím odkládá Komentář Martina Čabana: Apokalypsa se zatím odkládá

Při pohledu na volební výsledky, především na masakr…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Renault Mégane CC: Nová generace…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě? Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě?

Renault Mégane je auto plné proměn. Zatímco první…

Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila

Dlouholetý šampion Severní smyčky Nürburgringu odešel na…

 



 
Western Star a půl století úspěchů. Prohlédněte si jeho těžké náklaďáky!

Western Star a půl století úspěchů. Prohlédněte si jeho těžké náklaďáky!

Dnes 08:00

Western Star se za padesát let své existence může pochlubit historií plnou dramatických zvratů. V současnosti se jedná o stabilní firmu s pestrou nabídkou nákladních vozidel.




Blesk.cz

Dítě může ve škole prožívat peklo: 5 stresů, které ho mohou děsit

Dítě může ve škole prožívat peklo: 5 stresů, které…

Dva měsíce školy jsou skoro za námi. Děti, a to nejen prvňáčci, mohou prožívat spoustu každodenních stresů,…

Masakr na dovolené Petry Černocké: Přestřelka islamistů, při níž zemřelo 30 policistů!

Masakr na dovolené Petry Černocké: Přestřelka…

Na dovolenou hrůzy Petra Černocká (67) jen tak nezapomene. S dcerou Bárou (38) a vnučkou Coco (6) odletěla do…

 

iSport.cz

Zabíjejí sport, obvinil Verstappen komisaře formule 1. Zlobil se i Lauda

Zabíjejí sport, obvinil Verstappen komisaře formule…

Pilot Max Verstappen z Red Bullu velmi těžce nesl pětivteřinový trest, který ho připravil o třetí místo v…

SESTŘIHY: Plzeň vede ligu už o 11 bodů, pád Slavie a tři hattricky

SESTŘIHY: Plzeň vede ligu už o 11 bodů, pád Slavie a…

Jedenáct kol, jedenáct vítězství a 11 bodů náskok. Fotbalisté Plzně si připsali v HET lize další triumf, když…

 

Reflex.cz

Vše o volbách: Pečinka, Steigerwald, Fištejn, Höschl a Balík komentovali výsledky, jejich příčiny a budoucnost

Vše o volbách: Pečinka, Steigerwald, Fištejn, Höschl…

Na jednom místě tady najdete všechno, co jsme během víkendu vydali k parlamentním volbám. Kromě komentovaného…

Ženská legie v Norsku: Země má premiérku, ministryni zahraničí, šéfku obrany i ministryni průmyslu

Ženská legie v Norsku: Země má premiérku, ministryni…

Zatímco v některých státech se o možnosti silnějšího postavení žen v politice dlouho diskutuje, tak v Norsku už…