Renault Mégane dostane nové motory 1,4 TCe (96 kW) a 2,0 dCi (110 kW, 118 kW)

Renault Mégane dostane nové motory 1,4 TCe (96 kW) a 2,0 dCi (110 kW, 118 kW)

 

Půl roku po představení třetí generace Renaultu Mégane se do prodeje dostávají dva nové motory – přeplňovaný benzinový 1,4 TCe, do kterého Renault vkládá velké naděje, a turbodiesel 2,0 dCi ve verzích 118 kW s manuální a 110 kW s automatickou převodovkou.

Motor 1,4 TCe 130 je dalším krokem Renaultu v oblasti downsizingu u benzinových motorů. Následuje tak menší 1,2 TCe, který francouzská automobilka montuje například do Clia, a turbodiesel 1,5 dCi, který postupně nahradil slabší verze dřívějšího 1,9 dCi.

Nový turbomotor byl ohlášen už při premiéře Méganu loni na podzim, bližší technické specifikace ale Renault zveřejňuje až nyní. Nejvyšší výkon je 96 kW při 5500 min-1 a točivý moment vrcholí 190 Nm při 2250 min-1. Základní parametry tak snesou srovnání s atmosférickými dvoulitry.

Motor konstrukčně vychází z atmosférických čtyřválců Nissan a je osazen jednoduchým turbodmychadlem. K provozu mu stačí 95oktanový benzin, kterého v kombinovaném cyklu spotřebuje 6,5 l/100 km, tedy o 0,2 l méně než základní motor Méganu 1,6 16V se 74 kW. Doba potřebná pro zrychlení z 0 na 100 km/h je 9,6 s, maximální rychlost je u hatchbacku 200 km/h, Mégane Coupé jede o 5 km/h rychleji.

Hlavní konkurent Volkswagen Golf 1,4 TSI o výkonu 90 kW má nejvyšší rychlost shodnou, akcelerace na 100 km/h je o 0,1 s rychlejší a jeho kombinovaná spotřeba s manuální převodovkou je 6,2 l/100 km. Tato verze Golfu je ovšem o 95 kg těžší než Mégane. Fiat Bravo 1,4 T-Jet (88 kW) má kombinovanou spotřebu 6,7 l/100 km, zrychlí na 100 km/h za 9,6 s (stejně jako Mégane) a nejvyšší rychlost je 197 km/h.

Servisní interval pro výměnu oleje a kontrolu rozvodového řetězu je u 1,4 TCe 30.000 km nebo dva roky, vzduchový filtr a svíčky je potřeba měnit každých 60.000 km nebo čtyři roky.

Další změnou je úprava motoru 1,6 16V o výkonu 81 kW. Nová verze 1,6 16V Bioethanol E85 eco2 je schopna spalovat kromě benzínu i jeho směs s etanolem. Tato varianta má stejné parametry jako benzinová 1,6 16V a bude se nabízet za stejnou cenu. Výhodu zákazníci pocítí v podobě nižší silniční daně v zemích, které podporují alternativní druhy paliv, a zpravidla nižší ceny bioetanolu (např. ve Francii je E85 o 0,85 Euro/l levnější než 95oktanový Natural).

Renault Megane 2009: Přehled zážehových motorizací
Motor1,6 16V 1001,6 16V 110
Bioethanol eco2
1,4 TCe 1302,0 TCe 180
Převodovka5M6M6M6M
Zdvihový objem [cm3]1598159813971998
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]74/550081/600096/5500132/5500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]148/5250151/4250190/2250300/2250
Max. rychlost [km/h]190195200225
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,910,59,67,8
Komb. spotřeba [l/100 km]6,76,96,57,6
Pohotovostní hmotnost [kg]1205121512051330

Druhou novinkou je výrazně modernizovaný turbodiesel 2,0 dCi – z celkových 300 částí motoru jich je 80 nových. Tato pohonná jednotka je ve spojení se šestistupňovou automatickou převodovkou naladěná na výkon 110 kW při 4000 min-1, verze se manuální převodovkou má 118 kW, maximum ale leží níže, v 3750 min-1. Nejvyšší točivý moment je 360, resp. 380 Nm, v obou případech je ho dosaženo při 2000 min-1, motor ale dle tvrzení Renaultu poskytuje dostatečný přísun točivého momentu až do 5000 min-1. Zajímavostí je, že díky mimořádně rychlému předehřívání bude možné tento motor okamžitě nastartovat při mrazech až do -23°C, tedy v podmínkách mírného podnebí prakticky vždy.

Renault Megane 2009: Přehled vznětových motorizací (1,9 dCi a 2,0 dCi)
Motor1.9 dCi 1301.9 dCi 130 DPF2,0 dCi 150 DPF2,0 dCi 160 DPF
Převodovka6M6M6A6M
Zdvihový objem [cm3]1870187019951995
Válce/ventily4/24/24/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]96/375096/3750110/4000118/3750
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]300/1750300/1750360/2000380/2000
Max. rychlost [km/h]205205210215
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,59,59,28,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,15,16,65,9
Pohotovostní hmotnost [kg]1315132014091384
Spolupracujeme s TipCars.com
Mach post předsedy neobhájil, novým šéfem Svobodných je Pajonk Mach post předsedy neobhájil, novým šéfem Svobodných je Pajonk

Novým předsedou Strany svobodných občanů se stal zlínský…

Mugabe zůstává v čele Zimbabwe, prezidentem zůstane do prosincového sjezdu Mugabe zůstává v čele Zimbabwe, prezidentem zůstane do prosincového sjezdu

Zimbabwský prezident Robert Mugabe dnes oproti očekávání…

Běhounek zvažuje kandidaturu na předsedu ČSSD, do popředí strany chce Haška a Zimolu Běhounek zvažuje kandidaturu na předsedu ČSSD, do popředí strany chce Haška a Zimolu

Hejtman Vysočiny Jiří Běhounek je ochoten uvažovat o…

Putin je unavený, kandidovat ale musí. Až skončí, systém padne, domnívá se odborník Putin je unavený, kandidovat ale musí. Až skončí, systém padne, domnívá se odborník

Kdo bude příštím ruským prezidentem? Málokdo pochybuje,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Co obnáší práce testovače pneumatik? 550 km denně bez ohledu na podmínky Co obnáší práce testovače pneumatik? 550 km denně bez ohledu na podmínky

Skoro pět desítek zaměstnanců továrny Continental-Barum v…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 



Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě? Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě?

Renault Mégane je auto plné proměn. Zatímco první…

Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila

Dlouholetý šampion Severní smyčky Nürburgringu odešel na…

 



 
Jak se žije řidičce příměstského autobusu? Lichotky, nedůvěra i boj s opilci

Jak se žije řidičce příměstského autobusu? Lichotky, nedůvěra i boj s opilci

Včera

Není až tak časté, aby za volantem autobusu seděla pětadvacetiletá slečna. Právě takovou ale můžete potkat na linkách mezi Prahou, Sázavou a Kutnou Horou.




Blesk.cz

Rusko nemá důchody, varuje bývalý ministr. Putin si seniory nechce rozkmotřit

Rusko nemá důchody, varuje bývalý ministr. Putin si…

V ruském důchodovém účtu zeje ohromná díra, peněz na výplatu důchodů se nedostává. V rozhovoru pro ruský list…

Stresujete se často? Zaděláváte si na syndrom, který končí u psychologa

Stresujete se často? Zaděláváte si na syndrom, který…

Střevní chřipka, zkažené nebo příliš tučné jídlo, nervozita před schůzkou. Nejspíš každý to někdy zažil, bolesti…

 

iSport.cz

Kvapil sestřelil

Kvapil sestřelil "svoji" Kometu: Gól jsem si užil…

Premiérová trefa Marka Kvapila v libereckém dresu a to proti Kometě, se kterou v minulé sezóně slavil titul.…

VIDEA: Sparta zdolala doma Třinec 2:1. Kýhos začal v Boleslavi kanonádou

VIDEA: Sparta zdolala doma Třinec 2:1. Kýhos začal v…

I po nedělních šesti zápasech 23. kola hokejové Tipsport extraligy vládne tabulce Plzeň, který po obratu zdolala…

 

Reflex.cz

Psem ke zdraví! Vlastnit psa znamená snížené riziko kardiovaskulárních nemocí, zjistila studie

Psem ke zdraví! Vlastnit psa znamená snížené riziko…

Vlastníci psů mají nižší pravděpodobnost kardiovaskulárních onemocnění. To je závěr rozsáhlé švédské studie,…

Islandská rarita. Hotelový pokoj uprostřed zasněženého lesa, v němž můžete pozorovat polární záři

Islandská rarita. Hotelový pokoj uprostřed…

Malinké bubliny vytvořené z čirého tlustého skla, které umožňují nerušené pozorování okolí, ale především noční…