Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Mégane Grandtour: Na českém trhu od 369.900 Kč

Mégane Grandtour je minimálně o 30 tisíc dražší než základní pětidveřový hatchback, od střední výbavy Intens činí rozdíl dokonce 35.000 Kč
Zpět na článek
3. 7. 2016 15:08
3. 7. 2016 15:15
3. 7. 2016 19:13
3. 7. 2016 19:12
3. 7. 2016 20:40
4. 7. 2016 08:44
4. 7. 2016 08:55
4. 7. 2016 08:59
3. 7. 2016 15:31
4. 7. 2016 07:53
4. 7. 2016 09:26
3. 7. 2016 21:09
3. 7. 2016 15:08
Cena asi ok?
Nevim, ale prijde mi to relativne ok, mozna by mohla byt o 20tis mene.
Rozbalit vlákno
6
3. 7. 2016 15:49
Re: Cena asi ok?
Příští rok, až to nebude novinka, tak půjdou uhádat ceny při koupi o cca 10% nižší.
3. 7. 2016 17:37
Re: Cena asi ok?
Ceny okej, atmo 1.6ka intens idealne vozitko pre zenu na rozvoz deti. Eh, uz len ju presvedcit ze kombik je fajn :-/
3. 7. 2016 20:48
Re: Cena asi ok?
no, nevim,
moje zena s atmosferickym megane s timhle vykonem nechce jezdit, protože je linej.
co to mas za pipku, ze ji chces takhle trestat??
3. 7. 2016 23:59
Re: Cena asi ok?
Spíš, co Ty máš za rozmazlenou pipku? Nebo si to auto snad koupila za své, protože pokud si jí ho koupil a ona je nespokojená, tak se Ti omlouvám, ale máš doma KRÁVU!
4. 7. 2016 08:25
Re: Cena asi ok?
podle vyjadrovani mas hluboko do zlabu tedy latku hodne nizko a auto s nejakejma 160Nm je pro tebe raketa
a slovnik jak v pate cenove skupine, a v soucasny době na hrade
3. 7. 2016 18:41
Re: Cena asi ok?
Cena ok,pro mě asi 1,6dci správná volba :yes: Starý Megan ll vážil 1300 kg+ kratší převody a byl na 100 o sekundu dřív,na druhou stranu žral 4,2 l oproti 3,7,Megan bude dobrá volba :yes: :yes: :yes: Benzíny maj slušnej výběr,každý si vybere...
3. 7. 2016 15:15
motory
takze bud lina 1.2tce 130koni od 424tis, nebo az 1.6tce 205koni od 624tis, která je trochu sviznejsi
me ten vykonovej i cenovej skok prijde moc a to bez ohledu na to, ze ta GT bude vyrazne lip vybavena
chybi mi něco mezi tim, třeba i podladena 1.6tce / 160-170koni od nejakych 500tis
Rozbalit vlákno
7
3. 7. 2016 15:27
Re: motory
taky bych si tam uměl představit něco v benzínu kolem 150 koní s automatem, ale dnes všechny verze v této třídě s použitelným motorem jsou sportovní, snad kromě 1.8 tsi a to koncern nemusím..
Avatar - _Karel_
3. 7. 2016 19:13
Re: motory
Přitom do Talismanu ji dávají.
Avatar - _Karel_
3. 7. 2016 19:12
Re: motory
:yes: souhlas jen nevím, proč říkat 130koňovému turbu "líné".
Edit: koukám na stovku za 11, zírám a beru zpět. Máš pravdu.
3. 7. 2016 20:40
Re: motory
to jsem mel na mysli
O3 s vyrazne slabsim ctyrvalcem i tříválcem to dava o 1sec rychleji
4. 7. 2016 08:44
Re: motory
11s je bud prilis pesimisticky cas, alebo je to tak naladene umyselne a napr. obmedzuju Nm na nizke prevodove stupne aby setrili na komponentoch - poloosi prip. nieco ine.

Ten cas oktavky je sice nerealny, ale hlavne ze to ludia zeru aj ked nasledne ich vlastne auto je min. o sekundu pomalsie >:D
4. 7. 2016 08:55
Re: motory
Papirove je mozna O3 zrychleni nerealne, ale realne je ale pod 11s i se silnejsim 1.2 TSI a trivalec 1.0 tsi je jeste o chlup rychlejsi...
4. 7. 2016 08:59
Re: motory
umylsne naladeny aby to nejelo >:D >:D >:D to se valim pod stolem >:D >:D >:D
to opravdu pomuze, když chces nekoho predjet a ono to nejede, protože to tak zabozrouti naladili umyslene >:D >:D >:D

130 koni bych cekal zrychleni lehce nad 9 a ne o 2sec horsi
Avatar - Twingo
3. 7. 2016 15:26
Design prostě Renault
Co do design je to Renault jak vyšitý připomíná talisman a to je škoda dnešní auto si jsou podobná jako vejce vejci a to je škoda vypadá to jako by designérům došly nápady a na každý model své značky dávají stejný vzhled. Pravdou je že značky sjednocují design ale někdy to prostě přeženou a to není případ pouze Renaultu ;-\
Rozbalit vlákno
0
3. 7. 2016 15:31
Cena dobrá
Cena je dobrá. Už základní výbava nabídne všechno potřebné.
Druhá výbava s motorem 1,2 TCe lehce nad 400 tis. je také zajímavá.
A nafťák s druhou výbavou za 450 tis. - to by mne lákalo.....
Rozbalit vlákno
0
3. 7. 2016 19:06
pro redakci
mohli by jste vzit toho smejdskyho rapida co byl v testu s tipem a porovnat ho s timto kombikem ve stejne cene? mne by fakt zajimalo kterej de*bil by si koupil skodovku
Rozbalit vlákno
19
3. 7. 2016 19:30
Re: pro redakci
vyhrála by Škodovka. V tom srovnávacím testu by Renault byl "moc kombi"....
3. 7. 2016 20:32
Re: pro redakci
myslis srazka bodu za moc velkou diru do kufru?
Avatar - WinNatural
3. 7. 2016 20:49
Re: pro redakci
Ano, jednak kurf by byl moc "kufr" a pak by to Renault prohrál na celé čáře díky geniálně-sportovnímu podvozku Schóda-wágen (co na tom, že je uskákaný jako koza a v kombinaci s motorem ze sekačky je to jen parodie na "sport").
3. 7. 2016 20:51
Re: pro redakci
az na to, ze na ten motor od sekacky, jakožto druhou nejslabsi motorizaci O3, staci jen vrcholna verze megane GT
Avatar - fOE
4. 7. 2016 07:53
Re: pro redakci
Na papire, ano.
4. 7. 2016 09:27
Re: pro redakci
tak to teda prrr, to se musim renaultu zastat
ja verim, ze i v realu megane gt na O3 s tříválcem staci
;-)
4. 7. 2016 19:14
Re: pro redakci
Jo - moc velká na poměry moc nabubřelá a proti vkusu běžného uživatele ;-)
3. 7. 2016 20:44
Re: pro redakci
a proc ne s citigo aby mel vetsi sanci??
jestli chces srovnávat nejakou skodofku s megane, musíš volit oct.
a v porovnani s technikou oct je megane chudej pribuznej
Avatar - WinNatural
3. 7. 2016 21:01
Re: pro redakci
To není pravda. Jednak Schóda cpe Rapid do stejné třídy jako Mégane, dále srovnávané Tipo má velmi podobné rozměry s Mégane a pak jde přece především o cenu - na tu je nutné srovnávat. Kdo má na auto 350 tis. Kč nebude kupovat jiné, které byť vyhraje ve zmanipulovaném testu, ale je za 450 tis. Kč.
Pokud testovaný Rapid byl za 446 tis. Kč, pak to odpovídá Mégane Grandtour Energy TCe 100 ve výbavě Intens, takže toto by bylo vhodné auto ke srovnání. Porovnávat dvě auta, kdy jedno je o více než 30% dražší je zbabělost nejvyššího stupně - to je vzkaz pro uplacenou redakci!
Avatar - grifith
3. 7. 2016 21:16
Re: pro redakci
Proč vycházíš z ceny jednoho konkrétního vyrobeného auta s mnoha příplatky a bereš jej jako fakt na všechnu produkci? Rapid se jako nejběžnější verze prodává v akčním Freshi a ceně kolem 350, ale klidně i za 500. A ano, jde o vstup do nižší střední u Škodovky. Kdo chce něco navíc v dané třídě od Škodovky, může jít do Octavie. Ano, tam už se zase cenově může dostat jinam... ale nemusí.
Avatar - WinNatural
4. 7. 2016 18:35
Re: pro redakci
Tak proč proti Tipu nenasadili tu verzi za 350 tis. Kč? Mohli by tak Schóde omlátit o hlavu mizernou výbavu - což samozřejmě nebylo účelem. Takže se použije raději o obrovských 30% dražší auto a jedné nevýznamné kolonce dostane za cenu -2 body a pro jistotu ještě v tom samém částečném hodnocení Tipu ony dva body sebereme za servis. V dalších mnoha kategoriích pak může Rapid nerušeně těžit z vyšší ceny - super, to je logika hodná Šalamouna!
Avatar - grifith
4. 7. 2016 19:12
Re: pro redakci
Tak zkus si to i ty a srovnej verzi OE a Fresh tak, aby byly srovnatelně vybavené - jaký bude cenový rozdíl? Neřeš srovnání dvou konkrétních aut, kde jedno je čistý OE a jedno Style s dalším nadstandardem. V tabulce srovnání se vychází ze srovnatelného. V jakých kategoriích těží Rapid z vyšší ceny testovaného kousku?
3. 7. 2016 21:21
Re: pro redakci
co na tom chces porovnávat, když je rapid vyrazne mensi??
když budes chtit, tak rapida dovybavis klidne na 600tis ...
... a budes pak rapida porovnávat s talismanem ve verzi zebrak??
Avatar - WinNatural
4. 7. 2016 18:37
Re: pro redakci
A kdo brání Schódě udělat pořádný auto v nižší střední za 350 tis. Kč ve střední výbavě namísto takové předražené mr.ky?
Avatar - grifith
4. 7. 2016 19:13
Re: pro redakci
Ale ona ho nabízí, jen ty to nechceš vidět....
Avatar - rohYpnol
3. 7. 2016 22:34
Re: pro redakci
chudej příbuznej? No povídej ... >:-[] >:-[] 8-s
4. 7. 2016 09:19
Re: pro redakci
když neberes GT, tak s motorama megane konci tam, kde O3 v podstate zacina ...
Avatar - Emel
4. 7. 2016 09:26
Re: pro redakci
Já bych GT bral... ;-)
4. 7. 2016 09:29
Re: pro redakci
ale to ja taky
samozrejme benzin :-)
jedina chyba, ze to nemá manual, takze o tom v realu ani neuvazuju :no:
jinak bych tech 500 v akci za to dal
a mozna by se bez automatu dostali i niz, když 50 dela priplatek za automat
to bych pak nevahal...
3. 7. 2016 21:09
interiér
Z venku je hezký ale ta středová palubka to je hnus.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
3. 7. 2016 22:32
Těžká doba
Renault konečně přestal cenově lézt zákazníkům do pozadí. Z pohledu jednotlivého zákazníka smůla, z širšího pohledu zákazníka jedině dobře. Konečně Renault ztratí nálepku Thalie a auta pro chudé. Konečně se může navrátit na výsluní kam patří. Konečně může získat zpět hodnotu jako značka a nebýt bazarovou cenovou propastí pro prvního majitele.

Cena rozhodně není podbízivá, ale je vesměs OK. Kdo půjde po ceně, zůstane u korejců. Za koho cenu platí zaměstnavatel, zůstane u Škody. A ti všichni ostatní tu mají jeden setsakra atraktivní kombík ;-)

Renault :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Emel
3. 7. 2016 22:54
Re: Těžká doba
Může se navrátit na výsluní, pokud budou lidi Renaulty za ty vyšší ceny kupovat - což se celkem povedlo u Clia i u Capturu, ti ve své třídě rozhodně nepatří k nejlevnějším. Ale pokud platí to co naznačoval jeden diskusní kolega, tj. GTčko za půl mega, tak se nic nemění a výprodej trvá...
4. 7. 2016 04:29
Re: Těžká doba
Nevím jestli to nazvat výprodejem, ale potřebovat HB, pak jdu do GT za nabízeného půl míče raz dva ;-)
4. 7. 2016 08:59
Re: Těžká doba
Tak to je zajimava myslenka - staci zvednout cenu auta a uz nepatrim mezi auta pro chude.
No jo, ale taky bude potreba udelat neco s temi auty a s jejich kvalitou, ne? :-)
Renault zaostaval - tak doufam, ze se to zmeni. Cas ukaze.
(jinak samozrejme design i motory maji OK, ale ten zbytek nikdy moc presvedcivej nebyl - a tomu zbytku se rika auto)
Avatar - grifith
4. 7. 2016 09:18
Re: Těžká doba
O jaké době, kdy Renault zaostával,se bavíme? Že ty jsi ten, co před cca sedmi roky zalezl do nory a teď se vyhrabal zpátky? Ono se za tu dobu mnohé změnilo a kvalita těchto vozů je plně srovnatelná s konkurencí, ne-li lepší.
3. 7. 2016 22:52
Benzin se slusnym kroutakem stoji pres 600t
No nevim. Nahlizim do ceniku a pokud chci benzin s kroutakem nad 250Nm tak pretahuji 600tis. Zazraky se nedeji. Je to drahe. ;-\
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Blue Sun
4. 7. 2016 09:15
Re: Benzin se slusnym kroutakem stoji pres 600t
To je nějaká nová mantra, ten "krouťák"?
4. 7. 2016 09:18
Re: Benzin se slusnym kroutakem stoji pres 600t
když chces aby to aspoň trochu jelo a nemusel jsi to tocit minimalne na 4tis ot tak jo.
zajimavy, ze 200Nm u 1.0tsi jakožto druha nejslabsi motorizace O3 je malo, ale u druhé nejsilnejsi u megane to je matra
Avatar - fOE
4. 7. 2016 09:30
Re: Benzin se slusnym kroutakem stoji pres 600t
U o3 pokud vim nikdo nekritizoval 200Nm, jestli se neco kritizovalo tak chybejici 1/4 motoru.
4. 7. 2016 09:48
Re: Benzin se slusnym kroutakem stoji pres 600t
jde o to, z jakyho pohledu se na to koukáš
kdyz z pohledu 4 valce, tak chybi 1/4 ja pises
když z pohledu 6 valce, tak 1/2
když z pohledu 3valce, tak 1/3 vzhledem ke 4valci anebo 1 celej motor vzhledem k 6valci
Avatar - fOE
4. 7. 2016 09:59
Re: Benzin se slusnym kroutakem stoji pres 600t
Naopak, vubec nejde o to jak se na to koukas. Vzdy to nakonec vyjde 3
4. 7. 2016 10:03
Re: Benzin se slusnym kroutakem stoji pres 600t
jako v podstate zakladni motorizace, která jede 200 a zrychluje na stovku za 10sec, s tim nemam problém
trivalec ma i o tridu vetsi mondeo a casem se to dostane do vyssi stredni typu A6, to uz samozrejme ve spojeni s elektromotorem
a u ty O3 ctyrvalec prece dal bude - nastupujici 1.5tsi a snad zachovaj i 2.0tsi ..
Avatar - Emel
4. 7. 2016 10:42
Re: Benzin se slusnym kroutakem stoji pres 600t
Jen pro pořádek - není to základní motorizace.
4. 7. 2016 11:03
Re: Benzin se slusnym kroutakem stoji pres 600t
však pisu - vpodstate
před nim je jen 1.2tsi 66kW
pak uz trihrnek s 85kW, 200Nm, maximalkou 200 a zrychlenim na stofku za 10
pokud jde o O3
tipuju, ze ta 1.2tsi s 66kW je jen okrajova motorizace s max 5% prodeju
Avatar - grifith
4. 7. 2016 11:14
Re: Benzin se slusnym kroutakem stoji pres 600t
Opravdu jen pro pořádek, základní 1,2 TSI v OIII má 63kw.
4. 7. 2016 12:54
Re: Benzin se slusnym kroutakem stoji pres 600t
diky za upresneni
Avatar - Blue Sun
4. 7. 2016 15:24
Re: Benzin se slusnym kroutakem stoji pres 600t
Já na tom, že motor trošku protočím, nevidím nic špatného. Zejména ne ve chvíli, kdy auto má dobré odhlučnění. Ale co, mně je to fuk, Mégane je v hledáčku na koupi za dva roky...
4. 7. 2016 11:49
Kde je čtrnáctistovka s manuálem?
Moc pěkné auto, nepochybuju o tom, že bude komfotní a pěkně jezdící, prostě na vrcholu třídy. To ale bohužel nic nemění na tom, že výběr benzinových motorizací je prostě nedostatečný. Kde mají nějakou benzinovou přeplňovanou čtrnáctistovku či šestnáctistovku s manuální převodovkou?!! :'-(
P.S. Prodloužení rozvoru na 2,71 m je z hlediska prostoru pro nohy zadních cetujících spásou z nebes (víme, jak je na tom hatchack, že), ale odvrácenou stranou mince bude veliký poloměr otáčení (tak + 1m oproti Golfu Var./Leonu ST) a tedy omezená obratnost ve městě. VW Golf Variant i Seat Leon ST umí nabidnout podobný prostor v kabině i kufr s rozvorem o 8 cm kratším a délkou menší o cca 15 cm... S efektivitou využití obestavěného prostoru je na tom nový Megane Grand Tour prostě podobně, jako nový Opel Astra ST, a tak to musí dohánět centimetry navíc... :-O :-O :-O
Rozbalit vlákno
8
4. 7. 2016 12:59
Re: Kde je čtrnáctistovka s manuálem?
ja mam pocit, ze ctrnacku renault pred několika lety varidili. podle me, naladena na nejakych 150 koni by byla dobra volba.
znamej ji ma v cca 5 let starym grand scenikoj. tipuju, ze najeto ma přes 100 vidim ho jednou zarok, coz bylo nedavno a jezdi bez problemu. jen tech 9 litru spotřeba není uplne malo, ale jednak jezdi po pze a jednak to neplati on ...
Avatar - Blue Sun
4. 7. 2016 15:25
Re: Kde je čtrnáctistovka s manuálem?
K čemu by tam ta čtrnáctka byla? Stupňovat výkony po 15-20 kW, co to má za logiku?
Avatar - Emel
4. 7. 2016 15:29
Re: Kde je čtrnáctistovka s manuálem?
Nemusí tam být nutně čtrnáctka, ale mezi 1.2TCe Zen a 1.6TCe GT je díra 54kW a 200t. Logická volba by byla 1.6TCe MT 110kW, dostupná třeba od Intens... nebo aspoň 1.6TCe EDC, když už se Renault z nějakého důvodu kombinaci 1.6TCe a manuál vyhýbá.
4. 7. 2016 16:37
Re: Kde je čtrnáctistovka s manuálem?
Přesně tak, zájemci o Mégan s benzinovým přeplňovaným motorem o objemu 1,4-1,6 l s manuální převodovkou prostě Renaut nemá co nabídnout! :'-( :no:
Avatar - Blue Sun
4. 7. 2016 20:29
Re: Kde je čtrnáctistovka s manuálem?
Dobře, ale znovu se ptám, proč? Pro tři, čtyři procenta zájemců? A pro skupinku tabulkových honimírů, kteří si auto stejně nekoupí jako nové? Co z toho Renault bude mít, kromě zbytečných nákladů navíc. :-)
Avatar - Emel
4. 7. 2016 21:24
Re: Kde je čtrnáctistovka s manuálem?
Cokoli bůh činí, dobře činí? No, jak myslíš...
5. 7. 2016 01:24
Re: Kde je čtrnáctistovka s manuálem?
A co z toho má Opel u Astry (dvě verze 1.4 + 1,6, i s manuálem), Ford u Focuse (dvě verze 1,5 s manuálem), VW u Golfu 2x 1.4 TSI, 1.8 TSI (vše i s manuálme), Leon 2x 1.4 TSI s man. atd., atd.? 'To si fakt myslíš, že by tyto kombíky nabízeli s těmito motory, kdyby o ně nebyl zájem?!
P.S. Horší nabídku benzinových motorů v segmentu C než Renault u Méganu má už jen Peugeot u 308 - ten nabízí jen tu dvanáctistovku a ještě navíc tříválec! :'-( :no:
5. 7. 2016 10:28
Re: Kde je čtrnáctistovka s manuálem?
no chtělo by to vidět statistiky prodejů dle těhle motorizací. Aby to nebylo jen udržování nabídky "pro nabídku", když už ty motory mají....