Renault Mégane 1,4 TCe a 2,0 dCi: Nové motory přichází na český trh

Renault Mégane 1,4 TCe a 2,0 dCi: Nové motory přichází na český trh

 
 

Nový přeplňovaný motor 1,4 TCe stojí v novém Méganu s výbavou Expression 384.900,- Kč, to je stejně, kolik Renault žádá za nejslabší turbodiesel 1,5 dCi. Vrcholná vznětová motorizace 2,0 dCi začíná ve výbavě Dynamique na ceně 519.900,- Kč.

Nový turbomotor 1,4 TCe byl ohlášen už při premiéře Méganu loni na podzim, bližší technické specifikace ale Renault zveřejňuje až nyní. Nejvyšší výkon je 96 kW při 5500 min-1 a točivý moment vrcholí 190 Nm při 2250 min-1. Základní parametry tak snesou srovnání s atmosférickými dvoulitry.

Motor konstrukčně vychází z atmosférických čtyřválců Nissan a je osazen jednoduchým turbodmychadlem. K provozu mu stačí 95oktanový benzin, kterého v kombinovaném cyklu spotřebuje 6,5 l/100 km, tedy o 0,2 l méně než základní motor Méganu 1,6 16V se 74 kW. Doba potřebná pro zrychlení z 0 na 100 km/h je 9,6 s, maximální rychlost je u hatchbacku 200 km/h, Mégane Coupé jede o 5 km/h rychleji.

Druhou novinkou je výrazně modernizovaný turbodiesel 2,0 dCi – z celkových 300 částí motoru jich je 80 nových. Tato pohonná jednotka je ve spojení se šestistupňovou automatickou převodovkou naladěná na výkon 110 kW při 4000 min-1, verze s manuální převodovkou má 118 kW, maximum ale leží níže, v 3750 min-1. V České republice se ale zatím automat nabízet nebude.

Nejvyšší točivý moment je 380 Nm při 2000 min-1, motor ale dle tvrzení Renaultu poskytuje dostatečný přísun točivého momentu až do 5000 min-1. Zajímavostí je, že díky mimořádně rychlému předehřívání bude možné tento motor okamžitě nastartovat při mrazech až do -23°C, tedy v podmínkách mírného podnebí prakticky vždy.

Renault Megane - ceny benzinových motorů (+ 1,4 TCe)
Motor1,6 16V 1001,6 16V 1101,4 TCe 130
Převodovka5M6M6M
Zdvihový objem [cm3]159815981397
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW při ot/min]74/550081/600096/5500
Nejvyšší toč. moment [Nm při ot./min ]148/4250151/4250190/2250
Max. rychlost [km/h]190195200
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,910,59,6
Průměrná spotřeba [l/100 km]6,76,96,5
Cena Autentique [Kč]309.900,---
Cena Expression [Kč]334.900,-354.900,-384.900,-
Cena Dynamique [Kč]-389.900,-419.900,-
Cena Privilege [Kč]--434.900,-

V základním stupni Authentique nalezneme ESP, manuální klimatizaci, dále ABS, nárazníky a vnější zpětná zrcátka lakovaná v barvě vozu, čelní a boční airbagy, Renault Keyless Drive, výškově a podélně nastavitelný volant, elektrický posilovač řízení s proměnlivým účinkem, vyhřívaná vnější zrcátka a elektrické ovládání předních oken.Na přání lze při objednávce Méganu Authentique bez ESP ušetřit ze základní ceny 10 tisíc Kč.

Ve druhém stupni Expression Renault dále nabízí například přední mlhové světlomety, elektrické ovládání všech oken, sedadlo řidiče s bederní opěrkou či rádio s CD a MP3 (4 x 15 W). Některé prvky příplatkové výbavy nedostupné pro Authentique je v tomto stupni možno přiobjednat (hlavové airbagy, dvouzonová aut. klimatizace atd.).

Výbava Dynamique k výše jmenovaným přidává 16“ disky z lehkých slitin, volant a hlavici řadicí páky v kůži, hlavové airbagy, dvouzónovou automatickou klimatizaci se třemi režimy či kapsy na zadní straně předních sedadel.

Renault Megane - ceny dieselových motorů (+ 2,0 dCi)
Motor1,5 dCi 851,5 dCi 1051,9 dCi 1302,0 dCi 160
Převodovka5M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]1461164118701995
Válce/ventily4/24/24/24/4
Nejvyšší výkon [kW při ot/min]63/375078/400096/3750118/3750
Nejvyšší toč. moment [Nm při ot./min ]200/1750240/2000300/1750380/2000
Max. rychlost [km/h]175190205215
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,910,99,58,5
Průměrná spotřeba [l/100 km]4,54,55,15,9
Cena Autentique [Kč]359.900,----
Cena Expression [Kč]384.900,-404.900,---
Cena Dynamique [Kč]-439.900,-469.900,-519.900,-
Cena Privilege [Kč]-454.900,-484.900,-534.900,-

Nejvyšší výbava Privilege obsahuje navíc hands-free kartu Renault, elektricky sklopná vnější zrcátka, úložní schránku v zadní loketní opěrce či rádio vylepšené o 3D zvuk Arcamys (softwarová úprava zvuku) a Bluetooth konektivitu (4 x 30 W). Jak vidno z tabulky, pokud chcete nejvyšší výbavu, musíte si pořídit vůz se vznětovým motorem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech je nejslabší za téměř rok Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech je nejslabší za téměř rok

Spotřebitelská důvěra ve Spojených státech v srpnu…

Komentář Miroslava Cermana: Kolik stojí vedra? Komentář Miroslava Cermana: Kolik stojí vedra?

Nemusíme se dívat daleko do minulosti, abychom našli…

Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce

Loď italské pobřežní stráže Diciotti se 177 migranty na…

 
 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Renault Mégane 1,4 TCe a 2,0 dCi: Nové…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky... Škoda Kodiaq dostala nové motory. A také výrazně vyšší cenovky...

V nabídce Škody Kodiaq se nově objevuje patnáctistovka…

 



Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě? Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě?

Renault Mégane je auto plné proměn. Zatímco první…

Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila

Dlouholetý šampion Severní smyčky Nürburgringu odešel na…

 



 
To nejdůležitější v automobilové historii Československa. Hezky od roku 1918!

To nejdůležitější v automobilové historii Československa. Hezky od roku 1918!

Dnes 08:00

Jasně, slavíme stoleté výročí samostatného státu. Pojďme se na kulatiny podívat z automobilového pohledu.




Blesk.cz

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu! Nechtěl tam s ní být

Plekancův vzdor vůči Vondráčkové: Spory kolem domu!…

V jejich vztahu to začalo skřípat už před dvěma roky! Deníku Aha! se podařilo zjistit, že Tomáš Plekanec (35)…

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala člena ODS. Zahrál i Michal David

Babiš vytáhl bublifuk, hejtmanka z ANO si vzala…

Hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová (ANO) nekoukala na vládu a opozici a vzala si za muže politika z…

 

iSport.cz

Ekpai v Plzni sedí. Nechal se nachytat na pár korun, říká kouč Petržela

Ekpai v Plzni sedí. Nechal se nachytat na pár korun,…

Historicky první Afričan v Plzni zatím nedostal čuchnout. Má to těžké, jako každý průkopník. Ubong Ekpai,…

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce, má na něj sedm miliard

Icardi, Werner či koučův žolík? Real shání střelce,…

Po prvním soutěžním duelu s Atléticem Madrid se v Realu museli otřást hrůzou. Po odchodu Cristiana Ronalda do…

 

Reflex.cz

Náboženská pouť do Meronu: Vesnici na severu Izraele každoročně navštíví statisíce Židů

Náboženská pouť do Meronu: Vesnici na severu Izraele…

Chasidští Židé obvykle velmi těžce nesou jakýkoli zájem lidí zvnějšku o svůj svérázný svět. V jeruzalémské…

Babiš, Zeman, Okamura… Jak se zbavit politiků, které nemáte rádi

Babiš, Zeman, Okamura… Jak se zbavit politiků, které…

Zlobí vás Babiš? Zeman? Okamura? Filip? Klaus? Někdo další? Otevřete každý článek, který informuje o tom, co…