Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane 1,4 TCe a 2,0 dCi: Nové motory přichází na český trh

Diskuze (73)
Nový přeplňovaný motor 1,4 TCe stojí v novém Méganu s výbavou Expression 384.900,- Kč, to je stejně, kolik Renault žádá za nejslabší turbodiesel 1,5 dCi. Vrcholná vznětová motorizace 2,0 dCi začíná ve výbavě Dynamique na ceně 519.900,- Kč.

Nový turbomotor 1,4 TCe byl ohlášen už při premiéře Méganu loni na podzim, bližší technické specifikace ale Renault zveřejňuje až nyní. Nejvyšší výkon je 96 kW při 5500 min-1 a točivý moment vrcholí 190 Nm při 2250 min-1. Základní parametry tak snesou srovnání s atmosférickými dvoulitry.

Motor konstrukčně vychází z atmosférických čtyřválců Nissan a je osazen jednoduchým turbodmychadlem. K provozu mu stačí 95oktanový benzin, kterého v kombinovaném cyklu spotřebuje 6,5 l/100 km, tedy o 0,2 l méně než základní motor Méganu 1,6 16V se 74 kW. Doba potřebná pro zrychlení z 0 na 100 km/h je 9,6 s, maximální rychlost je u hatchbacku 200 km/h, Mégane Coupé jede o 5 km/h rychleji.

Druhou novinkou je výrazně modernizovaný turbodiesel 2,0 dCi – z celkových 300 částí motoru jich je 80 nových. Tato pohonná jednotka je ve spojení se šestistupňovou automatickou převodovkou naladěná na výkon 110 kW při 4000 min-1, verze s manuální převodovkou má 118 kW, maximum ale leží níže, v 3750 min-1. V České republice se ale zatím automat nabízet nebude.

Nejvyšší točivý moment je 380 Nm při 2000 min-1, motor ale dle tvrzení Renaultu poskytuje dostatečný přísun točivého momentu až do 5000 min-1. Zajímavostí je, že díky mimořádně rychlému předehřívání bude možné tento motor okamžitě nastartovat při mrazech až do -23°C, tedy v podmínkách mírného podnebí prakticky vždy.

Renault Megane - ceny benzinových motorů (+ 1,4 TCe)
Motor1,6 16V 1001,6 16V 1101,4 TCe 130
Převodovka5M6M6M
Zdvihový objem [cm3]159815981397
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW při ot/min]74/550081/600096/5500
Nejvyšší toč. moment [Nm při ot./min ]148/4250151/4250190/2250
Max. rychlost [km/h]190195200
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,910,59,6
Průměrná spotřeba [l/100 km]6,76,96,5
Cena Autentique [Kč]309.900,---
Cena Expression [Kč]334.900,-354.900,-384.900,-
Cena Dynamique [Kč]-389.900,-419.900,-
Cena Privilege [Kč]--434.900,-

V základním stupni Authentique nalezneme ESP, manuální klimatizaci, dále ABS, nárazníky a vnější zpětná zrcátka lakovaná v barvě vozu, čelní a boční airbagy, Renault Keyless Drive, výškově a podélně nastavitelný volant, elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, vyhřívaná vnější zrcátka a elektrické ovládání předních oken.Na přání lze při objednávce Méganu Authentique bez ESP ušetřit ze základní ceny 10 tisíc Kč.

Ve druhém stupni Expression Renault dále nabízí například přední mlhové světlomety, elektrické ovládání všech oken, sedadlo řidiče s bederní opěrkou či rádio s CD a MP3 (4 x 15 W). Některé prvky příplatkové výbavy nedostupné pro Authentique je v tomto stupni možno přiobjednat (hlavové airbagy, dvouzonová aut. klimatizace atd.).

Výbava Dynamique k výše jmenovaným přidává 16“ disky z lehkých slitin, volant a hlavici řadicí páky v kůži, hlavové airbagy, dvouzónovou automatickou klimatizaci se třemi režimy či kapsy na zadní straně předních sedadel.

Renault Megane - ceny dieselových motorů (+ 2,0 dCi)
Motor1,5 dCi 851,5 dCi 1051,9 dCi 1302,0 dCi 160
Převodovka5M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]1461164118701995
Válce/ventily4/24/24/24/4
Nejvyšší výkon [kW při ot/min]63/375078/400096/3750118/3750
Nejvyšší toč. moment [Nm při ot./min ]200/1750240/2000300/1750380/2000
Max. rychlost [km/h]175190205215
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,910,99,58,5
Průměrná spotřeba [l/100 km]4,54,55,15,9
Cena Autentique [Kč]359.900,----
Cena Expression [Kč]384.900,-404.900,---
Cena Dynamique [Kč]-439.900,-469.900,-519.900,-
Cena Privilege [Kč]-454.900,-484.900,-534.900,-

Nejvyšší výbava Privilege obsahuje navíc hands-free kartu Renault, elektricky sklopná vnější zrcátka, úložní schránku v zadní loketní opěrce či rádio vylepšené o 3D zvuk Arcamys (softwarová úprava zvuku) a Bluetooth konektivitu (4 x 30 W). Jak vidno z tabulky, pokud chcete nejvyšší výbavu, musíte si pořídit vůz se vznětovým motorem.

Diskuze (73)
14. 5. 2009 09:31
Re: Příplatek za naftu
nevím nevím, oni už teď od začátku nasazují akciové ceny, nezdržují se cenníkovými cenami >:-[]
14. 5. 2009 09:28
Re: Tak nevím,ale z ceníku
tak cenníky musíš brát hodně s rezervou. Renault má taky v cenníku cenu o 100tis vyšší. Akorát k ní dává nonstop slevu 100tis >:-[]
U Škodovky (nebo i jiných značek) pak je to spíš o tom, co jsi schopen si vyjednat.

Problém je jedině v tom, že všechny pojistky a pod. se počítají z ceny bez slevy ;-\
13. 5. 2009 19:24
Tak nevím,ale z ceníku
od škody o2 l+k nafta,jsem vyčetl,že stojí od 650tis. nahoru.Zase tedy propastný cenový rozdíl německý značky od francouzký.Jo reklama dělá divy a zájemce neodradí velice průserový motor tdi pd. >:D Pokud počítám,tak rozdíl je víc,než 100tis.kč. 8-s
13. 5. 2009 18:39
Re: Příplatek za naftu
To je jen na měsíc, pak bude klasicky o půlku levnější >:D >:-[]
13. 5. 2009 18:38
Re: OT: Rocco jde po krku Focusu RS
Líbí se mi, jak samozvaný ichtil automobilovýho průmyslu, s kterym vytře podlahu i "pětsetsedmička", hodnotí Dinara. Pokud vím, tak jedinou zkušenost, co jsi zde přednesl je, že CLS350 nezatáčí a u Audi nedošáhneš na ovládání klima, což z tátova klína je u tebe pochopitelný.

Předveď nejdřív něco o autech, než budeš někoho hodnotit a ne jen těch pár pubescentních frází o indulóně.