Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Mégane Grandtour: Podrobná technická data, velká fotogalerie

Nový Grandtour přijíždí opět s prodlouženým rozvorem a objemným zavazadelníkem. Motory, techniku podvozku i výbavy známe z ostatních Meganů, novinkou v nabídce ale má být dvouspojková převodovka.
Zpět na článek
4. 6. 2009 14:34
neregistrovaný "PepeCarrita"
4. 6. 2009 15:19
neregistrovaný "PepeCarrita"
4. 6. 2009 15:36
neregistrovaný "PepeCarrita"
4. 6. 2009 15:38
neregistrovaný "maxo"
4. 6. 2009 15:40
neregistrovaný "PepeCarrita"
4. 6. 2009 18:48
neregistrovaný "maxo"
4. 6. 2009 17:41
neregistrovaný "Hooonza"
4. 6. 2009 12:26
neregistrovaný "milanič"
4. 6. 2009 12:38
4. 6. 2009 12:38
4. 6. 2009 13:40
4. 6. 2009 14:39
neregistrovaný "maxo"
4. 6. 2009 13:28
4. 6. 2009 18:44
4. 6. 2009 20:13
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
4. 6. 2009 20:41
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
4. 6. 2009 20:42
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
4. 6. 2009 11:50
Kdyby to nemělo ten brutálně nepovedený předek...
...tak je to i fajn auto ... :-|
Rozbalit vlákno
0
4. 6. 2009 11:52
Pán cestovateľ.
Podľa tabuľky druhý najväčší kombík po Astre, "etalón" voči nemu stráca pri rázvore (124 mm) aj objeme batožinového priestoru, čo je v tejto triede kombíkov dosť sledovaná hodnota. Veľký rázvor sľubuje viac priestoru na zadných sedadlách voči hatchbacku a ešte lepšiu stabilitu jazdy.
Na fotkách je to skutočne elegán, ak pripočítame jeden z najkvalitnejších interiérov a tiež stúpajúcu kvalitu modelov tejto značky, na scéne je zdatný konkurent kombíkom všetkých tradičných značiek. Vzhľadovo nemá chybu, jedno mínus ale u mňa má - minimalistické tretie bočné okno bráni slušnému výhľadu pri cúvaní. Je to daň za eleganciu, ktorú tvorcovia uprednostnili, jednako však ostáva mínusom.
Rozbalit vlákno
41
Avatar - Plautus
4. 6. 2009 12:32
Re: Pán cestovateľ.
za Astrou v rázvore nasleduje síce Megane, ale pred nimi je ešte P308...Astra v triede najväčšia rozhodne nie je, má jeden z najmenších batožinových priestorov...takže ak to zoberieme z pohľadu rázvoru i z pohľadu objemu batožinového priestoru, tak Megane siaha vždy na bronz...dizajn dobrý, aj keď, krom iného, mám mierne výhrady voči tým presahujúcim C-éčkam v zadných svetlách, možno naživo to bude na mňa pôsobiť lepšie, ale vcelku sa Renaultu podarilo vytvoriť slušné, pohľadné a úžitok poskytujúce kombi (predošlá generácia sa mi páčila snáď najviac práve v kombi verzii)...zatiaľ z rodiny Megane dizajnovo stále kraľuje trojdver coupe, ten sa nadmieru Renaultu podaril :yes:
Avatar - Pierro
4. 6. 2009 13:09
Re: Pán cestovateľ.
Interiér super, bočná silueta vekmi pohladná, motory aj priestor viac ako lušné. Výhrady mám k designi svetiel. Predných aj zadných... ;-\
Avatar - Plautus
4. 6. 2009 13:31
Re: Pán cestovateľ.
to sme minimálne dvaja ;-)
no museli sa odlíšiť a našli práve túto cestu...
4. 6. 2009 14:09
Re: Pán cestovateľ.
Myslel som tým,, že Astra je najväčšia vonkajšími rozmermi...
Z minulej generácie sa mi najviac páčil kombík, teraz je to podobne, ale 5-dver a kupátko sú o kus príťažlivejšie a ich odstup za kombíkom je u mňa minimálny...
Na nový Mégane, najmä na prednú masku a zvláštne prelisovanú prednú kapotu som si chvíľu zvykal, ale už sa mi v očiach "usadil" a túto generáciu Megane považujem za veľmi vydarenú... :yes:
4. 6. 2009 13:42
Re: Pán cestovateľ.
Toto není kombi! Ale kupé hrajúce sa na kombi! Vidíte ten zúfalý nedostatok priestoru nad zadnými sedadlami! Ako ho možeš porovnávať s etalónom? S dizajnovou ikonou? Kolko ti je Klaudius? >:-[]

Ako funguje bestupňová prevodovka? Takýto bazmek nepoznám, tak prosím o stručné a blbuvzdorné vysvetlenie ;-)
neregistrovaný "PepeCarrita"
4. 6. 2009 14:34
Re: Pán cestovateľ.
Ten bazmek používá např. Toyota a Nissan. Je to řetězový variátor ;-)
4. 6. 2009 14:54
Re: Pán cestovateľ.
ano ano, zaregistroval jsem to u džaponských značek ;-)

jaké to má výhody/nevýhody? třeba v porovnání s dvouspojkovými automaty?
4. 6. 2009 15:02
Re: Pán cestovateľ.
Drží to "ideální" otáčky.
neregistrovaný "PepeCarrita"
4. 6. 2009 15:19
Re: Pán cestovateľ.
Tedy variator obecně: představ si široký klínový řemen (u aut řetěz) a řemenice které axiálně mění šířku. Jedna se rozšiřuje a řemen (řetěz)do ní zajíždí a běží po menším průměru. U druhé je to naopak. Tím máš nekonečný počet převodových stupňů a ne jen 6,7 nebo 8 jako u dvouspojky. Při plynulém zrychlování se ti neměmí otáčky a mění převodový poměr, motor tedy pracuje v optimálním režimu, jak píše figurka. U Toyoty mají přednastaveno 7 stupňů pro sportovní nebo manuální režim a to se pak chová podobně jako dvouspojka. Kapišto? ;-)
Avatar - white label
4. 6. 2009 15:24
Re: Pán cestovateľ.
Spíš jen... mělo, nebo mohlo by se chovat jako dvouspojka...
neregistrovaný "PepeCarrita"
4. 6. 2009 15:36
Re: Pán cestovateľ.
Otáčkoměr vyletí na horu a po rychlém přeřazení spadne a zase letí nahoru, když to držíš pod plynem ... Mě přijde, že je to podobné, podobné jako BMW 530 s klasikou. Jen ten hučák, který dělá hydrodynamický měnič ... Ale u CVT ten zvláštní pocit, když se zvedá ručička rychloměru a otáčkoměr stojí ... >:D
Avatar - white label
4. 6. 2009 15:21
Re: Pán cestovateľ.
Znám to z Audi jako "multitronic" v několika generacích a nechtěl bych to ani za "krávu"...zlatý klasický tiptronic...,
o DSG nemluvě...
Teoreticky to má udržovat optimální otáčky a snižovat spotřebu..., prakticky je to spíš na ho.no, teda podle mě
a mých krátkých zkušeností (svezení) s tímto systémem...
první generace multitronicu byly navíc prokazatelně vekmi poruchové...
neregistrovaný "maxo"
4. 6. 2009 15:38
Re: Pán cestovateľ.
tak tu musim, len suhlasit. :yes:
neregistrovaný "PepeCarrita"
4. 6. 2009 15:40
Re: Pán cestovateľ.
Ten od Toyoty se mi líbí. Asi je pravdou že je s jejich vyladěním problém, protože nastupují velmi pozvolna.
Avatar - ryman
4. 6. 2009 15:59
Re: Pán cestovateľ.
no nevím.. musím s tebou nesouhlasit.. jedno svezení.. já jsem měl několikrát tu čest to kočírovat v A6 3.0Tdýzl a vozím se docela často a přišlo mi to naprosto vpohodě.. líbí se mi, jak motor točí 1800 i míň, nejde vůbec slyšet a sílu má jak kráva.. úplný luxus a komfort.. a jak tomu chceš dát céres, tak to hodíš na S-ko dáš kopanec do plynu a panečku to je svezení.. a to nemluvím o spotřebě která je na 240koníků pod kapotou fantastická.. :yes:
Avatar - white label
4. 6. 2009 16:26
Re: Pán cestovateľ.
Ale souhlasíš a ani o tom nevíš...Tvé nadšení docela chápu, tuto kombinaci mám i ve vlastním autě, ovšem jedná se o TIPTRONIC, nikoli multitronic, který se u Audi k motoru 3.0 TDI vůbec nedodává!!!
Tak nějak vznikají drby... ;-) >:-[]
4. 6. 2009 16:48
Re: Pán cestovateľ.
další důkaz, že ten zlej marketing koncernu lidem blbne hlavu >:-[]

jak se vlastně označuje DSG v Audinách? S-Tronic?
4. 6. 2009 17:08
Re: Pán cestovateľ.
no, ještě mohly vymyslet různé názvy pro 5ti a 6ti stupňové kvedlačky a byl by to totální guláš >:-[]

a ten Tiptronic už byl předpokládám 6-ti stupňový, že?

měli i nějaký starší 5-ti stupňový automat. Jenom abych si to už ujasnil všechno najednou :yes:
Avatar - white label
4. 6. 2009 17:21
Re: Pán cestovateľ.
Tento Tiptronic je "klasický" 6st. automat s hydrodynamickým měničem a s možností manuální volby jednotlivých převodů...pákou, nebo tlačítky pod volantem...
Předchůdci tiptroniců, ale i např. steptroniců (BMW) byly jejich 5st. varianty...
Dřívější automaty obecně byly 5,4, ale i méně stupňové...

P.S. Aby těch "troniců" od Audi nebylo málo, je také ještě
R-tronic (R8), což je sekvenční manuální převodovka
s dvojlamelovou spojkou... ;-) >:-[]
5. 6. 2009 09:58
Re: Pán cestovateľ.
:yes: ;-)
Avatar - ryman
4. 6. 2009 17:42
Re: Pán cestovateľ.
kroť svůj optimismus white labele :-) kolik vsadíš? :-! ;-) ikdyž je fakt, že na netu jsem toho moc nenašel.. uvidíme večer co bude psáno v lejstrech..
Avatar - white label
4. 6. 2009 18:09
Re: Pán cestovateľ.
Vsadím kolik chceš...tady jsem "doma"...
Na stránce Audi si "otevři" nahoře v liště A6 a pak konkrétní karos. variantu A6 a klikni na odkaz "motory a výkony", pak rozbal lištu se všemi vyráběnými motory a převodovkami k nim...
V dieselu s multitronicem poue 2,0 TDI 100 a 125kW a 2,7 TDI 140kW, v benzínu 2,TFSI 125kW a 2,8 FSI 140 a 162 kW, přičemž k A6 Allroad se multitronic nenabízí vůbec...

P.S. Navíc multitronic logicky nemá (na rozdíl od většiny tiptroniků a DSG) režim "S"port o kterém si tu tak "básnil"... ;-)
neregistrovaný "maxo"
4. 6. 2009 18:48
Re: Pán cestovateľ.
white kukaaaaaj mas SZ (suchy zadek) >:D
Avatar - white label
4. 6. 2009 20:16
Re: Pán cestovateľ.
"Suchý Zadek" to není moc dobré...a ještě když ja na něm "Suchý Zip", tak to už je úplně v pr.eli... >:D
Avatar - ryman
4. 6. 2009 18:59
Re: Pán cestovateľ.
klid klid.. že bych básnil o tom nevím.. navíc k tomu, abych básnil pro tebe ti chybí určité fyzické atributy[(!) a (.)(.)] >:D >:D ale jestli si to přeješ tak se budu snažit psát ve verších >:D jinak uznávám, spal jsem dneska jen 3 hodiny a nějak se to na mně podepsalo.. ;-\
Avatar - white label
4. 6. 2009 19:31
Re: Pán cestovateľ.
"...tak to hodíš na S-ko dáš kopanec do plynu a panečku to je svezení..." kdopak to asi psal...?...a "nebásnil" pro mě, ale
o tiptronicu, který si spletl s multitronicem... ;-)
a ještě později chtěl, ať se dokonce krotím v optimismu...
...krotit ses měl ty, když jsi tak "zkušeně" nesouhlasil...

[odkaz]

Tak co, přiznáváš to, nebo to chceš raděj ještě trochu okecat...

>:-[]
Avatar - ryman
4. 6. 2009 20:19
Re: Pán cestovateľ.
no jooooo >:D dobré už.. >:D takové lehké básnění to bylo (ale oproti básnění od např. GTIho pořád slabota!:D)..

jasně přiznám mýlku.. měl jsem celou dobu za to, že je to variátor.. :-| máš u mně virtuální pívo za čas ;-) :*) :yes:
Avatar - white label
4. 6. 2009 20:35
Re: Pán cestovateľ.
Ke GTImu se ve svém nezralém věku ani raděj vůbec nesnaž přirovnávat... ;-)

Já celou dobu přemýšlel o kolik ses tak asi chtěl vsadit...
...a nakonec jen o virtuální pivo...tak to máš pravdu, to byla vyložená ztráta času... :no: >:-[]

Chlapsky si to přiznal..., ale jinak si z toho nic nedělej, já už tu narazil na mnohem větší "v o l y" a kolik jich bylo..., to bys mi ani ty nevěřil... >:D

Teď vážně, kdybys po tom tiptronicu zkusil multitronic..., připadal by ti pocitově rozdíl: "ako trtkanie, najprv bez
a potom s gumičkou"... 8-s
Avatar - ryman
4. 6. 2009 20:57
Re: Pán cestovateľ.
navíc když se tahle převodovka dodává jen se slabšími motory tak by to bylo jako bych i vyměnil "nástroj" za menší :-O no fuj, pryč od toho 8-s

PS: pivo ti nevoní? no toto.. to víš, já jsem chudý mladý študent.. :-( já musím teprve dozrát na ten správný nápoj.. :-! ikdyž nevím jestli v dubovém sudu 8-s >:D >:D
Avatar - white label
4. 6. 2009 21:02
Re: Pán cestovateľ.
Normální pivo mi vůbec "nevadí", ale to virtuální je celkem
o ničem... :no: 8-s >:-[]
neregistrovaný "Hooonza"
4. 6. 2009 17:41
Re: Pán cestovateľ.
No nevýhodu to má jenom jedinou - když chceš docílit dlouhého převodu, musíš zvýšit přítlak "řemenic" (aby řetěz neklouzal), čímž vzrostou ztráty v převodovce a tím pádem i spotřeba. Tohle se u klasické převodovky nemůže stát.
Avatar - Ronault.
4. 6. 2009 14:54
Re: Pán cestovateľ.
Jo, je to vlastně pětidvéřové kupé, něco jako CLS s velkýma zadníma vratama >:-[] >:D
4. 6. 2009 15:03
Re: Pán cestovateľ.
když chceš prostor, je tu Mistr Elegance :-!

jediný štěstí, že tomu GrandTouru nedali černou střechu, to by byla jeho mediální sebevražda >:-[]
Avatar - white label
4. 6. 2009 15:14
Re: Pán cestovateľ.
Představ si že máš na kole místo pětikolečka a přehazovačky jen jedno kolečko, které má schopnost plynule měnit velikost svého obvodu-průměru a tím měnit poměr převodu... :-!
4. 6. 2009 15:53
Re: Pán cestovateľ.
hmm, zajímavé. Jak ale píšete výš s Pepou, už to nějaký rok existuje a moc se to nerozšířilo. Je to drahé? Technologicky náročné? Nespolehlivé?

Co třeba nové Lexusy? Ty tuhle fičúry asi nemají, když se u nich píše o nové 8mi stupňové převodovce že
4. 6. 2009 16:01
Re: Pán cestovateľ.
z Lexusov ju má napr GS450h či ako sa tá vec volá, inak ju má každý skúter, trolejbus, Nissan Murano (aspoň minulá generácia), Prius, Civic 4D hybrid a Insight. prečo sa nerozšírili? pomerne ťažko sa "ladia" k autu, lebo potrebuješ vytvoriť software, ktorý bude zvažovať x jazdných režimov a na základe toho meniť prevodový pomer. teda, toľko informácie odo mňa ako laika :-|
4. 6. 2009 16:18
Re: Pán cestovateľ.
jasné, trolejbusy, teraz si to už viem predstaviť velmi živo :yes:
4. 6. 2009 23:16
Re: Pán cestovateľ.
Má to i Mitsubishi, říkají tomu CVT, ale asi to nebude nic moc [odkaz]
Avatar - ryman
4. 6. 2009 16:09
Re: Pán cestovateľ.
těžko říct proč se nerozšířily... nebude to zrovna nejjednodužší zařízení, takže technologická složitost, taky nebude zrovna malé na prostor, takže někdo místo toho radši napere do auta plno jiných věcí + váha.. no nevím nejsem konstruktér, třeba melu kraviny >:D >:D >:D ale moje zkušenost je ok.. hlavně na větších motorech a víceválcích v tom vidím smysl.. :-)
4. 6. 2009 18:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "milanič"
4. 6. 2009 12:26
bohužel
Tak jako fábie vypadá jak hubená "ajfelovka", tak tohle je pro mě zase druhý extrém - rozpláclá žába, ať jako hb nebo kombi, takže se mi nelíbí ani jedno výše jmenované.
Rozbalit vlákno
6
4. 6. 2009 12:38
Re: bohužel
Jestli se ti víc líbí úzký jezevčík nebo auto s přesahy jak Karosa, proč ne. V každém případě tento Megane slibuje královský prostor. Jednoduchá zadní náprava, velký rozvor a veliká šířka udělá svoje.
Avatar - Plautus
4. 6. 2009 12:38
Re: bohužel
táto trieda sa asi stáva "žabou", Mazda3 na mňa pôsobí ako vyrehotaná rosnička, P308 ako nažratá ropucha a Megane niečo medzitým :-)
Avatar - white label
4. 6. 2009 13:28
Re: bohužel
:yes: S tím se nedá nesouhlasit...a ještěk nim brzy přibude nový "skokan" Astra...kříženec Ma3 (veselé rosníčky) a Me3... >:-[]
Avatar - Plautus
4. 6. 2009 13:40
Re: bohužel
je to tak, ale na druhej strane nemôžem povedať, že sa na tie autá nedokážem pozerať...snáď najviac ma dizajnovo (exteriérom) sklamal P308 (hlavne HB, SW a CC unesiem) kvôli svojej prehnanej "bruchatosti"...na ostatných menovaných mám výhrady k niektorým dizajnovým prvkom, ale celkovo to nepôsobí najhoršie (inak povedané nie je to hnus) a Ty už vieš, že Mazde3 by som dal v tejto triede (minimálne z menovaných) prednosť ;-)
Avatar - white label
4. 6. 2009 15:08
Re: bohužel
Ale po stránce designu, by si dal určitě přednost jejímu předchozímu provedení, stejně jako já u Meganu... ;-)
neregistrovaný "maxo"
4. 6. 2009 14:39
Re: bohužel
je to tak, ale ja musim povedat, ze ta Astra na mna posobi o nieco lepsie.
4. 6. 2009 13:28
Hezké.
Mně osobně se tohle auto líbí, design je taky fajn ... jen by mohlo být trošku více prostoru na zadních sedadlech.
Cenová politika Renaultu se mi zdá přiměřená.
Je bezva, že Renault zvyšuje kvalitu. :yes:
Rozbalit vlákno
0
Laguna
ze predu cela laguna :-)
Rozbalit vlákno
0
4. 6. 2009 18:44
jo
aj ked po dizajnovej stránke som čakal od zadnej časti niečo viac, ujde to. Interiér je pekný, s motorom 1.6 16v 110 si myslím že to bude ideál. pekný :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
4. 6. 2009 20:13
Borec segmentu.
Dle mého etalon třídy. Po stránce obecného koncentrátu kvalit dme mého nemá vážnějšího konkurenta. V tuzemsku ho ohrozí snad jedině Octavia... ale rozhodně ne přeoperovaná minulá generace Golfu >:D
Rozbalit vlákno
17
Avatar - white label
4. 6. 2009 20:20
Re: Borec segmentu.
Aby ses ještě nedivil..."plastiky" teď (hlavně u bab) docela letí... :yes: >:-[]
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
4. 6. 2009 20:41
Re: Borec segmentu.
Jasně, Helenka by mohla vyprávět >:D
Avatar - ryman
4. 6. 2009 20:29
Re: Borec segmentu.
taky můj favorit, ale takhle ostře bych do toho nevyjel >:D uvidíme, co na to náhodní kolemjdoucí z jiných VWod na zdejší půdě.. >:-[] ono máme před volbama a ve vzduchu je bojová nálada... :-O ;-) nemůžu před tebou roztahovat deštník, abych tě chránil před virtuálními vajíčky >:D ale je jasné, že mégane je v téhle generaci opravdu dospělý a stvořený bojovat o příčky nejvyšší :yes: :-!
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
4. 6. 2009 20:42
Re: Borec segmentu.
Pravda, zachováme čistou hlavu. Ale i tak ho vidím na jednoho z favoritů :yes:
Avatar - white label
4. 6. 2009 20:45
Re: Borec segmentu.
Kluci, já nevím jak to děláte a možná je to jen můj pocit, ale jak se tu sejdete vy dva, tak těm Rendlíkům okamžitě stoupají prodeje, bez ohledu na to, že už je dávno (na salonech) po zavírací době...
;-) >:-[]
Avatar - ryman
4. 6. 2009 21:02
Re: Borec segmentu.
to víš je třeba něco napsat do CVčka při žádosti o práci u rencků.. >:D "experiences: marketingová kampaň na Auto.cz" :yes: >:D
Avatar - white label
4. 6. 2009 21:07
Re: Borec segmentu.
Neblbni a podívej se na GTIho..., na něj mít stejně nikdy nebudeš a ten čeká na podobný job, marně celý život...
Pouč se od zkušenějších a zkus to raděj spíš přes ty jazyky... :yes:
:-!
Avatar - woody-alien
4. 6. 2009 22:08
Re: Borec segmentu.
No jo, když on chce Panameru jako služebák. Kdyby vzal Mistra Elegance, možná by to místo dostal. ;-)
Avatar - white label
4. 6. 2009 22:18
Re: Borec segmentu.
To víš, není "dnešní" a zná dobře svou cenu... ;-)
5. 6. 2009 10:05
Re: Borec segmentu.
no ale oni nic levnějšího jako Lišku nemají >:-[]
Avatar - white label
5. 6. 2009 10:55
Re: Borec segmentu.
Hochu nezralý..., víš ty vůbec kolik dneska stojí třeba jen kožich z takové stříbrné lišky... :yes: :-! ;-)
Avatar - woody-alien
5. 6. 2009 11:31
Re: Borec segmentu.
Ono už se zase smí na silnicích lovit ? Tak potom chápu ty ohromné prodeje. :-)
Avatar - white label
5. 6. 2009 12:20
Re: Borec segmentu.
Prodejní propad lišky v Evropě je způsoben šedými dovozy z Jižní Ameriky a klasickým "černým" pytláctvím... :no:
>:-[]
5. 6. 2009 17:14
Re: Borec segmentu.
Nie , nie líška je tak výnimočná, že si ju dovolí kúpiť len fajnšmeker príp. GTI-ová manželka. ;-)
Avatar - white label
5. 6. 2009 17:21
Re: Borec segmentu.
Ale ta ho přece nemá...jinak je fakt, že opravdových fajnšmekrů je pořád žalostně málo... ;-)
5. 6. 2009 18:15
Re: Borec segmentu.
Ale má len to GTI nechce priznať 8-s