Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Mégane: Nová generace potvrzena pro rok 2016

Hlavní konkurenti Méganu se v poslední době dočkali nových generací. Kompaktní Renault si ale na mezigenerační proměnu ještě počká.
Zpět na článek
10. 10. 2014 10:03
10. 10. 2014 10:30
10. 10. 2014 10:42
10. 10. 2014 10:52
10. 10. 2014 10:57
10. 10. 2014 11:05
10. 10. 2014 11:07
10. 10. 2014 11:09
10. 10. 2014 11:19
10. 10. 2014 12:47
10. 10. 2014 21:41
10. 10. 2014 11:30
10. 10. 2014 12:35
10. 10. 2014 16:14
10. 10. 2014 16:33
10. 10. 2014 16:45
10. 10. 2014 17:01
10. 10. 2014 18:56
10. 10. 2014 19:17
10. 10. 2014 18:53
10. 10. 2014 20:59
10. 10. 2014 21:48
10. 10. 2014 23:16
10. 10. 2014 14:03
10. 10. 2014 14:39
10. 10. 2014 23:02
10. 10. 2014 14:14
10. 10. 2014 14:45
10. 10. 2014 16:38
10. 10. 2014 20:58
10. 10. 2014 23:20
11. 10. 2014 08:26
10. 10. 2014 15:12
10. 10. 2014 15:15
10. 10. 2014 21:52
10. 10. 2014 21:54
10. 10. 2014 21:54
10. 10. 2014 22:35
Avatar - grifith
10. 10. 2014 10:03
JAKO SŮL
Novou generaci Meganu potřebuje Renault jako sůl. Ta aktuální začne kroutit sedmý rok a to už je opravdu hodně. Patrné je to zejména na designu 5 dv.hatchbacku. Kombi či kupé dokážou ty roky zakrýt lépe. Interiérem určitě nemůže urazit, i když i zde se nějaké ty výtky najít mohou. Motorově si myslím není možno vyčítat téměř nic.
Pokud tedy Nový Megane naváže designem na aktuální Clio a Captur, přidá něco málo na prostornosti a zachová si stávající dobré vlastnosti, pak bude moci soupeřit o korunu vícekrále třídy. Prodejní král je přeci jen jasný...
Rozbalit vlákno
25
Avatar - Stefič
10. 10. 2014 10:30
Re: JAKO SŮL
Motorově nelze nic vyčítat? Benzín 1,2, dýchavičná 1,6 a 2,0 za více než 600k a nic víc. No to je teda výběr...
Avatar - grifith
10. 10. 2014 10:42
Re: JAKO SŮL
Ano, téměř nelze nic vyčítat - atmosférická 1,6, turbo 1,2 ve dvou výkonových variantách a dvoulitr dokonce ve třech. Verze GT220 za exkluzivních 523 tisíc. Copak ti chybí?
Avatar - Ozzman
10. 10. 2014 10:52
Re: JAKO SŮL
Chybí TSI ? >:D Ne, já si zrovna myslim, že Megane nemá špatnou paletu motorů, navíc... Nyní jsem si sedl do GT 220 a za ty prachy nezlobte se na mne... mne to auto uvnitř přišlo opravdu pěkné, z venku taky, sedačky super, i místo a kufr nebyly nejhorší. Navíc super motor... Přijde mi, že Megane svůj věk dobře maskuje a uvnitř je kvalitně zpracován, aspon jako nové auto..
Avatar - grifith
10. 10. 2014 10:57
Re: JAKO SŮL
Možná to TSI chybí >:D :yes: Paletu motorů Meganu bych také rozhodně neviděl zle.
GT220 je podle mého jedna z nejlepších nabídek na trhu pro ty, kteří chtějí výkonné a prostorné auto nižší střední. Zde v kombi verzi věk až tak viditelný není, ale jak jsem psal u 5dv HB už to pro mé oko tolik nehraje... Vnitřní zpracování a materiály rozhodně nejsou slabinou.
10. 10. 2014 11:05
Re: JAKO SŮL
Pětidveřový hatchback nehrál už při představení. Kombi je zkrátka povedenější a pořád pěkné.
Avatar - grifith
10. 10. 2014 11:07
Re: JAKO SŮL
V době představení to tak zlé nebylo, ale sedm let naprosto beze změny musí být znát ;-)
10. 10. 2014 11:09
Re: JAKO SŮL
V mých očích to dříve lepší nebylo. Zadek byl stejně ošklivý tehdy jako dnes.
Avatar - grifith
10. 10. 2014 11:19
Re: JAKO SŮL
Je pravdou, že za nějaký skvost bych jej naoznačil ani v době uvedení :yes:
10. 10. 2014 12:47
Re: JAKO SŮL
Co mi na Mégane vadí dnes, mi na něm vadilo i při uvedení. Nemohu to tedy připsat stárnutí. Palubní systém se snad měnil a nový jsem nepoužíval, tam nemohu soudit (ano, dnes jsou v trendu větší obrazovky). Jinak si myslím, že stárne dobře. Jen karoserie nezraje tak jako u předchozí generace.
10. 10. 2014 21:41
Re: JAKO SŮL
Dal jsem ti plusko. Ale jak vidíš, pravda spíš bolí :-)
Avatar - Ozzman
10. 10. 2014 11:30
Re: JAKO SŮL
Renault však docela umí i ty méně obvyklé varianty, třeba 3dv coupé, nebo i kabriolet nevypadají zle. Oproti tomu ta "nejsociálnější" 5dv verze opravdu nepůsobí moc aktuálně. Výhoda je v ceně, kdy ho dovybavíš za levno a nejsi v cenové střední třídy :-)
10. 10. 2014 12:35
Re: JAKO SŮL
Kombi se mi ze všech verzí Mégane líbí nejvíc. A vadí mi to. Protestuji proti tomu, aby byl kombík nejhezčí a po vzhledové stránce jediný přijatelný. :-) Ostatní nemám nějak seřazené, ale spokojený nejsem ani s jedním provedením. Ještě třídveřový bych vzal na milost, i když s karoserií nejsem spokojený.

Nějaké základní verze ani neuvažuji.
Avatar - Emel
10. 10. 2014 16:14
Re: JAKO SŮL
Chybí něco mezi 1.2 a 2.0. Přiznejme si, že 2.0 je už trošku jiný příběh, pro běžné kupce je tu 1.2 a pak už nic, zatímco konkurence obvykle má ještě aspoň jeden motor (1.6EB, 1.6THP, 1.4TSI, 1.8TSI atd.) - a pak teprve ten dvoulitr. Ale vcelku to asi stačí, nic proti.
Avatar - grifith
10. 10. 2014 16:33
Re: JAKO SŮL
Proto jsem dvakrát napsal téměř nic nechybí - někomu by motor podobný 1,4 TSI chybět mohl, uznávám. Ve velké většině případů právě turbo motory o objemu 1,2 zákazníkům postačí. Přihlédnu-li k cenám zmiňované 1,4 TSi (neřku-li 1,8 TSi), pak odstup od 2,0T v GT220 je relativně malý a rozdíl v dynamice neporovnatelný...
Avatar - Emel
10. 10. 2014 16:45
Re: JAKO SŮL
GT nemusí být marný, ale přece jen... poměrně rozežraný, poměrně tvrdý, jen manuál... zkrátka, není to pro každého. Cenová politika mu teď docela přeje, ale přesto je tam rozdíl skoro 150t oproti silnější 1.2TCe Limited, tam by se ještě něco vešlo.

U Octavie považuju právě 1.4TSI za takové rozumné optimum, 1.2TSI je spíš minimum. Ale jasně, 1) TCe má o 20kW víc, 2) Megane je o kousek menší/lehčí a 3) Megane je aspoň u nás lacinější model a asi víc kupovaný v nižších specifikacích.
Avatar - grifith
10. 10. 2014 17:01
Re: JAKO SŮL
Ano, jeden motor by se ještě vešel, uvidíme jestli to bude v nové generaci napraveno. Se zbytkem souhlas, téměř 100kw je pro Megane solidní hodnota a pro danou třídu dostatečný pohon. Já bych řekl, že právě Megane je díky své ceně model, u nějž se prodávají spíše vyšší (akční) výbavové pakety.
10. 10. 2014 18:56
Re: JAKO SŮL
Clovece, co mam zpravy, tak fakt vic se prodava zaklad... Ja mam plne vybaveny auto, a diky objednani jeste v lonskem roce jsem stihnul slevy. A celkem me vysel novy grandtour 1,2 TCe 97kw na 370 tisic.I diky znamostem.
Avatar - grifith
10. 10. 2014 19:17
Re: JAKO SŮL
Co jsem slyšel ze zdejší oblasti, tak tu základ není to nej, ale letí akční nabídky, aktuálně Limited, který vychází opravdu dobře. Ono se to bude lišit město od města. ;-)
10. 10. 2014 18:53
Re: JAKO SŮL
Proti 1,4 TSI klidne muzes postavit 1,2 TCe 97kW. Ten motor jede srovnatelne,a jamam v grandtouru po pul roce dlouhodobou spotrebu 6,7, a to fakt nejsem za brzdu. Vetsina provozu po meste. Nafta taky staci. Octu si porizuje vetsina kupujicich na odpocet,pro soukrome ucely uz silnejsi motorizace asi nejsou tak casty.

Stejne bydhom mohli debatovat u nove fabie. Tam ta paleta je hodne slaba. Ale i presto bude stacit.

Tak uvidime,jak to Megane doklepe. A verim,ze kdyby Renault brecel nad prodejnimi cisly, uz je tady davno nova generace. Asi se model uz zaplatil ated uz jen udrzuje cerna cisla. ;)
10. 10. 2014 20:59
Re: JAKO SŮL
Slabá je podle tebe kvůli té díře mezi MPI a TSI? Nebo pro vrchol? A skutečně u 1,4 necítíš tu sílu navíc? Čekal bych, že se 45 Nm projeví. Navíc pěkně dostupných.
10. 10. 2014 21:48
Re: JAKO SŮL
K té většině provozu, myslíš tím většinu času nebo většinu kilometrů? To je totiž docela rozdíl. A v jakém městě? Někdo totiž říká Říčanům (u Prahy) taky město :-) jak víš, že Octu si pořizuje většina kupujících na odpočet? Předem díky za odpovědi.
Avatar - Emel
10. 10. 2014 23:16
Re: JAKO SŮL
1.2TCe by možná stačila na 1.4TSI 90kW, ale to už je minulost.

No jak by to doklepal... letos bude někde pod 130t, 2015 třeba někde na 110, doklepe svůj život na konci první desítky v kompaktech. Otázka dne je, jestli se pak ještě vrátí na těch 300t, nebo jestli už se mu zákazníky zpátky získat nepodaří.
Avatar - maros
10. 10. 2014 14:03
Re: JAKO SŮL
Hlavně na kvalitě by měli zapracovat!

Jenže jak je znám, tak budou řešit jenom design. Kde by co pokroutili a kde co ohnout. Zda-li dát kilo chromu, nebo dvě. Však ušetří jinde, třeba na podvozku nebo motoru. Prostě klasika ;-\
Avatar - grifith
10. 10. 2014 14:39
Re: JAKO SŮL
Ale nepovídej, vždyť ty o tom autě nevíš vůbec nic... Kvalita je vzhledem ke konkurenci solidní, ale pokud víš o něčem jiném u Meganu, klidně sem s tím ;-)
Současný megane je vzhledem ke svým cenám solidní volbou, myšleno ve verzi kombi. Podvozkově lze mít určité námitky, ale nic hrozného a motorově téměř bez problému, jak jsem psal výše. Ale klidně argumentuj, jak se podvozkově a motorově Megane zhorší, máš možnost :-!
10. 10. 2014 23:02
Re: JAKO SŮL
Zkus ty svoje pravdy něčím podložit. Rád si s tebou podiskutuji. Věřím, že pak tu diskusi ukončíš radostným zjištěním, že Mégane je nejspolehlivějším mainstreamovým kompaktem.
Avatar - 3_diamanty
10. 10. 2014 14:14
2016?
to chcu este dalsie dva roky predavat sucasny megane? to je odvazne riesenie

a co im bude vynasat? twingac? scenic? ved tam stale pomaly nic poriadne nemaju okrem clia s capturom, este ze sa renault nechysta za ocean, to by tam nepredal ani polovicu toho co tam predava chudak volkswagen
Rozbalit vlákno
6
Avatar - grifith
10. 10. 2014 14:45
Re: 2016?
Rok 2016 tu máme za necelých 15 měsíců, to není tak hrozné, to stávající Megane nějak doklepe a to i vzhledem k cenové politice Renaultu.
Co jim bude vydělávat fakt nevíš? Pokud ne, tak se zkus podívat jak moc úspěšné Clio a Captur, čeká se jak trh uvítá nové Twingo a také Espace. To myslím aktuálně bude do uvedení Meganu stačit.
Avatar - Emel
10. 10. 2014 16:38
Re: 2016?
To samozřejmě je "odvážné" řešení. Megane je z 270t prodaných v roce 2010 na 150 v roce 2013, letos byl do srpna včetně dalších -14% a je pravděpodobné, že ten propad bude pokračovat, Leon a Auris už si brousí tesáky.

Je možné, že určitá část kupujících zkrátka sáhla po Capturu, který fakticky dokáže uspokojit podobné potřeby jako Megane (nemluvím o Grandtour).

Twingo, Scenic, Clio, Captur... no to není zase tak málo.
Avatar - pumpkin
10. 10. 2014 20:58
Re: 2016?
Ešte tam na konci životného cyklu fuknú nejakú fajn cenu a môže sa pobrať na dôchodok. :-)
Avatar - Emel
10. 10. 2014 23:20
Re: 2016?
Jsou to spekulace, ale můj názor - Espace se nechytne, bude to okrajová záležitost pro podivíny. Megane rozhodne, jestli Renault dokáže zvednout hlavu a vrátit se do vyšších pater autotrhu.
Avatar - Ada je zase tady
11. 10. 2014 08:52
Re: je z 270t prodaných v roce 2010 na 150 v roce 2013, leto
Je snad příliš hnusný i pro samotné rendlíkovce ? >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - petrumr
10. 10. 2014 15:12
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - grifith
10. 10. 2014 15:15
Re: ko
Jakej že bude mít ten novej Megane koeficient Cx?
10. 10. 2014 21:52
Re: ko
>:D :-) :-O ;-\ nejdřív dobrý, pak jsem se kouknul, kde je vidíš?
10. 10. 2014 21:54
Re: ko
Vidíš tu niečo guľaté, nízke a bez špár? [odkaz]
10. 10. 2014 21:54
interier
Kdyz jsem vybiral auto a sedl si do Megane, vubec mne nesedla palubovka, tu bych prekopal komplet. Exterier bych skousl.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - grifith
10. 10. 2014 22:35
Re: interier
Vidíš a já ji považuji za velmi dobrou část Meganu, ať už jde o materiály, zpracování i ergonomii ;-) Ale co sedí jednomu, nemusí sedět jiným.
Avatar - Ada je zase tady
11. 10. 2014 08:48
Potom, co rendlík předvádí
Potom, co rendlík předvádí za kreatury, by měl být soudně prohlášen za nezpůsobilého vyrábět jakákoli další auta vlastní provenience. >:-[]

Sice ještě nevíme, jak bude vypadat nový rendlík Megere, ale už víme, že bude ještě ošklivější, než ta současná hrůza :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
2
11. 10. 2014 13:55
Re: Potom, co rendlík předvádí
A ty si z ktorej višne spadol? Stále tu čosi pletieš o akýchsi rendlíkoch...
V rendlíkoch si môžeš uvariť polievku, ty v nich jazdíš? Výrobcú áut takého mena, navyše s malým r nikto nikdy nevidel ani nepozná, lebo neexistuje. Často trpíš halucináciami?
22. 10. 2014 09:56
Re: Potom, co rendlík předvádí
Hlavně že ten tvůj koncern dělá auta 17let stejný jen na jediný co se zmohli je udělat z kulatýho auta hranatý to je teda umění to ti povím. A postavit na rapidu 90% vzhledu na další modely. Radši se probere.