3.9. 2012 Jiří Červenka Jiří Červenka

Renault Mégane jako elektromobil od Continentalu

 

Renault se vývoji elektromobilů věnuje již delší dobu a dokonce je vyrábí i v malých sériích. Elektrický Mégane ale vznikl v Německu.

Německý Continental sice asi nejvíc proslul svými pneumatikami, ale funguje i jako výrobce a zároveň dodavatel dalších komponentů pro automobilový průmysl včetně elektrických součástí. Právě tato společnost stojí za vznikem černého prototypu hatchbacku Mégane poslední generace, který nemá pod kapotou klasickou pohonnou jednotku s vnitřním spalováním.

Mégane je poháněn úplně shodným synchronním elektromotorem jako sériový Fluence Z.E. od Renaultu. Na tom není nic divného, protože jej pro francouzskou automobilku Continental sám vyrábí. „Srdce“ poskytuje výkon 71 kW (96 k) a točivý moment 226 Nm. Je napájeno z lithium-iontových článků o kapacitě 18 kWh, které jsou umístěny v podlaze. Na jedno nabití vůz ujede v závislosti na podmínkách až 150 km. Díky desetikilowattové palubní nabíječce jsou baterie připraveny zpět k jízdě za 2,5 hodiny.

Černý funkční vzorek je vybaven také pedálem plynu, který Continental označuje zkratkou AFFP (Accelerator Force Feedback Pedal). Uvedl jej poprvé už před čtyřmi lety. V podstatě jde o to, že když autu doslova „docházejí baterky“, pravý pedál vyžaduje od řidičovy nohy větší sílu k sešlápnutí. Vede jej tak k úspornější jízdě, která je u elektromobilu jaksi klíčová.

Veškeré komponenty kromě samotného motoru (je jich necelá čtyřicítka) váží pouhých 154 kg. Konkrétně jde nejen o akumulátory, ale i kompletní elektroniku včetně nárazového senzoru a nezbytného chlazení. Takže hatchback oproti svým zážehovým či vznětovým sourozencům s diamantem ve znaku příliš nepřibral na váze. Známé logo mimochodem postrádá ze zřejmých, zejména pak právních důvodů. Bylo nahrazeno emblémem vzpínajícího se koně (nikoli koníka), který používá Continental.

Jezdí na dvacetipalcových kolech obutých do pneumatik Conti.eContact s nízkým valivým odporem rozměru 195/55 R20. Stejné dostane i chystaný sériový Renault Zoe. Ráfky jsou navrženy s ohledem na co nejlepší aerodynamiku. Také interiér doznal změn. Jiné jsou samozřejmě nezbytné přístroje, ale například i modrošedé čalounění, které je vyrobeno z recyklovatelných materiálů.

Zmíněné parametry zajišťují vozu akceleraci z 0 na 100 km/h za 11,9 s, která je určitě dostatečná. Continental tvrdí, že jde pouze o prototyp, výrobu ve vlastní režii určitě nechystá. Jeho vývoj trval půl roku a auto už najezdilo asi 10 tisíc kilometrů. Že by jej nakonec vyráběl sám Renault? Je to velmi nepravděpodobné, neboť produkční elektrický sedan Fluence Z.E. má stejný technický základ.

JAKE.AUTO.CZ: Renault Mégane III (přehled všech testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 




Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě? Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě?

Renault Mégane je auto plné proměn. Zatímco první…

Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila

Dlouholetý šampion Severní smyčky Nürburgringu odešel na…

 



 
Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák skončil neúspěchem

Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák neuspěl

Dnes 08:00

Letňanská Avia se v polovině 90. let minulého věku pokoušela o výrobu terénního vozu. Projekt ale nebyl úspěšný.




Blesk.cz

Otrávených dravců rapidně přibylo. Po pachatelích půjde psí specialista Sam

Otrávených dravců rapidně přibylo. Po pachatelích…

V Česku je letos nejvíc otrávených dravců od roku 2000, kdy se tyto případy evidují. Na rapidní nárůst upozornil…

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na koupališti dělá už 27 let

Správce areálu Petynka Václav Šála (68). Na…

Koupaliště Petynka v Praze 6 zahájilo sezónu. A jako každý rok u toho byl i Václav Šála (68). Ten totiž v areálu…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální katastrofě

Bělověžský prales: Polsko na cestě k environmentální…

Tisíce let starý Bělověžský prales na polsko-běloruské hranici je díky necitlivé enviromentální politice polské…