reklama


Renault Megane II nyní i jako kombi a sedan!

Renault Megane II nyní i jako kombi a sedan!

 
 

Právě zahájený barcelonský autosalon je místem premiéry dalších dvou modelů řady Mégane: kombi a sedanu.

Právě zahájený barcelonský autosalon je místem premiéry dalších dvou modelů řady Mégane: kombi a sedanu. Mégane druhé generace byl nejdříve představen jako 3 a 5dveřový hatchback (v červenci 2002), vloni na podzim se světu představila verze Coupé-cabrio a nový Scénic (informace zde). Nyní řada Mégane nabízí možnost volby ze šesti(!!) různých karosérií.

Obě verze Méganu již měly své předchůdce. V první generaci byl sedan označován jako Classic (byl uvedený v říjnu 1996) a spolu s kombi (uvedeno až v květnu 1999) se staly úspěšnými modely. Ke konci roku 2002 bylo vyrobeno dohromady přes 650.000 kusů obou modelů. Nový sedan bude vyráběn ve španělské Palencii a kombi v turecké Burse (podobně jako předchozí generace kombi).

Druhá generace Méganu (píšeme o ní podrobně v zde) je držitelem titulu Auto roku a výborného pětihězdičkového hodnocení v crash testu Euro NCAP. Z těchto ocenění bude jistě profitovat i dvojice novinek. Inovativní design řady přináší myšlenky z větších modelů Vel Satis a Avantime. Sedan i kombi jsou přirozenými členy rodiny, která má v sobě cosi z kubismu, ze slohu, který vyhledává ostré hrany a jejich kontrast s rovnými plochami. K dispozici budou tradiční provedení interiéru označované francouzskými názvy Authentique, Expression, Dynamique a Privilége a tři úrovně výbavy Pack, Confort a Luxe. Motorová nabídka (3 zážehové a 3 vznětové motory) odpovídá dalším Méganům a nejdete ji v podrobném popisu tohoto vozu. Převodovky jsou buď manuální 5 nebo 6stupňová a nebo automatická Proactive s možností manuální volby převodu.

Překvapivé jsou rozměry nových modelů. Oproti hatchbackům Mégane II, kterým je často vytýkán nedostatek místa na zadních sedadlech, je u sedanu a kombi prodloužen rozvor o 61 mm a prostor pro kolena se tak zvětšil na 230 mm, což je dle výrobce momentálně nejlepší hodnota ve třídě. Větší jsou také druhé boční dveře, které tak usnadňují nastupování do interiéru. Zadní převis je samozřejmě také zvětšen oproti hatchbacku a to o 228 resp. 230 mm u sedanu resp. kombi. Zavazadlový prostor má základní objem 520 l.

Podvozek pochází z dříve představených verzí, i když byl náležitě vyladěn.Ve výbavě nalezneme ABS, EBA, systém pro kontrolu tlaku v pneumatikách, nejnovější ESP s kontrolou neotáčivosti. Zajímavá jsou označení nových verzí v jednotlivých zemích. Například kombi bude ve Velké Britanii prodáváno pod názvem Sport Tourer, zatímco ve většině zemí Evropy ponese jméno Grand Tour. V Řecku to bude Estate, v Portugalsku a Finsku Break a ve Švédsku a Dánsku Touring.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Petr Mach rezignoval z vedení Svobodných. Chci se utkat se zastánci alternativní vize, tvrdí Petr Mach rezignoval z vedení Svobodných. Chci se utkat se zastánci alternativní vize, tvrdí

Šéf Strany svobodných občanů (Svobodní) Petr Mach dnes…

Prezident Gambie neuznal výsledky voleb, zemi hrozí chaos Prezident Gambie neuznal výsledky voleb, zemi hrozí chaos

Prezident Gambie Yahya Jammeh odmítl výsledky nedávných…

Fyzici mají recept na ekonomickou krizi Fyzici mají recept na ekonomickou krizi

Ekonomická a následně i dluhová krize Evropské unie jako…

Německo bude mít přebytek 405 miliard, většinu utratí na běžence Německo bude mít přebytek 405 miliard, většinu utratí na běžence

Německá spolková vláda bude mít v letošním roce o 15…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol Ikonický Dodge Challenger dostal pohon všech kol

Tradiční zástupce segmentu amerických muscle cars si nyní…

Test ojetiny: Mercedes třídy R je komfortní. Servis ale stojí desetitisíce. Test ojetiny: Mercedes třídy R je komfortní. Servis ale stojí desetitisíce.

Mercedesu třídy R těžko přijdete na chuť pohledem. Svezte…

 






 
Nejdivnější podívaná na světě? Takhle driftuje tank!

Nejdivnější podívaná na světě? Takhle driftuje tank!

Včera

Zejména v zimních měsících je jízda „bokem“ oblíbenou kratochvílí nejenom mladších a dynamicky založených řidičů. Vidět tohle dělat tank se vám ale jenom tak nepoštěstí.




Blesk.cz

Držte se! Studenti podpořili spolužáky zraněné při nehodě společnou fotkou a vzkazem

Držte se! Studenti podpořili spolužáky zraněné při…

Spěchali, aby stihli začátek čtvrtečního vyučování. Jenže u Lomničky na Brněnsku mladík za volantem nezvládl…

Na vysokou školu se zbraní za pasem: Univerzita ve Virginii staví střelnici

Na vysokou školu se zbraní za pasem: Univerzita ve…

Zatímco Evropská unie uvažuje o omezení střelných zbraní, v jiných částech světa je na ozbrojování nahlíženo…

 

iSport.cz

Voráček řádí! Čtyřmi body řídil obrat a je druhý v bodování NHL

Voráček řádí! Čtyřmi body řídil obrat a je druhý v…

Hokejový útočník Jakub Voráček ve druhém utkání NHL za sebou zaznamenal gól a tři asistence. Philadelphia i díky…

Skokan Štursa poprvé v desítce: Byl jsem krásně soustředěný na sebe

Skokan Štursa poprvé v desítce: Byl jsem krásně…

Jen čtyři závody nové sezony musel jednadvacetiletý skokan na lyžích Vojtěch Štursa čekat na první výlet do…

 

Reflex.cz

Bílý láma, brutální i duchovní komiks z Tibetu

Bílý láma, brutální i duchovní komiks z Tibetu

Chilsko-francouzský mystik, režisér, filozof a spisovatel Alejandro Jodorowsky se dočkal i v Česku zaslouženého…

Korunní princ nafotil Dubaj v mracích, fotografie jsou kouzelné

Korunní princ nafotil Dubaj v mracích, fotografie…

Hamdan bin Mohammed Al Maktoum, korunní princ Spojených arabských emirátů, si jednoho dne vyšel na střechu jedné…

 
 
reklama