To souhlasím, v této cenové bych už tento prvek očekával když ne jako standard, tak aspoň jako příplatkovou možnost. Přitom na začátku prodeje možnost dokoupení xenonů byla a to dokonce adaptivních bixenonů...
Obejít se dá, ale proč z nabídky příplatků adaptivní bixenony vypadly je nepochopitelné. Nabídka modelu jako taková je myslím bezkonkurenční, za to si zaslouží Renault velkou pochvalu >:-[]:yes:
Motorově to vychází z dvoulitru z MRS a podvozek by měl být také nalazen jinak, než třeba u 1.6 :-) Určitě za tyhle peníze podobné auto tohoto segmentu ( a vůbec kombi) neseženeš. Leda Fabia RS kombi, ale ta je menší a slabší.
Já bych to stejně musel zkusit, žádná stupnice tvrdosti pokud vím neexistuje (teda existuje... topaz, korund, diamant... ale ta se na tohle nehodí). Mně i Octavia RS přijde dost tvrdá, a to se testeři vesměs rozplývají nad tím, jak je to auto geniální pro české cesty.
Říká se (jo, blbý začátek), že torzka obecně nedokáže moc dobře skloubit jízdní jistotu a komfort. A komfort na 18" s torzkou... nevím, to mi zní trošku jako sci-fi.
Komfort bych asi neřekl, ale v rámci "sportovních" podvozků můžou být buď prkna, nebo relativně rozumné kompromisy. GT220 bych označil právě za takový rozumný kompromis.
ja s Meganom RS a Cup-ovym podvozkom jazdim kady den a clovek si lahko zvykne. Ono ten podvozok je tvrdy, ale napravy nebuchaju, nemam pocit, zeby podvozok trpel ako to pocitujem napr. na mojom druhom aute VW Scirocco. Fakt ze je robustny, az predimenzovany. Akurat na retarderoch vzdy zaplacem spolu s autom :-)
Jen pro jistotu, napsal jsem, že je to kompromisnější podvozek mezi těmi "sportovními", takže ano, proti běžnému podvozku stále působí tvrději. V GT220 jdou podle mě dobře cítit "R.S. geny" a člověk o to vyloženě musí stát a umět využít; koupit si to jen jako výbavovou / výkonovou verzi u tohohle auta mi moc smysl nedává, nebýt teda té hodně atraktivní ceny :-)
Cenově je to tak výhodný, že bych xenony v tomhle konkrétním případě oželel. Samozřejmě, je to zvláštní politika. Takovej ultimát jako MRS to asi zase nebude (žádnej samosvor, nevypínatelné ESP, jiné přední zavěšení), ale hodně zajímavé určitě. Aspoň soudě podle tohoto chvalozpěvu na verzi před F/L. ;-) [odkaz]
ja by som sa takisto obisiel bez siiiibra u kie sportage ale pre niekoho to je proste trestuhodna chyba nemat ho v ponuke, to mas tak ;-) , kazdy sa zaobide bez par somarin u znacky ktorej fandi a ktora sa mu paci :yes:
Xenony se ale stávají v poslední době standardem. Nemusí být v základu, konec konců, u Focusu ST se za ně taky připlácí... ale ta možnost by být měla. Xenony jsem vídal i na jedničkové Fabii.
Mimochodem, docela jsem koukal na Ceed SW... tam jsou xenony jen jako součást paketu Ultra za 90.000 - je v tom i vyhřívaný volant, všemožné asistenty, kamera, navi... ale i tak, pro zákazníky Kie je to dost pálka.
Škodovka bývala vždycky dražší než srovnatelná konkurence, tam mám naopak pocit, že se dostala v poslední době trošku nohama na zem... a třeba RS je fakt dobrá nabídka - stejně jako Golf GTI nebo lépe specifikované Leony.
Přesně tak, Škodovka se blíží trochu normálu i když ty základní výbavy jsou žalostně chudé. Na druhou stranu jak píše Topper, platit za kvalitu, já pořád nejsem přesvědčen o tom, že třeba Hyundai (třeba ta ix 35 co se tu tak prodává) je stejně kvalitní vozem jako Tiguan, CX 5 a podobně...Nemyslím spolehlivost ale celkový dojem, technika, materiály.
Jednak jsou ceny nastaveny dle trhu, dvak je potřeba vidět, že třeba Kia udělala u Ceedu (i u dalších modelů) obrovský krok kupředu, čemuž logicky odpovídají i vyšší ceny.
Počkej s tou kvalitou zase brzdi. Kvalitativně byla Škodovka na vrcholu tak před 10 lety. Pak to šlo v rámci cost savingů s kvalitou dolů, tak aby si je nepřechválil. ;-\
Jenže za 400 už máš třeba Oktávku nebo Golfa,Focuse... a je otázka, jeslti oželíš pár položek výbavy.... Myslím si, že za obdobnou cenu evropské konkurence ještě K/H nemůže být plně konkurenceschpným vozem.
Už jsme se tu o tom bavili minulý týden, ale myslím, že po zvednutí cen si hodně lidí rozmyslí nákup korejce za cenu zavedené konkurence... dříve tito výrobci odebíraly zákazníky Volkswagnu, Oplu, Fordu, Renaultu atd... ale díky ceně hlavně :-)
Píšeš podobné věci tady i v tom příspěvku nahoře, já s dovolením odpovím jen jednou.
Nechci soudit SUV, protože ta třída mi není blízká a ceníky nemám v hlavě, navíc se mi ani jedno z korejských SUV moc nelíbí. Pokud se ale podívám na kompakty, pak Ceed patří k mým favoritům (zejména v nižších specifikacích a v naftě)... z následujících důvodů:
1) Design - interiér je parádní, exteriér je taky fajn, navíc (třeba i oproti Octavii) vypadá dobře i v základních specifikacích na 15" v bílé. Materiály bez připomínek.
2) Technika - Kia má víceprvek ve všech motorizacích, stejně tak šestikvalt. Samozřejmě, pokud si vybereš z omezenější nabídky motorů... což by ale většina kupců mohla.
3) Já osobně věřím, že je lepší sedmiletá záruka než dvouletá a že Kia umí vyrábět slušně spolehlivé vozy... tenhle bod je ale diskutabilní, tak ho nechme klidně stranou.
Takže si umím klidně představit, že bych koupil Ceed místo... třeba Astry, za stejné peníze.
Musím souhlasit s tím co si napsal a to, že v základu vypadá Ceed rozhodně o notný kus lépe, než třeba Oktávka. Ale to i třeba ten Mégane. Víceprvek hraje pro ceeda a šestikvalt taky. Já mam pořád trochu problém se vzhledem, ale rozhodně to nebudu uvádět jako mínus, to je muj názor a je čistě subjektivní.
Sedmiletá záruka tu byla mockrát propírána a jak funguje doopravdy jsem nezkoumal. Osobně bych do takového vozu bral radši benzín, protože za cenu dieslu dostanu ať chci nebo ne třeba toho Golfa s TSI, kde je kabina o kus dál a na auto této velikosti motor zcela postačující :-)
Je to o preferencí, já to spíše myslel tak, že za stejnou cenu se ta konkurenceschopnost snižuje. Osobně bych si taky dokázal představit jezdit (radši v Ceedu, i30 se mi fakt nelíbí čím dál více) v korejci do 300 tisíc se slušnou výbavou. Ale zatím mi ta auta nejsou natolik sympatická, abych se s rozpočtem třeba 500 tisíc v nižší střední rozhodoval mezi EU špičkou (Golf, OIII,Leon,Focus,Astra,308) a Ceedem. Ty auta jsou prostě o kus dál.
Mimochodem minuly tyden sem se byl mrknout na 308 a dost mne vzala za srdce... skoro lepší než Golf.. jen bych si musel zvyknout na budíky. Těšim se na kombik! :-)
Golf a P308 to oba hrají na vnímanou kvalitu, t.j. na kvalitu, která jde vidět a asi to funguje. Teď jde jen o to, zda to, co je navíc na povrchu, nechybí někde uvnitř.
Diesel bereš pokud opravdu chceš jezdit hodně. 1.4CRDi neznám, ale 1.6CRDi je po všech stránkách povedený motor a příplatek za naftu je u spousty značek větší než u Kie.
V benzínu se ty nůžky rozevírají víc, 1.6GDI stačí tak na 1.2TSI, proti 1.4TSI není co postavit a pak až je GT, které ale zase nemůže být v kombíku.
Ono je tu ještě jedna věc... mně se totiž moc nelíbí ta kabina v Golfu. Na můj vkus je tam moc toho dekoru, ať už je to piáno nebo stříbřenka... hlavně tu stříbřenku okolo budíků bych si klidně odpustil. Já byl nadšený akorát ze sedaček ErgoActive, jinak mě Golf nijak neohromil... kacířsky napíšu, že vizuálně mi lépe sedl ten Ceed.
Ty máš jediný štěstí, že nejsme v 16.století. Za to poslední souvětí bys skončil na hranici... >:D;-) Já to mám naopak. Ta propíraná vnímaná kvalita na mě v Golfu funguje, teda alespoň v GTI. Zato ódy na Leona moc nechápu, resp. ještě jinak - FR je fajnový, Style jsem neviděl, ale Reference mě teda dost odrovnala.
A ještě k tomu nebezpečí, co ti hrozí, jeden vtípek:
Karel IV.neměl dobrej den. Nic se mu nedařilo a bolela ho hlava. Chtěl by si odpočinout a být chvíli sám, jenže pod nohama se mu pořád motal malej Zikmund a něco žvatlal. Rozmrzelej Karel na něj houknul:
"Zikmunde, musíš se tu pořád motat ?"
"A tatí, co mám dělat ?"
"Běž, upaluj...." >:-[]
GTI jsem v poslední generaci neseděl, ta předchozí dejme tomu... byť teda kárované sedačky nemusím a placatej volant taky ne, pro mě jsou legenda jiná auta než GTI. Pajův Leon mě ničím neurážel a dal bych mu přednost jak před běžnou Octavií, tak před běžným Golfem.
Jinak kacířství je mým druhým nejoblíbenějším hříchem, hned po... no, to je nakonec jedno :-)
Lepší celkové "třídní" zpracování interiéru, než Golf GTI/GTD/R, už má podle mě jen A3/S3.
Interier G7 GTI/GTD/R není určitě horší, než u G6 GTI/GTD/R.
Tomu téměř symbolickému sploštění volantu u GGTI říkáš vážně "placatej" volant? ;-)
Mluvil jsem spíš o běžném Golfu. Zpracování je ok, ale nelíbí se mi přemíra dekoru... piáno ještě jakž takž, ale ta stříbřenka kolem budíků je pro mě zuviel.
Co se volantu týče... i tam je na můj vkus zbytečně moc stříbrné, kulatý střed se mi (stejně jako u Audi) moc nelíbí. I tak je to v součtu širší špička třídy, to rozhodně... ale prostě z koncernových trojčat se mi nejvíc líbí architektura SEATu.
"Hov.no hoří!"
[odkaz] >:D
Nešlo mi o samotnou architektu, to je logicky hodně subjektivní záležitost.
Šlo mi spíš o pocit z vnímané kvality zpracování interiéru a tu (dle mě) nemá Leon lepší, než Golf (samozřejmě interiér GTI/GTD je nutno srovnávat s FR), na druhou stranu Leon v tomto ohledu udělal (mezigeneračně) neskutečný krok kupředu.
Nějak to kraví, ve stromu tě nevidím a tady to zase nezobrazuje příspěvek, na kterej je tvoje reakce. Tak budu předpokládat, že na ten můj.
Nj, jenže pájův Leon je FR a to je sakra rozdíl. Když mě polomrtvého vytáhli z Reference, hodili mě do FR vzkřísit. >:D Trochu přeháním, ale v Reference bych Leona nebral ani omylem, a to není nejnižší výbava. A jsou tam i jiný špeky...např. s kolama. To je jedno, já nikomu nechci brát nadšení, ten generační skok tam je a velkej, to zase jo.
Z Golfa rozhodně nedělám modlu, to já ostatně z žádnýho auta, ale sednul mi.
I když se ceny u i30/Ceed o něco zvýšily proti první generaci, tak stále jde v porovnání s tebou vypsanou konkurencí o výhodnější a levnější alternativu. První generace těchto modelů nebyly vůbec zlými vozy, rozhodně si je lidé nebraly poue díky ceně. A aktuální druhá vydání jsou na tom co se kvalitativní stránky a techniky zase o něco dále. Určitě jsou plně konkurenceschopné prakticky všem zavedeným evropským značkám.
som rad ze pohlady ludi na korejcov sa uz menia :yes:
super ;-)
sice to trosku trvalo ale momentalne uz nic nenasvedcuje tomu zeby si dnes kie kupoval niekto ako lowend alebo ako lacnu alternativu , vsetko su to uz plne konkurencieschopne auta na urovni :yes: presne tak
Ano, i30/ceed se ještě drží (dostali jsme teď nabídku na skladovou i30 kombi za 280 1.6Gdi Tricolor v metalíze, alu kola, to je dost slušné si myslím, ale Ceed je hezčí), já spíše popisoval Ix 35, protože se o ní otec zajímal. Ještě loni to vypadalo na slušnou koupi, kde by se při její ceně dala akceptovat horší kvalita interiéru, ale nyní nový vůz vychází skoro o 100 tisíc dráž a to už je dost pádný argument podívat se jinde, nebo v jiném segmentu :-)
Jasné, to se upřímně přiznám, že s ix35 nemám naprosto žádnou zkušenost. Proto v této kategorii nehodlám korejské vozy jakkoliv soudit.
U korejských kousků v nižší střední třídě jsem si jistý, že je není důvod při výběru přehlížet, spíše naopak by mohlo jít o tu správnou volbu. ;-)
Je to způsobeno změnou tvaru světlometů po faceliftu, určitě zase budou k dispozici, otázkou je, za jak dlouho. Podobný dočasný problém není úplně vzácný, např. G6 měl taky ze začátku pouze halogeny, bixenony měla k dispozici až verze GTI a následně i běžné verze. Dodavatel světlometů prostě nestíhal dřív dodat.
Standardní ceníkovka je skoro 560 tisíc, cena v článku je při "financování Renault". Stejně je to ale super nabídka, vzhledem k tomu, že menší, výkonově srovnatelné a v lecčems kontroverznější Clio R.S. stojí jen o něco míň (ceníkovka cca stejná, ale už v tom je R-Link a navigace, což bych určitě u Meganu doporučil k přikoupení). Jsem zvědavý, zda takhle atraktivní cena vydrží i do nové generace Meganu, protože hádám, že důvod aktuální výhodnosti je i v tom, že interiér Meganu je už citelně starší a v Renaultu se to snaží nějak kompenzovat...
Kolega nejspíše psal o cenách modelu Clio RS, tam by to sedělo, ale původně jsem chtěl napsat to samé co vy, jelikož první příspěvek je více než matoucí...
Asi otázka názoru, pro mě je současný interiér Meganu na hranici přijatelnosti, možná v některých oblastech i za ní (např. místo pro kolena spolucestujícího). Zvenku facelift hodně pomohl, zevnitř pro mě nezbývá, než se těšit na novou generaci - na příkladu Clia a Capturu je vidět, že to jde, když se chce.
Asi jak říkáš, je to věcí názoru. Nikomu ten svůj nevnucuji, podle mě je stále více než dostačující. Proti Cliu či Capturu si cením interiér Meganu tedy mnohem více. Mnohem lepší materiály, i tvarově mi přijde lepší. :-)
kolik chybělo - blbé 2 dny a mohl bych na jaře poreferovat. Díky tomu, že prodejce mi předběžně slíbil, že s cenou už nepůjde nic nejspíš udělat, jsem se rozhodl pro konkureci, za 2 dny jsem měl nový ceník na GT a cena jen o 30 víc než konkurence ... dop...
PS: sleva mi byla řečena, že je pouze pro IČ, ale krom panar. střechy bych měl full výbavu i s GPS a park. kamerou a perleťovkou
No to se přiznám jsou dosti odlišné vozy, mít ve výběru Ceed 1,6 GDi a Megane GT 220... Jo jsou to kombíky se 4 koly, to je myslím vše, co je spojuje ;-) Ale ať Ceed dlouho dobře slouží :yes:
Přikláním se taky k modré :-) V D jsem viděl u dealera GTčko před fl v černé a bylo celkem nevýrazné, nicméně od klasického Megana kombi ho rozezná i lajk :-)
prodejce mi nabídnul dost velkou slevu, moc se mi líbila, ale už jsem nechtěl čekat - GT jsem původně objednával na podzim, ale tehdy už nešlo objednat, protože se čekalo na facelift. V D a PL se nové GT prodává od 1. 12. 2013 a u nás až na konci ledna, takže paráda (ČR jako vždy nakonec), ale někdy kolem 10. 1. mi prodejce řekl, že má 1. nástřel ceníku a že z toho je zřejmé, že nepůjde dát sleva. Takže jsem pak šel objednat Kiu a 2 dny na to, renault.cz vydal ceník na GT a prodejce mi volal, že cena je 520 s DPH po všech slevách a s výbavou, co jsem chtěl ... ale to už jsem zaplatil 20 tis. zálohu ... no více o tom rozepíšu v recenzi na Cee´da
Re: tahle generace Megane se snad nejvíc nepodvedla
Já nikomu názor neberu, každému se líbí něco jiného. Zadních partií HB se jeden z faceliftů dotknout mohl, každopádně u verze kombi a coupé bych to jako problém neviděl.
Prosím jenom posuvné dveře ne. To nemá s praktičností moc společného, a pro luxusní MPV (nebo cross) je to fakt nesmysl.
Edit: ještě se dívám na ty fotky a výška kufru je fakt tragická. Dozadu se asi dopělý neposadí :-( .
Za spoustu dalsich veci se priplaci, takze kdyz tam clovek da bezkontaktni kartu, navigaci, vyhrivane sedacky, tak ma za nejakych 630.000Kc prastary model co pres facelift uz je notne zejmena v interieru okoukany, ktery ma misto svetel bludicky a celkove to neni zrovna zazrak. To uz bych sel radeji do te Octavie RS, ktera je o dost novejsi, muzu do ni mit automat a rozdil v cene se mi vrati pri prodeji ojetiny.
U Octavie se taky připlácí... za navigaci, za automat, za ližiny na střechu... a pokud chceš bezklíčové odemykání, musíš vzít i parkovací senzory, takže fakticky jsi s takovou konfigurací přes 770.000. To je dost velký rozdíl na to, aby byl Megane zajímavý.
Připlácí se stejně jako všude, když už chceš být přesný,tebou vybrané prvky stojí dokonce celých 35-45 tisíc, tak nevím kde na ty povídačky o vysoké ceně chodíš. Klidně můžeš kontrovat levnější konkuencí, sem s ní... Holt když potřebuješ Octavii, tak jdeš do ní. Ale vždy mě pobaví lidé, kteří operují směšným faktem o tom, že když koupí škodovku dráž, že se jim to vrátí při prodeji >:D Když myslíte...
Po dolozeni Octavie RS na stejnou vybavu jsem na 695.000Kc a to mam navic xenony. To je rozdil nejakych 60.000Kc (respektive 10%) proti Megane GT za coz mam lepsi vybavu (ty xenony), o generaci novejsi auto a 100.000Kc, ktere dostanu zpatky az to auto budu jako ojete prodavat.
Tou cenou při prodeji bych neoperoval, to je dost spekulativní položka... navíc bys musel kalkulovat časovou hodnotu peněz atd. Je tam prostě rozdíl 160.000, Octavia je lepší a větší auto, má navíc xenony a pár dalších drobností, adekvátně tomu víc stojí... všechno v pořádku.
No s částkou 630 tisíc po tvém fiktivním dovybavení jsi přišel ty sám. Ono 530 + 35-45, no ....
O generaci novější auto máš logicky, pokud budeš chtít novějšího Megana počkej na nový model, taky bude o generaci dál jako Octavia. Toto není argument koupě, leda obhajoba vlastního výběru. Rozdíl v ceně se ti bude držet prakticky konstantně po celou dobu vlastnictví, takže v podstatě nula od nuly pošla.
Pokud je nova generace za stejnou cenu jako nova, tak je to rozhodne argument ke koupi. Cekal bych, ze si Renault bude uvedomovat stari sve nabidka a tu cenu tomu prislusne prizpusobi. Renault GT nema v zakladu nejenom tu navi, ale ani lepsi audio (to muzeme skrtnout stoji stejne jako u OIII takze se pokrati), keyless, ani vyhrivani sedacek vpredu! a samozrejme zminovane xenony.
Cena pri prodeji neni v tomto pripade prilis spekulativni ceny ojetych Renaultu a Octavii jsou dostupne a nic se na nic do budoucna asi nezmeni.
Rozdíl úvodních cen je 135 tisíc, je ti to málo? Pokud ano, kolik by sis představoval? U Octavie si navíc za navigaci a keyless entry také připlácíš. Takže si do příplatků dej výhřev sedaček a zvedne se ti cena o celých 6 tisíc. Pravda xenony zatím nedostaneš, ale nebojím se, že by se do výbavy nedostaly adaptivní bixenony jako u verze před faceliftem.
Znovu ti zopakuji, že rozdíl mei nákupními cenami obou vozů bude reflektován i při prodejních cenách ojetin. Nikdy se Renault RS220 nebude prodávat za ceny OIII RS, ani nemůže. ALe garantuju ti, že při prodeji si vždy rozdíl mezi kupními cenami udrží ;-)
Pánové, doporučuju se s autem projet. O víkendu jsem s ním najel bezmála 500km a to auto je BOMBA! Motor z modelu R.S. (RenaultSport kdyby někdo nevěděl), fantastickej zvuk (Octavia se v tomhle měru může jít zahrabat) a zátah. Co se týká cenovky existuje fleetový program a pokud se mám vrátit k Octavii tak je to samozřejmě daleko novější auto, ale charakterem GTčku nesahá ani po kotníky! Pokud někdo chce sportovat tak má Renault R.S. ale Škodovka už nic víc nemá bohužel >:-[] Takže jedině RenaultSport! A kdo nevěří ať si to auto vyzkouší, klidně vůz předvedu... :-)