Jeden z nejoblíbenějších modelů v Česku přijíždí se svěží tváří, novou skladbou výbav a atraktivním akčním ceníkem. Modernizovaný Renault Mégane jsme jako první otestovali a do detailu prozkoumali.
pořád nesrovnatelně lepší, než výprodej starého železa:
Více tak připomene současnou generaci sesterského VW Polo, na jehož technickém základu malá škodovka vyjede. To je dobrá zpráva, protože polo platí ve své třídě za etalon komfortního a zároveň podvozkově jistého vozu. Nedostane však novou technickou platformu MQB.
Nová fabia totiž doplácí na to, že opět přijede před novým polem, platí totiž pravidlo, že novou techniku musí dostat volkswagen před škodovkou. Byť by šlo jen o pár týdnů. Stejné to bylo i loni u Audi A3, VW Golf, Škody Octavie a Seatu Leon, které stojí také na platformě MQB. Přesně v tomto pořadí je koncern VW uvedl na trh.
Jak normální Megane nemusím, tak Grandtour se mi vždycky líbil... a v pěkné barvě a s novou maskou o to víc. A cena za vybavené naftové auto je super...
Názorná ukázka jak z hezkého auta udělat škaredé.
Na druhou stranu jsem si to samé říkal u faceliftu R19 cca před 20-ti lety a hned za krátkou dobu se ukázalo, že renault patří mezi vizionáře a design byl pouze předčasný (a zároveň nadčasový).
Uvidíme za rok, za dva. Jenže dnes:
[odkaz] nebo [odkaz] vs. tohle? [odkaz]
Nevadí ti, že srovnáváš dvě verze GT (včetně výbavy GT style) a normální masku??? Zkus pohledat, a najdeš jak faceliftovanou masku GT style, tak i předfaceliftované verze normální masky... Asi jako kdybych srovnával Octavii II RS a novou OIII v základní verzi...
Druhá generace byla známa tím, že snad co rok lehce pozměňovali detaily - vzhled ovládačů ventilace, výdechy, jejich ovládače apod.. Takové prkotinky, kterých si malokdo všiml.
Facelift povedený,pěkná výbava,Motor 1,5dci(6 kvalt všude) stačí i v 95k,díky většímu(stejnému 240Nm jako u 110k)kroutáku,Super cena za 335000,-+nějaké doplňky. :yes:
Co o tomto zázraku napsal jeho majitel po dvou letech používání:
"Do sekce zkušenosti se servisem jsem přidal další zkušenosti a změnil své hodnocení vozu na ještě niší než před tím. Tohle auto už mi začíná být noční můrou. Znovu bych si jej už nikdy nekoupil!"
[odkaz]
A další majitel: "Shrnul bych to jednoduše. Nebral Rencky. Jen si přiděláte starosti.
Auto je celkově odfláknuté, je to levné, tak nic jiného se od toho nedá čekat. "
V pořádku, nemá to cenu. Znovu ti jen zopakuji, že jsi tlachal s mindrákem z Renaultu. Ano, jsou zákazníci spokojení a ti nespokojení. Jestli si myslíš, že je to jen případ Renaultu, tak přeji ničím nerušený život v tvém antirenaultím světě. ;-)
Lítost od tebe je opravdu úsměvná. Ty neděláš osvětu, ty si léčíš mindráček, to je rozdíl. To, že jsi zamrzl ve svých názorech na začátku 90.let není problém můj, ale tvého nedostatečného rozhledu. Zkus se zamyslet, ono když se tak podíváš na zdejší diskuze, tak za blbce jsi zde ty.... A líto mi tě není ani v nejmenším. :-!
Statisticky se sypou všechny vozy stejně.. podívej se na nějaké žebříčky spolehlivosti....
Tady na diskuzi ti málokterý hrdý majitel koncernu či dokonce prémie prozradí, že se mu to sype ( stejně tak majitel Fr. vozů..) Já mám zkušenost naprosto opačnou a z této generace bych si zas radši nepořídil koncernový vůz.... To i ten Renault vydržel víck KM s prkotinama, než drahé opravy za desítky tisíc u koncernu ani ne do 50 tisíc KM nájezdu....
Každý kus je jiný.... Neplácej na základě dvou recenzí a když už chceš špinit Renault, tak na vrub toho přidej jinou recenzi na koncernový vůz, který se sype (což je férové a reálné srovnání), nemusíš chodit daleko, mrkni se ke mě do profilu....
Renault se dalším faceliftem snaží designově sjednotit modelové řady a nutno uznat, že se to u Meganu povedlo na výbornou. I když se změny týkají prakticky pouze přední části. Co dodat, když vše je v článku uvedeno? Snad jen popřát Renaultu prodejní úspěchy. Bravo MEGANE ;-):-!
To jsi nepochopil pointu... dobrá čísla Renaultu nejsou až tolik dána jeho skvělým modelem, jako spíš neschopností Citroenu nabídnout komplexního konkurenta a aktuální obměnou u Peugeotu.
Ano, zaslouží. 308 je klíčový model pro celý koncern a myslím, že si dobře uvědomují, že její neúspěch by byl poslední hřebík do rakve PSA. Naopak úspěch může zlomit vývoj k lepšímu.
Ne, netřeba šáhnout pro zapnutí tempomatu až na středovou konzoli, přepínač /ne ovládání!!!) je přesně u ukazováčku mé pravé ruky v momentě, kdy vjedu na dálnici, zařadím šestku a pravou ruku si položím na loketní opěrku. Zvyknout si je otázkou asi 2 jízd, ideálnější řešení jsem v podstatě nenašel nikde jinde. Laguna II tento přepínač mezi tempomatem a omezovačem měla vlevo za volantem a tam to bylo opravdu krapet hůže dostupné, tohle je ideální. Je to v podstatě na stejném místě, kde má BMW a Audi ovládání jejich palubních systémů. A kritizuje to někdo někde?
Opravdu nevím, jak je možné, že redaktoři Světa motorů mohli přehlédnout tu určitě Renaultem vyzdvihovanou simlpy clever vychytávku. Určitě to je v katalogu Meganu hned na druhé stránce. Jen nevím, jestli Renault dal tento určitě patentovaný systém do základní výbavy, nebo si za něj žádá příplatek, jako Škoda v případě oboustranného koberce. Možná se dozvíme od Ády, že to není patentovaná vychytávka na držení kapaliny do ostřikovačů, ale na kanystr s olejem na dolevání do francouzského dieslu při cestě ze servisu do... servisu. A taky, že rádio nepříjmá AM vlny, takže prostě nebrat.
Jen poukazuji na testy, kdy se absolutně nedůležitá věc pasuje nad uskákaností podvozku. nebo rázů a hluku od něj a dělá se z ní bůh ví co.
Rendlíka jsem měl a vím své. Až taky najezdíš skoro 2 miliony km v osobním voze, budeš mít rovněž určité ustálené postoje...
Zatím doporučuji se podívat sem [odkaz] a pozorně přečíst odstavec Slabé stránky a Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy). A to včetně dalších stran textu. Jako by to z oka vypadlo mým zkušenostem s tím francouzským "zázrakem" z počátku 90.let.
Ádo, i kdybys najezdil deset milion kilometrů, budeš nejen pro mě jen tlachal s odporem k Renaultu. Jeden tvůj odkaz je plácnutí do vody, koukni se zde třeba na jiné (zkus třeba Fluence, nebo jiné MIII), kde jsou i lidé s jinými zkušenostmi, pozitivními. Stačí, když máš bohatou zkušenost s autem z počátku 90.let ;-)
jen 2mio ? sople! Tak o čem to tu pindáš, já toto trpce najezdil s mnoha problémy ve VWkrupp scheißgesselschaft, a ty statisíce nad - v rendlíku....jen blahořečím!
Já jsem tam těch závad moc nenašel. Pořád tam řeší nějaké parkovací senzory, které si nechal dodělávat, protože se mu ty z výroby asi zdály drahý a další prkotiny.
Brázdin je patologicky nespokojený člověk a masochista. Jak jinak lze pojmenovat člověka, který se rozhodne, že si nekoupí Renaulta, ale jen Asijské auto, proto jde a koupí si opět Renaulta a pak hledá ty největší nesmysly na svém autě, které mu bez poruch a spolehlivě slouží. A o tom, že mele nesmysly se dá dokázat pod recenzí na Scénica, kde popisuje poruchu auta, kdy muselo být odtaženo, přitom jediný problém je, že si nepřečetl návod a neumí francouzsky, taky v servisu nic nenašli. Když jsem jej na to upozornil. nebyl schopen reakce.
"Renault Mégane dozrál jako dobré francouzské víno. S novou vizáží získal zářivou jiskru"
A to je přesně ono...Renault je kvalitní obsah v lahvi francouzského vína, narozdíl od PSA. A o to jde, jde o kvalitní víno v láhvi, etiketa vás může nalákat, ale oni nejde! Renault nabízí kvalitní obsah a etiketu piluje jako správný mistr! PSA nabízí víno druhé jakosti jako standard a vždy láká na etiketu pozlátka....
Ono se stačí podívat na jakéhokoliv udržovaného Megane II. Laguna II. či Safrane, to jsou i dnes krásná auta, zatímco taková C4, 308 už dnes vypadá poměrně out.. :no:
Takhle nějak se to píše ve Francii. PSA je o pozlátku a o vnímané kvalitě, která jde vidět na první pohled. Renault šel naopak cestou Toyoty a svou kvalitu skrývá. Přesto však o ní už nejen ve Francii lidé vědí.
Tohle je pěkný nesmysl v mínusech. Kufr naopak patří k největším ve třídě. Reálně větší ho má jen Octavie (možná bude mít blížící se Civic), ale ta jej nebude mít tolik praktický. Jezdím ve čtyřech lidech a zatím jsem jej dosud i s kufry pro každého pasažera nedokázal zaplnit...
Stejná zkušenost. Paradoxně - kufr našeho GrandToura mě převědčil o tom, že v budoucnu by stačil i HB s geometricky rozumně uspořádanám kufrem. Kombíky, co řěší litry i přes rezervu, jsou opravdu vtipné (rozumněj směšné).
To je přesně to, o čem píšu nahoře. U té správné konkurence se prkotiny vyzdvihují a tady se píší do mínusu věci, jako vyšší posez a objem kufru. Posledně tohle řešili u testu Golf vs 308
" Udávaných základních 420 litrů je v rámci nižší střední třídy hodnota výrazně nadprůměrná, při pohledu do zavazadlového prostoru třistaosmičky jsme si však říkali, jaké že to měřítko u Peugeotu použili. Podezření prohloubilo naše měření, hlavně silně podměrečná výška 41 cm oficiálnímu údaji 420 litrů nemilosrdně nastavuje zrcadlo. Použitá norma VDA je však zcela v pořádku, stejnou používají pro udávání objemu všichni ostatní výrobci. Tak kde je tedy zakopaný pes?
Spíše jde o zakopanou rezervu, do základu 420 litrů totiž Peugeot počítá prostor pro náhradní kolo. Využitelných tedy nakonec zůstává 398. "
Jako kdyby u Golfu těch 380 bylo bez rezervy. Viděl obě auta. A tím, že pokud se řekne A, musí se říct i B a odečíst nějakých 20 - 30 l i Golfu. Dokonce se mi zdá, že jsem četl test měření od ADACu a Golf byl na nějakých cca 330 litrech
...musím uznat, že tohle Renault trefil. Výborný motor - o celých 0,4 l úspornější než Golf, o 70 000 levnější než Golf a s více než dvojnásobnou zárukou. Nevěřil bych, že to někdy řeknu, ale Golf prostě ztrácí.
Design faceliftu se jednoznačně povedl, bohužel přetrvala z minula jedna fatální chyba - a tou je nepoužitelná přední loketní opěrka, kde zvítězily efektní tvary na úkor funkčnosti. Správná loketní opěrka má podepírat pravou ruku nejen při řazení, ale i při řízení, jinak je opravdu jen na okrasu. Pro někoho nepodstatný detail, pro mě prvek výbavy důležitostí na úrovni klimatizace nebo elektrického ovládání oken. Bez ní bych už auto nikdy nechtěl.
Proč jen cítím z příspěvku sarkasmus...? - Použitelná opěrka je třeba v Octavii, a to i v té nejstarší. Loketní opěrka se jmenuje loketní proto, že o ni můžete mít při řízení opřený loket. V oktávce dosáhnu pohodlně z loketní opěrky na volant, v Meganu ne
Proč ho cítíš, to netuším, pouze se ptám. Samozřejmě co člověk to názor, já ti ten tvůj neberu ;-) Zrovna v Meganu totiž oketní opěrku nepovažuji za nevhodně zvolenou, ale ne každému to musí vyhovovat a má jiné favority :yes:
Jo, ale v Oktávce musíš vyklopit loketní opěrku abys dosáhl na ruční brzdu.... výborné řešení. Navíc je hodně špatně umístěná, při řazení člověk musí naprosto nepochopitelně kroutit ruku... nepoužívám a odklápím.
Já tedy s tímhle typem opěrky v podstatě 8 let a musím říct, že je ideální. Ano, nedržím na dálnici předpisově volant "tři čtvrtě na tři", ale spíše dole, nicméně je široká, nikde netlačí a je pohodlná.
Myslíš loketka jako u VW koncernu, kdy způsobí nemožnost použít ruční brzdu? Naopak loketní opěrka u Renault poskytuje nebývalý komfort nejen při řazení, ale i klasickém řízení. A ruční brzdu mohu používat jak chci a nic mi v ní nebrání. Otestováno na dvou lagunách a dvou meganech obojí ve dvou generacích ;-)
Když jsem sedl do Golfu, tak jsem chvíli přemýšlel jak bych měl tu ruční brzdu přes loketní opěrku vlastně použít, jestli vykroutit ruku z boku, nebo zespod opěrky. Či při každém použití ruční brzdy opěrku sklápět? :no::no:
Ty řídíš v Meganu s rukou na opěrce? Tak to buďto měříš tři metry, nebo nemáš pravou ruku na volantu. Tento týden jsem to byl vyzkoušet. Ano, ruční brzda se Meganu zatahuje zřejmě o něco pohodlněji, ale já budu raději dvě hodiny řídit s pravou rukou na opěrce ve správné poloze, než že na konci cesty o vteřinu rychleji zatáhnu ruční brzdu. Ale proti gustu žádný dišputát, je to jen o osobních preferencích každého z nás....
Zrovna dneska v podvečer jak jsem jel Lagunou domů, tak jsem se na to zaměřil - loket mám na loketní opěrce, pravou ruku na volantu. Žádný problém - ruce abnormálně velké nemám a měřím 180cm.
Tys to auto byl vyzkouet, já s tímhle jezdím 8 let, to je trochu rozdíl. A abych držel 3 hodiny v kuse ruce na volantu regulérním způsobem na dálnici, kdy je loketka nejdůležitější je naivní. A ještě mi vysvětli, když máš obě ruce na volatnu v regulérní poloze, tedy máš nejrychlejší možnou reakci, jak to chceš udělat, když máš pravý loket zablokovaný? To se tak trochu vylučuje.
Já to auto nezkoušel, používám ho pravidelně několik let, ale to je jedno, na tom nesejde. Zkrátka jednu ruku mám na třičtvrtě a druhou na čtvrté. Ale já ti rozumím,je to takový můj zlozvyk dán i tím, že na Ostravsku a Karvinsku není takový provoz jako v centru Prahy, tam bych asi takhle nejezdil..
Nejdřív to uvedu na pravou míru - u oktávky držím s pravým loktem na opěrce volant v poloze 4 hodiny, u meganu na volant z opěrky vůbec nedosáhnu. Ale já se nechci hádat, řekl jsem jen svůj názor. Loketní opěrka je věc s výrobní cenou řádově stokorun, a proto je pro mě nepochopitelné, že u některých aut úplně chybí a u jiných má tak mizernou ergonomii. Uznávám, že opěrka v oktávce vypadá oproti designovému skvostu meganu jako přemontovaná ze zubařského křesla, ale v tomto případě to má své opodstatnění.
Já jezdil opakovaně Octu I a často jezdím s tímto řešením v P207 a nevyhovuje mi to, prostě se nemůžu nikdy pohodlně rozvalit... a že já se rozvaluju rád >:D Tím nemyslím jako ležet, naopak, sedím v podstatě v pravém úhlu. Já z loketky na polohu 4 případně 5 došáhnu.
Ono to možná souvisí i s nastavením sedadla a volantu. Já rád sedím výš a volant si k sobě až tak moc nepřitahuju - řídím s mírně pokrčenýma rukama a středně pokrčenýma nohama. Tudíž potřebuju, aby loketní opěrka byla dost vysoko a vpředu.
ani ne. Existuje totiž taxikářský styl řízení, kdy řídíš jen levou opřenou o opěrku ve dveřích a pravá mé volné pole působnosti, klidně může nehybně ležet na loketní opěrce... OK, asi to není nejbezpečnější styl řízení, ale pokud je rovný přehledný úsek, což třeba dálnice je... :-!
třeba lepší jízdní vlastnosti, tedy pokud se bavíme o dřívějších verzích před F..., Po FL1 a po tomto novém FL2 nedokážu posoudit, nejel jsem.
Těmi lepšími jízdními vlastnosti nemyslím jen agilitu, ale především komfort, schopnost odfiltrovat nerovnosti, schopnost oddělit karoserii od práce náprav. Tady Mégane na Golf prostě nestačil a zatímco Golf dokáže "žehlit", Mégane "poskakuje". Bez přímého srovnání to člověk těžko pochopí, když ale v přímém srovnání porovná, pochopí.
- na přelomu roku 2009/2010, kdy jsem auto kupoval, nastupoval G VI. Ve srovnatelné výbavě (a HB vs. kombi) stál o 150 víc. A G VI (G VII je v tomto lepší) byl na tom v rámci komfortu +/- stejně jako Megane. Že je na tom G VII lépe - souhlas, on je taky v rámci těchto věcí nejlepší v C segmentu, o tom žádná. Ps.: Dej si někdy, reálně, D1 s OII nebo s OIII - Mégane v kombíku zde, co do komfortu, zcela jasně vede.
Přesně jedné volby G VI vs. Mégane jsem se účastnil. S cenou bezpochyby souhlas, sekera tam byla. Ale co do komfortu je právě G VI na špici a nebojím se jej označit za lepší než G VII, hlavně při srovnání základních verzí, kdy G VII přišel o víceprvek. Mégane se Golfu VI nevyrovná a rozdíl je opravdu citelně vnímatelný. Rozdíl samozřejmě poznáš na horších cestách, na rovném povrchu není co řešit.
lepší jízdní vlastnosti bych ani neřekl, Golf je hodně měkký, navzdory pověsti o prkenných němcích. Klidně bych si vsadil, že slalom zajedeš rychleji v Mégane. Zásadní rozdíl jsem viděl právě v pohodlí, kdy Mégane nedokázal odfiltrovat nerovnosti a celkově hluk od náprav a vibrace se přenášel u Golfu mnohem méně.
podle mě toho času bylo obojí na 15p, Mégane byl na základních (ale nejsem si jistý, jestli už tam tehdy nedávali náhodou 16p...). Faktem ale je, že Golf by chtěl aspoň ty 16p, 15 jsou hodně měkké a poddajné a přitom zbytečně.
Tehdy byl základ 15 - pak tedy nehodlám dále polemizovat, já měl v rámci těch dvou aut poněkud odlišný pocit.
Nicméně - stále trvám na tom (a dlouhodobě to zde píši), že Golf je objektivně lepším vozem. Jen - subjektivně - ne o tolik lepším, o kolik více stojí. A, po několikaletých zkušenostech, MIII je fakt sympatické auto. Sympatičtější, než se možná na první pohled zdá. Mimochodem, to je přesně to, co mi v tomto testu "po letech" chybělo.
G VI nebyl svého času až tak drahý jak se na první pohled může zdát, cenově dost spadl, tenkrát byl reálný rozdíl někde kolem 80 000,- v porovnatelné výbavě. Jenže když si člověk spočítal POV, PHM atp., pak zjistil, že ten rozdíl se ti na 100 000 km povážlivě zmenšil. A to už víceprvek vzadu, 6kvalt a TSI za to stál i za cenu výměny řetězu.
Ano. Ale to byl rok 2010-2011, nikoli konec 2009, kdy jsem to řešil já. ;-) Tehdy byl základ Golfu atmo 1,4 či 1,6. A tehdy byl reálný rozdíl přes 100, na tom trvám.
OK, máme to tu. Test faceliftovaného Meganu, jež vlastně vyzněl velmi pozitivně.
Jenže - testy v rámci motoristických periodik jsem bral vždy jako "návod" v rámci koupě o nový vůz. A opět se ukazuje povrchnost oněch testů. Kde je zmínka o (například):
1.) O úplně pitomém ostřiku oken, kdy u zadního okna setře stěrač 2x než z trysky vyjde kapalina a i poté (neb kapalina jen "teče", ne pod tlakem ostřikuje) 1/2 zadního okna není setřena. A přední ostřikovače - naprostá zoufalost - každému majiteli Meganu doporučuji okamžitě po koupi vyměnit přívodní hadičky za tenčí, zásah v řádu stovek Kč, a najednou to funguje - to si toho nikdo nevšiml po dvou faceliftech?
2.) Ať řešíme něco pozitivního - naprosto vynikající "nápověda" řazení, která funguje jako by tam byl SW automatické převodovky (tzn. bere v úvahu otáčky motoru, polohu plynu, polohu vozu). Bezzátková nádřž (už bych neměnil). Geniální možnost jak řešit správu "svícení".
3.) Ona nepopsatelná francouzská "lehkost bytí" v rámci ergonomie Meganu - to nikdo nikdy v testu nezmínil - a uznávám, to nesedne každému.
Ne, já, coby uživatel tohoto vozu zjišťuji, že testy jsou poslední dobou naprosto "off-topic" - prostě a jasně, je to pěkné čtení pro "plakáty", ale případný zájemce si musí všechny kandidáty skutečně prolézt. Howgh.
Ad1 - S tím zadbním oknem mi to až tolik nevadí, budiž, dá se to i vyřešit dodatečn, ty ostřikovače jsou průser, hlavně jak srovnám s Lagunou II, která měla výborné ostřikovače. Teď si připadám jako bych se s ostřikovači vrátil zpět do Favoritu. Ty tenčí hadačky.... dej návod jaké a kde to zařídit, hodně bych to ocenil.
Ad2 - souhlas. Jen teda jednu nevýhodu ta zátka nádrže má, blbě se přes ní nalívá aditivum, nutno vyřešit 50 ml stříkačkou
Ad3 - ano, ale upřednsotnil bych rádio nad klimatizací, ale prvda, vše, co se za jízdy ovládá se ovládá pod volantem a v podstatě na rádio nesahám.
1.) Souhlas s tím, že zadní okno se přežít dá. To nic nemění na tom, že je to příšerné. Tenčí hadičky dopředu Ti dají v jakémkoli servisu Renaultu - už to velmi dobře znají ;-)
2.) to nevím, mám benzín ;-)
3.) klimu mám v manuálu. Obecně, dle mnoha diskuzí které jsem četl, mi přijde, že větší problém je s automatickou klimatizací. Nicméně, jak píšeš, na rádio jsem v pozici řidiče skutečně nikdy nesáhl...
4.) Ty výškáče - krytky lze (údajně) velmi lehce vyndat - není to zašroubované či něco podobného. Každopádně - v autorizovaných servisech to už znají a stačí se zeptat, objednat ty repráky a zaplatit cca 600-800. Easy ;-)
1) Budu se muset zeptat jak tam půjdu, jestli s těmi hadičkami mají zkušenosti, ale asi těch na servisu, když jsem si stěžoval, že ostřikovače stojí za prd, tak prodejce tvrdil, že to si zatím nikdo nestěžoval.
3) Já mám automat a nemůžu si ji vynachválit, obzvlášť tři režimy soft/auto/fast jsou výborným řešením. Jiné automaty mě vždy iritovaly masivní snahou měnit rychle foukáním teplotu v autě na požadovanou, tady nechávám soft a je to takové příjemné.
4) Zatím jsem se nad tím nepozastavoval, možná časem. teď postupně na novou malinkatou flasku nahazuji 32 GB hudby a pak uvidím :-)
1.) Prodejce kecá ;-) Je fakt, že v mém servisu jsem byl první, u koho to zkoušeli (já jsem se tu informaci dozvěděl v rámci 100tis testu AutoTipu, či co to bylo za periodikum). Tam měli Scénic a v testu psali že si ty hadičky nechali vyměnit.
Mimochodem - nádržka na kapalinu je v pravo. Proto to napravo, kde je to celkem jedno, ostřikuje celkem dobře a nalevo je to na pendrek - tomu říkám technické řešení. Hadičku od nádrže do pravého ostřikovače jsme nechali původní a mezi pravým a levým ostřikovačem jsme dali tu tenčí. Jde to udělat i doma - netřeba žádného nářadí, hadičky jsou pouze nastrčené. Otázka dvou minut.
V mém servisu mi nedávno říkali, že už to dělali více než 20ti Meganům/Scénicům.
3.) Ono vůbec celá ergonomie Meganu je taková "soft". To se mi moc líbí ;-)
4.) 32 GB, to máš co dělat. Doporučuji jakékoli album zpěvačky "Zaz" - nová E. Piaf. K tomu autu to vyloženě sedne.
1) Obávám se, že výměnu těch hadiček nezvládnu, protože prostorově to je kolem 1,6 dCi značně omezené. Musím to v klidu v garáži prozkoumat. A kde ty hadičky koupit, myslím ty užší?
3) Jo, to máš pravdu. Hned jsem se cítil jako doma, hlavně taková pohoda, co panuje a u mě, na rozdíl od Tebe ( hééč >:-[] >:-[] >:D ) podpořená i pohodou při předjíždění, když je potřeba :-!
4) Díky za tip, teď jsem stáhl soundtrack k filmu Nedotknutelní... zaplňování bude trvat :-)
1.) Mají je v servisech či prodejnách ND (AutoKelly, např.?) . Ale mě to udělali v mém servise zadarmo - byl jsem tam na klasické kontrole, zmínil jsem se a technik to tam tovnou šoupnul. Zkusil bych to taky tak ;-)
Jo a ta hadička je vedená ve víku kufru - takže motor nepřekáží.
2.) Jj, taky bych to tak vyjádřil - jako doma.
Vejtaho :-!
Ne, ale vážně - ono to opravdu není tak špatné. Papírově to má z 0 na 100 za (tuším) 10,8, reálně jsem to dostal na deset. Zrychlení z 80-120 taky OK, jen tam musíš frknout trojku. Smutné je, když je např Civic 1,8 pomalejší - halt dlouhé převody jsou zabiják aut.
3.) Ni zač. Zaz a banánové album od Velvetů, nejlepší songy k řízení ;-)
1) Zkusím, ale místní vesnický prodejce ač snaživý, tak nevím, jestli bude znát. Půjdu tam po novém roce pro poslední detaily po mém drobném výletě mimo vozovku 8-s ..., tak se poptám, stejně už budu pomalu chystat první výměnu oleje.
2) No... já ten motor znám, najezdil jsem na něm asi více než ty ;-) Teď jsem ale s dCi zatím nad míru spokojen :yes:
3) Tak většinou poslouchám sice Radiožurnál, ale občas je třeba taky nálada na něco konkrétního :-)
1.) A kampak jsi se podíval?
A ty hadičky určitě znát bude, to bych se nebál.
2.) Já vím. Jen ten tvůj plnil starší Euro a vím, že o tom mém se tvrdí, že je kvůli emisím přidušený. Mě se nezdá. Ale - samozřejmě je mi jasné, že bys mi to nandal.
3.) Rádia tak nějak nevydýchávám. Radši svoje. Ale až budeš mít těch 32 GB empétrojek, budeš mít vlastně takové vlastní, osobní rádio ;-)
1) To víš, jsem romantik, asfalt mě už nebavil, tak jsem chtěl zkusit, co to umí po trávě... no docela dost, jen nájezdové úuhly nic moc 8-s Nějakých pár plastíků, nic velkého, jen 45t na účet uniquy >:D Člověk se tomu musí zpětně spíše zasmát, hlavně když jsem se dozvěděl, že drtivá většina v tom místě skončí až ve stromech, já jen tráva...
2) Já jej jel i před koupí na Meganu III, který vlastnil prodejce a měl najeto 90t km, takže byl zajetý a přišel mi trochu mdlý, možná to je dáno tím, že je lépe ohlučněný, možná to maskuje... No asi s prstem v nose bych ti ujel, ale vo tom to samozřejmě není ;-)
3) Tak to já si zprávy rád poslechnu, občas i nějaký ten diskusní pořad... Jo, 32 GB jefajn. Koupil jsem si takovou tu mikro USB flashku aby vůbec nekoukal z toho rádia... no a teď jsem si tam chtěl něco přidat a nevím, kde jsem ji dal... tušil jsem, že tak malá flashka se rychle ztratí, ale za dva dny? >:D No snad jsem ji nechal po službě v práci na stole. Inu vše má své + i -.
1.) V tom případě zaplať bůh že to tak dopadlo. Jen chudák Uniqua >:-[]
Mě minulou sobotu vlítnul do pruhu 18ti letej cucák v Méganu I. Přijíždím do Prahy po D1, trojpruh, jedu veprostřed, 130. Zprava se přiřazuje 5 aut (Exit2), klouček jede poslední. Hodí blinkr a okamžitě to švihne do prostředního. Já si vyzkoušel losí test - jen to hvízlo jak jsme se těsně minuli zrcátky. Fuj.
2.) Ujel. Není ;-) A - obecně - na atmo 1,6 v 1,3t těžkém autě to jede (hlavně díky krátkým převodům) fakt hodně slušně. Na tu trojku (která končí v těch 130ti) se skutečně předjíždět v pohodě dá. Velmi, velmi slušný základ.
3.) Aha - a je po soukromém radiu ;-) Jinak přítelkyně se okolo flashek pracovně točí, takže jich máme doma mraky. 32GB, USB 3.0 aktuálně používám. A zatím jsem ji neztratil ;-)
Neuvěřitelné, jak Renault s minimem péče dokáže Mégane udržovat na špici třídy. Tahle generace Méganu je neuvěřitelně nadčasová. Ba co víc - stále je nejen krásná, ale dokonce jedno z nejkrásnějších kombi třídy.
Doslova dumpingové ceny, za které je navíc Mégane v ČR k sehnání, z něj dělají neodolatelnou nabídku pro opravdu svobodně uvažující jedince bez předsudků a firemních mantinelů. Vždyť za podobnou cenu u koncernu koupíte olejožrouta Rapida v základu bez výbavy...
Chyby Méganu? Za mě mi vzadu schází víceprvek a je to pro mě důvod, proč bych byl ochoten zajít ke konkurenci. Konkrétně ke Kii pro Ceed SW. Při pohledu na tohle [odkaz] jen doufám, že víčko nádrže se zamyká s centrálem. No a interiér svým pojetím svým způsobem na špici ztrácí. Golf i Ceed dokáží nabídnout poněkud zajímavější interiér, který řidiče lépe obklopí. Tady je to klasická přístrojovka... Když ale Škoda v současné Octavii nenabízí nic víc a v Evropě to stačí... A pak ta anténa, ta je poněkud de mode 8-s Že to jsou hnidy? Ano, přesně tak.
Jinak je totiž Mégane vynikající. S 1.5 dCi pro mě ztělesňuje dokonalou nabídku pro rodiny v ČR, nebo pro potenciální budoucí otce v ČR. Za tohle Renault zaslouží jen slova chvály. Mégane :yes::yes::yes:
Trošku mě překvapilo to víčko nádrže v mínusech. Znáš nějaké lepší řešení než to, které už víc jak 10 let používá Renault? Neznám nikoho, kdo toto bezvíčkové řešení vyzkoušel a chtěl by se k sundávacím víčkům vrátit zpět.
ne, mě jde o to, aby se to víčko s centrálem zamklo, je tam totiž ten zobáček na vrchním víčku, který obvykle bývá, když se to vrchní víčko nezamyká... Jinak obecně vzato by mi ani to nevadilo. Problém je naše krajina, kde si nikdy nemůžeš být jistý původním stavem automobilu poté, co ho necháš minutu bez dozoru ;-\
a ještě jsem zapomněl zmínit tu scheisse karte [odkaz] 8-s Nově sice může být majitel Mégane utěšen tím, že Octavia se ohyzdností klíčku a jeho plastovostí přiblížila tomuhle bazmeku na vzdálenost korejských ... >:-[]:-!
můžete mi prosím všichni kteří tu handsfree, placatou, vodotěsnou, betelnou kartu velikosti kreditní karty nazýváte scheißse, napsat co vám na ní vadí ? A proč je podle vás horší než ty tlustý bazmeky od konkurence, které vadí v saku, v riflích a v kapse na zadnici, narozdíl od karty renault...
velká - hnusná ? proč ? o proti čemu je velká ? co je špatné na materiálu, z čeho by to mělo být, ze zlata? nespolehlivost karty byla u L II z let 2001-2005, snad se bavíme o současnosti....měl jsi tu dnešní v ruce? u té se o nějaké ohebnosti nedá vůbec mluvit....
Prdlajs, je úplně přesně tak velká jako má kapsa na kožené bundě v kapse u srdce :-! >:D
Měl jsem jednu z prvních vyrovbených karet z Laguny a nikdy jsem ji neohnul tak aby nefungovala... teď ta v Meganu IIi už je hodně hodně bytelná, vydrží tolik, co klíč, uvnitř ten klíč taky je....
Pokud si připlatíš handsfree, tak ne. Přece Renault nebude dávat do základu něco, co se jinde připlácí, nemluvě o tom, že ještě před pár lety Octavka neměla v základnu ani dálkový centrál
1.) ano, jedno z nekrásnějších kombi třídy. A, až na drobné mouchy, funguje ;-)
2.) ta cena je dnes (po vypuštění základní 1,6 a zlevnění, resp. posunu TCe) užasná. Přesd nedávnem platilo - kupujte Megane se základní atmo 1,6 nebo nejvyšší verze (GT 220). Dnes platí - kupujte s 1,2 TCe ve výbavě ZEN.
3.) jsem poměrně svižný řidič. Víceprvek přesto nechybí (tzn. stále jsem v těch 95%, kteří to nepoznají ;-) )
4.) Víčko nádrže se (samozřejmě) zavírá s centrálem.
Za ty téměř čtyři roky jsem s nezavřeným víčkem odjel jednou od benzínky - auto to hlásí v rámci systému hlídání zavřených dveří (tzn. hlídá 5 dveří, kapotu a víčko nádrže - super)
5.) Ono "obklopení" je dle mého názoru otázkou přístupu k celkovénu pojetí interiéru. V OII se mé pravé koleno poměrně nepříjemně opíralo o nějakou hranu palubky (rádio?). V Méganu je moje pravé koleno 12 cm (kdysi jsem to ze srandy měřil) od středového tunelu. Já osobně ony "vzdušné" interiéry oceňuji, zejména v autech, která nejsou MPV.
A ano, anténa je "de mode". Mimochodem, už mám jinou (neorigo), ale od té doby mám super příjem - tímto zdravím Ronaulta ;-)
ad 3) víceprvek ti neschází, protože nemáš srovnání. V tom je celé kouzlo dostatečnosti toho řešení. Jinak pokud ani pak nepoznáš rozdíl, pak jsi buď blondýna nebo letadlo >:D
ad 4) ok, to jsem chtěl vědět. No supr - do prvních problémů s elektroinstalací a čidly :-!
ad 5) 100% souhlas co se místa na pravou nohu týká. Jinak ale považuji za lepší pojetí Golfu nebo Ceedu.
3.) Srovnání mám. Ostatně - mám i auto na "víkendy". Má multilink, 4*4 a spoustu, spoustu koníků navíc. Je široké, na GT celkem dlouhé, a placaté. ;-)
Tak nevím - blondýna, nebo letadlo ;-)
4.) Není zač, rádo se stalo ;-)
5.) Věc názoru - plně chápu a toleruji. Já si myslím opak, mě osobně pojetí "kokpit pro posádku" vs. "kokpit pro řidiče" vyhovuje více.
Jel jsem Kiu Ceed I a ta měla multilink... a byla horší než drtivá vvětšina vlečných náprav. A zkus třeba hondí vlečku z nového Civicu nebo 308 ať víš, co vlečka umí... a megane ji má více než dostatečnou na kombi nižší střední.
4) 350t Laguna II r.v. 2001 a všechna čidla dveří včetně víčka nádrže fungovalo.
Ceed I nemá smysl vůbec řešit. To už je skoro totéž jak napsat že Renault je nespolehlivý...
Právě že s Mégane III jsem jel a měl možnost skoro přímo porovnat. Nebudu tu tvrdit, že vlečka vzadu je průser - není, když se dobře udělá. Ale dobrý multilink je prostě "o level výš" a když (dokud) budu mít možnost volby dobrá vlečka x dobrý multilink, bude pro mě multilink dost podstatný argument v rozhodování. Nejde mi o ten multilink, jde mi o to pohodlí.
No jo - a o to podle mě primárně jde - bavíme se o C segmentu. I VW od multilinku ustupuje. Já tvrdím, že multilink je u "masovky" nižší střední o hmotnosti hodně pod 1,5t a výkonu hodně pod 150 hp naprosto zbytečný. Notabene vlečka má i své výhody - větší a pravidelnější zavazadelník. A faktem prostě je, že se svým autem jezdím pravidelně po německých dálnicích 160-170 km/h a to auto prostě drží :-!
A ano, je tam vliv ESP, vím.
Na druhou stranu - u D segmentu bych absenci multilinku (či jiného srovnatelného technického řešení - viz. Laguna 4 motion) coby zákazník netoleroval.
Ale "pohodlí"? Vlečka jde nastavit buď dobře (pokud to fakt umíš, není to sranda) na pohodlí (klidně ten Megane III) nebo na "závoďák" (Civic TypeR, Megane RS). Nejde to na obojí (GVII s multilinkem). Jde o kombinaci těchto vlastností, to umí dobře pouze (správně) odleděný multilink.
Asi jsi chtěl napsat 4control (pokud si dobře pamatuji). Nicméně řízení všech kol má jinou funkci než zavěšení. Chápu, že na dálnici přidá na stabilitě, ale i tak.
Že má poněkud jinou funkci než zavěšení vím. To nic nemění na faktu, že Laguna s vlečkou a 4control prostě jezdí tak dobře, že multilink netřeba. Proto jsem to napsal - je jedno jak toho technicky dosáhneš, jde o to, jaký je výsledek. Laguna bez 4control by multilink potřebovala jak pejsek drbání ;-)
Čistě z technického hlediska mi pak ale přijde, že trik není v samotném 4control, ale v jiném naladění podvozku. Přijde mi jen zvláštní tohle vylepšení připisovat systému řízení všech kol. A vůbec, jak to tam vypadá? Protože řídící tyč by normálně byla další rameno (a někde tak stávající rameno nahrazuje; jestli všude, nevím, všechny systémy jsem neviděl). Je tedy možné, že tenhle systém prakticky přidal další rameno a auto tak nemá klasickou "vlečku".
Tady s tebou ale vůbec nesouhlasím. Řeči o větším a skladnějším zavazadelníku s vlečkou vzadu jsou jen ubohou povídačkou od pípy. Nebo on se nějak liší zavazadelník Octavie III s torzkou a multilinkem?
O tom, že auto "drží", o tom vůbe multilink není. Jedinou výhodou vlečky je její "nesmrtelnost" a řekněme větší odolnost. Jiná výhoda tam není.
Multilink je prostorově náročnější řešení. Žádná povídačka od pípy. A k tvému příkladu - vážně si myslíš, že by Škodovka, či jakákoli jiná automobilka, měnila konstrukci aby měla levnější verze rozměrnější zavazadelník? 8-s;-)
A o tom držení - špatně jsi mě pochopil - tvrdím, že dobře naladěný multilink umožňuje kombinaci komfortu a výborných jízdních vlastností (Golf, Focus), kdežto u vlečky jedno vylučuje druhé - buď mám komfort, ale na okresce mi duo Golf, Focus ukáže záda (Megane), nebo se za nimi udržím, ale vytřese to ze mě duši (Civic, Golf s vlečkou). Neber to prosím úplně doslova (kdo by se udržel a kdo ne, atd.), ale v principu tomu tak je. No a jelikož ty jízdní vlastnosti na hraně 95% řidičů nedocení, včetně mě, kdežto po D1 jel každý, mé preference jsou jasné - 1multilink, 2 komfortně naladěná vlečka, 3 tvrdá uskákaná koza. A nakonec - dlouhodobě tvrdím, že v rámci C segmentu vlečka postačuje, zatímco v D segmentu je její absence ostudná. Toť jen a pouze můj názor. Ostatně - kolik reálně bude stát nejlevnější Golf Variant s multilinkem? Takže vlasně reálně zůstává Focus a - tramtadadá - korejci. Svět se zbláznil :-)
Multilink mají i silnější verze Aurisu. Pokud jde o Golf, mezi 77 kW 1,2 a 90 kW 1,4 je rozdíl 20 tisíc (přitom mezi 63 a 77 je 24). Pokud někdo multilink chce, není to takový problém.
Octavia I neměla multilink. Octavia II přišla s multilinkem (a tedy podle tebe prostorově náročnějším řešením) a zmenšil se objem? Ne, naopak se mírně zvětšil... Octavia III nemá rozdíl v objemu ať tam je vlečka nebo multilink. Alhambra/Sharan nemá problém s multilinkem mít nízké dno zavazadelníku vč. sklopitelných sedadel...
Jinak řečeno - z hlediska objemu je úplně jedno, jestli je vzadu multilink nebo vlečka, rozdíl je jen teorií, která se do praxe nikdy měřitelně nepromítla. Shrnuto - i s multilinkem není sebemenší problém s objemem zavazadelníku. Proto řeči o teoreticky prostorově úspornější vlečce zcela pozbývají významu :-!
Jinak Golf Variant s víceprvkem vzadu bude levnější než Octavia Combi s vlečkou, tolik k ceně a cenové nedostupnosti víceprvku vzadu v segmentu C...
Prostě multilink je prostorově náročnější, to je prostě dané a je to tak.To co ty řešiš má jiné důvody.Velký kufr jde udělat s oběma řešeníma, v tom máš pravdu..... a třeba u Civiku 8G, tam by se víceprvek fakt nevešel, pravda třeba by to vymyslet šlo.....je to pak jen otázka peněz, nákladů na výrobu auta.
neviem co sa ti nepacilo na ceede a jeho zadnej naprave, to ze bola horsia ako drviva vacsina zadnych naprav je hlupost... na ceede ta naprava funguje dobre, nevravim, ze najlepsie a to iste plati aj pre 1 generaciu ceedu na ktorej pravidelne jazdim
je ticha a tlmenie nerovnosti je zhodne z predkom, /co je pochvala/ ja osobne vidim problem v tom, ze nema talent ... je taka nemasna neslana, nevie auto stocit to obluku ani pomahat vykruzovat mensie polomery, neda sa pomocou nej auto riadit plynom proste si len ide stale to svoje...v tomto vyvaju aj niektore vlecky lepsie hlavne tie renaultacke, vedia byt hravejsie a zabavnejsie, ale to nie je jedina vlastnost na ktoru sa da pozerat a vacsina vleciek je nudnych /PSA/
na zvlnenej ceste si nevedia moc rady obe napravy na ceede, trocha stracaju prehlad a prilnavost... nie ani tak na rozbitej ceste s dierami ale na zvlnenej
Mluvím jen i Ceedu I generace, kde multilink obzvlášť na příčných nerovnestech tluče a bouchá dost nechutně. Pro srovnání, jak to může fungovat s multilinkem i dobře použij Ceeda II. Tohle porovnání jsem provedl hned po sobě, protože jsem krátce zvažoval poslední kusy Ceeda I a II už byl na prodejně taky...
to nie je otazka multilinku, ceed 1 je ladeny dost tvrdo, prknovite, pruziny aj tlmice su dost tuhe, na druhej strane sa vobec nanaklana a nenecha sa rozhadzat do plavania v ziadnej situacii... to plati aj na prednu aj zadnu napravu, alebo chces tvrdit, ze predna naprava tlmi ukazkovo zatial co zadok nie? hlupost na ceede 1 tlmia obe napravy rovnako a keby ta zadna to robi horsie tak potom to mozes pripisat multilinku
vlecka to moze tlmit dobre, ale bude musiet mat makksi setup ci uz v ulozeniach, alebo tlmic-pruzina... z toho zas vyplyvaju nevyhody vo vlneni napravy a uskakovani vlecky do bokov... vlecna naprava totizto nema priecnu stabilizaciu tu tvoria iba tlmice co je krajne nevyhodne, multilink ma priecne aj pozdlzne ramena, tak mu to nehrozi, vlecka ma len pozdlzne vlecne ramena spojene s torzkou
Píšu o autu jako celku, pokud je naladěno na nepohodlno, sice může držet stopu jak islámosta víry, ale pro běžné ježdění je to kostitřas, tak je multilink k ničemu, viz Ceed I. prostě typický příklad, že když se ladí blbě ani multilink nepomůže.
az take zle to nie je, je to otazka preferencii, starsie audi A6 horsie a hlasnejsie tlmili nerovnosti a pozastavoval sa niekto kto na nich jazdil nad tym ? pri tom je to auto co by malo v tomto smere vynikat
Já tito popíšu asi takhle. Od kombíku kompaktní třídy řekněme s průměrně výkonným motorem (tzn. do nějakých 120 kW) čekám především pohodlné svezení a jistotu v krizových situacích. Dobře nalazený multilink vzadu (Golf VI, Focus, Ceed II) dává možnost dát dohromady i jistotu na nerovnestech v situacích, kdy už vležka nestíhá bez toho aniž by trpěl komfort. V tom vidím smysl mít u takového auta multilink. Když ale Ceed má multilink a na tramvajovém pásu se snaží ze mě vymlátit duši a na výmolech poskakuje a bouchá jak obyčejná vlečka, tak k čemu tam ten multilink je? K ničemu. To podvozek posledního Civicu nebo Astry dokazuje výborné naladění.
A ještě jednou, s kombíkem nižší střední do 120 kW chci hlavně pohodlí a klid.
Jen tak ze zvědavosti, jaká sedadla má Zen? Vím, že před faceliftem bylo k dispozici vícero sedadel. Jen český ceník trochu prosekali. Němci mají pořád Dynamique, GTline i Bose.
Tak to jsi mě dostal. Nebylo to spíše o opěrkách hlavy? Nižší verze měly klasickou, vyšší takovou tu rozevírací. Ale protože s ní byly problémy (po čase nedržela požadovanou polohu), v rámci prvního faceliftu ji vynechali. Jiné sedačky má RS, jinak skutečně nevím.
GT myslím mělo jiné. Ronault by měl vědět přesněji. Na Mégane nejsem expert, ale pamatuji si, že si nějaké "příplatkové" vychvaloval (bohužel jsem detaily už pozapomněl :-) ).
Nevím jestli byly "příplatkové, ale na českém trhu bohužel ony výborné rozevírací hlavové opěrky nebyly nyní k mání, jestli nejsou u Privilege nevím, protože ta se k nám teď nedovážela a nedováží ani po faceliftu.
Ono totiž ty opěrky byly zdaleka nejčastějším důvodem k reklamaci. Říkal to můj servisní technik - jakmile byl řidič zvyklý si o ně opírat hlavu, vydržely +/- rok.
Myslím, že šlo o celá sedadla. A výbavu GT. Ale možná mě klame paměť. Asi lze předpokládat, že Zen nebude mít nic extra.
"příplatkové" bylo ve smyslu jiné, než základní. Za vyšší stupně výbavy se také připlácí. Uvozovky proto, že stupeň výbavy normálně nepovažuji za příplatek.
Díval jsem se do katalogu a v ZEN jsem vyfocená stejná sedadla včetně tkaniny jako byla před faceliftem v Dynamique, takže nijak Extra. Ty, co myslíš ty, jsou podle mě z výbavy GT.
Mě víceprvek vzadu neschází, vůbec. Je to kombi nižší střední, nebouchá, netluče, lůepší než Octavia III liftback to pořád je.
Víčko se samozřejmě zamyká s centrálem, od roku 2001 u Renaultu běžná záležitost... uč se konkurence.
1,5 dCi je povedený, po letech vypilovaný, to bezpochyb, občas přemýšlím, jestli jsem neměl zůstat u něj, ale to není stížnost, každý koník navíc je plus :-)
Krmím je pouze prémiovým krmením, proto jezdí tak s Vervou :-!
Ad ještě k podvozku. Tam nemohu trochu souhlasit s redakcí, která píše, že není moc nedotáčivý, já mám naopak pocit, že docela je. Možná je to tím, že jsem přelezl ze stejně těžkého auta s podobnými vlastnostmi, ale s lehčím motorem vpředu a to bylo více neutrální a teď přecejen očekávám podobné chování... těžko říct.
Divil by ses, ale dovezlo se jich tu opravdu hodně, v podstatě to je asi nejfrekventovanější benzín v nabídce bazazů.
Ano, na motoru se nemělo co pokazit a kdyby bývalý majitel (otec) dbal na správnou výměnu rozvodů a nevěřil tachometru z bazaru, tak by motor těch 350t km zvládl jen na výměně oleje, filtrů, rozvodů a svíček... dokonce i ty cívky to zvládly bez ztráty kytičky... a to vše na LPG.
Však čti pořádně, 1,6 16V byla podle mne nejdováženější benzínový motor, nafťáků se dotáhlo určitě více.
Nikde nepíšu, že šla pryč kvůli motoru, ta epizoda se stala v průběhu užívání, opravil se, v podstatě 12 ze 16 ventilů ohnutých, plus to pak s odstupem odnesla i váčková hřídel. Motor pohodově šlapal i při prodeji, byl výborný. Šla pryč, protože už na ní nebyl takový spoleh a taky jsem chtěl něco nového abych si trochu udělal v životě radost :-) Jo, Laguna II byla krásná, o tom žádná... a měla i jiné přednosti, to je ale na dlouho. Budu muset dopsat konečně recenzi.
Ok, to asi ano, ono benzin do střední koupí málokdo a když už, obvykle je to ten základ. Dotažených Passatů s 1.6 bylo taky dost, ač se to nezdálo. V Německu to zřejmě kupovali důchodci...
S tym 1.5 Dci by som si nebol taky isty... vypilovany je to doslova, ale problemy s nadmernym opotrebovanim nepotesia - mechanickym, myslis si, ze to renault riesil ked sa jedna o vozy nad 150 tisic km ?
common rail vstreky aj cerpadla sa menili pocas jeho zivota viac krat, mozna tie posledne su uz lepsi kompromis... ale kto vie ?
Common rail je common rail, ale jezdí mnoho 1,5 dCi s 350t km, které neměly ani jeden problém krom pravidelných prohlídek. Platí pravidlo, že lépe na tom jsou slabší verze. Stačí se poptat v orig- serviseech kde chodí nestočená auta.
No to by som sa pozrel kolko 1,5 dci sa dozilo 350k, nehnevaj sa, ale poznam ich dost a aj servisy, len si dobre posviet na Kangoo , tam tie 1,5ky maju mechanicke opotrebovanie po 200k a docela vyrazne... kompresia, spotreba oleja... Kangoo mali kratsie prevodovky a po dialnici chodili bezne okolo 3000-3500ot a tie 1,5ky to moc nezvladali v dlhsich najazdoch
niekto kto to ma na mezdimesto a chodi okolo 2000ot tomu to moze vydrzat, ale to vydrzi kazdy agregat pri takom vyuzivani
nie, tu som to necital, je jasne ze kangoo ma kratke prevodovky aj na 1.5 dci, moji kamarati maju autoservis kde 1,5 dci riesia docela casto, je pravda ze najcastejsie to je commonrail, ale slaba kompresia a spotreba oleja sa vo vacsej alebo mensej miere prejavuju po 200k u vacsiny
tak kazdy ma nejake skusenosti, pokial sa pohybujes v kruhu servisov tak ti stacia poznatky z nich a aj ine skusenosti ludi... ty mas ake vedomosti ? mas doma jednu 1,5 dci so 80tis km a ides tu nieco pisat o spolahlivosti ?
Teď jsem jel v Laguně II 2,0 dCi s 360t km, sloužilo jako náhradní vozidlo, vozidlo půjčovny a teď jej používají jako "holku pro všechno" servisáci. Dle tvrzení hlavního technika je na motoru vše původní a to s autem nebylo nijak zacházeno v rukavičkách. Stejně tak k nim jezdí na servis 1,5 dCi s podobným nájezdem a nemají potíže. Pokud jsou tebou jmenované potíže, týkají se jen silnějších verzí a vždy jen u těch, co měnili olej po 30t km.
2,0 Dci je trvacnejsia bez debaty, pokial sluzi CR a turbo tak mechanika samotna je schopna... co sa tyka 1,5 dci urcite to ma s tym co si napisal velky suvis, 30tis km na dieslak je sialene...vlastne aj na benzinak , tie silnejsie 1,5 dci podla vsetkeho nemali moc zmien oproti slabsim... ale to je iba domnienka nie fakt
Ten větší výkon a kroutící moment měl vliv právě na ty tebou popisované choulostivé součástky. Slabší verze má taky turbo bez variabilních lopatek, další plus.
nj z toho dovodu mali byt 1.5 lepsie dimenzovane pre vyssie vykony ako to bolo u 1,9 tdi... pod tym istym oznacenim sa skryval velky pocet variantov na zaklade vykonu a emsii a tym nemyslim len rozdiel medzi rotačkou a PD... aj na rovnako vykonnych motoroch boli rozne varianty lisiace sa piestami klukovkou a podobne...
Já bych to neviděl s těma 1.5kama tak špatně, sám jí mám a naprostá spokojenost, a určitě je lepší než 2.0 tdi, nejsou to srovnatelné motory ale kvalitou a spolehlivostí 1.5ka vede. A že nemaj při více km kompresi a že žerou olej? To může bejt vada konkrétního kusu. Pro srovnání 1.6tdi v oktávce nám žralo 1l oleje na 2000km, což je dost. Kdyby se ten motor sral tak ho nedávaj do tolika modelů a hlavně do tolika generací jednotlivých modelů. 1.5dci 78kw :yes: Toť za mě.
Tchán si chtěl koupit nové auto, za svůj Modus. Unáhlil se a koupil slabý motor, přestal mu stačit. Chtěl si pořídit Megana, chtěl, abych se šel podívat s ním. Tak jsme vyrazili
k Renaultům. Zvenku se mi ty auta líbily, pak jsem si sednul dovnitř, a měl jsem jasno.
Ve všech autech na showroomu byl neuvěřitelný smrad. Ty auta smrděly, lacinými čínskými plasty. Jedno vedle druhého. Tak jsme šli k Fordům, vybral si Focuse a dneska
je spokojenej.
když už, tak tureckej >:D >:-[] Čínskej smrad bude co nevidět v Schade až se nějaký ekonom podívá na náklady a zjistí, že levněji vyjde objednat 1 Maersk z Číny. Navíc mu možná Zeman prokope kanál Mladá Boleslav - Černé moře >:-[]
Skvělé parametry výběru, gratuluji! A jsem rád, že lidi vybírají vozy jako odborníci >:D A zkoušeli jste ještě jinej autosalon? Třeba si v tom prvním někdo (že by Áda?) z Renaultu stříknul do kalhot... >:-[]
Tchán moc auta neřeší, nemá na ně příliš vysoké nároky. Každopádně, že s Focusem nemůžeš šlápnout vedle je ale fakt, na kterém se shodne většina odborníků...
...jeden model faceliftom sprznia, druhý priblížia k dokonalosti...
Akoby to ani nebol autá jednej značky. (Píšem len o dizajne, nie o iných parametroch a vlastnostiach.)
To zas nie, príliš by predbehol dobu, a zas by nebolo dobre. Je to dobre ako to je.
Som zvedavý na ďalšiu generáciu. O čo vydarenejší model, o to ťažšia práca pri vývoji nástupcu.
Konečně pořádné slovo! Rendlík si na nic nehraje. Všichni dobře vědí, co je zač. Pokud mi zbyde trochu času, zajdu k rendlíkům a jednoho megera si projezdím. Potom tady napíšu první dojmy ;-)
´´Na mysli máme systém stop-start samočinně vypínající motor, olejové čerpadlo s variabilním průtokem, fi ltr pevných částic umístěný blíž turbu, efektivnější nízkotlaký EGR okruh nebo inteligentní dobíjení ----------- Ač se to tedy na první pohled nezdá, můžeme mluvit o novém agregátu´´
vsak hej... no v tomto pripade si aj vymenovali, ktore komponenty podla nich robia novy agregat... chvala bohu, ze autori zo sveta motorov nepracuju niekde vo vyvoji, lebo 1,2 TSI by este vychadzala zo Š120 ...taky by to byl uplne novej agregat
Hádáš se tady o to, jestli novináři v textu použili slovo "nový", přitom v testu je jasně vyjmenované, co je na motoru nového a co zůstalo stejné, tekže jestli je nový nebo není je jen slovíčkaření. Ano, pokud by uvedli, že je nový a nenapsali tyto detaily, byl by důvod ke kritice, jinak je to v tvém případě hnipišství.
Já se neztotožňuju ani nejsem proti tomu, co napsali. Pokud to upřesnili, co je nové, takl je to napsáno správně bez jediné chyby. Jestli tobě příjde pojem "nový" nepřesný nebo ne nemění nic na faktickém znění textu testu a je to jen spíše důkaz toho, že nevíš, co si už vymyslet k řešení.
V tom motoru je těch změn více - za celou dobu co se agregáty 1,5dCi montují už mají několikátou generaci, ač je to stále označováno stejně. Např. Motor 1,5dCi 81 kW nemusí být stejný v Laguně, Meganu či Kangoo vyrobených jen pár let od sebe.
A takový Energy 1,5 dCi a 1,5dCi ve verzi 81 kW jsou docela rozdílné motory...
Otázkou je, v čem se liší a co se dá označit jako nový motor.
Řekl bych, že základní konstrukce toho motoru se za 11 let výroba nezměnila a spíše se ladily detaily a odstraňovaly chyby. Některé slabiny prý Renault z toho motoru neodstranil dodnes.
Stop-start, efektivnější EGR nebo jinak umístěný filtr pevných částic nepovažuju za nový motor. To bych taky mohl říct, že dvoulitr ve Fabii je nový, protože oproti verzi z 80. let přidali druhý katalyzátor a druhou lambda sondu.
Podlé tvé logiky jsou všechny motory pořád stejné. Pokud jsou pro tebe naftové čerpadlo, raily, olejové čerpadlo, EGR, FAP, alternátor, start-stop, tepelný managment prkotiny, tak to asi s tebou nemá cenu řešit. A samozřejmě i ostatní části motoru prošly množstvím úprav. jen to pořád jezdí na naftu. A ještě mě můžeš poučit, jaké problémy ještě u toho motoru Renault dodnes neodstranil.
Ale to su prkotiny, tie novy motor neurobia...mas vobec ponatie co znamena veta - zcela novy agregat ?
zcela nova konstrukcia znamena blok, kluka, piesty, kruzky, rozvody, velkost ventilov, iny zdvihxvrtanie, ulozenie motora, mozno znizenie hmotnosti... toto je zcela novy agregat
pokial zmenis olejove cerpadlo a vsetky externe komponenty, altik, klima, katalyzator, turbo , cerpadlo , trisky to zcela novy agregat nikdy nebude... to treba taketo veci rozoberat, fakt ?
ja teda netvrdim, ze 1,5 dci sa nelisili, naozaj nemam informaciu ci sa menili, alebo nie, je to kludne mozne, ze nejazdi rovnaky zaklad s 51kw prvych verzi s 81kw verziami to je pochopitelne... takze zmeny a dimenzovanie motora sa mohli odohravat, ale moj povodny topic bol o niecom inom, o tom co napisal autor a podla coho ho vyhlasil za zcela novy agregat - to je proste kravina
Za nový motor považuju třeba přechod PD -> Common-rail, nikoliv však situaci, kdy se Common-rail od jednoho výrobce nahradí Common-railem od druhého.
Za základ motoru považuju konstrukci bloku (materiály, rozměry, počty válců, ...), konstrukci hlavy (materiál, počet ventilů, ...), rozvodový mechanismus a princip přípravy směsi u zážehového motoru resp. typ vstřikování u dieselu.
Četl jsem něco o problémech s vyosením něčeho (už si to přesně nepatatuju), co způsobuje spadnutí rozvodů a potkání motoru. A i přes proklamované úpravy se renaultí diesely prý stále dokážou zadřít.
Preco to nenapisal autor ? ja som poukazoval na presne zmiene fakty o cerpadle,altiku, fap a podobne... to urcite novy agregat nerobi, keby napisali napr ina klukovka, rozvody, alebo ja neviem piesty, turbo atd... ale to co uviedli to su kozmeticke upravy periferii v okoli agregatu
Ono to už trvá nejakú dobu. Asi odvtedy ako "zapadol" do kolektívu redaktorov ACZ. Ten bulvár ho skazil. Niektoré jeho vyjadrenia mi prídu až odporné... ;-\
Mne sa to auto tiez nepaci, ten predok aj zadok je fakt divny, ja by si to tiez kvoli dizajnu nekupil... na druhej strane je originalny a ide si svojou cestou a za to ma u mna + a ked sa niekomu paci, necudujem sa mu...
megan po svojej 1vej generacii zacal ist cestou bud sa ti paci alebo nie,... i ked 2ka kombi vyzera velmi dobre do dnes
Ty človeče, nebolia ťa ústa, poprípade prsty, resp. nevŕzga ti klávesnica? Aký ty dokážeš produkovať slovný a intelektuálny odpad, to je neskutočné. :no::no::no:
Ty jsi si jistý svou úrovní IQ, příteli? Já myslím, že by si jí neměl být nikdo jistý - nebo se tu projevuje dogma racionality a mentálního vězení, v němž tekoucí facelift nemá jedinou šanci?... škatulky a členění života do kategorií je legrační potrhlost, včetně IQ... inu, zdravím z rakouského Brna.
Tak a teď si k tý Octavii přihoď tu výbavu, co je v Meganovi... Navigace (R-Link), handsfree karta, couvací kamera... A kde že najednou jsme? A větší kufr moc bodů neuhraje... Megane zas má (i po šesti letech života) o 17 mm větší rozvor, 5 let záruka... Holt každej má jiný klady...
Práve preto - do Octávky si ju nevezmeš, lebo za tie prachy to do toho auta proste nestojí. Za rovnaké (alebo menšie) prachy to u Renaultu dostaneš, plus pár ďalších navyše. Navigácia u mňa pri výbere auta rolu hrala, a myslím, že aj ďalšie prvky výbavy majú svoju váhu pri rozhodovaní sa. Inak by bolo zbytočné ich ponúkať, nie?
Aha, takže srovnáváme dvě auta. Jedno plně vybavený, druhý holátko. A vlastně ta výbava nehraje roli. >:D Dobrý. No jo, ona je to vlastně škodovka, a ta třeba tu kameru nenabízí vůbec. OK. ;-)
Podle prodejů u nás to roli nehraje. Octávia s výbavou se dá novinářům a lidi si pak kupují Octávku chválenou za možnost výbavy, dobrou navigaci,asistenční systémy,....Jen to mají bez té výbavy. :-)
A odhlédnu-li od kamery, tak to jsi vybíral mezi Octavií Combi a C4 Picassem?? To bych opravdu chtěl vidět ... >:-[] Buď chci MPV nebo Combi, nebo nevím co vlastně chci :-!
Tak jsem očihnul ceny a dobrý.Za tuhle cenu je tohle auto rozhodně ve většině výběru kupců této třídy.Cenově fakt slušné a rozhodně ačkoli zdejší Renault´aci budou "koktat že ne" cenově "podbízivé".To není kritika, to je pochvala.Já bych osobně asi vybral něco jiného, protože mě tlučení při přejezdů nerovností extrémně vadí,Taky daň za torzku a zároveň rozumné jízdní vlastnosti by mě asi vadila, když některá konkurence je lepší.Ale já jsem v tomto extremní, takže někomu to vůbec nemusí vadit.Jinak jde udělat torzka bez tlučení, viz Golf a nebo s tlučením viz OIII.Prostě to jde i když vždy je něco za něco.Já preferuji pohodlí a ticho.Raději uberu s řidičských vlastností, které jsou spiše někdy na škodu a při delších jízdách spíše otravují.Za mě Renaultu za poměr cena výkon pochvala. :yes:
to auto je výborné i bez pohledu na cenovou atraktivitu. Dumpingová cena je jen bonus českých reálií, kdy české hospody stále žijí legendami o TDI a nespolehlivých francouzech a nekvalitních korejcích >:D
Více dotáhl s kvalitou? THP jsou tou kvalitou opravdu pověstné stejně jako TSI >:-[] Navíc ani nová generace turbobenzinů zatím příliš nepřesvědčila, sladění s převodovkou je ... chabé. Obdobu DSGčka u PSA nemají...
Renault? Skvělý 1.6 dCi, skvělý 1.5 dCi, skvělý 1.2 TCe, dříve i 1.4 TCe, výborný 6kvalt, skvělé RS verze (ok, zde trochu vyměkli), povedený 4Control... Renault sice nemá tak širokou nabídku jak VW, ale troufám si tvrdit, že to málo co dělá, se mu povedlo dotáhnout dál než koncernu VW. Tím jsem chtěl říct, že PSA je na tom hůř než Renault :-!
naftaky - 1.6 dci, 1.5dci vs. 2.0 a 1.6hdi . U benzinakov to u PSA skripe, paradoxne 1.2 tce ma v megane horsie zrychlenie 0-100 ako archaicka 1,6 so sestkvaltom ;-) .
Pak se ale sluší ještě dodat, že Renault má i 2,0 dCi v několika výkonových verzích... A ta 1,2 TCe už má taky dva výkony, a těch 97kW vypadá slušně. Jsem zvědavej. A komu stačí málo, je tady 0,9 TCe.
Motorová paleta v Renaultu, to nejsou jen Čechy a Morava... Nedávno jsem koukal, co všechno Renault nabízí ve F, D a jinde po Evropě. Ale i v tom osekanym výběru si vybere skoro každej. Ale je mi jasný, že i PSA nabízí hodně. Jen ten Renault je ve vývoji a spolehlivosti motorů o krok dále.
ale jistě, C4 Picasso je bezpochyby modernější než než Scénic, na svěžesti designu a materiálech je to podle mě hodně znát, což o to. Ale MPV ponechme stranou a co pak?
Renault má mnohem zajímavější nabídku jako celek. Proti 1.2 TCe (zatím) PSA stále nic nemá, 1.6 THP byly problémové, nyní jsou špatně sladěné s převodovkou, P308 SW zatím v nedohlednu, ... Nabídka je prostě hodně děravá.
A Renault? Od doby nápravy průseru v Laguně II a Mégane II to jsou naprosto bezproblémové auta. TCe ani jejich dCi neměly žádný průser, bezpečnost modelů bez přešlapu, antikorozní ochrana stále skvělá, výbava výborná...
BTW stát před volbou Scénic (Grand) vs. C4 Picasso (Grand), rozhodl bych se zřejmě též pro PSA. Tedy vlastně v kategorii C-MPV se bavím o TOP2 ;-)
tá 1,6 vzsokú aspotrebu nemá (vyskúšaný scenic), ale u PSA máš dvojliter, ktorý je výrazne užívateľsky príjemnejší (nemá turbodieru ako tá 1,6 dci) a spotrebu máš plus mínus rovnakú. K tomu naviac pridáva súčasné picasso nakladaciu hranu kufra zarovno s podlahou, čo scenic nedokáže
Jsi si tou nakládací hranou jistý?
na jiných trzích je k mání 2,0 dCi, u nás bohužel ne. Výkonově je ta 1,6 dCi srovnatelná s 2,0 HDi, má sice větší turbodíru, ale zase je tižšší a třeba máš i menší povinné ručení... ale pravda, dvoulitr je dvoulitr.
tou nakladaciou hranou som si istý, mal som scenica pár dní a vzhľadom ku kategórii mpv je tá hrana trochu sklamaním ;-) . Na papiery sú tie motory porovnateľné, v reálnom živote ani moc nie. Ak si skúšal ten motor v Albertovi, tak si nejaku turbodieru postrehol len tak okrajovo, v scenicu je rozdiel o dosť vačší (ťažšie auto, horšia aerodynamika). Tižší istotne nie je. Povinné ručenie - neviem ako v cz ,ale u nás je podstatný skôr výkon, objem veľký vplyv na cenu nemá ;-) . Medzi 1,6 je to král, na dvojlitre skrátka nemá.
Pro Scénica zase mluví, že jde o jedno z nejlépe zpracovaných a nejspolehlivějších aut. Můžeš se podívat na statistiky a testy z Německa, Británie, Německa i od nás. Zatímco Scénic po 100 000 skoro nejevil známky opotřebení, tak P5008 už se pomalu rozpadal. Nic tě nebude tolik štvát jako vrzající a skřípající prémiový plast. :-)
ADAC, německé STK DEKRA, francouzské STK, britské statistiky,... nejsou založené na výsledku jednoho auta ty komiku. :-) Ty statistiky po 100 000 km jsou už jen třešničkou na dortu potvrzujících tyto statistiky.
Když už jseš u těch displejů, tak jsem sem nedávno dával odkaz na test palubních systémů a můžeš hádat, kdo vyhrál a kdo byl poslední. První byl Renault s R-linkem a poslední Citroen. Na dalších místech byly systémy os Audi, Mercedesu, BMW, Toyoty a Opelu. Tím se jen ukázalo, že PSA vše děla jen na pohled a na první efekt. S funkčností si už tolik starostí nedělá. Ono je to také o dost náročnější někam nacpat prémiový plast nebo dva displeje než udělat pořádné převodovky nebo auto, který nebude za pár let rozvrzaný a rozklepaný povoz. A to raději nebudu řešit životnost a kvalitu zpracování po pár letech. Tam teprve nastává rozdíl mezi Renaultem a PSA. PSA pár let spal a teď to bude těžko dohánět. Renault už tvrdě pracuje docela dost let a dle diskusí na francouzských webech už minimálně místní dokázal o kvalitě spolehlivosti přesvědčit. Na rozdíl od PSA.
Počkej, výborné je za 1.A s tím tedy nesouhlasím.Je to dobré auto, to ano, ale podvozkově jsou lepší auta a i kdyby nebyla, tak jedničku rozhodně tohle auto nemůže v kategorii podvozek dostat.Ani náhodou.Tak za 3.
Mégane hatchback bych nechtěl kvůli nedostatečné prostornosti pro nohy zadních pasažérů, ale u Grandtouru to díky prodlouženému rozvoru odstranili. Jinak s tím autem jsem jezdil a je to velmi povedený mix komfortu, šmrncovního designu a dobré ovladatelnosti. Zamlouvá se mi nový motor 1.2 TCe/96 kW ale ty nafťáky jsou taky fajn. A jako třešnička na dortu jsou zde vynikající ceny, standardně prodloužená záruka a nyní i velmi, velmi povedený facelift. Bravo Renault! :-):yes::yes::yes:
P.S.: Pri focení udělali redaktoři školáckou chybu, protože nevyužili možnost odklopení zadního sedáku. Pokud by to udělali, prodloužená nákladová plocha by byla krásně rovná! Tohle není žádná Octavia Combi III, tady to jde, pánové! :-):-):-)
sice máš pravdu, že zadní sedák jde odklopit, ale výsledek je prakticky stejná jako u té Octavie... Do rovné ložné plochy daleko... Jaký je tedy přínos odklopitelného sedáku, zvláště když po odklopení koukáš na kus neprolakovaného plechu... ?
Nevím, v autě, ve kterém jsem já jezdil se po odklopení zadního sedáku samočinně sklopí skoro do roviny speciální odpružená lišta (po celé šířce mezi zadními podběhy) potažená kobercem, která tu vzniklou mezeru krásně zakryje. Ano, vzniklá plocha není zcela rovná, ale na rozdíl od Octavie III navazuje krásně plynule a jen s minimálním sešikmením! :-) Nejsem si ale zcela jistý, jestli to mají všechny verze, já jsem totiž řídil tu nejluxusnější výbavu.
Schod u Octavie je řešitelný mezipodlahou, v tom nevidím až tak zásadní problém. Z jistého pohledu lze chápad schod u Octavie jako důsledek níže umístěného dna kufru...
Odpružená lišta potažená kobercem? Co to je? Nikdy jsem to v Méganu neviděl... Nemáš foto toho úžasného vynálezu?
Každé auto má své mouchy.
U našich Felicií sice hnily dveře u kufru , ale když si moja vytrucovala ten vehikl se sprostým znakem na kapotě , to jsem teprve poznal , jak může být auto oplácané elektronikou hloupě navržené a nespolehlivé .
Nakonec jsme se ho ještě rádi za pár šupů zbavili.
I když to bylo o generaci mladší auto , na starou ohnilou Feldu nemělo ani omylem.
Tož asi tak. :-)
... testovaný RGT dle foto jezdí na 17kách, nikoli 16kách. Na fotografii vidím R-LINK, který aktuálně v ČR u nového meganu nabízen není, v článku není uveden ani v příplatkové výbavě. Trochu matoucí ...
Mám objednaný RGT ZEN 1.5 dCI (+VISIO systém, zadní parkovací kamera, navigace, vyhřívaná sedadla ... ) s dodáním v únoru, tak se pomalu těším.
Bude to můj již třetí RGT za posledních šest let. Se značkou evidentně problém nemám, všechny předchozí RGT sloužily k maximální spokojenosti (oba nájezd cca 160 000 km). Jediné, za co jsem platil v servisu, byla výměna žárovek.
Co mi u nového meganu chybí, je nemožnost objednání si kvalitnějších sedaček (s koženým čalouněním), trochu "humpolácky" vypadající opěrky hlavy a pak jen opravdová maličkost - ovladač vyhřívání sedaček ja nainstalován vodorovně, takže ikona vyhřívání sedaček je otočená o 90 stupňů ... maličkost, ale u německého auta bych to asi nenašel.
Jen malinko tě uporavím... On nabízen je, ale není v ceníku... R-Link je za 20 000,-, v modelové řadě Megane by měl mít i ovládání u sedaček (na rozdíl od Fluence, který má jen dotykové ovládání).
Já objednal Zen v plné, a tohle jsem řešil u prodejce. Mně spíš mrzí některý položky, co musíš kombinovat s naprosto zbytečným asistentem (Pack Pozornost, kde jsou senzory + varování před opuštěním jízdního pruhu, nebo Pack Techno, kde je handsfree karta + asistent rozjezdu a poloautomatická ručka)... Navíc už u Megana nejdou objednat bixenony... Ale i tak se na začátek března těším.
A stejně jako ty to bude můj třetí Megane grandtour, měl jsem každou generaci po FL, a nikdy bych neměnil (na rozdíl od služební OII FL TSI, která už má při nájezdu 140 000 třetí motor :-( )