Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Megane II nyní i jako kombi a sedan!

Ondřej Láník
Diskuze (82)
Právě zahájený barcelonský autosalon je místem premiéry dalších dvou modelů řady Mégane: kombi a sedanu.

Právě zahájený barcelonský autosalon je místem premiéry dalších dvou modelů řady Mégane: kombi a sedanu. Mégane druhé generace byl nejdříve představen jako 3 a 5dveřový hatchback (v červenci 2002), vloni na podzim se světu představila verze Coupé-cabrio a nový Scénic (informace zde). Nyní řada Mégane nabízí možnost volby ze šesti(!!) různých karosérií.

Obě verze Méganu již měly své předchůdce. V první generaci byl sedan označován jako Classic (byl uvedený v říjnu 1996) a spolu s kombi (uvedeno až v květnu 1999) se staly úspěšnými modely. Ke konci roku 2002 bylo vyrobeno dohromady přes 650.000 kusů obou modelů. Nový sedan bude vyráběn ve španělské Palencii a kombi v turecké Burse (podobně jako předchozí generace kombi).

Druhá generace Méganu (píšeme o ní podrobně v zde) je držitelem titulu Auto roku a výborného pětihězdičkového hodnocení v crash testu Euro NCAP. Z těchto ocenění bude jistě profitovat i dvojice novinek. Inovativní design řady přináší myšlenky z větších modelů Vel Satis a Avantime. Sedan i kombi jsou přirozenými členy rodiny, která má v sobě cosi z kubismu, ze slohu, který vyhledává ostré hrany a jejich kontrast s rovnými plochami. K dispozici budou tradiční provedení interiéru označované francouzskými názvy Authentique, Expression, Dynamique a Privilége a tři úrovně výbavy Pack, Confort a Luxe. Motorová nabídka (3 zážehové a 3 vznětové motory) odpovídá dalším Méganům a nejdete ji v podrobném popisu tohoto vozu. Převodovky jsou buď manuální 5 nebo 6stupňová a nebo automatická Proactive s možností manuální volby převodu.

Překvapivé jsou rozměry nových modelů. Oproti hatchbackům Mégane II, kterým je často vytýkán nedostatek místa na zadních sedadlech, je u sedanu a kombi prodloužen rozvor o 61 mm a prostor pro kolena se tak zvětšil na 230 mm, což je dle výrobce momentálně nejlepší hodnota ve třídě. Větší jsou také druhé boční dveře, které tak usnadňují nastupování do interiéru. Zadní převis je samozřejmě také zvětšen oproti hatchbacku a to o 228 resp. 230 mm u sedanu resp. kombi. Zavazadlový prostor má základní objem 520 l.

Podvozek pochází z dříve představených verzí, i když byl náležitě vyladěn.Ve výbavě nalezneme ABS, EBA, systém pro kontrolu tlaku v pneumatikách, nejnovější ESP s kontrolou neotáčivosti.

Zajímavá jsou označení nových verzí v jednotlivých zemích. Například kombi bude ve Velké Britanii prodáváno pod názvem Sport Tourer, zatímco ve většině zemí Evropy ponese jméno Grand Tour. V Řecku to bude Estate, v Portugalsku a Finsku Break a ve Švédsku a Dánsku Touring.

Ondřej Láník
Diskuze (82)