3.9. 2012 Jiří Červenka Jiří Červenka

Renault Mégane jako elektromobil od Continentalu

 

Renault se vývoji elektromobilů věnuje již delší dobu a dokonce je vyrábí i v malých sériích. Elektrický Mégane ale vznikl v Německu.

Německý Continental sice asi nejvíc proslul svými pneumatikami, ale funguje i jako výrobce a zároveň dodavatel dalších komponentů pro automobilový průmysl včetně elektrických součástí. Právě tato společnost stojí za vznikem černého prototypu hatchbacku Mégane poslední generace, který nemá pod kapotou klasickou pohonnou jednotku s vnitřním spalováním.

Mégane je poháněn úplně shodným synchronním elektromotorem jako sériový Fluence Z.E. od Renaultu. Na tom není nic divného, protože jej pro francouzskou automobilku Continental sám vyrábí. „Srdce“ poskytuje výkon 71 kW (96 k) a točivý moment 226 Nm. Je napájeno z lithium-iontových článků o kapacitě 18 kWh, které jsou umístěny v podlaze. Na jedno nabití vůz ujede v závislosti na podmínkách až 150 km. Díky desetikilowattové palubní nabíječce jsou baterie připraveny zpět k jízdě za 2,5 hodiny.

Černý funkční vzorek je vybaven také pedálem plynu, který Continental označuje zkratkou AFFP (Accelerator Force Feedback Pedal). Uvedl jej poprvé už před čtyřmi lety. V podstatě jde o to, že když autu doslova „docházejí baterky“, pravý pedál vyžaduje od řidičovy nohy větší sílu k sešlápnutí. Vede jej tak k úspornější jízdě, která je u elektromobilu jaksi klíčová.

Veškeré komponenty kromě samotného motoru (je jich necelá čtyřicítka) váží pouhých 154 kg. Konkrétně jde nejen o akumulátory, ale i kompletní elektroniku včetně nárazového senzoru a nezbytného chlazení. Takže hatchback oproti svým zážehovým či vznětovým sourozencům s diamantem ve znaku příliš nepřibral na váze. Známé logo mimochodem postrádá ze zřejmých, zejména pak právních důvodů. Bylo nahrazeno emblémem vzpínajícího se koně (nikoli koníka), který používá Continental.

Jezdí na dvacetipalcových kolech obutých do pneumatik Conti.eContact s nízkým valivým odporem rozměru 195/55 R20. Stejné dostane i chystaný sériový Renault Zoe. Ráfky jsou navrženy s ohledem na co nejlepší aerodynamiku. Také interiér doznal změn. Jiné jsou samozřejmě nezbytné přístroje, ale například i modrošedé čalounění, které je vyrobeno z recyklovatelných materiálů.

Zmíněné parametry zajišťují vozu akceleraci z 0 na 100 km/h za 11,9 s, která je určitě dostatečná. Continental tvrdí, že jde pouze o prototyp, výrobu ve vlastní režii určitě nechystá. Jeho vývoj trval půl roku a auto už najezdilo asi 10 tisíc kilometrů. Že by jej nakonec vyráběl sám Renault? Je to velmi nepravděpodobné, neboť produkční elektrický sedan Fluence Z.E. má stejný technický základ.

JAKE.AUTO.CZ: Renault Mégane III (přehled všech testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Zisky Hyundaie klesají, nedaří se mu hlavně v Číně a USA Zisky Hyundaie klesají, nedaří se mu hlavně v Číně a USA

Jihokorejské automobilce Hyundai Motor ve druhém…

Flixbus posiluje spoje na Ukrajinu Flixbus posiluje spoje na Ukrajinu

Německý autobusový dopravce Flixbus rozšíří od 27.…

Polovinu Strnadovy opravny letadel ovládnou slovenští miliardáři Polovinu Strnadovy opravny letadel ovládnou slovenští miliardáři

Poloviční podíl v opravně letadel Job Air Technic, která…

Komentář Bohumila Doležala: Polská justice a české trafiky Komentář Bohumila Doležala: Polská justice a české trafiky

V okurkové sezoně se před Obvodním soudem pro Prahu 1…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody? Tlačítko místo páky. Jak funguje elektrická brzda a jaké má nevýhody?

Místo velkých pák ručních brzd dnes automobilky dávají…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě? Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě?

Renault Mégane je auto plné proměn. Zatímco první…

Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila

Dlouholetý šampion Severní smyčky Nürburgringu odešel na…

 



 
Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Dnes 08:00

Audi A8 přineslo čtyřem propojeným kruhům patřičnou prestiž mezi luxusními limuzínami, dodnes soupeří o klienty s BMW a Mercedesem. I v nedávno představené čtvrté generaci...




Blesk.cz

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim povinné e-recepty

Starší lékaři hrozí, že okamžitě skončí. Vadí jim…

Počet lékařů, kteří se už zapojili do systému elektronických receptů, se od podzimu loňského roku zdvojnásobil.…

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Sezóna klíšťat je v plném proudu. Přinést si je můžete nejen z lesa, ale i z procházky městským parkem nebo…

 

iSport.cz

Závadové na postup nestačil ani rekord, Baumrtová je na MS v semifinále

Závadové na postup nestačil ani rekord, Baumrtová je…

Simona Baumrtová postoupila na plaveckém mistrovství světa do semifinále také na nejkratší znakařské trati.…

Na Jágra se chystají v šatně Třince. Už máš místo, vzkázal brankář

Na Jágra se chystají v šatně Třince. Už máš místo,…

Zatím žert? Nebo brzy už realita? Legendární útočník Jaromír Jágr po konci na Floridě sice ještě touží…

 

Reflex.cz

Zapomenuté oběti srebrenického masakru: Ženy, které jej přežily, žijí v chudobě na okraji společnosti

Zapomenuté oběti srebrenického masakru: Ženy, které…

Nedaleko průmyslového města Tuzla, které se nachází v severovýchodní části Bosny a Hercegoviny, se nachází osada…

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být dementní, obává se neurolog Stránský

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být…

Neurolog Martin Jan Stránský má vážné pochyby o psychické kondici prezidenta Miloše Zemana. Sleduje u něj…