3.9. 2012 Jiří Červenka Jiří Červenka

Renault Mégane jako elektromobil od Continentalu

 

Renault se vývoji elektromobilů věnuje již delší dobu a dokonce je vyrábí i v malých sériích. Elektrický Mégane ale vznikl v Německu.

Německý Continental sice asi nejvíc proslul svými pneumatikami, ale funguje i jako výrobce a zároveň dodavatel dalších komponentů pro automobilový průmysl včetně elektrických součástí. Právě tato společnost stojí za vznikem černého prototypu hatchbacku Mégane poslední generace, který nemá pod kapotou klasickou pohonnou jednotku s vnitřním spalováním.

Mégane je poháněn úplně shodným synchronním elektromotorem jako sériový Fluence Z.E. od Renaultu. Na tom není nic divného, protože jej pro francouzskou automobilku Continental sám vyrábí. „Srdce“ poskytuje výkon 71 kW (96 k) a točivý moment 226 Nm. Je napájeno z lithium-iontových článků o kapacitě 18 kWh, které jsou umístěny v podlaze. Na jedno nabití vůz ujede v závislosti na podmínkách až 150 km. Díky desetikilowattové palubní nabíječce jsou baterie připraveny zpět k jízdě za 2,5 hodiny.

Černý funkční vzorek je vybaven také pedálem plynu, který Continental označuje zkratkou AFFP (Accelerator Force Feedback Pedal). Uvedl jej poprvé už před čtyřmi lety. V podstatě jde o to, že když autu doslova „docházejí baterky“, pravý pedál vyžaduje od řidičovy nohy větší sílu k sešlápnutí. Vede jej tak k úspornější jízdě, která je u elektromobilu jaksi klíčová.

Veškeré komponenty kromě samotného motoru (je jich necelá čtyřicítka) váží pouhých 154 kg. Konkrétně jde nejen o akumulátory, ale i kompletní elektroniku včetně nárazového senzoru a nezbytného chlazení. Takže hatchback oproti svým zážehovým či vznětovým sourozencům s diamantem ve znaku příliš nepřibral na váze. Známé logo mimochodem postrádá ze zřejmých, zejména pak právních důvodů. Bylo nahrazeno emblémem vzpínajícího se koně (nikoli koníka), který používá Continental.

Jezdí na dvacetipalcových kolech obutých do pneumatik Conti.eContact s nízkým valivým odporem rozměru 195/55 R20. Stejné dostane i chystaný sériový Renault Zoe. Ráfky jsou navrženy s ohledem na co nejlepší aerodynamiku. Také interiér doznal změn. Jiné jsou samozřejmě nezbytné přístroje, ale například i modrošedé čalounění, které je vyrobeno z recyklovatelných materiálů.

Zmíněné parametry zajišťují vozu akceleraci z 0 na 100 km/h za 11,9 s, která je určitě dostatečná. Continental tvrdí, že jde pouze o prototyp, výrobu ve vlastní režii určitě nechystá. Jeho vývoj trval půl roku a auto už najezdilo asi 10 tisíc kilometrů. Že by jej nakonec vyráběl sám Renault? Je to velmi nepravděpodobné, neboť produkční elektrický sedan Fluence Z.E. má stejný technický základ.

JAKE.AUTO.CZ: Renault Mégane III (přehled všech testů a dalších článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Martina Čabana: Oranžová krev Glosa Martina Čabana: Oranžová krev

Volby mají mnoho poražených, ale nikdo nekrvácí víc než…

Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 



Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě? Ojetý Renault Mégane III/Mégane Generation: Proč je to dobrá koupě?

Renault Mégane je auto plné proměn. Zatímco první…

Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila Připravte si kapesníky, výroba Méganu RS skončila

Dlouholetý šampion Severní smyčky Nürburgringu odešel na…

 



 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Včera

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Na holešovickou tržnici za opravdovou módou: Na Mint marketu se představují zlaté ručičky českých návrhářek

Na holešovickou tržnici za opravdovou módou: Na Mint…

Koupit si oblečení v holešovické tržnici neznamená nutně jen obcházet tamější asijské stánkaře. Každý pátek a…

Komentář: Česko zažilo volební masakr. A další ještě čekají

Komentář: Česko zažilo volební masakr. A další ještě čekají

Už jsme si zvykli říkat sněmovním volbám zemětřesení. Ty poslední ale přinesly hotový masakr, z nějž se česká…

 

iSport.cz

Mourinha naštval přístup United. Ať vám to hráči přijdou vysvětlit, zlobil se

Mourinha naštval přístup United. Ať vám to hráči…

Trenér José Mourinho zkritizoval přístup fotbalistů Manchesteru United, kteří v devátém kole Premier League…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Problémy s máslem už zasáhly i Francii. Média to líčí jako možnou „katastrofu“

Problémy s máslem už zasáhly i Francii. Média to…

Francouzská média jsou zneklidněna. Tentokráte ne politikou fanfaronského prezidenta Emmanuela Macrona, ale…

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…