Český trh v lednu 2011: Dovozovou nižší střední vede Renault Mégane
Lednový trh se v meziročním srovnání ocitl v mírné ztrátě, která dosáhla hodnoty -5,5 %. Před rokem bylo nově zaregistrováno 4.051 vozů, letos 3.829, tedy o 222 méně.
Tradiční lídr segmentu, Škoda Octavia, zvítězil s 1.890 kusy (z toho byly pouhé dva užitkové), patří mu podíl těsně pod polovinou, přesně 49,4 %. Na druhé pozici skončil již v titulku zmíněný Renault Mégane, jenž dosáhl na 297 exemplářů (7,8 %). Třetí místo patří Cee'du za 272 registrací (7,1 %). Čtvrtou příčku obsadil s 230 kusy a šestiprocentním podílem Volkswagen Golf. Páté pořadí pro sebe získalo dvojče Cee'du z Nošovic Hyundai i30 (206, 5,4 %).
Vedoucí Octavia si ve srovnání s prvním měsícem roku 2010 pohoršila o 522 aut, tedy -21,6 %. Renault Mégane dosáhl naopak +95,4 %. Loni jich bylo zaregistrováno 152, letos o 145 více, titul Skokana roku mu však nepatří. Kia Cee'd získala 28,3 % (+60 kusů), Golfu se tolik nedařilo, má o 29,2 % méně (-95 aut, loni 325). Hyundai i30 je na tom naopak lépe (+57,3 %), má o 75 registrací více než před rokem.
Nižší střední třída, registrace na českém trhu v lednu 2011 | |||||
- | Kategorie | OA+LUV | OA+LUV | Tržní podíl ve tř. | Tržní podíl ve tř. |
- | Období | 1/2011 | 2011 | 1/2011 | 2011 |
1. | Škoda Octavia | 1890 | 1890 | 49,4% | 49,4% |
2. | Renault Megane | 297 | 297 | 7,8% | 7,8% |
3. | Kia Cee'd | 272 | 272 | 7,1% | 7,1% |
4. | Volkswagen Golf | 230 | 230 | 6,0% | 6,0% |
5. | Hyundai i30 | 206 | 206 | 5,4% | 5,4% |
6. | Ford Focus | 183 | 183 | 4,8% | 4,8% |
7. | Peugeot 308 | 125 | 125 | 3,3% | 3,3% |
8. | Toyota Auris | 114 | 114 | 3,0% | 3,0% |
9. | Opel Astra | 108 | 108 | 2,8% | 2,8% |
10. | Renault Fluence | 93 | 93 | 2,4% | 2,4% |
11. | Dacia Logan | 48 | 48 | 1,3% | 1,3% |
12. | Chevrolet Cruze | 38 | 38 | 1,0% | 1,0% |
13. | Citroën C4 | 32 | 32 | 0,8% | 0,8% |
14. | Volkswagen JETTA | 28 | 28 | 0,7% | 0,7% |
15. | Honda Civic | 27 | 27 | 0,7% | 0,7% |
16. | Audi A3 | 22 | 22 | 0,6% | 0,6% |
17. | Fiat Bravo | 21 | 21 | 0,5% | 0,5% |
18. | Mazda 3 | 18 | 18 | 0,5% | 0,5% |
19. | Mitsubishi Lancer | 14 | 14 | 0,4% | 0,4% |
20. | SEAT Leon | 13 | 13 | 0,3% | 0,3% |
21. | Volvo S40/Volvo V50 | 10 | 10 | 0,3% | 0,3% |
22. | BMW 1 | 9 | 9 | 0,2% | 0,2% |
23. | Subaru Impreza | 6 | 6 | 0,2% | 0,2% |
23. | Volvo C30 | 6 | 6 | 0,2% | 0,2% |
25. | Alfa Romeo Giulietta | 4 | 4 | 0,1% | 0,1% |
25. | Toyota Corolla | 4 | 4 | 0,1% | 0,1% |
25. | VW Scirocco | 4 | 4 | 0,1% | 0,1% |
- | Ostatní modely | 7 | 7 | 0,2% | 0,2% |
- | CELKEM | 3829 | 3829 | 100,0% | 100,0% |
Skokanem roku nemůžeme vyhlásit Chevrolet Lacetti (+200 %, z jediného exempláře na 3), v Top 25 navíc zcela chybí. Příliš relevantní není ani ještě větší nárůst o 300 % u Volkswagenu Jetta. Generační výměna mexickému sedanu jednoznačně prospěla, poskočil ze sedmi na 28 aut a obsadil velmi lichotivou čtrnáctou pozici. Šplhounem tak vyhlašujeme Opel Astra, který vykazuje +103,8 %. Polepšil si z 53 na 108 kusů. Slušný výsledek zaznamenal i Auris (+96,6 %, z 58 na 114).
Propadákem je trochu překvapivě Seat Leon, který si připsal pouhých 13 registrací, zatímco loni jich bylo 44. (-70,5 %). Příliš lichotivými výsledky se nemůže chlubit ani Volvo C30, do svých garáží si jej postavilo jen šest nových majitelů (či spíše majitelek) místo sedmnácti (-64,7 %). Dále následuje Audi A3 s -62,1 % (z 58 registrací na 22). Pád přes 60 % má na kontě Dacia Logan - a to stále sčítáme všechny varianty dohromady. Rovných -60 % pak vykazuje Corolla.
Počty a podíly vznětových motorů jsou u nejprodávanější pětice tentokrát následující: Octavií s agregáty TDI bylo 1.478 (78,2 % z celkových registrací). Mégane má pouhých 36 aut s logem dCi na zádi, v procentech je to daleko méně: 12,1 %. Kia Cee'd měla na kontě 38 exemplářů s naftovými pohonnými jednotkami, což představuje jen o něco vyšších 14 %. Golf má i na něj vysokých 37,4 %, což představuje 86 tédéíček. Hyundai i30 je na tom hůře než Golf, ale lépe než Mégane a Cee'd: 51 kusů dává takřka čtvrtinový podíl, přesně 24,8 %.