ked k megane priratame cisla fluencu tak uz atakuje 400 kuskov mesacne, klobuk dole. Ale aj moja oblubena Kia ide ako hodinky stale stale a pojde len hore, novy ceed je predo dvermi, ale najprv to rozbehne rio s picantom a ceed uz len konkurenciu ako sa vravi dorazi.
Zazrak to je, pze pokud si vybavuji, tak loni se jim ani pres dumpingove ceny nazadaril proti konkurenci ani jeden mesic :-) A dnes jsou prvni v importu (za leden).
Kazdopadne me spis sokuje, ze se prodalo tolik Ceedu... pritom cena uz u nej nehraje prim tak, jako pred par lety.
..tak preto;-) ale uprimen, spis bych asi sel do i30, ale i tak...jsou to dobry auta.ja jsem spis prekvapanej, ze se porad slusne prodava Bravo....skoda jen ,ze netlacej vic cenove tu 1.4 tjet..pritelkyne ma na nej policeno, ale chtelo by to jeste tak 20-30tis dolu;-)
Nezapomeň, že Bravo má vepředu na grilu kolečko a v něm nápis FIAT, proto se v lednu prodalo jen 21 kusů. Kdyby do kolečka dali fau vé, prodeje by se zdesetinásobily!
Zřejmě Kiu někteří slováci považují za skorodomácí značku, což by třeba mě u Hyundaie nikdy ani nenapadlo, přitom má fabriku kousek od nás.
Slováci žádnou známou, původně ryze slovenskou, značku/automobilku nemají, tak možná i proto...
jojo, taky to asi tak vididm, ale plati (si to) pritelkyne, takz emam jen pradni hlas, a by se ji to bravo honde zamlouva, preci jen chetla neco do 300tis..uvidime..souhlasim,z e ten zaklad motor je na houby..to nema cenu
Ono zase záleží, na co to člověk potřebuje. když jsem si kupoval auto, taky jsem nikdy nechtěl nákladní motor, že to bude na houby. Ale když jsem se v tom svezl, zjistil jsem, že pro moje účely to uplně stačí. Dá se s tím jet i na dálnici aniž bych brzdil provoz. Ale zase neříkám, že bych se zlobil, kdybych měl k té jednačtyřce turbo :-)
jojo, diky , panove..no, jetse si tu 66kw projedeme pro porovnani..co se tyka te recenze raybana , je opravdu zajimava...kazdopadne ted muzeme mit tu samou vybavu, plus o eco malo vice s t-jetem za nejakych 338 oproti 295tis co zaplatil za 66kw....babo rad:-)
ale vazne, jeste jsme ten slabsi uplne neodpiskali, kazdopadne to pojede asi slusne a rozhodne tahle motorizace vyhovuje lepe nez , co jsme ted mel moznost jet, v nove astre ten zakaldni motor. bt tusim 74kw, ale diky hmotnosti auta to skutecne nejede, a clovek to muze vytacet jak cjce....
jeste jsme meli za favorita i30, coz je celkve velmi vyvazeny auto..ale , schvalne jsem si odzkouusel interier u obou aut behem jednoho odpoledne, a Bravo je skutecne mile daleko. druha vec co se mi u i30 uplne nezdala, byl hluk , bud od pneumatik, nebo podvozku, a to clovek jel po okresce, s myslim, z eve vyssi rychlosti to bude jeste markantnejsi....
Na Slovensku sa robí aj Porsche, zakrátko pribudne Škoda a Seat a v Trnave idú Citroeny a Peugeoty. Na tak malú krajinu docela dosť značiek. Aj keď žiadna "naša", vzhľadom na históriu týchto území sa netreba ani diviť...
Inak prečo by niekto nemohol fandiť Kii? Čo je na tom divné?
Obycejne podobne statistiky nekomentuji, ale dnes mi to neda. Mame tu kazdy mesic prodej Skodovek radove 1000ks. At uz Fabia nebo Octavia. Muze mi nekdo vysvetlit, kde jsou? Vzdyt uz musi kazdy cech mit jednu z nich a na silnich nic jineho nepotkas. A to nemluve o prumernem stari aut 13,5 roku. To ma kazdy jedu Skodovku a jednoho veterena?
Já bych řekl, že min. 50% jsou firemní auta. A ty vyřazené stojí v bazarech, jen se podívej po bazarech kolik tam stojí naftových Octávií. Když jsem chtěl kupovat jetou Oktávku v benzínu, bazary byly přecpany vyřazenyma naftama po firmách. Řekl bych, že to je důvod vysokých podejů.
Aha, po bazarech nechodim, proto nejsem v obraze ;-) Ja stejne podezrivam skodovku, ze prodejci hodne vyvazi DE, Polsko a jinam, ale auta tu obcas registruji.
Těžko, co vyveze je pryč a s prodeji v ČR to nemá nic společného. Počty v tabulce u článku je počet prvních registrací ;-)
Kde auta jsou? Podívej se po městech a hlavně na dálnicích. Tam je Octavia combi nejčastější auto. Průměrný věk vozového parku 14 let je na papíře, ve skutečnosti to je jinak, stačí se kolem sebe rozhlížet ;-)
Z tabulky mě taky trochu překvapilo jen 13 prodaných Leonů. Ale pak jsem se podíval na prodejce a už mě to tak moc nepřekvapuje. Oni za to auto chtějí celkem dost. Třeba skladovka 1.4 63kW, střední výbava Reference a cenovka 346 500. Dyt to auto je v nezměněné podobě na trhu od roku 2004. Stejně stará minulá generace Astry se např. prodává s podobným motorem a výbavou někde u 275 000. Chtělo by se to u seatu trochu zamyslet...
Neni to tak hrozne. Skladovky se daji koupit za pomerne pekne ceny. Tu cenu co jsi napsal bych nechal, ale motor zmen na 1.2 TSI.
A k vybave Reference, ktera ma uz klimu, tempomat, USB, ESP a spoustu dalsiho prihod navic nadstandardní výbavu:
Sportovní podvozek
Sportovní sedadla
Multifunkční volant
Přední mlhovky s integrovanou funkcí odboč světel
Ráfky z lehkých slitin 16"
Já auto teď nekupuji, jen jsem se podíval za jaké ceny se prodávají skladovky Leonu. Jasně, kdyby za tu cenu bylo TSI a ta výbava co jsi psal tak neřeknu, ale ta cena opravdu byla za 1.4 reference. přijde mi to dost
Prodej Meganu půjde v následujících měsících dolů,
je to jen důsledek akce, před vánoci. Kdy se prodával Mégane za 199.000,- na leasing či úvěr. Spousta lidí se na to chytla, auta si objednali. Auta šla teprve do výroby. Ted teprve dorazila do ČR. Je to důsledek vánoční akce u Renaultu - 20.000,- na Megane, Tháliii,...atd.
V současnosti je Megane za 219.000,- na leasing či úvěr, takže normální cena, jako minulý rok bez "vánoční akce" >:-[] >:-[] >:-[]
Tabulka se dobře zahušťuje, Renault těží z cenové muší váhy, do toho ataky KOKO, nakonec nezbývá než se orienetovat podle supermainstreamové jedničky, ano ano, GOLF, Gé Golf, Gé jako... Gladiátor. Osobně doporučuju geteičko, na antracitu a na osmnáctkách. V kůži, jasně. Bratru do osmi stovek bys ho mohl sehnat. Cože, že nemáš těch osm stováků. No, tak potom musíš slevit. A na kolik jako to vidíš? Na dvojku? Za to se snad dneska prodávaj i solidní hadí kopyta, ne?
No dobře, uznávám, že ne každý si může dovolit geteičko na osmi stovkách, proto nejspíše ta diskuzní adorace méganů a cee´dů. U toho mégana bych to ještě uměl pochopit, je to produkt respektované evropské automobilky, ale nahoře nějakej jánošík haleká, že je dobře, že kia mainstreamum bere a ceedum dává? Tohle nechápu, kluk ze Slovenska a má oblíbenou automobilku Kia, o které před deseti lety ani neslyšel. To mi vysvětli. Já vím... tatínkova garáž. Ostatně zlatoventilkovský výroční slogan - " Cee´d je světový dělo, který by mělo stát to, co BMW1, vím co píšu, strejda si ho včera koupil..." tu zarostl některým jedincům tak hluboko, že na to nepomůže ani hasák. Jedině snad těch... osm stováků...
Tedy jak? No, všechno je na svém postkomunistickém, jemně krizovém místě. Pochvalu zaslouží AUDI A3, který byť na sklonku generačního života prodává šest krát více než zcela nová ALFA ROMEO GIULIETTA. Té naopak musíme gondolovat. Čtyři kousky, to je sukcess. Neví někdo, co je za tím? Nějakej komplot, nebo je to čistě dáno tím, že kupci upřednostňují jiné vozy?
Co ty ceny? No, jsou odrazem doby. Tak snad jen... znáš někoho, kdo by vyměnil A3 za i30, případně BMW1 za cee´d?
Číslem měsíce je číslo... 1.890. Škoda Octavia. Stále krásná a stále nejlepší. Combi, scout, 4x4... kdo potřebuje více? V podstatě nikdo.
Giuletta je skvělá, to auto považuju společně s Golfem za vyvrcholení dvou větví "normálních" hatchbacků. Jeden hraje na seriozní notu, ta druhá chytí za "srdíčko". Jůlina je kvalitní, krásná, dobře jede a stojí tak akorát, navíc Alfa.
Kia se úžasně trefila do cílové skupiny mladých rodin. Co takový mladý otec může chtít? Potřebuje auto přiměřeně drahé (někde kolem těch 300, 350), přiměřeně prostorné (nižší střední je optimum), přiměřeně vybavené (klimu, centrál, litá kola, nějaké airbagy, rádio, dealer vnutí metalízu). Ale zároveň má ze svého prvního nového auta trošku obavu - jde o jeho výplatu za několik let a už si vyslechl tolik historek o rodinách zruinovaných ve značkovém servisu, že je pro něj spolehlivost nutně prioritou. A Kia toto přání vyslyšela - sedmiletá záruka se stala její hlavní marketingovou zbraní a naštěstí pro Kiu se zatím neobjevily žádné zásadnější problémy, i dlouhodobý test dopadl dobře.
Takže je to nějak tahle: pokud chci tu přiměřenou cenu a přiměřenou výbavu, začínám u Megana. Pak mi kamarád řekne v hospodě pár strašidelných historek o Renaultu a utrousí poznámku o Kie..
Jenže ono to není jen o té záruce. Renault si prostě image spolehlivé značky nevybudoval, Kia na tom naopak velmi cílevědomě staví od začátku. Pak máš všechno hozené na papíře, Kiu a Renault vedle sebe, pod každým plusy a mínusy... a ťukáš tužkou do spolehlivosti u Kie. Jako hlava rodiny nakonec nemůžeš rozhodnout jinak...
Laik, který nestuduje testy na 100 tis. apod., si Kiu/Hyundai nespojuje hlavně/primárně se spolehlivostí, zas takovou tradici spojenou s něčím takovým tu korejské vozy nemají, pro širší veřejnosti jsou tyto značky ještě stále spojeny hodně s výraznějším poklesem při prodeji.
Každopádně záruka 7 let byl dobrý tah. Přesto KIA zatím není v západní evropě tak prodejně úspěšná tak, jako v česko-slovensku...
Přesně tak... Ceed se hodně povedl i co do spolehlivosti jak zatím hovoří první první zprávy z bazarů, ale fakta jsou jedna věc a než se to dostane mezi lidi je věc druhá. Typickému zákazníkovi, který auty "nežije" těžko vysvětlíš, že je KIA dobrá, když před lety viděl otesné pridy, sephie, staré ria a kdo ví co všechno. Chce to ještě pár let, aby se KIA vžila do podvědomí i těchto lidí jako výrobce solidních aut.
Třeba takové FIATY mají stále pověst rezavějících a poruchových pleček, přitom už staré Bravo/Brava hnije míň jak drtivá většina konkurence a fatální problémy taky nemá. To samo zbytek produkce GP nebo Multipla. Zkrátka dostat pravdu mezi lidi a zlepšit pověst značky, to je teprve kumšt ;-)
Samozřejmě, tohle dobře znám, absolvováno před měsícem a půl. Pravdou je, že Kia si svou pověst ale vybudovala právě C´eedem, v době Sephie a podobných "výtrvorů" to žádný úspěšný spolehlivostní výkon nebyl, ani po kvalitách ostatních, hlavně 7 letou zárukou.
Hyundai podobně, Accenty nějaké špičky nebyly.
Otázkou je, co stojí za tím 57% snížením nákladů na záruční opravy u Renaultu. Pokud tomu tak opravdu je, mělo by se to projevit také. Možná by ta záruka měla být poskytována i u něj, nejen pro leasing.
TO VÍŠ TAKOVÝ gtd 2.0tdi by moc dobře nedopadlo s dlouhodobým testem a s cenami v VW servisu a namyšleností by takový mladý otec mohl KIA jen poděkovat za bezproblémový provoz.
Přečti si co píšou o G6 GTD třeba v TopGearu, kde ho mají na dlouhodobý test.
O žádném celkově lepším meinstreamovém dieselovém kompaktu momentálně nevím...
Pokazit se může všechno, ale spočasné TDI (CR 170PS), které je v G6 GTD, žádné obecnější problémy nemá...
Máš pravdu, GOLF GTD je nejlepší. Prokázal to i ve srovnávačce s druhým v řadě Meganem dCi GT. Být v Anglii české ceny, tak je naftovým králem Megane >:D [odkaz]
Ten Megan je určitě taky hodně dobrý, ale GTD to není... ;-)
Osobně bych z celé palety Golfů vybíral právě mezi GTD a GTI (nejlépe s DSG), podle ročního náběhu km a charakteru cest, kde se nejčastěji pohybuju.
Nejsou to sice zrovna levné verze Golfu, ale po pečlivém prozkoumání ceníku Golfu, výbav jednotlivých verzí a motorizací, dostaneš právě tady nejvíc "muzyky" za své prachy...
Já teda se zastanu tebe, páč Megane GT ač určitě perfektní motor s perfektním autem, tak v tom testu nevyhrál, pokud jsem důkladně překládal. Kdybych volil hatch, tak bych mezi těmi váhal, těžko říci, co by vyhrálo, ono v dieselu je to zase o jiných preferencích, v kombíku bych neváhal, tam Megane nemá konkurenci, to auto v patřičné barvě vypadá velmi dobře.
co já vím tak zrovna motor 2.OTDI je naprostý propadák co se poruchovosti týká,stačí projet trochu diskuse,recenze ale to je fuk ja ho nemám. Pro mě je jednoznačně králem BMW s jejich "D" a Honda s jejich 2.2,myslím že tihle 2 hledají těžko přemožitele.Jinak co se týká Renaultu tak jsem si před vánoci v Barceloně v SIXT-car půjčoval Clio s 1.5 dCI a jel jsem s tim domů 1800km a zpět a docela dobrý,spotřeba vyšla na 4.3,výbava toho prcka velice dobrá včetně autoklima a tempomatu,docela mile to překvapilo.
Jo,nevím jak VW-CR na tom je možná už lépe jak starší koncepce a asi by si to zákazníci za ty prachy zasloužili. ;-) ,no to ukáže čas.
jojo, dival, diky..prave poto ted pujdeme vyzkouset i tu 66kw..at mame porovnani..rozdil bude, ale mozna, ze ta 66kw nakonec bude dostatecna...a pak je cca 45tis rozdilu doma...;-).......
2,0 TDI je široký pojem (výkonová varianta, vstřikování).
Jaká bude dlouhodobá spolehlivost agregátu GTD těžko teď soudit, každopádně s CR odpadly třeba častější problémy s DPF při častém městském režimu jízdy.
Ad BMW, při srovnání 120d a GTD vyšlo GTD o chlup lépe, dokonce i při srovnání motorů a jejich celkové kultivovanosti...
Ale chápu, že je to při čerpání info především ze zdejších diskusí, prakticky neuvěřitelné... >:-[]
jojo, dival, diky..prave poto ted pujdeme vyzkouset i tu 66kw..at mame porovnani..rozdil bude, ale mozna, ze ta 66kw nakonec bude dostatecna...a pak je cca 45tis rozdilu doma...;-)
Krom prodejů, které nejsou až tak překvapivé, přecejen za cenu Meganu nebo Fluence to je prostě kup, co je více jak konkurence schopný. mě fascinují poměry dieselů a benzínů.
Rozdíl ceny benzínu a dieselu u Meganu je 60 000 kč, což je sice dost, ale proti letité 1,6 16V, která není to nejúspornější na trhu je to příplatek pořád solidní, navíc když člověk uváží, že v generationu při leasingu se dá vlézt do 300 000 s novým autem v dieselu.
Zatímco Golf má příplatek mezi 1,2 TSI 63 kw a TDI 66 kW 72 000 Kč, přitom TSI je perfektní motor s přijatelnou spotřebou.
Nechci říci, že by si lidé měli více kupovat naftu, když ji nepotřebují, ale tohle srovnání jasně ukazuje, že spíše než objektivita vede stále fenomén TDI.
U Octavie jsem chtěl taky srovnávat, jenže to by musely Škodovce fungovat stránky. :no:
Nejmenší rozdíl mezi naftou a benzínem má však Peugeot 308, se svými 40 000 by mohl jít vzorem. Mimochodem, jestli někdo zkoumal cenníky 308 a porovnával s konkurencí, třeba i ultralevným Meganem, tak za 350 000 Kč je perfektně vybavená verze Sportium, s krásným interiérem a jen za 379 000 Kč je v naftě, přitom se jedná o jedno z nejprostornějších aut ve třídě a perfektním interiérem (tam se má Kia a Nošovice ještě co učit). Ale tady asi bude problém s diskutabilním designem, který se ne každému může líbit. Ale po faceliftu čekám růst. :yes:
No ale to je asi tak vše, statistikou dobré auto nepostavíš ani s ní nenačepuješ plnou nádrž.