Diskuse

Renault Mégane a nové emisní normy: S benzinovou třináctistovkou a jediným turbodieselem

3.9.2018

Nabídka Méganu se aktuálně omezila výhradně na zážehovou třináctistovku ve čtyřech verzích, které doplňuje nové 1.5 Blue dCi. Verze GT chybí.

 

  • 50 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 03.09.  15:28

    Jeden motor, štyri verzie

    Tak ono to neznie dobre, keď sa napíše, že Megane je dostupný s jediným benzínom 1,3. Ale fakticky jeho 4 výkonové verzie (75 až 117 kW) pokrývajú celú bežnú výkonovú paletu v tejto triede okrem hot verzií, pričom 103 kW verzia sa mi javí ako zlatý stred.
    Inak oceňujem taký detail, že Renault poctivo označuje motor ako 1,3ku (Mercedes tuším o ňom píše ako o 1,4ke).
    P.S. Aj tak by som z Meganu bral verziu RS. >:D
    • 60 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 03.09.  15:45

      « Re: Jeden motor, štyri verzie

      RS je nádherný... Renault je podle mě jediná Francouzská automobilka, která dnes dokáže v některých verzí dosáhnout na vrchol svých tříd a to i v interiéru (zdravím Peugeot >:D ).
      • 21 Reagovat !

        foto Arese

        Arese 03.09.  23:24

        « Re: Re: Jeden motor, štyri verzie

        Přesně tak, zejména v té oranžové barvě! :-) A hlavně je k mání i s manuálem a s mechanickou ručkou! :-) :-) :-) :yes: :yes: :yes:
    • 31 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 03.09.  15:49

      « Re: Jeden motor, štyri verzie

      Ale toho GT je škoda...
      • 42 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 03.09.  16:17

        « Re: Re: Jeden motor, štyri verzie

        To je :-!

        To bylo hodně muziky za slušnej peníz :yes:
      • 10 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 03.09.  16:18

        « Re: Re: Jeden motor, štyri verzie

        Ty si to pochopil tak, že GT sa už nevráti? V článku sa píše len "aktuálne nedostupný". Ak by mal ale skončiť a ako vrchol bežných non-RS verzií by mala byť 1,3ka, to by bola fakt škoda.
        • 10 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 03.09.  19:23

          « Re: Re: Re: Jeden motor, štyri verzie

          To jsem říct nechtěl, takovou informaci nemám. Na druhou stranu to chápu tak, že Renault přechází ze systému 0.9-1.2-1.6-2.0 na systém ??-1.3-1.8, takže si nejsem úplně jistý, co se starší 1.6TCe bude.
      • 10 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 03.09.  16:21

        « Re: Re: Jeden motor, štyri verzie

        GT snad zůstane, jen zatím není v nabídce díky změnám legislativy ne? Ten motor není zas tak starý
        • 00 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 03.09.  19:59

          « Re: Re: Re: Jeden motor, štyri verzie

          Ten motor se poprvé objevil v Juku a to už pár let bude. Jak jsem psal výš, chápu to tak, že Renault opouští 1.2-1.6-2.0 a přechází na 1.3-1.8, takže podobně jako u koncernu postupně mizí 1.8TSI, tak předpokládám, že dříve či později u Renaultu zmizí 1.6. Jestli se to bude týkat Nissanu netuším.
    • 16 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 03.09.  15:51

      « Re: Jeden motor, štyri verzie

      čtyři verze jednoho přeplňovaného motoru jsou naprostý unikát a podle mě i nesmysl. Výkon u nejsilnější verzí tam asi bude ale jeho průběh bude tragický. Ale chápu to, je to vynucené bruselskými emisními normami. A Renault se jen chová racionálně.
      • 20 Reagovat !

        foto Emel

        Emel 03.09.  16:05

        « Re: Re: Jeden motor, štyri verzie

        117kW z 1.3 je 90kW na litr, to má třeba fordí Ecoboost taky (resp. 92kW).
        • 10 Reagovat !

          foto iudex

          iudex 03.09.  16:15

          « Re: Re: Re: Jeden motor, štyri verzie

          Presne tak. A ten 1,0EB je aj vo verzii 103 kW (čo je aj jeho litrový výkon).
      • 04 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 03.09.  16:16

        « Re: Jeden motor, štyri verzie

        Nechápeš to = ca stejný normy sou po celý planetě. Snad jen některý části Afriky.. :-)

        Tohle je hlavně ekonomika a skrytá inflace
        • 00 Reagovat !

          foto pogo26

          pogo26 04.09.  10:22

          « Re: Re: Jeden motor, štyri verzie

          Co to meleš za nesmysly? Nové evropské normy jsou hlavně o snižování emisí CO2. Jinde ve světě jsou limity 2x nebo 3x vyšší.
    • 40 Reagovat !

      foto ericn

      ericn 03.09.  16:52

      « Re: Jeden motor, štyri verzie

      Souhlas, 103kW Intens vypadá jako fajn nabídka za 460tis Kč :yes:
      • 01 Reagovat !

        foto jozinec

        jozinec 03.09.  20:04

        « Re: Re: Jeden motor, štyri verzie

        Pamatuju jak se pod dvojkovou oktou do který se začala dávat 1.2 tsi 77kw psávalo jak je ten motor našponovanej nic nemuže vydržet a jak s tim autem bude bojovat. Že tam 1.4 bude tak tak stačit....Uteklo pár let a jsou tady 1.3 které mají přes 100kw a jeví se jako solidní nabídka. Nakoňované 1.4 jsou uz skoro zbytečné rakety.
        • 32 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 03.09.  20:09

          « Re: Re: Re: Jeden motor, štyri verzie

          Však taky nic moc nevydržel ;-)
  • 42 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 03.09.  18:30

    Bravo Renault!

    Zbrusu nový benzinový ČTYŘválec se zajímavým objemem 1,34 l a ke všem výkonovým verzím 6st.manuál - co si přát víc!!! Forde, podívej se, jak vypadá optimální nabídka základního benzinového motoru pro moderní evropský model nižší střední třídy! Nový Focus s tříválcovou diktaturou pro zákazníky je naopak odstrašující případ!
  • 08 Reagovat !

    foto Ada-je-zase-tady

    Ada je zase tady 03.09.  19:05

    Cesta do historie

    Proč cpou pod kapotu zastaralé žravé a cukající zážehové motory, když už mají schválen nový Motor?
    • 41 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 03.09.  19:39

      « Re: Cesta do historie

      Zas nebuď taký netrpezlivý. Elektrina fakt bude, a všade, ale musíš si na ňu ešte chvíľku počkať. ;-)
      • 21 Reagovat !

        foto Arese

        Arese 03.09.  23:25

        « Re: Re: Cesta do historie

        To je ale fakt drsná ironie... 8-s :no: A se mmnou ať nepočítají, svého čistě benzinového auta s manuální převodovkou se NIKDY nevzdám (tedy do konce své řidičské kariéry samozřejmě)! :-!
  • 02 Reagovat !

    foto Blue-Sun

    Blue Sun 03.09.  20:23

    O

    10 kW méně a o 30 tisíc více... si to nechte.
    • 11 Reagovat !

      foto traveldrive

      traveldrive 03.09.  20:32

      « Re: O

      Nemáš to trochu pomýlené? Odkedy ceny kopírujú výkonové maximum? Že zrovna Tebe treba pripomínať, že to, o čo pri motoroch ide, je niekde inde ako na vrchole krivky... Nehľadiac na to, že dosiahnutie nezmyselných emisných limitou euroúradníčkov stálo a s stojí nemálo peňazí a logicky sa to na predajnej cene auta prejaví... A to je ešte len začiatok.
      • 00 Reagovat !

        foto topten

        topten 03.09.  21:10

        « Re: Re: O

        co je nesmyslnyho na soucasnych emisnich limitech???
        • 21 Reagovat !

          foto Emel

          Emel 03.09.  21:19

          « Re: Re: Re: O

          Třeba tohle
          [odkaz]
        • 11 Reagovat !

          foto Simpanz

          Šimpanz 03.09.  23:26

          « Re: Re: Re: O

          Nesmyslný na emisních limitech je další tlak na snižování CO2 u osobních aut v Evropě, který v celosvětové bilanci produkce CO2 nic neušetří a spotřebitelům přinese jenom vyšší ceny.
          • 00 Reagovat !

            foto topten

            topten 03.09.  23:49

            « Re: Re: Re: Re: O

            nastupujici emisni limity se netykaji snizovani CO2, ale jedovatych NOx u dyzlu a PM u benzinu
            evropa je energeticky nesobestacna, tak tlak na snizovani CO2 (u aut dalsi krok od 2021) je tlakem na snizovani energeticke zavislosti na diktaturach, ktere ropu tezi - tedy arabske staty a russko. a to je podle me jen dobre
            • 10 Reagovat !

              foto Simpanz

              Šimpanz 04.09.  00:41

              « Re: Re: Re: Re: Re: O

              Ptal jsi se co je špatného na současných emisních limitech, já tvrdím, že jsou nesmyslně nízké v oblasti CO2 a to mimo jiné generuje potřebu nasazovat DPF pro benzínové motory nebo SCR pro diesely. Čím víc se tlačí na spotřebu/CO2, tím víc se produkuje pevných částic a NOx a tím více se musí zplodiny motorů čistit. Např. benzín s nepřímým vstřikem by žádný DPF nepotřeboval a byl by čistý sám o sobě.

              Tu nesoběstačnost si Evropa zhoršuje sama, viz třeba nesmyslné kroky v utlumování jádra v Německu a místo toho nové plynovody z Ruska. Takže utlumí jaderky, dovezou CNG, z něho vyrobí el. energii popř. teplo a budou opět závislí na diktatuře. Super promyšlené kroky jen co je pravda.
        • 10 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 04.09.  07:54

          « Re: Re: Re: O

          Jsou malo prisne a netlaci do skutecne ekologie a ochrany zdravi.
          • 00 Reagovat !

            foto traveldrive

            traveldrive 04.09.  21:25

            « Re: Re: Re: Re: O

            Nie sú málo prísne, sú prísne až až, ale nemajú zmysel.
      • 10 Reagovat !

        foto Blue-Sun

        Blue Sun 04.09.  07:53

        « Re: O

        Jenze s tou 1.3 nedostanu lepsi a prijemnejsi motor vuci te 1.6, a za tim si stojim. Mozna v nejake vyssi verzi nad 90 kW, ale ne v zakladu. Tak jako TCe 100 stala vuci 1.6 za houby, bude to stejne i tady.
  • 23 Reagovat !

    foto Beefcake

    Beefcake 03.09.  22:29

    Decht

    Tak uz odstranit len tu jednu naftu a bude to ok.
    • 11 Reagovat !

      foto twistedTSD

      twistedTSD 03.09.  22:43

      « Re: Decht

      Proč?
    • 10 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 04.09.  09:18

      « Re: Decht

      Předpokládám, že příští generace již bude jen benzín, příp hybrid.
    • 00 Reagovat !

      foto mariov8

      mariov8 04.09.  15:18

      « Re: Decht

      To by byla škoda, jedno z mála aut schopno jezdit po dálnici reálně pod 5L. Jako sedan nízké, široké a dlouhé s perfektní aerodynamikou a spalovacím motorem s vysokou účinností. Vevnitř alespoň relativně prostorné a se slušným kufrem.
    • 10 Reagovat !

      foto praptak

      praptak 04.09.  20:26

      « Re: Decht

      Zamrzí odstranění benzínové nepřímovstřikové 1,6. :-(
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá posvícení i závod psích spřežení

Tipy na víkend: Tupláky piva, halloween, voňavá…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

 

iSport.cz

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží dál v Austrálii

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží…

Snaha Usaina Bolta o fotbalovou kariéru nekončí, ba naopak. Osminásobný olympijský vítěz ve sprintu na 100 a 200…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…