Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v lednu 2011: Dovozovou nižší střední vede Renault Mégane

Aleš Dragoun
Diskuze (54)
Nejprodávanějším dováženým modelem se v prvním měsíci nového roku stal Renault Mégane, který skončil druhý za suverénní Octavií.

Lednový trh se v meziročním srovnání ocitl v mírné ztrátě, která dosáhla hodnoty -5,5 %. Před rokem bylo nově zaregistrováno 4.051 vozů, letos 3.829, tedy o 222 méně.

Tradiční lídr segmentu, Škoda Octavia, zvítězil s 1.890 kusy (z toho byly pouhé dva užitkové), patří mu podíl těsně pod polovinou, přesně 49,4 %. Na druhé pozici skončil již v titulku zmíněný Renault Mégane, jenž dosáhl na 297 exemplářů (7,8 %). Třetí místo patří Cee'du za 272 registrací (7,1 %). Čtvrtou příčku obsadil s 230 kusy a šestiprocentním podílem Volkswagen Golf. Páté pořadí pro sebe získalo dvojče Cee'du z Nošovic Hyundai i30 (206, 5,4 %).

Vedoucí Octavia si ve srovnání s prvním měsícem roku 2010 pohoršila o 522 aut, tedy -21,6 %. Renault Mégane dosáhl naopak +95,4 %. Loni jich bylo zaregistrováno 152, letos o 145 více, titul Skokana roku mu však nepatří. Kia Cee'd získala 28,3 % (+60 kusů), Golfu se tolik nedařilo, má o 29,2 % méně (-95 aut, loni 325). Hyundai i30 je na tom naopak lépe (+57,3 %), má o 75 registrací více než před rokem.

Nižší střední třída, registrace na českém trhu v lednu 2011
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období1/201120111/20112011
1.Škoda Octavia1890189049,4%49,4%
2.Renault Megane2972977,8%7,8%
3.Kia Cee'd2722727,1%7,1%
4.Volkswagen Golf2302306,0%6,0%
5.Hyundai i302062065,4%5,4%
6.Ford Focus1831834,8%4,8%
7.Peugeot 3081251253,3%3,3%
8.Toyota Auris1141143,0%3,0%
9.Opel Astra1081082,8%2,8%
10.Renault Fluence93932,4%2,4%
11.Dacia Logan48481,3%1,3%
12.Chevrolet Cruze38381,0%1,0%
13.Citroën C432320,8%0,8%
14.Volkswagen JETTA28280,7%0,7%
15.Honda Civic27270,7%0,7%
16.Audi A322220,6%0,6%
17.Fiat Bravo21210,5%0,5%
18.Mazda 318180,5%0,5%
19.Mitsubishi Lancer14140,4%0,4%
20.SEAT Leon13130,3%0,3%
21.Volvo S40/Volvo V5010100,3%0,3%
22.BMW 1990,2%0,2%
23.Subaru Impreza660,2%0,2%
23.Volvo C30660,2%0,2%
25.Alfa Romeo Giulietta440,1%0,1%
25.Toyota Corolla440,1%0,1%
25.VW Scirocco440,1%0,1%
-Ostatní modely770,2%0,2%
-CELKEM38293829100,0%100,0%

Skokanem roku nemůžeme vyhlásit Chevrolet Lacetti (+200 %, z jediného exempláře na 3), v Top 25 navíc zcela chybí. Příliš relevantní není ani ještě větší nárůst o 300 % u Volkswagenu Jetta. Generační výměna mexickému sedanu jednoznačně prospěla, poskočil ze sedmi na 28 aut a obsadil velmi lichotivou čtrnáctou pozici. Šplhounem tak vyhlašujeme Opel Astra, který vykazuje +103,8 %. Polepšil si z 53 na 108 kusů. Slušný výsledek zaznamenal i Auris (+96,6 %, z 58 na 114).

Propadákem je trochu překvapivě Seat Leon, který si připsal pouhých 13 registrací, zatímco loni jich bylo 44. (-70,5 %). Příliš lichotivými výsledky se nemůže chlubit ani Volvo C30, do svých garáží si jej postavilo jen šest nových majitelů (či spíše majitelek) místo sedmnácti (-64,7 %). Dále následuje Audi A3 s -62,1 % (z 58 registrací na 22). Pád přes 60 % má na kontě Dacia Logan - a to stále sčítáme všechny varianty dohromady. Rovných -60 % pak vykazuje Corolla.

Počty a podíly vznětových motorů jsou u nejprodávanější pětice tentokrát následující: Octavií s agregáty TDI bylo 1.478 (78,2 % z celkových registrací). Mégane má pouhých 36 aut s logem dCi na zádi, v procentech je to daleko méně: 12,1 %. Kia Cee'd měla na kontě 38 exemplářů s naftovými pohonnými jednotkami, což představuje jen o něco vyšších 14 %. Golf má i na něj vysokých 37,4 %, což představuje 86 tédéíček. Hyundai i30 je na tom hůře než Golf, ale lépe než Mégane a Cee'd: 51 kusů dává takřka čtvrtinový podíl, přesně 24,8 %.

Aleš Dragoun
Diskuze (54)
Avatar - white label
22. 2. 2011 19:52
Re: CENOVÝ JEMNOCEED
Jo, Golfa v kombíku bych si taky nevybral, navíc se ani jako GTI/GTD nenabízí, tam je zajímavější koncernová alternativa Octavia Combi RS.
Avatar - Ronault.
22. 2. 2011 16:48
Re: CENOVÝ JEMNOCEED
Já teda se zastanu tebe, páč Megane GT ač určitě perfektní motor s perfektním autem, tak v tom testu nevyhrál, pokud jsem důkladně překládal. Kdybych volil hatch, tak bych mezi těmi váhal, těžko říci, co by vyhrálo, ono v dieselu je to zase o jiných preferencích, v kombíku bych neváhal, tam Megane nemá konkurenci, to auto v patřičné barvě vypadá velmi dobře.
22. 2. 2011 11:10
Re: CENOVÝ JEMNOCEED
jojo, dival, diky..prave poto ted pujdeme vyzkouset i tu 66kw..at mame porovnani..rozdil bude, ale mozna, ze ta 66kw nakonec bude dostatecna...a pak je cca 45tis rozdilu doma...;-).......
22. 2. 2011 11:08
Re: CENOVÝ JEMNOCEED
jojo, dival, diky..prave poto ted pujdeme vyzkouset i tu 66kw..at mame porovnani..rozdil bude, ale mozna, ze ta 66kw nakonec bude dostatecna...a pak je cca 45tis rozdilu doma...;-)
Avatar - white label
22. 2. 2011 11:04
Re: CENOVÝ JEMNOCEED
Díval ses na tu RayBanovou recenzi (někde v diskusi jsem ti na ni dával odkaz)?

Těch 66 kW atm. 1,4 není až takový "problém", jako ten malý krouťák, navíc dostupný až výš...