Paříž živě: Renault Megane Coupé - Nový třídveřový Mégane (video)
Renault se rozhodl zdůraznit odlišnost tří a pětidveřových hatachbacků nejen novým obchodním jménem, ale hlavně designem. Třídveřová varianta je příznivcům značky povědomá. Podobný vůz totiž Renault představil ještě jako koncept na jarním ženevském autosalonu.
Vpředu je sportovnější image Coupé podpořena dvoubarevným lakováním předního nárazníku, který dostal velké stříbrné segmenty po stranách, na které designově navazují přední světlomety zabíhající do stran. Megane Coupé má standardně o 12 mm snížený podvozek ve srovnání s pětidveřovou verzí. Lákadlem pro zákazníky bude - stejně jako u předchozích generací třídveřových verzí - originální silueta a zajímavá záď.
V bočním pohledu vyniká neuvěřitelně rozlehlý C-sloupek karoserie, který svým řešením vzdáleně připomíná Ford Focus první generace. Za dlouhými bočními dveřmi je jen malé druhé boční okno přibližně trojúhelníkového tvaru s rychle rostoucí spodní linií. Vzadu se stejně jako na přední kapotě opakuje oválná linie, zde tvořená hranou zadního skla. Mohutná ramena tvořená zadními nárazníky končí do prostoru vysunutými zadními světly s výrazně třojrozměrnou vnitřní strukturou.
Podobně dynamický a designově odlišný hatchback nabídl naposledy Opel, když představil Astru GTC.
Nový Renault Megane na Auto.cz |
Nový Renault Mégane oficiálně: Velká fotogalerie, nové informace |
Jak ale s tvary koresponduje technika? Bohužel musíme i v případě Coupé konstatovat, že víceprvkovou zadní nápravu zatím Renault v nižší střední třídě nenabídne. Místo toho se zaměřil na ladění osvědčené a hmotnostně výhodnější kombinace vzpěr McPherson a trojúhelníkových ramen vpředu a zkrutné příčky s vlečenými rameny vzadu. Automobilka tvrdí, že nový Megane je přes nárůst rozměrů, tuhosti a bezpečnosti karoserie v průměru o 8 kg lehčí než předchůdce. Zavazadlový prostor Meganu Coupé má objem 377 l, u pětidveřového hatchbacku to je 405 l.
Motorová výbava se bude v zásadě shodovat s pětidveřovým Meganem, což ale není na škodu. Z benzinových motorů se od začátku v nabídce objeví 1,6 16V o výkonu 74 nebo 81 kW a 2,0 16V o výkonu 103 kW. Později se začne prodávat nový přeplňovaný motor TCe 130, který z objemu 1,4 litru dává 96 kW při 5500 ot./min a 190 Nm při 2250 ot./min. Tento motor se postaví konkurenčním 1,4 TSI a 1,4 TJET od VW a Fiatu. Prozatimním vrcholem nabídky bude přeplňovaný TCe 180 o výkonu 132 kW.
Stejně bohatá bude i nabídka turbodieselů. Základem bude známý motor 1,5 dCi o výkonu 63 nebo 77 kW, který doplní také verze 66 kW a 81 kW s filtrem pevných částic. Další vznětové motorizace budou dCi 130 (96 kW) a dCi 160/150 (118 kW, resp. 110 kW s automatickou převodovkou), zřejmě budou mít objem 1,9 nebo 2,0 litru.