28.10. 2016 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Renault Mégane GrandCoupé v Česku: Tři výbavy od 349.900 korun

 

Renault nahradil sedan Fluence mnohem honosněji nazvaným modelem GrandCoupé. Jak už jistě víte, o žádné kupé v pravém slova smyslu se nejedná. Přesto tvary vozu nepostrádají osobitost. Český zájemce má na výběr ze tří výbav a šesti pohonných jednotek.

Po Méganu hatchback a kombi Grandtour je třetí karosářskou variantou sedan, v Evropě pojmenovaný GrandCoupé. A právě v těchto dnech vůz vyráběný v turecké Burse vstupuje na český trh. Nejlevnější verze je ke koupi za částku od 349.900 korun. Naopak strop představuje cifra 529.900 korun. Cenově tak GrandCoupé odpovídá hatchbacku Mégane plus 10.000 korun.

Zájemce o něj může vybírat ze tří úrovní výbav a to Life, Zen a nejluxusnější Intens. Ač je novinka „k mání“ hned se šesti pohonnými jednotkami, jejich dostupnost se odvíjí právě od stupně výbavy. Základní Life tak lze mít pouze se dvěma motory a to zážehovou 1.6 pojmenovanou SCe 115 případně se slabší verzí patnáctistovky Energy dCi 90.

Prostřední výbava Zen je k dispozici se stejnými motory a převodovkami jako Life, ale navíc ještě s dvojicí agregátů Energy dCi 110 a Energy dCi 110 EDC. Druhý jmenovaný je stejným motorem, ovšem namísto šestistupňové manuální převodovky je spojen s dvouspojkovou samočinnou skříní rovněž o šesti „kvaltech“. Výkon zůstal stejný, avšak vrchol točivého momentu je u verze s EDC snížený o 10 N.m na konečných 250 N.m při 1750 otáčkách za minutu.

Překvapivě největší výběr má kupující nejvyšší verze Intense. V jeho případě Renault nenabízí nejslabší diesel dCi Energy 90, ale na druhou stranu jde o jedinou variantu, kterou můžete mít s motory Energy TCe 130 EDC a Energy dCi 130. Prvně uvedený přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,2 litru s přímým vstřikováním benzinu je kombinovaný výhradně se samočinnou dvouspojkovou převodovkou, ovšem se sedmi převody. Naopak vrcholný diesel je k dispozic pro změnu jen s ručně řazeným šestikvaltem.

Co se týče výbavy, tak všechny Mégany GrandCoupé mají ve standardu klimatizaci. Verze Life a Zen manuální, Intens automatickou dvouzónovou. V případě Zen ji lze mít v tuto chvíli v rámci paketu „Klimatizace plus“ zdarma. Jinak se za něj připlácí 10.000 korun.

Zajímavé je, že třeba rozhraní Renault Multi-Sense umožňující konfigurovat vybrané systémy vozidla, je standardně dostupné pouze v nejvyšší výbavě Intens, ovšem s výjimkou motorizace SCe 115. U ostatních verzí jej nelze mít ani za příplatek.

Trochu překvapivě dva zážehové motory v nabídce jsou spojeny s převodovkami bez možnosti výběru. Slabší SCe 115 má jen pětistupňovou skříň. Naopak výkonnější přeplňovaný Energy TCe 130 EDC je k dispozici jen s dvouspojkovým automatem.

Renault Mégane GrandCoupé - Ceník
MotorEnergy dCi 90Energy dCi 110Energy dCi 110 EDCEnergy dCi 130SCe 115Energy TCe 130 EDC
Zdvihový objem [cm3]146114611461159815981198
Válce/ventily4/84/84/84/164/164/16
Největší výkon [kW/min]66/400081/400081/400096/400084/550097/5500
Točivý moment [N.m/min]220/1750260/1750250/1750320/1750156/4000205/2000
Převodovka6M6M6DA6M5M7DA
Max. rychlost [km/h]176190190201190200
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s]13.711.612.510.511.810.9
Komb. spotřeba [l/100 km]3,7-3,93,7-3,93,7-3,84,06,3-6,45,4-5,5
Cena Life [Kč]409.900---349.900-
Cena Zen [Kč]429.900454.900494.900-369.900-
Cena Intense [Kč]-489.900529.900519.900404.900489.900

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Dušana Šrámka: Zmatek ve stavebním zákoně Komentář Dušana Šrámka: Zmatek ve stavebním zákoně

Do sněmovny se vrací ze Senátu novela stavebního zákona.…

Na veřejné zakázky šlo o sto miliard méně. Ekonomika může mít systémový problém Na veřejné zakázky šlo o sto miliard méně. Ekonomika může mít systémový problém

Za loňský propad trhu veřejných zakázek mohou zčásti…

České dráhy nechtějí prodat Masarykovo nádraží správě železnic České dráhy nechtějí prodat Masarykovo nádraží správě železnic

České dráhy už nechtějí prodat pražské Masarykovo nádraží…

Mosty na Vltavě povyrostou. Vejdou se pod ně větší lodě, i s odpadky Mosty na Vltavě povyrostou. Vejdou se pod ně větší lodě, i s odpadky

Vltavská vodní cesta od Prahy k soutoku s Labem projde v…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

Richard Hammond na videu testuje svůj elektrický vozík. Sám si jej vylepšil Richard Hammond na videu testuje svůj elektrický vozík. Sám si jej vylepšil

Richard Hammond se rychle uzdravuje a rozhodně neztratil…

 




Nový Renault Mégane R.S. poprvé na veřejnosti. Manuál bude! Nový Renault Mégane R.S. poprvé na veřejnosti. Manuál bude!

Jedno z velkých tajemství nadcházejícího Méganu R.S.…

Renault Mégane R.S.: Představení potvrzeno na GP Monaka Renault Mégane R.S.: Představení potvrzeno na GP Monaka

Francouzi opět stylově přestaví svůj nový sportovní model…

 



 
Elektromechanická parkovací brzda. Jak funguje brzda na tlačítko?

Elektromechanická parkovací brzda. Jak funguje brzda na tlačítko?

Dnes 08:00

Elektrika a elektronika je v automobilech zastoupena stále více. Od počátku minulé dekády tak již neovládá pouze okna, zrcátka, sedačky či zámky dveří, ale také parkovací brzdu. Jak systém funguje a čím se jednotlivé verze liší?




Blesk.cz

Silvia Šuvadová z Kolji: Z vychrtlé kostry sexy dračicí!

Silvia Šuvadová z Kolji: Z vychrtlé kostry sexy dračicí!

Sice je extrémně hubená, umí být ale i za dračici. Herečka z Kolji Silvia Šuvadová (44) se oblékla do sexy…

Nechte na hlavě, ale ne lupy! 5 tipů, jak se jich zbavit

Nechte na hlavě, ale ne lupy! 5 tipů, jak se jich zbavit

Trápí vás malé bílé šupinky, které se vám »práší« z hlavy? Jsou nepříjemné, nevzhledné a ve společnosti…

 

iSport.cz

Zlín v krizi! Zkrouhnul platy na polovinu, nemá Lešku, ani Čajánka

Zlín v krizi! Zkrouhnul platy na polovinu, nemá…

Hokeji ve Zlíně je zle. Bývalý útočník Petr Leška čerstvě rezignoval na funkci v představenstvu, Jiří Marušák…

Slováci přiznali: Chtěli jsme jiný systém na EURO, velké země byly proti

Slováci přiznali: Chtěli jsme jiný systém na EURO,…

Slovenští fotbalisté do 21 let už se vrátili z mistrovství Evropy v Polsku, ale jejich naštvání a zklamání stále…

 

Reflex.cz

Německo zachvátila pandománie. Dočká se toho i Praha? Stojí to ale stovky milionů

Německo zachvátila pandománie. Dočká se toho i…

Když v sobotu přistál na berlínském letišti speciální let společnosti Lufthansa LH8415 a přivezl čínský pár Meng…

Senátor Veleba: Je premiér svině? Zeman má pravdu, Sobotka je křivák a pokrytec

Senátor Veleba: Je premiér svině? Zeman má pravdu,…

Poslední výpad prezidenta Miloše Zemana na adresu Bohuslava Sobotky opět rozvířil debatu o hrubém slovníku…